HEINÄMAMMAT 2008 ~kesäkuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Huomenta =)

Nelly Kyllä täältä bussilla pääsee, kun ensin jaksaa raahautua sinne bussille :LOL:
Eilen lähdin tapiolaan ostoksille, ja ajattelin olla reipas ja kävellä sinne :eek: Kyllä meinas tulla äitiä ikävä puolimatkassa, kun tajusin että vielä olis noin 2km jäljellä matkaa. En luovuttanut vaan hitaasti ja varmasti raahauduin perille, ja sitten supistelikin melkoisesti ja ensimmäiset tunnin sai viettää kahvilassa istuksien.

Me ollaan lähdössä ostamaan pinnasänkyä poitsulle. Nyt alkaa olemaan jo korkea aika, kun ei tiedä milloin tämä putkahtaa maailmaan. Tosin epäilen että yli mennään ja vauva syntyy vasta elokuussa :D Eli täällä viimeisien joukossa sitten voidaan kateellisina lukea muiden vauvauutisia :LOL:

Mä aion juhannuksen jälkeen vielä uskaltautua matkustamaan itä-suomeen yksin, kun siskon vauvan ristiäiset on viikko juhannuksen jälkeen. Äiti oli jo nähnyt unta että Pörriäinen syntyy sillä reissulla :eek: Toivottavasti ei, kun muuttolaatikoista on osa purkamatta. Ja onhan siihen laskettuunaikaan silloin vielä 3viikkoa. Eikös esikoiset mene aina vähän yli :D ? Niin mä miehelle sanoin..

Nyt kohti lastentarviketta ja ikeaa!!!!

Mörötys ja Pörriäinen 34+4
 
Eilinen päivä oltiin mökillä mummon 70-vuotis juhlilla enkä koko päivänä tuntenut liikkeitä. En niihin sen enempää huomiota kiinnittänyt. Nukkumaan mennessä ei vieläkään tuntunut mitään vaikka molemmin kyljin yritin tunnustella. Karkkiakin söin eikä sekään auttanut.
Soitin miehen kotiin kaveriltaan,jossa oli jo muutaman kaljan kerennyt päivän saldoon lisätä. Eihän se autolla voinut ajaa.. Esikoinen oli nukkumassa ja mietittiin kuka meidät vie ja kuka tulee vahtimaan esikoista. Kyyti ja hoitaja sit vihdoin saatiin hiukan ennen puoltayötä.
Mentiin suoraan ensiapuun,jossa ei hoitaja eikä lääkäri saanut kaunoa liikkeelle eikä saanut sydänääniä kuulumaan. Sieltä lähete jyväskylään. Päästiin suoraan sudänkäyrille ja kyllä se siellä jumputti. Kamala tärinä loppui siihen. Olin ennen sitä kuin puuunlehti tuulessa... Vartin päästä antureiden laitosta alkoi pieniä liikkeitä tuntua ja puolen tunnin päästä oli jo suht virkeä. Tuli jo selviä potkuja. Lääkäri kävi vielä ultraamassa ennen kotiin lähtöä ja kaikki näytti olevan ok.
Maanantaina sit sinne mennään takaisin kun on se synnytystapa-arvio.

Kyllä säikäytti,mut onneksi saatiin palata kolmistaan kotiin.. :heart:

tirpiäinen ja kauno 36+1
 
Tiipero
Hei pitkästä aikaa!

Olipas Tirpiäisellä hurja kokemus, mutta onneksi selvisitte säikähdyksellä!

Mullakin on nyt vihdoin äippäloma alkanut. Viimeiseen asti sinnittelin töissä ja odotin leppoisaa äititysvapaan alkua, mutta tuntuu, että sama kiire ja vouhotus jatkuu vapaallakin. Ei oo paljoa ehitty vauvan juttuja laittamaan, joten nyt alkais oleen korkea aika, jotta keretään ennen ku vauva syntyy...

