HEINÄMAMMAT 2008 ~kesäkuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Märkää sunnuntaita!

senjuska:Miekii heräsin 4 aikaan taasen.Nyt särköö molempia jalakoja...Kaippa tää on ihan hyväx siinä mielessä, kun joutuu sit pikkusen kanssa heräilee öisin.Eräänlaista siedätyshoitoa.Join sitte kahvia ja kuleksin ympäri taloa.Koiruliini tuli silimät ristissä istua napottamaan et mitähän tuo hullu meinaa,ei taija ainakaan poikia vielä ja painu takasin petipaikalleen.

Kotiintulovaatteista:Kietasubody,puolipotkarit/potkarit,pikkuruinen hattu,sukat,tumput pikku käsiin,harso ja mitähän vielä siinä olikaan?!Muisti pätkii,mut tuossa ol varmaan oleellinen.
Sisko sai sen poikansa raskausviikolla 36, silloin 7 v. sitten.Varkaudessa asuivat ja just olivat saaneet muutettua isompaan asuntoon,kun illalla meni lapsves.Ei ollu kerenny ees miettiä vielä mitään sairaalakassin pakkausta.Sisko läks ambulanssikyydillä Kuopioon sairaalaan(Varkaudessa nääs sillon hoidettiin synnytykset vain virka-aikaan,8-16).
No, kaikki mäni hyvin ja tuore isä lähti sitten hakemaan Kuopiosta pikkuperhettään kotiin niin sisko ol meinannu revetä ,kun mies oli tuonu koko ÄITIYSPAKKAUKSEN sairaalaan!On ollu vara valita pojalle vaatetta :LOL: .Oli se sisko puhelimessa miehelleen ohjeet antanu mitä ois pitäny tuoda mukanaan,mutta ukko-parka oli ollu niin tohkeissaan ,että ei se ollu mitään tajunnu.

Pörrölle miulla ol kans jottain assiita vielä ,mutta en muistanu tehä "muistiinpanoja",niin enhän mie enää mitään muista :headwall: ,reilua!Palailen asiaan kuhan äly palaa piäkoppaan takasin :whistle:

Hyviä päivänjatkoja mammoille ja masuille!

Ievaliina ja pikkumies 36+3
 
Korvapuusti kyseli siitä jatketaanko kirjoittelua suljetussa yhteisössä....Minusta olis ihan mukava idea. Eihän sitä koskaan tiedä mitä kaikkia vastoinkäymisiä sitä vielä vauvan ja perheen kanssa tulee, niin on ehkä "helpompi" niistä keskustella kun kaikki sivuja kahlaavat eivät niitä pääse lueskelemaan. Ainahan joku voin jonkun tunnistaa pelkkien tekstien perusteella täältä, ja uteliaisuuttaan niitä sitten lukee, ilman että asianomainen on siitä mitenkään tietoinen. Näin minä tästä ajattelen, mitäs te muut??

Piparminttu ja neiti 36+6
 
Hei tännekin! Tuolla tuplamammojen puolella olen kirjoittanut vähän, täällä vielä vähemmän kun olen 8 viikkoa ollut sairaalassa kohdunkaulan lyhenemisen takia. Viestittelen kännykällä joten täälläkin käyn lukemassa mutta kirjoittaminen on hankalaa. Mulla on ke rv34+0 jolloin on odotettavissa kotiinpääsy sairaalasta. Sen jälkeen synnytystä ei mun kohdalla enää estellä vaan jos tulee kirpakoita supisteluja tehdään sektio vauvojen asennon takia. Kovin montaa viikkoa en kuulemma missään tapauksessa kasassa kestä.

Hyvää vointia ja aurinkoisia kesäpäiviä heiniksille!

Etsiväkaksoset 33+4
 
RouvaSumppisuu
Hengissä ollaan vihkimisen jäljiltä :D . Kiitos kaikille onnitteluista, mentiin tosiaan nyt maistraatissa vihille vain parin todistajan mukanaollessa ja tarkoitus olisi yhdistää vauvan kastetilaisuuteen meidän avioliiton siunaaminen vielä papin toimesta. Hirveesti en oikein uskalla vielä koko tilaisuutta suunnitella, haluan ensin vauvan syliin...Onko muut miettineet jo kastetta/nimiäisiä? Meillä on tarkoitus pitää melko pienimuotoiset juhlat (sukulaisia +kummit) joko kotona tai sitten mulla on kiikarissa yksi ihana pieni merenrantakahvila, täytyis vaan ottaa selvää voiko siellä pitää yksityistilaisuuksia.

Suljetussa yhteisössä kirjoittelisin minäkin mieluummin sitten vauvan synnyttyä. Uskaltaa paremmin kirjoitella yksityiskohtaisempiakin asioita, laittaa kuvia jne. En ainakaan itse halua yleiselle palstalle laittaa vauvan nimeä tms. Voihan tännekin tosin jotain rustailla, mutta niinhän se vaan on, että kuka tahansa voi näitä tekstejä lukea. Mulla ei tosta msn:stä ole mitään kokemusta eikä hajuakaan miten se toimii. Yahoossa kirjoittelen vieläkin esikoisen jäljiltä ja onhan täällä kaksplussallakin tuo kerhopuoli.

( . ) Viime yönä oli tuskaset paikat, heräsin niin pirskatin kipeään supistukseen että tuli kyllä elävästi synnytys mieleen :eek: . Sain itteni kammettua vessaan ja siellä aikani puuskutin ja syvään hengittelin, niin rupes helpottamaan. Siis eka kunnon suppari tän raskauden aikana, nyt tuntuu että nää harjoitussupparit on ihan lässynlässynkamaa :LOL: .

Nyt taidan siirtyä kahvinkeittimen ääreen ja laittaa sumpit tulemaan. Tuosta raskausdementiasta kun on joskus ollut puhetta, niin esikoisen syntymän jälkeen keitin kerran kahvia koiranruokanappuloista :LOL: . Mittailin tyytyväisenä kuivamuonaa suodatinpussiin ja laitoin "kahvit" porisemaan, että sitä lopullista lahoamista odotellessa :D .

Sumppis ja pikku-B rv. 36
 
Juu, minä meinasin tässä joku päivä kysäistäkkin että mitäs sitten kun vauvat on syntyneet että jatkuuko sama ketju vai mitä?
Ehkä se suljettu kerho vois olla hyvä juttu! Mukavaa sitten jakaa kokemuksia kun kaikki "räpistelee" samassa elämän vaiheessa..Napanuoran putsaamiset, yö imetykset ym.

