HEINÄMAMMAT 2008 ~kesäkuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Täällä olisi vielä yksi heinämamma tulossa mukaan, jos vain mahtuu ja huolitaan! :wave:

Olen 29-vuotias, odotan esikoistani, LA 22.7. ja synnytän Keski-Suomen keskussairaalassa.

Teidän muiden heiniksien juttuja olen seurannut aktiivisesti jo plussaamisesta lähtien, ja nyt kun äippäloma on aluillaan niin olisi kiva liittyä mukaan porukkaan.

Annikki & papu 34
 
Viikot 35+6
pissa puhdas
paino 70 kg, koko raskaudessa tullut 13 kg. Viime neuvolasta +100g/vko
RR 125/65
Hemoglobinia ei mitattu
Sf-mitta 32
Syke 140-150
++
PT
Kohdunsuu pehmeä, mutta kiinni. Pituus 2 cm (sama pituus kuin viimeksi lääkärissä rv 28)

Vauva siis edelleen perätilassa ja lääkäri laittoi lähetteen äitipolille, jossa mahdollisesti kokeillaan kääntämistä. En jaksa ottaa stressiä asiasta, vaikka toivon kovasti että vauva kääntyy ja voin synnyttää alateitse.

Krissie rv 35+6
 
eipä eilinen pupuilu aiheuttanut synnytystä vaan oli todella hyvä yö :heart: :p

neuvolassa käyty

painioa parissa viikossa tullu 3kiloa :whistle:
rr 126/89
pissa puhdas
paastosokeri 4,9
hb 137
sf 37 :eek:
vatsanympärysmitta muhkea 117cm

pitäs varmaan kiinnittää huomioon ruokailuun,eipä tuolla neuvolassa mitään pahaa sanonu tosta painosta.

onpa tänään pitkä päivä kun oon yksin ollu kolmseta asti ku mies jäi ylitöihin ja kävi viemässä pikku-neitin suoraan tarhasta mummolaan ja eivätkö ole vielä tulleet kotiin

:(

ku ei oo toi kakkos auto mun käytössä tällä hetkellä niin ei pääse käymään missään yksin
,vaan tyttö ajeluttaa päivisin mua sillä.
muuten olisin auton ottanut omaan käytön välillä mut ku on sade viikko,niin ei tarvii tytön töihin pyörällä mennä.

senttu ja lotta rv36+4













 
RouvaSumppisuu
An-nik-ki ja NeitiNekku lisätty listalle =) .

http://groups.msn.com/heinamammat2008/
Tuossa tuo linkki sinne yhteisöön, kävin just katselemassa ja olihan siellä jo pino kasvanut =) . Sinnehän saa päivitellä tietoja omaan profiiliin ja musta olis kiva, jos ainakin näin alkuun myös nää Kaksplussan nimimerkit löytyis sieltä profiilista, varsinkin jos nikki on ihan erilainen siellä ja täällä. Niin tietäis vähän kenen juttuja lukee sit jatkossa :D .
 
Kävinpä tänään tuplamammojen sivuilla vakoilemassa ja näin siellä tällaisen iloisen uutisen.


:heart: HooWeeltä iloisia uutisia! :heart:
Heille syntyi eilen päivällä kaksi tyttöä.

Tyttöjen mitat:
A-tyttö 2930 g ja 48,5 cm
B-tyttö 2785 g ja 47,5 cm
 
Iso kiitos Bubonalle yhteisön perustamisesta! :flower: Hakemus on laitettu nyt myös tältä suunnalta ja samalla vanhalla nimimerkillä mennään =)

Jaahas, tännehän on tullut taas tietoa vauveleista, suuret onnittelut vaan HooWeelle tyttösistä :flower: :flower: Ja olihan se joku toinenkin tuplamamma saanut pikkuiset tässä, mutta en nyt vaan muista kuka :ashamed: Suuret onnittelut kuitenkin myös sinne! :flower:

Oma olo on tänään ollu hyvin tuskanen. Toivis puskee koko ajan pyllyllä ylös ja yrittää mahasta läpi niin että kyyneleet on välillä kirvota silmiin. Kaiken lisäks väsyttää kun viime yö oli taas ihan pyllystä, enkä saanu ees päikkäreitä tänään nukuttua kun makoilin poitsun vieressä n. 10min ja sinä aikana tuli pari supparia. Pakko oli nousta sitten ylös. Muutama suppari tuli vielä päivän/illan mittaan, mutta ei onneks mitään super kipeitä.