Kauheesti tuli kommentoitavaa mieleen ku luin noita aikaisempia kirjoituksia, mutta eip niitä nyt enää muista. Karvainen masu löytyy täälläkin ja supistuksista ei ole mitään kokemuksia! Nlan tädillekin ihmettelin, että eikö niitä harjoitussuppareita pitäisi jo tulla. Mutta totesi siihen että toiset tuntee supparit vasta kun on tosi kyseessä... Joten niitä odotellessa... Tutuilta kun oon kyselly että miltäs ne supistukset tuntuu, niin aina tulee vaan sama vastaus " kyllä sä sen sitten huomaat, kun supistaa..." Ahaa, ompa valaisevaa... :p

Ens viikolla ois äippäpolilla vauvan painoarvio sen kaksisuonisuuden vuoksi. Nyt ei ehi pitempää romaania kirjoitamaan. Koitan taas tulla joku päivä kuulumisia kirjoittamaan. Ja välissä ainakin käyn lukemassa muiden kuulumisia!

Hyviä vointeja kaikille!
- Tiipero 35+2
 
voi kökkö pömppis ei ole suostunnu millään liikuskelee kunnolla vaikka pieniä liikeitä tuntuukin ...liikelaskentaa olen kokeillu mutta kun asetut hyvään asentoon rupee tenavat vinkuu sitä ,tätä ja tota taikka sitten soi puheli tai ovikello |O |O :headwall: :headwall:

vatsaa supistelee ja on semonen öklötys olo :x :x

hermot meinaa mennä ton vanhemman neidin kans kun ei mikään mene perille ..kiusaa meijän elikoita vaikka siitäkin on ties miten monta sataa kertaa sanottu |O |O

mutta nyt noiden riiviöiden kans tonne :wave:

bambiino ja pömppis rv 36+4
 
No huh, mikä kokemus Tirpiäisellä, onneksi kaikki oli kuitenkin kunnossa.
Meidän vauveli on kyllä kanssa aika laiska liikkumaan joinain päivinä, ja joutuu ihan liikelaskentoja tekemään. Toisinaan sitten taas möyryää kamalasti, mutta pääosin hyvin rauhallinen on.

Supisteluja vaikuttaisi monella jo olevan ihan kiusaksi asti, kuin myös täällä.
Nyt olen muutaman päivän aikana huomannut että ne ovat selvästi napakoituneet ja lähes kaikki supistukset ovat jo jonkin verran kipeitä.

Neuvolassa tuli myös käytyä ja kaikki kunnossa.
Verenpaineet ok, maha kasvaa nätisti käyrällä, painoa 500g/vko ja vauvan syke 130-140.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Popo 37+0 :heart:
 
onneksi tirpiäisen kaunolla oli sit kaikki kunnosa :heart:

omaa napaa olin toissa yön saikkulla mut ei vielä tullu lasta :LOL:

mut eilen alko sit vähän limaa irtoo,mut makasin kyllä kiitettävästi kun mies oli päivän kuopiossa eikä ois siihen hätään kerinny mukaan jos lähtö ois tullu :p

eilen aamullla ja tänään sama mut kipeemmin supisteli n.klo 5-8 välillä.
oltiin sit lähdössä kaupungille miehen ja tytön kans niin kävin vessa ennen lähtöa niin paperiin tarttu sellainen paksu lima :whistle:
eli nyt ollu joka kerta kun oon käyny pissalla :eek:
saaa nähdä et milloin on tosi kyseessä vai meinaako kohta pelkän kohtupussukan varasssa sinnitellä vielä pitkään :D

mut nyt ruokaa tekee grilliin :p

senttu ja lotta rv37+1 :heart:
 
Ihan pikaisesti vain käväisen.....

Sen verran tulin kertoilemaan, että viime viikkoisen äitipolikäynnin jälkeen olo on muuttunut tosi inhaksi noiden sydänpompotusten ja aina vain pahenevan turvotuksen ja oikean käden lähes kokoaikaisen tunnottomuuden takia, että täälläkään en ole entiseen tapaani jaksanut vierailla.

Seuraava aika äitipolille on silloin 24.6. mutta nyt tulevana torstaina pitää mennä sydämen tiimoilta sairaalaan. Itselle on jotenkin tullut sellainen tunne, että ei olisi ihme, jos ottaisivat sisälle sairaalaan, ja tekisi sektiota aiemmin kuin on tähän asti ollut tarkoitus. Tämän kummallisen tunteen takia pakkailin vauvan sairaalakassin ja vielä viikonlopun aikana pakkaan omani.

