HEINÄMAMMAT 2008 ~kesäkuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Oikein paljon onnea titta-83, sekä sinulle, että koko perheelle! Ihana kuulla, että kaikki on hyvin ja pääsitte kotiin, vaikka neiti aika pienoinen onkin. :heart: :flower:

Täällä on myös ruokahalu lisääntyny huimasti. Hyvä kuulla että muillakin on, tuntuu että ruisleipää saa olla koko ajan väsäämässä ja jos ei ole, niin sitten alkaa tehdä mieli makeaa.

Supistuksia oli viikonloppuna useampaan otteeseen, pari yötä on tullu valvottua kipujen kanssa ja yhdesti jo sen verran rajuja, että luulin että nyt tuli lähtö, mutta sittenpä rauhoittuivat taas... Nyt ei taas oo ollu sen luokan kipuja ollenkaan, mitä nyt näitä pienempiä, mutta en kyllä nyt usko että ihan heti syntyy. Kuhan tykkää vaan valmistella paikkoja ihan ajan kanssa... Jotenkin tällä hetkellä hankala luottaa siihen, että nuo supparit ikinä jaksavat ihan loppuun asti kantaa ku loppuvat aina. Vaikka onhan tässä aikaa ei sillä, mutta jotenkin vaan tuntuu ettei ne osaa sitten ikinä ihan synnytykseen asti johtaa ku aina alkavat ja loppuvat. Olis paljon selkeämpää jos sitten joskus menis vedet, ku enhän mie mihinkään uskalla lähteäkkään ku on noita jo välillä ollu 5 minuutin välein ja vähän allekkin, mutta sitten taas tyssää. Valmennuksessa sanottiin, että voi lähtee ku tulee 5 minuutin välein, mutta miehän oisin käyny siellä laitoksella kääntymässä jo moneen kertaan. Mistähän mie luin, että 5 minuutin välein 2 tuntia suppailuja niin sitten vois lähtee, että sitä oon nyt koittanu mietti', vaikken ees muista mistä luin sen... :LOL: Pitää huomenna neuvolassa kysellä vähä lisäohjeita ku tää on näköjään tämmöstä on-off -meininkiä.

Viola ja Pingu 37+4
 
onnea titta-83 pienestä prinsesasta koko perheelle :flower: :flower: :flower:

no niin ekaksi neuvola kuulumiset...

pissa oli puhdas
paineet 108/75
painoa on nyt tasan 75 kg

sykeiten takia sain lähetteen päksiin kun oli vaivoin sen 120 sykettä ( min ..sek..mitä se on )

ja nyt päksi kuulumiset :

sydänkäyräs kaikki oli ok
paineet oli 125/82
painoarvio 2640g

lääkäri ultras ja sano että napanuoran virtaus on joisakin kohtaan huono ja toisessa kohtaa hyvä ja liikeitä näkyy olevan eli vilkas vauveli se pömppis on =) =) mutta ottas seurataan osastolle ja sano että juttelee ensin sen (kurkisen kans ) siitä asiasta ja mietitään sitten sitä käynistys asiaa.....kurkinen oli sitä mieltä että ei tarvi jäädä osastolle eikä käynistetä viellä ja että ei ole syytä huoleen kun vauva on kasvannu hyvin mutta liikeitä pitää seurata tarkkaan ja heti jos tuntuu sille ni mentävä äitipolille....

nyt vaan pitäs sitten ruveta miettii miten saa niitä suppareita luonolisesti aikaan ettei tarvis käynistellä..kuulosti ne tavat jotenkin kauheille :x :x

ja se 19.6 päksi käynti peruuntu nyt kun jouduin siel käymään tänään jo...eli seuraava aika on sitten 25.6...sitä ootellessa ( ellei aikasemin tarvi mennä )

nyt pihalle lasten kans :wave: :wave:

bambiino ja pömppis rv 36+6
 
Onnea Titta-83 koko teidän perheelle! :flower: :flower: :flower:

Itselläni tänään taas vaihteeksi huonompi päivä.....

Miten muuten teillä muilla, hikoileeko kämmenet ja jalat normaalia enemmän? Itselläni tällaistakin vaivaa on.

Kultatiuku ja Nuppu rv36+5
 
Oikein paljon onnea titta-83 ihanaisen pienestä rinsessasta!! :flower: :heart: Pikkuinen neiti oli, hyvä juttu että kaikki kuitenkin hyvin ja kotiin pääsitte jo. Mullahan esikoinen syntyi myös jo 37+viikoilla, ja normaali poitsu siitä on kasvanut. Kaikkea hyvää vauva-arjen alkuun!