Äst, mutta nyt on pää niin tyhjä tän väsymyksen takia etten jaksa muistaa mitä piti kirjottaa. Taidan lähtee kattoon nukahtiko mieskin poitsua nukuttaessa ja kömpiä iteki sänkyyn. Jos vaikka huomenna olis vähän virkumpi olo. Ja tämä kelikäänhän ei yhtään piristä kun koko ajan vaan tulee vettä ettei pääse ees ulos!

Hyviä vointeja kuitenkin kaikille masuille keleistä huolimatta!

Änkkäpöö ja Toivoilona 34+6
 
Heips pitkästä aikaan!

Minulla on taas ollut kamalia supistuksia, joten muutamana yönä ei ole paljoa tarvinnut nukkua. Vaavin pää tuntuu jo hyvin painavan alapäähäni.
Maanantaina pitkästä aikaan on neuvola. 7.7 on viimeinen lääkärikäynti naistenklinikalla, samalla tehdään synnytystien arviointi. Noita odotellessa.

Sairaalakassi ei ole valmiina.

Puudutuksen otan jos mahdollista.

nimiä ei olla mietitty, kun viimeksikin oli hankalaa.

Synnytystä en ole miettinyt, enkä mieti.

uuden tulokkaan hankinnoista olen tehnyt vain yhden bodyn ja housut. viikonloppuna ostin käytetyt emmaljungan kaksostenvaunut. Vaatteita en ole pessyt/katsonut. Kaikki vauvatavarat ovat kaapissa jemmassa vieläkin.
En osaa, enkä haluakkaan laittaa tavaroita kuntoon, ennen kuin lapsi on syntynyt. Viimeksikin tuli vasta sitten äitiyden ja pesänrakennus vietti, kun lapsi oli sylissäni.

Ristiäiset järjestämme omassa kodissamme, tosin kirkkossa haluamme kastaa lapsen.

Mukavaa viikon jatkoa.
ps. närästys kamalaa, yök.
rv32,5
 
Seuraavien täällä olevien hakemukset saapuneet ja hyväksytty:

Piparminttu75
titta-83
vio-la
Toukomamma07
Ievaliina
Bubona
korvapuusti
Pipsa27
Popo08
RouvaSumppisuu
AinoEinari
Kojo
Krissie
bella74
Pinuski84
suomalainen
Tirpiäinen
äitylix3
aik
HPM
Brigantia
Änkkäpöö
Räpätäti
Neleka
EAK
Nuusis
Paveli
viivi80
musikka
anjamarita
NeitiNekku
Bee
Poppeli
Vilma-Annika
tannuli

:attn: Ja keskustelu on jo alkanut :attn:
joillakin pakon edestä vaihtunut nimimerkki, uudet nimimerkit löydätte jonotuslistasta vasemmalla punaisella värillä.
 
Minäkin siis ilmoitan näin jälkijunassa, että hakemuksen jätin ja sen on jo hyväksyttykin. Kiitos Bubonalle yhteisön perustamisesta!

Samalla nimellä sain läpi, eli tannuli olen edelleen tuolla yhteisössäkin.

Aivan "käsi" oon koneen kanssa, joten toivottavasti osaan käyttää tuota hienoutta.. :ashamed: Elkää siis ihmetelkö tai pois heittakö minua jos jotain onnistun möhlimään.

Taidan päivänvalossa opetella vähän käyttöä ja kirjoittaa jonkun esittelyn itsestäni tuonne. Toivottavasti onnistuu!

Nyt nukkumaan kun kello on jo vaikka mitä!

