HEINÄMAMMAT 2008 ~kesäkuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
RouvaSumppisuu
HEINÄMAMMAT 2008


24.6
:flower: HooWee +30v, tuplat: 2. & 3.lapsi (1. & 2.yhteinen), K-HKS

26.6
aamu81, tuplat: 2. & 3.lapsi, HYS

1.7
:flower:Piparminttu75 33v, 4.lapsi, LUS, tyttö
Narya 28v, 3.lapsi, NKL
Mame 33v, 3.lapsi, Kät, poika
Nelli84 23v, 2.lapsi, poika
:flower: titta-83 25v, 1.lapsi, SatKS
rinkinki 25v, 2.lapsi, HYS, poika

2.7
papu1
katariina-, 3.lapsi, LPKS, poika
minskuli 25v, 1.lapsi, SatKS
Tyttö83, 2.lapsi, tyttö
meidänmurut 33v, 5.lapsi, SeKS, poika

3.7
:flower: Vio-la, 1.lapsi, LKS
:flower: vesilaitoksen akka, 5.lapsi
anskuliini83 24v, 4.lapsi, TAYS
Toukomamma07 32v, 2.lapsi, SeKS, poika
Ievaliina 31v, 2.lapsi, PKKS, poika

4.7
Bubona 22v, 1.lapsi, PHKS, tyttö?
korvapuusti 23v, 2.lapsi, Kät
ninaTT 19v, 1.lapsi, NKL, tyttö
Nipsu79, 2.lapsi, KYS
magia, NKL, poika
Pipsa27, 2.lapsi, LPKS, tyttö

5.7
jane70, 1.yhteinen lapsi
oinas95, 2.lapsi
Karenina 26 v. 2. lapsi, Jyväskylä
gataa 23v, 1. lapsi, NKL, tyttö
pörrö, 1.lapsi, LKS, tyttö
kimberly 28 v, 1. lapsi, K-SKS
:flower: nasu08 30v, 2.lapsi, TAYS
Popo08, KOS

6.7
juska 29v, 3.lapsi
MargeSimpson 25v, 4.lapsi, PHKS
hemunen, 2.lapsi, tyttö
RouvaSumppisuu, 2.lapsi, poika
magia, 4. lapsi (1.yhteinen)
ronja78 30v, tuplat:1.& 2.lapsi, Kät, poika ja tyttö
:flower: anniheidihelena 18v, 1.lapsi, PHKS

7.7
:flower: SatuKa 30v, 1.& 2.lapsi, K-HKS
:flower: Niive 21v, 2.lapsi, OYS
raksmaitaks, 2.lapsi
turkilmas 30v, 2.lapsi, TYKS, poika

8.7
Noomi, 3.lapsi
nansotar 31v, 4.lapsi
bambiino 31v, 3.lapsi, PHKS, tyttö
:flower: senjuska, 5.lapsi (2.yhteinen), PKKS, tyttö?
julia orvokki 29v, 1.lapsi, NKL, poika
AinoEinari, 3.lapsi, L-PKS, poika?

9.7
Frida74, 1.lapsi
Anzzu1984 23v, 1.lapsi, MKS, tyttö?
Kultatiuku 31v, 3.lapsi, PKKS
:flower:Kojo 25v, 2.lapsi, LKS, poika
Krissie, 2.lapsi, Kät/H, tyttö
jontturi, 3.lapsi, K-HKS
kanelinen, 2.lapsi

10.7
SmileX 28v, 3.lapsi (1.yhteinen), PHKS, tyttö
bella74 34v, 1.lapsi, HYS, poika
Pinuski84 23v, 2.lapsi, LKS
suomalainen 35v, 4.lapsi, Danderyd (Ruotsi),poika
eelunen, TYKS, tyttö
Maija82 26v, 1.lapsi, LKS

11.7
:flower:Minttu28 28v, 1.lapsi, EKKS
tirpiäinen 27v, 2.lapsi, K-SKS
Lausanne 34v, 1.lapsi, JS
äitylix3 36v, 4.lapsi, EKKS, poika

12.7
pallo 35v, 3.lapsi
t-06 28v, 2.lapsi, TYKS
nuorimamma, 1.lapsi
aik, KYS

13.7
HPM 29v, 1.lapsi, TAYS, poika

14.7
Munkki 37v, 1.lapsi
Jisse78 30v, 3.lapsi, TAYS, tyttö
Passepartout 29v, 3.lapsi, K-SKS

15.7
nättitähti 24v, 3.lapsi, poika
hetikial 40v, 6.lapsi, TYKS, poika
Brigantia, poika

16.7
huppa 25v, 2.lapsi, poika
Änkkäpöö 26v, 2.lapsi, OYS
Räpätäti 30v, 4.lapsi, K-SKS
typykänäiti, 2.lapsi, PHKS
sininen uni 24v, 2.lapsi, PHKS

17.7
wera81 26v, 2.lapsi, VKS
Wiia 31v, 1.lapsi, PHKS
Neleka 31v, 4.lapsi, KOKS, tyttö
Anniel 24v, 2.lapsi, EKKS
Luna82, 2.lapsi
Tiipero 27v, 1.lapsi, NKL

18.7
Äitee2 29v, tuplat:3.ja 4.lapsi, EKKS,poikax2
Gatsu, 1.lapsi, TAYS
äibbä78, 3.lapsi, SeKS
Adrian-80, 1.lapsi, OYS, tyttö
heinahattu, 1.lapsi, poika
sorsa 22v, 1.lapsi, TYKS, poika

19.7
nelly83 24v, 2.lapsi, JS, poika
EAK, 1.lapsi, JS, tyttö
Tuhkimo-78 29v, 3.lapsi, KYS
Qnsilta 24v, 1.lapsi, LKS, poika
Nuusis, 1.lapsi, NKL, poika

20.7
Nasuliini-84, 2.lapsi, SeKS, poika
neitikevät 26v, 1.lapsi
Paveli, 2.lapsi

21.7
minttumaaria76, 1.lapsi, NKL, poika
Virtanen, 29v, 1.lapsi, MKS
Viivi80 27v, 1.lapsi
musikka 37v, 3.lapsi, tyttö
ice-78, 2.lapsi, JS, tyttö
k2oset 23v, 3.lapsi, VAS

22.7
bryson 27v, 1.lapsi, K-SKS, poika
Paapotti, LUS
Mörötys87 21v, 1.lapsi, JS, poika
An-nik-ki 29v, 1.lapsi, K-SKS

23.7
Rose71, 2.lapsi
Etsiväkaksoset, 1.& 2.lapsi

24.7
nekku77, 2.lapsi, SeKS, poika
anjamarita 39v, 1.lapsi, NKL, tyttö
Ensikertalainen, 1.lapsi, LKS, tyttö

25.7
Rio 33v, 3.lapsi
maggie71 37v, 5.lapsi, K-SKS, tyttö
Pörri, 3.lapsi, poika
NeitiNekku 33v, 2.lapsi, TAYS
Wemi, NKL, poika

26.7
Bee 24v, 1.lapsi, PHKS, tyttö
mama89 18v, 2.lapsi

27.7
Kitty1979, 1.lapsi, KYS
Poppeli 29v, 1.lapsi, NKL
Viola
balou, 2.lapsi
Ines, poika
Jemima 25v, 1.lapsi, K-SKS, poika
Minka76, 2.lapsi, TAYS

