HEINÄMAMMAT 2008 ~maaliskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
RouvaSumppisuu
HEINÄMAMMAT 2008


24.6
HooWee +30v, tuplat: 2. & 3.lapsi (1. & 2.yhteinen), K-HKS

26.6
aamu81, tuplat: 2. & 3.lapsi, HYS

1.7
Piparminttu75 33v, 4.lapsi, LUS, tyttö
Narya 28v, 3.lapsi, NKL
Mame 33v, 3.lapsi, Kät
Nelli84 23v, 2.lapsi, poika
titta-83 24v, 1.lapsi, SatKS
rinkinki 24v, 2.lapsi, HYS

2.7
papu1
katariina-, 3.lapsi, LPKS, poika
minskuli 25v, 1.lapsi, SatKS
Tyttö83, 2.lapsi, tyttö
meidänmurut 33v, 5.lapsi, SeKS, poika

3.7
Vio-la, 1.lapsi, LKS
vesilaitoksen akka, 5.lapsi
anskuliini83 24v, 4.lapsi, TAYS
Toukomamma07 32v, 2.lapsi, SeKS, poika
Ievaliina 30v, 2.lapsi, PKKS, poika

4.7
Bubona 22v, 1.lapsi, PHKS, tyttö?
korvapuusti 23v, 2.lapsi
ninaTT, 1.lapsi, tyttö
Nipsu79, 2.lapsi, KYS

5.7
jane70, 1.yhteinen lapsi
oinas95, 2.lapsi
Karenina 26 v. 2. lapsi, Jyväskylä
gataa 22v, 1. lapsi, NKL, tyttö
pörrö, 1.lapsi, LKS, tyttö
kimberly 28 v, 1. lapsi, K-SKS
nasu08 30v, 2.lapsi, TAYS
Popo08, KOS

6.7
juska 29v, 3.lapsi
MargeSimpson 25v, 4.lapsi, PHKS
hemunen, 2.lapsi, tyttö
RouvaSumppisuu, 2.lapsi, poika
magia, 4. lapsi (1.yhteinen)
ronja78 30v, tuplat:1.& 2.lapsi, Kät, poika ja tyttö

7.7
SatuKa 30v, 1.& 2.lapsi, K-HKS
Niive 21v, 2.lapsi, OYS
raksmaitaks, 2.lapsi
turkilmas 30v, 2.lapsi, TYKS

8.7
Noomi, 3.lapsi
nansotar 31v, 4.lapsi
bambiino 31v, 3.lapsi, PHKS, tyttö
senjuska, 5.lapsi (2.yhteinen), PKKS, tyttö?
julia orvokki 29v, 1.lapsi, NKL, poika
AinoEinari, 3.lapsi, L-PKS, poika?

9.7
Frida74, 1.lapsi
Anzzu1984 23v, 1.lapsi, MKS, tyttö?
Kultatiuku 31v, 3.lapsi, PKKS
KoJo 25v, 2.lapsi, LKS
Krissie, 2.lapsi, Kät/H, tyttö
jontturi, 3.lapsi, K-HKS
kanelinen, 2.lapsi

10.7
SmileX 27v, 3.lapsi (1.yhteinen), PHKS
bella74 34v, 1.lapsi, HYS, poika
Pinuski84 23v, 2.lapsi, LKS

11.7
Minttu28 28v, 1.lapsi, EKKS
tirpiäinen 27v, 2.lapsi, K-SKS
Lausanne 34v, 1.lapsi, JS
äitylix3 36v, 4.lapsi, EKKS, poika

12.7
pallo 35v, 3.lapsi
t-06 28v, 2.lapsi, TYKS

13.7
HPM 29v, 1.lapsi, TAYS

14.7
Munkki 37v, 1.lapsi
Jisse78, 3.lapsi, TAYS, tyttö
Passepartout 29v, 3.lapsi, K-SKS

15.7
nättitähti 24v, 3.lapsi, poika
hetikial 40v, 6.lapsi, TYKS, poika

16.7
huppa 25v, 2.lapsi, poika
Änkkäpöö 26v, 2.lapsi, OYS
Räpätäti 29v, 4.lapsi, K-SKS
typykänäiti, 2.lapsi, PHKS
sininen uni 24v, 2.lapsi, PHKS

