HEINÄMAMMAT 2008 ~toukokuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
EELUNEN:Mä poltin ennen raskautta myös yli askin päivässä!Lopetin plussattuani ja oon tosi ylpeä itestäni! =)
Sauhuttelin varmaan 15 vuotta enkä käyttänyt mitään apukeinoja(laastarit,purkat),kun lopetin.
Odotusaika on todella lyhyt enkä halua ajatella,että pikkunen kipristelee&voi huonosti joka kerta kun imaisen savua sisään.Vauva joutuu kasvamaan kuin savua täynnä olevassa huoneessa! :(
Tottakai polttamisen vähentäminenkin on hyvä asia...
Oot varmaan nyt päässyt pahimman yli,joten tsemppiä tuleviinkin tupakoimattomiin päiviin!!!!
Siskoni sanoi joskus,että:"Ei saa olla niin itsekäs että polttaa raskausaikana vaikka tietää miten pikkunen kärsii!!"(hän lopetti myös plussattuaan).
Mulla on tuttuja jotka ovat polttaneet koko 9 kk ja niitä jotka tumpanneet viimeisen kerran,kun kuulivat masuasukista eli jokainen tekee omat päätöksensä...

Tämä mamma taitaa nyt lähteä kampaajalle! B)
Tarkoitus oli kävellä turpariin...Eilen tuli kuitenkin käveltyä koko päivä Tallinnassa ja tänään jalat huutaa hoosiannaa!Taidan mennä pyörällä.

Reipasta torstaita kaikille!

T:bella&rinssi tasan 34 :heart:
 
aik
heips,

Olipas tullut juttua, jos jonkinmoista. Minulla on ollut koneongelmia, joten en ole voinut lukea juttuja kahteen päivään! Herranjestas, että on ollut pitkät päivät! :LOL:

Meillä on ollut esikoisen kanssa korvakuumemittari ja olen ollut tyytyväinen. Todella helppo käyttää. Toki ihan vauvana oli myös digitaalimittari peppumittauksia varten.

Hienoa eelunen, että olet voinut olla ilman tupakkaa jo kolme päivää! Onnitteluni. Itse poltin jonkin verran ennen ensimmäistä raskautta, samoin mieheni, mutta oli helppo jättää tupakka pois yhdessä hyvän asian puolesta. Tai näin ainakin muistelen, että oli helppoa. Siitähän on jo kuusi vuotta...

En ole hankkinut imetysliivejäkään vielä. Antaa rintojen vaikka roikkua :LOL: niin laiska kun olen. Meillä olisi tarkoitus mennä mökkeilemään juhannukselta viikoksi. Juhannusviikolla on onneksi vielä äitipoliaika, niin saan varmistuksen, että pystyn lähtemään. Viikkoja on silloin n. 37.

Niin ja kyllä minä luuleen, että kaikesta kivusta ja särystä (selässä ja jalassa) huolimatta tämä vauva tulee lasketun ajan jälkeen. Kovasti on taas vauva alkanut potkia, supistuksia ei silti ole mainittavaksi asti. Nyt olen kärvistellyt näiden selkäoireiden kanssa jo neljä viikkoa ja eiköhän tässä kärvistellä se kuusi viikkoa lisää :D

Joku puheli veren mausta suussa. Kävin hammaslääkärissä ja hän sanoi, että on yleistä, että ikenet vuotavat verta raskaana olevilla naisilla. Itselläni suun ja nenän limakalvot ovat kyllä ohentuneet ja tulee helposti verta niistäessä tai hampaita pestessä. Olisko jotain tällaista sitten kyselijälläkin?

aik 33+
 
Huomenta!
Yö meni hyvin. Nukahtaminen oli vain hakusessa, kokeilin laittaa ie poweria jalkoihin ettei ne oo niin levottomat... ois kuiten pitäny laittaa ihan koko jalkaan eikä vaan sukan alle. En kuitenkaan halunnu nukkua housut jalassa niin kärvistelin sitten.


Joku ihmeen matalapaine leijailee täällä. 5.6 vaihtuu kesäloma äitiyslomaksi ja nyt on siis kolmas loma viikko meneillään. Mie vaan nukun, en käy missään, en tee mitään. Tympii, muttei silti haluta mihinkään mennä. Iltaisin jos joutuu esim. prismaan, on sieltä kamala kiirus pois, mikä on erittäin epänormaalia minulta.

Sekin vielä, että vauva on rauhottunu paljon. Se ei kääntele kylkeä jatkuvalla syötöllä, kutittelee varpailla tai sormilla tai molemmilla yhtaikaa vain. Ei mulla kyllä kävely ole vielä vaappumiseksi menny, eikä pää tunnu alhaalla. Liikelaskentoja tehdessä 20 liikettä löytyy. Ehkä tuo sitten vain häirittee, jos vaava nyt nukuskelee niitä jopa 90 minuutin jaksoja?

Tänään illalla tuo Itella meille Ikean kaapin.
:LOL: Jotain kivaa siis.

T: pörrö ja vaava 34+5
 
Voi vitsi että on ollu vieroitusoireita! Oon yrittäny kyllä käydä lukemassa, mutta esikoinen ei oo antanu hetken rauhaa, että olis ehtiny kirjoitella tai edes lukea loppuun. Nyt olikin sitten useampi sivu luettavaa.

Me ollaan siis edelleen reissussa, huomenna lähdetään anopin mökille ja tuntuu kivalta nähdä ukkokultaakin taas parin viikon jälkeen..sitten ehditäänkin olla viikko yhdessä ja sen jälkeen on kolme viikkoa erossaoloa. Mies kun on töissä etelä-suomessa ja me esikoisen kanssa palataan takaisin Rovaniemelle..Jospa se mies ehtis kuitenkin synnytykseen mukaan. Pitää van toivoa, ettei syntyisi kovin paljon etuajassa..

