HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Onnittelut taas uusille vauvautuneille :flower: :heart:

Tannuli ja poppeliko täällä on enää jäljellä?? Tsempit vielä teillekkin loppurutistukseen :hug:

Meillä on vauva-arki lähtenyt rullaamaan paremmin kun hyvin! Esikoinen on alkanut pikkuhiljaa tottumaan vauvaan ja vauva taas on itse tyytyväisyys!! Yölläkin herää vaan kerran syömään... :whistle: Hereilläolo ajankin toinen vaan katselee suurilla silmillään :heart: Miehen kanssa ollaan ihan epäuskosina, kun esikko oli aikalailla vaativampi tapaus vauvana ja ollaankin naureskeltu, että tän on pakko olla jotain tyyntä myrskyn edellä ja kohta sitten alkaa joku kolmen kk:n koliikki tms.

Mutta mutta, nyt esikon kanssa touhuamaan ilta juttuja kun vauva nukkuu ilta uniaan :wave:

Nelly ja JJ 1vko
 
Kiitti irtosora kutsusta, katsotaan ehdinkö enää sinne.. Kontrollissa vauvalla kaikki hyvin ja kohdunsuu 2cm auki :D Ma aamuna käynnistys, mutta veikkasi lääkäri kyllä että tulee ennen sitä itsekseen :D :D :D
Poppeli, viimeinen heinis 41+5
 
Poika tuli!! :heart: :heart:

poika syntyi torstaina 7.8.2008! Olin menossa iltapäivällä ya-kontrolliin, mutta aamulla alkoi jo supistella joten lähdimme sairaalaan n. klo 12.

poika syntyi klo 18.48 painoa 3560g ja pituutta 50cm. Pipo 36cm.
Synnytys meni hyvin, mutta kivuiltahan ei voinut säästyä..

Tulen paremmalla ajalla kertomaan tarkempaa synnytyskertomusta, nyt lähden ihailemaan pikku-ukkoa :heart:

Tänään kotiuduttiin.

Poppelille ISOT TSEMPIT!!!
Sinullakin ehkä on jo pikkuinen maailmassa :heart:

Tulehan kertomaan sitten synnytyskuulumisia kunhan jaksat!!

tannuli ja pikku-ukko 2vrk
 
:flower: :flower: Onnittelut viimeisille vauvaantuneille. On varmaan Poppelikin jo saanut vauvansa kun ei ole muutamaan päivään tänne kirjoitelllut. Kohta loppuu sitten tämän lukeminen kun kaikki ovat vauvansa saanneet...tavataan siis Heinikset 2008:ssa sitten =)

hetikial+reino kohta 4vkoa
 
Enpä ole täällä kirjoitellut, lueskellut toki juttuja aina silloin tällöin... Mutta ilmoitellaan nyt sitten kun nimi tuolla alun listassa on, että meidän poika syntyi 20.7. Pituutta 51cm ja painoa 3670g. Ja kaikki hyvin :heart:

Onnittelut kaikille vauvautuneille ja tsemppiä vielä lopuille viimemetrien odotukseen!
 
heippa kaikki ja onnea tannuli!!! kaikille vaavin saaneille vihdoin ja viimein! =) toivottavasti poppeli on vääntämässä ;)

meidän kuulumisia hieman... ollaan vaihdettu miltei kokonaan pulloon, kun tyttö syö niin paljon ettei mun isoista kannuista riitä paitsi pariin yösyöttöön (että rauhoittuu) aamuyöstä on jo niin kiljuva nälkä että tyttö kiljuu kuollakseen ja sitten ei auta kun nousta kokkaamaan. Mutta oon ihan tyytyväinen.
Vatsan väänteet alkoivat neitin ollessa 2vkoa (täyttää tänään 1kk=) ja koliikin rajoilla mennään. Nyt on takana viisi kertaa vyöhyketerapiaa joka auttoi hieman ja perjantaina muistin että on olemassa sitä cuplaton lääkettä vauvoille, hain sitä heti apteekista ja on vatsan väänteet jäänyt siihen, pikkuisen tietty vääntelee mutta ei niin että äidille tulee itku vieressä kun tyttö kiemurtelee kipuaan :(

eli vatsavaivaisille vauvoille cuplaton! =) ja neuvolasta saatu D-vitamiini valmiste vaihtakaa vesiliukoiseen Jekovit nimiseen tippaan joka ei aiheuta niin paljon väänteitä koska on vesiliukoinen....

ok, mut täs oli tällänen meininki täl kertaa ja nähdään toisella puolella!