Täällä oli yöllä ihan kamala ukkonen. Itselläkin oikein sydän hakkasi ja vauva sai mahassakin jonkun levottomuus kohtauksen.
Olen syönnyt nyt useempanan päivänä kilon ruotsalaisia mansikoita, silti jalkapöydät iltaisin on kuin "pullat".
 
Uhhuhhei!


Tuo suljettu yhteisö kuulostaa superhyvältä, vaikka ihan messengerikin kelpais.


Mulla meni kans viime yö mänkään. Ice powerilla sain nukadettua, mutta sitten kahden vessareissun jälkeen puol neljältä, tuntu että keuhkot on lytyssä ja lavat tulessa. Istuin sitten lattialla, jalat sängyn alla ja nojasin eteenpäin tyynyyn. Hetki meni hyvin. Sitten nukuin selällään lattialla päiväpeittoon kääriytyneenä (meil on yhteinen peitto ukon kans). Ens yöksi pitää varata vielä joku vaikka lakanarulla niin saa nostettua alaselkää, jos lattialla joutuu nukkumaan. Puol kuudelta vaihdoin sitten takaisin omalle paikalle nukkumaan. Kyllä kissa tykkäs ko sai niin kauan nukkua koparat ojossa minun paikalla.

Nyt on sitten koko päivän ollu koko selkä ihan kipiä. Ikinä ei oo ollu selkäongelmia, niin kyllä vain on inhottavia tämmöset.

Massussa möyritään neljättä päivää putkeen =) Ei puhettakaan mistään liikelaskuista.

Kovasti kyllä jo tuntuu, että syntyis jo. Pääsis kunnolla tutuiksi ja puuhailemaan. Toisaalta oon kyllä aatellu tässä vielä viettää omaa elämää, tapailla mahdollisimaan paljon ihmisiä ihmisten ilmoilla ex temporee.

T: pörrö ja vauva 36+1
 
:wave: ,mieki kannatan suljettua yhteisöä!Ja just niinku suomalainen kirjoitti ois tosi hyvä,kun ois meillä paikka missä "räpistellä".Ja ois kiva sit kysästä tutuilta viisaammilta neuvoa jossain pulmassa vauvanhoitoon liittyen.Miulla kun ei oo semmosta äiti-kaveri verkostoa tällä tietokoneen ruudun ulkopuolella.Eli ei liikoja "hiekkalaatikkoseuraa".
Nimiäiset järjestetään vaaville.Mie haluisin pitää ne jossain luonnonhelmassa.Muutama mahollinen paikkakin ois tiedossa.Ja yksi "kummikin" on jo valittu.
Tuota Ice Poweria pittää miunki käyvä ostamassa huomenna.Jos siitä ois ees pikkusen apua.
Nyt ,kun ei oo jalat enää turvoksissa pahasti niin sitten särkee.Ei tälleen päivällä koske,iltapuoleen alkaa jo tuntua ja yöllä ihan karmeeta!Ei kiva ei...
Vaavi pitää miulle seuraa ,kun valavon.Aamuyölläkin meuhkas niin et hyvä jottei tullut kyljestä läpi. :heart:
Eihän tässä enää kuitenkaan niin pitkä matka oo finaaliin.
Monesti on ollu nyt lähiaikoina mielessä ennenkuin koneelle tuun istumaan et jokohan joku on "meistä" lähtenyt synnyttämään...
Kuukauden sisään pitäs meijänki pikkusen olla tuhisemassa jo maailmassa. :)

Ievaliina taas...

(tuli sitten tummaa tekstä oikein urakalla)
((ja vieläpä kirjoitusvirheenkin tein,sillälailla!))
 
Pikaisesti taas lukemassa ja samalla kysymässä jos kenellä on paino ollut lasku suuntainen raskauden aikana tai nyttemmin, mitä siitä on sanottu neuvolassa, lääkärissä tai ylipäätään oltu mieltä?

Edelliseen neuvola kertaan paino oli tippunut 100g. Äsken kävin omalla koti vaa'alla ja paino oli tippunut 1,5vko:ssa nyt 700g. :eek: :eek:
Mitä ihmettä, mä syön kyllä ihan just tasan mitä mieli tekee ja just niin paljon kuin haluan, liikuntaakin olen vähentänyt. Silti tippunut!???
Alkoi pelottamaan että mitenköhän vauva, liikkuu erittäin aktiivisesti kyllä mutta millainenkohan rimpula sieltä tulee? :|
 
SmileX mulle on tullut tässä raskaudessa nipinnapin 7kg. nyt on kolme edellistä kertaa paino ollut suunnilleen sama, eli ihan sadalla grammalla heittänyt. viimeinen siis -100g. ei mulle ole siitä mitään sanottu ja ihan normaalisti mielestäni syön. päivittäin syön karkkiakin. enkä mitään hesesapuskaakaan karsasta. uskon, että sieltä ihan normaalinkokoinen vauva tulee. ellei taas jopa "ylisuuri". ( esikoinen 4100g ja 53cm ) mutta, että mistä tuo painon paikallaan junnaaminen johtuu, en osaa sanoa. tää on ihan uutta ja outoa mulle, kun ekassa raskaudessa painoa tuli 20.5kg. mutta sillon alkupaino oli kyllä yli 10 kg vähemmän kuin nyt, eli ihan luuranko olin sillon.

ja jos siskostani mainitsen, tuskin pahastuu, vaikka täällä tuttujakin käy lukemassa, niin hällä ei varmaan tullut koko raskausaikana yhtään lisäkiloa. synnytti siis toukokuun puolessa välissä ja nyt kuulemma jo 6-7kg alle lähtöpainon. ja ihan normaalikokoinen vauva sieltäkin syntyi ( 3500g ja 51cm). ja kuulemma siskoni söi kuin hevonen!

tuskin siis täytyy huolestua. on vaan niin yksilöllisiä nuo painonnousut ja -laskut. ja samalla henkilöllä eri raskauksissa siis voi mennä ihan eri tavalla.

hyvää päivän jatkoa kaikille!

t-06 35+1
 
Mulle terkka sanoi alusta asti, että nykysin ei päde se, että pitää syyä kahden edestä, vaan että kyllä se vauva omansa ottaa jostain kuitenkin. Ja että ylipainon takia, BMI 24 ei tarvi kiloja tulla yhtään ollenkaan. Itellä parhaimmillaan ollu tässä raskaudessa 1,6 kg lisäpainoa ja viime maanantaina oli lähtöpaino enää 40g pienempi. Olin kahdessa viikossa tiputtanu 675g, vahingossa. Tai oikeastaan sokereita seuraamalla ne lähti. Nyt jännätään mitä lääkäri tiistaina tuumaa. Oon heittäny sokerinmiettimisen huisv******* ja syöny "normaalisti" terkan käskystä. Enkä siis liiku ollenkaan, se vaan vauva syö minua ihteä =).

