HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Bee
Huomenta!

Neuvolakuulumisia tältä aamulta..

Paino +1500g/vko!!!! :kieh: yht.12kg
RR: 113/80
Pissa puhdas
Sf sama kuin viikko sitten, 33cm
Rt ja vauvan syke edelleen madaltunut 120-130..
Niin ja olihan tuo jo tosi tiukasti kiinni lantiossa :)

Mitään erikoisempia tuntemuksia ei ole. Ei supistele kivuliaasti eikä limatulppaa ole näkynyt! Joka aamu ärsyttää herätä, on masennusfiilis kun ei yöllä tullutkaan lähtöä! :( Mies parka joutuu kestämään mamman kiukuttelua!

Noh, odottavan aika todellakin on p i t k ä !!

Bee 38+4
 
Huomenta kaikille!!!

Onnea uusille vauvautuneille!!! :heart: :flower:

Tultiin taas isännyksen kanssa pariksi päiväksi mun vanhempien luota kotiin. Eilen taas kokeiltiin sitä kivointa ässää ja eipä aiheuttanut kun muutaman kivuttoman supparin :eek: Sanoinkin isännälle, että sun simpoissa on nyt kyllä jotain vikana, kun ei tunnu missään :kieh:

Huomenna olis taas neuvola, eikä kiinnostais pätkääkään sinne mennä, mutta kai se on alistuttava kohtaloonsa :ashamed:

Nelly ja JJ 39+4
 
Polilla käyty ja kotiin passittivat.
Käyrää ottivat ja sykkeet heitteli kivasti ja vauva muksi ja potki minkä kerkes. Supistelikin kuulema :LOL:

Painoarvioksi saatiin 3700g ja kaikki virtaukset ja määrät oli ok. Ronklatessa totes tosi äkkiä, että tässä on pää. :eek: Ja olen 2 sormelle auki, kaulaa vähän jäljellä.

Tässä sitten odotellaan luomukäynnistymistä ja taas lauantaina käydään näytillä uudelleen.

T: pörrö ja vauva 41+4
 
EAK
Onnea uusista vaaveista!

Sitten omia juttuja kun ei tuu muuta mieleen tänään:

Ei oo kavereiden kutsuminen tälle päivälle kylään saanut mitään aikaseksi...eli ei oo synnytys suunnitelmista lähtenyt käyntiin.

On muuten harjotussupistusten määrä mulla vähentynyt nyt loppua kohden! Niitä oli monta kuukautta joka päivä 5-10 päivässä, mutta nyt hyvä jos yhtä tulee päivän mittaan...

Olo on muutenkin tosi mainio. Vaikeinta tuntuu olevan yöllä kyljen kääntäminen.

Meilläkin on koti niin siisti ettei oo koskaan ollut. Tai no ikkunat pitää vielä pestä ni sit ainaskin on. Ikkunoiden pesu ei oo vielä onnistunut kun on ollut ikkunanavaaja hukassa. Tänään kävin ostamassa uuden.

Odottavan aika on täälläkin pitkä. Siksi tänne varmaan tällasta höpöhöpöä kirjoittelenkin. Huomenna taas toivon kun on äippäpolikäynti, jossa katotaan sydänäänet ja ultrataan vauvan koko, että tutkisivat kohdunkaulantilanteen ja onnistuisivat saamaan siinä samassa vahingossa synnytyksen käyntiin...

39+4
 
Neuvolakuulumisia tältä aamulta:

Paineet 108/65
Vauvan syke 150
pissa puhdas
sf 34
pää tuntui olevan jo aika vaikeasti liikuteltavissa, eli luultavasti kiinnittynyt jo.

Ensi viikolla uusi aika, mutta toivon hartaasti ettei enää tarttis mennä!!!
Oma neuvolaterkka jää lomalle. Sanoi aamulla lähtiessäni että seuraavan kerran nähdäänkin sitten niin että hän näkee samalla vauvan :heart: Kuulosti niin ihanalta tuo lause!!