tannuli
 
Huomenia!
Kiitos vielä Bubona! :flower: .Mie justiin kävin testailee tuota "yhteisöä"joten elkää ihmetelkö jos siellä on meikäläisen viestejä jokapuolella...Opetuttaa tämän käyttö,mutta johan tuo on korkee aika oppiakkin.
Ihme tapahtui,viime yön nukuin kuin lahna,ei eväkään värähtäny!Olin eilisen "liikkumiskiellossa",määrääjänä isäntä joka passas,laitto ruuat,siivoili ja vielä hiero illalla hartioita ja jalakoja!Outoa istuu sohvalla palveltavana ja kattoo vierestä ku toinen tekee kaikki,mutta kovetin ihteni ja makailin!Jalat ei sitten saanut varmaan tarpeex rasitusta ,koskapa viime yönä en heränny särkyyn! :) Otan kyllä nyt ihteeni niskasta kiinni ja lupaan rueta ihan urakalla laiskottelee ,kun vielä pystyn.Puoli kirjaa sain myös luettua,hullu hoitsu ja sadistiope.Aika tiivistä tekstiä,mutta hyvin mielenkiintoinen kirja.
Pikkunen jylttää mahassa niin ,että oikein loiskuu.Ihme ääniä mahasta muuten kuuluukin,semmoinen jännä riksahus joskus kuuluu,esikkoa oottaessa muistan tään riksahduksen kuulleeni myös.Mitähän se pikkuinen puuhailee siellä masussa?
Miusta alakaa tuntumaan ,että lisään sairaalakassiin vaaville myös toppapuvun tätä menoa.Meiläpäin on taasen tosi kylmä ja edelleen sattaa vettä.Toissapäivänä sato lunta!
Viime viikolla pakkasin jo talvivaatteet komeroon ens talavea oottamaan,nii eikös pitäny eilen toppatakkia kaivella.Olin varmaan näky,toppatakki piällä ja halpiscrocsit jalassa.No näillä eväillä on mentävä,mikä nyt mahtuu ja on tarpeen!
Lähen pakkailee pojan tavaroita,on menossa serkkujen luo yökylään tänään ja siskon pitäs tullakin kohtpuoleen hakemaan.Ollaan sit isännän kans ilta ihan kahestaan :) .Jos vaikka vähän antas hyvitystä eilisestä passaamisesta ;)

Ievaliina ja pikkumies 36+6(ja huomenna vaihtuu taas vko,alkaa jännittää)
 
Täällä myös extra super hyper kylmä ilma..
pakkasmittari näyttää 7 astetta. Mahtava, ja ku sitä pelättiin että ollaan koko kesäkuu turvotuksissa helteestä :D
eilen mieki jouduin ahtaamaan itteni toppatakkiin, olihan se ahdas, paljon ei sillä makkara kuorella kyykitty ku otti kangas vastaan, mutta kyllä se päällä pysty tallustelemaan ulkona sen minkä tarttiki :)
Meillä esikko ihan valtavan huonolla tuulella ja niin se taidan olla mieki. Väsyttää |O , meillä käy aina niin että kun on lomittaja niin mieski tekee kaksinkertaisen pitkää työpäivää ne päivät milloin lomittajaki on... eli meikäläinen hoitaa sitten kodin ja esikon 120 lasissa, ottaa välillä päähän. Eilenki sadattelin että perskule ku äitiysloma alkoi niin mullaki lisäänty työt puolella sillä pitää tehdä ruokaa, keittää kahvia, siivota ruokailun jälkiä siivota kahvistelun jälkiä, imuroida ku pörrö ku lahnustavat työvaatteet päällä sisällä jne.
Annoinkin tässä yksi päivä miehelle noottia että silloinkun noustaan pöydästä vois sen verta laittaa että lautaset yhteenpinoon tiskipöydän päälle ja kaikki pilaantuvat tarvikkeet jääkaappiin..mikä äiti mie niille oon.. =)
no hoksasi se sitten yhdestä sanomisesta ja onki sitten ihan kiitettävästi muistanukki laitella maitoja ynnä muita jääkaappiin. Tämä saamattomuus nuilla kaikilla miehen puolen sukulaismiehillä johtuu ihan vain ja pelkästään anopista. Joka on ryötin ja sotkusin ihminen minkä tunnen.
Silloinku ekaa kertaa minut tänne tuotiin niin en ollu uskoa silmiä, talo oli silloin kolme vuotta vanha ja ku sisälle tuli niin mikä järkytys...joka paikka oli niin sekasin etten ollu ennen ees moista nähnyt :LOL: :LOL:
esimerkkinä voisi sanoa esim. että ruokapöydän päällä saattoi yhtä aikaa olla viikon postit ja kahdenpäivän ruoka-astiat..
silloin kai meillä on jo menny nuo sukset ristiin ku mie en voi sietää sellasta siivoa ja siivoilinki täällä sitten omin päin, ja anoppi taas ei voinu sietää sitä että hyppelin ns. sen varpaille siivoomalla. Kerran tokasikin mulle että alkaa tulla jo ahdas tunnelma ku kaks emäntää pyörii samassa talossa :snotty:
hyi..onneksi se aika on nyt ohi!
 