Hui kauhia mitä Tirpiäinen on kokenut, mut onneksi kaikki oli hyvin! Tuota sinun tekstiäsi luin, ja hokasin että eipä ole Ninni Elmerikään liikkunu juuri yhtään, aloin sitte tarkkailla oikeen ja tulihan sitä möyrintää. Ei ehdi niin vahdata tämän härdellin keskellä..

Masussa kasvaa karvoja mullakin! Ne on ne normaalit ihokarvat vaan villiintyneet, kyllä ne siitä sit katoaa kun homronit tasottuu. Ollut joka raskaudessa, ja en oo apinaks vielä jääny. :D

Ievaliinalle vuan terveisiä, syötättää syötättää.. :whistle: Mieli tekis syödä vähän väliä ja ties mitä, varsinkin roskaruokaa ja jätskiä.. Oonki sitte pitäny jääkaapissa ananasta ja järsiny pakkasesta mansikoita, vähän niinkun turvotustakin vähentääkseni. Ne pahimman himon vie, eikä kyllä vattakaan vedä mahdottomia ilman närästystä.

Mitäs muuta vielä, en muista en millää!! :ashamed: Pitäs varmaan se Ievaliinan muistivihko ottaa käyttöön että aina muistas kaikki jännät jutut kommentoida.. Antakee anteeksi!!

Remonttia on saatu edistymään täälläkin, taas pikkuisen eteenpäin. Maalasin seinää eilen, ja ja mies asenteli vessan kalusteita! Monta vuotta ollut väliaikainen ratkaisu, pöytätaso jossa allas ja verho, sen alla/takana sitten irtonainen tavarakori. Nyt on oikia allaskaappi!

Minua alkaa jo panikoittaa tuleva.. En tiiä uskallanko kieltäytyä käännöksestä, kun sektiokin pelottaa? Mut mahtaisko siinäkin riskinsä kuitenkin olla, kun ei tämä ipana ole pää alaspäin viihtyny lainkaan. Ainakaan siis sinä aikana kun asento on voitu todeta, aina ollut poikittain tai se PT. Ja sit mietityttää sekin mikä kohdunsuun tilanne, kun vihloo ja tuikkii, ja supparit alkaneet tuntua menkkajomotuksina. Jos käykin niin, että käännösyritys käynnistää synnytyksen ja jään sille reissulle.. Ja sit toisena hetkenä aattelen, et eihän keskimmäiselläkään käännösyritys synnytystä käynnistäny, ja leikkauskin suju loppupelissä ihan hyvin, vaikka vähän komplikaatioita tulikin. Että hätäkös tässä.. mieli on kummallinen!!

Huomiselle neuvola vielä, vaikka mietin kyllä tarviiko kun sitten heti ke se äitipoli, mut pitääkin ottaa joku verinäyte vielä joten mentävä se on. (esikoisella oli keltaisuutta, ja siksi tämä seuranta) Lapsenvahti on ke kysytty varuilta yöksi, kun kaikkeen on hyvä varautua. Mieluiten kyllä pääsisin vielä kotiin ja kävisin niitä vauvanvaatteitakin samalla shoppaamassa! Jahas, ja nyt kutsuu tiskikone ja taitaapa pyykinpesukoneellakin olla asiaa...

Räpis+NinniElmeri rv35+5

*muoks* Tuo käsien ja jalkojen turvotuskin on ilkeetä, kun aiheuttaa mulla ainakin hermosärkyä myös. Jalat välillä jalkapohjista niin arat ettei meinaa päästä kävelemään, onko muilla tällästä??
 
Tervehdys piiitkästä aikaa!

Äippäloma alkoi vihdoin ja olenkin nukkunut työväsymystä pois, siksi mua ei ole näkynyt täällä.

Onnittelut Titta-83! :flower:

Täällä tosiaan vauva on kääntynyt RT. Muutenkin kaikki neuvolassa ok. Tosin joudun kontrolliin lapsiveden määrästä. Eli runsaan puoleisesti tuntuu olevan. Mutta aikanaan rakenneultrassa kaikki oli ok ja mahalaukku löytyy pikkuiselta, joten en tiedä mistä johtuu. Yritän olla stressaamatta ennen kuin selviää tarkemmin.

