HEINÄMAMMAT 2008 ~toukokuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Heippis,
Mulla kanssa vauva istunut napakasti melkein koko loppuraskauden, samoin kuin edellinen poika. Esikoinen kääntyi viikolla 35 raivotarjontaan ja tuli tosi ahtaasti alateitse repeämien kera. Toipuminen tosiaan normaali synnytyksestä kesti noin 4kk. Poika oli sitten perätilassa, eikä saatu käännettyä, joten sektiolla otettiin. Lääkäri sanoi sektion jälkeen että ei olisi tullut mitenkään alatetise. Eli jos tämäkin päättää nyt sitten olla perätilassa, menen suosiolla sektioon, josta viimeksi tokenin 3vk:ssa. Tietysti sektiossa on aina riskinsä... Mutta näin varmaan meillä. Pääasia että itse on sinut valintojensa kanssa.
 
Heipsansaa heinikset. Raskausviikkoja on nyt täynnä 34+3 ja tänään kävin sitten neuvolassa.
Kuten jo osasin aavistellakkin verenpaine oli katossa, johtuen viime päivien ihan hirmuisesta rasittamisesta. Ensiksikkin lauantaina oli ne esikon 2 vuotis synttärit ja sitten eilen poi´itettiin yhtä hiehoa puoli yhteen asti yötä.

Niin joku kyseli niistä todentuntuisista unista.
Mie näin pari päivää sitten sellaisen unen että olin tätini (äitini siskon) luona kylässä ja olin siinä tekemässä sitten lähtöä kotia, kun tuli juttua siitä että vauva se vaan viihtyy perätilassa. Tätini tokaisi siihen että kuules meneppäs makaamaan tuohon sohvalle niin minä käännän sen pääalaspäin. Ja miehän menin ja sitten se täti hääräili tuossa minun vatsan päällä ja tokaisi sitten että no niin nyt se on kääntynyt, voit nousta ylös. Ja mie nousin ja siellä vatsassa muka sitten tuntuikin sellanen hassu muljahdus.
Noh.. ei siinä mitään kertoilin siitä sitten äidilleni ja mummolleni ja naurettiin että kaikkea sitä näkeekin unissaan. Varsinkin kun tää mun täti asuu vähän kauempana enkä ole nähnyt häntä varmaan puoleen vuoteen.
Tänään sitten menin neuvolaan ja TADAA!!!! VAUVA OLI KÄÄNTYNYT PÄÄALASPÄIN!

ette usko mikä helpotus se oli :) ihme ja kumma mulla onkin vihlonut tuolta alhaalta kävellessä. vauva kuulemma pyörittelee siellä päätänsä. Ensi viikolla sitten tarkastellaan tuota kohdun kaulan tilannetta että mitenkä se sitten!

no mutta sitten nuita tietoja:

painoa oli tullut 400g vko
turvotukselle laitettiin +
verenpaine oli huikeat 139/85
kohdunpohjan korkeus oli edelleen 30 (johtuen tosiaan siitä että kun nyt oli käännytty, niin sf oli niinkuin sitten pienentynyt.)
sydämen sykkeiksi laitettiin 128 neiti nimittäin nukkua posotti koko neuvolareissun.
liikkeet oli hyvät eli ++

kiitos muuten teille jotka informoitte mulle siitä rautajuomasta. se on näköjään ainoa joka mulla pysyy sisällä. tablettien kanssahan sai oksentaa takuu varmasti. Nyt kun olen alkanut saamaan rautaa niin unikin maistuu kaksikertaa paremmin. Tulee paljon paremmin nukuttua yönsäkkin.
Mutta tällasia iloisia uutisia täältä :D
nyt nukkumaan esikon kanssa päikkärit!
iloista maanantain jatkoa!
toivotellen pipsa ja tehis
 
Täältä ainakin löytyy sitä viiltävää kipua ja huonoa oloa. Eilenkin oksensin.
Nyt kun on taas arki ja pitää lapsia kuskata, niin olo on vällillä kun selkään olis saannut. Alaselkä on kankea ja kipeä.Kuulema normaalia kivut ja säryt kun tämä on jo neljäs vauva. Minulle tämä oli aika yllätys.
Ukkoonkin on nyt lämpimät välit ja siita taas seuraa että supistelee. :D
Minullakin on välillä noita uni ongelmia. Ei väsytä ja sitten välillä taas tuntuu että muuta ei teekkään kuin nukkuu.
 
:wave: pipsa27 kun kyseli niin
perjantaina ultra asian tiimoilta. Käsikopelolla ei löytynyt kuin "pientä osaa", peppu ja pää olivat tiiviisti piilossa kopeloinnilta :D Mut itse tunnen että tyttö istuu, puskee päätään kylkiluihin ja nurkki vilistelee vatsan peitteillä välillä. Ja potkuja ei tunnu, mistä osaan ajatella ettei ole rt:ssä, muljuamista ja isoja kyljen kääntöjä.

