HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Huomenta mammat.
Täällä vielä ollaan ihan yhes koos... Onkohan se niin, että joka toinen päivä tuntuu et lähtö tulloo ja joka toinen yö saa nukuttua hyvin :) ainakin nyt näyttää siltä, eli jännityksel kohti iltaa..
aik ja muut pukaman "ystävät" . Täällä kanssa vaivannut välillä. Liittyy raskauteen tai voi tulla myös raskauden jälkeen. Miula tuli eka kerran synnytyksen jälkeen, kuulemma normaalia. Nyt vaivannut silloin tällöin. Sain niihin aikoinaan lääkettä, rasvaa ja peräpuikkoja, nyt auttanut se rasva hyvin eikä vaivaa kuin sen päivän pari kerrallaan, onneksi. Ei yhtään kiva juttu ainankaan jos pahaksi kerkee menee.
Hitsi kun on nykyisin niin väsy aamusta, eikä millään jaksais saada itteään ylös sängystä.
Täällä satoi viimeyönä (olikohan klo 4-5 ) niin kovaa etten muista milloin olis niin kovaa satanut. Alkuun aattelin ,et meneekö juna jossain, sellainen kohina , mut eipä täs ees rataa lähel et noin kuuluis, sit hokasin et vettä tulee kuin esterin p.... :) Ukkonenkin tais jyristä , mut vähän kauempaa.
Nyt aikas kiva raitis ilma. Jospa sais tuulettua kämppää niin sais tai jaksais jotain kotihommiakin tehdä vielä.
Jaksuja vaan kaikille mammoille ja Onnea jo vauvan saaneille. Nyt koiran lasken pihalle jolkottelee ja haen sumppia itellee....

 

huomenta vaan täältäkin..
täällä nukuttu kuin tukki, ei supistuksen supistusta, ei mitään...ihan samanlaiset tuntemukset kuin sulla äitylix3: joka toinen päivä lähtövalmis, ja joka toinen pääivä kuin mitään ei tapahtuisikaan...tänään siis päivä jolloin ei mitään tapahdu...neuvolaan pitäs puolenpäivän tienoilla käyä näyttäytymässä..

tsemppiä ja jaksuja iso kasa kaikille!!
 
No niin.Tänään on sitten se "laskettu päivä" ja pikkumies vaan pullistelee kantapäillään mahanahkaa...Eilen riehuin ku höyryveturi,käytiin hakemassa takapihalle isoja kiviä.Mie tietty yksin kantelin ne kivet ja ähisin ja puhisin.No ainakin hiki irtos ja issiashermo ol illalla koetuksella...Muutama kivuliaampi supistus tuli(ja neki tunnin vaan välein...) joten huomasin taas eksyväni moneen otteeseen jääkaapille :ashamed:.
Yöllä heräsin siihen ku olin puklannu suun täyeltä omenamehua!?Ilmeisesti pitäis noita iltasyöntejä kevennellä...
No suoli toimii,en taas kerenny ku laittaa kahvit porisemaan ni jo piti hyökätä vessaan.
aik:Pukamavaivoja löytyy myös täältä.Voiskohan sitä ac3(vaimikäsenytoli)salvaa jota mainostaavat teeveessä,käyttää raskausaikana?Pittää varmaan käyvä apteekissa kyselemässä.
suomalainen:Tsemppihalit siulle :hug: .Toivottavasti piäset ees johonkin synnyttämään siellä ruotsin mailla.Tuo ei oo kyllä yhtään kivaa jos pallotellaan paikasta toiseen kokoajan.Sie jouvut vielä kaupanpiälle kivusta kärvistelemään!