Vointeja teille kaikille muille, viestejä en nyt jaksa valitettavasti tällä kertaa lukea. Ehkäpä tässä viikonloppuna siihenkin löytyisi voimia.....

Kultatiuku ja Nuppu rv36+3
 
tirpiäinen Hui, onneksi kaikki ok, juuri jotain tuollaista mä oon nyt alkanut viimepäivinä pelkäämään..! Heti aamulla kun herään ja yölläkin mietin että nukkuuko Keijo nyt vai miks se on noin hiljaa...
Sain sitten vihdoin masukuvan otettua, tai siis poika 5v näpsäisi pari kuvaa :D



Marge ja Keijo rv 36+6 :heart:
 
moi kaikki ja huh tirpiäinen! meillä oli mutama viikkoa sitten samanlainen kokemus, mut selvittiin soitolla tyksin... Kuuku oli ollut aika hiljaa jo toista päivää, ja olin juur lukenut kohtuun kuolemisista(ei hyvä yhistelmä):'( (toi toinen smile ei kuulu kuvaan)koitin herätellä hieman tönimällä vatsaa mutta mtn ei tapahtunut... koitin uudestaan monta kertaa illalla kunnes oli pakko soittaa tyksiin, sinnekin pääsin läpi monen numeron kautta! hoitaja tiedusteli ja pyysi kokeilemaan liikelaskentaa vielä tunnin ja jos ei kuulu, niin sitten polille käymään. Ajattelin mielessäni et jos tää oliski se kriittinen tunti josta kaikki on kiinni... vartin päästä soitosta kuukuainen alko liikkumaan vähän ja sit vähn enemmän ja sitte olikin jo kaikki normaalia. Kerroin myös kuukulle kuinka äitiä ei saa peljättää noin paljon...

Viikkojakin alkaa olla niin paljon että kohdussa alkaa olla ahdasta, eikä mahdu liikkumaan niin paljon, sanoi neuvolan täti. noh, säikyllä selvittiin, mut kyllä pelästyin!

noh, sitte äippäpoli kuulumisia torstailta:

kohdun suu pehmennyt ja mitä ne sentit olikaan niin 3cm (mikä se mitta oli?) :ashamed: tyhmä kun oon =)
kuuku mahtuu hyvin lantion puolesta tulemaan alateitse ja kokonsa puolesta, viikkoja tasan 36 ja paino arvio oli 2,9kg, pituutta ei sanonut =(
sykkeet 140-155 ja kohdunpohja 34,5cm
pissakin oli puhdas =) ja kaikki hyvin =)

Supistuksia on alkanut tulla, menkkakivun oloisia harmituksia nuo johon pitää ottaa kuitenkin panadolia. selkäkin on ruvennut krappaamaan, mikä tosin voi johtua autolla ajamisesta... :/

ihana massu marge! <3 oon kattellu kaikkia vatsoja ja miettiny et voiko vatsasta nähdä kumpi tulossa, sinulla ihan "poikamaha" kiinteä ja ihan edessä, itselläni on "löysä ja roikkuu hieman" =)

mut voimia kaikille massukeille! :hug:

eelu ja kuuku 36+2
 
EAK
Moi!

Mä oon ruvennu tiputtelemaan asioita. Eilen tipautin rappukäytävässä vahingossa avaimet ja ne tippu kolmetoista kerrosta alaspäin. Onneks kukaan ei jääny alle. Sitten tänään oon tiputtanu kahdesta karkista jotka söin ni toisen maahan. Kun laitoin ruokaa niin tipautin paistilastan. Ja kaiken kukkuraks unohdin kun tein pizzaa ni laittaa juustoraasteen päälle. Meneekö sitä tällä tavalla sekasin heti kun äitiysloma alkaa?

Nii, ei kait taaskaan muuta. Piti vaan tulla ihmettelemään mitä äitiysloma saa aikaan.

