HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Kiitos onnitteluista =)
ja onnea myös kaikille muille vauvansa saaneille!!! :flower:

suomalainen: mulle oli aikamoinen yllätys että voikin tuollalailla alkaa synnytys että monta päivää supistelee eikä tapahdu kuitenkaan mitään...olin saanu käynnistykseen jo ajan seuraavalle pvälle,mutta onneks päätti tulla omin avuin.
tsemppiä sulle suppareitten kanssa,kyllä ne varmasti eteenpäin hommaa vie..

aik: just ajattelin samaa kun luin oman kirjoituksen että kuulostaapas helpolta,mutta tottapuhuen voimat oli jo aika lopussa sen kolmen pvän supistelun jälkeen kun ei yölläkään pystyny nukkumaan....mutta loppu meni kyllä nopeesti ja suht vähillä kivuilla ku sinne sairaalaan päästiin....se spinaali oli ihan pelastus mulle,kun ei kerennyt tulla niitä ihan järjettömiä supistuksia.


katariina-
 
AinoEinari: Hienoa kun sait ajan tiistaiksi käynnistykseen. Jos viitsit, niin tulisitko kertomaan, mitä tuolla kokoarviossa oikein tehdään. mulla on huomenna se aika ja jäin miettimään (kun puhuit kohdunkaulanpituudesta) että tekevätkö alatutkimuksenkin? Ja mitä kaikkea muuta?

jos jollakulla muullakin on kokemusta niin kuulisin mielelläni.

Kukas se kyselikään loppukuussa lasketunajan "omaavia" ja vointia, en nyt muista, mutta täällä yksi :wave:
Supistuksia (kivuttomia) tulee toisena päivänä enemmän ja toisena vähemmän. Häpyluu kipeä kans toisinaan ja niitä sukkapuikkoja on minunkin alapää täynnä :LOL:
Kaikenlaista kivaa on jo ilmaantunut mutta saa nähdä kärvistelenkö silti vielä elokuussa kokonaisena... :eek:

Ievaliinalle peukut pystyssä, että olis nyt päässyt tositoimiin. Ja vielä laskettuaikakin tänään! Hienoa, jos on jo nyytinhakuhommissa!

Ihana kuulla että muillakin on ollut tai on samanlaisia tunnemyllerryksiä!! Ajattelin jo että tässä kohtaa raskautta kun täytyy olla jo valmis vauvan tuloon, ja minä kun olen vasta nyt alkanut jännittämään, että pärjäänkö ollenkaan pienen kanssa.
Ja mies ottaa niin kevytkenkäisesti kaiken: "eihän sitä nyt jännittää kannata" tai "kyllä se lähtö sitten tulee kun on sen aika" ym. tosi tsemppaavia kommentteja.. joo, joo, hyvähän se on vierestä sanoa ettei kannata jännittää... minä siihen tyyliin: Ai ei vai?! No sitten... :D

Onnittelut taas uuusille vauvautuneille ja perheille!!! :flower: :flower:

tannuli
 
äitipoli kuulumiset!

vihdoin ja viimein sit on munkin synnytykseen joku ottanut kantaa, seuraavan suunnitelman mukaan edetään: 10.7 otetaan lapsivesipunktio ja varmistellaan et on keuhkot kypsät ja sitten 14.7 käynnistettään sillo vko38. valmius myös sektioon jos ei etene toivotulla tavalla ja kipujen pitää olla hallinnassa.
poika nyt 2800g eli reilu kolme kilonen sit reilun viikon päästä, ni pitäs mahtua tulemaan!
kaikki muuten ok!
paikat pehmeet mut ei auki..

siinäpä kiihkeimmät hiukan suppailee johtuen varmaan sisätutkimuksesta mut jatkakoon isäntä illalla tutkimista :whistle:
jospa lähtis ite tulemaan ennen käynnistystä, en kauheella innolla oo kyllä mukana tuossa hommassa mutta pittää kokkeilla josko jo kolmas kerta toden sanoo.

sain ihan oikean syynkin tällä kertaa miks aijemmat pojjat eivät syntyneet alakautta se luu missä häntäluu on kiinni ni on mulla hieman käyrä ja se ei anna periksi eli ei mahdollista 4kilosia synnyttää tai perätilaa..
mutta pienempää kokeillaan :/ jännittää ja pelottaa..

on pitkän pitkä aika 14 päivään asti ootella, suunnittelin just et jos oon viel puolessa kuussa yhtenä kappaleena niin lähen kirppareille :eek: niimpä taitaa vaan jäähä käymättä!