Olikin aika rankkaa katottavaa se faktan ohjelma illalla.Ol koditonta äitiä,narkkari äitiä jne.Eli jospa mie en teille suosittelis ennää mittään kahtomisia,hätkähin ihan itekin! :/
Eli se siitä henkisestä valmennuksestani...
Huomenna ois neuvola,meijän oma neuvola on kesälomalla joten jouvun mennee toiseen neuvolaan,ihan uppo-oudon ihmisen luo!Eikös tuosta hengissä selviä!
Ellei sitten poju meinaa syntyy rytinällä tännään(epäilen kovasti).
Tässä lähellä asuu yks vanhempi rouva joka antaa vyöhyketerapia-hoitoja,mietin et jos tillais ajan.Ei se ota jos ei annakkaan.On kyllä jo niin kypsähetelmä jotta kaikki keinot otan käyttöön jottapa pikkuinen alkas syntymään!
Ja puhelinralli jatkuu,jokojokojoko???-eieiei,soitetaan sit ku o syntyny...
Tosi rasittavaa ja ärsyttävää |O .Kyllä myö varmaan sit sukulaisille ja tutuille ilmoitellaan ku poju näkkee päivänvalon.Kaikki oottaa ku kuuta nousevaa ja jokaisen pitäs saaha tietää ekana,argh!
Jotta tämmösiä mietteitä tänä aamuna!
Lähen laittaa tuon takapihan kondikseen,kerkiää hyvinkin ennen vaavin syntymää!

Ievaliina ja pikkumies TASAN 40
 
Toivon Ievaliina sä pääset pian pälkähästä! :hug:
Jisse 78 kuulostaa niin tutulta tuo sun olo! :hug:
Välillä jo tuikkaa lupaavasti. Pidän taas välillä puhelinta kädessä että entten tentten kumpaan sairaalaan soitan mihin mahtuu..
Välillä yrittänyt tuota ukkoa potkasta ylös jos lähtö tulee. Se raukka jännittää niin kamalasti synnytystä vaikka sen ei tarvi mitään tehdä! |O |O |O
Nyt taas supistukset puoleks tunniks rauhottu, mutta jos menisin lepäämään niin maha tulis niin kovaks että ylös pitäs heti nousta.
Vuosi sitten mulle oli laskettu aika täks päiväks mutta se vauveli meni kesken. :'(
Jospa tänään syntyis tämä vauva.
Täällä on tänään kamala helle päivä, minä kyllä itse olisin halunnut syntyä heinäkuun helteellä. B)
 
Täällä taas! Illalla oottelin jo miestä iltavuorosta sairaalakassi pakattuna, kun kirveli selkää niin mahottomasti. Lapsetkin laitoin nukkumaan tosi aikaisin ja olin hullun levoton. Kun mies tuli kotiin, loppu oireet kuin seinään, paitsi uni ei tullu kun yhden jälkeen, mutta kesti aamuseitsemään. Mies siinä sitten muisteli edellistä raskautta, että silloinkin soittelin iltavuoroon, että saattaa lähtö tulla, mutta kummasti rauhoittui, kun kello tuli kymmenen. Jotain turvattomuuden tunnetta kai...

pukamista ja suonikohjuista: pukamat tuli ekassa raskaudessa ja on siitä ssaakka ollu harmina aina välillä, josin eivät nyt kipeät, vaikkakin turvonneet. Viime raskaudessa sain sitten sellaset suonikohjut tonne emättimeen, että oksat pois, pääsi oikein lääkäriltäkin oho :D . Nää kohjut välillä vihottelee taas, mutta pääosin vivattomat. Joskus sekstailun jälkeen jomottavat, ettei voi seuraavana päivänä seistä pitkiä aikoja :LOL: . Tätä naisena olemisen ihanuuutta :kieh:

Juu, kattelin myös Faktan syynytysohjelmat eilen...mä oon jotenkin kieroutunu varmaan, mutta mua ei hirvitä niissä muu kuin sektiohaavan tekeminen. Ton eilisenkin olin nähny jo aiemmin. En siis tarkoita, etteikö ne olis rankkoja juttuja, mutta jotenkin en onneksi ota niitä liian vakavasti. En mäkään kyllä ekoissa raskauksissa olis voinu tollasia katsoa, enkä edes suostunu puhumaan synnytyksestä etukäteen. Joten suositelenkin tänään, että älkää katsoko, jos epäilette että on liian rankkaa. Toivottavasti en oo aiheuttanu kellekään unetonta yötä noiden ohjelmien takia :ashamed:

Hei, tänään ollaan taas päivän lähempänä synnytystä, koska se sitten kullakin tapahtuu... :hug:

Maggie ja Eppuliina 36+6
 
Jee, mullakin jotain tuolla tapahtuu, muka :LOL: Tai sitten se on jotain vattatautia. Koko aamun ollu kumma tunne vattasa. Välillä tosi kovana vatta välillä ei. Vatta on kyllä löysälläkin ja murisee kovasti. Teki vissiin hyvää se vöyhöke eilen kuiten. Kohta pitää lähtä kyllä sillta kävelemään ympäri, jottei vallan laiskistu tai nää tuntemukset pääse loppumaan ;)

Olipa muuten jännä... eilen neukkatäti kehu taas minun kunnon maasta taivaaseen. Mutta, mistä se kunto on voinu tulla, ko peruskunto on alkujaan paska, enkä oo harrastanu liikuntaa ko kerran-kaks kuukaudessa tänä koettelemuksen aikana. Jännää, joo-o. Muttei se haittaa jos se jotain auttaa sitten pungertaessa.
 
Sympatia :hug: täältäkin ainakin Ievaliinalle ja suomalaiselle! Teillä se tuntuu olevan tiukassa nyt jostakin syystä.. Ja käsittämätöntä tuo sairaalasta toiseen pompottaminen sulla suomalainen! Pitäshän niitten nyt osata sannoo mihinkä suuntaan sitä lähtee, kun vauva voipi tulla nopsaankin sitten kun tulee!

Täälläpä ei mittään uutta. Kuopuksen kanssa kaksin vetästiin aamusella yli ysiin unta kuulaan! Isommat muksut papalla yökylässä kun mökille meinasivat, vaan nyt satelee, että saas nähä lähtevätkö mihkään. Sain pitkästä aikaa tehä tuttavuutta pytyn kanssa, allergista nuhaa sen verran että valu lima kurkkuun sopivasti ja sekös pisti kakomaan.. :$ Pääsin omat limani pesemään eteisen lattialta, jee jee (sori kuvaukseni..)

Ei supistele, ei pakota mahaa, ei jomota alapäätä, ei mitään. Turvottaa kyllä senkin eestä ja ne jalat ja kädet särkee! Suunnittelin jo pesuhuoneen pesua, vaan turhapa tuota on itteään väsyksiin rehkiä. Ei sillä synnärille taija päästä, kun oiskin joku millä pääsis niin het sen tekisin!! Eilen kuulin senkin, että uusimpien tieteellisten tutkimusten mukaan se seksikään ei kuulema synnytyksen käynnistymiseen auta, jotta meni sekin konsti sitte hukkaan... Ikävä jos jonkun päivän tällä pilasin, mutta aattelin kertoo. Ois kait tuo jotaki saatava aikaanki tänään, tietäs vaan mitä huvittas ja jaksas tehä..........