Jemima
 
aik
ONNEA titta-83! :flower:

Minullakin on silmissä vilistellyt vaaleita pisteitä jo pidemmän aikaa. Hikoilua ei ole ollut, mutta toinen jalkahan on edelleen kantapäästä turta ja sitä tikustelee. Aamulla jalkapohjat ovat tikuilla ja siitä ne sitten vetreytyvät päivän mittaan.

Kääntymisestä. Oletteko kokeilleen olla kontallaan pylly pystyssä. Kuulostaa hullulta ja en tiedä tehosta, mutta joskus olen tällaisenkin konstin kuullut, josko vauva sitten kääntyisi...

Sitten supisteluista ja sairaalaan lähdöstä. Minä odotin (ensimmäiseltä lapselta) niiden supistelujen kanssa (tuli ensin kymmenen minuutin välein ja taisivat sitten tihentyä ) kotona kuusi tuntia, ennen kuin lähdimme sairaalaan. Silloin olo oli niin tuskainen, etten enää kyennyt olemaan kotona. En osaa sanoa onko tämä kaikille suositeltava tapa. Lapsivedethän sitten lopulta jouduttiin puhkaisemaan ulos, kun ne olisi itsestään sieltä tulleet, vaikka supisteli ihan jatkuvalla syötöllä sairaalassa.

aik 36+
 
:hug: :hug: :hug: :flower: :flower: suuren suuret onnittelut titalle pikku prinsessan syntymän johdosta!!!!

Ja sitten niitä luvattuja neuvolakuulumisia.

viikkoja on nyt 37+3
ja painoa oli tullu 400g viikko eli täällä myös ollaan hyvin syöty. Varmasti osansa myös teki eilinen herkkujen napostelu.
verenpaine oli hyvä elikkäs 129/83
pissa oli heikosti plussalla.
hemoklobiini (kirjoitetaanko se ees nuin :LOL: ) oli vain 103.
kävinkin ostamassa taas uuden kuurin sitä rautamehua. Miehän oon jo yhden 2 viikon annoksen sitä juonu, tässä nyt oli vain kahden viikon paussi kun apteekista oli juomat loppuneet. mutta aloitin tänään uuden kuurin.
sf mitta oli 32
sitten nlatäti kirjoitti että vauva ylhäällä liikkuvana, elikkäs meillä neitonen ei ole tehnyt tietääkseenkään että kiinnittyisi mihinkään suuntaan.
nla täti sanoi että menee synnytys ihan reippaasti laskettuun aikaan, ettei tartte hätäillä .
 
:flower: Onnea Titalle, prinsessalle ja isukille!
Just kun täällä pääsin viimeksi sanomaan, etten aio kassia pakata, niin eikö tuo isi tänään kysynyt ja kehoittanut sellaisen valmiiksi laittamaan... Ei siis viitti itse ehtiä vaatteita ja kaukaloa... ;) No, vei juuri tytöt ja ittensä anoppilaan viikoksi (tulevat jussiksi kotiin), joten nyt kerkeän vaikka mitä... :D
Syöpöttelystä joku kyseli; mulla menee porkkanoita noin kilon pussi päivässä... :xmas: Ihan hullu addiktio! Telkkaria katellessakin odotan vain mainoksia, että pääsee kuorimaan muutaman lisää. No, ihan hyvä, ettei suklaa tai jätski... =)
Hikoilusta: Meidän isi on niitä kuumaverisiä ihmisiä, jotka pärjää läpi vuoden tyyliin t-paidalla, ja joka raskaudessa olen huomannut, että lämpöpatteri on mulla mahassa. Muutoin olen vilukissa. En nyt ihan hikoilemalla hikoile, mutta kuuma on koko ajan..
Mutta nyt lähden keksimään itselleni kaikkea kivaa tekemistä kun saa ihan rauhassa itsekseen höhhäillä, meen varmaan sekaisin!!! :D
Leppoisaa Juhannusta näin etukäteen...
Passepartout 36+0
ai niin, ens viikolla saisi jo tulla... :whistle:
 
Onnea paljon titta-83:lle pienestä tytöstä!

ja oliko se pörri kun myös kyseli onko muilla vauva vielä perätilassa. täälläpä on ja viikkojakin jo yli 36! tosin käsikopelolla neuvolassa koitettu, mutta kyllä sen itsekin tuntee mihin potkut osuu. nyt torstaina olis synnytystapa-arvio niin luulis, että ultraavat niin näkee sitten varmaksi miten päin on.

läikkiä silmissä vilisee täälläkin, millon kirkkaita, millon mustia. kaikki arvot kuitenkin neuvolassa ollut ok. ja itellä kotona mittari, niin oon verenpainetta mittaillu, niin ei korkea oo ollu. tiedä sitten mistä johtuu, kaikki lihakset kyllä ihan jumissa, kun ei pääse liikkeelle enää ollenkaan, niin saattaa sekin vaikuttaa.