:flower: onnittelut vauvaantuneille!!

mukavia helteitä!!! B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ensikertalainen:
Anjamarita oli ilm. menossa alatiesynnytykseen PT-tilassa. Onko sinulla ensimmäinenn lapsi? Ja kuinka päädyit tähän vaihtoehtoon jos saan udella?
Ensikertalainen;Kyllä tämä on ensimmäinen. En halua sektiota, siinä syy. En kammoa leikkauksia mutta tiedän että leikkaushaavan kanssa vauvan hoitaminen tulisi tosi vaikeaksi minun kohdalla. Jos tilanne olisi toinen en olisi epäroinyt leikkaukseen menemisestä. Mieheni ei aio pitää isyys lomaa, vaan hän käy työssä niin että lähtee aamupäivälla noin klo 10.30 ja tulee yöllä noin klo 23.30. Sektio haavan kanssa ei paljoa muita kotitöitä tehdä kuin hoidetaan vauvaa. Apua ei ole tiedossa itse olen ainoa lapsi ja äitini on vielä työelämässä on pitänyt jo lomansa ja hän asuu yli 400 km päässä meistä. Mieheni perhe ja sukulaiset ovat Turkissa. Olemme muuttaneet nykyiseen asuntoon puoli vuotta sitten enkä tunne edes naapureita.

Tänään soittivat äippäpolilta että lantiossa on runsaasti tilaa synnyttää perätilassa.
Tietenkään ei voi koskaan tietää jos sitten joutuu sektioon kesken kaiken, mutta mitäpä sitä näin etukäteen murehtimaan.

Neuvola oli tänä aamuna, viimeisen kerran sama neuvolantäti ensiviikolla kuulemma sijainen.

rr ja pissa ok
turvotus+
painoa tullut paljon, johtuu tuosta turvotuksesta. nyt noin 15 kg yhteensä.

Kävin samalla viimeisen kerran lääkärillä, joka teki sisätutkimuksen, mutta ei siellä ollut mitään tiistain jälkeen tapahtunut, kanavaa 2 cm, pehmeä ja kiinni.
Kohdunpohjan korkeus lääkärin mittaamana 38cm, viikkositten th mittasi 36cm.
Sydänäänet 140.

Eilen oli oikea suursiivous pv. Ensin aamupäivällä leikkasin nurmikon ja kitkin kukkapenkit. Iltapäivällä tuli kaveri avuksi ja siivottiin koko asunto, 78m2, oikein kunnolla. Kylläpä oli selässä jomotusta illalla, tuntui että mikään ei auta. Liikkeellä piti olla jos meni pötkölleen ei tullut olemisesta mitään. Otin pari panadolia ja sain sitten nukuttua jotenkin. tänään selkää vain pikkusen jomottanut. Kokeillaan seuraavaksi saunaa, on lämpiämässä. Selkää vain jomottaa oikeita suppareita ei ole tullut.

Tässäpä tätä juttua taas kerrakseen.

Onnea vauvansa saaneille :flower:

anjamarita ja Sara 37+2
 
ainoeinari: tiiän kenestä puhut. mulla kävi esikolta niiiiin hyvä tuuri että ku menin sairaalaan aamusta niin se kyseinen lääkäri ei vielä ollut vuorossa. Tuli justiinsa puolituntia sen jälkeen ku mulle oli annettu tabletti kielen alle. Kerkesi sellanen oululaislääkäri nainen kirjaamaan mulle ja viereiselle naiselle käynnistystabletti määräykset.
me molemmat synnytettiin saman päivän aikana. Sille vierustoverille annettiin se käynnistystabletti vasta ku minut oli siirretty synnytyssaliin, ja hyvin mahduttiin molemmat synnyttämään samana päivänä. Se on vain villi että se ei tykkää käynnistellä..eihän se siltä itseltään ole pois. eikä se pitäisi olla nuo käynnistyshommelit lääkärin etiikasta kiinni. tää on taas tätä pikkupaikkakuntien ihmeellisyyksiä.
hyvä kuitenkin että pistit kovan kovaa vasten!!! etkä antanut periksi.
Joo meillä on täällä se helle mitä kaipailtiin. 26 astetta vieläkin varjossa.
 