Räpis the nakkisormi +NinniElmeri rv38+1
 
aik päivä päivältä synnytys lähenee, välillä jotain uusia merkkejäkin ilmassa, välillä taas tuntuu, että ei tästä tule koskaan valmista. muahan on useempi kuukausi supistellut välillä tosi monta tuntia tiuhaankin. nyt on jotenkin ollut rauhallisempaa sillä suunnalla. pari iltaa on tullut 10-15 min välein, mutta ei tarpeeksi kivuliaita, että ois olo synnyttämään lähdöstä. tänä aamuna heräsin menkkajomotukseen, kävin pissillä ja takas sänkyyn. jatku vaan, oli pakko nousta uudestaan vessaan. kaks kertaa sit kävin suolta tyhjentämäs. tiedä sitten olisiko se merkki mistään? nyt tuo jomotus jo on taas laantunut. limaa on kans tullut kuukauden jo!

ja nuo pukamat :x vaivaa tosiaan täällä! siis ei niitä saa edes pysymään sisällä enää. voin vaan kuvitella, että mitä kautta tuo vauva tuolta tuleekin, niin leikkaus tässä taas on edessä. toivottavasti selviäisi edes yhdellä leikkauksella, on se niin karmivan kivuliasta! mä oon scheriproctia käyttänyt pahimpiin jomotuksiin. mulla siis on uusi arvio synnytystavasta 2 päivää lasketun ajan jälkeen jos ei vielä ole syntynyt, niin katsotaan onko turhan liian iso jo ponnistettavaksi näillä pukamilla. jännittää sekin, kun ei tiedä millon syntyy, että synnytänkö alakautta vai tehdäänkö sektio. mutta eiköhän se tässä muutaman viikon sisällä selviä.

neuvolaan pitäis suunnistaa klo 13 tänään. kuulumisia sieltä sitten myöhemmin taas.

ja onnea taas kaikille uusille vauvaantuneille ja tsemppiä loppuajan kärvistelyihin muille!!!

t-06 38+5
 
Heips..
olipas tänne tullu paljon juttua..tuun paremmin lukemaan sitte ku saan esikon nukutettua.
Omaa (.) sen verta että tänään on ollu ihan SAIRAAAAAAAAN kipeä selkä ja kokoajan sellasta vihlontaa alavatsalla, että jos ei tietäis että on raskaana niin vois kuvitella että kohta hulahtaa kuukautisveret. selkäkipu välillä ulottuu tuonne polveen asti :x
onkos muilla tätä..onkohan nää nyt sitten polttoja vai liitoskipuja?!? kipeä oon kyllä.

t-06 kanssa näkyi olevan tätä samaa kipua ku mulla..
nytpä löysi jo muutama supparikin tiensä tänne..sellasia suppareita että sattuu tuonne munasarjojen kohdalle ku vatsa kiristyy :/
voiku ois kotona joku koti kätilö aina jolta vois kysyä että mitä mieltä sie oot tästä ja tästä :D :D :D

viime yön nukuin ko tukki, mulla kanssa joka toinen päivä oireeton ja joka toinen päivä on joku kipu.
pipsa
 
en ole kirjoitellut vähän aikaan kun tuntuu että kaikilla tapahtuu eikä itellään mitään niin masentaa vaan mieltä :( esikoinen synty 39+3 niin olin ihan varma että tämäkin tulisi ajoissa mutta näyttää tuolla masussa nyt vaan viihtyvän liiankin hyvin... ei supistuksen supistusta. huomenna neuvola, en uskonu että sinne olisin enää ollu menossa... hieman alkanu turvottelemaan, ei pahasti mutta kuitenkin. öisin en enää nuku, muuten voinnissa ei valittamista. mitä nyt toi mega vatsa tossa edessä, huoh... ollaan melkeen mietitty jo että tulee sitten kun om asynnäri avaa eli 10 päivää yli la, jolloin ne varmaan käynnistää. mikäs siinä, olisihan se mukavaa synnyttää kotikaupungissa omassa rauhassa mutta en jaksaisi niin kauan enää odottaa.... anteeksi valituksiani :(

listan tekijälle voisiko jo synnyttäneet ottaa pois tosta ekasta listasta missä kaikkien la. olisi selkeempi ja voisi siitä kattoa tavallaan kuka odottaa vuoroaan seuraavaksi jne ja ehkä odottaa niiltä ilouutisia pikkuhiljaa. jos ei ole liian paljon vaivaa. muuten vaikea muista kuka jo synnyttäny ja kuka vielä odottaa.