Olen ihmeen rauhallisella mielellä asian suhteen, käntävät ja jos ei onnistu, sit mietitään uudestaan :)
 
Monesti oon yrittäny tään päivän aikana piästä tänne kirjoittamaan mut jostain syystä sivusto on taas tökkiny :headwall: ,rupes jo tökkii ihteenikin.

aik:Ilmeisesti ruhjoudun sulavasti maksimekkoon,sais vaan aikaseksi vähän helmaa lyhennettyä niin en sotkeennu helmoihin :) .Nilkkaketjuista pidän tosi paljon(ja omistan monta) vaan taijan tosiaanki laittaa kaulaketjun mieluummin,ei maha mahtuu näihin pökkelöihin muut.
Kynslakan suapi ukko suhrata jalakoihin josta tulikin mieleen semmoista jotta:muistelen jostain lukeneeni ettei mielellään raskauden loppuvaiheessa sais enää sormen-ja varpaankynsiä lakata.Seuraavat synnytyksessä kuulemma verenkierron häiriöitä tms. varpaankynsistä.En todellakaan muista mistä luin tään.Ite tykkään tosi paljon lakata etenkin varpaankynsiä kesäisin,kun ei tarvii sukkia survoo enää.Mielikin kummasti piristyy ,kun on nätit varpaankynnet =) niin ja tietysti sormetkin!

Paveli:Hui mikä synnytys!Mie oon aina kuvitellu et vaan uudelleensynnyttäjät kokeilee perätilavauvaa synnyttää alakautta.Tai ylipäätään heille sitä ehdotetaan.No,oppia ikä kaikki.(siis miule)

Kultatiuku:No on siullekkin juhlia tiedossa! :flower:
Miekin kävin perjantaina Prismassa ,ei vaan ollu enää miule kokoja muovilonttosissa joten käytiin vielä Wihosella ja sieltä sain halavalla 3.99e itelle,äitille ja isälle myös lonttoset.
Hyvä ettei koko suku (miun miestä lukuunottamatta) kule pitkin kyliä lonttoset jalassa!
Mie oon kanssa huomannu et stressaannun alituisesta stressistä :/ .
Kärpäsestäkin tulee nopeesti härkänen miun piäkopan sisällä.Siis ihan mitättömätkin asiat saan paisuteltua mahottomiin mittasuhteisiin ja sitten rupeen rähjäämään ,kunnes jo ihteekin rupee oma käytös hävettää...
Ukolle oon sanonu et laskee vaikka kymmeneen jos mie rupeen hyvin piätäni aukomaan,ettei lähe mukaan siihen,yksin ku on hankalampi riiellä.Äkkiä nuo puuskat menee kyllä onneksi ohi!On vaan melekosta vuoristorataa tää tylsä kotielämä,ei kyllä uskois.

Huomenna on viimeinen työttömyys-päivä,ylihuomenna alkaa äitiysloma!
Huomenna ois myös aamulla neuvola 10 aikaan,oli jo neuvolantätikin parantunut :) .

Unista:eek:li ollut puhetta.Mie nään ihan hirveen paljon ja hyvin,hyvin levottomia unia.Viime viikolla näin unta et isosiskon mies oli kuollut autokolarissa ja miun koko päivä meni pilalle!Se uni oli niin todentuntuinen ja ahistava et ku heräsin ni en voinu enää rueta nukkumaan.Ja koko päivän vaan mietin sitä unta!Hyi karmeeta!
Miks ei vois nähä semmosia 2 viikon havajinmatka täyshoidolla-unia,ne ois paljon miellyttävämpiä!

Joku kyseli mihin Neleka on hävinny.No samaa oon mieki ihmetelly.Kuhan vaan ei mitään kurjaa ois sattunu.Toivottavasti.
Ja taas mie "maalaan piruja"seinälle!Eihän tästä mitään tuu!
Lähen nyt laittaa pyykit kuivumaan ni saan jotain järkevääkin aikaan tänään.Alkaa nää miun jutut taas mennä liian pitkälle...

Ievaliina ja pikkumies 34+4
 
EAK
Hei vain!

Olin eilen siellä Naisten kympillä ja jaksoin paljon paremmin kun olin etukäteen ajatellut. Luulin että matkaan menis 2 ja puol tuntia mut menikin vain 1 h 40 minuuttia. Oli juuri sopiva kävelyvauhti minulle, ainaki näin raskaana (hyvinvoivana tosin) ollessa.

Eilen sain myös ison kassillisen vauvanvaatteita serkultani. Kivaa! Eipä taida tarvita paljoo mitään vähään aikaan ostaa...