Tulinpa teiltä kysäisemään, pitääkö tälle jotain tehdä vai kestää vaan..?
Kun supistaa melkein koko ajan... Pari päivää tätä on jo tuskailtu, ei tarvitse kuin istua tai nousta, niin maha on kipeä.
Aiemmin tuli suunnilleen puolen minuutin "puristuksia" n.10-20 päivässä, mutta nyt maha kovettuu ja kivistää tekee suunnilleen mitä tahansa.
Sänkyyn meno, siinä kääntyminen ja nouseminen on pahinta |O Mahaan sattuu ja tuntuu että koko kivikova pallo halkeaa... En oikeasti pysty kohta enää mennä sänkyyn ollenkaan.
Ei tällaista aiemmissa raskauksissa ole ollut, joten täällä aikani kuluksi pähkäilen :xmas:

Marge & Keijo rv 36+3 :heart:
 
Heips!

Tässäsitä sitten ollaan jo toista päivää virallisella äitiyslomalla! Eipä kyllä lomalle tunnu kun on hommaa niin paljon kun jaksas/ehtis ja pystys tehdä, mm. halkokuorma pihassa oottaa pinoomistaan...

Eilisiä neuvolakuulumisia jos saisin aikaan..

Painoa +530g/vko, yhteensä jo 16,5kg :ashamed:
Pissa viimein puhdas, kittaan vettä hulluna
Paineet 124/72
hb 115, laskenut viimekerrasta joten käsky kävi nauttia säännöllisesti tähän asti satunnaiset Ladyvitat
SF 34cm
syke+ 140-150, heittipä täti sukupuoliveikkauksenkin sykkeistä, siitä lisää yhteisön puolella ettei tutut saa tietää! ;)
Ja asennosta täti totesi, että täydellinen PT..

Sain nyt sen lähetteen äitipolille sitten, ensiviikolle veikkaili täti että kutsu tulee. Mulle iski paniikki, kun ei mitään ole laitettuna valmiiksi, ja entäs jos käännöstä yritetään ja synnytys siitä käynnistyykin ja jään sille reissulle?!?!? Siitäpä siis innostuneena.. Nyt on turvakaukalon päällinen kaivettu pesuun, äitiyspakkauslaatikko-peti pedattuna, häkkisänky tulee tänään taloon (anopilla ollu säilytyksessä ) , hoito"piste" viritetty makkarin lipastolle ja jopa muutamia harsoja viikkailtu valmiiksi kaappiin!! Hankintalistalle pääsi mm. vanupuikot ym. pientä, niinkuin nyt niitä vaatteita.. Pitänee kiertää nää oman paikkakunnan kirppiksetkin vielä läpi, alkaa olla tuo shoppailu muuten aika tuskan takana kun ei tahdo jaksaa kävellä! Ja se alkaa pidemmän päälle supistella, tuli eilen huomattua.

Kangaskaupasta kävin ostamassa pienen pätkän PUL-kangasta, ja nyt on ensimmäiset jälkivuoto-kestot sitten työn alla. Neljä kpl. laikattuna ompelua vailla. Pitäs päästä Eurokankaassakin käymään, niin sais vielä mikrofleeceä kuivaliinoiksi vauvalle, ja flanellia vaippatarpeisiin. *huokaa* Vaikka enhän mä millään kaikkea voi ehtiä ennen ensi viikkoa, mutta yritys hyvä 10!

Pitänee lähtweä kurkkimaan yhteisön puolelle ja esittelemään itsensä, jossakin välissä jos ehtisin tämän päivän aikana.. Ainakaan keli ei meitä suosi, kolmatta päivää vettä sataa eikä lasten kans ulos ole päästy. Seinille kiivetään sekä äiti että lapset!!!