Mulla kanssa tulee enää harvoin harjotussupistuksia, ihan pari per päivä jos sitäkään. Tähän mennessä tullut huomattavasti useemmin ja jo viikolta 17/18 asti.

Menkkamaista kipua ilmaantuu välillä alavatsalla, mutta en enää osaa edes toivoa että merkkais jotain, kun tulee niin epäsäännöllisesti ja kestoltaan ovat niin lyhyitä.

Mies on ihan tulisilla hiilillä. Joka päivä sanoo että eikö tänään jo lähdettäisi synnyttämään :LOL: Niinkuin se olis mun päätettävissä :LOL:

Mitkään ässät ei oo täällä tehonnut. kaikkea kokeiltu mutta ei tulosta.

Voi kumpa saisi jo sen oman pikkuisen syliin ja tämä odottaminen olisi ohi..
Käyköhän mun pahoin pelkäämä ennuste toteen, että viimeisenä vielä huutelen täällä "tyhjille seinille.." Ja ilman merkkiäkään supistuksista... ja vielä kaksi viikkoa yli lasketunajan..
No, jonkunhan se on oltava viimeisenä täälläkin =)

kaikille oikein paljon kipeitä supistuksia ja pikaista lähdönhetkeä!!!

Onnittelut vielä kaikille vauvan saaneille, jos olen jotakuta unohtanut onnitella! :flower: :flower: :flower:
 
RouvaSumppisuu
Onnea Kultatiuku, AinoEinari, Bubona ja Maija :flower: :flower: :flower: :flower: !
Ja supersuppareita niitä toivoville :hug: !

Lähestyvän synnytyksen merkkejä oli mulla vatsan toimiminen useaan otteeseen parina edellisenä päivänä, limatulpan irtoaminen pe-la (vauva syntyi sunnuntaina), hermot oli kireellä, harjoitussupparit muuttui kivuliaiksi pe yöllä ja asteittain saivat lisää volyymiä :whistle: ...Saunottiin kolmena edellisenä iltana, mies hieroi mun nilkkoja ja mulla oli tosi energinen olo, siivosin autotallia supistusten tahtiin edellisenä iltana ja kävin koiran kanssa pitkän metsälenkin siinä toivossa, että supparit tihenisivät.

Lyhyt synnytyskertomus:
Koko edellisen yön ja päivänkin supisteli epäsäännöllisesti (välit 15min-2tuntia...), limatulppa oli irronnut veriviiruineen ja vatsa oli sekaisin. Tuskailin yön supistusten kanssa, en juuri saanut nukuttua. Aamulla tuntui siltä, että nyt on jotain pakko alkaa tapahtumaan, aloin olla tosi väsynyt, mutta suppareita tuli vielä harvakseltaan. Soitin synnärille ja kyselin mitä tehtäis ja käskivät käydä vielä rauhassa suihkussa ja sitten suunnata sinnepäin. Ajattelin itse siinä vaiheessa, että taas mennään pidemmän kaavan mukaan oksitosiinitippoineen ym. Klo 6 sunnuntaiaamuna vietiin esikoinen hoitoon ja lähdettiin kohti synnäriä...

Perillä meidät ohjattiin saliin, jossa KTG-käyrä oli hyvä. Istuskelin keinutuolissa ja hengittelin supistusten tahtiin, yritin rentouttaa koko kropan ja "vajota", kun supistus tuli, se oli mun mielestä hyvä tekniikka. Kätilöillä vaihtui vuoro ja meille sattui tosi mukava ja asiantuntevan oloinen kätilö, joka heti alkuun tarkasti kohdunsuun tilanteen ja olinkin jo 5-6cm auki :eek: ! Supistuksia tuli n. 10min välein ja alkoivat jo tuntua siihen malliin, että kivunlievitys oli paikallaan...aloin puhumaan epiduraalista, mutta kätilö oli sitä mieltä, että kohdunkaulan puudutus olisi tässä vaiheessa hyvä vaihtoehto. Suostuin siihen ja gyne tilattiin paikalle. Supparit alkoivat tulla yhä kipeimmiksi, ja mun oli pakko olla jalkeilla, nojata seinään/sänkyyn ja heijata itseäni aina supprin tullessa. Keskityin täysillä h-e-n-g-i-t-t-ä-m-i-s-e-e-n ja yritin olla mahdollisimman rentona.

