Heinämassut-07 vol.2

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
vihreäsammakko
Heips!

Jo hävis konelta kaksi kirjettä :/

Aiaifi::hug: sulle ja voimia.

Jenmo85 :tiedoni menivät oikein,kiitos.

Oma napa:neuvolassa käytyy ja kaikki ok.Painoa mitatessa th. pyys ottamaan villapaidan pois että saatiin "hyvä" paino,eli 350g per viikko(aika tarkka homma ) ;)
Asian vierestä:huomasin että on myynissä myös pastoroitusta maidosta valmistettua tuorejuustoa ja heti meinaan tehä Pirkka lehden tuorejuusto-persikka kakun :p

Paljon kirjavia munia kaikille Heinamassuille
=)


Mä ja pikkuinen 24+3
 
Vauvelihaave tosi hienoa, että kaikki oli hyvin! Varmasti iso helpotus. Kyllähän siellä vaavi profiilissa makoili :) luulen, että sun täytyy kirjautua ite ulos, ennenkun sulla näkyy (tai sit oli joku näppäin, jota piti paina... mut älä vaan kysy, että miten se meni...)

Mutteri koita ottaa nyt mahd. rauhassa sinäkin! Ettei vaan aukee turhan aikasin. Mä pidän kaikki sormet ja varpaat pystyssä niin itteni kun muitten puolesta, ettei joutus sairaalaan makaan: se on - suoraan sanonko mistä :(

Taidanpa lähteä katsomaa Bondia (=nukahtamaan sohvalle)

jaksuja! :wave:
 
Shannon1 siis supistelujen johdostahan ne paikat alkaa aukeemaan sitten.. :) Mullakin kun on alkanut pehmetä jo paikat, niin supistuksia ei kauheesti kaivattais.. :/

Paalina :LOL: voi ei.. teillä tuli sitten puhdasta vessapaperia ;)

Ninniliina jeps, yritän kyllä nyt vaan mennä kaikessa sieltä mistä aita on matalin.. :) ja jos alkaa supistella, haen sitä saikkua.. Toivottavasti sinäkin jakselet siellä ????

Me lähdetään tänään Silja Europalla kahden noiden vanhemman lapsen kanssa.. junnu menee mummilaan ja mä jo täällä :'( :'( ikävää... :( kun se on ollu vaan pari kertaa yö kylässä ja silloinkin isot sisarrukset on olleet mukana.. nyt menee ihan yksin.. ei sillä, hän on ihan mummin ja ukin tyttö, mutta silti :ashamed: Mutt atää on oikeastaan ensimmäinen kerta Oonan syntymän jälkeen kun Joni ja Venla saa meiltä jakamatonta huomiota.. ja onhan se reissu itellekki helpompi kun ei tuon pienimmän perässä tarvitse juosta.. :)

Olo on paksu, siis TOOOOSI paksu, mutta muuten hyvä.. :whistle: Vauveli potkii ja eilen kun jännättiin Idolssia niin tais se vauvakin mossata masussa Arin puolesta :D :heart: :)
Heidi ja tyllerö tasan 26
 
Moi!

Minulla laskettu aika 29.7. Ja synnytyspaikka on Jyväskylän keskussairaalssa. Eka lapsi tulossa ja yksin odotan, isä ei mukana kuvioissa enää.

Hyvin on mennyt, ultrassa olen käynyt aika monesti, epäiltiin etis-istukkaa mutta viime ultrassa näytti että olisi siirtnyt pois kohdunsuulta. 18.3 menen vielä.


Mari
 
Mutteri Vessapaperista tuli tosi puhasta,mutta näkisitpä sen miehen mustan hupparin joka oli peseytymässä :whistle:

Mulla on alkanu kiristään ylämahaa kauheesti, hirvee ähky olo koko ajan...muuten on nyt aika hyvä olotila kaikinpuolin =)

Nyt takas telkkarin ääreen jännittään kärppä-peliä ;)

paalina
 
Mulla on alkanut kiristää koko masua. Tänään kiristi melkein 1,5 tuntia. Ei ollu kivaa... :'(

Vauvan vaatteita olen alkanut tässä pesemään. Yks koneellinen on pesty ja monta vielä edessä. :D Miten noita on noin paljon kertynyt? :whistle:
Kaveri yllätti mut tässä viikolla. Oli ostanut mulle vaunut. Jotenkin oli sellainen sanaton olo, kun kuuli. Joskus mietin, että miten mä ansaisen tuollaisen ihmisen elämääni.

Ex on soitellut ja kysellyt, että mitä tuleva lapsi tarvii... Jos se vaikka ne sitten ostas.