nyt lepäämään...

korvapuusti + "pikku"pulla rv 39+6
 
RouvaSumppisuu
Hellou vaan :wave: ! Täälläkin yhä odotuskannalla. Vauva on ollut huomattavasti rauhallisempi eilisestä ja tänään koko aamupäivän supistellut, MUTTA tosi epäsäännöllisesti eli eipä tässä vielä ole kiirusta mihinkään (uskokoon ken tahtoo :LOL: ). Hermot vaan rupee olla kireellä täällä kotosalla, en oikein tiedä mitään hyvää syytäkään miksi näin, mutta on tullut ehkä vähän liikaa ärhenneltyä miesparalle tässä viime aikoina :whistle: ...

Ievaliinalle paljon suppareita sinne takapihan laiton lomaan, ihan näin eräpäivän kunniaksi! Joskos kohta alkais tapahtua sit vaikka kertarytinällä! Ja suomalaiselle kanssa toivon pikaista jakautumista, ja selvyyttä tohon sairaalarumbaan...

Pipsa, mulla kanssa alavatsaa vihloo silleen menkkakipumaisesti tai jos jännittäis jotain, mutta aika siedettäviä kipuja ne ainakin toistaiseksi on olleet. Mulla supparit taas tuntuu eri lailla, tossa lantion seudulla kiristyksinä, tosin oikeita suppareita ei oo vielä näkynytkään. Kai noi kaikki kolotukset asiansa ajaa ja vauva syntyy JOSKUS :LOL: . Välillä mulla vetää tuolta nivusesta niin, että jalka meinaa lähtee alta...hauskannäköistä tää meikäläisen touhu täällä ajoittain.

Sumppis ja pikku-B rv. 39+4
 
Täälläkin yhdessä koossa!!

Viime yönä nukuin kun tukki 1.30-7.00, eikä supistuksen supistusta, vaikka olin huulluna siivonnut koko päivän :eek: No mutta edelleen ihan hyvä, että pysyy tuola masussa vielä, kun tosiaa ukolla ja mun äidillä alkaa loma 14.7, niin sit olis kaikki esikon hoitojutut järjestyksessä ja mieskin pääsis sata varmasti synnytykseen mukaan.

Juliaorvokille vauvantuoksuiset onnittelut :flower:

Nelly ja JJ 37+5
 
korvapuustille iso :hug: ..tiiän kyllä miltä sinusta tuntuu..
ku oottaa ja toivoo ja yli menee :ashamed: esikko meni yli, ja katos vain niin varmasti tunnoista huolimatta menee tääki yli että pätkähtää..
mie sain onneksi sen eilisen jalkaturvotuksen katoamaan juurikin juomalla ja sitte ku laitoin nukkumaan niin otin imetystyynyn sänkyyn mukaan ja jalkojen alle tukemaan...voi että oli magiat unet :p
nyt en aatellu ees nukkua päikkäreitä..ajattelin touhuilla pysty asennossa jos vaikka tämä olo tästä pahenis ja vaavi syntyis viimeistään huomenna eli la:na.
pyöräytin tuossa lomittajille ja rehuntekijöille just lihapullia, nauravia nakkeja ja uusia pottuja.. :D pitäis tahtoo neki syömään.
mies on tuolla kaukana pellolla rehua tekemässä, tänään viimeistään huomenna saavat tehtyä niin ku se kävi paalainkonetta pihalla rassaamassa mie menin sitten sille itkut tirauttaan ku sattuu. ja on huono olo. Sano että mee sie leppäämään kyllä mummo hoitaa piikaa. mutta mie tiä kannattaako tässä levätä, jos ne olot vielä siittä paranee leppäämällä ja synnytys taas siirtyy..
niin ja tosiaan ei taida anoppi hoidella piikaa sillä aikaa että saisin ees hengähtää. ku touhuilee tuolla ulkona, niin minun pitää olla piikan kanssa...lapsen kanssa ei voi edes sen verta olla että siinä samalla ku ulkona touhuilee niin esikko sais touhuilla mukana. mahtava tapaus!!!!
oon kuulkaa muutens miettiny monta kertaa että ku ottaa särkylääkettä supistuksiin tai polttoihin, niin onkohan se särkylääke niin tehokas että voi pitkittää sitä synnytyksen käynnistymistä, ja sen takia supistukset loppua???? ku eihän ne synnärilläkään anna ihan alku vaiheessa mitään särkylääkettä?!?! mitäs mieltä tet ootta?
KORVAPUUSTIN KANSSA SAMAA MIELTÄ..OIS KYLLÄ KIVA JUTTU TUO LISTA HOMMA ETTÄ LA.KOHDASTA POISTETTAIS NUO JO SYNNYTTÄNEET...NIIN NÄKISI PAREMMIN ETTÄ KUKA ON SEURAAVANA VUOROSSA..