Mä en oo kuullukaan, että kynsiä ei sais lakata! Ja jos tosissaan ei sais, ni kyllä sitä varmaan useemmassa paikassa kirjotettais. Oonkin äippäloman ekalla viikolla menossa jalkahoitoon kun sain jouluna lahjaksi lahjakortin. Käykin tosi hyvin siin vaiheessa kun ite on vaikeempi jalkoja hoitaa tai lakata.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

32+2
 
vaavi sängystä
meillä oli tuo käytössä tuolla neitillä viimeksi.
oli tosi kätevä kun voi liikutella mukana ja on vaunuja pienempi kooltaan.
tilataan myös tällä kertaakin toi sänky.
ainut huoli et miten kovaa kyytiä saa siskoltaan :/
meillä myös on tuollainen vauvakeinu ja siinä neiti otti useammat unet kun me saunottiin ja mamma ottia päikkärit :whistle:


perätila vauvat

oma kohtaisia kokemuksia on.mulla on joka toinen siis perätilassa :kieh:
siis toinen vaavi sytnty rv 35 perätilassa koko 2770g ja synnytys kesti n.4,5 h,leikattiin ja ainakin 8 tikkii.
ilman kipuläääkitystä ja tosi ikävä kokemus.

ja tää 1,5v neiti oli kans alusta asti istuma asennossa tai paremminkin varpaat kanavassa :ashamed:
yritettiin kääntää rv34 ja rv35 ,mut ei onnistunut :|
joka käynnillä yritin puhua et en halua synnyttää perätilassa mut aina oli sellainen kommentti et pitäs tehdä kun on aikaisemminin tehnyt perätilassa :kieh:
mulle se toi tosi ison ahdistuksen joka yöksi.
mut kun synnytys käynnistyi rv 36, oli sinä yönä nuori ihana lääkäri vuorossa ja sanoi heti saliin tulesa ,et siähän et halunnu synnyttää perätilaa :)
eikä muutenkaan olisi ollut turvallista ku neitin varpaat olivat tulossa ensin.
muuten sectio kivuton kokemus ja ikävää et ei toivu niin nopesati kun nor.syn.

mut toivottavasti teidän pelkoja ja toiveita otetan paremin huomioon,niin olis huolettomapi loppu odotus
:hug:

omaa(.)
kävin eien äitipolin tarksituksella
vauvan arvio 2220g-2500g
ei antanut enää käyntiä siellä mut toivos et vaavi ois vielä pari viikkoa masussa.
eivät enää estele jos haluaa syntyä :heart:

toisina päivinä olen todella väsynyt ja öisin valvon jonkun tunnin.
nyt yritän tehdä joitain kotitöitä et kunto vähän kasvaisi ennen synnytystä.
meillä siis neiti 1,5v vielä kesäkuun tarhassa.

sentu ja lotta rv34 ja 4

 
Mulla meni viime yö kans valvoessa. Kamala hiki oli, närästi ja supisteli. Ei ne supistukset niin kipeitä ollut että sairaalaan olis pitäny lähteä, mutta sellaisia etten pystynyt nukkumaan..
Vasen pakara on ihan kipee, ihan kuin siihen olis joku potkaissut. Kai se vauva jotenkin painaa johonkin hermoon että säteilee noin.
Tänään pitäs lähtee ostaa yhdelle lenkkarit ja toiselle shortseja. Saas nähdä pystynkö. Nyt täytyy mennä sit päivä unille ku yö meni valvoessa.
 
Heipä hei mammat!

Täällä yritetään siivota vaikka kädet ovatkin tunnottomat!Matot on jo ulkona ja kämppä imuroitu! :) Kohta pitäisi pestä lattiat&veskit,pyyhkiä pölyt,tyhjentää ast.pesukone&pestä sauna(jos jaksan)!Ihan kivasti oon kehitellyt hommia täksi päiväksi!Isäntä aina välillä ihmetteleekin,että mistä mulle riittää virtaa???No,jotkut päivät meneekin sitten ihan haahuillessa enkä saa tehtyä mitään...

Etsin eilen netistä tietoa mun käsiongelmaan ja löysinkin:rannekanavaoireyhtymä.Oireet täsmäsivät täydellisesti ja on kuulemma yleinen vaiva odotusaikana!Soitin äitiyspolille ja kysyin vinkkejä olon helpottamiseksi?6 panadolia voisi päivässä ottaa ja jos ei auta niin aamuin illoin panacodia!Annokset kuulostaa kamalan suurilta joten kokeilen näin aluksi 3 panadolia/pv.