Räpis+NinniElmeri rv35
 
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Tulinpa teiltä kysäisemään, pitääkö tälle jotain tehdä vai kestää vaan..?
Kun supistaa melkein koko ajan... Pari päivää tätä on jo tuskailtu, ei tarvitse kuin istua tai nousta, niin maha on kipeä.
Aiemmin tuli suunnilleen puolen minuutin "puristuksia" n.10-20 päivässä, mutta nyt maha kovettuu ja kivistää tekee suunnilleen mitä tahansa.
Sänkyyn meno, siinä kääntyminen ja nouseminen on pahinta |O Mahaan sattuu ja tuntuu että koko kivikova pallo halkeaa... En oikeasti pysty kohta enää mennä sänkyyn ollenkaan.
Ei tällaista aiemmissa raskauksissa ole ollut, joten täällä aikani kuluksi pähkäilen :xmas:

Marge & Keijo rv 36+3 :heart:

Rimpautappa heti omaan neuvolaan taikka suoraan synnärille ihan suosiolla, ettei vaan kävis niin että pian synnytät kotona?!?! Tsemppiä matkaan!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Tulinpa teiltä kysäisemään, pitääkö tälle jotain tehdä vai kestää vaan..?
Kun supistaa melkein koko ajan... Pari päivää tätä on jo tuskailtu, ei tarvitse kuin istua tai nousta, niin maha on kipeä.
Aiemmin tuli suunnilleen puolen minuutin "puristuksia" n.10-20 päivässä, mutta nyt maha kovettuu ja kivistää tekee suunnilleen mitä tahansa.
Sänkyyn meno, siinä kääntyminen ja nouseminen on pahinta |O Mahaan sattuu ja tuntuu että koko kivikova pallo halkeaa... En oikeasti pysty kohta enää mennä sänkyyn ollenkaan.
Ei tällaista aiemmissa raskauksissa ole ollut, joten täällä aikani kuluksi pähkäilen :xmas:

Marge & Keijo rv 36+3 :heart:
Tiiätkö, mulla alkaa olemaan samaa vaivaa ku sulla. Viime vkonloppu supisteli kipeesti vähän väliä, mutta ei kuitenkaan niin, että olisi tullut mieleen lähteä mihinkään. Nyt vkollakin pariin kertaan tullut samanmoisia kipuja. Alavatsaa särkee, kun olisi pahemmatkin kuukautiset tulossa....mutta sitte ne häipyy...
Nyt tässä pari päivää supistuksia tullut (tosin kivuttomiakin) ihan mistä vaan...jopa tänään kun niistin nenäki KUNNOLLA kuivasta töhnästä, niin heitti supparin heti siihen perään. Musta tuntuu että maha on koko ajan enemmän tai vähemmän pinkeenä... Mutta jos soitat tai olet jo soittanu sinne synnärille, niin tuutko kertomaan mitä ne sulle sanos...Mulla nimittäin huomenna neuvola, niin ajattelin sinne asti kärvistellä ja kysyä sitten siltä tädiltä....jos se nyt mitään tietää...

Piparminttu ja neiti 37+2 (5)

 
Käväsinpä mieki tuolla msn:n puolella hakeutumassa. Näyttipä oikein hirvitykseltä, pitää joskus ajan kanssa paneutua siihen sivustoon.

Eilenpä kävin kattomassa sen sinkkuelämä-leffan. Mulle olis kyllä riittäny lyhyempikin ku 2,5h, ei se niin hyvä ollu. Kamalan nuoria tyttöjä sitä oli kattomassa mikä ei minusta ollu oikein soveliasta. Semmosta kikatusta, että...

Puolessa välissä puutu toinen kankku, onneks toisella pystyin istumaan loppuajan. Joku hermo varmaan meni mutkalle tai jotain. Siihen sattu kauan aikaa vielä yöllä. Kävellessä jokin lonksui ilkeästi. Ei kuiten paha, sama kävi huhtikuussa toisessa leffassa ja silloin puutui molemmat kankut yhtaikaa. Paitsi mies oli heti ensiapuna hieromassa ne kuntoon. Eilen kotiuduin nukkuvan miehen viereen vasta puol kaks.

Mitähän sitä tänään tekis? Itseään rasittaakseen. Nyt vaan on semmonen kausi, että tekee mieli vauva jo saada, vaikka tosiasiassa voi tulla katumapäälle, kun kerta se tapahtuu jokatapauksessa muutaman viikon aikana.

Mulla huolettaa kuulkaas mansikat. Luultavasti tuun syömään 10 kilon lootasta puolet heti alkuunsa. Pitäisköhän se syötävä osuus hankkia jo nyt, ettei sitten tarvi olla syömättä, jos vauvan massulle ei sovi? Kaikkea se miekii mietiskelen.
:LOL:

T: pörrö ja vaava 36+4
 
Moi!

