HEINÄMAMMAT 2008 ~kesäkuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
mie olen totaalisen turhautunut siihen etten saa unta.. vaikka väsyttää ihan sairaasti niin maksimissaan pystyn nukkumaan sen kolmisen tuntia yössä. Sitten alkaa se valtava pyöriskely ku ei tosiaankaan missään asennossa oo hyvä olla. Ärsyttää ko muu porukka nukkuu kyllä täydet yöunet ja vähän välillä päällekkin ja mie hyvä jos saan nukuttua ilta 10 yö yhteen. |O |O
Tässähän alkaa olla jo henkisestikki sekä fyysisesti niin väsyny että tarttis jonkunlaisen nuijanukutuksen..
tällaista täällä
pipsa ja tehis 37+5?
 
Huomenia!

Mä olen kyllä niin huono kommentoimaan muiden juttuja, että anteeksi vaan :ashamed: En siis ikuna muista kuka oli mitäkin kirjoittanut ja toi vihko kynä juttu olis kyllä tosi hyvä juttu, ei vaan oikeesti ehdi tässä hälinässä... Yritän tsempata...
Eilisestä asti ollut sellainen inhottava paineen tunne tai sellainen et olis kakkahätä koko ajan. Suoranaisesti ei supistele kipeesti, et tuo alamasu tuntuu et olis koko ajan joku kestosupistus päällä... Yöllä heräsin yhteen kipeempään suppariin, ja samalla veti suonta jalasta ihan kamalasti. :headwall: No mutta siitäkin selvittiin.

Niin mulla oln mennyt noi lapsivedet esikosta kotosalla, alkoi ihan pikkuisella tiputtelulla, ja kyllä sitä tuli ihan kiitettävästi sitten, Toisesta meni siinä synnärillä käyrillä maatessa ja kyllä tuli niin paljon, että ei huomaamatta jäänyt. ;)

Masukarvoista täällä on sellainen mukava valkoinen peite masulla ja sitten ne muutamat ihan mustat jouhet :kieh: ne on kamalia...

Jussina ollaan ihan kotosalla lasten kanssa, ja jos vaan säät sallii niin pelaillaan ja grillaillaan, lapsille laitetaan uima-allas, meillä on kyllä tuo oma "ranta", tästä menee siis joki, mutta ei kovin virtaava, me aikuiset siinä kyllä uidaan usein, ja lapsetkin liiveillä aina välillä. Saunakin on siinä alhaalla niin pääsee heti lämmitteleen. Tää päärakennus on tässä ylempänä.

Pitäis siivota, imuroida ja luutata, pestä pyykkiä ja pyyhkiä pölyt. Ajattelin myös laittaa tuon vaavin hoitopäydän valmiiksi ja sen pahvilaatikkosängyn valmiiksi. On sitten valmiina, peitän jollain lakanalla, niin ei pölyty, jos vaikka menee sen pariviikkoa ylikin.

Käynnistyksestä kysymys Kun mulle neukkatäti sanoi, et täysaikaisa käynnistellään, jos on tarvis, siis ennen sitä rv40?!? Kun oli puhetta, kun mulla on tuo issias kipu toisessa kankussa ja kävellessä saattaa mennä jalka alta ja varsinkin tässä lopusuoralla kun kaveri on tuolla alhaalla, niin painaa jotain hermoa tai jotain... Niin millä viikoilla olis mahdollisus? Onko kelläkään kokemusta?

Jisse ja Juulis rv36+1
 
räpätäti
Mulla huomenna ulkokääntö saikulla, mut ei mulle kukaan oo sanonu tosta syömättömyydestä mitää :eek:
Miks pitää olla syömättä?? Miehä pökrään sinne, jos en sua syyvä mittää..
Doh..taian ottaa vaa kevyen aamupalan sit huomenna.
 
Huomenet!

Täällä peukut pystyssä, että Räpätädin NinniElmeri suostuu kääntymään.

Olisiko seuraava poksahtaja sitten Minttu82? Vai ehtiikö joku ennen? ;)

Tannuli Mulla siis ylimääräisessä ultrassa havaittiin tuo hieman normaalia runsaampi lapsiveden määrä.