Pipsa taas :)
 
Päivää jälleen =)

Neuvolassa käyty ja kaikki ok... painoakin oli tullut viikossa vaan 100g!!! Yhteensä nyt 10,5kg joten ihan hyvillä mielin olen. Kädet mulla on parina yönä kutissut ja sain lähetteen verikokeeseen sappi- ja maksa-arvoja(?) varten, mutta en nyt tiedä meenkö kun vaiva ei oo paha ja voi johtua vaan siitä että en ole rasvannut käsiä tarpeeksi hyvin illalla. Terkkarikin sanoi että voin vaikka vkonlopun yli katsoa tilannetta...

Vauva oli sen verran alhaalla, ettei täti saanut päästä kunnolla otetta, eli toivottavasti ois jo lähtökuopissa pikkuhiljaa ;)

Koitetaan kaikki jaksaa vielä muutamat vkot, pitää koittaa ajatella niitä ensimmäisiä kuukausia tässä vaiheessa :p Ollaan kuitenkin kaikki jo tosi loppusuoralla!! Jipii!

Nuusis ja poitsunen 37+5
 
RouvaSumppisuu
Alkuperäinen kirjoittaja korvapuusti:
listan tekijälle voisiko jo synnyttäneet ottaa pois tosta ekasta listasta missä kaikkien la. olisi selkeempi ja voisi siitä kattoa tavallaan kuka odottaa vuoroaan seuraavaksi jne ja ehkä odottaa niiltä ilouutisia pikkuhiljaa. jos ei ole liian paljon vaivaa. muuten vaikea muista kuka jo synnyttäny ja kuka vielä odottaa.
Laitoin nuo kukkaset jo synnyttäneiden eteen, niin se selventää kait jonkin verran. Ja musta on kiva, että näkee kuinka moni samalla lasketulla ajalla on jo vauvelin saanut jne., mutta jos tuo lista menee hirveen sekavaksi, niin muuttelen sitä sitten. Mä ajattelin hoitaa nää päivitykset vielä täällä odotuspuolella (saa nähdä miten ehtii vauvan syntymän jälkeen sitten :whistle: ), mutta jos joku haluaa tuon listan vaikka kopsata vauvapuolelle, niin sen saa vapaasti tehdä.

Sumppis

 
kiitos sumppis!!!! hyvä juttu ku jaksat laitella täällä listaa ja muutenkin..sulle iso :hug:

mie löysin tälläsen ketjun täältä, ja ainakin joillakin nuo menkkamaiset juilimiset on tuoneet hyvää... käykääs halukkaat kurkkaamassa


http://kaksplus.fi/keskustelu/t561130,25
meillä kun ainakin sumppiksen kanssa oli nuita menkkajomotuksia!
 