Mulla tuli tänään 37+0 täyteen. Mihin ihmeeseen se aika oikein on mennyt? Jännittävää aikaa täällä elellään... Olin perjantaina neuvolassa ja terkkari sanoi, että vauvan pää on kiinnittynyt. Edellisviikolla lääkärihän totesi, että pääalaspäin ja laskeutunut sekä kohdunkaula pehmennyt ja lyhentynyt. Terkkarin mukaan hyvinkin mahdollista, että syntyy piankin, tai sitten ei. Eihän siinä mitään, kun olen jo näinkin pitkällä.

Mulla on kyllä nyt ollut jomotusta yms. sekä supistelee tosi paljon kivuttomasti ja välillä kivuliaastikin. Että selkeästi jotain kypsymistä on tapahtumassa. Nyt mulla on kaikenlisäksi maha sekaisin. En tiedä onko mulla joku mahatauti vai enteileekö sekin jotain.

Pinnasängyn mies kokosi viikonloppuna ja minä petasin sen eilen. Sairaalakassit mulle ja vauvalle on pakattuna. Meillä on kyllä karmea siivo. Mulla kun on selkä ollut kipeänä ja mies puolestaan oli kamalassa flunssassa. Onneksi äitini lupasi tulla siivoamaan mikäli lähtö synnytyslaitokselle tulee ennen kuin itse saadaan siivottua. Taidanpa tästä aloittaa tiskaamalla ja silittämällä pyykit. Saa nähdä alkaako supistamaan taas.

Niin juu... Äsken olin ainakin laittavinani hakemuksen tuonne yhteisöön nimimerkillä minskuli.

Voikaa hyvin!

minskuli 37+0
 
MARGESIMPSON: joo kannattaa olla äitipoliin yhteyksissä.. oothan muistanut juoda kunnolla vettä, tai muuta vastaavaa, mulla tosi äkkiä supistelee jos on unohtunut tuo nesteytys :) mutta johan sulla nuita viikkojaki on jo että voi siellä yrittää itseään äkeltää jo maailmaan. Mulla myös menkkamaisia jomotuksia alavatsalla ollut tänään, ja sitten äkkiä kipeytyy selkä. Eilen tais tulla tälle raskaudelle ensimmäinen kipeä supistus. Mutta muuten täällä voidaan ihan ihmeen hyvin, ei ole edes turvotusta :) hih ei olisi uskonu kuukausi sitten että tässä ollaan vielä kasassa :) :)
tuosta vatsan löystymisestä että oon lukenu että supistukset saattaa aiheuttaa vatsan löystymistä, elimistö puhdistaa itse itsensä ennen synnyttämistä, mutta mulla ei ollu ainakaan esikolta.
 
neuvolakuulumisia

eli viimeinen lääkärineuvola tänään

RR, pissa ok
paino yhteensä 11,4kg ei turvotuksia
sf 29
sydänäänet 135
RT
kohdunkaula kovasti kiinni, 3 cm

sano lääkäri että sä et synnytä vielä pitkiin aikoihin :) jos menee aika pitkäksi niin kehotti alkaa pesee saunaa iltaisin ;)
kysyin kokoa, ei osannu arvioida, kuitenkin alle 4kg meinasi. sano että syö vähemmän hiilareita + rasvaa niin ei tuu isoa lasta. suorasananen lääkäri jollei muuta ;)

kaikki siis hyvin ja seuraava neuvola tasan viikon päästä. silloin tosin sijainen siellä niin melkeenpä sama meneekö vai ei...

lääkäri niin kovaa paino kohtua että on nyt tosi arka...

muuten vointi hyvä, lenkillä päivittäin, mutta iso masu kyllä masentaa mieltä hieman kun olo muuten hyvä... tuntee ittensä vaan elefantiksi... jospa sitä illalla sitten alkais saunaa pesee... ;)

korvapuusti + pikkupulla rv 36+5
 
aik
hei taas,

Jännään täällä Margen puolesta! Ilmoitahan miten pärjäät.