Rinssin tavaroista on vielä ostamatta vaunut(matkarattaat on jo),turvaistuin,itkuhälytin,amme jne.Hoitopöytä,sitteri,puuhamatto,imetystyyny,rintareppu jne löytyy jo!Suurin osa kamoista on varmaan ihan turhia,mutta mitäpä sitä ei esikoiselle hankkisi?! :LOL: Aika paljon tavaroita olen saannut siskolta&serkulta.

Huomenna oon lähdössä käymään Tallinnassa.Toivottavasti ei tuule kamalasti kun katamaraanilla pitäisi jorpakko ylittää...

Nyt takaisin siivoushommiin.Aurinkoista päivän jatkoa!

T:bella&rinssi 33+5 :heart:
 
Moikkarallaa!

Het pakko tarttua tähän ettei unohdu! Koettakaa jaksaa mun romaanit..
Senjuska, mulla ollut myös nyt niin, että jokatoinen perätilassa! (äidilläni myös neljä lasta, ja jokatoinen leikattu!) Esikoinen ja kuopus syntyneet alakautta, keskimmäinen sektiolla. Ei suositelleet edes yrittään alateitse, joten kurja sulla tuo että meinasivat siihen pakottaa!! Mulle lääkäri perusteli niin hyvin miksei lähdetä yrittämäänkään, mm. lapsivettä niukasti (pitäs olla runsaasti ) ja vauvan asento oli jalat koukussa (eikä ollut laskehtinut kanavaan senttiäkään vaikka synnytys oli täydessä vauhdissa, kun leikkuriin mentiin juoksulla) .

Pavelilla aikas hurja kokemus perätilasynnytyksestä!! Pistää miettimään todella haluanko edes ajatella synnyttää perätilassa..

Tämäkin tapaus siis edelleen perätilassa, välillä myös poikittain.. Pyörii siis, muttei koskaan niin että pää vaihtuis alaspäin. Tunnen sen pään tuosta vatsan päältä selvästi, siksi osaan sanoa. Kylkeään tykkää välillä kääntää, se lienee suurin asennon muutos. Seuraavasta neuvolasta sitten lähete äitipolille, jossa kaiketi yrittävät kääntää(?) tosin en aio antaa lupaa. Pelkään, että vauvalla on syynsä olla perätilassa (mm. kuopuksella todella lyhyt napanuora tiukasti kaulan ympäri) ja jotakin huonoa tapahtuu jos väkisin koittavat kääntää. Eikä keskimmäisen kanssa käännösyritys onnistunu, ja nyt kun oon tutustunut tarkemmin niihin perusteisiin, niin ei mun kohdalla käännöstä ois edes saanut yrittää!! Ei täyttynyt ne kriteerit mitkä pitäs.

Sit paniikissa mietin, että jos sektio nyt tulee, niin tekeekö ne sen automaattisesti puudutuksella jos suunniteltu?? Mä tahtoisin nukutuksen vaikka tehtäis suunnitellusti.. :ashamed: Kauhistuttaa se ajatus, että oon hereillä kun sisukset revitään auki!! Ja mies ei sairaalakammosena tosiaankaan halua leikkaukseen mukaan, vaikka jo synnytykseen lupautu tulemaan.. Siellä sit pitäs yksin hytistä.. Hui kauhistus.. :/

Turhaan kai näitäkin oikeesti miettii, eihän sitä välttämättä edes voi itse valita miten se sieltä ulos tulee.. Tulee kun tulee ja siten kun parhaaksi nähdään, jotenkin on jonkinlainen luottamus siihen kaikesta huolimatta, että kaikki menee lopulta ihan hyvin! Saa nähdä miten oikeassa lopulta olen...

Räpis+NinniElmeri rv32+6

*muoks* Sairaalakassi, mikäs se taas olikaan?!? Ei oo pakattu eikä edes aateltu vielä, vauvan vaatehankinnatkin hiukkasen vaiheessa edelleen.. :whistle:
 
Perätilassa ollaan täälläkin vielä.
Olen ite ajatellu et jos vauva on pieni ja oikeassa tarjonnassa niin voin kyllä kokeilla perätila synnytystä. Mutta vain jos tarjonta on sellainen että on oikeesti 99% mahollisuudet tulla sieltä suosiolla.
Esikoinen synty käsi poskella niin jotenkin uskon et kyllä sieltä perätila vavakin mahtuu tuleen jos ei isompi ole. saas nyt nähdä miten käy. Jotenkin mulla on suuri luotto siihen että hoksaa kyllä kääntyä vielä. Siskolla käänty joskus 36+ itestään rt:hen joten aika myöhäessäkin vaiheessa voi vauvat vielä kääntyä.