Vielä laitto täti kotiin kärvistelemään.Vauvan pää on jo tosi alas laskeutunu,supistuksia tulee nyt 5-10 minuutin välein.Jatkunu kokopäivän.Kassi pitää olla valamiina ovenpielessä.Meiltä ajaa n.vajaa 20 min. saikulle.Tässä nyt hikoillaan ja ootellaan.Ei vielä tään päivän puolella kuitenkaan synny(tai mistä sen tietää).Palailen taas,pakko lähtee taas köpöttelemään.

Ievaliina
 
Onnittelut pienen käärön syliinsä saaneille :flower: :flower:

(Huomaa et heinäkuu on jo menossa kun tulee koko ajan mukavia uutisia)

Täällä nautitaan helteestä, huomiseksi lupas jo jäähtyvää et ei tarvi enää kauan kärsiä/nauttia. Onneksi on jäähdytys talossa niin ei tarvitse öitä hikoilla. Laskettuun aikaan tasan viikko mut en usko että pienokainen haluaa tulla ulos ennen sitä, neuvolassa olin tänään ja kaikki oli hyvin sf mitta oli sama kuin viikko sitten ja neuvolan täti sanoi että vauva on nyt alempana kuin viime viikolla. Terkka jäi lomalle, saas nähä minkälainen sijainen on ensi viikolla. En ole kyllä huomannut alas laskeutumista muuten mutta yöllä saa juosta useammin vessassa. Mitään synnytykseen viittavaa ei ole vielä, ei edes kivuttomia supistuksia! Mietin jopa et jaksais lähteä huomenna festareille ku kaverit pyysivät mukaan, noh täytyy katsoa huomenna kuinka jaksaa ja kehtaako lähteä suuren mahan kans :LOL:

Suomalaiselle voimia siellä naapurissa :hug: Mullekin jäi vähän huono maku Ruotsin mallista, asuin itekki Ruotsissa rv 28 asti, sit oli pakko muuttaa kirjat Suomeen et sai jotakin etuja täältäkin. Ultrasivat vaan kerran (rv 18) ja silloinki sattu tanskalainen lääkäri jonka puheesta ei meinannut ottaa mitään selkoa ja pyysin tulkin ultraan ku avokin ruotsín taito on niin heikko. No ei ollut tulkista paljon hyötyä kun oli puhelimitse. Et jäi vähän huono maku koko ajasta.

Täytyy lähteä vielä nauttiin auringosta terassille kun se vielä paistaa. Ja samalla "nauttia" pikku itikoista joita on miljoona kaverina :LOL:

Maija rv 39
 
Täällä taas yksi mamma joka jännittää niin pirusti tulevaa koitosta. Olis kiva jos yöllä ei tarviis lähteä, ei tuntuis ehkä niin jännältä..tai tiedä sitä. Jotenkin vaan jännitän niin pirusti, en aikasemmin koskaan näin...
Ievaliina - tiedä vaikka syntyisikin tämän päivän puolella..
=) Onnea vaan matkaan, lähellä se kuitenkin on.
Hitto, ku taas ei muista mitä piti kirjoittaa. Kun kirjaa ittensä sisään niin johan ajatukset häviää päästä. Argg.
Tänään ollut tosi hyvä päivä, jaksanut touhuilla kaikkee ja kirppikselläkin kävin nuorimman kans. Johan tarttui vauvalle parit pökät mukaan. Olisikohan tää sitä tyyntä myrskyn edellä..Liian pirtee ollut verrattuna muihin päiviin. Noh, huomenna voi olla taas erittäin ankeeta..lupas kunnon hellettä tänne.
Pitänee lähteä laittaa vielä pyykit kuivumaan ja sit suihkun kautta sänkyyn (tuulettimen viereen nukkuu :)

No just... :ashamed: meinasin luikauttaa kunnon kyssärin tänne teille... :ashamed: onneks en kirjoittanut vaan tajusin , Hah. Tuli mieleen tuleva sterilisaatio joka miule tehdään synnytyksen jälkeen (lapsiluku täynnä nyt ) Niin meinasin fiksuna kysyy et onko jollee sellaista tehty... :LOL: :LOL: Tässä taas näkee kuin jumissa pääkoppakin on tästä muhkeesta olosta ja kuumuudesta. Ei ehkä toimenpidettä tehty jos tässä tilassa ollaan :LOL:

Noh, nyt mentävä....enneku lissää fiksua tulee... :)

Äippä huomen tasan 39
 
just sain tiedon. Kaverin kaveri tekasi ensimmäisen lapsensa tossa pikasee. kaveri jutteli äidin kanssa vielä iltapäiväl yhden maissa ja ei mitään tietoa tulevasta ja nyt alku illasta ( n.klo 17.30) terve tyttö syntynyt. Kääk.. tosi nopsaa toimintaa..ja vielä ensimmäinen lapsi, kun yleensä sanotaan et ensimmäinen synnytys voi kestää kauemmin (itelläni aikoinaan 11 h)
Ihanaa, hänellä se jo ohi..
 