28.7
Vilma-Annika 35v, 2.lapsi (1.yhteinen), poika
MAR-I 23v, 3.lapsi, KYS, poika
aata, 2.lapsi, K-SKS, tyttö

29.7
:flower: Eleanor78, tuplat:1. & 2. lapsi

30.7
:flower: Eliza, tuplat: 2. & 3. lapsi, TAYS, tyttö x2
jooo
tannuli 28v, 1.lapsi, K-SKS, tyttö
mom44 n.30v,tuplat:3. ja 4. lapsi, KOS, poikax2

31.7
mimosa78, 2.lapsi, TYKS

:hug: Pienokaisensa enkeleille menettäneet :hug: :
Lumi-Marja 35v, 6.lapsi (2.yhteinen) rv. 15+
muumiska, 4.lapsi rv. 15+0



:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

SYNTYNEET:


12.5 Eleanor78 rv. 29+1 tyttö 1630g ja poika 1630g
13.5 SatuKa rv. 32+0 kaksostytöt n. 1700g
9.6 HooWee rv. 37+6 A-tyttö 2930g ja 48,5cm, B-tyttö 2785g ja 47,5cm
12.6 titta-83 rv. 37+2 tyttö 2510g ja 47cm
14.6 senjuska rv. 37+1 tyttö 3100g ja 48cm
18.6 Eliza A-tyttö 2360g ja 44cm, B-tyttö 2320g ja 42 cm
19.6 nasu08 rv. 37+5 poika 3220g ja 50cm
20.6 vesilaitoksen akka, tyttö
24.6 Vio-la, tyttö
25.6 Piparminttu75 rv. 39+1 tyttö 3900g ja 50cm
27.6 Kojo rv. 38+2 poika 2860g ja 47cm
27.6 Niive tyttö 3245g ja 49,5cm
27.6 anniheidihelena rv. 38+4 poika 3875g ja 50cm
28.6 Minttu28 rv. 38+2 poika 3365 g ja 50 cm


:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Edelliset keskustelut:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t884583,250 ~aloituspino~
http://keskustelu.kaksplus.fi/t899073,475 ~marraskuu~
http://keskustelu.kaksplus.fi/t912386,425 ~joulukuu~
http://keskustelu.kaksplus.fi/t933153,550 ~tammikuu~
http://kaksplus.fi/keskustelu/t958877,500 ~helmikuu~
http://kaksplus.fi/keskustelu/t984629,500 ~maaliskuu~
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1011334,525 ~huhtikuu~
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1035373,575 ~toukokuu~


 
RouvaSumppisuu
Jihuu, taas hiukan lähempänä heinäkuuta ollaan masuinemme. Ihanaa kesäkuun alkua kaikille, tää mamma lähtee nyt pihalle aamukaffelle ja nauttimaan kesästä
.

Sumppis ja pikku-B rv. 35+0
 
Hui kauhistus, sitä ollaan tosiaan jo lähellä heinäkuuta, saapi alkaa jännittämään kuka ehtii ensimmäisenä!! Tai siis kuka meistä yhtä odottavista ehtii ekana.. =) Tuplaodottajat kun otti jo varaslähtöö reilusti..

Kauhiasti oli kalluppia ollu taas, enkä mä mitään taida muistaa!!

Imetysliivejä olitte jo hommailleet, ja rintojen koosta oli siinä samalla puhe.. Mäkin olen näemmä perinyt isänpuolen suvulta nää daisarit, kun ei äidin siskoilla kellään tälläsiä hinkkejä oo! Kuppikokoa nyt E80, ja taidan joutua ainakin yhdet imetysliivit hommaamaan vielä isommalla kupilla.. Meinaan on ollu sitä maitoo niin paljon, että ovat pyytäneet joka kerta luovuttajaksi. On vaan matkaa keskussairaalalle, ja maitokeittiölle, niin en ole siihen ruvennu, ja onhan siinä desinfioinnissa yms. oma hommansa. Anteeksi vaan laiskuuteni, olishan se hienoa voida auttaa maidolla esim. pieniä keskosia!
Mutta kokoo siis löytyy, onneks on tähän mennessä kutistunu sen verran imetyksen jälkeen, että D-kupin liivit mahtuu sitten päälle. Saa nyt sitten nähdä kuin käy, näyttää tulevan enkat joka suhteessa tän raskauden kanssa!! Eniten painonnousua, isoin maha, isoimmat tissit.. :D

Nukkuminen on ollu täälläkin jo kauan ihan oma taitolajinsa, mut jotenkin ne yöt siinä menee. Toisinaan koko yö torkkuen koiranunta, mut kyllä aina väliin mahtuu sikeitäkin öitä. Se etu perätilasta, ettei muksu paina rakkoa pahasti kun ei pää pyöri alhaalla, mut puolestaan kyllä potkii sit rakkoa.. Muttei suuremmin tarvi pissalla ravata. Eikä muuten närästäkään pahasti kun ylhäällä on reilusti tilaa!

Onko muut havainneet sitä, että maha olis jo laskenu?? Mulla kun se tuossa viikolla tipahti, mieskin katto että kylläpäs se roikkuukin alhaalla jo!! Hankaloittaa hommia entisestään, kun pistää herkemin supistamaan, muttei onneksi muuten haittaa menoa. Vauhtia ei tässä mammassa nyt ole ollu muutenkaan vähään aikaan kovin paljoa!

Hankinnoistakin on ollut taas puhetta, edelleen tekemättä siltä osin mitä puuttuu! Muutamat puolipotkarit otin ja surautin itte koneella (joka kaipaa kipeesti huoltomiestä!) . Mitään en oo päässyt ostelemaan, jaksaakohan sitä kohta??

Kesävaatteita ittelle kattelin ihan oman kylän kaupoista.. T-paita löyty, kun otin L-kokoa, riittää helmaa massulle. Vaatii alle kyllä toppia, ja harkitsen omepelvani siihen kaula-aukkoon kangasta niin et olis olevinaan alla toinen paita. Pääsis ohuemmalla kerroksella! Sit ostin tavalliset caprit, joista ratkoin irti vyötärökaitaleen, ja ompelin tilalle resoria~tadaa! Mukavimmat mammahousut aikoihin! Ja säästinkin sievoisen summan, meinaan jos ois vastaavat mammacaprit hommannu ois hintaan saanu lisätä varmaan väh. kakkosen eteen.. Yksi L-koon tavispaita on ennestään, ja yhden mamma T-paidan oon jo ostanukkin. Seppälästä löysin vielä ihanan trikoomekon, siittä piti ottaa koko XL, mut ai kun on muuten ihana päällä! Menee sit synnytyksen jälkeenki vielä, jos helteitä sattuu olemaan, eikä paina mikään masua jos sattuu se sektio tulemaan.

Siinähän sitä tais jo tulla tekstiä taas urakalla, enkä muista millään enempiä.. :ashamed: Voimia ja halauksia vielä äitinsä menettäneille! :hug: Mulla äiti kyllä on elossa vielä, mutta halvaantui onnettomuudessa 14-vuotta sitten. Kyllä sitä silti osaa olla kiitollinen että elossa vielä on, kun olis voinut toisikin käydä! Ja nyt kaipaa tyttäret äitiä, joten puis...