Kohdunkaulan puudute auttoi ehkä pahimpaan kipuun, mutta paineen tuntu häntäluun seudulla alkoi olla armoton...gyne tunnusteli ja olin 8cm auki ja paikat ihan pehmeinä, vauvan pää ihan hollilla. Jotta synnytys etenisi sutjakkaasti (suppareita tuli edelleenkin vain 5-10 min. välein) kalvot puhkaistiin ja sitten alkoikin rytinä! Paineen tunne oli valtava ja tuli mieletön tarve ponnistaa. Pieni kieleke oli vielä jäljellä, mutta kätilö sai sen pyörittelyllä katoamaan. Kun olin täysin auki ja valmiina ponnistamaan laitettiin vielä oksitosiinitippa supistuksia tihentämään, jotta ponnistusvaihe ei venyisi ja istukkakin syntyisi sitten ajallaan.

Aloittelin ponnistamaan konttausasennossa klo. 10.10 ja vauva eteni hyvin synnytyskanavassa. Siin muutaman kerran ponnistin niin maan penteleesti, että verenpurkaumatkin tuli silmään :kieh: ja lopuksi siirryin puoli-istuvaan asentoon, kaksi ponnistusta vielä ja pää syntyi! Kätilö auttoi vartalon ulos mun ponnistaessa ja sain parkuvan nyytin heti rinnalle :heart: . Poju syntyi klo. 10.29. Olin niin helpottunut, upea kokemus sen ekan kauhusynnytyksen jälkeen :whistle: . Vaan muutama pinnallinen nirhauma ja tikki tuli. Poju sai täydet 10 pistettä ja mies leikkasi reippaasti kädet täristen napanuoran. Saatiin jäädä lojumaan saliin tuoreen vastasyntyneen kanssa ja pian pieni alkoikin jo hamuilla rintaa :heart: :heart: :heart: Synnytyksen kesto: 1.vaihe 4t 10min, 2.vaihe 19min, istukka 6min (joka painoi reilut 700g).

Ei siitä kertomuksesta näköjään lyhyt tullutkaan :LOL: ...

Sumppis ja pikku-B 10vrk
 
Onnea Maija82 :flower: :hug: :heart:

Millonkahan kuullaan Hetekialin vauvasta, taitaa olla jo syntyny?

EAK: oon just lähdössä peseen loput ikkunat eli mieletön valmistelumeininki täällä käynnissä. Eilen leivoin kakkuja ja piirakoita, pakastin itse kyykkimäni mansikat, hain isäni pesemät matot kuivumasta (ihana 70-vuotias iskä mulla, on pessy niitten ja myös veljeni suurperheen matotkin! :heart: ), siivoilin, saunottiin ja illalla olin kiukkuinen kuin herhiläinen ;) Yöllä muutama napakka suppari herätti. Tänään oon sitten käyny jo kaks kertaa kaksulla, eli toivottavasti Sumppiksen oireet pätee täälläkin! :LOL:

Tänään olis muuten keskiviikko ja 16. päivä ja meillä kaikki muut paitsi kuopus on syntyneet ke 16. jotakin kuuta. Sitten olis vielä Reinon päivä, ja jos tää tulokas olis ollu poika, siitä olis ehkä tehty Reino, meillä kun kaikkien lasten nimet alkaa R:llä.

Lähden tästä hankkimaan suppareita ikkunanpesulla! Mulla on pari tuttua saanu lähdöt kesken ikkunapesun, joten kaikkea on kokeiltava :LOL:

Maggie ja Eppuliina 38+5
 
Onnea vauvansa saaneille!