Vio-la oon kans miettinyt noista supisteluista, että ois periaatteessa jo menet kerrat pitänyt lähtee synnyttämään, kun on tullut kivuliaita supistuksia säännöllisesti kolmekin tuntia n.3-4min välein. oon kyllä ajatellut kans, että ei vielä, kun saa kuitenkin oltua, ettei ihan niin kivuliaita ole.

eipä taasen muuta tällä kertaa

t-06 36+2
 
Onneksi olkoon titalle pikku tyttösen johdosta :) :heart: :flower:

Omat neuvola kuulumiset:
Viikkoja 36+5
paino -200g/vk yhteensä 4,2kg ekasta neuvolasta
turvotusta +
paineet 133/76
pissa: ketoaineet +
hb 110
sf 30
rt
sykkeet 130

Elikkäs kaikki ihan kohdallaan. vauva oli pysytelly rt:ssä, ei ollu vielä kiinnittynyt kun niin paljon vielä liikkui.
Lima asiaa :) Mulla kun "limaisuutta" on alkanu esiintyyn nyt melko paljon ja varsinkin silloin kun enemmälti on supistellu niin neuvola täti kertoi et se on merkki kohdunsuun avautumisesta. Limatulppa ei kuulemma ole oikeesti mikään tulppa vaan se on enemmänkin jonkun rauhasen tuotosta ja sitä tulee jos kohdunsuu on jo hieman avautunut. Tätä "tuotosta" on kuulemmma vähän hankala erottaa "normaalista" valkovuodosta. Itellä esikoisen aikaan se tais ainakin kyllä olla melkein kirkasta ja sitkeämpää kuin valkkari.
sf mitta on pieni edelleen, mut niinhän se vauvakin oli perjantaisessa ultrassa (2,3kg) joten se oli tiedossa. Toivotaan et viihtyis masussa vielä kaks viikkoa niin kerkeis kasvaan vielä.
Seuraava neuvola on sit taas viikon kuluttua...

Lauantaina löysin vihdoin pojulle kotiintulo vaatteet. Pippi merkkiset body ja potkarit, sit on villavaatteet, tumput ja tossut. Sairaalakassi varmaan tarttis oikeesti pakata valmiiksi.

Viikonloppuna käytiin kisareissulla, autossa istuminen ei vielä tuntunu ollenkaan hankalalta. Supistuksia oli aika paljon koko päivän, mut helpotti aina kun kävi lepäileen hetkeksi. Onneksi reissataan asunto-autolla niin on lepääminenkin helpompaa.
Mitäs teillä on juhannus suunnitelmissa?
Meillä ei vielä minkäänlaista suunnitelmaa. Varmaan sit viime hetkellä taas keksitään jotain. Tivolissa vois esikoista käyttää possujunassa :)

Nyt rupeen tota esikoista viihyttään kun kärttää huomiota. Oikein hyviä oloja kaikille :wave:

Kojo 36+5
 
titta-83 Onnittelut koko perheelle! :flower:
Voi kun tästä itsekkin pääsis synnyttämään. Olen yrittänyt nyt itseäni "ärsyttää" hommailemalla ja liikkumalla enemmän vaikka nivusiin ym. sattuu. Autolla olen ajellut joka päivä jos sekin laittais supistelemaan. Ukko kun aikoo tehdä pienen reissun lasten kanssa ja oon muutaman päivän yksin nyt kesäkuun lopulla. Jännään miten käy synnytänkö sillä aikaa. :eek:
Sairaala kassia en ole pakannut, luulen pystyväni sen pakkaamaan kun lähtö tulee.
Nuorimmaiselle tuli yökylään kaveri, tuskinpa ens yönä meillä lähtö sairaalaan tulee.
Täällä kyllä hikoiluttaa käsiä ja jalkoja enemmän mitä tavallisesti. Jalat on ihan turvonneet ja on tommoiset "pistemmäiset" onko muilla "pistemmäisiä" jalkoja?
 