(.) Yöllä supisteli, mutta ei kipeästi. Mutta tänään meinaan kyllä laittaa tuon sairaalakassin jo valmiiksi. Yritän nyt nauttia täysin rinnoin tästä äitiyslomasta, mutta sormet syyhyää jos jonkinlaiseen kotiaskareeseen. Ikkunat ja verhot olis pestävä ja muutakin ohjelmaa.

Jemima 34+3
 
:flower: ja tsemppiä käynnistysajan saaneille loppu odotukseen!!

Mulla vasta nyt alkanut tuntumaan vihlontaa ja vauva on yhä hyvin vilkas liikkeissään, joten lähestyvän synnytyksen aiheuttamaa vauvan rauhoittumista ei ole havaittavissa. En kyllä edelleenkään usko että ajallaan tulee maailmaan.
:|
esikoinen syntyi rv 41+6 ja kuopus 40+4.

Mä sain vauvan paino arvioon kutsun. Ylilääkäri oli ollut sitä mieltä että rv 40 on hyvä ajankohta arvioon eikä olis tarvetta mihinkään synnytystapa-arvioihinkaan kun on jo 2 synnytystäkin takana :eek:
Soitin synnärille ja esitin mielipiteeni asiasta ja sain ajan viikon päähän, eli rv 38 tehdään nyt toisen lääkärin suosituksesta arviot.
Onhan se kiva tietää missä mennään.
Tuota ennen joudun (turhaan) käymään sokerirasituksessa tuon lääkärin mieliksi. Mut ihan sama, tuleehan tutkittua :LOL:

Olin pitkästä aikaa eilen ihmisten ilmoilla Lahti cityssä. Olin kuin yleinen nähtävyys :eek: jokainen tuijotti tai kääntyi katsomaan, onko se nyt niiiin ihmeellistä jos nainen on raskaana, vai mitähän ne tuijottelivat??!! En ennen ole tälläistä saanut osakseni ja tuntui tosi omituiselle.

To neuvolaan jne...

SmileX ja pampula rv 36+5

ps. lapsiveden määrästä, normaali määrä on siinä 1 litran tienoolla, ei sentään mitään ämpärillistä ;)
 
heippistä

kävin eilen neuvolassa ja sieltä kuulumisia

hemppa 119
pissa ok
paineet ok
paino sama ku viimeks
sf huimat 37cm
otettiin streptokokki viljely taas et tietäävät tarvittaessa antaa antibiotti suojan sit synnytyksessä. (olipa muutes toosa hellänä tuon rokelluksen jäläkeen ei varmaan terkka hirveesti joudu ite ottamaan näytteitä ku ei meinanna onnistua sitten millään)

vauva oli laskeutunut mutta pää liikkui vielä..

supistelee aika paljon joka ilta oikeastaan. oli eilen ihan lukaalista ku mies palautui kertausharjoituksista maanantaina niin sain "potea" supistukset ihan rauhassa ei tarvinnu samalla huolehtia muksujen iltatoimista..

mutta nyt jos lähtis ulkoilemaan!!!

mukavia viimeisiä viikkoja mammat!!



 
Piti muuten kysymäni niiltä joilla on jo kaks tai useampi synnytys takana et käynnistykö ne synnytykset samalla tapaaa ja tuntuko ne supistukset joilla synnytys käynnistyi samalta kuin edellis kerralla?

Pörri: Kyllä mun käskettiin olla syömättä ja juomatta silloin kun menin äitipolilla käymään ulkokäännöksen vuoksi. Sitähän ei loppupeleissä tehty ku vauva olikin jo itekseen pyörähtäny.
 
Heippa kaikille!!

Lääkärineuvola kuulumisia...

paino 69,6 (2kg tullut viime neuvolasta)
rr 121/72
pissa puhdas
hb 123 (vihdoin noussut yli 120 jessss!!!)
sf 31
rt
sykkeet, liikkeet ja lapsiveden määrä ok
kohdun suu pehmeä auki 1-2 cm (ei uskaltanut kokeilla mahtuuko vielä toinenkin sormi, kun suppailee aika herkästi), kanavaa jäljellä n.2cm

Sairaalakassin käski pakata valmiiks ja hirveen pitkälle ei kuulema reissuun kannata enää lähteä. Eli toiveita on, että ei ainakaan ihan yhtä pitkälle mennä kun esikoisen kanssa, joka syntyi viikolla 41+3.