Perätilasta teillä oli ollut puhetta. Täällä ilmeisesti ollaan myös perätilassa. Ainakin tietynlaisia pukkauksia tuntuu kylkiluissa, ja potkut ja muut pienemmät muljahtelut tuntuu lähinnä tuolla ihan nivusissa. Tosin neuvolassa en oo ollu kahteen viikkoon ja seuraava aika on vasta 9.6..Mä oon Korvapuustin tavoin ajatellu, että jos vaan suinkin lääkärit sitä mulle suosittelee/ehdottaa, niin haluaisin yrittää myös perätilassa synnyttää alakautta. niin paljon sitä sektiota pelkään (tai lähinnä sitä toipumista..) :ashamed:

Seksi ei kiinnostaisi vaikka sitä miestä ehtis enemmän nähdäkin. Esikoisen aikana puuhailtiin kyllä tosi paljon vielä viimeisinä päivinäkin kaikkea, mutta nyt melkeinpä plussauksesta asti on ollu semmonen kerta viikkoon maksimi. Ja tuntuu ettei se kiinnosta tuota ukkoakaan. Mutta ehkä vielä joskus sekin kiinnostaa, vaikkapa sitten imetyksen loppumisen jälkeen.. :whistle:

Sitten kunnolla vähän omaa napaa..Mä oon ollu niin kiukkuinen nyt useamman päivän, että ihan itkettää välillä. Ei vaan saa hillittyä, ja tietty hermostuttaa sekin, että tuon uhmaikäisen kanssa joutuu aina samoista asioista tapella. myöskään lyhyet ja rikkonaiset yöunet ei tietysti auta asiaa, ja väsy onkin aika julmettu välillä. Voisin vuodattaa kaikennäköistä, mutta joutuisin selittää niin paljon, että tulis oikeasti joku romaani tästä.. :(

Vauvaan en oo ehtiny keskittyä oikestaan ollenkaan pariin viikkoon, ja koko synnytys tuntuu kaukaiselta asialta, vaikkei siihen oo ku muutama viikko. Harmittaa sekin. siis ettei oo ehtiny kunnolla fiilistellä ja luoda sitä viimeisten viikkojen tunnesidettä.. Onko tää kenellekään muulle tuttua?

No joo, nyt lopettelen ja jätän muillekin tilaa..olipa ihana vähän päästä rauhassa kirjoittamaan..

Pinuski rv34 tasan? Ei kai sentään 35? ei voi muistaa..
 
korvakuumemittarista meille tuli sellanen viimeviikolla. On sata kertaa paljon kätevämpi tuolta esikoltakin sillä mittailla, kun ei meinaa malttaa vielä antaa kainalosta mitata ja pylly mittauksesta ei enää uskalla ees mainita :LOL: :LOL:

Mie täällä jännään että miten meidän käy, kun on TAAAAAAS jälleen kerran tuota oksennustauti-ripulia liikkeellä. Minusta sitä kamalampaa tautia saa hakea.. siskon tyttö oli eilen sairastellu ja anoppi on nyt juurikin sairastamassa. Huomenna oisi meno valmistujaisjuhliin, mutten taida uskaltaa lähtiä hakemaan tuolta kaupungista tieten tahtoen sitä tautia, ku sitä tuntuu siellä olevan joka toisella. Mie en yksinkertaisesti vain kestä jos meidän neiti alkais oksentamaan, sain edellisestä oksutaudista sen verta kamalat traumat. Ja sitten se varppi tulis mullekki ja tiedä vaikka käynnistäs samalla synnytyksen :ashamed:

imetysliivejä oon ostanut kahdet, mutten oo paljon niitä vielä pidellyt :D annan luonnollisesti vaan roikkua :D onneksi ei oo mikään luonnon pamela a. ettei välttis tarvi rintsikoita joka päivä pidellä. Tietenki silloin kun pitää olla hiukan skarpimmissa vaatteissa ynnä muuta niin silloin tulee laitettua, mutta mahd. vähän pidän. Jotenki ne minusta aiheuttaa närästystä, vaikkeivat liian pienet ookkaan.

mitens teillä uudelleen synnyttäjillä tuo maidon tuotanto :D mulla eilen ku olin jo laittanut yöpuulle, ja nousin siitä käydäkseni vessassa, mies ilmineeras että katos mammaa, sulla on tullu maitoa, en ois kyllä ite sitä huomannu :snotty: sitten ku vilasin niin ihan oli rintamus märkä paijasta. Ja sitten tänään aamulla juoskentelin tuossa aamukaffetta ja katottiin esikon kanssa piirrettyä ja siittä nojatuolista noustessani huomasin että ohhoh :ashamed: taas on kahdet isot märät läiskät paidassa :/ :/
mulle on sanottu että silloin ku synnyttää niin oksitosiini???? jota erittyy synnytyksessä nostattaa tuota maitoa, mutta nostattaakohan se sama juttu näin raskausaikanakin sitä, vai merkkaako tämä jo sitä että keho pikkuhiljaa valmistelee?? kertokaaa te viisaammat.

pipsa ja tehis 35
 
ultrassa taas käyty, A painoarvio oli 2015g ja B 1891g. et kohta 2 kg raja molemmilla rikottu! :D Kaikki edelleen masussa kivasti. A oli perätilassa ja B raivotarjonnassa. et jos näin aikoo pysyä, on kuulemma sektio synnytystapana.. :ashamed: mut joo, siihenkin alan olla valmistautunut etten alatiesynnytystä saa.

Eliza ja tuplat 31+1
 
korvakuumemittari on meilläkin ollu käytössä jo alusta saakka esikoisella. Oon kyllä tykänny. Muistakaa joskus mitata sit vauvan normaali lämpö et tiedätte sitten mihin verrata jos kuume nousee. Nuo korvakuumemittarit kun suhteessa näyttävät aina eriä kuin muut mittarit. Muutama lääkäri on suoraan todennu etteivät oikein luota noihin korvamittareihin, mut sillä ne kuiten täällä sairaalassakin mittaavat.

Turvotuksesta. Mie oon syöny pakastemansikoita hieman kohmeisena. poistaa ainakin mulla hyvin turvotusta. Tukisukat on kans hyvät jos jalkoja pakottaa. Instrumenttariumista niitä ainakin saa.

Hieno suoritus eelunen! nyt vaan jatkat samaan malliin... Mie ite tumppasin samana päivänä kun esikkoa aloin odottaan. (Kerkesin polttaa n. 10 vuotta) Muutaman tupakan poltin tossa esikoisen ja tän masukin välissä humalassa ollessa, mutta raskaus ja imetys aikana en ole koskaan polttanu. Jotenkin mulla ahistaa ajatus siellä masussa "tukehtumaisillaan" olevasta vauvasta ja synnyttyään kärsivän vieroitusoireista joten en sitä mielipahaa itelleni halua. (tarkoitus ei ole siis syyllistää ketään, jokainen tekee tavallaan)

seksi halut on kyllä tavallaan tallella, mutta jotenkin on viime aikoina meillä ollu niin kiirettä ettei yksinkertaisesti ole ollu aikaa moiseen kuin silloin tällöin. Mut homma vielä sujuu kuiten ihan "normaalisti". Asennot on tietenkin vähän rajalliset, mut ei se haittaa menoa.