17.7
wera81 26v, 2.lapsi, VKS
Wiia 31v, 1.lapsi, PHKS
Neleka 31v, 4.lapsi, KOKS, tyttö
Anniel 24v, 2.lapsi, EKKS
Luna82, 2.lapsi
Tiipero 27v, 1.lapsi, NKL

18.7
Äitee2 29v, tuplat:3.ja 4.lapsi, EKKS,poika ja?
Gatsu, 1.lapsi, TAYS
äibbä78, 3.lapsi, SeKS
Adrian-80, 1.lapsi, OYS
heinahattu, 1.lapsi, poika
sorsa 22v, 1.lapsi, TYKS, poika

19.7
nelly83 24v, 2.lapsi, JS, poika
EAK, 1.lapsi, JS
Tuhkimo-78 29v, 3.lapsi, KYS
Qnsilta 24v, 1.lapsi, LKS, poika

20.7
Nasuliini-84, 2.lapsi, SeKS, poika
neitikevät 26v, 1.lapsi
Paveli, 2.lapsi

21.7
minttumaaria76, 1.lapsi, NKL, poika
Virtanen, 29v, 1.lapsi, MKS
Viivi80 27v, 1.lapsi
musikka 37v, 3.lapsi, tyttö

22.7
bryson 27v, 1.lapsi, K-SKS, poika
Paapotti, LUS
Mörötys87 21v, 1.lapsi, JS, poika

23.7
Rose71, 2.lapsi
ice-78, 2.lapsi
Etsiväkaksoset, 1.& 2.lapsi

24.7
nekku77, 2.lapsi, SeKS, poika
anjamarita 39v, 1.lapsi, NKL, tyttö
Ensikertalainen, 1.lapsi, LKS, tyttö

25.7
Rio 33v, 3.lapsi
maggie71 37v, 5.lapsi, K-SKS, tyttö

26.7
Bee 24v, 1.lapsi, PHKS, tyttö
mama89 18v, 2.lapsi

27.7
Kitty1979, 1.lapsi, KYS
Poppeli 29v, 1.lapsi, NKL
Viola
balou, 2.lapsi
Ines, poika
Jemima 25v, 1.lapsi, K-SKS, poika
Minka76, 2.lapsi, TAYS

28.7
Vilma-Annika, 2.lapsi (1.yhteinen), poika
MAR-I 23v, 3.lapsi, KYS
aata, 2.lapsi, K-SKS, tyttö

29.7
Eleanor78, tuplat:1. & 2. lapsi

30.7
Eliza, tuplat: 2. & 3. lapsi, TAYS
jooo
tannuli 28v, 1.lapsi, K-SKS, tyttö
mom44 n.30v,tuplat:3. ja 4. lapsi, KOS, poikax2

31.7
mimosa78, 2.lapsi, TYKS

Ei vielä tarkkaa LA:
Narya, 3.lapsi, LA 27.6-1.7
liisaihmemaassa, 2. lapsi
fairytale84
nisu, 1.lapsi
Wilma08
Kvaak, 3.lapsi
Marruska
hoplaa
VilliSiili

Pienokaisensa enkeleille menettäneet:
Lumi-Marja 35v, 6.lapsi (2.yhteinen) rv. 15+
muumiska, 4.lapsi rv. 15+0


Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Edelliset keskustelut:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t884583,250 ~aloituspino~
http://keskustelu.kaksplus.fi/t899073,475 ~marraskuu~
http://keskustelu.kaksplus.fi/t912386,425 ~joulukuu~
http://keskustelu.kaksplus.fi/t933153,550 ~tammikuu~
http://kaksplus.fi/keskustelu/t958877,500 ~helmikuu~

 
Mä sain siskolta synttärilahjaks ihanan sen itse väsäämän äitiyspakkauksen! Siinä oli uutta ja vanhaa sekasin, mitä sen lapsilta on jääny ja mitä se kävi sitten varta vasten tälle ostamassa. Todettiin jo jonku aikaa sitten et turha mun on sitä Kelan pakkausta ottaa ku saan 90% niistä tavaroista siltä kummiskin. Oli se ihana ku oli pistäny ne kauniisti siihen äitiyspakkauksen laatikkoon, tuntu ihan oikealta äitiyspakkaukselta!

Vaunut sain just myös lahjaks! En voinu niitä vastustaa, joten piti heti saada kaupasta mukaan. Nyt niitä voi esitellä kaikille :) Ruskeat Dorjanin yhdistelmävaunut siis tarttu mukaan.