35+0
 
olisko eelu tuo 3cm kohdunkaulan pituus? se on siis mulla ainakin ollu alusta asti 3cm, sitten kun vauva laskeutuu, se ilmeisesti lyhenee ja lopulta sitä ei ole lainkaan. näin olen ymmärtänyt asian.

mulla tulee huomenna 34 vko täyteen ja olo alkaa olee jo hieman malttamaton.

poppeli 33+6
 
Moikka kaikille heinämasuille!

Ja onnea jo synnyttäneille ja kaikille, joilla hyviä uutisia raskauden tiimoilta. Olen käynyt melkeinpä päivittäin lukemassa teidän juttuja, mutta omat kirjoittelut on jäänyt tosi vähille (jospa nyt äitiyslomalla innostuis itekin kirjottamaan enemmän).

Omasta olosta sen verran, että reilut kolme viikkoa sitten käytiin sairaalassa säännöllisten supistusten takia. Selvittiin säikähdyksellä, mutta ultrassa todettiin, että vauva on isokokoinen (arvio 2,5 kiloa raskausviikolla 32+4). Jouduin sokerirasitustestiin ja arvot olikin kohollaan. Nyt sitten noudatetaan tarkempaa ruokavaliota ja mittaillaan veriarvoja sormenpäästä. No, jos jotain positiivista täytyy sanoa, niin paino on pysynyt kurissa ja aineenvaihdunta parantunut uuden ruokavalion myötä =)
Ensi tiistaina on sitten uusi painoarvio ja synnytystapa-arvio (vähän jännittää onko vauva jatkanut hurjaa kasvua). Sf mitta oli tän viikon neuvolassa 36cm (rv 35+5), oli noussu neljä senttiä reilussa viikossa. Liekkö tuo merkki vauvan kasvusta..?

Sairaalakassista oli puhetta, meillä alkaa olemaan kaikki jo valmiina kassissa. Omia vaatteita pitäis vissiin vielä pakata.

Karvoitusta löytyy miultakin masusta. Toivottavasti häviää synnytyksen jälkeen.
Joku taisi mainita alapään vihlomisesta, miulla tuo alkaa olemaan jatkuva ongelma. Se tuntuu tosi ilkeeltä. Ja supisteluja on jatkuvasti (välillä useampia tunnissa). Viime päivinä on ruvennut tulemaan myös vähän kivuliaampiakin suppareita. Onneksi ens viikolla saa selville kohdunsuun tilanteen.

Linea negra löytyy miunkin masusta ja se yltää koko mahan läpi.

Brigantia taisi kysellä rintapumpuista, miulla on käsikäyttöinen malli. Oiskohan se sähkökäyttöinen malli parempi, kokemuksia?

Meillä on mies kesälomalla, niin ollaan saatu lastenhuone tehtyä valmiiksi ja mie oon pessy ja silittäny vauvan vaatteita. Nyt alkaa olemaan kaikki valmiina ja onkin sellainen olo, että tulis jo se vauva maailmaan :heart:

Mutta nyt saunomaan. Hyvää yötä ja hyviä vointeja kaikille!

t. Minttu (rv 36+2)
 
Hui tirpiäinen mitä jouduit kokemaan! Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin. Mutta voin vaan kuvitella miten tuollanen säikäyttää!

Täällä muuten kans yksi, jolla tuntuu hengenahdistusta ennen supistusta! Kukas siitä nyt kyselikään... Todella inhottava tunne. En muista että esikoiselta olis ollu moista vaivaa.

Ja esikoisesta puheen ollen, meidän pikkunen täyttää huomenna 2 vuotta. Aika tasan kaksi vuotta sitten mentiin synnärille (joskus klo 22 maissa lähdettiin kotoo) ja seuraavana aamuna 8.36 oli poitsu maailmassa. Niin se vaan aika menee ja nyt meillä on touhukas tenava ja kohta taas vauvelikin. Ei sitä osaa olla kun onnellinen tästä mitä on saanut :heart:

Mulla oli tänään oikea kaupungilla luiruamis päivä. Ensin lähdettiin koko porukalla jo ennen kymmentä ja vietettiin siellä monta tuntia, mm. ostettiin mulle ja miehelle uudet silmälasit. Sitten käytiin vielä yhden ystäväni kanssa elokuvissa ja kahvin ääressä rupattelemassa kun ei olla pitkään aikaan ehditty kunnolla näkemään. On kyllä ollut niin ihana päivä, kun pitkään aikaan ei ole ollut tällasta etten olis mistään stressannut tai murehtinut! Edes mahdollinen parkkisakko (miltä onneksi kuitenkin säästyttiin) ei jaksanut masentaa. Nautin vaan ihanasta säästä ja hyvästä olosta. Vaikka iltapäivällä vasen lonkka alkoikin ilmotella itestään tuntemuksilla, että jalka olis lähdössä alta. Toivottavasti kyse olis vaan jostain väliaikasesta krempasta.