Viipi&Vilperi 25+4
 
Heippa heinämassut :wave: tulin teille ilmoittelemaan että taas on tänne puolelle päästy! vahvan plussan tein tänään ja joulun ihmettä odotellaan :heart: vielä kylläkin pelon sekaisin tuntein ettei vaan kesken taas menisi :\|
 
ONNEA VAUVELIINI!! Ihanaa kuulla hyviä uutisia =) Toivon paljon tarrasukkia pikkuiselle ja että hän jaksaa kyydissä joukukuulle :flower:


Tänne ei sen ihmeellisempiä kuulu...kauhea tohina koko ajan kun pitäis yrittää nyt pyhinä käydä siellä sun täällä kylässä... Aina välissä kotona ollessa oon lontannu noita vauvan vaatteita. Mulla ihan sama juttu kuin Viipillä että mietin, mistä näitä on NÄIN paljon kertyny :whistle: Pari potkaria on sellaisia ihania froteisia jostain äidin säästöistä säilynyt, jotka on aikoinaan (vuonna -85 tai -84 puolella) tullut minun äitiyspakkauksessa...ovat kyllä tosi tyylikkäät!

Lupasin, etten enää osta kuin sellaisia superhyper ihania "kyläily" vaatteita jos sattuu vastaan tulemaan, ja etten enää haali lainaankaan näitä perus bodeja ja potkareita mitä tulee sit kotona käytettyä... Mutta äskenki kävin just maksamassa jotain, mitä tuli huutiksesta huudettua...
Toisaalta vähän epäilen, ettei niitä sitten kuitenkaan niin paljon ole, varsinki jos vauva pulauttelee paljon. Parempi vaan, ettei tarviis joka päivä pestä (vaikka varmaan kone pyörii joka tapauksessa päivittäin kuitenkin) :D

Ihmettelen sellaista kerran näkemääni listaa, jossa oli vaatteet ja määrät, mitä kannattaa vauvalle varata. Siinä oli että 4 bodya tai kietaisupaitaa ja neljät potkarit, että niillä pärjää jo oikein hyvin. Musta kyllä tuntuu, ettei meillä ainakaan pärjätä niin vähällä, tai sitten niitä saisi olla jollain hiustenkuivaajalla kuivaamassa kokoajan, kun ei kuivausrumpua ole.

No mut mennessä näkee... Pesemään en vielä ole ryhtynyt, lajittelen vaan noi 62 senttisiin asti hoitopöydän laatikoihin ja loput vielä varastoon, kun eivät kaikki mahdu kerralla tohon. Ja makuuhuoneen järjestystä on laitettu uuteen uskoon, että mahtuu sitten vauvan sänky. Meinattiin kohta puoliin tuo maanantaina ostettu pinnasänky koota. Ja ompeluhommatkin on vielä ihan kesken. Oon haalinut kankaita, et ompelen lakanoita, pyyhkeitä, harsoja ym. ite, mut nyt en ole pitkään aikaan ehtinyt... Tuo koulun käynti ja työharjoittelu "sotkee" tän täysipainoisen vauvan odottamisen ihan kokonaan :LOL: Olis niin mukava kun voisi jo olla äitiyslomalla, nyt kun virtaa riittäisi tehdä kaikkea, esim. siivota vaatehuone, keittiön kaapit jne... Mulle on kai sit iskeny se pesän rakennus vimma, että kaikki pitäis saada kuntoon ennen vauvan tuloa :D Mut tehdään mitä ehditään, eipä tää maailma (eikä meidän huusholli) tule valmiiksi vaikka kuin tekisi...


Ja miten nuo miehet osaavatkin olla niin ajattelevaisia, ihmettelen vaan! Siis sellaista, mitä en tosiaan olis luullut, että mun mies saa päähänsä :kieh: Sanoi eilen illalla, että hei, meidän pitää ostaa sellanen kannellinen pyykkikori tohon hoitopöydän viereen, mihin saa sitten laitettua suoraan vauvan likapyykit vaipan vaihdon yhteydessä. Oli kai lukenu sitä mun muistilistaa, missä lukee kaikki ne mitä pitää vielä hankkia ennen vauvan syntymää, ja keksiny siitä, että sellainen vielä puuttuu! Ja mä kun olin sen ihan tarkoituksella jättäny lapusta pois, kun olin suunnitellut että ostan sellasen ja kokoan siihen isyyspakkauksen, jonka olis tarkoitus olla miehelle täysi yllätys! Ei hyväksyny kun yritin selittää, että eihän me nyt sellasta, että kyllähän joku noista vanhoista (ei kyllä todellakaan) siihen kävis. Nyt se varmaan tulee joku päivä töistä kotiin onnellisena uuden pyykkikorin kanssa, ja mun pitää kehittää uudestaan joku tarpeeksi iso puketti niille tavaroille... Ja mä kun ajattelin, että siinä olis tullu helposti kaks kärpästä yhellä iskulla ;)

Noh, ei voi sit mitään...Nyt ensimmäisen hääpäivän (illan) viettoon. Huomenna lähdetään sit jo aamulla ajamaan Haminaan miehen mummoa moikkaamaan.

Ja kaikki uudet tervetuloa palstalle!! :flower: Teitä muistaakseni oli ainakin jokunen tullut sitten "viime näkemän".

Mukavaa ja rauhallista loppupääsiäistä kaikille!