Räpis+NinniElmeri rv33+4
 
Aurinkoista kesäkuun ensimmäistä!!!
Viimeinen kuukausi lähti sitten käyntiin. B)

Neuvolatätin käskystä kuukausi ennen laskettua aikaa pitää olla kassi ovensuussa pakattuna. No se on pakattuna niiltä osin, mitä ei päivittäin tarvitse. Masuasukin kassista puuttuu vielä kevyt kesäpeitto jonka tein eilen. Onpi nyt pesukoneessa, joten eiköhän sekin sieltä kassiin kerkiä ennen lähtöä. Yksi puolituttu kyllä viimeviikolla sanoi, ettei sitä kassia kannata vielä pakata. Kun kaikki ei olisi valmiina, voisi lähtö tulla vähän nopeammin. No minä varmaan tuskailen sitten jonnekin viikolle 43 asti!!!! :/

Niin ja myöhästyneet synttärionnittelut Ievaliina!! :flower:

Meikä lähtee kattomaan hevostaan, jospa viimein saisin sille ratsastajan. =) Tosin eipä ole vieläkään soittanut ja kymeneltä piti... :(

terkuin titta ja masuasukki, jonka laskettuun aikaan tasan kuukausi! B)
 
kiitos SUMPPIKSELLE uudesta pinosta :hug:
ja Sumppikselle mie oon ilmottanu sulle minun la:n väärin. se onki oikeesti 4.7.
tai no mistäs sen tietää että koska se tulee :D mutta 4.7. mukaan mie lasken näitä päiviä :D jos viittit vaihtaa :) kiitos kaunis.
yhteen väliin hokivat ultrassa että vaihtavat la:n 9.7. mutteivat silti koskaan vaihtaneet :)

No niin mammamassukat..kesäkuuta viedään. Ajatelkaas kuin nopeasti tuo toukokuu vilahti. ihan silmien edestä juoksi.
Nyt vain odottelemaan, että kellä meistä yhden vaavin odottajista tulee lähtö ensimmäisenä :) meillä sataa vettä joten paljon ei ees aurinkoa oteta. Onneksi eilen oli valtava hellepäivä, ja sai nauttia täysin massuin kuumasta kesäpäivästä..
Yö meni taas kuuhatessa, aluksi ei meinannut tulla uni silmään ja sitten ku se tuli niin pääsi pissa, ja sitten ku kävin pissalla ei tullut taaskaan uni silmään ja sitten ku se tuli niin heräsin siihen että olin ihan hiestä märkä ja lonkasta veti suonta :D mahtava!!! vissin neljä viisi kertaa heräsin siihen että jommasta kummasta jalasta jostaki kohtaa veti suonta. Varmaan johtui siitä että hikoilin ku pikkunen :xmas: :D..

mutta mukavaa sunnuntaita heinämammat toivottelee pipsa ja tehotyttö 35+2
 
Ihanaa kesää kaikille =)

Mä käyttäny jo jonkun aikaa imetysliivejä kun en viittiny ostaa muita liivejä pariks kuukaudeks ja kuppikoko lähti kovaan nousuun jo alussa. Parit liivit ehdin ostaa, kävi kuukauden, sit meni liian pieneks. Nyt on siskolta kierrossa olevat imetysliivit käytössä kokoajan. Harmittaa jonkun verran, että rinnat on ihan kauheilla arvilla =/ mutta osasinhan mä odottaakin että nuin tapahtuis...

Hankinnat on mun mielestä kaikki kasassa, paitsi yks satsi lisää kestovaippoja pitäis hankkia. Esikoinen tulossa, joten saattaa olla että oon jättäny jotain tosi oleellista ostamatta, mutta eipä voi mitään! :D

Nukkuminen on hankalaa... Alkoi heti vaikeaks ku jäin äippälomalle. On ne kaks asentoa missä voi nukkua, ja tuntuu siltä et kroppa jotenki valmistautuu lapsen vrkrytmiin ku heräilen säännöllisin väliajoin ilman mitään sen kummempaa syytä. Pissalla oon alkanu sitten käymään kerran yössä kun ei muutakaan tekemistä siinä heräämisen yhteydessä ole :p

Sitten: Onko jollakin ollut tämmöstä: Lihakset ihan piut. Semmonen ylitsepääsemätön lihasväsymys muutama tunti päivästä ainakin. Välillä tuntuu siltä ettei kättäkään jaksais nostaa. Mietin että johtuisko alhasesta hemoglobiinista? Nyt ei oo vähään aikaan mitattu, mut sillon ku mittailtiin, ei hyvältä näyttäny. 118 tais olla viimeks.

Heh, näin unta et pentu synty mut mä en muistanu synnytyksestä mitään :D olin ihan et "Häh? Noinko helppoa se oli? Lisää näitä!"

Lepoa ja hyvää oloa toivoo Nina ja Evelynn 35+2
 
Heippa vaan kaikille mammoille! :wave:
Kesäkuu vaihtui ja ensi kuussa saadaan hirmuinen määrä vauvoja maailmaan :heart:

Mulla alkoi nyt virallisesti mammaloma ja aion ensimmäisen viikon ihan vaan makoilla, lukea ja ottaa aurinkoa B) Kyllä tätä äitiyslomaa on odotettukin, ei olis millään jaksanut viimeistä kahta viikkoa duunissa, kun piti vielä tehdä muuttokin siinä välissä. Muutosta sain selän niin kipeäksi, ettei päässyt sängystä omin voimin ylös ja mahassa supisteli niin että neuvolassa ehdottivat viikon parin vuodelepoa, jotta tilanne rauhoittuu. Lupasin levätä heti loman alettua ja oon ollutkin koko viikonlopun makuuasennossa :D

Mä sain äitiyspakkauksenkin perjantaina! Ihan kuin olis joulu tullut :) Aivan mielettömän ihana pakkaus. Tykkäsin erityisesti makuupussista ja toppapuvusta. Ja ihanan raikkaita värejä! Tosin viime vuoden pakkaus oli kans kiva, kun siinä oli vihreää ja sinistä, mutta sain ne kaikki vihreät, siniset ja keltaiset vaatteet siskolta uutena, kun hän ei niitä tytöllä halunnut käyttää. Eli melkein voisin sanoa saaneeni kaksi pakkausta.

Onko kenelläkään muuten tarvetta sille kestovaippasetille? uudessa pakkauksessahan kestovaippoja tuli isompi satsi. Neljä jotain sisustaa ja sitten se kuori(?) En siis itse aio käyttää, enkä ymmärrä niiden päälle mitään.

Viime viikolla oli neuvola ja kaikki muuten ok, mutta kohtu supistelee usein. Johtuu ilmeisesti rasituksesta. Räpätäti kyseli mahan laskeutumisesta, täällä ei ainakaan pelkoa sellaisesta kun terkkari oikein erikseen mainitsi että kohtu on todellakin ylhäällä. Se tekee hengittämisen ja syömisen erittäin epämiellyttäväksi puuhaksi, vaikka molempia tulee harrastettua kiitettävissä määrin :LOL: ainakin jos katsoo punnituslukemia. Neuvolan täti sanoi ettei paino saa nousta enää ollenkaan, kun 15kg tullut. Eli pitääkö tässä alkaa laihduttamaan, kun vauva kuitenkin kasvaa??? :eek:

Hankinnoista on ollut kirjoituksia. Meillä muuten kaikki hommattuna, mutta itkuhälyttimet puuttuu. Ne on melkeenpä pakko olla kun on kaksi kerrosta ja oma takapiha missä nukuttaa vauvaa. Sänky on tulossa, anoppi haluaa sen ostaa. Se on itseasiassa tänään pesemässä meidän ikkunoita =) kaunis kiitos hänelle :flower:
Itse menen muuttokuorman perässä kohti espoota vasta viikon päästä, ja olin ajatellut silloin hoitaa täyssiivouksen. Nyt ei tarvii. Riittää kun puran loput tavarani.
Babysitteri puuttuu myös, mutta sen ehtii ostaa vaikka vauvan syntymän jälkeen.