Neuvolassa oltu taas toistamiseen tällä viikolla verenpaineen takia
RR sama kuin ma
pissa puhdas
painoa -600g kahdessa päivässä
turvotus +
kohdunpohjankorkeus 40!!!!
vauvan sykkeet 140 ja liikkeet ++

Perjantaita odotellaan kun äitiyspolin kontrolli, jospa jotakin edistystä sitten siellä nähtävillä kun on ultra ym. Omassa kropassa ei tunnu mitään tapahtuvan.
Vois nyt edes muutama supistus joskus tulla, huoh :(

anjamarita ja Sara 39+1
 
Onnea Maija pienestä nyytistä!!

Ihanan kuuloinen synnytys Sumppiksella! Tuohon kun pystyisin itsekin...

Lisäsin uusia kuvia suljetulle puolelle. Nyt siellä myös kuva minusta turvotuksineen... miä en tajuu kuin nää turvotukset ei lähde sit minnekää. Ei puhettakaa et sais vihkisormuksen sormeen ja kasvoilta oon myös vielä ihan turvokkeinen :'( Mut eiköhän se pikkuhiljaa lähde..

Tsemppiä vaan kaikille ja jaksamista! Ukko huutelee syömään, joten se on mentävä ku nälkä on koko ajan mahoton... :LOL:

Neleka ja peikkotyttö 8pv :heart:
 
Tosiaan, huomenna tytteli täyttää viikon <3 maailman ihanin vauva ja maailman onnellisin äiti! eli laskettuna päivänä tai iltana hän näki maailman ihan kuin äitinsäkin tuli LA:na.
synnytys kesti 19 tuntia ja supistusten kivuliaisuus yllätti tämän tädin ihan täysillä. 18 tuntia ja päälle kipeitä suppareita, paljon ilokaasua, epiduraalipuudutus, epiduuraalipumppu, ja kipulääkkeitä, oksentamista, kylpyammetta, itkua ja saatanallista huutoa, pelkoa ja 13 minuutin ponnistus ja maailman ihanin asia oli sylkyssä alahuuli väpättäen. kaikki oli sen arvoista! 9 pisteen tyttö (rokottivat yhden pisteen pienestä sinisyydestä) pituus 50cm ja paino 3820kg, päänympärys 35cm.

neljä päivää jouduttiin viettää sairaalassa a nyt ollaan oltu kotosalla manantaita asti ja voin vaan sanoa et rakastan tätä kaikkea ja mua on muistutettu et muistaisin nauttia joka hetkestä vauvan kanssa, ja sen myös teen. imetys on ihanaa kun sen oppii, maitoa tulee hyvin ja vauva on tyytyväinen. :heart:

näin jälkeenpäin kun olen käynyt mielessä synnytystä läpiu, niin on se ollut hienoin kokemus mitä ikinä on ollut. =)
niin ja onnea kaikille vaavin saaneille! :heart: :flower: ja jaksamisia kaikille odottaville! kyl se päivä sielt näköjään vaan tulee vaik se ei silt tunnukaa...

eelunen ja kuukuainen 6pvää
 
Terveisiä päikkäreiltä :LOL: Kummasti lähi päivinä tullut otettua päikkäreitä tai ainakin torkuttua jonkin aikaa sohvalla.
Nyt tulloo rankkaa tekstii :LOL: siis... äsken tuli sellainen outo tuntemus. Kävelin yläkertaan ja siellä vaan tsekkasin onko jannulla jäänyt tv auki ja käännyi takas niin "alakerrasta" kuului lorahdus...niinkuin olis vaikka vajaata pulloa käännetty haarojen välis ja sellainen jänskä tunnekkin tuli. Mutta ei sieltä ulos mitään tullut, heti oli mentävä veskiin kun varovasti olin raput laskeutunut takas alas. Onkohan kellään sattunut vastaavaa? (jos nyt edes tolkkua saa mitä yritin selvittää :) )mitäköhän mahtoi olla.. Jo aattelin et lapsveet kohta tärähtää lattialle, mut ei.. Vai alkaakohan pää pehmitä jo sen verran et kaikkea outoa tuntee :LOL:
Ihania noi synnytyskertomukset Niitä kiva lueskella. Pääsispä vaan jo itekkii kirjoittelee.
Onnea Eelunen pienestä nyytistä :flower: :flower: ah, se ihana vauvan tuoksu.. ai ai.. :heart:
nyt tää täti painuu vielä sohvalle hetkeks , ku saa ihan omas rauhas vielä hetkosen olla.
 
