HEINÄMAMMAT 2008 ~kesäkuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Kiitos suomalainen! :hali:

Vähä hirvittää, jos vaikka ens yökin on samanlainen ja sitten pitäis jaksaa synnyttää kahen tommosen yön jälkeen, tai kolmen... Mutta eipä nyt auta itkut. Taidan olla maailman hitain synnyttäjä. Vauva tulee kuitenkin vasta parin viikon päästä ja supistukset piinaa siihen asti... No niin nyt lopetan tämän itseni säälimisen ja menen sänkyyn.
 
Voi hitsiläinen, miekii tahon jo jakautua. Viime yönä unessa mulla oli jo poika sylissä. Selkä on tosi kipeä alhaalta, eikä auttanu yhtään ko käytiin seisoskelemassa Tivolissa. Nyt haaveilen kävelylenkistä jos tuo isäntä mulle jostain ylläältä sateenvarjon löytää. Viime yönä ja tänään on vaava taas enemmän liikkunu, liikutellu raajojaan. Oma laukku on pakkaamatta, mutta son niin ylitsepääsemättömän hankala homma.

Tsemppiä Vio-lalle! Onnea Elizalle!

T: pörrö ja vaava 38+1

Minun maha on nykyisin tosi iso, ihanko oisin koripallon nielly. Ihan koko ajan pyöreä ja tosi pinkeä taas sattuu tuohon tissien alle (iho venyy). Tippuukohan tuo maha, eikai se enää voi tästä kasvaakaan.
 
Mielettömästi onnea Elizalle tuplista :flower:
Mahtavaa, että alkaa heinäkuisia sateleen!

Nyt on jussit vietetty ja varmasti viisi kiloa lisää painoa tullut :ashamed: Tuli syötyä kolmepäivää niin rasvaista ja suolaista ruokaa ja tietty grillituotteita etupäässä, lettuja ja jäätelöö ja kaikkea siltä väliltä... :kieh:

Täällä myös suppaillut mukavasti, mutta kun viime viikolla käytiin painoarviossa (rv35 ) painoa oli neidillä 2,6kg eli ihan normaalin kokoinen. Niin ja tuolla alakerrassa ei siis mitään ollut muuttunut, sormelle auki ja pari senttiä kanavaa... :eek: Kylläpä kuulkaa harmitti, kun oikeesti välillä sattuukin ja joutunee puuskutteleen. Mutta samalla todettiin, ettei tämä enne laskettua täältä ulos tule, joten heinäkuun puoleen väliin saadaanpi olla. Vaikkakin oli alhaalla ja hyvin jo kiininttymässä.

Mutta nyt on pakko mennä nostaan kintut kohti kattoa, lapsukaiset lähtivät isänsä luokse ja saadaan olla avokkini ja mahan kanssa ihan keskenämme :p
Nyt tulee arvostettua, tätä yhteishuoltajuus asiaa, kun saan joka toisella viikolla levätä kunnolla. Tosin ikävä lapsia on jo kova ja pahenee vain mitä enemmän päiviä kuluu. :whistle:

Tänään oon siivonnut, pessyt pyykkiä, saunonut ja jos illalla sais vielä sen yhden ässän kasaan :LOL: Olikos muita hyviä ideoita millä näitä voisi keplotella tulemaan aikaisemmin ;)

Jisse ja Juulis rv36+?
 
täällä syöty sokrua tänään parin viikon edestä (SUKLAATA, jätskiä, karkkia) ja masuasukki liikkunu sen mukaan...

imuroin yläkerran rippein vedoin muttei supistuksen supistusta. eli täällä ei tietoa miten saada masuasukki tulemaan aikasemmin... pitää suostutella miestä että saan kantaa kauppakasseja huomenna kun mennään viikko-ostoksille, sillä vaan ei enää oo siihen pokkaa kun masu niin iso jo ;)

nyt surffaamaan jos esikoinen suostuisi yöunille...

korvapuusti + pikkupulla rv 38+2
 
Täältä myös tsemppiä ja peukkujen pitämistä Vio-lalle toivottavasti pääsisit jo puoliintumaan, ei ole kiva kärvistellä tuollasilla suppareilla montaa päivää...itse täällä kateellisena odottelen omaa vuoroani :p

Paljon onnea Elizalle pienistä prinsessanyyteistä :flower: :flower:

Piparminttu 38+5
 
Poika syntyi 19.6.2008 klo 2:54 . Strategiset mitat 3220g ja 50cm.
En ole itse alkukuukausien jälkeen juuri näille sivuille kirjoitellut, mutta tässä nyt päivitystä synnyttäneiden listaan.
Synnytys lähti täysin yllättäen käyntiin ja koko homma oli ohi alle 6 tunnissa. Sairaalassakin olimme vain alle tunnin ennen lapsen ensi parkaisua. Pikku hiirulainen syntyi 37+5 viikoilla. :flower: :flower: :flower: :flower:
 