Viime yönä oli aivan maha tuskaisen kipeä. Näin unta ett' vauva kääntyi ja sit heräsin siihen et mahaan sattui aivan tajuttomasti. En oikein tienny mitä kipua se on kun siihen sattu koko mahaan, poltteli, repivää kipua... kaikki maholliset yhtäaikaa. Mies sit "hiero mahaa niin sano et vauva punki jotain kylkiluiden alle ja muutenkin se "pullisteli" omituisesti. Se hieronta helpotti kipua ja rennie helpotti sitä poltetta, joten tais vauva vaan tunkea joka suuntaan ja samalla rupes sit närästään. Mut kylläpä tuntu aamulla ettei ois nukkunu ollenkaan. No toivotaan et ens yö on parempi. Muuten mulla on ollutkin parempi olo kuin aikoihin.

Viikonloppuna taas lähetään reissuun joten kirjottelen varmaan sit maanantaina seuraavat neuvolakuulumiset. Oikein hyviä vointeja ja viikonloppua kaikille :wave:

kojo 34+1
 
RouvaSumppisuu
Alkuperäinen kirjoittaja Pipsa27:
Mie täällä jännään että miten meidän käy, kun on TAAAAAAS jälleen kerran tuota oksennustauti-ripulia liikkeellä.
Juu, pikaiseen pääsin itse koneelle...meillä on esikoinen oksennellut ma-ti yöstä alkaen, eilen oli jo ihan ok, mutta tänään taas oksensi aamusta. Pesukone laulaa yrjöpyykin tahdissa, syöttötuolin ja sohvan kuurasin heti aamusta, erittäin hauskaa. Ja kun toinen ressu on vasta 1v4kk, niin ihmettelee kovin mistä on kyse, ekaa kertaa on oksennustaudissa :( . Itse oon vielä terveiden kirjoissa, mutta kuinka pitkään...

Sumppis ja pikku-B rv. 34+
 
:| jotenkin ketuttaa kaikki. Stressaa ihan älyttömästi, raha huolet painaa ihan tosissaan :'( vauvan hankintoja tekemättä mut rahat ihan finito, en ymmärrä taas miten selvitään... olin eilen tekemässä vielä ylimääräisen vuoronkin keskolassa, vaikkei senkään palkka ennätä ennätä vielä 3 viikkoon mulle. mut kuiteskii.
Pinna kireenä! digikamerakin hajos, prkl.
:LOL: ihanaa odotusta ja olemista!!

huomenna on neuvola ja ultra vauvan asennon tarkistamiseksi. Taitaa tuo perätilassa edelleen kököttää. Oman puntarin mukaan paino ei olis noussut ed. kerrasta ollenkaan. ei tosin pidä unohtaa sitä vatsatautia mikä oli. HYI!!

Bambiinon kuulumisia tässä tulin oikeastaan kyttäämään, miten hällä siellä äitipolilla on mennyt ja mitä vauvelille kuuluu...

jakselkaahan..

SmileX ja pallomaha rv 34 (prof. päivitys tehty )
 
SmileX Toivon mukaan ketutus menee ohi. :hug:
Mulla on hommaamatta kans vauvalle noita juttuja. Ajattelin ostaa sellaisen kehdon , joka keinuu ja että on renkaat alla. Se on hommaamatta, sekä jotain hoitopöydän alustaa ym. pientä.
Tänään uteliaisuutta ajelin tohon lastentavaraliikkeelle päin tietäen kyllä että siellä on se "hieno" kokous ja paljon ulkolaisia ministereitä. Eihän sinne lähellekkään päässyt autolla ajamaan kun poliisit oli sulkeneet tien. No, kerkeehän ne hommata vielä.
Nyt ei ole päivällä supistellut, monta päivää ja yötä kyllä supisteli. Taitanut olla liian aktiivista tuolla pedin puolella. :ashamed:
Nyt ukko lähti pariks päiväks nuorimmaisen mukaan ahvenanmaalle luokkaretkelle, niin saa olla rauhassa. B)
 
Hellou kaikille

On sen verran väsy painanut päälle, ettei ole saanut kirjoitetuksi reilu kuukauteen mitään.
Olen ollut viime ja tämän viikon saikullla ja maanantaina alkaa sitten äippäloma. En ole kyllä paljon muuta tehnyt nyt saikulla ollessani kuin nukkunut. Aamulla kahdeksan aikaa ylös, tyttö yheksäksi eskariin ja ite takasin kotia 3-4 tunnin päikkäreille, sitten tyttö takasin kotia, pakolliset pyykinpesu ja ruoanlaitto-ohjelmat, illalla ollut noin tunnin ulkona pihalla tai kävelyllä ja tv:n katselua loppuilta kello 23 tai 24 ja taas nukkumaan. Ihan järjetöntä nukkumista, hemoglobiini oli kuitenkin viimeksi 125 eli ei edes kovin huono. Mutta on tässä
se hyvä puoli, että loppuajasta kun olin töissä niin olin kotona pelkästään kiukkuinen ja pahalla päällä, mutta nyt on taas positiivisempi vaihde menossa, jaksaa keskittyä omaan perheeseenkin. :)

Tuosta tupakoinnista tulikin mieleen kysäistä teiltä arvon kolleegat että mitä "nautinto-aineita", ruokia tms olette kaivanneet eniten nyt raskausaikana?? Itse lopetin myös tupakoinnin kun huomasin raskautuneeni, mutta en ole koskaan ollut oikein kova polttamaan 0-7 tupakkaa päivässä, ja lopettaminen ei ole koskaan ollut vaikeaa, enemmän ollut sellainen sosiaalinen tapa. Tupakkaa en olekaan kaivannut nyt (ihan ehkä 2-3 kertaa lukuunottamatta). Eniten kaipaan lauantai-iltojen punkkupulloa ja siihen homejuustoja. Meillä oli miehen kanssa jo tavaksi tullut hankkia lauantai-illaksi 1 punaviinipullo (joka kerta eri) ja maistella sitä juustojen ja keksien kanssa. Olen kyllä nyt raskausaikana juonut pari kertaa lasillisen viiniä, mutta ei se ole sama asia. Olen maistellut kyllä homejuustojakin, mutta aika vähän, tulee vain huono omatunto kun ovat kiellettyjen listalla. Joskus saunan jälkeen kyllä himoittais juoda kylmä ja kuiva omenasiideri :p , mutta se menee helposti ohi kun juo puoli litraa vettä. Niin ja KAHVI siitä on tullut pahimmat vieroitusoireet, parin viikon päänsäryt sain osakseni kun päätin että kahvin juonti loppuu nyt (närästyksen takia).