Oma olo on nyt pitkästä aikaa oikein hyvä. Kolotuksia ja kaikkeahan kyllä löytyy, mut ei mitään sellaista että ahistais. Supistuksia ei enää tuu niin paljoa ja sukkapuikkoilutkin on vähentyneet tosi paljon. Seuraava neuvola on sit viikon päästä...
Nyt lähen esikoisen kanssa nauttiin ulkoilmasta ja iltapäivällä mennään lasten ilmais konserttiin :)
Mukavia päiviä :wave:

Kojo 33+6
 
Heips, bella 74. Minä olen taistellut sen rannekanavaoireyhtymän kanssa jo marraskuusta saakka. Autolla ajaminen, tehosekottimen käyttö, hiiren käyttö, pitkään puhelimessa puhuminen ja kun makuuasennossa lukee ja pitää kirjaa tai lehteä rupeaa käsiä tikkuilee. Niitä yritän välttää. Välillä nukun ja pidän päivällä lastoja käsissä.
Jollakin on tämän asian takia synnytys jopa käynnistetty aikaisemmin.
Aamuisin sitten kädet voi olla niin kipeet että leipää ei voi voidella tai leikata juustoa. Tavarat välillä tippuu käsistä. Se on raivostuttavaa!! :headwall: :headwall:
 
moikka kaikki!

Tultiin juur neuvolasta ja siellä kaikki hyvin, paitsi valkuasita oli ihan vähän pissassa... onko jollain muulla ollut? tuli pieni paniikki siitä, vaik täti sano et älä ota sressii ku verenpianeetki oli hyvät eli 125/76 eikä kauheesti turvotusta... ??? :$ sydänäänet oli 155, ja tyttönen potki anturia kuin viimistäpäivää ja sekä hikotteli =)
Hän oli edelleen pää alaspäin, mutta sektio tuli puheeksi koska itselläni on herpes genit. ja jos se sattuu osumaan synnytykseen, niin leikataan. En pelkää leikkausta yhtään. Oon orientoitunu siihen että synnärissä tapahtuu mitä tapahtuu ja kaikki tapahtuu lapsen etujen vuoksi =) tsemppiä kaikillle ketkä pelkää sektiota.. ei se niin paha ole? ei ainakaan niin kivulias.

Me saadaan huomenna kotiin meidän korisänky jossa ollaan nukuttu kaikki, minä veljet ja veljenpojat =) ihana pikkasen laittaa jo mein makkarii kuntoon vaavia varten. pikkuhiljaa hyvä tulee ;) violetilla sisustin kun se on tuo lempi värini ja sopii miehelle että tulokkaalle, oli sitten poitsu tai tyttö =) :heart:

haleja kaikille! =) :hug:

t: eelu ja kuuku 33+5
 
Aurinkoista tiistaipäivää kaikki heinämammoille :flower:

ensin hieman omaa napaa :)

Tänäään oli taas neuvolapäivä.

rv. 33+6
painoa oli tullut 900g/per viikko, yhteensä nyt 15,8 kg :ashamed:
turvotusta oli mutta se onkin kuulemma normaalia.
hemoglobiini 109 (noussut 97:stä 4 viikon aikana)
kohdun pohjankorkeus komeat 34cm.
verenpaine 100/72
sykkeet vauvalla 125-136 välillä

Neuvolantäti epäili että vauva olisi kääntynyt raivotarjontaan :D
Varmuus tulee sitten 2 viikon päästä rv. 36 jolloin on ultraus sairaalalla.

* päivitin muuten kuvaa profiiliin *


Turvotusta on ollut ihan riittämiin, varsinkin iltaisin olen niin turvoksissa että kipeää tekee.
näin aamupäivällä on hieman helpompaa.

Jännä ajatella että näihin mun viikkoihin 3 päivää päälle ja ollaan samassa vaiheessa jolloin esikoinen syntyi :) hassua. tosin en usko että tämä vauva täältä on vielä ihan lähiaikoina tulossa. supistelut ovat vähentyneet ja mitään synnytykseen viittaavaa ei ole.
Tosin esikoinen syntyikin käynnistyksellä.

Unista oli juttua, itse näin viimeyönä ihan uskomattoman ihanaa seksiunta :LOL:
ja tuntui ihan todelta. Liekkö pitäisi enemmän puuhata oikeasti vällyjen välissä ukkoni kanssa kun halut tunkeutuvat jo uniinkin :LOL:

[/b] Siitä päästäänkin kysymykseeni, vieläkös teillä harrastetaan petipuuhia, vai alkaako olla se touhu olla jo liian vaikeaa/epämiellyttävää?

Meillä oli tuossa pieni tauko kun minusta tuntui koko homma enemmänkin pahalle kuin hyvälle, mutta nyt kun taas sitä kokeiltiin niin ei ollutkaan enää niin kauheaa.
Onneksi sitä tietty voi muullakin tavalla toisen tyydyttää
:LOL:

jaaha, nyt onkin mentävä jatkamaan pyykinpesua, innostuin pesemään taas tekstiilit tyynyjä myöten.

hyviä vointeja teille

kaneli ja pikkuemäntä 33+6
 
Moikka!