Onneksi olkoon elizalle ja nasulle! :flower: :flower:

Juhannus meni ihanan rauhallisesti appiukon ja anoppipuolen hoivissa. Ruoka tuli valmiina eteen, ukki hoiti tytön ja me miehen kanssa käytännössä vain nukuttiin. Olen nukkunu viime viikonloppuna varmaan enemmän ku moneen viikkoon yhteensä. Siltä ainakin tuntuu.
Viikonlopun aikana kärsin myötäänsä jostain vihlonnoista ja jomotuksista ja tänään illalla alko ekat supistukset jotka on ottaneet selkäänkin. Nukahin tossa yhentoista aikaan hetkeksi ja nyt taas supistukset valvottaa. Kyllä on pelastus tuo "vanhanaikainen" kuumavesi pullo. Ihanasti helpottaa... Mahakin on taas supistuksista sekaisin, mut tällastahan tää on ollu jo kohta viikon.
Huomenna on sit taas neuvola aamupäivästä niin tuun kertoileen sit kuulumiset.
Oikein hyviä vointeja kaikille
:wave:

Kojo 37+5
 
Ai kun ihanaa, taaskin meni "vähän" myöhään, vielä neljältä yöllä olin hereillä |O Supistelikin mojovasti mutta ei tarpeeksi...
Ja kohta tästä pitäis sitten lähteä :xmas:
Mä vaan tuskailen minkälainen lääkäri siellä on ja mitä kaikkea se sanoo...
Hirveä jännitys kun ei tiedä mitä kaikkea tänään vielä tapahtuukaan...!
Äh ei yhtään selvää ajatusta :ashamed:

Voikaa hyvin ja pitäkää peukkuja jooko :)

Marge & Keijo 38+1 :heart:
 
Onnea matkaan margelle!

Täällä kuumavesipullon kanssa sain nukahettua ja supistelutkin sitten taas loppuivat. Toisaalta ihan hyvä et vauva saa vähän vielä kasvaa, mut oon kyllä jo aika kypsä näiden supistusten kanssa kärvistelyyn. No yritän taas positiivista asennetta ladata itseeni niin kyllä tää tästä. Neuvola on tosiaan tossa aamupäivästä niin tuun varmaan päivitteleen tietoja sit...
Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille B)

Kojo 37+5
 
onneksi olkoon vauvautuneet!!!! :flower: :hug:
violalle ja margelle tsemppi :hug: !
VIOLALLE: se limatulppa ku tulee niin siittä ei onneksi sitten tartte kauaa vauvautumista odotella, supistuksetkin ku sulla jo eilen oli, niin uskon että jos et oo jo eilen vauvautunut niin ainakin tänään tapahtuu jotain :)

Mulla myös tänään neuvola niin kuin näyttää olevan monella muullakin mammalla, että niitä neuvolakuulumisia sitten myöhemmin.
Eilen ajoin sitten nurmikon, ajattelin että saisin illaksi kunnon supistukset mutta mitä vielä :LOL: ei minkäänlaisia, ei edes pienen pientä supistusta tullut.
Mutta ei tullut unikaan kyllä silmään.. |O koko ajan on yli hyper aktiivinen olo..ja toisaalta valtavan malttamatonkin. Noh eikhän tämä taas tästä. tää päivä menee varmasti tuolla pihalla pyöriessä ku näyttää tulevan ihan valtava helle päivä. B) B) ihanaa!

Niin joo se eilinen ruohonleikkuu aiheutti mulle ihan sairaan kipeät kädet. Ihan semmosta hermokipua nivelien kohdalla :/ mitenhän se on mahdollista ku ei koskaan aiemmin oo kyllä särkeny niveliä mistään ja nyt tuntuu sitten että jotaki vähän tekee niin seuraavana päivänä särkee käsiä niin pirtanasti :x
mutta mutta iltapäivän neuvolakuulumisiin sitten kun sieltä kotiudun.
pipsa 38+3

laskuri muuten ilmoittaa proffiillissa että vielä 10 päivää laskettuun aikaan :wave: :wave: :p
 
Ensimmäinen synnytysuni nähty, ja tyttö tuli.. :D Saapa nähdä, oliko enneuni vai johtuiko omista odotuksista.. :whistle:

Tsemppiä Violalle, tuskin siihen kovin montaa päivää menee, että saat sen kauan odotetun käärön syliin! :hug:

Ai niin, ja tsempit myös Margelle!

Juu, mulla myös neuvola tänään,m niinkuin monella muullakin, ja tulen sitten iltapäivällä päivittelemään kuulumisia.