Heips

Minä kävin sitten käännösyrityksessä tänään sairaalassa ku tuo mukula on perätilassa. Ei hievahtanut mihinkään, eli sektioon menee. En vaan uskalla synnyttää ekaa lastani perätilassa. 3.7 ois aika.. alkaa vähän jännittää jo.
Onnea vauvan jo saaneille :) kohta minäkin saan jo oman.. saa nähä, tuleeko sen isä sitä kattomaankaan... eipä paljon väliksi, vaikka ei tuliskaan. Muita kivoja ihmisiä vauvalla tulee olemaan ympärillään paljon :)

-Anzzu ja emppu rv 36+6
 
Onnea titta-83 tytöntyllerön johdosta :hug: :flower: .

Räpätäti: Miulla on jalat turvoksissa,kippeet ku mitkä.Yöllä on tuskaa nousta vessaan ,kun jalkapohjat on niin kivuliaat.Vasen jalka etenkin.Sama myös illalla ,kun päivän huitoutumisen jälkeen rupeen sohvalle pötkölleen ja mainoskatkolla suuntaan jääkaapille "hiukopalaa" ehtimmään niin tuntuu ettei pysty kävelemään,koskee ihan karmeesti.Varmaan jääpi jalakaan sentin kuoppa jos jalkapöydän kohalta painaa...No synnytykseen kuulemma pitäs nää jalkavaivatkin jäädä,niin ovat jokapaikassa miulle luvanneet.

Hikoilua ei oo liiemmin ollu,kaikki neste näyttää tiukasti varastoituvan meikäläiseen...

Juhannuksena ei varmaan tehä mittään erikoista(ellei olla synnyttämässä ),poika lähtee torstaina Tampereelle anopin ja hänen avokin kanssa,kotiutuu maanantaina.
Suapi nähä sitten mitä sitä keksii.

Ievaliina ja pikkumies taasen
 
Paljon onnitteluja TITTA-83!!! :flower:

Tänään oli sit synnytystapa-arvio. Oli ihana lääkäri ja kaikki oli hyvin. Paino arvio tällä hetkellä 3,3kg ja alatiesynnytystä yritetään,vaikka esikoinen tulikin sektiolla. Asento on ns.normaali,eikä kasvo/lakitarjonta,niinkuin esikoisella.
Kolmen viikon päästä kontrollikäynti ja sit katsotaan joko käynnistellään,vai onko painoa kertynyt jo liikaa. Ei kuulemma aleta nelikiloista enään alakautta yrittämään.
Eli viimeistään kolmen viikon päästä meilläkin jo nyytti tuhisee sylissä :heart:
Ja utelias piti olla vielä tässä vaiheessa sukupuolen suhteen eli poika olisi meille tulossa...

Torstaina olis sit vielä neuvola ennen juhannusta. Ei paljon uskalla mihinkään kauaksi lähteä. Meidän omalle mökille mennään käymään,kun on mummon ja papan kultahääpäivä,mut siinä se taitaa muuten kotona mennä.

Tirpiäinen ja kauno 36+3 =)
 
Paljon Paljon ONNEA TITTA-83 ja tietty koko perheelle pikku rinsessan syntymän johdosta..

Nyt se sit alkaa...kukakohan seuraava... klups.. alkaa jänskättää.
Sitä niin oottaa, että syntyis jo ja olis jo vaik se päivä kun kotiutuu
sairaalasta, mut sit tulee mieleen kääk..sehän pitää synnyttää ekana.. :)
ja taas jänskättää.
Huomen neuvola. Viikon päästä lääkäri ja ultra ja sit vika päivä toiselle lääkärille, eli ihan synnytyssairaalalle. Joten joka viikko jotain.
Täällä kaikki menneet yli (41+ 2 ja jotain), eli varmaan tääkin... neuvola kyl sanoi et ei välttämättä menis, mut eiköhän mee...

Nyt öitä ja sänkyyn kattoo töllöö...

Onnea vielä :flower: :heart:
 
Onnea titta-83 :hug: :flower: :heart:

täälläkin kotiuduttu pikku-lotan kanssa tänään :heart:

vedet meni sit 14.6 klo.1345 ja tyttö syntty klo.16.18
paino 3100g,pituus 48cm ja pipo 34.
rv.37+1

isikin kerkes mukaan synnytykseen :D

hyviä vointi teille kaikille :wave:

senttu ja lotta 2vrk
 

Yhteistyössä