Nimiäisiet pitäs täälläkin pitää ennenkö koulut alkaa, on Helsingistä asti sukulaiset uhanneet kylään.
 
Moikkelis!

Ollaan lähdössä miehen kanssa muutamaksi päiväksi reissuun ja ajattelin päivittää kuulumiset sitä ennen. Olo ollut viime aikoina ok, ei mitään suurempia vaivoja ole ollut. Meidän raksallakin olen ollut "hommissa" en nyt mitenkään aktiivisesti, mutta ainakin hääräilen siellä kaikkien muiden tiellä jos ei muuta :D Onhan tää vauhti tietty aikas hidasta jo, mutta olen kyllä ollut tyytyväinen, että liikkuminen luonnistuu näinkin hyvin kuin mitä tällä hetkellä. Monilla teillä on ollut paljon enemmän vaivoja ja voin vain kuvitella, kuinka epämukavaa niiden kanssa kärvistely on.

Kotiintulovaatteista, olen varannut bodyn, puolipotkarit, myssyn, ohuet tumput käsiin ja sitten toisen kerroksen varuiksi, jos on viileämpi keli. Saa sitten nähdä, mitä loppujen lopuksi tulee käytettyä, en kuitenkaan jaksa uskoa, että heinäkuussa olisi kovin kylmä. Tosin jos sattuu jokin ihme ylläri ja keli on kolea tms. niin stten mies saa napata hakumatkalle mukaan vielä jotain ekstravaatetta.

Suljettu yhteisö voisi olla ihan hyvä juttu! Eli sopii mainiosti, jos semmoinen perustetaan. Varmasti kivempi jutskailla siellä ehkä tosiaan hieman vapaammin.

Painoasioista, mulla ei paino ole viime aikoina laskenut, mutta ei se kyllä missään huimassa nousussakaan ole ollut. Raskauden puoleen väliin asti painoa tuli kuutisen kiloa ja sen jälkeen sitä on kertynyt puolitoista-kaksi kiloa lisää. Neuvolassa ei olla tuota painoasiaa kommentoitu sen kummemin kuin, että on kovin yksilöllistä, miten sen kanssa menee. En siis minäkään usko, että aihetta huoleen on.

Ristiäiset pidetään, tosin pienimuotoiset sellaiset. Vielä ei olla sen kummemmin ehditty miettiä, mutta todennäköisesti kotona järjestetään siten, että paikalla lähisukulaisia sekä kummit (jotka tosin kuuluvat myös tuohon edelliseen kategoriaan).

Ai niin, vielä onnittelut rouviintuneille :flower:

Tulen katsastamaan loppuviikosta taas heinämammojen tilanteen, kunhan ollaan kotiuduttu reissusta. Saa nähdä, koska saadaan kuulla taas vauvauutisia! Veikkaan muuten, että omalla kohdalla vauvauutisiin menee vielä pitkä tovi, vaikkaisin heinäkuun loppua.

bryson ja papu 33+6
 
Heippa taas pitkästä aikaa kaikille!! Tää alku kesä ja kevätkin on mennyt niin nopeasti ettei perässä meinaa pysyä. Lukemassa oon melkein joka ilta käynyt, mutta en ole enään muka jaksanut kirjoitella.. Jos nyt olis taas enemmän aktiivinen.
Suljettu yhteisö kuulostais kyllä tosi kivalta. Ei tänne oikein tuu mitään henk.koht. asioita kirjoitettua, kun ei tiedä ketkä kaikki näitä meidän juttuja käy lukemassa. Pari kaveriani ainakin on jo "jäänyt kiinni". :kieh:
vähän omaa napaa.. Mulla on ollut huolta sen sf mitan kanssa. viime neuvolassa oli sen 27 ja viikkoja oli silloin 32 nyt olis tiistaina neuvola ja taas jännitän onko mitta kasvanut. Esikoiselta ei ollut tälläistä ongelmaa vaan mitta oli koko ajan yläkäyrällä. Nyt sit taas alakäyrällä. :( Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa?? mulla ei olla nyt ruvettu mitenkään sen enempää seurailemaan, mutta jos nyt ei ole kasvanut niin sit taas ultrataan ja katotaan onko siellä jotain häikkää..
Turvotuksesta Sitä täältä löytyy ja PALJON!! On turvonnut kädet ja jalat jo ihan muodottomiksi. Joo 5 viikkoo sit neuvolassa oli turvotus kahdella plussalla. Nyt olis varmaan viidellä plussalla jos sellaista olisi :LOL:
Öistä: Mä heräilen pissalle 2-6 kertaa ja pari kertaa ihan pirteänä, et on pakko olla ylhäällä vähän aikaa.. Yleensä herään myös supistuksiin ja suonen vetoon joka on muuten ihan hirveetäc :kieh: Toivotaan että loppuis joskus. Viimeistään ainakin sit 6 viikon päästä :) Eli ei enään kauaa tarvi odottaa.. Mutta välillä toi 6 viikkoakin tuntuu pitkältä ajalta kun haluais jo sen nyytin syliin. Sairaalakassia en ole vielä pakannut eikä vauvan tavaratkaan ole vielä paikoillaan ja osa olis vielä ostamattakin. Suurin osa on kyllä valmiina esikoisen jäljiltä, mutt ajostain komeroista ja vintiltä ne pitäis varmaan jo kaivella esiin. Jos vauva syntyis jo nyt niin ei olis siis vielä mitään valmiina. Muutaman vaatteen oon ostanut. Nyt siis alkaa tulemaan jo stressi ettei aika riitä. Pitää siis ottaa itseensä niskasta kiinni ja alkaa hommiin.
Perätilasta: Neuvolatädin mukaan vauva oli viimeksi "oikein päin" Mutta minun mielestä se heittää siellä vielä volttia koko ajan. Saas nähdä miten tiistaina käy.. Toivon kovasti et olisi jo oikein päin, Koska en siis toista perätilaa aijo synnyttää.. Joku minulta kyselikin et johtuiko ne repeämät siitä perätilasta vai siitä kun tuli niin vauhdilla. Lääkäri minulle sanoi et johtui siitä perätilasta. Jos olisi tullut pää edellä ja väliliha leikattu niin ei kuulemma olisi muutamaa tikkiä enempää tullut. Vauva oli muutenkin niin pieni.. Mutta eihä'n sitä siis varmaksi voi sanoa.. Onkos muilla vauvat jo Oikein päin??
Vielä vähän näistä oudoista vaivoista. Mulla vaivaa toi häpyluu.. Jos istun pisempään kuin 5 minuuttia niin en meinaa enään päästä kävelemään. On niin kova se kipu et tuntuu et luu olisi ihan murskana. Aivan karmeeta. Sitten on vaan pakko kävellä ja kävellä, niin kipu rupee laantumaan. sama aamuisin kun nousee sängystä niin kipu on niin sietämätön et meinaa usko loppua kesken!! Onko muilla samanlaista vaivaa?? Neukka täti sanoi et on yleisempää kun odottaa toista.. Joo.. Nyt tarttee mennä, kun pitää vielä ukon kans vähän keskustella noista kummi asioita!! Ei olla siis vielä päätetty ketä pyydetään..
Paljon onnea kaikille tuleville ja jo tulleille rouville =) :flower: Nyt koittamaan tota nukkumista.. Hyviä vointeja kaikille..
Paveli ja asukki 34
 