EAK
Hei Vaan!

Onnea taas uusille vauvaperheille!

Kiitoksia kaikille haleista ja sympatioista (vai empatioista)! Tänään oli siis ultra ja vauva oli kasvanut kyllä hyvin (painoarvio 2840g) ja sydänkäyrät olivat taas hyviä! Tämä lääkäri oli sitä mieltä, että jos niitä laskuja tulee ni tuskin ne juuri niihin käyriin sattuu kun siellä Jorvissa käyn. Hänestä on kaikkein tärkeintä että teen liikeseurantaa. Varasikin seuraavan ajan vasta parin viikon päähän, vaikka uskookin että vauva on syntynyt jo sitä ennen, koska: kohdunsuu oli vain 1 cm, pehmeä ja auki sormenpäälle. Jeejee! (tällasen ennustuksen jälkeen se tietty tulee vasta lasketunajan jälkeen).
Niin ja neuvolaan kehoitti menemään ensi viikolla taas pitkästä aikaa.

Joku mietti, että voidaanko synnytyssairaalsta käännyttää muualle niin ainakin minä olen saanut ohjeen soittaa synnärille ennen lähtöä, jotta varmistetaan että siellä on tilaa. Jos ei ole niin saatetaan ohjata toiseen sairaalaan (siis täällä pääkaupunkiseudulla).


Äitylix3 Voishan täällä joku tietenkin olla, jolla sterilisaatio onkin mennyt pieleen :)

Huolestumisesta vai mitenhän sen sanois: Minua kanssa jänskättää miten sitä jaksaa sitten vauvan kanssa ja sitten lapsen kanssa. Ja miten sitä järjestää sitten ajankäytön ym:n. Sitten on jo huolestunut siitä, että mitä sitten kun saa toisen lapsen. Miten sitten ehtii ja jaksaa antaa aikaa molemmille riittävästi. Ehkä mä huolehdin siitä kyllä jo liian aikaisin... Katsotaan nyt rauhassa ekaks miten tän ekan kanssa menee.
Kaikkein suurin huoli on mulla varmaan se, että miten sais huolehdittua, että lapsesta tulee onnellinen ja sillä on hyvä elämä eikä sillä oo suuria murheita, huolia tai ongelmia. Tuntuu mahdottomalta tehtävältä varmistaa että näin käy. Kaikkeen kun ei pysty kumminkaan varautua tai vaikuttaa.

Hmm, ehkä kevyemmillä mielillä ensi kertaan!

37+5
 
Eksynyt löytää perille!

Mie se vaan häröilen vielä tuolla kesäkuun puolella :LOL: :LOL: :LOL:

Lämmin kiitos Bubonalle ja aikille, että tulitte vetäämään hihasta minut pois sieltä :D
Huomaa ettei ole ihan maan päällä enää :LOL:

Kävin siis neuvolassa tänään:

RR:129/82
Hb: ei mitattu tällä kertaa
Turvotukset= +/-
Pissa= -
Paino= - 600g/ vko (miekin yllätyin...)
Sf= 33,5
Syke= 130
Liikkeet=++
Rusina on kiinnittynyt!

Eli kaikki ihan buenosti ja nyt vain odotellaan! Terkkari sanoi, ettei lapsivettä ole paljo yhtään enää. Vahva tunne kuitenkin on, että menee yliaikaiseksi, mutta mikäs tässä on odotellessa. Nautitaan vielä viimeisistä hetkistä masuasukin kanssa ja kohta sitten saakin pienen pojan syliin ! :heart:

Onnea & Voimia kaikille vauvansa saaneille ja aivan kohta synnärille lähtijöille :flower: :hug:

Haleja kaikille!