Noh, eiköhän tuossa juttua tullut. Nyt kun alkoi loma niin jaksaa kirjoitella useammin, lukemassa oon kyllä käynyt mutta kirjoittelu jäänyt vähemmälle :ashamed:

Hyviä vointeja kaikille mammoille :hug:

Mörötys ja Pörriäispoika 32+5
 
EAK
Moi!

Me ollaan laatotettu kylppäriä niin tiiviisti, että on jäänyt päiviä välistä täällä käynnissä. Nyt otin kuitenkin lepohetken ja kahlasin jutut läpi.

Tunnesiteestä: Ekaa kun odotan niin vauvaan on ollut aikaa keskittyä. En kuitenkaan vauvalle osaa paljookaan höpötellä vielä. Kiva kun joku muukin täällä kirjotti samoin. Vauvasta toki tykkään kovasti ja ootan innolla että tavataan "kunnolla". Silloin tällöin laulan vauvaa ajatellen kun on sanottu että tuttu laulu voi sitten rauhottaa myöhemminkin.

Äitiyspakkauksen sain minäkin tällä viikolla. Niistäkään en oikeen ymmärrä että meiän vauvalle ovat käyttöön tulossa. Ihania vaatteita minustakin ovat!

Imetysliivit ostin nyt sitten minäkin kun pitkään aikaan ei oo mahtunu päälle muutkuin urheiluliivit ja niitä en voinut laittaa lauantaina ylppärijuhliin päälle mekon alle. Olisivat näkyneet rumasti. Pitää toivoa, jotta nämä mahtuvat päälle vielä myöhemminkin, vaikka ovat nyt ihan sopivat. No oli tosin Henkalta ja Maukalta, joten eivät paljoo maksaneet.

Sitä tässä harmittelen, että herkkuja tulee syötyä turhan useesti. Melkeen joka päivä jotakin. Jos huomenna rupeis tsemppaan tän asian kanssa. Tänään herkuttomuus on jo menetetty.

Maitoa on tullut mulla jo muutama tippa silloin tällöin, vaikka siis ekaa ootan. Kait se on ihan hyvä merkki ja valmistautumista tulevaan.

Tänään ei muuta, toivottavasti ehdin huomenna taas tänne...

33+1
 
Aurinkoista sunnuntaina mammoille!

Mahtavaa, kun on näin hienot ilmat ollu viikonloppuna! Ja kesäkuukin vihdoin koitti! Mulla alkoi äippäloma TOna, vaikkei tässä paljoa vaihtelua tullut nykyisenkään, kun olin hoitovapaalla esikoisesta. Mutta nyt voi hyvällä omallatunnolla lepäillä vielä vähän enemmän.. =)

Ulkoiltu ollaan melkein koko viikonloppu, puutarhahommia ja viltillä makoilua esikoisen kanssa. Isäntä enimmäkseen tehny hommia, ja me seurattu vieressä pojan kanssa. Eilen kyykin ruusupuskien alla perkaamassa, eikä sitten tänään ole tehnyt mieli paljoa kyykkyyn mennä. Poika kans väsy eilen niin ulkoilmasta, että nukahati lattialle illalla, mitä ei kyllä yleensä tee.

Vähän tässä on alkanut kauhistuttaa tuleva synnytys ja varsinkin sen jälkeinen jaksaminen, esikoinen kun on vasta 1v 1kk. No, onneksi mies on kotona juhannuksesta 7 viikkoa,ensin kesäloman ja sitte isyysloman, että on sitte apua.

Pinnis on viä petaamatta, mutta tarvittavat on kyllä esillä, kunhan ne sänkyyn asti saa.. Tuplavaunut pitäis hakea miehen serkulta, sitte kaikki tarvirtava onkin. Sairaalakassi oon alotellu pakkaileen. PEksi pitäis saada valmiiksi, kun sillon on synnytystapa-arviointi, ja ei tiedä, vaikka sille reissulle taas jäädään niin kuin vuosi sitte.. Toivottavasti napanuoran virtauksissa ei mitään häikkää tällä kertaa olis, niin pääsis vielä kotiin ennen H-hetkeä. Ja samalla saa kuulla sitten, leikataanko taas, vai yritetäänkö alakautta.

Räpätäti: Täällä ei ole merkkejä ollut, että maha olis vielä laskeutunu. Sitä odotellessa....

Imetysliivit on hyvässä tallessa vielä esikoisen ajoilta, ja joitain liivejä olenkin jo käyttänyt, kun normi-liivit puristaa ja ahistaa..

Mutta nyt antaan esikolle ruokaa. Viikonlopun jatkoja kaikille!!!

Terv. Toukomamma ja Poju 35+2



 
Titta:Kiitos! :flower:
Sumppikselle kiitokset suuret taas uudesta pinosta.Ja miule voi merkata vuoden lisää ikään jos viitsisit.Ei nyt kyllä oo niin mualimantärkein tieto jotta ihan välttämättä tarviis.
Räpätäti:Sie oot ollu kyllä ahkera!Se on miusta tosi hienoo ,kun on noita kädentaitoja.Voipi ite tuunata vaatteita mieleisekseen.Mie vaan ite oon virallinen poropeukalo.En oo äitiini tullu.
Miun masu laskeutu jo useempi viikko sitten.Omituisen roikkuvan näkönen maha...
Samaa sanovat sillon äippäpolilla jo viikolla 32.
(siis laskeutumisesta, ei omituisesta muodosta)

Vasen jalkaterä ja nilkka on ihan törkeen turvoksissa.Eilisten juhlien jälkeen oli pakko elpyä ilta.Koko suku oli miun masuu taputtelemassa vaikka oli siskonpojan juhlat!Teki mieli sanoo et menkää muualle!(en taas ollu yhtään äkänen...)Ylipäätään mie en jostain syystä tykkää yhtään et miun masuu taputellaan.Ukko,poju ja asiaankuuluva henkilöstö on ihan eri asia!Se on luontevaa,mutta et joku serkunkumminkaima jota ei oo nähny viiteen vuoteen, hyökkää yht äkkiä juhlissa kaksinkäsin taputtelee miun masua!Teki mieli korville vetästä :kieh:
Ihanku sitä muka ois jotain yhteistä omaisuutta ,kun on iso vauvamasu.Pitäs teipata lappu masuun "EI SAA KOSKEA,SÄRKYVÄÄ!"No onnex on juhlat juhlittu!

Siskonpoika synty ,kun viikkoja oli 36.Nyt on reipas "eskarista juuri valmistunut" poika.Hivenen hirvittää ajatus et entäpä jos miultakii menee yhtäkkiä vaan lapsivedet niinku siskolle kävi sillon.No on tässä kyllä kaikki maholliset kauhukuvat tullu jo moneen kertaan mietittyä!Välillä vähän positiivisempaa mieltä =) .

Hyvää sunnuntai-illan jatkoja mammoille!

Ievaliina ja pikkumies 35+3
 
Kestovaippasetti löysi uuden omistajan =)
Sitä muutamat muutkin kyselivät.

Onko muuten kukaan kuullut että purkkiananaksen syömisestä voisi olla jotain haittaa?
Itselläni on siihen hirveä himo, niin pitäisikö jotenkin rajoittaa, kun menee iso purkki päivässä? :D

Täällä ollut ihanan aurinkoinen päivä tänään, mutta en voinut pihalla olla, kun siellä on niin paljon itikoita ja ampiaisia. En haluais joutua testaamaan miten reagoin ampiaisiin raskaana ollessa, mulla siis käytössä adrenaliinikynä allergian vuoksi.
Sain kuitenkin lepäiltyä ja rentouduttua, eikä nyt ollut turvotustakaan illalla.
 