Suppailee kyllä taas ihan mukavasti tuon sisätutkimuksen jälkeen ja sukkapuikkofiilikset on alapäässä, kun nousee ylös, mutta ei tässä nyt vielä synnyttämään olla menossa sen verran kivuttomia on supparit vielä (onneks). Mietityttää vaan, kun isäntä olis ens viikolla viemässä autoa korjattavaks, että lähteeköhän tää sit just tulemaan, kun ollaan täällä muutama päivä ilman autoa :/ No kulkeehan nuo taksitkin tietysti...

Nyt lukemaan teidän kuulumisia :wave:

Nelly ja JJ 35+4
 
Törkeesti taas kopsaan tuolta tuplapuolelta.. =)

neuvola oli tänään, ei ihmeitä, hemoglobiini oli kivasti noussut; liekö syynä se että vaihdoin retaferit luontaistuotekaupan litkuun.. (on muuten 100X parempaa.. )
A-poika kuulema aika alhaalla, vielä sai pään liikkumaan. Mutta on selkeästi alempana, masun "kuviostakin" näkee korkeuseron, sattui supistamaan samalla..
Verikokeisiin pitäisi taas aamulla luovia itsensä, jonkun aikaa jo kutissut vietävästi jalkoja ja käsiä, ettei olis hepatoosia. Osaako joku kertoa siitä lisäinfoa??
Sf mitta oli huisat 40cm.. nlan täti vaan siihenkin sanoi että vähän harmittaa kun kaikki käyrät ja mittari on tehty vaan yksösille, luulis että kaksosille olis omat "suuntaa-antavat" kun kuitenkin aika useita kaksosia suomessakin on...
Mitähän muuta, ei tosiaan taas mitään ihmeelllistää. Ensi viikolla seuraavankerran..

Kojo kyseli synnytyksen käynnistymisestä:
Mulla eka lähti korkealla lapsivedenmenolla josta meni pari päivää ennen kuin supistukset alkoi, siis vain tihkutteli vettä, ei holahtanut...
Toka alkoi sitten supistuksilla, ja mielestäni ne oli aika samankaltaisia. Ts. tiesin kyllä heti kun alkoivat aamulla, että nää on nyt niitä..
Nyt ootellaan miten nämä lähtee tulemaan.. Neuvolantäti just sanoi että eihän sitä tiedä vaikka nyt menis kunnolla vedet.. Pitää kuulema vaan sitten mennä pötkölleen odotteleen lanssikyytiä kun tuplilla se luiskahdusvaara on suurempi.. Ei tästäkään kukaan aiemmin ole mitään puhunut, onneksi ei ole vielä vedet menneet.. :)

Jaksamisia ! Ja :flower: vielä vauvautuneille! Ja tsempit kellä tiedossa jo päivä vauvantuoksulle.. :)


mom44 rv 34
 
RouvaSumppisuu
( . ) Terkut neuvolasta:
Hb 123
B-gluk 4,6
RR 115/82
pissa puhdas
painoa +50g/vko, nyt 59,8kg
sf 32cm
RT, laskeutunut muttei täysin kiinnittynyt
syke 135, liikkeet +

Ja vointi on kaikinpuolin loistava, että kai tässä on ainakin heinäkuulle odoteltava ennen kuin synnyttämään pääsee. Tää popcorni ei niin helposti poksahdakaan :D .

Sumppis ja pikku-B rv. 37+3
 
Huomenta täältäkin!