Brigantia & Rusina (rv 38+2)
 
äitylix3 kiva kuulla että ne vauvat voi tupsahtaa yhtä äkkiä melkein.
Täällä alkaa olla muutkin tän vauvan takia ihan pistoksissa. Osa jännittää niin että milloin se pikku veli syntyy.
Muutama puhelukin tuli että onko vauva jo syntynyt. Kaikista piinallisempaa tää on mulle.. |O |O |O
 
Täältäkin paljon onnea uusille vauvaperheille! :flower:

Tuntuu ihan tökeröltä tulla tänne kertomaan, että itse voin hyvin, toivon helteitä, eikä ole kiirettä synnyttämään. Täällä niin moni kärsii kovista supistuksista, vääristä hälytyksistä, turvotuksista sun muista ikävyyksistä. Tsemppihalit teille kaikille! Jos yhtään lohduttaa, niin luultavasti vauvan syntymän jälkeen minä olen sitten se, joka itken teille miten vauva vaan huutaa ja nukkuu pienissä pätkissä, ja miten itse olen ihan loppu :x :whistle: No joo, esikoisen vauva-aika tosiaan otti sen verta koville, etten varmaan juuri siksi vielä kovin kärsimättömästi odota tositoimiin pääsyä. Vähän myös pelottaa, jos jokin meneekin synnytyksessä pieleen, vauva ei ole terve, tms...mutta eipä semmoisiakaan pitäisi etukäteen surkutella. Kaikki on vauvaa varten jo valmiina ja toki semmoinen onnellinen kutina uuden perheenjäsenen saamisesta on koko ajan päällä.

Ievaliinalle, Suomalaiselle ja muille kohtapuoliin synnyttämään pääseville kovasti voimia, ja hyvää synnytystä, kuten eräs täti minullekin hauskasti toivotti!

Krissie rv 39+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ensikertalainen:
anjamarita - mitä kaikkia asioita arvioidaan että voidaanko ulkokäännöstä yrittää?
Ensin kätilö otti sitä sydänkäyrää lapsesta noin puolituntia, oli kuulemma ok.
Sitten lääkäri ultrasi vauvan koon ja asennon ja arvioi lapsiveden määrän. Sitten lääkäri alkoi kääntää ja samalla kätilö ultrasi asentoa ja vauvan sykettä. No eipä kääntynyt. sitten toinen lääkäri tuli ja yritti myös mutta ei onnistunut.

sitten otetiin vauvasta taas sydänkäyrää noin puolituntia, jonka jälkeen keskusteltiin synnytyksen vaihtoehdoista ja varattiin suraava kontrolliaika.
 
Äitylix3:n sterilisaatio-kysymys sai mut kyllä purskahtamaan hillittömään nauruun :LOL: :LOL: :LOL:

Sen jälkeen vielä luin että Brigantia oli omien sanojensa mukaan häröillyt kesäkuun pinossa ihmetellen missä kaikki ovat :LOL: :LOL:

Ihanaa tilannehuumoria! Luulin jo olevani ainut jolla sattuu tollaisia tilanteita lähes päivittäin:)

Toivottavasti ette nyt luule että ivallisena naureskelen, vaan ihan siksi että nuo jutut sai mut nyt niin hyvälle tuulelle ja kunnon naurut aikaseksi piiittkästä aikaa!!

tannuli
 
Tannuli Minut pantiin ensimmäiseksi sydänkäyrille, otettiin noin 20 min. samoin verenpaine mitattiin, pissanäyte piti myös antaa. Sitten sai odotellakin noin tunnin lääkäriä, joka sit kyseli aikasemmista synnytyksistä muutamia asioita, onko lapset terveitä jne. Sitten alakerrasta vaatteet pois ja lääkäri ultras vaavia, mittas kallon ja vartalon ja reisiluun, katso myös napanuoran virtauksia ja joitakin sisäelimiä, mutta sanoi ettei näe kaikkia kun on niin ahtaat oltavat tuolla vaavilla. Lopuksi teki vielä sisätutkimuksen ja sen jälkeen me päästiinkiin tinkaamaan käynnistyksestä. Kätilö oli myös huoneessa koko ajan, mutta ei oikeastaan puhunut mitään koko aikana. Tällaisen maallikon silmissä aina jotenkin hyppää silmille tuo sairaalahierarkia..