Muu tavara tuleeki sitten suurimmaks osaks käytettynä, kehto ja pinnasänky, hoitopöytä, rintapumppu :p, kantoliina (tai rintareppu, mul on valinnanvaraa!), turvakaukalo... Sitteriki oli tiedossa mut se meni rikki, se oli vissiin muutaman lapsen läpikäynyt! Nuo muut tavarat on kätevästi vielä kaikki muiden pienokaisten käytössä, ja vapautuu mun käyttöön just siinä kesä-heinäkuun paikkeilla. On se ihanaa ku saan noin paljon kaikkea ja mukavaa kun näitä lapsia hyörii ympärillä paljon, luo ihan uutta tunnelmaa meiän sukuun ja perheeseen! Tiedän ettei tän mun oman tartte yksin leikkiä :)
 
huomenta pitkästä aikaa :wave:
täällä on vaivannut tauti viikon.
kävin kyllä lääkärissä keskiviikkona ja totesi et on keuhkoputkentulehdus.
paska olo kun joutuu yskii keukot pihalle,korvia ajoittain särkee lonkkia ja selkään sattuu.
rikä alapääsä tunnu yskiminen kivalta.
ajattelin et pitäiskö käydä toi kohdunkaula tarkistuttamassa...
meillä myös vanhin poika oli viikon taudissa ja tietysti pikku neitillä myös viikon putki ja korvatulehdus.
en saanu omalla läkärille aikaa niin käytin sit yksityisellä.
meillä ei vauva vakuutusta kun mulla ikää niin paljon et ei saatu silloin eikä myös nytkään saada.
kyllä ois ihanaa olla terve :snotty:

mun isän luo jotain 70 km,mut ovat jo "mummon"kans sen verran vanhoja et hoito apuuu ei tarjolla.
oma äiti kuollut.
pienemmillä on mummo ja ukki 5km päässä ja ottaisivat vaikka joka viikonloppu hoitoon.
viikolla vielä töissä.

mut eilen oli se karkauspäivä ja sit kosin ohi mennen miestä ku tuli töistä.
sit piti lähtee siltä istumalta ostaa sormukset

:heart: :heart: :heart:

senttu ja lotta rv 22
 
oi, onnea senjuska !
minäkin kosin eilen, kihloissa tosin ollaan jo. Lupasi, että kyllä mennään naimisiin joku päivä.

neuvola oli eilen.
hemppa oli pudonnut kuukaudessa 140:stä 124:ään. Joten rautaa täälläkin alettiin syömään. Hain teidän suositusten mukaan sitä litkua luontaistuotekaupasta =)
en tahtonut ottaa tabletteja.

Ulpu ei tykännyt neuvolatädin kopeloinnista ja antoi pari mojovaa potku hänelle, hihii. Oli hymy herkässä mammalla. Mulla sf mitta 19. :eek: Ja mun masu on semmonen tötterö. Masuvauva rakastaa olla siellä vasemmalla joten masu on ihan vino. Hassua.

Ja olin niin onnellinen, kun äitini kertoi, että meidän suvun kastemekko on tallessa. Se on tehty äitini hunnusta ja minua varten 31 vuotta sitten. Nostalgiaa... siinä on saanut nimensä koko suvun kersat. Ja nyt vihdoin minun omani.

No, maanantaina täälä menee puoliväli rikki !!!
Tänään 19+5.
 
Oi voi, kunpa jo itekki tietäis kumpia on tulossa. en oikeen viitti ennen sitä edes vaateostoksille lähtee.. :/ noh, 17.päivä luulis selviävän. Neuvolakin ens viikolla et sit tietää paremmin kaikesta ku edellinen ollu reilu 4vk sitten. Painon nousu vähän huolestuttaa... :eek:
Ihanaa, tänään päästään koko perheen voimin kylpylään pulikoimaan! :heart:

Eliza ja tuplat 18+3
 
Vai on tytöt ottaneet enemmistön heinävauvoista tällä hetkellä :D . Itse ne tiedä kumpi on tulossa, mutta vahva poika olo on, vaikka enemmän tämä raskaus viittaisi aijempaan tyttöraskauteen. Kaikki on veikannut meille poikaa..mulla on kuulemma ihan poikamaha
:D

Vauvan potkut vahvistuvat koko ajan. Aamut alkaa yleensä pienillä potkuilla mahassa, kun vauva herää muun perheen ääniin.
Musta tuntuu että vauva viihtyy oikealla puolella mahaa enemmän ja taitaa olla aika tehokkaasti perätilassa koko ajan, koska 90% potkuista tulee suoraan alaspäin tai alas sivuille.