Nyt ollaan sitten 2 yötä nukuttu ERITTÄIN vähän...asentoa ei saa, ku sukkapuikkokipuja vietävästi, melkeen tippa linssissä oltu kun niin kipeetä tekee. Supistuksia lisäksi. Eilen olinki NIIN pahalla tuulella, että mua olis voinnu verrata pahempaakin hirviöön. Isäntä nyt tehny tosi pitkiä päiviä tullu vasta illan suussa kotiin, että sais kaikki hommat tehtyä, jos lähtö tulis. Lisäksi joutunu kotonakin tekemään koneella töitä. Ja arvaattekin kuinka seki nyt sieppaa mun mieltä ja kiristää vannetta pääkopassa.
Isommat lapset ei tee muuta ku tappelee...ilmatkin kun on niin hyvät ulkoiluun...kaatamalla sataa aina välillä ja sitten kökkivät vaan täällä sisällä. Eilen illalla sitten sainkin sellasen primitiivikohtauksen näiden isojen lasten ( 10v ja 7v) kanssa että oksat pois. Kyllä siinä tukkapölly soi tuon 7v kanssa, kun mikään ei mene perille. Satatuhatta kertaa saa asioista, kuten yöpaidanlaitosta esimerkiksi ja siltikään ei mene perille. Kiusas siinä pikkusiskoaankin samalla (4v) ja sillo multa palo lopullisesti käämit :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Oli mulla kyllä NIIN huono omatunto sen jälkeen, ettette arvaa....jo mielessäni haukuin itseni maanrakoon huonona äitinä ja itkuhan siinä pääsi :'(
Jotenkin tää loppuaika on alkanu ottaa kyllä niin koville....alku menikin niin mallikkaasti ja olin hyvällä tuulella ja jaksoin vaikka ja mitä, mut nyt on kyllä toinen ääni kellossa.
Aamulla ku olisin saannu nukkua lapsilta ja sen hetken poissaolevilta kivuilta vähän pidempään, niin eikö saa***a alanaapurille tullu metsuri kaatamaan puita (2 kpl) kl. 7.15... JOS mulla olis ollu haulikko, niin mä olisin tusauttanu ne atoimeix :kieh:

Noh, toivottavasti mieli tästä kohenee...huomenna olis neuvolakin. Ehkä mä sieläkin valittelen tätä mun oloa, mut eihän se raukka täti tälle mitään voi :/

Tannuli tuossa aikasemmin mietti sitä millä on saatu selville se veden määrä masussa. Mulla ihan ensimmäisen kerran se huomattiin, kun mulle alko tekemään ihan hirveen kipeetä nuo vauvan liikkeet ja potkut. Ei ollu enää vettä suodattamassa. Sitten neuvolassa käsikopelolla tunnusteltiin vauvaa ja mitä paremmin ne raajat ja itse vauva tuntuu, niin vähemmänhän sitä vettä oli. Ultraan passitettiin ja sillä sitten sitä seurattiin ja aina annettiin uusi aika kontrolliin. Nyt sitten kun mulla on ollu 2:ssa viimesemmässä raskaudessa tuo sama vedetön ongelma, niin sitä osataan seurata niinkuin herkemmin. Tällä hetkellä, tai ainakin viime kerralla neuvolassa täti sanos, että vettä olis vielä ihan kivasti, varsinki alavatsalla. Auttoiko tämä yhtään??

Sitten mietittiin sitä mistä tietää onko vauva laskeutunut ja kiinnittynyt. Noh, omalta kohdaltani voin sanoa sen verran tosta laskeutumisesta, että mulla tavallaan maha tipahti alaspäin silminnähtävästi. Se ei enää painanu mun keuhkoja ja muutenkin oli helpompi olla. Tietysti sellanen painon tunne tuli lisäx tonne alakertaan, kun se pää sinne painu. Monilla tuntuu siltä, että olis pallo jalkojen välissä, ja nukkumaan mentäessäkin olo helpottuu kun laittaa tyynyt jalkojen väliin tukemaan. Lisäksi se sf-mittakin voi samoihin aikoihin hieman pienentyä. Lisäksi jos alatutkimusta tehdään, niin ainakin mulla lääkäri viimeeksi vkolla 36 sanoi, että tuntee vauvan pään tuolla alhaalla hyvin.

Pää ei ollu vielä viimeeksi kiinnittynyt, sen pystyy sanomaan käsikopelolla tuolta häpyluun tienoolta. Ne painelee sormillaan sinne ja kokeilee liikuttaa vauvan päätä, ja sen tuntee helpolla jos liikkuu. Kipeetä tuo toimenpiden mulle on joka kerta tehnyt, kun paikat tietty arat.