Mukavaa kesäkuun alkua minunkin puolesta!!

Ajatella, että ensi kuussa ollaan jo siinä pisteessä mistä vain haaveiltiin vielä viime vuoden puolella :heart:

Mahan laskeutumisesta: Minusta on myös tuntunu pari viikkoa jo että maha roikkuu tosi alhaalla! Saas nähdä sanovatko aamulla neuvolassa mitään asiasta, mutta minusta tämä maha on selvästi alempana kuin aiemmin.

Joku myös manaili raskausarvista rinnoissa. Itekkin oon rasvaillu ja rasvaillu päivittäin ihoa ja eikö perkule rintoihin ole silti tullut aivan kauheat arvet.. No, oli tietysti ihan odotettavissa että näin voi käydä rasvaamisesta huolimatta. Hyvän asian puolesta otan vatsaan joka arven joka tähän ihoon haluaa :LOL:

Viime yönä näin ensimmäisen kerran unta että meidän turvakaukalossa nukkua tuhisi pieni poika-vauva. Tulokas on siis rakenneultran perusteella tyttö ja aina unissa oon nähnyt vauvan tyttönä, joten tää oli aika erikoinen uni.

Tunnesiteestä:
Minäkään en osaa vielä oikein jutella mahan läpi vauvalle. Jotenkin tuntuu välillä että tajuankohan ollenkaan että se on MEIDÄN vauva kun tulee tänne maailmaana :eek:
Luulen että kun on sitten syntynyt niin osaan jotenkin paremmin vasta käsittää asian ja jutella luontevammin vauvalle.

Sitten vielä vähän vali-vali: Meillä oli eilen miehen vanhemmat käymässä ja muitakin miehen sukulaisia tuli käymään kahvilla. Mua alkoi ärsyttämään aivan saa***sti miehen äiti..
Muut sukulaiset pyysivät näyttämään vauvan huonetta, ja kaikkia ihania pikkuruisia vaatteita niin eikös anoppi ollu jo päällepäsmärinä esittelemässä siellä niinkuin omiaan olis esitellyt. kuului puhuvan että " ei kannata ostaa yhtään vaatetta enää kun näitä on niin paljon.." oon kyllä sanonut noin monta kertaa kaikille että vaatteita meillä on niin että toivottavasti ehditään pitämään kaikkia. Jotenkin ärsytti että olisin innoissani halunnu itsekin saada suunvuoron mutta lähdin koko vauvan huoneesta pois etten vaan sano mitään mikä kaduttais jälkeenpäin.
Sitten: Pisteenä I:n päälle: uteli aivan hirveästi rakenneltran jälkeen että haluaa tietää kumpi meille on tulossa: no, päätettiin sitten miehen kanssa että ei salailla asiaa, ja kerrottiin että pientä prinsessaa odotellaan.
Tän jälkeen anoppi on alkanu kailottamaan useaan otteeseen kuinka hän toivoisi niin meille poikaa, ja kuinka tää mun maha on ihan selvästi poikamaha ja kyllähän me vielä sitten se poika tehdään jos tämä nyt on se tyttö niinkuin rakenneultrassa sanottiin... VOI V***U!!

Teki mieli sanoa että mistä helvetistä on saanu päähänsä että me tehdään vielä toinen lapsi?! (kyllähän se ajatuksena on ollut ettei lapsiluku jäisi yhteen, mutta en voinu sietää tota sen kommettia..)
Ja mun järkeen ei oikeesti mene se, miten joku voi olla noin ajattelematon että toistuvasti mun ja miehen kuullen jauhaa poikavauvasta ja kuinka haluaisi pienen prinssin.. Mulle tuli niin paha mieli, koska itse ollaan tosi innoissaan siitä että tämä tulokas on todennäköisesti tyttö. Ja mieskin sanoo leikillään jo, että aikoo tehdä siitä ihan isin lellikin :heart:
meille kummallekin on todella ihan sama oli pikkuinen sitten tyttö tai poika, mutta mun olis suoraan sanottuna tehny mieli vetästä anoppia turpaan!

kihisen vieläkin kun ajattelen koko asiaa ja sen kyllä huomaa varmaan mun tekstistä. Mutta pakollinen totuus on se että mun on siedettävä sitä ihmistä koska on mun mieheni äiti..

No niin, nyt jätän tilaa muillekin.
Huh, kylläpäs taas helepotti kun sain sormenpäät punasena hakata näppikselle ton kiukun.. :LOL:

Mukavaa alkavaa viikkoa!!!

tannuli 32+2
 
voi Tannuli :hug: tiedän kyllä miltä sinusta tuntuu!!! Kelleppä ei ois siunaantununna anoppi joka ei ärsyttäis. Mulla anoppi taas on sitä laatua, joka just ennen ku esikko syntyi sanoi ettei sitten aijo ottaa ollenkaan vauvaa hoitoonsa, että jos lapsia tekee niin täytyy viitsiä itse ne myöskin hoitaa. Näin silloin todella todella punaista. Ihan ku mie ees oisin tuota meidän prinsessaa raaskinut mihinkään ees antaa. (Nyt menee MINUN äidilleni toista päivää hoitoon ku synnärille tulee lähtö, siinä on ollut neki hoitamiset.)
noh, sitten tää tapaus anoppi on sitä mieltä, että hänhän on silti esikolle kuin tälle uudellekkin sitten se ykkös mummo, tullessaan korvaa sitä poissaoloaan kilon karkkisäkillä ym. makealla. Ja ku mie kiellän antamasta esikolle karkkia (esim. jos ei ole syöny päiväruokaa vielä tai vastaavaa) niin se vetää herneet nenään ja tulputtaa sitten esikolle että voi voi saisit mummolta karkkia mutta ku tuo äiti ei anna.
Olen monesti toitattanut sille että sitä voi tulla käymään muutenkin eikä vain aina sen karkin kanssa.
Noh sitten se kehustaa aina itseänsä koko ajan. ja jos ei kehu niin sitten se voivottelee kuinka huonosti HÄLLÄ ON ASIAT. Jos se sattuu soittamaan (mitä ei onneksi tee mulle usein :) ) niin se valittaa köyhyydestä lähtien poikaystävän paskamaisuuteen asti, eikä silti tee asialle ei sitten yhtään mitään.. ei siis mitään. On satuttanut joskus aikaa sitten näissä maatilahommissa jalkansa, ja se on korjausleikattu kolmeen kertaan (sen jalkansa vuoksi ei nyt sitten muka voi tehdä mitään sen eteen että saisi jostain rahaa, työpaikkoja kyllä löytyisi mutta kun hän ei jaksa tuon kipeän polven kanssa ja ikääkin kun on jo 45vuotta), ja sitten ku ostettiin tää tila siltä se hussuutti kirjaimellisesti kaikki tilasta saamansa rahansa kuukaudessa taivaan tuuliin, ja sitten suu pyöreänä alko pyöriin että mitens sitten nyt. Koskaan sillä ei ole ollu minkäänlaista koortinaatiota tuon rahankäytön kanssa..vaan kun tulee paikka jolloin rahat loppuu pirahtaa MINUN miehelläni puhelin. Mie tunnen sen luissa ja ytimissä jo pelkästä puhelimen äänestä että jaahas, taas kerjätään rahaa.
Ja minun mies lainaa..meillä on ollut kauheat keskustelut tästä asiasta ja tulee aina miehen kanssa olemaan, ku mie en ole tottunut siihen että sukulaiset lypsäis rahaa. Sille se vissin on ihan joka aikaista.
Jos totta puhutaan niin se ei ees oikeesti välitä meidän perheestä sillä tavalla niinkuin mummojen pitäis välittää-- surettaa vaan lasten puolesta että saivat tuollaisen mummon joka tulee vielä aiheuttamaan monet monet kerrat harmaita hiuksia.
Se on niiiiiiiin käsittämätön ihminen että edes sanat ei riitä kertomaan!!!!!!!!!
arrrrrgggghhhh :kieh:


p.s. uusin mitä tää anoppi on nyt keksinyt oli että se soitti minun miehelle että lainaisi rahaa että saisi autoon bensaa että pääsee katsomaan esikkoa.. villi juttu että alla on kyllä tosi uusi auto ja meille matkaa noin. 20kilsaa ja silti tartti tankin täyteen. Ku tankki oli täytetty meidän rahoilla niin eipä oo näkynynnä eikä kuulunna.
Nyt painun kylmään suihkuun että saan verenpaineen taas laskemaan.
iso :hug: kaikille anoppinsa kanssa taisteleville!
 
Kun miehen äiti saa hermot tiukille...

Tannuli & Pipsa27: Kaikki sympatiat teille! Alkoi ihan sydän jyskyttää noita teidän tekstiä lukiessa ja voin sanoa, että ette ole yksin. Miunkin avomiehen äiti osaa olla aika moinen täti tarvittaessa ja tämäkin piirre on voimistunut nyt minun raskauden aikana. Kaksinaamaisuus on ehkä pahinta, sellainen imelä huomiointi ja "piilovittuilu" on esillä aika-ajoin. Ja tässä on kuitenkin sellainen nainen kysymyksessä, kuka on sanonut minun elävän miehen siivellä koska valitsin lähteä opiskelemaan enkä töihin ja ettei minun ammattini sovi minulle ollenkaan. Olen liian emotionaalinen kuuleman mukaan.

Äitienpäivänä kävimme kahvilla mieheni vanhemmilla ja siellä taas "anoppi" taantui "kyselyasteelle"; oletteko jo miettineet nimeä?, - paljonko hankintoja olette tehneet?,- miten sie voit, kaikki kunnossa? jne. Hänhän koittaa niin hirveästi saada miuta ja miun miestä naimisiin, kerran oikein toi erään tuttavapariskunnan hääkuvan, jossa morsian oli viimeisllään raskaana. Kertoi, että tällä tytöllä on vielä samainen hääpuku tallessa ja että joku näyttäisi hurjan hyvältä puku päällä jos olisi samanlaisessa tilanteessa. Hyvä ettei "anoppi" vinkannut silmää miulle, niin mairea ilme naamalla oli :/
Kastajaisista:kin hän alkoi jauhamaan niin kunnolla. Sanoi, ettei miun tarvitse tehdä yhtään mitään. Hän haluaa hoitaa ruokapuolen, koristelut ja hän haluaisi vielä tehdä kastemekonkin :eek: !!Help...Tuppuuttelin vähän siinä vaiheessa ja sanoin, että odotetaanpas että saadaan Rusina maailmaan ennekuin kastajaisista aletaan keskustelemaan ja järjestämään. Tuntuu, että hän haluaisi oman nimikirjoituksensa juhliin vain näyttääkseen, että kyllä mummo jaksaa.

Sukunimestä: Eräs juttu tulee olemaan valtava taistelu minun ja arvon "anopin" kanssa. Ollaan nimittäin sovittu miehen kanssa, että Rusina tulee saamaan minun sukunimen. Eihän mies tästä innoissaan ollut, mutta tämä on ihan periaate kysymys minun puolelta. Me emme ole naimisissa ja yhdessä ollaan oltu jo yli 5 vuotta. Miehellä olisi ollut aikaa kihlata miut, mutta ei tuota ole näkynyt eikä kuulunut. Enää sillä ei ole merkitystä minulle, sillä Rusinan "plussaminen" kertoi paljon mieheni ajatuksista meidän ns "yhteistä tulevaisuusnäkemystä" ajatellen. Aivan kuten olen jo aikaisemmin kirjoitellutkin ja kertonutkin niin hänhän yritti saada miuta keskeyttämään raskauden, sanoihan hän jopa senkin minulle, että jos aion pitää Rusinan hän kasvattaa hänet vihaamaan miuta ja kumman luulen saavan Rusinan jos erotaan (opiskelija vai työssäkäyvä mies)Näin siis meillä. :x Mutta, mutta...vaikka aika onkin tässä raskauden aikana parantanut haavoja, koskaan en tule unohtamaan niitä asioita mitä hän miulle silloin päästi suustansa.

Eikä se tee miun Rusinasta yhtään huonompaa ihmistä jos minun sukunimi hänen nimensä jäljessä olisikin miehen sukunimen sijasta.

Se olisi sitten kesäkuu jo hollilla =) Aika senkun lyhenee ja jännitys tiivistyy. Huomenna neuvola, joten kirjottelen iltasella kuulumisia siltä suunnalta.

Haleja kaikille

Brigantia & Rusina (rv 33+6)
 
Hei kaikille ja mukavaa kesäkuuta!

Kiitokset jälleen kerran sumppikselle uudesta pinosta! Nopsaan tää aika menee, tässä tosiaan voi hiljalleen alkaa odottelemaan vauvauutisia meidän pinosta myös muilta kuin kaksosten odottajilta. Jännää!

Anopeista olette keskustelleet. Mä tulen omani kanssa onneksi hyvin toimeen, mutta kyllä sitä välillä tulee hetkiä, jolloin täytyy ottaa pientä hengähdystaukoa. Meillä anoppi on todella innoissaan vauvan tulosta, mikä on tietysti hyvä asia, mutta kun mä olen melko tasainen ja rauhallinen luonne niin en aina jaksa liiallista hössötystä. Toisaalta on kyllä kiva et anoppi on täysillä mukana, sillä mä kuulun niihin heinämammoihin, joilla ei omaa äitiä enää ole :'(

Hankinnoista sen verran, että tuossa joku aika sitten käytiin miehen kanssa ostamassa melkein kaikki loput puuttuvat tavarat, kuten amme ja hoitoalusta. Nyt on sitten suurin osa tavaroista kasassa ja tällä viikolla aion ottaa urakakseni papun vaatteiden pesun ja tavaroiden lajittelun. On kyllä tosi kiva päästä vihdoin laittamaan vauvan tavarat kuntoon, kun tähän asti ne ovat vaan olleet levällään siellä missä tilaa sattuu olemaan.

Mukavaa päivän jatkoa!

bryson ja papu tasan 33
 
Heippali!

Sumppikselle kiitosta kesäkuun pinon alulle laitosta :flower:

Täällä ei kummempia. Vetämätön olo, ei oikeesti jaksais tehdä muka mitään. Kunto taitaa olla täysi nolla :ashamed: Mulla on vaan välillä jos painostava ilma tai ukkosta ilmassa, niin sellainen ihan sekainen olo... :kieh: Nyt tuntuu taas et oon jossain muualla ilmoissa kun missä pitäis...

Tänään olis neuvola ja odotan oikeastaan innolla, koska pääsen pitkästä aikaa sinne ilman vanhempia lapsiani, joten voin ehkä muistaakin kysyä kaikki aisat mitä pitää. Ainakin siitä painoarvioon menosta. Tästä kun on sanottu et olis iso, tosin en usko, et suostuvat siltikään taysis käynnistään vaikka oliskin iso lapsi tulossa. Taitavat mielummin leikata.. Onko kenelläkään mitään tietoa?