:flower: :flower: Onnea eelunen :heart: :heart:

Ja kiitokset kaikille vauvaonnitteluista. Maggie Reinon päivä on hyvä päivä synnyttää, olen itse syntynyt Reinon päivänä tosin 32 vuotta sitten :) :)
Meinas tänään hymy hyytyä kun mies lähti asioille ja oltiin vaavin kanssa vasta heräilty ja tissitelty ja minä vielä pyörin ilman housuja niin eiköhän pukannut yllätysvieraita miehen työpaikalta sisään. Onneksi keskimmäinen lapsi oli kotona ja sai tuotua äiskälle housut oven taakse. Paikatkin tietysti hieman hujan hajan ja mamma ihan räjähtäneen näköinen kun olin vasta herännyt ja en ollut peiliin ehtinyt katsoa. Ihana saada vieraita, mutta ne yllätysvieraat on vähän niin ja näin. Toisaalta eihän siinä mitään hätää olis jos ois paikat aina tiptop, mutta kun meillä ne meinaa aina päästä vähän repsahtamaan. Toisaalta nykypäivänä on ehkä liiaksikin tottunut siihen, että ihmiset aina ennakolta ilmoittaa tulostaan. :/ No kohta tulee uudet vieraat, täytynee lähteä valmistautuun.

:wave: AinoEinari ja pikku-ukko 8 vrk
 
:flower: Onnea onnea vaan uusille vauvoille perheineen! :flower:
Ja Rinkinkille (meniköhän oikein) kiitos vauva-pinosta, kovasti odotan, että päästään sinne ilmoittautumaan... En tule etukäteen, odotan vauvan kainaloon... :whistle:
Nyt onkin parina päivänä tullut muutamia napakoita supistuksia, ja alkaa usko palautua, että kyllä se syntyy! Jospa jo ensi yönä... Ainakin edelliset on lähteny yöllä käyntiin, joten sitä automaattisesti olettaa, että niin tämäkin..
Pahin ärsytyskin hävisi jonnekin (koko perhe kiittää) ja ollaan valmisteltu kakkosen syntymäpäiviä, ihan pienellä porukalla ja juhlat pidetään perjantaina, olipa äiti sitten missä tahansa.. Mummo on ohjeistettu...
:D Hyvällä/huonolla tuurilla sattuu siis samalle päivälle...
Nyt kakkupohja pois uunista...
Passepartout 40+2
 
Onnea Eelunen, melkein itku tuli kun luin tuota sun selostusta.. :heart:

Siis mä en tajua millä ne muutamat kivuliaat supistukset sais kestämään ja voimistumaan! Ei auta kävelyt, seksit, levot, saunat, ei sitte mitkään! Tänäänki niitä tuli jonki verran, ku oltiin käyty koko perheellä kävelyllä. Tuon kävelyn jälkeen oli mahakin vähän sekaisin, mutta sitte menin esikon kanssa päivälevolle, ja niin ne supparit taas hävis. Kävelin myös semmosen 40min mun tädin luo ja sen jälkeen kaupungilla pari tuntia, mutta ei niin mitään! Mä en ymmärrä! :kieh: Tämä on niin turhauttavaa.. :headwall:

Esikko jäi mun tädille yöksi, kun siitä on taas pitkään ollu puhetta, joten tänä yönä olis hyvä lähteä sairaalaan..Mutta jotenki en usko, että tässä mitään tapahtuu. Ei tämä taida täältä vapaaehtoisesti ulos tulla.. :(

Huh, ompas taas voivottelua..Ottaa vaan niin päähän. Ja kyselyitä tulee joka nurkan takaa.