Pieniä liitoskipuja on tänään taas ilmassa. Johtunee varmaan eilisestä lenkistä. Ehkä ne tässä päivän aikana vetreentyvät taas :D

Popo 22+0 :heart:
 
Hei kaikki ja onnea Senjuskalle "naimiintumisesta"! :heart:

Onnea myös kaikille ihanista ultrakuulumisista, kyllä on kiva lukea niitä =) Rouva Sumppisuulle on pitäny jo monta kertaa sanoa et ihana kuva sulla pikkuisesta! Siellä se vehje töröttää =) Mulla myös vastaava kuva meijän nuorimmaisesta, joka saatiin 4d ultrassa Helsingissä. Se kuva on oikee ruskea ja lähelle tsuumattu ni ei voi erehtyä vehkeistä :LOL: Saa nähä saadaanko hieno kuva sukukalleuksista nyt tulevana tiistainakin... Jänskättää se ultra. Ei sukupuoli mut muuten ja ei malttais odottaa et pääsee kattomaa pientä.

Äitylix3: Miten sun tai teijän ultrakuulumiset, olihan kaikki hyvin?

Eipä tässä taas muuta, kuhan tulin vilkasee uusia kuulumisia. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Neleka 20+2
 
Täällä kosittu miestä myös eilen ja tänään vietiin sormukset uudelleen kaiverrettavaksi. Eli mies suostui! =)
Olen siis saanut joskus monta vuotta sitten appivanhempien kihlasormukset "jos joskus tarvitaan", kun olivat heille jo niin pienet etteivät olleet käyttäneet enää vuosiin. Minusta olivat kauniit ja erikoiset ja tykkäsin niistä tosi kovasti, joten kiva kun päästään niitä nyt sitten käyttämään. Häistä on sovittu jo aikaisemmin että pidetään joskus muutaman vuoden päästä, kunhan lompakko antaa periksi.

Kiva kuulla teidän muiden ultrauutisia, ei vaan jaksaisi enää millään oottaa sitä omaa aikaa. Menen vasta 12.päivä.

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!

-Anniel ja vekkuli 20+2
 
Wau, onnittelut senjuska ja Anniel! :heart: :heart:
Niinpä tuota itsekin kosin miestä edellisenä karkauspäivänä, ja sovittiin silloin että 1½v päästä, eli seuraavana kesänä pidetään häät.. Nyt tulevassa heinäkuussa tuleekin sitten se 3v hääpäivä! Tosin häät jäi kahdeksi todistajaksi maistraatissa, mutta se pääasia hoidettiin silti! :heart:

Malttamattomana odotan ultraa minäkin, että pääsis kurkkaamaan pikkuista..

Räpätäti+papu rv20+3
 
Onnea kaikille kosinnassa myöntävän vastauksen saaneille:) :flower:

heinahattu: Tervetuloa heinämammojen joukkoon!

Mites teillä muilla heinämammoilla parisuhde on muuttunut raskauden aikana? Vai onko muuttunut mitenkään?

Meillä ei miehen kanssa oikein onni kukoista:(
Tuntuu itsestä ettei miestä välillä edes kiinnosta minun raskaus, ajattelee vaan omia juttujaan,harrastuksiaan ja hauskanpitoa :kieh:
Tosi kurja fiilis välillä itsellä kun tuntuu että huomiota saa kerjäämällä kerjätä ja itku tulee kaikesta tosi herkästi..
Toki mies kyselee raskaudestakin mutta tuntuu että jättää minut ihan taka-alalle kaikessa.
Tiedä sitten olenko itse vaan loukkaantumisherkässä tilassa vai onko tosiaan mies noin ajattelematon kuin itse koen..
Lähti juuri kaverin varpajaisia viettämään ja unohti sen siliän tien meidän yhteiset suunnitelmat, kyllä ottaa taas niin päähän!!

Olenkohan ainut joka kokee tässä tilanteessa että suhde on voinut ennen raskautta paremmin..?

Yksinäistä koti-iltaa viettävä tannuli 19+1 :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja tannuli:
Onnea kaikille kosinnassa myöntävän vastauksen saaneille:) :flower:

heinahattu: Tervetuloa heinämammojen joukkoon!