Mitä ihmettä te, joilla ei vielä ole vanhempia lapsia puuhaatte koko päivän? Meillä kun esikoinen ja ukkeli ovat vieläkin reissussa, ja yksin pitää yrittää keksiä koko päiväksi tekemistä. Kaikki vauvahommatkin on jo valmiina, harsotkin taiteltuna! :x No, pitää kai yrittää jotain..

Mutta palailen..

Pinuski ja masuvauva 37+
 
Hurjasti onnea Nasulle! :flower:

Pinuski84 kyseli miten ajan saa kulumaan päivisin, kun ei ole vanhempia lapsia. Nyt sadepäivinä on ollut kieltämättä vähän tylsää. Itse siivoilen, luen kirjoja, käyn kylässä ja kävelyllä. Tänään olisi tarkoitus käydä katsastamassa nuo alet. Toivottavasti ilmat vähän paranisi niin sittenhän ulkona voisi touhuta vaikka mitä. =)

Margelle tsempitykset täältäkin!

( . ) Taas yksi erittäin katkonainen yö takana. Supistukset tuntuvat vaivaavan erityisesti öisin. Mutta kai tämä loppuaika näin kärvistellään.

Jaksamisia kaikille!

Jemima 35+1
 
Paljon onnea nasu pienestä pojasta! Jo oli aikakkin ensimmäisen pojan tulla =)

Vio-la: Kovasti tsemppiä ja jaksamista sulle. Jos voin lohduttaa niin mulla on kaksi synnytystä käynnistynyt limatulpan irtoamisella niin, että klo 12 päivällä on alkanut limatulpaa tulla pöksyihin ja seuraavana yönä klo 00 alkaneet hurjat supistukset!! Mulla ei ole mitää klönttiä tullut vaan limaista punertavaa mönjää valunu housuihin. Kolmannen kanssa kävikin niin, että sectio oli sovittu seuraavaks päiväks ja kun se tulpaa alkoi irrota klo 12 päiväl, soitin sairaalaan mut sieltä sanottii et "saattaa mennä kymmenenkin päivää ennen kuin synnytys käynnistyy". No, mulle ei käynyt niin , vaan ihan samoin ku esikoisesta aikoinaan, alkoi säännölliset, kivuliaat supistukset 12 tunnin kuluttua limatulpan havaitsemisesta... Niin, tuo kolmas synnytys meni sitten päivystysleikkaukseen =) Eli uskon sun synnytyksen myös käynnistyneen, kovasti vaan voimia ja tsemppiä!!

Margelle myös tsemppiä ja voimia! Tulehan sitten kertomaan kuulumisia heti kun joudat :)

Mulla neuvola klo 10. Ihan kauhistuttaa mennä mökkiviikon ja jussin jälkee vaa´alle.... Viimeks oli tosiaan tullu 2kg painoa viikossa! Mut se lienee turvotusta.

Jakselkaa ja jakautukaa kellä ajankohtaista :heart: Sormet taas niin puuduksissa ettei tuntoa enää ole....

Neleka 36+4
 
RouvaSumppisuu
:flower: :flower: Onnea Elizalle tytöistä ja nasulle pojasta!!! :flower: :flower:

Margelle pidellään peukkuja d =) b ja jaksuja muutenkin kaikille tasapuolisesti!

Sumppis ja pikku-B rv. 38+1
 
Joo ei päivät kulu ei millään. Ittensä saa vaan pahalle päälle ko tää on tämmöstä ajantappamista vain.
Nyt ohjelmassa ois ootella postia. Josko Äippäpaprut tulis. Mie en oo tältä kuulta saanu mitään ja rahat ois jo loppu ja palkanlaskija paska. Inhottavaa ko tuo paperiasia ei minusta ole ollu kiinni ollenkaan, oman osuuteni tein huhtikuun lopussa.

Tänään on ihan pakko rasittaa itteesä fyysisesti ko ilimakin sen sallii. Ottaa vaikka porukoilta käppänän vetämään mua pari korttelia, supistusten toivossa. Sitten kyllä loppuviikosta menen vyöhyketerapiaan ja käsken tehhä taikoja.

Ite oon nuita akupaikkoja hieroskellu ja ainoa tulos on ollu, että vaava on nostanu haloon ja ruvennu ojentelemaan.

Takapuolessa on taas jossain syvällä jotku hermot jumissa, sattuu silleen ristiin ko liikuttelee jalkoja. Alaselkä ihan paskana. Pitääki kokeilla isän kelkkailutukivyötä josko auttas.

T: pörrö ja 12 päivää laskettuun vauvautumiseen.
 
Onnea Eliza ja Nasu :flower: .