Pipsa etkö saisi jo ketään muuta auttamaan poijituksissa, vanhaa paria tai naapuria, ettei tarvitsisi sun enää siellä rähkiä? Tietysti se on tehtävä mikä on tehtävä, mutta... Kuulostaa niin hurjalta!!!

Unista mulla on nuo kummalliset unet nyt loppuneet, niitä kyllä oli tuossa aikaisemmin. Tosin uni on muuten kyllä ihan erilaista. Heräilen pienimmästäkin äänestä, vaikka ennen mää en herännyt edes ukon herätyskelloon. Kissat pitää huolen, että käyn parin tunnin välein vessassa ja samalla aina toinen menee ulos tai toinen tulee sisään. Illalla on muutenkin tosi vaikeaa saada unenpäästä kiinni. Ja sitten on masussa niitä potkunyrkkeilyharkkoja... *huokaus* |O

Huomenna on synnytysosastoon tutustuminen. Jännittää hiukan ja kauhistuttaa, että nyt se on jo niin lähellä. Aika on kulunut NIIIIN nopeasti. Vaikka silti sitä toivoisi, että olisi jo nämä viimeiset viikotkin ohi ja vauva jo syntynyt.
Eli eipä muuta kun hyvää odotusta kaikille!

Titta ja masuasukki rv35
 
[/b]SUOMALAINEN:Popsitko jotain lääkkeitä käsien takia?Oliko sulla oireita jo ennen raskautta vai jumittuko kädet vasta raskauden aikana?

KANELINEN:Kiva lukea,että jollain muullakin noita kiloja tulee... :D Mulla on neuvola perjantaina ja vähän jänskättää,että paljonko taas on kiloja siunaantunu?
500g/vko on kuulemma normaalia näillä viikoilla!Mun rinssi kulkee muutenkin jo yläkäyrän päällä,joten saas nähdä,että minkä kokoinen pallukka sieltä tulee? :LOL:
Itse olin syntyessäni 4700g/53cm!!!Eli todella pieni&siro tyttö! =)
 
Miulla oli tänään neuvola! Vaavilla ei kuulunut enää sivuääniä sydämestä.Tätin kanssa kuunneltiin ainakin viisi minuuttia,sykkeen perustaso oli 130-140.Eli hyvä!
Nyt on olo kuin lottovoittajalla! :D
Voi ,kun kaikki menis hyvin nyt loppuun asti.
Muita kuulumisia neuvolasta:
Paino: 71.6 kg (turvoksissa kuin syöttöporsas)915g per vko...
Turvotus:++
RR:130/78
Hb:126
Liikkeet:++

Ja ens viikon tiistaiksi taas uus aika.
Kysyin siitä kynsilakasta neuvolassa et oonko ihan unta nähnynnä asiasta niin sano et
muutama vuosikymmen taaksepäin se oli ns.käytäntö jotta synnyttäjän hapetusta pysty seuraamaan kynsien väristä.Muisteli itekin ,kun esikoistaan synnytteli 24 vuotta sitten miten oli työllä ja vaivalla supistusten välissä puhistanu kyntensä jotteivät sairaalassa hälle narise.
Nykyjään ei meijän tarvihe sitä vaivaa nähdä ,kun on keksitty laitteita hapetuksen seuraamiseen.Ihanaa, saan lakata(siis ukko lakkaa) ihan hyvillä mielin kaikki kynteni!

Kanelinen: Miule kans heti samanlaisia unia!!!Laitan tilauksen vetämään heti!
Petipuuhista kyselit myös,ukko tuntus olevan aina valmiina.Itellä ei todellakaan ole mikään seksikäs olotila.Mieli kyllä tekee ,mut se on sit niin perusteellisen kosteeta touhuu jotta huh,huh!Latistaa kummasti se et ollaan molemmat märkinä polovia myöten jos touhutaan.Ja tää kosteus on vaan lisääntynyt mitä edemmäs raskaudessa on päästy.Ja kyllähän se tuntoherkkyyteenkin vaikuttaa ,kun ihan ku "sinne" ois turautettu tuubillinen liukuvoidetta.
Onnex tosiaan joo sextailla voi monella tapaa,vain mielikuvitus ja kömpelyys on rajana :D

Miulla on oikeesti pitkästä aikaa tänään hyvä mieli ja päivä.Nuo kullanmurun :heart: sydänäänet oli ihan ykkösjuttu,ukolla on vapaapvä tänään ja nyt se rakentaa aitaa takapihalle(ja mie piäsen kohta laittamaan kukkasia ja muuta kivaa sinne!) ja kaveri kävi äsken 2,5 vuotiaan poikansa kanssa kylässä ja kerto et heillekkin tulee vauva joulu-tammikuun vaihteessa!Nyt pittää nauttia täysin sydämin :D tästä hetkestä.
(Huomenna kuitenkin herätessä on kolmenmetrin k***ä otassa taas jostain ihme syystä...
Kerkiin ihan varmaan pilata ite jo siihen mennessä taas kaikki...)