Huomenia!

Isot onnittelut rouviintuneille!! Vielä jaksoitte moisiakin juhlia massuinenne! Meilläkin se 3-v hääpäivä tulossa pian, 22.7.

Eilen kirjuuttelin pätkän tarinaa, mutta jumitti sivut niin totaalisesti kokonaan ettei viesti näemmä tullu perille..

Yhteisöön liittyisin mielelläni minäkin! MSN on tuttu, olen yhden yhteisön sinne itse perustanutkin ja toimin edelleen sen valvojana. Helppo minusta, tietty tuttukin on, tuosta Yahoosta ei kokemuksia. Ja mieluummin sitä sinne kirjottelee sitten, ja uskaltaa laittaa kuviakin, kuin tänne.

Turvottaahan tuota täälläkin, muttei niin pahasti mitä te muut kuvailette! Jalat kyllä on turvonneet, ja ne Ievaliinan mainitsenat lonttoset on ihan ykköskengät! Puhumattakaan ainoot jotka jalkaan menee.. Pahimipina hetkinä kädetkin on turvonneet niin, ettei tahdo nyrkkiin taipua, sitten jääkaappikylmää ananasta ja vettä kehiin. En kyllä osaa sanoa onko ne oikeestaan helpottaneet yhtään, mut onhan se ananas ihan hyvääkin.

Sairaalakassi pakkaamatta myös. Ei oo päässy sinne ostoksille, että sais niitä pienimpiä vauvanvaatteita hommattua, pitäskin ottaa niskasta kii ja saada lähdettyä. Vaan kun ei taida kovin jaksaakaan enää, riittää jo nää kotikunnan kauppojen koluamiset kun väsyy ja suppailee. Katsotaan josko kävis sitten samalla kun äitipolille tulee asiaa.. Eli eipä ole sitten kotiintulovaatteetkaan kasassa vielä, ei kummallekkaan.

Paino ei mulla kyllä näyttäs laskevan!! Syönkin kyllä aika huoleti, vaikka välillä meni jo muutama päivä ettei mikään oikein maistunu. Mutta ei se laskemaan päin kait ole, vaakaa ei kotona oo niin en tiedä ennekö huomisessa neuvolassa mihin suuntaan mennään. Johan tuota on 15kg tullut, tosin suurin osa siitä tuli rv20 mennessä sen jälkeen hitaammin..

Perätilassa täällä edelleen ollaan, enkä mä enää usko että siitä muuksi muuttuukaan kun ei ole edes kokeillu asentoaan vaihtaa. Kylkeensä kääntää, mut siinä se. On muutenkin niin hassusti linkussa, et saa nähdä.. Että odotan vaan sitä lähetettä ja kutsua äitipolille sitten, saas nähdä kauanko ne sen kanssa odotuttaa.

Ristiäiset pidetään täällä myös, käsittääkseni kastettavakin kun sisaruksetkin on kastettu.. Pitäskin nostaa kissa taas pöydälle, kummiasiaan ois saatava jo ratkaisu! Oli puhetta jo ketä pyydettäs, ja jätettiin sitten asia hautumaan. Se vaan vähän unohtui.. Nimeäkin on mietitty, se varmaan päätetään vasta pienen synnyttyä kun näkee minkä näköinen vauva on.

Yöt melkoista showta täällä.. Nytkin saldona ehkä noin kolme-neljä tuntia koiranunta. Hiki, jalat puutuu, pissattaa, janottaa, pieni alkaa potkimaan, lonkat puutuu, levottomat jalat kiusaa sähköiskukipujen kera, supistaa... Viimeyönä koira räksytti jotakin elukkaa, sitä sitten komensin kanssa joskun kolmen maissa viimesen kerran.
Isäntä kun aamusella lähti töihin, niin ihmettelin kelle se höpisee, ja tajusin sit että koiralle. Ihmettelin sitten että miks nyt lähtiessään sitä irti ottamaan, vaan koirapa oliki karannu ite!! Ja voi helv.. mikä kurakasa! Torstaina pesin koiran, on siis valkoinen, ja voitte kuvitella miltä nyt näyttää kun puolilta öin alko sade josta loppua ei näy, ja jokapaikka kurasena.. Kuvattelee nyt ens alkuun kopissaan, haen sitten sisälle kuivattelemaan ja pesulle. Oikee Houdini tuo hurtta kyllä on, en tajua miten se juoksunarustaan irti on päässy!!

Onnittelut vielä noilla tuplamammoille joilla syntynyt pienet tässä, olikos ne nyt Kipa ja Kattinka!! (vakoilee tuplapinoa)

Vaan nyt kutsuu lapset, tekemisautomaattina saa olla kun sataa ja sataa ja sataa...