:hug: eelu ja kuuku 1kk
 
Onnittelut kaikille vauvoille ja mammoille! :heart: Ei oo juuri päässyt kirjoittelemaan tänne kun kone särkyi kesällä ja nyt vasta saatiin uusi hommattua tilalle :/ Meillekin syntyi laskettuna päivänä 19.7 (7 tuntia synnytys kesti ja oli suhkot heleppo) klo:8.25 terve tyttö vaavi 3960g 50cm olikohan pipo 36 kun en nyt muista ja paprut on neuvolan tätillä. Kotona mennyt hyvin ja vaavi nukkuu 6-8 tunnin yö unia ja on kiltti nyytti. Sisarukset hoitavat kovasti vaavia ja ei oo mustasukkaisuutta näkynyt ainakaan vielä :LOL: Vaavi heräilee pitää mennä halit kaikille :heart:
 
Jahuu! Viimeinen pulla uunista ulos, meille syntyi vihdoin pojan pallero rv 41+6. Numeroilla ilmaistuna: 9.8 kello 14.04, painoa 3876g pituutta 51cm, pipo 36,5. Synnytys oli helpohko, imukupilla autettiin lopulta, napanuora oli lantion ympäri ja kiskoi poikaa aina takaisinpäin. Vähän liian pitkään odotin sairaalaan lähtöä, supparit tuli jo 4min välein ja olin auki 5cm kun päästiin sairaalaan aamulla 09. Mutta lisää myöh. juuri kotiuduttiin =)

Poppeli ja poika
 
Olen elokuisten ja syyskuisten pinosta (LA 30.8) käynyt välillä kurkkimassa teidän kuulumisia. nyt sitten varmaan tämä pino hiljenee ja siirrytte kaikki tuonne vauvasaitille

:wave: eli hei vaan täältä odottavista :wave:

vauvantuoksuista arkea kaikille ja onnea myös hännänhuippu-Poppelille

Taivaannasta ja Möykky 37+3
 
Saran Synnytyskertomus

Perjantaina RV 40+3, 25.7.08 klo 10 minulla oli neuvola ja matkalla sinne sanoin miehelle että ensimmäinen supistus tuli, seuraava supistus tuli noin puolen tunnin kuluttua matkalla pois neuvolasta.

Aamupäivällä harvakseltaan supisteli ja kahdentoista aikoihin aloin pitämään kirjaa supistuksista. Noin klo 14 soitin naistenklinikanpäivystykseen ja kerroin tilanteen, että (minun oli pyydetty soittamaan sinne jos synnytys alkaa itse ennen 29.7. sektio päivää Saran perätilan vuoksi) supistukset tulivat 10 -30 min välien epäsäännöllisesti. He kehoittivat vielä tarkkailemaan tilannetta ja soittamaan lähdön lähestyessä synnytyssaliin suoraan. Tällöin soitin miehelle töihin että varautuu siihen että tänään lähtö synnytykseen tulee.

Siinä laittelin kotia kuntoon supistusten välillä, pesin pyykit ja astiat. Laitoin loput sairaalakamat reppuun, laitoin kissoille ruuat ja putsasin pissalaatikon, ym..

Kello 17 soitin synnytyssaliin että nyt pitäisi lähteä sinne päin, he kehoittivat vielä tulemaan päivystyksen kautta jotta lääkäri tarkistaa ultralla perätilan ym.
Soitin miehelle että nyt voi pikku hiljaa alkaa tulla kotiin, että lähdetään sairaalaan.

Mies tuli vähän ennen kuutta ja olimme naistenklinikalla kello 18.15. Minulle laitettiin KGT rekisteröintiin ja kyseltiin ja haastateltiin. Siinä pritsillä pötköttelin ja supistukset tulivat noin 10 min välein. Suunnilleen tunnin kuluttua kuului naps ja vedet tulivat hulahtaen.