No, en purkaudu taas enempää. Huomenna sitten taas tuun jakamaan teille nää mun v*tutukset..(sorry..) :ashamed:

Pinuski huomenna jo viikon yli
 
EAK
Onnea Eeluselle ja vauvalle!

Kiitos myös mun puolesta Rinkinkille vauva-pinosta. Sitä käyn jo vakoilemassa kovasti tässä omaa odotellessa.

Ei siis mitään asiaa täällä taaskaan...Huomiseen!

39+4
 
Nettipimento on päättynyt!! Eli kone on taas kunnossa. Kyllä iski ukkonen pahaan aikaan; on pitäny kylästellessä käydä aina pikaseen lukemassa uusimmat vauvautumiset täältä mut itse en oo päässy kirjotteleen pitkään aikaan. Hirmuisesti onnea KAIKILLE asukkinsa jo masun paremmalle puolelle saaneille!! :flower: :hug:

Todellakin ihastellen (ja kateellisena) luen teidän synnytyskertomuksia! Omassa navassa ei mitään synnytyksen käynnistymiseen viittavaa.. Eilen neuvolalääkärikin ihmetteli et eikö tosiaan supistele yhtään..kun ei niin ei! Mulla ei tuu enää edes kivuttomia harjotussuppareita ku ehkä kaks päivässä. Kaulaa oli jäljellä 1,5 cm, on pehmeä ja ulkosuu on auki. Mulle jäi vaan kans vähän auki et mitä tuo sitte meinaa kun ei se puhunu mitään minkä verran!? Lekuri oli kuitenki sitä mieltä et viimeistään perjantaina pitäs lähtee täältä korvesta hivuttautumaan Rovaniemelle päin. Varmaan huomenna sit lähetään ukon kans sinne "lomaileen". Onneks saadaan asustella yhden tutun kämppää joka itse muualla niin ei tartte kenenkään nurkissa pyöriä kun tässä varmaan menee vielä kaks viikkoa :kieh:

Pörröllä tais olla seuraava käynti lauantaina, jos en väärin muista niin sun paikkahan on kans LKS?! Ties vaikka oltais yhtäaikaa sit vääntämässä.. Toivottavasti pääset pian tositoimiin kun sulla odotus jo noinkin pitkällä..mulla kuitenki lauantaina "vasta" laskettu aika. Tahtoo synnyttää viikonloppuna, koti-ikävähän mulle iskee jos pitää kovin kauan reissun päällä odotella! :headwall:

On tämä kyllä jännää (ja ärsyttävää) kun silittelee masua niin toinen on siinä niin lähellä mut kuitenki vielä niiiin kaukana :D
Jos alkais saunan lämmitykseen (ja ukon :LOL: ) ...tänään oonkin jo imuroinu ja pessy lattiat! :hug: ja tsemppiä kaikille meille kärvistelijöille. Kyllä mekin vielä vauva-pinon puolelle päästään (josta muuten kiitos Rinkinkille). Nyt lähden katsoon niitä suloisia nyyttejä sinne yhteisöön.. huoh..kun sais jo sen oman :heart:

Qnsilta 39+4
 
Toivottavasti joo oltas Qnsilta yhtaikaa äherryksessä. Täällä ruskea mönjä on loppunu, mutta suppareita tulee tasaisella syötöllä. Kellottanu en oo. Oon vaan nauttinu "kivusta". Nipistää joskus aika makiastikin, varsinkin liikkuessa ja pöntöllä.

Tuo toinen tuntemus vaan ketuttaa niin maan vietävästi. Mulla tuntuu semmonen jännä kipu aina välillä tuolla jossain jalan kuopassa tai sillä suunnalla nivusessa. Saattaa kestää vähän aikaa ja sitten kun laukeaa, uskallan taas ottaa askelen. Tuon kivun aikana tuntuu, että jalat lähtee alta jos liikkuu.