Räpis+NinniElmeri rv34+5
 
Huomenta masukkaille heinämammoille =)

Suuret onnittelut kaikille keillä on ollut juhlaa syystä tai toisesta :flower: :flower:

Tänne ei oikeestaan kummempia kuulu... Olo on välillä erinomainen ja toisinaan niin kurja, että itku meinaa tulla. No nyt oon alkanut ajattelemaan että kyllä tää kestetään reippaasti loppuun asti, kun ei tässä niin montaa viikkoa enää ole edessä. Pahin oire on nyt mun kylkiluut... vauva on lähestulkoon koko ajan samassa asennossa, oikealla puolella ja sen puolen kylkiluihin painaa aikamoisesti. Alimmat kylkiluut on ihan kosketusarat :/ Mites muilla??

Täällä oli puhetta vauvan kotiintulovaatteista, mä oon pakannut valmiiksi pari bodya, lyhyt- ja pitkähihaisen, puolipotkarit, pipon, sukat ja ohuet tumput sekä sellaisen gollege tyypisen puvun, jos sattuu olemaan viileä ilma. Niin ja sit otin ohuen viltin turvakaukaloon.

Ristiäiset me pidetään, mutta vielä ei ole päätetty että missä... ensisijaisesti haluaisin kutsua papin kotiin ja pitää juhlat täällä, mutta sit pitää jakaa vieraat kahteen "erään" kun asuntoon ei hirmuista määrää vieraita mahdu. Voikin olla että sukulaiset ja kummit tulee ns. viralliseen osuuteen ja kaverit sitten piipahtamaan sen jälkeen vähän illemmalla! Nimi poitsulle on valmiina ja mulla onkin iso työ pitää suu supussa ristiäisiin saakka :LOL:

Myös minun mielestä olisi kiva jatkaa keskustelua yksityisesti sitten vauvojen synnyttyä! Tänne en kuitenkaan halua kovin henk koht asioita kirjoitella...

Vauvan liikkeitä ei ole tarvinnut laskea, eikä siitä ole puhuttu neuvolassa sen enempää, koska tää jäbä kyllä pyörii ja hyörii niin paljon ettei ole tarvinnut miettiä liikkuuko tarpeeksi ;)

Nyt meen vielä hetkeks lepäilemään, en ymmärrä miten näin väsyttää, ja sitten ulkoilemaan haukkujen kanssa!

Hyviä vointeja kaikille heiniksille :wave: :wave:

Nuusis rv 34+2
 
Huomenia mammat!
Miun paino on ollu nyt lopussa varmaan jyrkästi noususuuntainen...Isäntä eilen kysyikin et oonko millon viimex käyny vaa`alla.Maha on kasvanu viimeisten viikkojen aikana mielettömästi!Ei ihme jos jalkaparat vaivaa,kun tätä ruhoa joutuuvat kannattelemaan.No,onnex isäntä ja poika on iltaisin ihan kiltisti hieroneet miun koppuja.

Sf-mitasta:
Kaks viikkoo sitten (34+5) oli 29cm ja viime viikolla(35+5) 32cm.
Neuvolan täti tuumas ,että tais tuo aikasempi mittaus olla virheellinen,olin huonossa asennossa silloin mittauksessa.Käyrä on mennyt keskiviivan molemmin puolin.Esikkoa oottaessa se oli yläkäyrällä.

Nyt livahan kahvin juontiin.
Ievaliina ja pikkumies 36+4
 
Heti alkuun.. Paljon Onnea uusille rouville :) :flower:
Meillä peräti kaks vuotis hääpäivä tossa tulevan kuun vaihteessa. Hei, kääk... Silloinhan vauvakin on jo syntynyt. Kyllä on alkanut jännittää ihan urakalla koko tapahtuma. Sitä vaan miettii tulevaa aikaa ja sitä et olispa vauva jo vaunuis kölliis, niin seuraavaksi tulee KÄÄK... täytyyhän se ekana synnyttää..ja taas iskee kauhea jänskätys päälle.
Etsiväkaksoset voi ei, varmaan aikas tylsää ollut maata sairaalassa noinkin kauan. Tai noh, ite en varmaan viihtyis, mut tottakai lasten hyväksi kaiken tekee. Kiva jos kotiin pääset !
Yöt täälläkin aikas ärsyttäviä , kun saa rampata veskissä 2- sen 6 kertaa.
Nyt aikas kolee ilma täällä. Eilen illasta vähän ukkosti ja yölläkin olin kuulevinaan että jyrisi, mutta vissii aikas kaukana. Märkää ainakin on ja asteita tais olla jopa 13 mittarissa.
Sairaalakassi on pakkaamatta vielä täälläkin. Pitäis yrittää laitella. Vaatteita miettinyt minäkin , et mitä ihmettä sitä vauvalle keksii päälle...
Nyt lähdettävä ettii neideille päivävaatetusta ja itelleekin..ei ehkä täs yö leningis kehtaa ovesta ulos astua ;)
Huomen olis neuvola...ja siellä sijainen. Saas nähdä millainen täti on.
Ainiin... Neleka, kiva oot "palannut palstailee =)

Äippä ööööö... olikohan viikkoja 35+3
 
huomenta mammat

taas on valvottu yö, alkuyö vessassa ravattu ja sit noustu neljä jälkeen kattoo yks leffa,
sit takas nukkuu |O
tyttö meni tänään tarhaan niin on kyllä hiljaista tässä kotona.
mut soitin vanhemmalle tytölle ja lähdetään ulos syömään niin ei aika pitkäksi :p

mulla on tossa vasemmassa jalassa tota hermosärkyy iltaisin/öisin.
mut panadolin on auttanut.
eilen oli eka kertaa havaittavissa jalkoterisä turvotusta.

harrastettiin myös sitä seksiä päivällä eikä tullu lähtö synnytykseen :heart: :D

mut nyt suihkuun :wave:


senttu ja lotta rv 36+3
 
voisiko kukaan ottaa tehtäväkseen perustaa meille suljetun yhteisön vaikkapa msn:hen? voihan sen alkaa valmiiksi jo perustamaan... ehkä mieluummin synnärikertomus sitten sinne kun tänne...

painon laskemisesta loppuraskaudessa niin mulla laski esikoisen kanssa reilu 1000g viimeisillä viikoilla eikä siihen mitenkään kiinnitetty neuvolassa huomiota. musta tuntuu jo nyt ettei jaksa oikein syödä kunnolla mutta herkut maistuu niin kiloja kyllä varmaan tulee ;) saa nähä ke mitä vaaka näyttää... tähän saakka tullu 10kg jo :eek:

ristiäiset pidetään mekin. esikoisen kanssa tosi isot mutta nyt varmaan pienemmät. 1 kummi pyydetty toisia ei vielä. tulee sama kummipariskunta kun esikolla kun muita luotettavia pitkäaikasia tuttavia meillä ei ole B)

ootteko synnytysasentoa / kivunlievitystä miettineet / "päättäneet"? mä en haluaisi ainakaan ihan maaten synnyttää ja miel ei kivunlievitystä sen enempi kun suihku, lämmin kauratyyny... mutta mennään tilanteen mukaan!

korvapuusti + pikkupulla rv 36+3
 
ERITTÄIN tuulista maanantaita!!