Minulle kerrottiin, ettei saa nousta ja että minut viedään nyt sinne lääkärille tarkistukseen. Vaihdettiin sairaalan avopaita ja omat limaiset vaatteet pois.

Lääkäri katsoi kohdunsuun joka oli vasta auki 5-6 cm ja Sara tulossa jalat edellä. Jos jalat olisivat tulleet kun ulos olisi lapsi jäänyt jumiin koska en ollut vielä auennut kokonaan. Saman tien tehtiin leikkauspäätös.

Minut kärrättiin leikkaussaliin valmisteltavaksi ja mies lähetettiin vaihtamaan vaatteita. Kun minut oli puudutettu ym. Mies tuli kameran kera ja leikkaus alkoi. Sara näki maailman klo 20.39. Painoa hänellä oli 4275 g ja pituutta 50cm, päänympärys 36 cm. Apgar 9.

Sain nähdä tyttöä muutaman minuutin ja sitten hän lähti iskän ja kätilön kanssa pesuille ym. Minut kursittiin kokoon ja vietiin heräämöön. Iskä meni lapsivuodeosastolle Saran kanssa odottelemaan minua.

Noin klo 24 pääsin osastolle, mutta en saanut liikkua enkä kääntyä joten hoitajat ottivat tytön yöksi kansliaan ja iskä lähetettiin kotiin. Oli varmaan elämäni pisin yö sairaalassa kun vähänväliä kävivät painelemassa kohtua, onko supistunut kunnolla. Antoivat lisää supistavaa lääkettä. Se mahan/kohdun painelu sattui ihan prkl:sti niin, että itkua vääntäen aamulla anelin etteivät enää painaisi, kun sattuu niin kovasti.

Siihen paineltuun kohtaan mahaläskiin tuli sitten se hematooma joka tulehtui ja nosti crp taivaisiin ja en pääsyt sairaalasta kotiin.

Tytön sain seuraavana aamuna klo 9 jolloin sitten harjoiteltiin ensi imetykset ym. Iltapäivällä sängystä ylös ja illalla yhdeksän jälkeen suihkuun.

Valitin kätilöille siitä mahan kuumotuksesta ja punoituksesta lauantaina, sunnuntaina ja vielä maanantaina ja sain aina vastaukseksi että on punaista väriainetta tai allerginen reaktio. Maanantain valituksen jälkeen lääkäri tuli katsomaan ja määräsi PVK:n ja CRP:n, Olin siinä uskossa että tiistaina kotiin mutta kun CRP:n tulos 224 tuli, sain ilmoitella miehelle ettei kotiutuksesta ole tietoakaan. Minulle aloitettiin antibiootit suonen sisäisesti ja suunkautta. Sain antibioottia 9 vrk I.V.:sti ennen kuin pääsin kotiin ja kotona vielä 10 vrk tabletti kuuri.

Olin sairaalassa tosi vihainen siitä kun minua ei uskottu jo lauantaina vaan odotettiin maanantaihin ennen kuin hoito aloitettiin.

No onneksi tytöllä on kaikki kunnossa, lonkatkit olivat ok vaikka istui melkein koko raskauden ajan. Nyt on hieman mahavaivoja, luultavasti johtuen jo noin 2 viikkoa kestäneestä antibioottimaidon syömisestä.

Eilen oli ensimmäinen neuvola paino oli noussut yli syntymäpainon 4340g ja pituutta oli sentti lisää eli 51 cm. Saatiin Jekovit tipat ja uusi aika neuvolaan.

Tänään tuli väestörekisteristä paperi johon täytettiin nimi ja iskä vei sen takaisn maistraattiin saman tien. Me ku olemme eri uskontoja niin ristiäisiä ei ole. Tyttö on sitten virallisesti Sara Nur Elayda Karakus.

Anjamarita ja Sara 2vko 4 pv
 
samoin, onnittelut tannuli sinulle ja perheelle ja kiitos tsempistä loppuun asti :) on tämä vaan hienoa. meillä pieni mies vetelee jo sellaisia unia etä joutuu 6h välein herättämään syömään, toivotaan että jatkuu samaan malliin...nyt vaippa kaipaa vaihtajaa..
poppeli ja poika 4vrk
 

Yhteistyössä