Minäkin katoin tänään FST:ltä sen kätilöt ohjelman ja se oli kyllä hyvä, ei kyllä haluttanut vaihtaa paikkoja sen filippiiniläisnaisen kanssa, myötätunto itkukin siinä tais päästä kun sitä synnytystä seurasin.

ÄitylixTehdäänkö sulle se sterilisaatio samalla reissulla kuin synnytys on?? Pitikö tietää/varata hyvissä ajoin?? Itekin sitä olen kovasti miettinyt, mutta mies haraa jostain syystä vastaan.

Nyt alkaa kello taas olla niin paljon, että pitäis olla nukkumassa, mutta minä se alan olla vasta parhaimmillani ja unesta ei tietoakaan. täällä on niin turkasen kuuma, että olen ihan alushousuja lukuunottamatta nakusillani. Sanoinkin ukkokullalle kun riisuttavat vaatteet loppu päältä, että menen seuraavaksi vähentämään villoja tuolta ulkoseinistä :D Hän siihen nauraen vaan totes, että mahtasinpa olla näky kun tissisillään ja tämän kokoisena repisin uutta taloa hajalle.

Hyvää yötä nyt kuitenkin kaikille, jos muut kuitenkin saisivat nukuttua.

AinoEinari
 
Laitoinkin jo päivällä tuonne Mitäs nyt-osioon että me ollaan vihdoin kotiuduttu :)

Aloin jo synnytyskertomustakin kirjoittamaan, mutta puolessa välissä tuolta kuului hihkaisu että hereillä ollaan ja käytiin miehen kanssa nuuhkimassa tilannetta ja vaipanvaihtopuuhiltahan se haiskahti :D Siihen perään imetin pojan ja sitten tulin takaisin tähän, enkä enää osannutkaan juttua jatkaa... :ashamed:

Mutta jotain lyhennettynä, siis maanantaina 30.6. suostuivat synnytyksen käynnistämään ja illalla syntyi poika :heart: Hidas alku, loppupuoli sujuikin sitten nopeasti. Aiemmin on epiduraali epäonnistunut täysin (tai siis ei sitä edes saada laitettua) mutta viimeksi spinaali onnistui hyvin. Tällä kertaa meni spinaalikin vähän pieleen, mutta kyllä se jonkin verran siinä pahimmassa vaiheessa (mun mielestä supistukset ennen ponnistusvaihetta) auttoi. Ilokaasu ei mulle sovi ollenkaan. Poika lasketui vasta juuri ennen ponnistusvaihetta. Hänellä oli kaikki ok synnytyksen aikana. Ponnistusvaiheen alussa olin jo ihan poikki (lyhyitä unia monta viikkoa jne.) mutta kun alkoi tuntumaan että pää on ihan laskeutunut ja alkoi todenteolla ponnistuttamaan, jostain sitä sai energiaa puskea pikkumiehen maailmaan :heart: Lapsivettä oli hurjasti ja sitä tuli pitkin matkaa... Pojalla oli napanuora kaulan ympärillä joten sitä piti löysätä ennen kun sai ponnistaa koko pojan ulos. Istukka oli hurjan näköinen, ei siis ihan normaalissa kunnossa. Ihmettelin kuinka siitä on voinut mitään kulkea läpi... Pojan paino 4080g eli onneksi siskoaan selvästi pienempi. Pituus 51,5cm. Päänympärys olikin sitten 38cm, kun esikoispojalla on ollut 34cm ja tytöllä 36cm. Minä säästyin tällä kertaa symfyysin diastaasilta, eikä tikkejä tullut tälläkään kertaa. Vain ekassa synnytyksessä on tullut ja iso erohan tässä on olla ilman tikkejä :D Ei mitään ongelmia liikkua, käydä vessassa ja istua.
Mutta nyt nukkumaan, alkaa kumpikin ukkeli höpinöiden jälkeen olemaan valmiita unille... :D
 
:flower: onnea jo vauvan saaneille :flower: :hug:
täällä häröillään hereillä.. on niin valtavan valoisaa ettei uni tuu. Tänään on sitten SE PÄIVÄ!!! eli laskettu aika!
eilisen menkkajomotusten ja helteen jälkeen olo on vähän turra ja tööt, mutta aivot taitaa käydä niin ylikierroksilla ettei uni tuu.
Mun äiti soitteli eilen ja lupasi käydä hakemassa esikkoa tivolissa käymään lauantaina jos on hyvät ilmat sun muut :) toiselta reppanalta jää muuten kaikki hauska näkemättä ja kokematta tältä kesältä ku pitää äitin kanssa vain kotona vartoa että mitä tässä ja MILLOIN TÄSSÄ MITÄÄN TAPAHTUU.