Nyt koitan saada itseni käyntiin täällä kotihommissa vaikka ällöttää koko idea :kieh:

Tuun myöhemmin taas kirjotteleen ja lueskelemaan muiden kuulumisia :wave:

Piparminttu ja neiti 38+ risat
 
EAK
Pääsin pikasesti koneelle täällä Jorvissa. Jouduin neuvolasta ambulanssilla tänne kun normitarkastuksessa neuvolatäti huomasi vauvalla liian matalat sykkeet. Niitä on nyt maanantaista asti tarkkailtu täälä sairaalassa. Nyt siirryn tavalliselle osastolle edelleen tarkkailuun. Pitää pakata kun tulevat juuri hakemaan. Saa nähä miten täällä käy, mutta ei henhenhätää tunnu olevan. Haleja kaikille ja hyvää Jussia!

35+4
 
pörrö syömättä pitää olla jos tulee hätäsektio eli kääntöyrityksen aikana menee jokin vikaa ja vauva saatava heti ulos.

tannuli mulla TH neuvolassa aina merkannu korttiin että lapsivesi N eli normaali eli kai ihan käsin tunnustellen on sen voinu sanoa.

EAK toivon mukaan kaikki ihan hyvin vauvalla ja että sullekin kuuluu hyvää vaikka joudut nyt siellä sairaalassa makoilee...!

neuvolakuulumisia: 37+5
RR, pissa ok
ei turvotuksia
paino + - 0 (yhteensä 11,5kg)
sf 29,5
RT
liikkeet ++
sykkeet 140

eli kaikki taas ok. viikon päästä uudestaan...

laskeutumisesta esikoisen kanssa en itse tuntenu / huomannu kun laskeutu / kiinnitty vaan neuvolassa sanottiin vaan vikalla kerralla (39+3) että oli laskeutunu. TH voi sen ksin tunnustella.

esikoinen alkaa olee aika kypsä tähän vauvan ootteluun, ei jaksa enää huomioida masua vaan tykkää pomppia sen päällä ja välillä jopa lyödä. ehkä esikoinen miettii että se vauva tulisi vähän nopeemmin ulos tällä tavalla ;)

nyt lepäämään... täälläkin unettomia öitä takana 1,5 kk jo!! max 2h / yö tulee nukuttua. en vaan pääse unten maille :(

korvapuusti + pikkupulla rv 37+5

ps. sairaalakassi pakattu eilen...
 
Täällähän on käytävä pari kertaa päivässä, jos aikoo mukana menosa pysyä... :D Onneksi vapaa viikko, niin kerkee koneella istumaan...
firstmamalle mä joudun laittamaan iltaisin perusrasvaa reilusti jalkateriin ja sääriin, jotta viilenisivät, muutoin menee viileän kohdan etsiskelyksi... Myös illalla jalkojen pesu kylmällä vedellä auttaa vähän, kun jättää jalat kosteiksi.
Kojolle mun eka synnytys alkoi naps ja hirveet supistukset, tokassa kävelin ympäriinsä puolilta öin aamu neljään miettien tuleekohan näistä mitään, vai rauhoittuuko. No tuli niistä sitten, kun varulta lähdin sairaalaan, niin matkalla alkoi supistaa kunnollakunnolla/kuten ekassakin ja syntyi ennen 7.
Nyt lähden takaisin parvekkeen pöytää maalaamaan, on tuo pesänrakennusvietti sitten iskenyt, kun saa rauhassa hääräillä. :whistle:
 
Kyllain oli tullut juttua taas niin paljon, että jouduin väkiste hiukan hypimään, sori.. :ashamed:

Hurjan paljon onnea Sentulle tytöntylleröstä!!!! :hug: :flower: :flower:

Ja kiitos kaikille onnitteluista :hug:

EAK voimia sinne sairaalaan, toivottavasti kaikki päättyy onnellisesti!

Suomalainen vinkiksi, jotta synnytys lähestyisi: Mää olin ensin koko päivän äitiä auttelemassa, silittelin ja touhuilin kotopaikassa, kun sillä on niin paljon nyt töitä. Sitten sieltä lähes yhtälentoa meni kuskaamaan hevostani ja yhden toisen tytön ponia kesälaitumelta valmennukseen. Kiskoin koppia kyytiin ja hevosia koppiin ja tallilla taas pois ja kentänlaidalla katselin valmennuksen ajan ja sitten koko helahoito takaisin. Olin illalla kymmenmaissa kotona. Siitä sitten puolikuolleena sänkyyn ja kun hetken olin nukkunut heräsin, kun housut kastui ja sänky kastui ja kaikki kastui. Tiesin heti, että mistä on kyse. Tuli sitä niin paljon, mutta varuiksi pöksyjä vielä nuuskaisin. No eipä haissut pissalle. Ja koska lapsiveden mentyä pitää lähteä sairaalaan (vaikka ei supistellutkaan) ruvettiin miehen kanssa siirtymään sinne puolenyön aikaan.