Mites teillä muilla heinämammoilla parisuhde on muuttunut raskauden aikana? Vai onko muuttunut mitenkään?

Meillä ei miehen kanssa oikein onni kukoista:(
Tuntuu itsestä ettei miestä välillä edes kiinnosta minun raskaus, ajattelee vaan omia juttujaan,harrastuksiaan ja hauskanpitoa :kieh:
Tosi kurja fiilis välillä itsellä kun tuntuu että huomiota saa kerjäämällä kerjätä ja itku tulee kaikesta tosi herkästi..
Toki mies kyselee raskaudestakin mutta tuntuu että jättää minut ihan taka-alalle kaikessa.
Tiedä sitten olenko itse vaan loukkaantumisherkässä tilassa vai onko tosiaan mies noin ajattelematon kuin itse koen..
Lähti juuri kaverin varpajaisia viettämään ja unohti sen siliän tien meidän yhteiset suunnitelmat, kyllä ottaa taas niin päähän!!

Olenkohan ainut joka kokee tässä tilanteessa että suhde on voinut ennen raskautta paremmin..?

Yksinäistä koti-iltaa viettävä tannuli 19+1 :'(
:hug: :hug: meillä on samaa välillä..kyllä se ohitse menee kun nyytti syntyy =)
mä toivon ainaskin niin meillä....mulla on hermot kireellä tulee huudettua ja oltua ilkee :ashamed: :ashamed: ne on ne hormoonit kuulemma....ite olen kans loukaantumis herkkä....

mutta nyt saunaan...bambiino ja pömppis 21+4
 
Johan on lauantai...

Aamulla sain töistä potkut (koeaika purku viikon työsuhteen jälkeen/viikko raskauden selviämisestä ) .Sen jälkeen sitten rauhoittelin kolme tuntia että uskalsin lähteä ajamaan, ja tie olikin tooodella liukas joten auto karkas käsistä ja penkassa sitä sitten oltiinkin :'( ...
...Sain sentään autoa ohjattua sen verran etten kallioon täräyttäny vaan lumipenkkaan, kyllä sydän heitti pari ylimääräistä lyöntiä. Onneksi avokki ajo mun eellä, muuten olisin varmaan ollu ihan hysteerinen vielä pitkään.

Kaikki onneksi hyvin, sydänäänet kuuluu tuolla kotidobblerilla ja liikeet tuntuu niinkuin ennenkin. Lievän aivotärähdyksen taisin kuitenkin saada kun päätä särkee ja oksettaa, en edes huomannu et olisin pääni kolauttanu mihinkään ennenkuin päästä löytyi pieni kuhmu. Jos tästä ei huomiseen helpota, taidan mennä päivystyksessä käymään.

Bubona ja Perhonen 22+1
 
Ajattelin tässä nopee kirjotella jotain... Kirjottelin pitkät pätkät tossa keskiviikkona mut just ku olin sitä lähettämäs tänne ni eikös meiän netti menny poikki... Sain sen onneks siirrettyä wordiin niin et voisin sen sit tänne laittaa heti ku se netti alkas toimii, mut ku se nyt ei vaan haluu toimia niin minkäs teet... Nytki oon porukoilla netissä ku alko tulla jo ikävä teitä... Toivottavasti se vika löytys nopee ni sais kotooki käytyy teitä moikkaamassa...

Bubona ihana kuulla että kaikki oli vauvalla hyvin :heart: varmasti tuli pieni säikähdys toisen puolesta... Oon tosi pahoillani potkuista... Sanoko ne et mistä johtu? Eihän ne raskauden takia saa potkuja antaa...

Paljon onnea senjuska ja anniel!!! :flower: ja heinähattu tervettuloa joukkoon mukaan!! :)

masu kasvaa ja kaveri potkii ja möyriin minkä kerkeää... Eipäs tänne vissiin muuta kummempaa... Ens viikolla sitten oliski torstaina neuvola... Painoa on tullu ihan varmasti monta kiloa lisää, on nytki niin iso olo...