Mutta nyt taidan kaivella iltaherkuksi vielä vähän jätskiä ja käpertyä miehen kainaloon :D

Änkkäpöö ja Toivoilona 35+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja EAK:
Moi!

Mä oon ruvennu tiputtelemaan asioita. Eilen tipautin rappukäytävässä vahingossa avaimet ja ne tippu kolmetoista kerrosta alaspäin. Onneks kukaan ei jääny alle. Sitten tänään oon tiputtanu kahdesta karkista jotka söin ni toisen maahan. Kun laitoin ruokaa niin tipautin paistilastan. Ja kaiken kukkuraks unohdin kun tein pizzaa ni laittaa juustoraasteen päälle. Meneekö sitä tällä tavalla sekasin heti kun äitiysloma alkaa?

Nii, ei kait taaskaan muuta. Piti vaan tulla ihmettelemään mitä äitiysloma saa aikaan.

35+0
Tuttu homma. Mä oon jo jonkun aikaa ollut koko ajan "oho" kun aina tippuu jotain ja sitten pitää ähisten yrittää poimia tavaroita :D
Ja tahranpoistoainetta kuluu, kun mä sotken kaikki paitani :ashamed:
Koko ajan jotain ruokalistaa rinnuksilla ja mahan päällä...
:D
 
Jouduin sitten paineiden takia sairaalaan, pari paivaa siella sitten makoilin ja kylla oli nin pitkastyttavaa etta huh. Kiva olla taas kotona erotuomarina pojille, tappelevat nuokin melkein jatkuvasti.
Aloitettiin laakkeet ja paineet saatiin alas mutta sivuvaikutukset on aika ikavia, kysyn ensiviikolla laakarilta voisko laakitysta vaihtaa. paansarky on paljon pahempi kuin paineiden kanssa ja lisaksi laakkeet nukuttaa kamalasti ja on sellanen pohnanen olo koko ajan.
Sairaalassa oli alemmassa kerroksessa synnytyssalit ja kun yot oli lampimat niin ikkunatkin auki. Sielta sita sitten kuului voihkintaa ja huutoa ja loppujen lopuksi vastasyntyneen parkaisut :heart: . Eika mennyt kauaa kun sama alkoi uudestaan. Vauvoja tuli kuin liukuhihnalta. Sinne johonkin valiin tulee sitten minunkin ja masun vuoro muutaman viikon paasta... alkaa jannittaan!
sairaalasta sain komennon pakata kassi valmiiksi. taalla on vauva puettava omiin vaatteisiin sairaalassa olon ajankin, vaipat ja muut on myos oltava omasta takaa. Esikoinen kun tuli aikaisin niin sille oli sairaalan puolesta keskosen vaipat ja vaatteet. Mulla on tallessa potkupuku joka oli ensimmainen oma vaate esikoisen paalla ja kakkonen puettiin heti synnyttyaan samaan pukuun. Puku pakataan kassiin nytkin :)

Hyvia vointeja kaikille mahakkaille ja innolla lueskellaan taallakin milloin heinakuisten yksosten pakka nostetaan...

musikka ja pumpero 34+
 
huomenia..
en oo saanu aikaseks kirjotella pitkään aikaan mut nyt sadepäivän kunniaks jos jottain laittas..
meijän isäntä ollu viikon kertaamassa ja mie oon ollu muksujen kans keskennään kotosalla :headwall: kyllä on pitkä viikko takana ja ennen kaikkea raskas... aamulla tuossa huomasin et auton rengas on tyhjentyny vanteelleen eli joudun itse auton fiksaus hommiin meillä ku yleensä mies hoitelee tuommoset asiat. mut onneks on kompurat ja muut vehkeet omasta takaa ei tartte sentään rengasta alkaa vaihtamaan, vaihtakoon mies ku huomenna kotiutuu :)

mulla on supisteluja ihan hurjan paljon joka ilta tälläkin viikolla alkaa n.20min välillä lyhenee nopeasti 7-10min. ja sitten kuitenkin loppuu viimestään puolilta öin..