Imetysliiveistä: itselleni tuli eilen tilaamani imetystoppi, joka vaikutti kyllä aika pätevältä ja liivit tulivat myös, mutta ne täytyy vaihtaa hieman isompiin, oma normikoko on vaatimaton F80 ja tilasin myös sen kokoiset, mutta ympärys ei riittänytkään. Todellakin toivon, että nämä eivät tästä enää kasva

:whistle:

Petipuuhat on täälläkin hieman vähentyneet, mutta eniten ehkä siitä syystä kun olen ollut niin väsynyt, sanoin kyllä ukkokullalle että juhannuksen jälkeen meillä ei paljon muuta tehdäkään kuin sänkyhommia, pihatyöt ja terassinlaitot saa väistyä tärkeämmän tehtävän myötä :D

Kotieläimiä meillä ei ole, eikä myöskään tule koskaan minun allergioiden takia, vanhempi tyttö (13 v.) haluisi jonkun liskon tai vastaavan, mutta sellainenkin meille tulee vain jos minusta aika jättää, niitä nimittäin kammoan ja pelkään aivan kalmalasti. Tytöllä oli hamsteri pari vuotta ja pelkäsin vähän sitäkin, en voinut syliin/käteen ottaa kun ne jalat on niin kamalat.
:ashamed:

Turvotusta ei onneksi ole ainakaan vielä tullut, mutta ehtiihän tuo vielä. Muuten masu kyllä painaa todella paljon ja on hankala istua ja välillä on hankala maatakin kun vasempaan kylkeen sattuu, kävin sen takia polillakin mutkan mutta ei siellä mitään muuta löytynyt kuin tuo masuasukki, joka siellä painaa. Oli silloin PT ja viikon päästä RT mutta nyt en ole taas ollenkaan varma miten päin siellä ollaan, maanantaina on neuvolakäynti niin silloinpahan sen kuulee.

Johan tässä taas tulikin kirjoitettua

Hyvää loppuviikkoa kaikille masun kasvattajille ja masukeille

T: Äippä ja AinoEinari 34+2
 
Juu alkaa olla päivä pulkassa taas eikä oikeastaan tee mieli tupakkaa =) olen siis vielä'ki iloinen asiasta. =) taidan olla päätökseni tehnyt tupakin suhteen. mies oli polttanut töissä yhen ja oli taas meinannu taju lähtee, kannatiko, no ei varmaan.

hei ainoeinarin äippä!? minkä kokoinen kuppi sulla on oikeasti? mulla 75-80 D mutta nyt jo E-kupissa. Rinnat on aina ollut suuret ja häiritsevät roikkumisesta puhumattakaan. mitä luulet että kasvaako ne kauheasti sulla vielä?
mä oon ajatellu ihan leikkauttaa omani " normi" mittoihin, loppuis tuo iänikuinen selkäsärky ja välillä kaksienkin rintaliivien päällekkäin pitäminen! ja toppi päälle.:ashamed: mitäs sitte ku maitoa alkaa nousta rintoihin? ja kun imetys loppuu...
mein äiti sanoi että rohkeesti vaan lääkärin pakeille että yhteiskunta maksaa terveyshaittaisten rintojen pienennysleikkauksen ja nää on ollu haittana jo 11 vuotiaasta :x

SMILEX: samoja huolia täällä päin, ei rahaa oikeastaan yhtään ja huolettaa se lapsen kannalta. kaikki aina järjestyy mutta tiedän miltä tuntuu tässä hormoonipäitten kun alkaa huolettaa raha ja siitä kaikki muu asia ja sitte noidankehä onkin valmis... :( mullekin tulee ekä äitiyspvä raha vasta kesäkuun puolvälissä ja miehen tulot on aika minimaalisia kun ulosotto vie niistä aika suuren osan, joudutaan ottaa kokoajan etukäteispalkkaa ja sitäkin saa maksaa aina takaisin =( lasku pino on mitä suurin vaikka ollaan luovuttu jo turhista eli lisäkanavat plus muita juttuja. mut tsemppiä sulle! et oo yksin ja raha on aina sellanen huoli et sitä ei pääse pakoon =( halauksia!

hauskaa illan jatkoa ihanille palloille! :flower:

eelu ja kuuku 34
 
Sanotaan, että omaa lasta odottaessa sitä helposti matkaa jonnekin menneisyyteen ja muistelee omaa lapsuuttaan ja omaa äitisuhdettaan. Olen huomannut ikävöiväni omaa äitiäni aivan valtavasti nykyisin ja aina kävellessäni äitin kuvan ohi, jossa me kahdestaan ollaan ja halataan tulee uskomaton kaipuu. Äitini kuoli äkillisesti mahasyöpään v.2004. Joutui sairaalaan tulehdusarvojen ollessa korkealla ja viikkoa myöhemmin sydän pysähtyi. Kesti pitkän aikaa toipua järkytyksestä, koska kukaan ei edes meidän äiti tiennyt sairastavansa syöpää. Kaikki tuli eteen, kuin salama kirkkaalta taivaalta ja alkoi pitkä toipumisprosessi.

Nyt varsinkin oman äidin neuvot ja vinkit olisivat ihania, jutella pitkään asiasta kuin asiasta, äidiksi tulemisesta ja olisi niin ihana nähdä, kuinka äiti touhottaisi ja olisi iloinen tullessaan mummiksi.

Kamalaa ajatella, että tulevaisuudessa mennään Rusinan kanssa viemään kukkia äitini haudalle tai kerron kuvista pojalle, kuinka elinvoimainen, vahva ja upea ihminen hänen mummi eläessään oli.
Ikävä on kova, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Olisi niin kiva ottaa puhelin ja soittaa äitille ja kertoa, kuinka raskaus on mennyt.

***

Vähän positiivisimpia asioita tähän väliin. Eli viime yönä taas tuli rampattua kiitettävästi vessassa ja kirottua muutaman kerran rakon täyttyvyysnopeuden. Rusina liikkuu kovasti ja ensi viikolla onkin taas neuvola-aika. Saas nähdä miten sf-mitta on noussut vai onko noussut ollenkaan =/

Nautinto-aineista: Hmm...tähän pitää ehdottomasti kirjoittaa jotain. Samalla tavalla kuin AinoEinarilla niin tuo homejuusto on ollut ennen raskautta herkku vailla vertaa, ei ole nyt raskauden aikana ollenkaan tullut syötyä sitä. odottakaas raskauden jälkeen jossain vaiheessa :D ! Tupakkaa poltin myöskin ennen raskautta, välillä enemmän ja välillä meni päiviä ettei tupakkaa tehnyt yhtään mieli. Nyt tulee 7 kk täyteen ilman tupakkaa ja olenkin sanonut niin perheelleni kuin ystävillenikin, että miuta saa kunnolla potkia perseelle jos haaveilenkaan aloittavani tupakointia uudestaan!