Avokkini sisko sai perjantaina tytön ja pientä eskimoa ollaan käyty katsomassa ja voi miten tuli itselle sellainen olo, et saisipa jo omansa pian!!!!! No ehkäpä tämäkin kuukausi menee tässä yhtä nopeasti kuin edellinen.
Niin ajatella, kohta niitä alkaa ropista meidänkin pinoon!!! AAivan iiiihanaaa :heart:

En kyllä muista nyt yhtään mitä piti kirjoitella tai kommentoida, on tosiaan tuo pää ihan sekaisin, liekö sitten ukkosta ilmassa.

Tulen huomenissa kertomaan neukkakuulumisia, illalla en koneelle koskaan oikeastaan ehdi.

Mutta oikein kivaa alkavaa viikkoa ja varsinkin kaunista kesäkuuta :flower:

Jisse ja Juulis rv34?
 
Huomenta vaan ja hyvää kesäkuuta kaikille mammoille.
Ei ole enään paljoa jäljellä, pistää kyllä jännittämään ihan urakalla. Klups...
Viime yö oli taas niin ärsy niin ärsy. Alkaa jo inhottaa toi yöllinen veskis ravaaminen. Visiin kahden tunnin välein saa käydä. Yöllä kun heräsin ja yritin vaihtaa kylkeä niin sattui ihan pirusti mahaan tai jonnekkin tonne sivuille, että ei millään meinannut pystyä kääntymään. Olis tehnyt mieli ukkeli herättää ja pyytää vähän tuuppaa vauhtia kääntymiseen :)
Illalla jo oli niin tuskanen olo. Hetken kun oli vaikka sohvalla ja lähti liikkeelle niin niin kankeesti joutu liikkuu. Selkä vissiin vihoittelee kun parit päivät kukkia istutellut pihalla. Ja tuntuu että toi mahakin olis valahtanut vähän alemmas jo ja on pahasti tiellä.
Tännään kuulemma meillepäin luvattu ukonilmaa. Olis kyl kiva jos jyräyttäis sillei päivällä, yöllä ei olis niinkään kiva:)
Koululaiset ne sitten loman aloittivat, kiva kun ei tarvi aamusta heti olla kuskaa eskariin.
Ainiin... SUMPPIKSELLE kiitokset taas uudesta pinosta.
Täällä anopin kanssa kyl ihan tosi hyvis väleissä eikä se hössää eikä ärsytä yhtään. Ei puutu mein asioihin.
Meillä taitaa alkaa olee vauvan tavarat aika hyvin kasassa. Saatiin pikku neitikin siirrettyä isojen tyttöjen sänkyyn (niikuin hänelle hehkutettiin )joten pinnis odottelee nyt vauvaa. Pohja pitää vielä siitä nostaa ylös ja lakanat laitella...no vielä kerkee...
Nyt mentävä aamukahvia hakee lisää et piristyis...

äippä (kuusi viikkoa jäljellä...hui :) )
 
Huomenia!

Olipa lohduttava kuulla että en ole yksin tökerön anopin kanssa! Mua todella on vaivannut nuo sen kommentit ja ajattelin jo että otan itse vaan pulttia turhasta. Miehelle ei viitti purkaa näitä tuntojaan kun kyse on kuitenkin hänen äidistään.

:hug: myös teille muille, ketkä joutuu kiristelemään hampaitaan anopin kanssa. Ainakin Pipsa27 ja Brigantia kuuluivat tähän samaan kastiin.

Sitten hieman neuvolakuulumisia tältä aamulta:

Painoa: 1,5kg kahdessa viikossa.. Yhteensä siis 8.5kg koko raskauden aikana.
RR: 116/73 pulssi 85
Sf: 30
Rt
Syke: 130, napakasti jumputti pikkuisen sydän :heart:

Seuraava käynti onkin loppuraskauden lääkäri, joka on kahden viikon päästä.

Nyt taidan lähteä lenkittämään koirat ennekuin alkaa satamaan vettä..

Voikaahan hyvin kaikki!!!

tannuli 32+3
 
Heipparallaa!!!

Brigantia:Olipas järkyttävää tekstiä,mitä miehesi suustaan päästelee! :(
Kuka voi edes ajatella kasvattavansa lapsen vihaamaan äitiään??Luin juttusi pariin kertaan kun en ollut uskoa silmiäni!
Toivottavasti miehesi viisastuu vauvan tulon myötä ja miettii sanomisiaan!Huhhuh!

Tää mamma kävi jo aamulla reippaana kaupassa ja nyt pitäisi vissiin alkaa pesemään rinssin vaatteita!Siihen hommaan ei varmaan päivä riitä...kuteita on pussukoissa ympäri taloa.Kunhan nyt ensin sais ne edes jaettua pesuohjeiden mukaisiin kasoihin! =)

Sunnuntaina olisi tarkoitus lähteä ajamaan täältä etelä-suomesta pohjanmaalle.Edessä olisi autossa istumista noin 1000km parin päivän aikana!Kuulostaa hurjalta,mutta eipä istuminen(ainakaan vielä )tuota ongelmia!Neuvolakortin otan mukaan,koska rinssihän saattaa vaikka matkan aikana innostua ja hypätä ulos yksiöstään!

Täytyy varmaan aloittaa puuhastelu ettei koko päivä mee ihan haahuiluksi...

bella&rinssi 34+4 :heart:
 
RouvaSumppisuu
Jos nyt paremmalla ajalla sais jopa jotain kirjoitettuakin...

Ievallinalle myöhästyneet onnentoivotukset :flower: !

Anoppiasiaa: komppaan täysin tannulia ja muita, joilla hermot menee aina välillä. En vaan siedä mitään ohjeistuksia/veikkauksia/hössötystä/kyselyjä, joita satelee sieltä suunnalta. En jaksa puhua mistään vauvaan liittyvästä, kun kuitenkin mulla rupee päätä pakottamaan ja hermoja kiristämään. Mieskin tuppaa jättämään mut kotiin kun menee vanhempiensa luona käymään, kuulemma huolissaan mun verenpaineesta :LOL:. En tiedä, ennen ollaan tultu hyvin toimeen, mutta nyt vaan kiristelee...

Yöt menee täällä vielä hyvin, kerran yleensä käyn veskissä ja muuten vetelen hirsiä ja nään kummallisia unia, ei oo tylsää yölläkään :LOL: .

Imetysliivejä on esikon jäljiltä ja yhdet uudet hommasin ihan Lindexiltä. Eiköhän niillä alkuun päästä.

Millä viikoilla teillä on viimeinen lääkärikäynti/ultra/painoarvio? Kun vähän mietityttää, mulla ei enää ole kun nuo normineuvolat tässä loppuraskaudessa. Nyt vauvan paino oli ~2,5kg ja eikös näillä loppuviikoilla yleensä vauva kerää painoa sellaiset +200g/vko? Eli jos laskettuun aikaan mentäis, niin ei pitäis yli 4kg painaa. Mua vaan stressaa tuo vauvan koko yhä edelleen, ehkä jos vaatimalla vaatis pääsis vielä yhteen ultraan ennen LA. Täytyy puhua neuvolassa. Muuten olo on mainio, ainoa fyysinen vaiva on alaselän puutuminen, jos paljon nostelee tuota esikoista tai on liikaa touhunnut täällä kotosalla. Ja äippälomalla on kiva olla!