En muista mitä kaikkea sillon ke kirjottelin mut taisin ainakin laittaa niistä välimatkoista mummolaan... Elikkäs meillä niin hyvä tilanne että omille vanhemmilleni kävelee n 15minuuttia, samoin appivanhemmille mutta toiseen suuntaan... Sisko muutti just 10min kävelymatkan päähän, toinen sisko asuu siis vielä kotona... Niin ja miehen sisko asuu ihan naapuritalossa joten kaikki ollaan kovin lähekkäin :)
Hammaslääkäristäkin taisin sillon kirjotella... Jonoon ne mut laitto ihan niinku kenet tahansa muunkin... Sano et joskus kesällä on sitten aika, toivottavasti nyt ees ennen laskettua-aikaa pääsis sinne...

Nyt lähdenkin tästä kotia kohti et pääsis nukkumaankin... Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!!

Gataa+ HN 22+0

 
Heinähattu : tervetuloa ! Siitä vaan kirjoittelemaan meille juttuja =)

voi, meillä kanssa tilanne, että aika lailla tuntuu odotus yksinäiseltä.
Oon jo ihan kysynytkin, että tahtooko mies minut ja Ulpun :'(
No, mun mies perussuomalaisjuntti. Ei oikein osaa puhua tunteistaan. Ja patoaa omat murheensa sisälleen. Eilen kovistelin ja ja tahtoo tahtoo tahtoo meidät molemmat !!! :heart:
 
Onnea Anniel ja senjuska :flower:
Kauhiata tohinaa taas viikonloppu..tai sellaista ettei saanut aikaa keskittyä näille sivuille. Eilen olin jo täällä lukemassa, mutta omat kirjoitukset jäi, kun lapset tuli häärää viereen, ni ei oikein osannut keskittyä kirjoittaa. Nyt yritän jotain saada aikasiksi.
No, nyt pienin huutelee jo...hetki.
Noniiin... Ultrassa käyty ja kaikki näytti olevan OK. Meillä "ultrasetä" aina ollut jyyrä, ei puhu (ainakaan yhtään ylimääräistä) eikä pahemmin hymyile. ja jos häneltä kysytty et näkyykö kumpi tulossa tyttö vai poika niin aina sanonut jotain et -" ei sitä pysty sanomaan". No, nyt ajattelin kysyä taas. Sanoin, että isäntä sanoi että tyttö ja mie pojan kannalla :) No setäpä siihen että - "Kyllä näyttäis että jotain ylimääräistä näkyy jalkojen välissä". JEEEE... POIKA. Tai eipä siitä ihan sata varma voi olla, mutta jospa kuiteskii... =) Olis kyllä kiva, kun nää nuorimmat on tyttöjä.
Oon miettinyt että en ottais äippäpakkausta, mut saa nähdä. Nuorimmaltakin jäi tosi paljon käyttämättä vaatteita pakkauksesta.
Nyt pakko mennä lunttaa mitä olittekaan kirjoitellu....

Äippä 21+2
 
Huomenta täältäkin!

Ensiksi onnea senjuska ja Anniel! Tervetuloa heinahattu heinämammoihin!

Bubona :hug: Mietin, että pitääkö työsopimuksen purkamissyy perustella myös jos purku tapahtuu koeajalla? Sanottiinko sulle mitään syytä?

Katsottiin eilen se Paksuna elokuva. =)
Odottelen jo seuraava neuvolaa ja sitä rakenneultraa. Odottavan aika on välillä niin pitkä...

Jemima 19+0
 
Jemima: Tässä tapauksessa aion kaivaa syyn työnantajasta selville... olen 95% varma että tämä johtui raskaudesta, koska kun asia tuli ilmi niin työnantaja sanoi voivansa purkaa työsuhteen koska olen salannut asian työhaastattelussa, mutta "yritetään keksiä jokin ratkaisu", tää nyt ilmeisesti oli kuitenkin se ratkaisu...
Raskaudesta huolimatta olisin voinut hoitaa työni yhtä hyvin kuin kaikki muutkin.
Asiaa lähen huomenna viemään eteenpäin, Taistelematta en luovuta :kieh:.

Mä oon kanssa nähnyt ton paksuna -leffan, oli ihan hauska...

Ens viikolla soitan neuvolaan ja sitten saankin aikataulun noista perhe/synnytysvalmennuksista, odotan innolla. Seuraava neuvola olis sitten vasta 1.4...

~Bubona ja Perhonen 22+2~
 
Bee
Huomenta!