Saunan jälkeistä kylmää lonkeroa olen kaivannut jonkin verran, mutta pääseehän sitä sitten aikanaan nauttimaan samoista asioista kuin aikaisemmin. Tähän vain tulee tällainen pienen pieni breikki :)

SmileX: Rahahuolet ovat tälläkin suunnalla Top 1. Miehen kanssa siitä taistellaan harvasen päivä ja huoli raastaa väkisinkin sydäntä. Asioilla on onneksi kuitenkin jännä tapa asettua oikeille uomilleen, joten älä huoli liikaa. Mennään vaikka läpi harmaan kiven jos sitä vaaditaan :hug:

Brigantia & Rusina (rv 33+2)
 
Moro!


Mieki lopetin tupakin polton viime marraskuun alussa. Edellisenä päivänä olin plussannu. Sen puoli vuotta poltin salaa mieheltä vain töissä. Sitä ennen olin polttamatta siitä lähtien kun alettiin tapailla, vuodesta 8/2005.

Siideri himottais, juonkin pari kertaa kuukaudessa alkoholitonta Nikolaita tai Golden Cupia. Toisaalta pääasia että on happoja, ginger alekin käy mainiosti.

Maksalaatikkoa oon syöny puolitoista rasiaa koko raskauden aikana ja yhden pienen maksamakkarapötkön.

Näin loppua kohden on tavat vaan höllentyneet, joskus kävi mielessä alkaa kattoa sitä kiellettyä makeutusainetta, mutta enpä oo kattonu, että syönkö. Muutenkin verenpaineet on tosi hyvät ollu koko ajan ja turvotusta ei ainakaan vielä ole ollenkaan niin, syön mitä tahon. Verensokerin kans toki tappelen, mutta se on pientä. Ei ne oo kuukaudessa noussu yhtään kasia ylemmäs vaikken mikään tiukkapipodiettaaja oo ollu.

Brigantialle halaus! :hug: Itellä semmonen tilanne, että oon adoptoitu ja pikkusisaretkin oli päälle vuoden ikäisiä kun tulivat. Ja lisäks hän toipuu aivokasvaimen poistosta pikkuhiljaa. Siinä menee oma aikansa tai en tiedä saanko enää sitä samaa äitiä takaisin kuin ennen leikkausta oli. Multakin puuttuu "näistä asioista ymmärtävä äiti". Anopin kanssa ei vielä olla niin läheisiä, että riittäs.

Kävin joku aika sitten ostamassa Triumphin rintsikat, yhet ainoat oli sopivat koko liikkeessä. Siis vaikka koko täsmäs, oli malli huono. Ne on 80G. Ennen käytin 75DD. Kasvunvaraa ei oo yhtään. Oon kyllä haikaillu tilata Bebesiltä, mutta mites jos sieltäkin saa huonon malliset sitten. Ei oo käyntiä Helsingissä enää vähään aikaan.

T: pörrö ja vaava 34+5
 
kuulumisiä äitipolilta !

vauva voi hyvin mutta edelleen seurataan koska virtaus napanuorassa ei ole kuulemma kauheen hyvä pömppis on lihonnu 1940 g:n mutta kuulemma edelleen pieni...nyt sitten alotettii samalla albetol lääkitys 100mg 2* päiväs ( auttaa istukan toiminnas samalla ) ja myös kun paineet meinaa kohota välillä :/ :/
käsky kävi neuvolaan ja sainkin jo sinne ajan 4.6 sitten uusi aika on äitipolille 10.6 eli tarkas syynis olen nyt....pömpis on nyt rt:ssä kun maanantaina oli vinottain ja paino mua nivuseen vasemalle puolelle ja peppu oli oikealle ( mulla oli aika tukala olo )...sydän käyrä oli hyvä ja pissa puhdas...mutta eiköhän sen kestä pömpiksen parhaaksi tämä juokseminen sielä on =) =)

täällä kans on hermot kireellä kun ei meinaa lastenhuone valmistuu sitten millään...eilen kävi mun iskän tuttu laittamas hanan paikoilleen joten se on nyt hoidossa siltä osin ..enään puutus kytkentä jakorasiasta ja lampun johto jolla saa lampun palamaan ja jalka,katto ja ovi,ikkuna listat alkovista ja siivous ja raivaus muuten on valmista....ite olen noitakin juttuja hoitannu mutta en osaa naulapyssyy käyttää ja en pysty kauheesti yksin tekee |O |O

joku kysy ruuista: ite olen syönny kyllä homejuustoa jos olen sen kuumentannu kastikeessa....muuten olen ihan normaalisti syönny kaikee mitä ennenkin ..paitsi maksamakkaraa....

se kirottu peräpukama on ruvennu vuotaa verta |O |O onneksi olen saannu sen rauhottuu ac3:lla ja piti soittaa neuvolaan ja kysyy neuvoa ...pyyhkiminen kieletty eli pitää pestä pylly ja samalla suihkutelu on hyväksi sille ja sitten tota ainetta..onneksi on auttannu :whistle: :whistle: muuten siitä ei eroon pääsekään kun vasta synnärillä (jos siloinkaan )

mutta mä lähen saunan pistää päälle nyt :wave: :wave:

bambiino ja pömppis rv 34+2
 
Heippa!
Tällä suunnalla ei ole supistuksia näkynyt vielä ja olo on oikein hyvä. Puutarhatöitä olen tehnyt joka päivä näin lomalla ollessa. Lähdetään miehen kanssa Gardajärvelle viikoksi lepäilemään, sain lääkäriltä vielä luvan lentää.