Täällä nurkat vinkuu ja paukkuu tuosta kamalasta tuulesta. Vielä ei ole satanut, mutta kyllä ne sitäkin vissiin lupailivat ainakin huomisesta alkavaksi.... :/ Tulee kyllä sateet ainakin tänne tosi tarpeeseen, kun piha on niin rutikuiva ja on saannu olla letkulla kastelemassa kukkia sun muita.
(.) En tiedä johtuuko tästä ilmasta, mutta TOSI väsyneeksi koen itseni tänään... Nukuin kyllä olosuhteisiin nähden ihan hyvin ja pirteenä aamulla kl. 8 nousin, mutta kun aamupalan sain syötyä, ni johan alko tää rättiväsymys. Sängyllä makoilin ja torkkuilin sitte koko aamun, ku muut lapset leikkivät ja katselivat Juniorilta lastenohjelmia. Ei siinä nyt hirveen syviä unia saannu otettua, kun aina joku jossakin välissä kyseli ja huuteli jotakin...
Vkon loppu tuli ja meni. Tosi paljon oli kipeitä suppareita alavatsalla vaikka en mielestäni tehnyt mitään sellaista "raskasta", mies olikin kun tulisilla hiilillä, kun joka välissä kyseli jotta "joko lähdetään?" Lähtöä ei tullut.... :/ vaikka olisin kyllä mielelläni lähtenyt.
Nenäkin vähän vuotaa...mistähän mä olisin lenssun nyt tähän hätään vielä saannut?? :eek:
Synnytysasentoa en ole vielä miettinyt, se katotaan tilanteen mukaan. 2 viimesintä olen kyllä synnyttäny selälläni puoli-istuvassa asennossa, kun lapsivesi on ollut vihertävää, niin kätilöt ovat haluneen minut siihen asentoon, että ovat saaneet äkkiä imettyä vauvan suun ja nenän siitä vedestä, ettei vedä sitä sisäänsä. Kivunlievitystä olenkin sitten miettinyt enemmänkin. Ehdottomasti haluan sen, edelleenkin viittaan 2:teen aikaisempaan, ni ne on kyllä tullu aivan luomuina käynnistyksen jälkeen ja kyllä siinä oli tuskaa, hikeä, itkua ja verta kerrakseen...aivan paniikilla ajattelen koko synnytystilannetta....Nyt olen sitten päättänyt, että JOS ehditään saamaan, niin sen spinaalin kyllä ottaisin. En edes halua ajatella ettenkö ehtisi, mutta tämä kuopus syntyi 2H:ssa, niin mene ja tiedä....PELOTTAA kyllä oikeesti. Eikä tilannetta kyllä helpota yhtään, että miestäkin tekee jo valmiiksi pahaa se, että joudun "kärsimään" siinä tilanteessa ja hän ei voi auttaa muutoin kuin olemalla vain paikalla vaikka haluisi tehdä vaikka ja mitä auttaakseen. No mutta ei sitä auta synkistellä tällä asialla. Ja jokainenhan tämän kokee kuitenkin omalla tavallaan ja jokaisella on erilainen synnytys ja kipukynnys....itselläni taitaa olla aika huono :ashamed:
Ja luojalle kiitos, niitä kipulääkkeitä on ;)
Ai niin, ja sairaalakassin pakkasin eilen valmiiksi :p

Nyt viemään kuopusta kaverin luo leikkimään, tekstailivat ja ovat kaveria vailla.... Ja sen jälkeen kyllä taas vetelen itseni tuonne sohvalle VAAKATASOON :LOL:

Voikaa hyvin massujenne kanssa.... :wave:

Piparminttu 37+0
 
Täällä kans taas yksi mamma jolla huono yö takana. Tai oikeastaan useempikin. Tuntuu että koko ajan on liian kuuma ja sitten alkaa ahistamaan eikä hyvää asentoa löydy. Ja aamuyöllä herään vessaan ja sen jälkeen saattaa mennä pitkäkin tovi ennenkun saa taas unen päästä kiinni. Huoh! Hyvää valmennusta tietty tulevaan, mutta toisaalta en vielä kaameeta univelkaakaan haluais. Ja kun miehelläkin alkoi tänään työt ja ollaan nyt sitten tuon esikoisen kans kaksin päivät ja pitäis siis jaksaa touhutakin jotain. Ja kuunnella uhmaa ja kitinää :/

Niin, meillä sitten alko tänään reilun kolmen kuukauden mittainen yhteiselo minun vanhempien kans noitten miehen töitten takia. Välillä tosin käydään viikonloppuja viettämässä kotona "hermolomalla" ja toivotaan että synnytys osuis sille kohtaa! Ja Toiviksen syntymän jälkeen ollaan kans pari viikkoo ihan keskenään kotona rauhassa tutustumassa ja totuttelemassa uuteen arkeen.

Sairaalakassi ja kotiintulovaatteet on mullakin vielä laittamatta. Listaa tosin on jo tehtynö että mitä siitä kassista pitäis löytyä. Vauvelille taidan pakata mukaan pitkähihasen bpdyb, potkarit, myssyn, ohkaset tumput + töppöset ja ohkasen peiton. Jos tulee tosi vilponen päivä, niin sitten mies voi ottaa lisävaatekerran kotoota mukaan. Ja taispa se esikoisen aikaan tuoda kaikki vaatteet vauvalle vasta tullessa. Olin sinne laittanu valmiiks pinot tytölle ja pojalle.

Suljettu yhteisö sopii mainiosti myös minulle. Mukavempi se sinne on sitten kirjotella, kun voi rupatella vähän vapaammin.