Onneksi Bubona ei käynyt pahemmin! Pahoittelut työpaikasta! :eek:

Isovanhemmista: Meillä asuu toiset 20km:n päässä ja toiset 65km:n päässä. Molemmat eronneita, että saadaan sitten juosta joulut ym neljässä eri paikassa! :/

Hammashoidosta: Meidän kaupunkimme päästää raskautuneet jonojen ohi, ja käytiinkin jo pari viikkoa sitten hammashoitajalla tarkastuksessa. Ihan hyvä homma, koska normaalisti saa jonotella ainakin sen vuoden verran..

Ines: :wave: Kiva lukea välillä sinunkin kuulumisiasi!

ON: Ei mitään uutta, masussa möyrii välillä, aina jos pikkuinen on vatsan sivuilla. Edessä ei vieläkään tunnu mitään istukan takia.
Päivittäin olen rakenneultrasta saatua 4d-dvd:tä katsellut.. On se vaan niin hellyyttävä näky.. :heart: :heart:
Massu kasvaa vauhdilla, onneksi ei ole vielä tullut raskausarpia..

Eipä tässä kummempaa! Voidaan hyvin!

Bee ja Elviira 19+1
 
Jos totta puhutaan niin itkeskellessä on mennyt viimeiset kolme päivää :( .Ukkoa ei tunnu vähääkään kiinnostavan koko raskaus,pojastakin on tullut isän poika ja sekin ainut ystävä jonka kanssa olin tiiviissä yhteydessä ennen raskautta, ei enää pidä yhteyttä...
Ukko joutuu kyllä tekemään työpäivänsä (8tuntia raksahommia) lisäksi appiukon tilalla puusavottaa ja vielä päivittäin appiukkoa kuskailemaan tilalle ja takaisin.Elikkäs kotoa lähtee kuudelta aamulla ja kotiutuu illalla seitsemältä.Poika vaatii huomiota sen jälkeen ne pari tuntia jotka on hereillä ennen nukkumaan menoa,myöskin koira.
Mie sit yksinään möllötän telkkarin ääressä itku kurkussa kunnes on taas uusi aamu ja sama toistuu...
Appiukon ajokortti on siis kuivamassa kolmen ylinopeussakon takia ja tuntuu et koko meijän perhe kärsii siitä,minä etenkin.Tänäkin aamuna soitti jo kaheksalta ,että ala tulla hakemaan...
Eilen oli miehellä "vapaa päivä" ja mie jo innoissaan ehottelin ,että lähetään makkaranpaistoon.No se kaatu ensinnäkin siihen ,kun ei mulle mahtunu enää minkään valtakunnan ulkohousut jalkaan ja isäntä kiukkus ,että jo on prkle ,kun ei saa kotona edes yhtäpäivää olla.Aina pitäs olla johonkin menossa.Ymmärrän hyvin kyllä tämänkin,ei aina jaksa.Mutta ei näkyy miun hormonit ymmärrä,itkin sitten sankkotolkulla ja mökötin illan...Ruokahalukin on hävinnyt johonkin, eikä mikään enää jaksa kiinnostaa,itku tulee ihan mitättömästä.Nytkin kirjoitan tätä tippa linssissä :'( .Ja voi vaavi parkaa,illalla sitten supisteli tosi ilkeesti.Mahtaa olla stressin kyllästämä vaavi?!Ei jaksa ees tsempata päivää kerrallaan ,pitää yrittää selviytyä mieluummin tunti kerrallaan.
Kaipa tuolla jatkuvalla sairastelulla on ollut myös osuutta mielialaani.Ja nytkun on jo kolmas päivä peräjälkeen ettei päähän koske niin mieli on kuitenkin tosi apea...
Värväsin jo keskiviikon sairaalassa käynnille(tehdään taas poskiontelon punkteeraus) 80 vuotiaan isäni kuskiksi niin ei tarvihe tapella kyytilöistä ukon kanssa...Torstaina ,kun miut saikulta haki(kun oli taas töissä päivän ollut ja isäänsä siinä sivussa kuskaillut) niin jumalaton riitahan siitä tuli,kun joutu vielä oman vaimonsakin sairaalasta hakemaan...
Kysyimpähän vaan sitten ,että miten tärkeä mie oon hänen elämässä...Eipähän tuo osannu vastata suutuspäissään saati sen jälkeen.Ollaan kuitenkin oltu yhessä 16 vuotta josta naimisissa 7 vuotta.
En tiiä oisko parempi pakata kimpsut ja kampsut ja lähtee eri teille,kun tää ei oo enää ,kun itkua huutoa ja toisen satuttamista.Lisäksi tuntuu ,että miulla on vähintään lepra ,kun olen raskaana.Siihen malliin kaikki minua välttelee...Jotta hyvin männöö,voe elämä :|

Ievaliina ja pikkumies 22+3
 
Onnea myös Anniel tulevasta!