Mielitekoina minullakin punaviini ja juustot.
Eläinkunnan edustajina meillä löytyy maakilpikonna ja 8-vuotias narttukoira.
Imetysliivejä ei vielä ole hankittuna, enkä oikein tiedä mistä ja minkä kokoisena niitä pitäisi hankkia.
tunnesuhde vauvaan, mulla kanssa vielä vähän hukassa, en oikein vieläkään ymmärrä että meitä on kohta kolme ja mitä se tarkoittaa. Luulen että asia konkretisoituu vasta sitten kun pikku poikanen pötköttää rinnan päällä. Iloisena toki odottelemme, mutta vielä ajatus tuntuu kaukaiselta.
Tulikohan nyt kommentoitua kaikkeen mitä piti..
Poppeli 31+4
 
eelunen Minun normaalikoko on f 80 ja se on jäänyt edellisestä raskaudesta (7 vuotta sitten) sitä ennen oli noin kokoa pienempi muistaakseni E75, joka oli puolestaan jäännöstä esikosta. Ennen esikoista koko oli D 75. Olen yleensä ostanut yhdet imetysliivit ennen lapsen syntymää kun ei ole tiennyt mitä rinnoille tapahtuu syntymän jälkeen. Minun suku sekä isän että äidin puolelta on hyvin rintavaa ja minä olen ilmeisesti perinyt nämä geenit molemmilta puolin ihan serkkujenkin edestä. Mulla on 3 tyttöserkkua ja meillä on äidit sisaruksia ja isät veljeksiä ja heillä kaikilla on ihan normaalikokoiset rinnat, toisaalta heistä kenelläkään ei ole lapsia vielä. En ole huomannut että minulla olisi mitään selkäkipuja tai muita tullut näistä meloneista, mutta kalliiksi ne tulevat. Mistään vaatekaupasta tai marketista ei löydy kokoja, aina pitää meinnä vasittuun liivikauppaan ja sielläkin on yksi merkki valikoimassa jolla on tälläisia kokoja, tai olisi niitä muillakin mutta kun ne on sitten niin helkutin rumia mummopuutereita, että niitä en huoli. Niinpä olenkin ollut jo vuosia uskollinen Primadonna asiakas ja jos oikein hyvä munkki käy niin joskus tarvii maksaa vain 90 ? liiveistä, yleensä hinta pyörii kuitenkin noin 125 ?/kpl. Mutta liivit on kestävät, istuvat, hyvännäköiset ja tukevat, voin kyllä lämpimästi suositella näitä vaikka hintaa onkin niin että päätä huimaa.
Että tällaista tisuasiaa :)

Brigantia tuli ihan kyyneleet silmiin kun luin sun jutun. :hug: sulle. Minun anoppi kuoli -02 myös syöpään ja minä kaipaan häntä ihan hirmuisesti kun hän oli aina niin ihastuksissaan lapsista ja kaikinpuolin aivan ihana ihminen. Hän olisi ollut niin mahtava mummo. Minun oma äiti juuri viis veisaa lapsenlapsistaan, laittaa tekstareina synttäri ja nimmpparionnittelut sun muut toivotukset. En jaksa siellä paljon käydäkään, ehkä kerran vuoteen, kun ei ole kiinnostunut niin en minäkään jaksa olla. Minun isä taas vaimonsa kanssa ovat meillä se isovanhempien henkireikä, heille ei kai mitään niin tärkeää olekaan kuin lapsenlapset. Jaksavat ja haluavat kyllä auttaa ja olla tukena ihan aina. Että kaikenlaista löytyy täältä.

Mutta uudestaan hyvää loppuviikkoa kaikille

Kiva lauantaina pääsee herkkuja notkuvien pöytien ääreen :p
 
Mielitekoina:on kieltämättä ollunna viheliäinen homejuusto.En oo muruakaan kyllä suuhun laittanu.Kylmä olut myös maistuis varmaan hyvälle, mutta kevytolo-linjalla oon hyvin porskutellut!Maksamakkaraa oon hyvin harvoin vähäsen syöny.Ja tunnustan,Miehen ostamasta batterista on tullut joskus siemaistua.Jännä juttu ,kun en normaalisti voi sietää batteryä niin raskaana ollessa se maistuu taivaallisen hyvälle!Tupakkaa tekee silloin tällöin tosi kovasti mieli.Lopetin reilu vuos sitten tän kroonisen poskiontelosairauden takia.Ja hyvä niin!Tsemppiä myös teille tupakinhimon kanssa taisteleville! :hug: Teki nimittäin miullaki tiukkaa ku sauhuttelin aika vakituiseen 14 vuotta.Ainut et esikkoa oottaessa pidin "taukoa".Imetyksen lopetuksen jälkeen se pahainen tupakki eksyi taas jostain suuhuni...Ja jäi sitten tavaksi ja mie sit riippuvaiseksi! :headwall:

Brigantia: :hug: Tosi ikävä tapaus!Täälläkin luettiin tarinaa tippa linssissä.

Bambiino:Tsemmpiä siulle!Onnex pömppikselle on kuiteski tullut painoa lisää ja sait nyt asianmukaisen lääkityksen.Mieki oon ravannu urakalla neuvolassa ja äippäpolilla, mut en koe sitä rasitteeksi vaan päinvastoin,meistä pidetään hyvää huolta! :hug:
Pukama on myös aina mukana täällä!Välillä ja varsinkin sillon ku oli sitä ummetusta ja uloste kovaa ni tuntu et koko pönttö ol veressä.Pukama ilmesty 10 vuotta sitten esikkoa oottaessa ja nyt raskausaikana se on taas "aktivoitunu".Ite en oo vielä voiteita käyttäny mut varmaan kohta pitää venyy ostamaan...

Hermot:on ollu nyt pari päivää vähän tasasempaa paitsi nyt iltamassa tuntuu rupeevan taas räiskymään!Ärsyttää ku poika yrittää taas passuuttaa,jättää tavarat lojumaan,koiranrontti kyttää kuola valuen ku yritän syyä.Siis periaatteessa ihan normi asioita joista ei pitäs hihat palaa,mutta niinpä,argh!

Miun äeti on 67-vuotias invalidi(nivelreuman rampauttama,diabetes,verenpainetauti jne.).Mie kävin 7 vuotta siivoo viikottain porukoilla,hoijin äetin apteekki asiat ja osan kauppa-asioista.Viime syksynä menin sit niin huonoon kuntoon sairauteni kanssa et isosisko otti vuorostaan pestin vastaan.Kyllähän tuo vielä jaksaa silti juoksuttaa kiitettävästi.Mie käyn ostaa sille tupakat,tenat,siiderit ja brandyt!Ja arvatkaa hävettääkö pikkukylällämme kaupankassalla olla 5 tupakka-askin, muutaman siideritölkin ja isonmahan kera!Varsinkin ,kun kaikki suurinpiirtein tuntee miut ku oon ollu töissä koulussa,päiväkodissa,iltapväkerhossa...
Eli meijän mamista on turha haaveilla ku miettii lastenhoitoapua.Muuten kyllä auttaa,antaa vaikka viimeiset rahansakin lapsilleen jottei tarvihe näläkää nähä.On se sentäs miun ainut äeti :heart:

Yskä on minuu taas vaivannu ja ku tulee tarpeex kova yskänpuuska ni takuuvarmasti lirahtaa sit housuun :ashamed: .Eikä auta vaikka kuin jumppais lantionpohjalihaksia.Neuvolassakin marmatin asiasta...Tuumas vaan et koita ennakoida,"Vedä" emätintä ylöspäin samalla ku yskin.Just niin ,ai käelläkö vejän :LOL: .Pikkumiehen piä painaa pahimoilleen rakkoa,hormonit on löysyttäneet kudoksia jne.Joten yskin ja ruikin nyt sitten,reilua!