sairaalakassia oon vähä pakkaillu, vauvan kotiin lähtö kuteet viel vähä mietinnässä..
en ookkaan aijemmin sen kummemmin pakkaillu mitään mukaan ku mies on tuonu sitä mukaa ku on tarvittu (asuttiin kaupungissa edellisten aikaan ) mutta nyt matka maalle muuton myötä pitkä ni eipä paljo kehtaa jonkun dödön takia ajeluttaa ees taas, varsinkin näillä dieselin hinnoilla :eek:

tiistaina vasta neuvola joten sitten sieltä kuulumisia.

ja muutaman viikon päästä synnytystapa arvioon, en kyllä ymmärrä miks pitää mennä siihen ku edellistkään ei ole tulleet alateitse vaikka yritetty, ja jokainen lääkäri puhuu eri tavasta ja latelee eri syitä. jos tää nyt ennen aikasena lähtee tulemaan ni totta mooses yritän alateitse mutta täys aikasta en ala koittamaan jos nyt oikein ymmärsin niin viim vko39 sektio... poika on kyllä pieni kooltaan laskin ite edellisen arvion perusteella jos paino lisääntyy 200g vko ni syntymäpaino on vko39 3100g
edelliset pojjat ollu 4300g ja 4270g ni jotenki tuntuu tuo reilu kolme kiloo niin pieneltä...
sokrut ollu erittäin hyvät ei poikkeavia arvoja ollenkaan joten toivossa hyvä elää et tää sälli ois pikkasen pienempi ku veljesä
:heart:

jopa tuli romaanin pätkä pistettyä, nyt pitää lähtee lisäämään puita uuniin niin saa tämän huushollin lämpiimään.. on muutes aika kolhoo näin sateisella ilmalla uuni (leivinuuni ja takka)lämmitteisessä talossa jos ei ole muutamaan päivään lämmitelly tulee semmonen ihme kostee haju koko taloon onneks häviää nopeeta ku vaan tuikkaa tulta uuniin ;)

heips ja paksuja vointeja!
 
Taas yks huonosti nukuttu yö takana...Jalat on ku ilimapallot ja jaksaa vaan särkee.
Tekstiä oli tullut taas ihan sitä tehen elikkäs kaivelin muistivihon esiin :D .

Tirpiäinen:Hui mikä kokemus,oot varmasti säikähtäny,voin vaan kuvitella!
bambiino:Miun masuasukki on kans ollu nyt hiljaisempi liikkeissään,eilen piti ihan pysähtyy miettii et millon oon viimex potkun tuntenu.Etenkin ku koko vkon tuntu jylttäävän masussa ihan ylikierroksilla.No,kyllähän se pikkuinen sit iltaa kohden taas rupes riehumaan :heart: .Näitä menkkamasia kipuja on koko ajan,varmaan survoo päätänsä paikalleen.Valmiiksi lähtökuoppaan.Tuosta öklötyksestä,tiällä on sitä ollu kans.Oon yrittäny helpottaa pahaa oloa popsimalla herkkuja,tulee vaan entistä etovampi olotila.Eilenkin leivoin keksejä...
Kultatiuku:Voimia ja lepoa siulle :hug: .Toivottavasti saat asianmukaista hoitoa saikulla ja olosi paranee!
Marge:Ihanan iso masu! :flower:
EAK:Ihme häröilyä ollu täälläkin päin ilmassa,eilen laitoin pyykit koneeseen ja olevinaan katsoin kaikki taskut läpi(niinpä).Pöntöllä istuessani huomasin et miun korvis on pesukoneessa,eikun ohjelma kesken ja johot seinästä.Toinen korvis oli ihan näkyvillä,luukkua vasten melkein,mut toinen piti penkoo koneen pohjalta kuhan ensin olin läpimärät,pesuaineessa olevat pyykit latjannu lattialle.Puhisin,ähisin ja kiroilin :headwall: .Ja sit piti tietty pestä kylppärin lattiakin kaupanpiälle.Mie onnistun järjestämään melkein aina itelleni jotain "lisäpuuhaa" ,kun rupeen tekemään tavallisia koti hommia...
Kynät lentelee käsistä tai ihan sama mikä esine käessä sattuu olemaan niin kohta se on lattialla,kyykkyyn en uskalla mennä,polviparat rutisee, paukkaa ja koskee niin samperisti ku yritän kyykystä ylös.Sitten vaan yritän "kalastella" jalat suorina kynää lattialta.Jee!Minäkö kömpelö?!
Brigantia:Mie kävin ostaa Prismasta Emma-käsikäyttöisen rintapumpun(n.18e),lastentarvikeliikkeessä sama pumppu oli 10 euroo kalliimpi!?
Ihan ok vekotin.Esikon aikaan 10 vee sitten miulla oli siskon ikivanha pumppu lainassa,sillon tuntu et helepompi on lypsää käsin ku siskon pumpulla.Tää Emman pumppu näyttääkin rintapumpulta siihen siskon ikivanhaan pumppuun verrattuna...