Sumppis ja pikku-B rv. 35+
 
tannuli,pipsa ja Brigantia:Voimia anoppienne kanssa.Valitettavasti miehillämme on myös äitit.Tulevat siinä samassa paketissa.On ne anopit sentäs jotain hyvää aikaan saanu,nimittäin synnyttäneet miehemme.Jos jotain positiivista tästä rupee etsimään.
Mie oon taistellu anoppini kanssa viimeiset 16 vuotta...Oon oppinu napauttamaan takasin.Yks ilkein kommentti liitty meijän naimisiin menoon.Ukko soitti anopille et ollaan menossa maistraattiin vihille nii tää tokas vaan et "onx eukkos paxuna?"...Poika oli sillon 3 vee ja en todellakaan ollut raskaana. :headwall: Kuten arvata saattaa, anoppia ei kutsuttu ees sitten kahville...
Nyt se höyryy et tyttö tulee varmasti!Oon antanu höyrytä ihan rauhassa piruuttani.Siinäpä naama venähtää ,kun pojan pyöräytän :D .
Aikanaan ku poika synty nii piti miulle palopuheen et maitoa ei saa antaa ku 4 tunnin välein.Ja miehän en ruennu ees harkihtemaan moista nälässäpitoa!Tää tietysti kumpuaa sieltä 70-luvun alkupuolen oppiloista mitä hän on saanu.
Ja nyt tulee pahin pommi:myö pietään vaaville nimiäiset ja siitäkös anopilla tulee riemu repeemään.Vetää varmaan jalkapallon kokosen herneen nenäänsä.Ei oo vielä asiasta hälle kerrottu,miun vanhemmat ja siskot kyllä tietää,eikä siinä oo mitään epäselvää.Kunnioitan jokaisen uskontoa ja elämänkatsomusta ,mutta myö ei olla todellakaan mikään uskovainen perhe.Mies ei oo ees käyny rippikoulua.Mie aina sanonkin et luonto on meijän uskonto ja metsä meijän kirkko,siellä meijän perheen sielu lepää ja sieltä saa voimia tähän oravanpyörään.Poikakin on ihan vauvasta saakka erästellyt luonnonhelmassa meijän kanssa.Ja ,kun metsään lähetään lapsen ehdoilla niin silloin lapsellekkin kehittyy ajan myötä hyvin luonnollinen ja mukava kokemus erästelystä.
Tässäpä tällä erää ja ihanaa ,kun vettä sataa!

Ievaliina ja pikkumies 35+4
 
moikka taas masuset! =)

TANNULI: Meillä ihan sama juttu mun oman mummini kanssa! :eek: Se kovaan ääneen oikeen vänkää vastaan että poika tulee, poika tulee vaikka joka ultrassa tyttöä sanovat ja otti vielä kuvan takapäästä kun ei hän muualta antanut hyvää kuvaa ;)
Sitten kun olen ostellu jo jotain vaaleanpunaista nuttua tulokkaalle, niin mummi vain tokaisee että voihan se "kalle" vaaleanpunaistakin sitten pitää, että kyllä se sitten pojallekin sopii... Itselleen tuleejotenkin tyhmä olo kun toinen puhelee tollasia.. =( tuntuu että hn toivoo oikein että tulokas lisi poika... Sitten mummi teki tämän riipustestin että jos riipus pyörii käden päällä tulee tyttö ja jos vaan heiluu tulee poika. No, se alko pyörimään niin mumi kädellään heilautti sitä ja otti yhtäkkiä sen pois ja laittoi riipuksen äkkiä pois ja tokaisi, se on silti poika! olin siinä sitte jo pikkasen huvittuneena ihan hiljaksiin.... että et ole tannuli ainut. ja tiedän kuinka tylsää se voi olla.. :( mut koitetaan jaksaa ja odotetaan vaan synnäriin asti niin saavat pitkän nenän! :LOL:

Omasta anopistani sen verran että hän on kyllä maailman herttaisin ihmine ja kultaisin josta pidän kamalasti ja jonka kans tultiin alusta asti toimeen, mut anopin äiti ajaa sitte asiansa ja se on OIKEE ANOPPI, siitä ei ota selvää, me ollaankin alettu kutsuu häntä stephanie forresteriksi =)

no, tässä tälläinen luritus näistä =) kiroittelen taas ja haleja kakille! pitää alkaa härvää vanhemmalle pikkuveljelle irc juttuja =)

eelu j kuuku 34+4
 
Pikaseen kirjoittelen vaatehuoneen raivaamisen lomassa ;)

Anopeista oli juttua. On teillä joillain aikamoiset mummelit sattuneet anopeiksi. Koittakaa kestää! Mulla on käynyt tuuri ja osunut ihana anoppi. Itse tykkään, kun anoppi on kiinnostunut voinnistani ja tulevasta vaavista, kuten myös esikosta. Jotenkin on sopivasti utelias ja niin vilpittömän herttaisen oloinen, ettei sellainen ärsytä yhtään. Ja uskoo kyllä aina, jos kieltäydyn avusta, eikä vedä hernettä nenään. Ei myöskään tuputa omia neuvojaan, saatikka käskytä. Oma äiti ennemminkin ottaa välillä hermoon, kun soittelee jatkuvasti ja jauhaa vaan omia juttujaan. Mun raskaudesta ei pahemmin kysele, tai jos kyselee, ei malta kuunnella vastausta loppuun, kun jo alkaa touhuta omista asioistaan. Nooh, pääasiassa hyvin tullaan silti hänenkin kanssaan juttuun ja ollaan läheisissä väleissä. Esikosta hän on innoissaan, tarjoaa hoitoapua, jne. Sama jatkuu varmaan toisenkin lapsen kanssa.

Sumppis kyseli vikasta lääkärikäynnistä tai vastaavasta. Mulla vika lääkäri on ensi viikolla, jolloin viikot 35+6. Sen jälkeen on vaan normaalineuvolakäyntejä synnytykseen saakka. Paitsi jos vauva on jatkossakin perätilassa ja passittavat minut sitä käännättämään.

Nyt palaan takaisin vaatehuoneen siivouspuuhiin. Mukavaa alkuviikkoa!

Krissie rv 34+5
 
Heippa, en ole pitkään aikaan käynyt täällä ja nyt ajattelin tulla katsomaan mitä teille muille heinämammoille kuuluupi...
Eilen pakkasin jo sairaalakassin valmiiksi ja siirrettiin hoitopöytä meidän makuuhuoneeseen. Eli nyt olis sitten kaikki valmiina vauvaa varten.
Minulla on jo äitienpäivästä lähtien ollut lantiossa painetta ja vihlontaa että on meidän poitsu varmaan jo laskeutunut lähtökuoppiin. Kävely on vähän hankalaa ja välillä istuminenkin.

Noista anopeista....minun "anoppi" muutti paikkakunnalta pois kuukausi ennen kuin esikoinen syntyi...onneksi ja vielä yli sadan kilometrin päähän. Vähän alkoholiin menevä ja mieheni sattuu olemaan hänen ainut lapsi. Hän sitten soitteli milloin sattui kännipäitensä joskus saattoi kahden aikaan yöllä soittaa vaan kysyäkseen mieheltäni että tietääkö tämä missä hänen tupakkansa ovat...
Anoppi ei ole kertaakaan nähnyt esikoistamme, ei tullut edes ristiäisiin "selkäkivun" takia. Saa nähdä tuleeko tämän toisen ristiäisiin.

No taidan mennä nyt käymään pesulla kun esikoinen on päiväunilla...


Nelli84 rv 35+6
 

Yhteistyössä