Smilex:Tiällä kans käyvvään rahasta harva se päivä jos jonkinmoista käenvääntöä!Pitäs varmaan joskus saaha se lottovoitto ni loppus vähäx aikaa tää sentin venytys...Laskuja satelee enemmän ku laki sallii ja tilipäivänä ku laskut maksaa ni lopuilla ei paljoa juhlita.No ei tässä meijän parisuhteessa tunnu muutenkaan kovin paljoa juhlimisen aiheita olla.Päivä kerrallaan koetetaan olla listimättä toisiamme!

Pitäs vissiin lähtee iltapalalle vaan närästää valamiiks jo ihan mielettömästi ja pissittää,taas...
Öitä mammat ja masut!Toivottavasti ei tarvihe ihan kauhiasti vessassa ravata yöllä!

Ievaliina ja pikkumies 35 tasan :heart:
 
Huomenta mammat..
Nythän ahkerana oon :)
Aattelin vaan tulla ilmoittaa eiliset äippäpoli kuulumiset. Kaikki oli ihan hyvin. Ainut, et säikäytteli vaan uudella käynnillä heti tänään sokereiden takia, mut onneksi peruuntu, kun lekuri tutki tarkemmin papruja ja oli sitä mieltä, että niin vähän paastoarvo ollut koholla ja raskaus ja arvot menee samaa kaavaa kuin edellisis raskauksissa, eikä edellisetkään vauvat oo jättijättiläisiä ollut , ettei nyt vielä ainakaan tarvia sokeriarvojen takia mitään toimenpiteitä tekee. HUh.
Vauva on mitoiltaan keskikäyrällä . Nyt näytti ´painoarvio 2500.
Ja pojalta näytti vieläkin...vahvasti. Jee :)
Siinä odottaessa juteltiin toisten mammojen kanssa...yleensä siinä jonossa oltu usein vaan turvat tukossa, mut nyt oli hyvä porukka :) Yks äiti vaan jäi samalta reissulta käynnistykseen.. Ja hui, kun minua alkoi jänskättää ihan hänen puolesta. Hää niin reippaana vilkutteli ja sanoi ettei jäskätä yhtään. Olis kiva tietää kumpi heille tuli. Noh, selvis että asutaan samas kaupungis ,et voi olla et törmätään vielä täällä jossain.
Nyt mentävä laittaa päivä vaatetta päälle ja lähteä ulkoilee. Tosi ihana ilma !

Äippä 34 tasan

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE !!!!
 
rahasta vielä että mulla kun on tässä kokoajan työnohessa menny nuo AMK opinnot, niin tänä keväänä kun päätin suorittaa kaiken mahdollisen pois jo ensi syksyltä ettei valmistuminen siirtyisi vauan tulon takia, niin sepäs laittoikin meidän talouden niin ruikulille ettei osattu mitenkään ennalta ajatella vaikka kuinka laskettiin olevinaan ja suunniteltiin.
Olen joutunut olemaan heti vuoden alusta yli 3kk ilman palkkaa työstäni pois työharjoitteluiden takia, joten nyt kaikki tuona aikana tulleet laskut on ollu maksun alla ja uusia tulee entiseen tahtiin. Jotenkin sellainen kierre päällä ettei meinata saada ikinä tuota laskukasaa maksettua.
Mä jo jouduin laittaan meidän moottoripyöränkin myyntiin :'( :'(
sit nää vauva hankinnat tähän kaiken muun päälle... tää vauva aika kun on melkoista bisnesta kauppiaille, hinnat hirveitä ja ihan huonoakaan ei viitsis ostaa!!
Turvakaukalo puuttuu edelleen, sängystä patja, hoitoalusta ja käytännön hankinnat just ennen vauvan tuloa, vaipat, rasvat ym

Ja kun mä teen aina raha asioista isoja juttuja, ikäni kun olen tottunut elämään niin että laskut hoidetaan ajallaan, sen jälkeen tehdään vasta muuta. Olen pysymällä pysynyt erossa maksuhäiriöistä tai edes muistutuksista jne mutta nyt on kyllä tilanne muuttunut ja se ahdistaa |O

kait se tästä joskus..? :headwall:

tulihan vuodatus, kiitos, helpotti.
Palailen myöhemmin jos ultrassa on jotakin infoamista.
Siitäkin jo jonkun kauhu ajatuksen sain että napanuora on varmaan muksun kaulan ympärillä ja ei pystytä kääntämään häntä ja kiiruusti leikkuriin ja sit ollaan viikkoja sairaalassa keskosen kanssa... *PIMEETÄ*

:LOL:
 
Smilex:Meillä mies lähti opiskelee uutta ammattia aikuiskoulutuspuolelle syyskuussa viime vuonna,mie olin päiväkodissa adhd-pojalle hlökoht.avustaja.Rahat riitti laskun maksuun ja jäi vähä käyttörahaakin.Sit miun tauti kroonistu,olin 6 viikkoa yht.mittaa sairaslomalla,tipuin sairaspvärahalle ja miun ol pakko irtisanoutuu töistä jotta saivat avustettavalle uuden avustajan.Lääkäri kirjoitti työkyvyttömyystodistuksen miun sairauden takia työkkäriin,työkkärissä möhlivät miun paperit,karenssia en saanu vaan peruspväraha viivästy heijän mokan takia 2,5 kuukautta...(ja muuten tän hirmu sairastelun ja ressin aikaan raskauduin vaik söin e-pillereitä,jotain positiivista kuitenki).Kaikki laskut piti soitella ja siirtää ja sit ku sain takautuvasti pvärahat niin ne menikin laskuihin joka sentti!
Nyt jo jälkeenpäin voi vähän viime talvelle varovasti nauraa,mut sillon kyllä tuntu et maailmanloppu tulee.Tiukan sentin budjetti on voimassa meilä edelleen,vaaville en oo mitään uutta ostanu,kaikki on käytettyä.Turvakaukalon kuitenkin ostan uutena,makso mitä makso!
Ja tänään käyn ihan satavarmasti muutaman kukan ostaa ihan itelle huomisen 31 vee synttäreideni takia!Pakko saaha kukkia |O .