No nyt esikko karjuu,on kaatanu kokispullon olkkarin matolle ja kuvittelee vielä et mie siivoon.Ei onnistu,huutelen tässä samalla siivousohjeita ja mitä hemmettiä se juo tähän aikaan kokista!?Terveelliset elämäntavat meijän perheessä!

Ievaliina ja pikkumies 37+3
 
Sunnuntai-iltapäivää..

MAR-I, kiva että löytyy kohtalotovereita. Meillä mies myös ollut viikon kertaamassa, mutta tiistaina vasta pääsee sieltä pois..Mä en kyllä noista autonfiksauksista olisi ainakaan ihan ite selvinny.. :D :whistle:

Jos toisilla alkaa vauva rauhoittua, niin meillä se kunnon möyrintä on vasta vissiin alkanu. Tähän asti oon sanonu, että vauva tuntuu ihan erilaiselta kuin esikoinen, että on paljon rauhallisempi ja tasaisempi. En oo koskaan joutunu huolestua kyllä tämänkään liikkeiden vähyydestä, mutta kuitenkin on tuntunu paljon pehmeämmiltä nuo potkut ja liikkeet. Nyt ne kuitenki alkaa olla tosi teräviä, ja niitä on kyllä tosi paljon. Ja on sitten niitäkin, että tuntuu niinku toinen yrittäis navan yläpuolelta päästä pois.

Rintapumpusta..Mä hankin sen Avent isis- mallin, käsikäyttöisen. En oo vielä tietenkään päässy käyttämään, mutta ainakin vaikuttais ihan hyvältä. Esikoisen aikana mulla oli joku semmonen kirpparilta vitosella ostettu Ainun karvalakkimalli, mutta se oli työläs..

Voi vitsi, esikoinen lähtee huomenna kahdeksi viikoksi mummoloihin, ensin toiseen ja sitten toiseen. Ilman miestä kyllä pärjää, mutta esikoista taitaa kyllä tulla ikävä jo ekana iltana.. :'( no, jospa sais tehtyä pakollisia juttuja, niinku pestyä ikkunat jne.. Ja pakattua sairaalakassin..ja vaikka mitä muuta.

no joo, se niistä runoiluista taas.. :whistle:

Voikaahan hyvin, viikot vähenee..