RouvaSumppisuu
Alkuperäinen kirjoittaja Pipsa27:
mie löysin tälläsen ketjun täältä, ja ainakin joillakin nuo menkkamaiset juilimiset on tuoneet hyvää... käykääs halukkaat kurkkaamassa


http://kaksplus.fi/keskustelu/t561130,25
meillä kun ainakin sumppiksen kanssa oli nuita menkkajomotuksia!
Haa, täällä myös vetistä valkovuotoa ja levoton koira (tuolla oli jollain levoton kissa enteillyt synnytystä ), toivossa on siis hyvä elää :LOL: !
 
Tsempitykset Suomalaiselle ja Ievaliinalle! Ja toki kaikille muillekkin joilla H-hetki on jo niin lähellä..

Soittivat aamulla äitipolilta ja sain kokoarvio-ajan jo huomiseksi! Tosi nopeeta touhua!
Jännittää jo tuo käynti, mitä sanovat siellä jne. Tulen siitä sitten kirjoittelemaan kuulumisia.

Onko kukaan muu alkanut jännittämään nyt ihan sairaasti?

oon pari päivää ollu lähes "hysteerinen" kun oon tajunnut että laskettuaika lähenee, ja kohta vauva on tuossa. Miehen kanssa vietetään viimeisiä viikkoja/päiviä ihan kaksin, osaako sitä vauvaa hoitaa varmasti hyvin, tunnistaako itkusta miksi itkee...... Loputon lista!
Kaikki pyörii mielessä ja on jotenkin tosi epävarmaksi tullut mulla olo. Sama koskee synnytystä ajatellen: menenköhän ihan paniikkiin kun hetki koittaa!
oon koko raskauden ollut aika viilipytty, mutta en tiedä mikä nyt on laukaissut tän hillittömän jännittämisen!! jotenkin osittain vähän haikeakin olo, kun tajusin eilen että vimosia päiviä viedään, kun saadaan ukon kanssa kupsuttaa sohvan nurkassa kahestaan ja siihen on aikaa.. :'(

Tottakai toivon, että synnytys käynnistyisi pian ja vauva olisi maailmassa, mutta jotenkin musta on tullut sellanen takiainen etten tahtois päästää tuota ukkoakaan nyt mihinkään, vaan ottaa kaiken irti siitä että vielä ollaan kahdestaan!
Vaikea selittää mitä tarkoitan, mutta tulipahan purettua taas tunteita..

Onkohan AinoEinari saanut sen käynnistyksen tänään äitipolilla?

Nyt "levyttämään" sängyn päälle vanhojen kaksplussien pariin:)

tannuli
 
heippa kaikki! yhessä koossa ollaan..puuuh... kiloja tullu 20kg raskauden aikana ja kuumat ilmat tekee hulluiks...

mullakin on vain menkkamaisia jomotuksia jotka pistelee välillä... pari kertaa päivässä noin tunnin sessio sitä... suppareita...mitä ne on? tyyliin en edes tiedä... ehkä jotain pientä..

meilläkin on koira levoton, hermostunut, todella outo ja kainoilee mua edelleen. ei ota multa ruokaa ja kattoo vihaisen oloisena mua... se nuoleskelee mattoja ja huonekaluja.. kivaa jos sen outokäytös vois olla jotain ennakoivaa :LOL:

jees mut jaksamisia viime hetkiin kaikille! :heart:

e ja kuukuainen tasan 39
 
Tuli mieleeni levottomuudesta.... Meillä oli viieyö okein levottouuksien levottuus. Miehellä väänti vattasta, samoin mulla ja vuoron perään käytiin vessassa. Mutta yös poikani kävi pissalla kaksi kertaa. Yleensä hän ei yöllä heräile että olis pissi hätä. Tosin tänään on taas sellainen tunkkainen päivä, ja poitsu makoilikin aamun ekan tunnin sohvalla. Luulin jo et on kipeä, utta kyllä hää tuosta ihan normaaliksi on muuttunut.