Aah äänimerkki, taas mennään!

Voimia kaikille!

titta ja tyttö
 
Neuvolalääkärillä käyty:

Painoa: +438g/vko (yhteensä nyt +9,5kg)
RR 128/74
pissa:puhdas
hb: 101, eli väsymyksen syy selvisi. Täytyy alkaa syömään lisärautaa.
sf: 32
Lapsivettä normaalisti
pulssi: 125-130

Lääkäri oli sitä mieltä että aika lähelle laskettua aikaa mennään. Eli ei toivoakaan että vielä lähiviikkoina syntyisi..
Käsikopelolla tunnustellen oli sitä mieltä että isohko vauva olisi tulossa. Vielä ei laittanut lähetettä painoarvioon, vaan käski jutella seuraavassa neuvolassa 2 vko:n päästä, että laittaisivat lähetteen silloin. olisi kuulema hyvä tehdä arvio, koska tuntui nyt jo suht "muhkealta".

Nyt ei tällä erää muuta! Illalla tulen uudestaan lukemaan teidän kirjoituksia!
Ja kiitos kaikille jotka vastaili tohon mun lapsivesi- ja kiinnittymiskysymykseen. Olen taas askeleen viisaampi! Kiitos teille siitä!!

tannuli
 
Täällä yritetään kovasti edistää synnytystä :) tai ainakin paikkoja aukoa tekemällä juhannus siivousta.
Elikkäs aamusta alotin ja siivosin koko kämpän, ja laitoin vasta pestyt matot lattiaan, nostelin jopa keittiön raskasta pöytää että sain maton sen alle :D ja sitten pesin parit ikkunat, ku linnun pirulaiset oli niihin kakkoneet.
Sitten tein välillä työmiehille ruokaa, ja pessy jo kaksi koneellista pyykkiäkin. Sitten nukutin tuon minun esikon ja itse yritän pysytellä pystyssä ja hereillä, (en aijo ottaa päikkäreitä, josko se tois tuon yöunen laadun paremmaksi) nyt aattelin mennä vilasemmaan että millä mallilla meillä kasvaa pihalla nuo raparperit, ko sisko soitteli ja kyseli että josko liikenis heillekkin muutama. Ja mitäs muuta vielä tiskikonekki pyörii jo toista kertaa tälle päivälle :)
Tuntu tuossa vasta aikaan kun tuota esikkoa nukutin olkkarissa ja nousin sitä sitten omaan sänkyynsä kantamaan , etten pääse sohvalta ylös niin juili joka paikkaa mutta kyllä sitä parin veivauksen jälkeen irtos kankku sohvasta :D
illalla jos pesis vielä saunan juhannus kuntoon ja kattelis sitten oloja :) voi olla että tämän päivän rehkimisen jälkeen saa ottaa ainaki särkylääkkeen jos ei sitten muuta ..
mutta takasin touhuilemaan ennen kuin tuo kaveri tuolta heräilee.
pipsa 37+5
 
huhhuijaa, illalla ei uni tullu ennen yhtä. Piti tosissaan väsyttää itteä lukemalla istuen olohuoneen matolla, samalla ko jalkoja venytin. Siitäpä site oli tosi vaikea nousta ylös, ihem ja kumma. Aamulla heräsin ysiltä, join lasin jogurttia ja tieskasin vähän. Katoin kelloa puol ykstoista ja menin pehkuihin lukemaan, noh 14.30 avasin silmät.... nyt on vähän töttöröö olo. Iltaruoka pitis tehhä ja kahaville vääntyä kaverin kanssa. Kuudelta olis taas vyöhyketerapia-aika.