Painon laskusta ei kyllä tällä mammalla oo mitään pelkoo! Tuntuu olevan ihan sama syönkö vähän vai paljon ja herkkuja vai ei, niin kilot senkun kertyy. Ja niin se oli esikoiseltakin. Aika samaa tahtia vielä tuntuu tuleva kun sillon ja ihan samoilla kilo määrillä mennään. Nyt on siis tullu alusta asti jo n.16kg :ashamed: No mutta en jaksa murehtia, kun en sille mitään näytä voivan ja viimekskin ne lähti aika sujuvasti pois. Jalkoja tämä paino kieltämättä alkaa vähän rassaamaan, mutta eihän tässä onneks toivottavasti oo enää pitkä aika kun jo vähän kevenee =)

Masentava vesisade täälläkin. Onneks ei kuitenkaan ukkosta. Vaikka hyvähän se tietty on että välillä tulee vettäkin, alko jo olemaankin aika kuivaa. Mutta jos vaikka alkais leipomaan jotain kun ei tässä uloskaan pääse.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja toivotaan että ilmat taas pian paranis!

Änkkäpöö ja Toivoilona 34+5
 
Synnytyksestä joku kyseli. Olen ollut kipeä ja kipeä niin ajattelin että , jos vain saan niin otan sen epiduraalin. Tässä on kärsitty jo ihan tarpeeksi. :(
Ristiäisiä en ole vielä kauheesti mietttinyt kun en tiedä missä asun silloin.

Itselläkin vaikea yö viime yönä. Kipua oli ja kova maha vähän väliä. Nukuin levottomasti ja aamu yöstä olin hereillä. Aamupäivästä sitten nukuin.
Joku kysyi onko kylkiluut kipeenä, tää meidän poika on niin "solmussa" että kädet ja jalat on ihan alhaalla. Itse olen nivusista alaspäin sika kipee.
Mukavaa viikkoa kaikille. Täällä vielä on hellettä. B)
 
Isot onnittelut rouviintuneille! :flower: :flower: Meillä miehen kanssa on nyt kymmenes yhteiselon vuosi meneillään, mutta naimisissa ollaan oltu vasta alle puoltoista vuotta.

Suljettu yhteisö sopii mullekin paremmin kuin hyvin, vaikkei niistä aiempaa kokemusta juuri olekaan.

Sairaalakassi
on edelleen pakkaamatta ja vaavin kotiintulovaatteet miettimättä. Yritän saada ne tällä viikolla hoidettua.

Mies on sitä mieltä, että pysyn kasassa enää korkeintaan kaksi viikkoa, vaikka laskettuun aikaan on tasan kuukausi. Selkäkivun vuoksi mun kävely on tosi työlästä ja vaapun puolelta toiselle kuin raihnainen mummeli. Olenkin saanut kuulla tosi paljon kommentteja tyyliin: teillä ei taidakaan enää kovin kauaa kestää, että vauva syntyy... Ja sitten leuat lonksahtaa, kun kerron milloin on laskettu aika. Moni myös päivittelee isoa mahaani, vaikka mielestäni se on ihan normaali raskausmaha. Esikkoa odottaessani se oli vielä isompi. Nyt vatsan ympärys on 106 cm.

Synnytystä en ole paljoa tullut miettineeksi, koska kaikki jännitys ja pelko kohdistuu siihen vauvan syntymän jälkeiseen aikaan. Esikon vauva-ajasta on jäänyt suoranaiset traumat, joten se pelottaa, josko toinen vauva on yhtä itkuinen ja huono nukkumaan. Nyt kun mukana menossa on myös puolitoistavuotias vilkas esikoispoikamme. Synnytyksessä aion ottaa kivunlievitystä, mutten ole tosiaan sille vielä ajatuksia paljoa uhrannut. Ties vaikka joutuisin sektioon, kun vaavi oli viime neuvolassa vielä perätilassa, enkä aio yrittää synnyttää jalat edellä tulevaa vauvaa alateitse. Ns. "normaalisynnytyksessäkin" on ihan tarpeeksi haastetta mulle :whistle: Viime yönä heräsin siihen, kun vauva muljui mahassa oikeen tosissaan. Toivottavasti olisi kääntynyt oikeinpäin. Huomenna neuvolalääkärissä se varmaan selviää.

Nyt iltapäiväkahville ja jätskille, jos vielä kerkeän ennen kuin poika herää päikkäreiltä.

Krissie rv 35+6
 
Heippa taas kaikille :wave:

Täällä tuli viikonloppuna heitettyä viimeinen pidempi reissu ennen vauvan syntymää, kun käytiin mun isovanhempien luona keskisuomessa. Menomatka meni ihan mukavasti, mutta takastulomatka rupes puolestaväistä eteenpäi ahdistamaan todella, kun sopivaa asentoa ei meinannut löytyä millään. Onneks siitä kuitenkin selvittiin ja nyt ei enää pidempiä matkoja tarvitse tehdä.

Täälläkin yöt menneet viimeaikoina vaihtelevasti. Tosin suurin syy siihen on esikko, joka tekee kulmahampaita oikein urakalla. Ja tämän lisäks flunssakin vaivannut reppanaa jo viikon. Viime yö meni onneks taas paremmin, eikä poika herännyt kun kerran.

Vessassa ravataan täälläkin 1-3krt yössä. Välillä oikein ketutta lähteä vessaan, kun nukuttais niin makoisasti, mutta pakko sinne vaan on raahautua, ettei tule housuun |O

Synnytysasentoa en ole hirveämmin miettinyt. Esikon synnytin ihan normisti puoli istuvassa asennossa, enkä kyllä siinä tilanteessa olis mitään muuta asentoa edes voinut ajatella. Voimat oli nimittäin niin loppu, että esim.pystyssä olemisesta ei olis tullut yhtään mitään. Katsotaan tämä kakkosen synnytys tilanteen mukaan sitten kun aika on.

Sairaalakassi ja kotiintulovaatteet täälläkin vielä pakkaamatta ja miettimättä. Pitäis kyllä varmaan pikkuhiljaa rueta laittamaan niitä kasaan jahka nyt sais aikaseks.. :whistle: :ashamed:

Mekin tossa miehen kanssa mietittiin pari päivää sitten, että mahdutaankohan me ollenkaan sinne Jorviin synnyttämään jos sinne laitetaan porukkaa helsingistä ja hyvinkäältä :eek: No täytyy vaan toivoa, että sais kuitenkin synnytyssalin sillon käyttöönsä, ettei tarttis käytävällä punnertaa :/

Oma (.): Ahdistaa välillä oikein urakalla kun vauva tunkee peppuansa melkeen kurkkuun asti. Muutenkin liikkeet sattuu niin julmetusti, että melkeen itku pääsee kun vauva myllää. Että sellasta vali,vali tänne.... Ens viikolla sitten lääkärinla, niin saa tietää taas tuon kohdunsuun tilanteen, jes!!