Jokseenkin oon hengissä mahataudin jäliltä.Eilen nosti kuumetta vielä ihan kivasti,sit hikoilin ku pieni porsas koko loppupäivän.Kävin vaa`alla,paino on puonnu 3,5 kiloa viime torstaista...Jalkojen turvotus on tipotiessään toistaiseksi.Vaavi tuntuu voivan ihan hyvin,jaksaa meuhkata ihan urakalla.Pakko on tänään laittaa tuo esikoinen ulkoruokintaan,viime tiistaista asti jöpöttänyt sisällä tän mahatauvin takia.

Violalle ja Margelle piän tiällä peukkuja!

Vaavi alkaa olla jo paikalleen parkkiutunut,pöntöllä varsinkin istuessa huomaa aikasmoisen paineentunteen alapiässä.Joo,ja on tullu nimittäin istuttua,siis pöntöllä.Uusivuosi meni mahatauissa,samoin pääsiäinen ja nyt juhannus.Joten vaikee arvata mitä teen ens jouluna,istun varmaan pöntöllä...

Miulla ol viime viikolla hyperaktiivinen olotila ja kyllä tul joka komero ja kaappi käytyä siivotessa läpi.Iltaisin sai mojovat supistukset kaupanpiälle!Sit tuli tää mahatauti sotkee kuviot,nyt ei oo kyllä liikoja supistellu vaikka luulis et ku molemmista päistä ruikkii nii jotain tapahtus...

Harmi Äitee2,elä nyt ihan kokonaan häviä :hug:

Ihanaa,nyt supistaa,vaikka koskookin pirusti!

Ievaliina ja pikkumies 38+4
 
Margelle isosti tsemppilöitä!!

Samoten Vio-Lalle, kyllähän tuo tyyntä myrkyn edellä taitaa olla, jos et jo ehtinyt nyyttiäsi hakemaankin.

Ja isot onnittelut Elizalle ja Nasu08:lle vauvoista!! Ja olikos Nasulla tosiaan pinon eka poika?!? Onneaonneaonnea kovasti! :flower: :flower: :flower:

Täällä ei ihmeitä. Hermokipu jalkapohjissa ja käsissä jatkuu. Eilen innostuin syömään sipsejä, ja nythän sitä sitten ollaan kuin ilmapallo, sormet nippu nakkeja ja nilkat kuin kessunhakkuupölkyt.. :kieh: Tyhmästä päästä ja niin edelleen. Sit vauva painaa jotain hermoa ja edelleen välillä vihloo tuonne vasemman lonkan tietämille välillä kovastikkin. Kadonneet supistelutkin löysi tiensä takas, eilen puhisin kun höyryjuna hommaillessa.

Jussiviikonlopun aikana sain tehtyä kolmet vauvan pöksyt ja yhdet puolipotkarit lisää, solmumyssy-viritelmät päätyi kuopuksen vauvanukelle kun tuli niin pieniä.. :ashamed: Mut eipä mulla niihin kaavoja ollutkaan, ihan toista myssyä ja omaa päätä käytin apuna, ja eipä oo lopputuloksessa kehuminen.. Pitää vielä yrittää isompi saada aikaseksi. Kovasti koettanu katsella avokärkisen haalarin ohjetta, muttei mulla sellasta lehteä ollut mistä sen sais. Siis hihattoman haalarin ilman sitä sukkaosaa.. Vaikka jospa sitä ehtii vielä vauvan synnyttyäkin ommella, ehkei heti alkuun mutta jossakin vaiheessa!

Toisaalta tässä olis jo kypsänä synnyttämään, ja toisaalta järki sanoo että vielä pitäs pientä kasvatella.. Johan se tällä viikolla kolmikiloseksi ehtii, ettei enää ihan pikkarainen, eikä mulla aiemmatkaan juur isompia ole olleet. Muttei vaan just nyt ole kovin lämpimät välit tuon isännyksenkään kanssa, että kärvistellään tässä sitten. Aiemmissa raskauksissa on tullu testattua tuo touhuilu, on pesty mattoja, kylppärin lattia kontillaan, siivottu ja saunottu, eikä niillä saa muuta kuin ittensä väsyneeksi. Seksillä on ainakin keskimmäisen synnytys käynnistetty, joten se tosiaan tehoaa! ;) Pitänee alkaa sovintoa hieromaan, vaikka isäntä sen kyllä sais hoitaa kun oli tällä kertaa se aasi...

Jahas, hiukka orpona tässä mietiskelen mitä teen koko tän viikon, kun ne pienemmät lapset lähti papan mukaan reissuun, palaavat perjantaina! Esikoinen vaan kotona, ja se huitelee kavereiden kanssa pitkin kyliä. Isäntäkin lähti taas töihin, lomat tuli lusittua, jotta hiljasta ja yksinäistä on!! Pitää varmaan tehdä visiitti kangaskauppaan jokupäivä taas..

Räpis+NinniElmeri rv36+5
 

Yhteistyössä