Suomalaiselle toivottelen tsemppiä sinne toiselle maalle, en olekaan koskaan erikoisemin ottanut selville iten issäkin maassa toimitaan näin synnytys jutuissa ja kauhialta kuulostaa, jos ovelta sanotaan ettei tänne mahdu?!? Voiko siis näinkin käydä?

Jos meitin vaavi syntyis huomenna, niin myö mentäis naiisiin vuoden päästä samana päivänä, on meinaan lauantai vuoden päästä tuo 4.päivä.... Ja olihan siinä sitten seuraava etappi 11.päivä :saint:

[/b]Onko kellään käynnistetty synnytystä? Ihan vaan niinku siitä lääkejutusta mielenkiinnolla olisin kuullut. Eli eikös siinä anneta jotain tabletteja? ja kuin usein? eikös niitä laiteta tuonne kohdunsuullekin? ja kuin usein?

Nyt kahvinkeitto puhiin.

Loistavaa puhelin soi ja ilmoitetttiin et mun rintappu oli tullut ja mies lupas hakia sen. :heart: Se on se sähkökäyttöinen aventin...

Jisse
 
Heippa kaikille!

Meille syntyi poika 1.7 aamulla klo 6.05.
kokoa komeat 3965g ja 52cm. :heart: :heart:

synnytyksestä sen verran että kipeitä supistuksia oli 3päivää mutta niissä oli aina puolituntia-tunti väliä ja sitten vasta 30pvä illalla puoli8 alko tuleen 10min välein ja toooosi kipeinä..puoli 2yöllä mentiin synnärille ja oli sillon jo 3cm auki...kävin siinä sitten kuumassa suihkussa ja yllättäen se auttoi tosi mukavasti supistuskipuihin ja parintunnnpäästä oli jo 7cm ja puhkastiin kalvot ja sain spinaalin joka autto ihan taivaallisesti,kaikki kivut hävis tuhkatuuleen =) klo6 sain käskyn ponnistaa ja 5yli oli poju maailmassa,eli kaikinpuolin meni nopsaa sitte kun lähti homma käyntiin..

sairaalasta päästiin tänään aamulla ja pikkumies vaikuttaa (ainakin vielä

:p ) rauhalliselta ja nukkuu ja syö vaan....no se varmasti muuttuu vielä....

eipä lapista kummempaa tähän hätään,lämmintä päivänjatkoa ja aurinkoista mieltä =)

terv:katariina ja pikkumies 2pvää
 
Hitsit, tuli tuossa mieleen, et keskimmäisen synnytykseen pisti vauhtia mukavasti peräruiske, tai sellanen suppo joka tyhjää suolta.. Piti ottaa sellanen kun olin leikkaukseen valmistautumassa..
Tuolla kaapissa kun ois noita pienoisperäruiskeita, kuopuksen kovaan vattaan joskus tuli ostettua, jotta pitäskös koettaa?!? :LOL: Epätoivosta taitaa olla jo! Ja olipa sillon keskimmäisen kanssa synnytys jo käynnissäkin, ei se sillä supolla käynnistyny kuitenkaa..

Mulla tuntus neste kertyvän nyt kroppaan vaan, tuopilla oon vettä kiskonu ja jalat vaan paisuu. :| Alkaa pohkeissakin turvotus tuntua jo, tätä menoa oon pian kuin ilmapallo!!

Ja pitäs oikeasti malttaa täältä pysyä poissa, sitä alkaa itteään kytätä ihan mahottomasti jokaikistä nippasua ja kolotusta, jokohan tää..

Ja täällä myös menee hermot, kun kumminkaimatkin alkaa jo kysellä joko.. Eihän me tietty kellekkään mitään ilmotella kun tapahtuu! :kieh:

Ja nyt puis...

Nakkisormi Räpis ja turpoava olemus
 

Yhteistyössä