Ihanata päivänjatkova mammoille ja masuloille!

Iloinen Ievaliina ja riehakas pikkumies 34+5
 
Raivotarjonnassa täällä Rusina tykkää olla, ainakin viime viikon neuvola käynnin mukaan. Eilen kävin koulussa luennolla ja meinas tulla niin julmettoman paha olo, kun Rusina teki sellaista kiepsautusta navan alla. Piti oikein pistää välillä silmät kiinni ja toivoa, että kohta pikkanen rauhottuisi. Ihan uskomaton pyöriminen ja muljahtelu, vatsa näytti tekevän mamba/vatsatanssi liikkeitä :LOL:

Unista Unet ovat kyllä olleet melko jänniä, viime yönä näin unta olevani jonkinlaisessa pelissä sisällä ja uin vedenalaisessa maailmassa. Pohjalla kiilsi punaisen ja kristallin värisiä rubiineja ja timantteja, joita sitten kävin hakemassa yhden kumpaakin ja annoin lopulta ne siskolleni. Raskauden alussa näin ihan uskomattomia seksiunia ... Varmasti olin punainen kuin paloauto unissanikin, niin hävyttömiä ne oli :D

Petihommista: No tuota varsin hankalaa se on, ei voi muuta sanoa. Miehellä halut eivät ole mihinkään kadonneet, mutta aika yksitoikkoista sängyssä peuhaaminen on :/

Nyt asiaa IMETYSLIIVEISTÄ! Kuinka moni on jo hankkinut? Kävin tänään kaupungilla ja Lindexistä mukaan lähti sitten ensimmäiset imetysrintaliivit. Ostin koon isommat, kuin mitä nyt menee ja tuntui hyvältä päältä. Niissä oli kaarituet ja todella tukeva kuppiosa. Nyt vaan alkoi mietityttämään, että näinköhän tuli ostettua liian pienet? :/ Jos tissit vielä paisuu tästä kovastikin niin nuo liivit ovat muisto vain...

Kertokaahan kokemuksianne?

Brigantia & Rusina (RV 33+0)
 
Noista unista vielä: minä näin toissa yönä ihan samankaltaista unta kuin Brigantia kertoi nähneensä viime yönä:) Uin kanssa jossain isossa laguunissa ja ei tehny yhtään tiukkaa kömpiä tooosiii ison kallion päälle tällä mahalla:)

Ja seksi vilistää myös mun unissa usein. Mulla kanssa aamulla sellanen olo että toivottavasti en ole ääneen puhunut... :LOL:

Petihommissa oli aika hiljaista tossa raskauden puolessa välissä. Nyt viime kuukauden aikana on taas tilanne normalisoitunut. Tosiaan aika yksitoikkoista tuo jo on, oman kömpelyyden takia mutta onneksi mies ainakin on saamaansa "käsittelyyn" ollut tyytyväinen B)

En millään malttaisi odottaa että ukkeli tulee töistä kotiin: Lähdetään nimittäin tänään hakemaan vaunut!! Ollaan valittu ja osa maksettukin, mutta nyt käydään maksamassa loput ja saadaan vaunut mukaan. (tai anoppi siis toiminut maksajana)

saas nähdä maltanko pitää näppejäni erossa koko iltana vai pakkaanko nuo meidän kaksi koiraa kyytiin ja lähdetään koeajolle :LOL:

No, ei nyt sentäs...

Mukavaa päivänjatkoa kaikille heiniksille!!

tannuli 31+4<
 
täällä saatiin tänään suuri pelästys !!!
neuvolakäynti muuten ok, mutta vaavin sydämen syke oli 170-180 !!! Ja mun yläpaine 147!!!
ja siitä piti sitten mennä NKL:n päivystykseen, tippa linssissä.