Pinuski 36+3
 
lenkillä tuli äsken käytyä ja kyllä teki hyvää!!

eilen käytiin esikoisen kanssa korkeasaaressa. kyllä tykkäsi olla! tais tajuta paljon enemmän nyt kun viime vuonna ;)

alapäässä vihloo ajoittain NIIN kovaa. eilenkin korkeasaaressa kun vaunuja työnsin. mutta ei se kohdunsuulle mitään tee. supistuksia ei ole.

rintapumpun hankin esikoisen kanssa. jonkun semmosen käsillä pumpattavan mallin. testasin kerran mutta en saanut maitoa tulemaan. mutta esikoinen ei syönykään kertaakaan pullosta niin ei haitannu ;)

linea neagraa ei ole. esikoisen kanssa sain viimeisen viikon aikana ja se oli haalea tumma viiva napaan saakka. tytöllä samanlainen kun synty itse asiassa ;)

arvataanko kumpi syntyy eka, poika vai tyttö? siis 1 lasta masussa kasvattajille? ja kenelle mahtaa tulla??

korvapuusti + pikkupulla rv 37+2
 
Mulla on nuo tavarat lennellyt käsistä jo marraskuusta saakka. :headwall: Syy tämä rannekanavaoireyhtymä. Vasen käsi niin kipee tosta ranteesta ollut monta päivää että siihen ei yks panadoli pure. Levossakin kipee. Autolla ajaessa joudun "pumppaa" noita käsiä ku ne rupee tikkuilee ja mä en voi pelata netissä ku rupee niin tikkuilee kättä.. :eek:
Yöt itsellä vähän mitä sattuu. Päivät menee sit nukkuen. :( Tahtoo lepo asennossa ruveta kipeesti supistelemaan sitten kun nousen niin supistukset lievittyy.
Syntyiskö tyttö ensimmäisenä mutta kelle ja miten pian?
Itseltä löytyy myös tuo linea neagra ja sen päällä kasvaa karvaa. Olen pyytänyt että nuo meidän murkut jotka omistaa digikameran kuvais mun mahan mutta eivät suostu äitinsä mahaa kuvaa: :eek:
 
nyt sauna pesty muttei se mitään supistuksia tuottanu ;)

jee molemmat vaunut (brio tavalliset + tuplat) mahtuu tohon meidän ulkovarastoon! ei tarvii pitää toisia sisällä. nyt tuli sekin testattua.

esikoinen ja isä poissa niin aikaa tämmösillekin ;)

korvapuusti + pikkupulla rv 37+2
 
RouvaSumppisuu
Heipsunkeipsun =) !

Hui tosiaan mikä kokemus tirpiäisellä, onneksi kaikki hyvin :hug: . Tsempit huomiseen synnytystapa-arvioon, pääset taas kurkkimaan pientä :heart: .

Rintapumpusta: mulla taitaa olla ihan Ainun käsikäyttöinen. En oikein päässyt jyvälle siitä esikoisen kanssa, ei vaan herunut, ihan tarpeettomaksi jäi. Eniten sain maitoa talteen ihan maidonkerääjän kanssa, kun vauva oli rinnalla niin maitopaisumus tuli toisestakin rinnasta :LOL: .

Marge
lla mahtava masu =) .

Vauvaveikkaus: Ensimmäiseksi vauvaksi tyttöä minäkin veikkaan, tuossa jussin tienoilla vois vaikka syntyä...

( . ) Täälläkin takana ylimääräinen synnärikäynti vähäisten liikkeiden takia. Kyllähän vauva liikkui, mutta edellisiltana oli ihan hirveä jytä ja mä näin jo sieluni silmissä kuinka vauva on jotenkin ahdingossa napanuora kaulan ympärillä tms., oli vaan tosi epävarma olo :ashamed:. Päätin sitten, ettei turhia käyntejä olekaan ja hyvä että kävin, pieni vaiva suuresta mielenrauhasta =) . Kaikki hyvin, vauvakin vilkastui, raivotarjonta, lapsivettä hyvin, napavirtaus ok jne. Painoarvio oli nyt rv. 37 ~3kg, joten jos laskettuun aikaan mennään, niin vauva painais sellaiset 3,6-3,7kg. Ihan passeli poju siis :heart:. Esikoinen oli tosiaan 4,4kg syntyessään (tyttö ), joten tuota vauvan painoa on tullut mietittyä...viisikiloista kun en ihan mielellään alakautta synnyttäisi. Näin muuten unen, jossa olin jo synnärillä nyytti sylissä, tuloksena poika strategisin mitoin: 4000g ja 53cm. Saa nähdä meneekö paljon pieleen :D .

Sumppis ja pikku-B rv. 37+0
 

Yhteistyössä