Lähen laahustaa porukoille koiruliinin kanssa,äeti oottaa jo siellä,pitää vääntää siskonpojan ylioppilasjuhliin huomisex ties miten monta täytekakkua ja voileipäkakkua.Tuskin kukaan huomenna muistaa ees miun synttäreitä...No, ei välivuosia juhlita!
Hurrrrjan hyvää perrrjantaita mammoille!

Ievaliina ja pikkumies 35+1
 
Brigantia: Tosi koskettavasti kirjotit äidistäsi! :hug: Tuli vaan niin suru sun puolesta.

Kopsaan itseäni tuolta sokeripalstalta:

(.) Mie kävin eilen ultrassa äitipolilla. Pingun painoarvio oli vähän alle 2,300 kg ja viikkojahan siis oli 35+0. LA:na arvio 3,300 kg tällä tahdilla. Eli keskikäyrän alapuolella menee, mut ihan normaalinrajoissa. Napavirtaukset hyvät, lapsivettä ok, RT ja mitähän vielä... kaikki kuiten hyvin. Ja sukupuolesta saatiin hyvin vahva veikkaus ja selkeältä se minustakin näytti ku lääkäri pysäytti kuvan kriitiseen kohtaan, mut en sitä täällä paljasta ku ei läheisillekkään kerrota suurimmalle osalle.

Vielä kuitenkin uus ultra varmuuden vuoks LA:na (siis kun sokeriarvoja seurataan). Supistusten takia katottiin kahdunsuu ja kaulaa edelleen 3 cm, mutta kohdunsuu pehmentynyt. No, onneks ei ton enempää oo saaneet aikaan ku kovin pikkuinen rääpälehän tuo olis nyt vielä. Ruokavaliota ja arvoja kehuttiin ja terkka kysy et saanhan varmasti tarpeeksi syötyä ja käski syödä hiilareita entistä useammin, et vaikka parin tunnein välein vois syödä välipalaa. Mun paino oli laskenu 200g parin viikon takasesta ja 1,4kg tullu raskaudenaikana, mut onhan mulla ylimäärästä jonku verran ollu valmiiks. Lisäks sain ohjeen, et saa ja kannattaa pitää yks herkkupäivä viikossa, mut ei tietty kaksin käsin lappaa karkkia. Ja jäätelöä se kehu, et herkuista melkein vähiten nostaa sokeriarvoja.

Viola ja Pingu 35+1
 
SmileX Voimia sentinvenytykseen ja vinkkinä suosittelen kirppareita. Me ollaan pariin otteeseen käyty sellasissa lastenkirppiksillä, missä vain lastenvaatteita ym. lastentarvikekamaa. Ja jos ei tulevat isovanhemmat olisi halunneet sponssata rattaita ja kaukaloa, oltais varmasti käyty sieltä ostamassa käytettyinä. Ja kiitos piristävästä pallomahakuvasta, oli AIVAN ihana!!!

Brigantia oli todella liikuttava sun teksti. Mun anoppi kuoli syksyllä muutama kuukausi ennen mun raskautumista kehkosyöpään. Miehelleni se oli todella iso pala, mutta onneksi on ollut myös paljon onnellisia tapahtumia (helmikuussa mentiin naimisiin ja nyt tämä vauveli). Anopille ehdittiin häistä kertoa, mutta ennen vauvauutisia hän nukkui pois. Olisi ollut hänelle todella onnellinen asia, kun ainoa poika on saamassa esikoistaan. Toisaalta mieleeni on tullut joskus, että se on tämä luonnon tasapaino, kun joku jättää tämän maailman niin toinen saa alkunsa.

Mieliteoista Minä lopetin tupakanpolton jo muutama vuosi ennen raskautumistani. Ja myös ennen kuin lopetin e-pillerien syönnin. Ja olen ollut tosi onnellinen että tein sen päätöksen jo niin varhain, että pystyin taistelemaan itseni pois riippuvuudesta ennen kuin tulin raskaaksi. Nyt ei sitten ole koko raskausaikana tehnyt hiukkakaan mieli. Mutta ymmärrän kuinka vaikeaa lopettaminen voi olla. Ja Paljon Tsemppiä Eeluselle!!!
Minulla on kaikkein suurin mieliteko kiellettyjen listalla ollut graaviloheen. Voi hitsi kun sitä saisi taas syödä!! Siiderit ja lonkerot olen muuten korvannut Laitilan Virvoitusjuomatehtaan limonaadeilla. Suosittelen eritääin lämpimästi jääkylmän lime tai sitruunalimonaadijuoman ottamista mukaan saunaan, kun tekisi mieli yhtä huurteista lonkeroa. Niitä myydään ainakin täällä meilläpäin lähes joka kaupassa tölkeissä.

Sitten omaa napaa ja tämänaamuisia neuvolakuulumisia:
rv 35+3
paino 60,3kg +420g/vko
RR 108/60
Hb 120 (jee noussut takaisin normaaliin, saan lopettaa rautapillerit kahden viikon kuluttua)
Raivotarjonta
syke ja liikkeet ok.
pissa puhdas
Eli levollisin mielin odotellaan koska sitten päästään synnyttämään. Neuvolatäti käski nauttimaan olostaan nyt vielä kun voi itse määrätä mitä tekee ja milloin tekee. Päivisin olisi myös hyvä välillä levähtää ja nostaa hiukan jalkoja ylös. Muutenkin olen jo henkisesti tosi valmis vaikka heti lähtemään synnyttämään, millään ei malttaisi enää odottaa! Kaikki hankinnatkin alkaa olla tehty. Ainoastaan hoitotaso pitäisi vielä kiinnittää voitopöytään. Siinä se sitten olisikin.

Eipä tässä muuta, alan keskittymään hiukan enemmän tuohon ruuanlaittoon.
Aurinkoista ja lämmintä viikonloppua kaikille mammoille ja ihanille masuille! B) B)

Titta ja masuasukki
 
Ai niin ja nuvolakuulumisiin vielä: sf- mitta oli 28cm. Alakäyrän alle tiputtiin taas, mutta nuvolatäti oli sitä miletä, että kun kaikki on tarkastettu ja hyvin oli niin eipä kai siinä ole mitään murehtimista! Joten enpä aijo ruveta murehtimaan sitäkään, eikä paljoa murehdituta, kun en edes sitä muistanut tuossa heti mainita.. =)

Titta taas
 

Yhteistyössä