No, siellä vaavin sydän pompotteli käyrille kuitenkin normisettiä ja äipän paineetkin oli normaalit. Mikähän kumma tuo siis oli??? :eek:
 
titta-83 kiitos huolenpidosta :) ihan met asustellaan täällä muiden ulottumattomissa että kahdestaan on yritettävä. Miehellä asuu kyllä äiti tuolla parinkymmenen kilsan päässä, mutta silloin ku tehtiin sukupolvenvaihdos ja muutti poies niin sen jälkeen ei ole paljon autellu. Onhan meillä tässä tietenkin naapureita mutta jokainen ns. huolehtii omista asioistaan periaatteella asustellaan.
Minun vanhemmat taas asustaa n.70kilsan päässä.
Emmie tietenkään ihan hulluna tuolla rehki, mutta tietenki sitä jotain pientä vielä joutuu tekemään, esikolta olin navetassa näille viikoille vielä ihan 110% ja jopa vedin vasta syntyneitä vasikoita pulkalla pitkin pihamaata ku mies vei emää navettaan ja jollain mallilla piti saaha vasikka perässä :LOL: :LOL: .
Esikko ei tykänny pahaa syntyki vasta viis päivää lasketun ajan jälkeen. Ei minusta ois nyt kyllä siihen. ei veikkoste. Mutta autan tietenkin siinä missä pystyn. Tuleehan mulle nyt 4pv. äitiyslomittaja, joka auttaa tuota miestä tuolla navettajutuissa, mutta ei sekkään yötä voi olla (enkä haluiskaan :) ), ja ku nuo lehmät ruukaa useimmiten yötä vasten synnyttää.

Huomaa kyllä että vauva on kääntynyt raivotarjontaan. Kävelen kuin ankka. Juilii kohdunsuuta ihan sata lasissa. On kyllä hauska käydä ensiviikolla sitten lääkärissä että tekkeekö mitään tuolle kohdunsuulle, vai rassaako vain joitain hermoja.
Niin ja pissalla pitää käydä nyt noin 3-4minuutin vällein. Tuntuu ihan hassulta. :) mutta edelleen olen todella tyytyväinen että neiti on kääntynyt nyt oikeaan asentoon, että sain siitä sitten jonkinlaisen rauhan.. ainakin mulla oli IHAN HIRVEÄ PELKO ETTEI SE VAUVA KÄÄNNYKKÄÄN NIIN MITÄS SITTEN...
 
Nyt on täälläkin alkanut selkä vaivaamaan oikeen toden teolla. Ei hemmetti! Hyvä kun kävelemään pääsee, auts auts. Ja poikaa on päivisin pakko nostella, joten kai ne Panadolit on kaivettava esiin. Onneks sentään näinkin pitkälle selvisin suht hyväkuntoisena. Miehen kesäloma alkaa kahden ja puolen viikon päästä, joten sen jälkeen saan jo ottaa hieman rennommin.

Petipuuhat ei kauheesti innosta, koska "paikat" tulee vähästäkin kipeiksi. Ihan seksitöntä elämää ei sentään vietetä ja kaipa niitä peittoja tulee heilutettua loppuun saakka edes harvakseltaan.

Aika erikoisia unia olen minäkin nähnyt ja paljon seksiunia. Viime yönä näin jotain tosi hämärää unta, mutten tietenkään enää muista mitä siinä tapahtui. Muutenkin tuppaa kaikki asiat unohtumaan ja hajamielisyys vaivaa.

Krissie rv 33+6
 
Tervehdys!

Johan oli taas työpäivä, ihan tuskaisen kiire ja sai juosta pää kolmantena jalkana. :headwall: Onneksi supistellut ei ole ollut pahemmin, joten vielä suunnittelen jatkavani pari viikkoa. Kultatiuku mulla on samanlainen olo välillä, että asiat pelottaa ja stressi itsessään stressaa. Tilannetta pahentaa se, että oon tällä hetkellä tulojen perusteella rinnastettavissa yksityisyrittäjään eli sairaslomalta en saa palkkaa ja siksi hieman painetta jaksaa töissä.

Imetysliivejä en oo vielä hankkinut, mutta pitäisi nekin hankkia. Teettekö paljon muita hankintoja etukäteen? Itse ajattelin töistä koota jonkinlaisen "survival" pakkauksen eli jotakin perusvoiteita yms. Onko kukaan meinannut hankkia tuollaista korvakuumemittaria? Ristiriitaista palautetta olen noista saanut.

Nyt sohvalle kerää voimia huomista työpäivää varten.

Jemima 31+2
 
bella-74. Tää käsi ongelma tuli heti raskauden alkuvaiheessa. Kävin heti terveyskeskuksessa sen asian takana mutta se oli niitten mielestä vaan normaalia. Mutta tilanne paheni jossain vaiheessa että tekivät mulle lastat fysioterapiassa.
Särkylääkettä syön milloin käsi, maha, selkä, nilkka tai polvikolotukseen. :wave:
Kahdeksan vuotta sitten olin raskaana ja silloin käsiä tikkuili, mutta en silloin saannut neuvolasta mitään myötatuntoa ym. En tiedä enkö tarpeeksi osannut selittää siellä vaivojani vai eikö siellä asiasta tiedetty. Silloin käsien tikkuilu oli todella pahempaa etten aina voinnut nukkua.
 

Yhteistyössä