Itselläni tuli eilen inha päänsärky ja sitä on jatkunut yön yli ja tänäänkin... ei kiva.
Oikea jalkani (mikä on ollut osittain tunnoton jo viisi viikkoa) tuntui toissapäivänä jo hieman paremmalta ja nyt sitten taas se on ehkä tunnottomampi kuin muutamaan viikkoon! KÄÄK! Johtuisikohan tämä kaikki, kun eilen istua jökötin melkein kaksi tuntia yhdessä asennossa (työhommia...). Eli juupajuu...lepäämistä sitten taas.

Yöt olen viime aikoina nukkunut hyvin, vain yhdellä vessakäynnillä. Viime yönä kuitenkin heräsin toistamiseen, kun olen alkanut heräillä asennon vaihtoon. Se olikin todella vaikeaa. Ensin täytyy hivuttautua toiselta kyljeltä hieman selälleen ja odottaa, että vauva huomaa kääntyä myös, ennen kuin jatkaa liikettä toiselle kyljelle. Nopeampi liike aiheuttaa vain kipua, kun vauva ei pysy mukana.

Koettakaahan ottaa rauhallisesti te muutkin (joilla on kolotusta).

aik 35+
 
Täällä kanssa hakemus jätetty nimimerkillä nelly833 :wave: Toivottavasti osasin, kun oon ihan käsi tälläsissa jutuissa :ashamed: Ilmoitathan bubona, jos siinä hakemuksessa oli jotain väärin..

Jaahas täällä alko jyrisemään, joten taidampa kiskoa johdot seinästä.. Palataan myöhemmin :wave:

Nelly ja JJ 34+4
 
Kaikki tähän mennessä saapuneet hakemukset on taas hyväksytty. Laitan taas illalla listaa...

Mitenkäs Margella menee? Eikös sullakin ollu Päitsy paikkana? Täällä on nimittäin samaa vikaa, tosin nyt alkoi jo välillä tekemään kipeetä jo pelkkä paikallaan olokin. Maha on ollu muutaman päivän aivan sekaisin ja tuntuu että joku painaa ja kunnolla. Seuraavaa neuvola-aikaakaan en ole saanut, ja neuvolan täti oli sitä mieltä että ei välttämättä tarvitse lääkärikäyntiä enään ollenkaan 34+ viikolla olleen ultran jälkeen, kun tiedetään jo että paikat on lyhentyny ja pehmenny, eli jos tuntuu siltä niin "onnea synnytykseen". Oisko ollu jotain vihjailua ettei kauaa mene :whistle: .

Eilen soitettiin terveyskeskuksesta joistakin 2 kuukauden takaisista testeistä et niis on ollu häikkää (leukkarit ++ ja tulehdusarvot pikkasen kohollaan), kysyi et onko mulla sellainen olo et on joku tulehdus ja vastasin ei, niin totes vaan et kai aikuinen ihminen sen itekkin tietää jos jotain olisi, kun saattaa johtua pelkästään raskaudesta. Kysyi että onkos kuinka raskaus kuinka alussa ja oli vähän hämillään kun totesin että synnyttämään olisin jo valmis :LOL:.

Ajattelin niin kauan kärvistellä täällä kunnes alkaa kunnolla supistelemaan säännöllisesti (nyt 10min-1,5h väliä vain sohvalla maatessa) ja varmaankin alkaa vielä tekemään vielä kipeämpää tai vedet menee... En oikein tiedä kuinka usein niitä pitäis säännöllisin väliajoin tulla kun tunnin tästä ainakin ajaa (jahka saan jostain ensin kyydin, kun oma auto rikki ja isäntäkin iltavuorossa), eli vähintäänkin 1,5h pitää matkaan varata.

Laitan jonkun ilmoittamaan jos lähtö tulee ja ite en kykene, silloinhan luonnollisesti hakemuksetkin on hetken sitten jäissä :ashamed:

BTW. kuka on on lähettänyt hakemuksen typyx2?
 
Onpas vain inhottavaa. Alakerrasta tulee verta paperille, sormenpään kokoinen punainen läikkä ja siitä sitten vähenee pyyhkimällä. Lääkäri oli vissiin vähän kovakourainen eilen. Se ei onneks tuu sisältä... kai. Yritin peilata, muttei siellä mitään näkyny tai en taipunu tarpeeksi. Ihmeellistä.

Kuinka äkkiä ne paikat voi aueta? tai siis pitääkö tässä nyt sitten odotella viikko kausia, että se kanava pehmenee ja lyhenee ja blaah?
 

Yhteistyössä