Tänäänkin on saunottu ja kävelty keskusta ympäri. Vauhti on edelleen päätä huimaava, jos ei pissata. Kesken matkaa pitää yleensä se ruokalusikallinen jonnekin lorottaa. Kohta tekis mieli laittaa vaippa sen takia. :LOL:

Nyt toivomaan, jottei tää supistelu loppuis, niin vois sitten lauantaina ähkiä ittensä kivun takia vähintään sisään sairaalaan. Olin niin rehellinen tänäänkin, jotta kotiin passittivat, koska asun niin lähellä.

Mutta oli se jännä se käyrämittarivekotinjutska. Kummastellen kateltiin ko vauvan syke meni väliä 94-146. Ei kysytty sen kummemmin miks noin heitteli, eikä ne sanoneet siinä mitään häikkää olleen. Johtuikohan jumppatuokiosta?

Hyvää yötä!

T: pörrö ja vauva, joka on jo todella alhaalla (tuntui, ettei lääkäri edes vielä tunkenu kättään sisään ko jo sano, että tässä on pää), mutta kääntää vielä reippaasti kyljeltä toiselle. 41+4
 
aik täällähän mä edelleen!! maanantaina illalla ja tiistaina vielä päivällä tuli rusehtavia limaklönttejä, joissa vähän vertakin, mutta eipä tässä sen kummempia. välillä jokunen napakampi ja kivuliaampi supistus ja sitä menkkajomotusta edelleen, mutta mihkä mä tästä! liian harvakseltaan tulee supistukset! esikoinen käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia ja syntyi rv 41+5, niin jotenkin sitä ajattelee, että ei kai tällä sen enempi kiire oo.

ja onnea taas vauvan saaneille, nimeltä nyt heti tulee mieleen eelunen ja maija82 olihan teitä varmaan muitakin, mut heti ei tuu nimet mieleen, mutta paljon onnea kuitenkin kaikille tasapuolisesti! :flower: :flower:

tänään tuli taas vaihteeksi käytyä lääkärissä tuon 2v tytön kanssa. oiskohan nyt sitten 12. korvatulehdus jo hällä! uskomatonta, miten tarvii pienen ihmisen kärsiä. justiis hällä oli se sairaalahoitoakin vaatinut kurkunpääntulehdus.

eipä taas muuta tällä kertaa

t-06 40+4 ( tarvis varmistaa päivät sulta aik ) :LOL:
 
täällä sitä taas näppäillään, vaik pitäis olla jo nukkumis puuhissa.
Tulipa tossa vahingossa katottua sitä synnytys ohjelmaa faktalta...en meinannut kattoa , mutta kummasti tuli töllötettyä...kääk :)
Nää illat on kummallisia. Mie normaalisti mennyt ajois nukkuu, mut nykyisin keikkunut aina myöhään tai ainakin puolille öin. Ihanku ei uskaltais mennä nukkuu, et keksii kokoajan jotain puuhaa tai sit sitä odottelee et tulispa se lähtö...vaik ei mitään merkkejä oliskaan. Äskenkin menin pihalle, ni johan olin yhtä puskaa leikkaas ja seuraavaksi kitkee kukkapenkkii :) kiva ku jossain tunikassa pyörin siel niin arvatkaa vaan kuin itikat tikkas takamusta ja jalkoja. Arg, nyt kutittaa !!
"kiva" et täällä muitakin yliajalla menijöitä. Saas nähdä mitä lekuri sanoo, kun perjantaina olis se poli käynti...pääsenkö kotia vai mitä...Eipä sit oo ku tasan 41.
Oon tietty vika joka täällä kasassa vielä kirjoittelee :LOL: kaikki loppukuun eräpäiväläisetkin tietty kaasuttelee miun ohi synnyttämään. Niin, no kuka se sanoikaan et jonkunhan se viimeinen on oltava :LOL: :LOL:
No, nyt jos yrittäis saada tän masiinan edes yöksi kiinni (lepäämään :) ) Palailen taas aamusta.

Suppareita niitä kaipaaville (varmaan kaikille) ja tsemppiä koitokseen. Yritetään vielä jaksaa muutama päivä mahojen kans lyllertää :)

äippä
 
Tämän yön pohdintoja..