T: pörrö ja vaava 37+4
 
etten usko mutta mulle tuli eilen tunne että mitä jos vauva ei olekkaan ihan kunnossa vaikka onkin kasvannu ja liikuskelee vaihtelevasti :/ :/ ei pitäs miettii mutta se vaan tuli mun mieleeni :ashamed: :ashamed: ja olen lohdutautunnu sillä että mua on jo ultrattu niin monesti että olis ne lääkärit sanoneet ja ottanneet tarkempaan syyniin osastolle ...

tääläkin supistelee aikaajoin jo kipeestikkin välillä jospas se siitä :whistle: :whistle:
lakanat on vaihdettu ja nyt odottas sitten pyykkien ripustus kuivumaan...sitten meinasin ruveta maalaamaan tota yläkerranrapun seinää ( jäänny vaiheeseen :whistle: :whistle: )
tai jos kaivais ton imurin tuolta ja tekis siivouksen...

jännä nähdä kuka seuraavaksi saa pienokaisen syliinsä =) =)

mutta nyt hääräilee tonne...huomenna menen neukkaan kuunteluttaa sykkeet varmuuden vuoksi kun ei koskaan tiedä miten pömppis jakselee siltä osalta :/ :/ kyllä on ollu pelotava odotusaika tää loppu toivotavasti saa nopeesti ohitse tämän....

bambiino ja pömppis rv 37+1
 

NEUVOLAKUULUMISIA tältäkin viikolta:

RV 36+6

Paino -200g/vko :D ,nyt tasan 75kg!Yhteensä tullut mukavat 17kg! :kieh:
RR 105/73
Hemoglobiinia ei mitattu vaikka piti.Terv.hoitajalla sijainen,joka unohti...
Syke 130,välillä jopa matalampi kun rinssi käänsi kylkeä... :)
Liikkeet ++
SF 35
RT,ei kiinnittynyt
Lapsiveden määrää ei ole tutkittu kertaakaan ja nyt vasta huomasin että neuvolakortissa on sarake sillekkin!!

Käsiin kyselin lastoja/tukia,mutta meidän terv.keskuksessa ei kuulemma ole sopivia tähän tarkoitukseen.. :( eli kärsitään sitten ilman!

Nyt en kyllä muista yhtään,että mitä mun piti kommentoida,joten siirryn jääkaapille...

Iloista mieltä kaikille! :hug:
 
bella-74 Äkkiä kommentoin, että kun soitat apuvälinelainaamoon, tai millä nimellä se teillä päin kulkeekaan terv.keskuksessa, ne tilaavat kyllä lainaksi rannetukia isommista sairaaloista. Näin ainakin meillä päin! Vaadit vain saada, se on tosi kurja vaiva. Mulla alkanu taas oleen särkyjä ja puutumista. Varsinki aamulla kun syöttää esikoista, lusikasta kiinnipito on yhtä tuskaa, kun särkee ja puutuu sormet. Mutta jos pian tulis helpotusta...

Terv. Toukomamma ja Poju 37+5
 
Eilen oli siis viimeinen neuvolakäynti, kaikki ok. Sf-mitta edelleen yläkäyrän yläpuolella :xmas:
Terkka sanoi että ajatteli mun jo menneen synnyttämään :D
Eilen kävin tooooosi pitkästä aika saunassa, ihan huvikseen mutta oishan se jotain tietty saanut vaikuttaakin :whistle:
Mä en enää paljon nuku, tää maha on nimittäin jo aika iso, painava ja tiellä :ashamed:
Joka yö olen vielä kolmen aikaan hereillä, sen jälkeen uni tulee mutta heräilen alle tunnin välein kun kylki ja lonkka puutuu tosi ilkeesti ja selkään sattuu |O Sellaista torkkumista...
Vielä pitäis jokunen päivä ja yö jaksaa odotella, maanantaina se on menoa...! =)
Ja piru vieköön jos yrittävät vielä laittaa mua sittenkin kotiin, en ole kylläkään takaisin tulossa ilman vauvaa, katelkoot mua sitten siinä odotusaulassa :xmas:
Vaikka voihan se olla että tajuavat käynnistää. Tuonne PHKS.aan vaan saa aina varautua tiukalla asenteella :whistle:

Marge & Keijo 37+3 :heart:
 

Yhteistyössä