Räpätäti: myö mentii myös naimisiin heinäkuussa 2005!! Samalla kastettiin nuorin pienokaisemme eli ihan koton vietettiin juhlaa =) Ja huh että oli kuuma päivä! Monesko päivä teidät vihittiin jos saa kysyä? Meillä hääpäivää vietetään 2.7 :heart:

Äitylix3: onnea poika uutisista ja hienoa et kaikki oli kunnossa!

Myö katottii myös tuo "Paksuna" leffa ja ajteltii et meijän 10-v poika voi myös kattoa sitä... Mut niin oli hurjaa tekstiä ja kuvaakin kymmenvuotiaalle et oli suunnillee puolet leffasta pää piilossa :LOL: Ihan hyvä ja hauska leffa muuten.

Bubona: Onneks ei käyny pahemmin! Käy kuitenki tarkistuttaas sekä itses että pikkuinen! ja heinähatulle teretulemast joukkoon!

Nyt mentävä laittaa lisää Muumia pojuille :) Palataan...

Neleka 20+3
 
Olisikohan minunkin taas aika kirjottaa kuulumisia...
Niin, tytöt on näköjään ottanut voiton meistä.Itselläkin on aika vahva tyttö-olo mutta emme aio ottaa sitä selville.Esikoisesta otettiin niin nyt halutaan pitää jännitys loppuun asti.Meillä kuitenkin rakenne-ultra keskiviikkona ja pienen pieni uteliaisuus herää joka päivä lisää mutta näin olemme päättäneet!Kävimme pojastakin ultrassa niin tasapuolisuuden nimissä sitten tästäkin :)

Itse olen jo ostanut vauvalle kolme vaatetta ja vaunut pitäis hommata.Myimme pojan vaunut miehen veljelle syksyllä kun emme osanneet aavistaa että näin pian tärppää...Olemme katsoneet Emmaljungia jotka on hyvät.oli meillä pojallakin...Ja toisena vaihtoehtona olisi Herqulekset.Onko kellään niistä kokemuksia?Näyttivät hyviltä ( siis nelipyöräiset sellaiset) ja tuntuivatkin hyviltä mutta laskimme niin hintaeroksi noiden kaHDEN VÄLILLE TULISI N. 150e joka ei ole paljon kun ottaa huomioon Emmaljungan laadun ja niistä saa varmasti hyvän myyntihinnan takaisin kun on myymässä.En tiedä sitten, kattellaan vielä...

Niin ja tonne listaan voisi merkitä minun kohdalle että synnytyssairaala on K-SKS.Oliko se Rouva Sumppisuu joka sitä päivitteli?

Omaa napaa vielä:potkut tuntuu jo useasti päivän aikana mikä onkin kivaa koska meillähän tämä neuvola oli viimeksi 5.2 ja seuraava on vasta 25.3 :eek: :eek: Nyt jos se rupee taas pitämään tälläisen tauon niin älähdän kyllä ja kovaa!Minussa ei säästetä!
Muuten olo ollut ihan ok, ei näy linea negraa, maha kasvaa tasaisesti. Väsyttää vann aika ajoittain mut sehän nyt on tyypillistä.

Ihanaa kun tulee kevät ja on näin valoisaa!On paljon parempi mielikin kun iltaisin on valoisaa.

Tuli mieleen että tarviiko täällä kukaan hoitopöytää?Meillä tarpeettomana v.2005 malli.Ostettu sillon Lastentarvike-liikkeestä.Väri on pyökki.Muistaakseni oli kolme laatikkoa ja sit sellanen välitaso mihin mahtuu hyvin vaipat tms. Jos jotakuta kiinnostaa niin voin laittaa kuvia s.postiin.Maksoi silloin n 120e niin voisin myydä 50e.
Meillä nykyään on kodinhoito-huone niin tehdään sinne hoitopöytä tasosta.

Palailen vaikka kertomassa keskiviikkona kertomassa ultra kuulumiset ja sen oliko kiusaus suuri vai ei...
:kieh:

Hyviä vointeja kaikille teille!
 

Yhteistyössä