Teistä varmaan jo ärsyttää lukea mun vikinää jä kitinää.. :ashamed:

Mä en ollenkaan ymmärrä tätä mun mahaa. Illalla tuli taas tosi napakoita supistuksia, tosin kivuttomia, ja ku huvikseni kattoin kellosta niin väli oli joku 7-10 min ja kesto n. 30-45s, tätä kesti pari tuntia kunnes menin nukkumaan. Ajattelin, että ainakin voi yrittää nukkua ennen ku lähtö aamulla tulis..olipa aika yltiöoptimiststa tässä mun tilanteessa. :headwall: No, ne tosiaan sitten lakkas taas, nuo supparit, ja ku heräsin tuossa tunti sitte, vauva oli taas noussu melkein korviin. Se oikeesti makuuasennossa parkkeeraa tuohon ihan kylkiluiden alle ja alamahassa tuntuu vaan tyhjältä. Miten ihmeessä mitkään supparit sitä mihinkään synnytyskanavaan saakaan työnnettyä, kun toinen yrittää tulla pois suun kautta!?! Tuli niin turhaantunu olo, ku tajusin, ettei tämä taida täältä itekseen tulla pois. Ja ku en kuitenkaan saa ketään vakuuttumaan tai ymmärtämään ja joudun kärvistellä sitten reilusti ens viikon puolelle odottaen käynnistystä (josta ei siitäkään varmaan oo mitään hyötyä eli sektioon mennään).. Tuntuu, että pitäis nukkua istuvassa asennossa, mutta sitten kyllä sais sanoa hyvästi niille viimeisillekin yöunille.. No, jos perjantain neuvolassa ei saa mitään helpotusta, niin sitten mä lopetan nukkumisen, kävelen asuntoa ympäri kaikki yöt.. :x |O

Nyt muuten taas noita supistuksia tulee aika tiuhaan, kivuttomina.

Niin, että äitylix3 ja muutkin, ei hätää, minä täällä oon viimeisenä ku ei se käynnistäminenkään kuitenkaan mitään auta..

Pinuski 41 tasan
 
:heart: She is here! :heart:

Tyttomme saapui maailmaan 08.07.08 klo 21:37 ja paikkana University College London Hospital. Rv 38+1, edellisena paivana kaynnistettiin ja monien vaikeuksien jalkeen syntyi pihtien avustamana leikkaussalissa. Kiireella valmistettu sektioon mutta toinen laakari kokeili pihteja kun tuli kova hata vauvan sydanaanista.
Neidin pituus 51cm ja painoa 2580g, pipo 33cm. Paljon mustaa tukkaa :heart:
Olemme vasta eilen illalla kotiutuneet sairaalasta. meni nain pitkaan kun pikkuinen joutui neonatal special care- osastolle yhden vuorokauden ikaisena. Nena-maha letkuja, tiputusta, antibiootteja, selkaydin punktio... Takana on siis uskomattoman raskas viikko. Tunteet vaihdelleet euphorisesta onnesta sisinta raastavaan hataan ja huoleen.
Mutta nyt ollaan kotona ja kunnossa.
Kirjoittelen myohemmin lisaa. nyt taytyisi nukkuakin. Holmoa vaan kun sairaalassa ei saanut hyvin nukuttua ja nyt en saa nukuttua kotonakaan :eek:

"pumperostaan" niin onnellinen musikka
 
pieni prinsessa saapui meille 12.7 klo 8:45 kahden vrk työn tuloksena. tyttö syntyi rv 41+1, 3400g ja 50cm, pitkät mustat hiukset. istukka jäi kiinni kohtuun, vuotoa 2,5l ja leikkurissa shokkiin. hb 60, punasoluja tiputettu osastolla ja eilen vasta kotiuduttu. tytöllä epäiltiin sydänvikaa mutta kaikki ok. vas lonkka mahd löysä joten tarkistus ensi viikolla. väsyneitä ollaan, katotaan miten arki lähtee kahden kanssa käyntiin...

korvapuusti + tyttö 5 vrk
 

Yhteistyössä