Nelly ja JJ 34+2
 
Myrskyistä maanantaita meiltäkin!

Heti alkuun SUURET ONNITTELUT NAIMISIINMENON JOHDOSTA ROUVASUMPPISUU JA GATAA!!! :flower:

Paveli mullakin on ollut sf tosi pieni. Ja kun se sitten ei kahdella nauvolakäynnillä ollut kasvanut yhtään, laittoi täti äippäpolille. Ennen äippäpoliaikaa mulla oli kuitenkin neuvola, jossa sitten sf olikikin kasvanut. Polilla eivät löytäneet vaavista mitään vikaa. Ultrasi kaikki pikkuisen sisäelimet, napanuoran, istukan ja virtaukset jne. Tästä huojentuneena on jatkettu eteenpäin ja sf on roikkunut siinä alakäyrän tuntumassa. Niin ja painoarvio oli silloin viikolla 33+3 2100g ja sf 27cm. Nyt se oli viime perjantaina rv36+3 30cm. Ja koska mulla on kaikki muut arvot hyviä, ei pitäisi olla mitään huolta. Meikäläisen vatsa ei nyt vaan kovin suuri ole. Ja toisaalta, synnytyskin toivon mukaan voisi olla mukavampi, kun ei mittään 4-5kiloista ole odotettavissa.

Suljetusta yhteisöstä mulla ei ole moista mitään vastaan, kunhan joku mulle neuvoo miten sellaiseen sitten pääsee liittymään/ miten sitä käytetään. Olen ihan urpo opettelemaan mitään uusia tietokonenettihärveleitä.... :/ Mut innolla tulen kyllä mukaan!! :)

Nimiäisiä ollaan mekin hiukan mietitty, mutta ihan vain miehen kanssa höpötetty. Uskaltaa sitten syntymän jälkeen paremmin sellaisia järkätä.

Sairaalakassi on täälä tosiaan jo pakattu mua varten ja toiseen kassiin olen pakannut vauvanvaatteet, saa ukko sen sitten tuoda kun tulee meitä sieltä hakemaan. Vauvalle pakkasin lyhythihaisen bodyn ja blyysihaalarin tai vaihtoehtoisesti pitkähihaisen bodyn ja potkarit ja jos on tosi kylmä voi noiden pitkienpäälle vetää vielä sen blyysihaalarin. Niin ja sitten tumput ja tossut ja myssy. Niin ja ohut flanellipeitto jonka voi sitten vielä vetää tuulensuojaksi ja/tai auringonvarjoksi.

(.)Voi kylläpä se päivä on taas mennyt tehdessä ei mitään. Eilen kun oltiin menossa nukkumaan alkoi ukkostaa ja koira piti meitä sitten hereillä ainakin tunnin. Vinkuu ja kävelee edestakaisin, kun pelkää. Todella harmilloista. Ja harmittaa vielä enemmän kun tietää mistä se jotuu. Tippus meillä mökillä remontoitavasta yläkerran lattiasta läpi viime syksynä ja tietysti silloin ukkosti. Ei ole ennen sitä koskaan pelännyt ja sen jälkeen on ollut ihan paniikissa aina kun alkaa jyrähtelemään. Parin metrin pudotuksesta selvisi tosin pelkällä saikähdyksellä. Ei siis mitään mustelmia suurempaa, mutta elinikäinen trauma taisi jäädä. :(

Nyt kyllä alkaa jo maha kurnia niin, että mentävä katsomaan jospa saisi loihdittua jotain ruokaa.

Voikaahan hyvin kaikki ihanat mammat! ja jännityksellä odotellaan, kuka yksösodottajista ilmoittelee synnytysuutisia!! =) Kylläpäs perhosia jo lentelee masussa potkivien kantapäiden kera!!

Titta ja masuasukki 36+6
 
Ihan alkuun Onnea paljon rouviintuneille :flower:

Nyt joutaakin kirjoitella kun on ulkona niin kauhea keli, vettä on tullut viimeyöstä asti ja ihan kunnolla. ukkostakin oli aamulla mutta se meni nopeasti ohi.

Ristiäiset aiotaan meillä pitää vanhempieni luona. Isäntä haluaisi järjestää ne meillä kotona,mutta itse haluan pitää ne vanhempieni luona, niiden maksu ja järjestely on vanhemmiltani sitten ristiäislahja. Porukkaa olisi varmaan taas tulossa se n. 20 henkeä.

Sitten hieman omaa napaa....
Neuvolassa kävin tänä aamuna, sainkin sitten samointein ajan huomiseksi sairaalalle tutkimuksiin :| Oli sokerit neljällä plussalla ja proteiinit 2 plussalla, turvotusta on sekä neuvolatädin mielestä maha on 2 viikossa kasvannut turhan paljon. Epäili raskausmyrkytystä, tosin päänsärkyä minulla ei ole ja verenpaine oli matala, 102/62.
Huomenna sitten ultraan ja pissatutkimuksiin, saa nähdä päästävätkö vielä kotiin vai joudunko jäämään sinne :/

Sairaalakassia olenkin nyt sitten tässä pakannut, jos sitä hyvinkin pian tarvitsee.

Suljettu yhteisö kuulostaa hyvälle, jos joku sellaisen pystyyn pistäisi :D

Synnytystä on tullut väkisinkin nyt tässä mietittyä, haluaisin kyllä epiduraalin kuten esikoisen synnytyksessä. Silloin ponnistin puoli-istuvassa asennossa, se oli ihan ok, mutta nyt haluaisin ehkä olla enemmän pystyssä/kontallaan. Sittenhän sen näkee mikä se tilanne on.

Taidan raahautua sohvalle lepäämään, väsyttää aikalailla, täälläkään ei saa öitään kunnolla enää nukutuksi. Vauva on muuten raivotarjonnassa viimein, on myös laskeutunut niin että häpyluu on tod. kipeä ja välillä tuntuu kuin kuin vauva olisi jo housussa saakka tulossa :LOL:


Vointeja teille, ei ole kellään enää pitkäaika h-hetkeen =)


- Kanelinen ja pikkuemäntä rv. 35+5
 

Yhteistyössä