PIPSA RV 40
 
Maija 82 täällä tämä terveydenhoito ei ole samaa ku siellä kotona. Oma maa mansikka, muu maa mustikka.
Supistuksia täällä vielä on mutta harvemmin ja kivuttomammin. Omituista, kun ennen ei ole tämmöistä ollut.
Heräsin ihan kuin johonkin ääneen ja sitten jäin hereille.
Viikko siihen viralliseen laskettuun aikaan, niin eipä tässä varmaan kovin kauan enää kärvistellä.
Just harmi lapsille tää loppu suora, ku äidistä ei ole kesäloma reissaajaksi eikä rannalla käyttäjäksi. Koko odotus ollut sellaista odotusta että lasten virikkeet olleet aika vähissä.
Alkuun oli niin paljon pahoinvointia että se piti minut koti puolessa, sitten ku se pahoin vointi helpotti tuli issias kipu ja liitos kivut jotka rajoitti elämistä. :headwall: :headwall:
No, jospa ne liitoskivut jää sitten synnytykseen ja tuntuu olo sitten paremmalta.
MargeSimpson just kirjoitti että pystyy istua ja käydä vessassa. Vähän jännään miten itselle käy. Muistan kun ekan synnytyksen jälkeen en oikein istunut ja ikävää oli se vessassa käynti.
Kolmannesta taas imetyksen aikaan meni tissit rikki, mutta kaipa se erinlaista on joka kerta mitä tuleman pitää.
 
Huomenia!!!

Oikein kovasti onnea uusille äideille :flower:

Täällä oikeastaan hyvin nukuttu yö takana, vaikka usein joutuukin herään pissalle ja asentoa vaihtaan, mutta hyvin oon takaisin nukahtanut. :)

Nyt alkoikin sitten jokinlainen hellepäivä heti aamusesta. Meillä on hirsitalo, niin lämpiää kyllä heti aamusesta ja kaikki mahdolliset luukut on pakko heti avata, tai on kohta sauna :whistle:

Ei ole kyllä mitään sellaisia oloja, että synnyttään pian pääsisi, vaikka tuossa juuri luin jonkun tekstistä, nopeasta synnytyksestä. Se oliskin kivaa kun pääsis yllättäen lähteen. ;)

No tälle päivälle olis pyykinpeusa ja monta koneellista :p Ja ettei homat ihan siihen jäis niin petivaatteet pitäis tuulettaa. Pitäisköhän pestä mattoja viikonloppuna jos vaikka auttais tuohon synnytyksen edistymiseen :saint:

Kaikille hauskaa perjantaita ja mukavaa viikonloppua!!!

Jisse ja Juulis rv38+3
 
Hellou...
tannuli en luule että ivallisena siellä naureskelet. Noita juttui sattuu täällä aika useinki et välil luikauttaa jotain fiksua enneku tajuu
:LOL:
Täällä kauhean kuuma jo heti näin aamusta. Pitäis vielä jaksaa lasten kanssa...vanhempi neiti jo pihalle meni ja mein pitäis perässä mennä.. tuskaa....
AinoEinari - joo, tehdään samalla reisulla, kuulemma synnytyksen jälkeisenä päivänä. Kätilö puhui että on niin helppo tehdä samalla ja "vehkeet" sopivasti kohillaan synnytyksen jälkeen.
Siihen piti olla "suostumus" toiselta lääkäriltä. Sellainen paperi oli jonka annoin synnytyssairaalalle. Kuulemma sama lekuri joka sen paprun allekirj. ei saa tehdä toimenpidettä.
Aattelin sen teetättää nyt samalla ,kun tietää ettei enään lapsia lisää halua ikääkin ku on ja neljä riittää hyvin :) Ja eipä tarvi "pelleillä" noiden pillereiden kanssa. Viimeeksi synnytyksen jälkeen kun ei kaikki pillerit tehonneet tai tuli välivuotoja noin viikon välein. Ja sit niin laho toi pää et helposti unohtuu pillereitä ottaa.
Naapurin tytöt tulikin mein pihalle leikkii, pitänee vääntäytyy pihalle..PLÄÄH, kuuma jo nyt.
Palailen...
 

Yhteistyössä