Vauvelihaave & Pikkuinen 26+1
 
Vauveliini hurjasti Onnea ja paljon paljon tarrasukkia teille :hug: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: Ihana kuulla sinunkin kuulumisia =)

paalina Mulal kans toi ähky olo. ja kun ei missään asennossa ole hyvä, ei ainakaan iltaisin.. ja mahaa kiristää, reisiä kiristää ja ja ja.. :/ plääh.. No juu varmasti oli sun miehes aika mielissään kun huppari tuli vessapaperilla pestyä.. kun pelkkä nenällinakin saa jo melkoista jälkeä aikaiseksi.. :D

Shannon1 no mitäpä tuosta.. kuule mulla on ajatukset harva se päivä ihan muualla missä pitäisi.. :D Ja eihän tuo asia nyt kaikille voi itsestään selvyys olla.. en mä ainakaan ois tullut tapahtuman kulkua ajatelleeksi ekalla kerralla... Ja itseasiassa, mulla ei ole vieläkään tietoakaan synnytyksestä, joka alkaa avautumalla (suppareilla) .. aina on vedet mennyt ja sairaalaan on vasta lähdetty avautumaan :)

Joo mutta tosiaan , laivalta selvitty.. oli kyllä mukava reissu.. paitsi että kuka hitto tunki mun kassiini taas kasapäin suklaata \|O \|O \|O ;) :whistle: minä se en ollut, en en.... :whistle: :whistle:

Olo on paksu.. Tooooosi paksu.. yritän saada aikaiseks laittaa profiiliin sen masu kuvan tässä lähi aikoina.. vaikka jos huomenna nappasi tuoreen kuvan kun muutenkin siirrän laiva kuvat koneelle, niin jos sitä ennen nappais muutaman pötsi kuvan :)

Heidi ja tyllerö 26+1 (JO????? :eek: )
 
Shannon1
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2007 klo 21:56 Äiti ja esikko kirjoitti:
Heips!

Nyt tulee tyhmä kysymys, mutta kuinka noita masukuvia voi käydä ihailemassa? En ole todellakaan mikään tietokoneguru, eli jos joku neuvoisi tyhmää :ashamed:
Jos siis tarkoitat profiilissa olevan kuvan katsomista, niin klikkaat siitä Profiili sanasta mikä on viestin alapuolella:)
 
kakkonen
Heippa pitkästä aikaa! Täällä voidaan hyvin. Diapetes on onneksi pysynyt aisoissa ja sen suhteen tulee muutama ylimääräinen poliklinikkakäynti. Kuinka montaa muuta on alkanut synnytys mietityttämään? Itse ainakin sitä jännitän ja mietin, meinaa ensimmäinen oli sektiolla joten saapa nähdä kuinka tässä raskaudessa käy :whistle:

 
jenmo
Vauveliinille sydämelliset onnittelut, kyllä se raskaus tällä kertaa sujuu paremmin! :heart: Mullakin edellinen raskaus meni kesken, mut tää vaavi on pysyny vahvasti mukana =) Hyvät todennäkösyydet on km:n jälkeen et onnistuu!!!

Viipi mulla kans kiristää nyt jo päivittäin tosi inhottavasti ylämasua. Lisäks oksettaa(!) ja Rennietä pitää syödä koko ajan. Onneks on tällä viikolla neuvola, niin pääsee vähän purkamaan..

En nyt tiiä kuin normaalia on tässä vaiheessa pahoinvointi ja masukivut, lisänä vielä päänsärky.Kunhan ei mitää raskausmyrkytystä pukkais..

Mary-83 lisäsin sut listalle, mut en tiedä mikä sen Jyväskylän sairaalan lyhennys on...Eli sen jos vielä ilmotat =)

Täällä siis pahoinvointia ja päänsärkyä, mut onneks myös vauvelin kovia, kovia liikkeitä joita on ihana seurailla. Pikku kantapäänkin tuntee jo mahtavasti masun läpi, ja kun sitä painaa niin Poju potkasee kovaa, et äiti mähän pidän jalkaa JUST siinä kohtaa missä haluan! :LOL: :heart: :heart: :heart:

Niin huomasin Jaden aikasta äitiyskorttia tutkiessani, et olin pistellyt vähän omiani tuossa kääntymisjutussa.. Jade on kääntynyt pysyvästi raivotarjontaan vasta viikolla 32! Ei 26 niin ku virheellisesti väitin. Sitä mä vähän ihmettelinki, et miten muka ois pysyny viikolta 26 viikkoon 43 asti samassa asennossa!!! Tää pikkuveljensä kun myllertää ihan hurjasti vielä. Eli tilaa on kääntyä vielä monesti :D

Mut eipä tällä kertaa enempää, koitan vähän venyttää niskoja kun oon hetken yksin täällä. Jos vaikka helpottas olo eikä tarvis ottaa taas lääkitystä.
Hyvää vointia kaikille!

Jenmo&Huli-Poju 25+1 (hui kauhia kuin paljon jo!!!!) :eek:
 
Eilen aamulla krammppas sit pohje ekaa kertaa tän raskauden aikana, tuntu just niin mukavalta ku muistinki \|O

Äiti haki aamulla neidin yökylään ja mies menee iltavuoroon, saan olla illan ihan yksikseni, mitähän jännää sitä tekis :D

Määki tutkiskelin tota viimekertasta neuvolakorttia, neiti oli kääntyny viikolla 29 pysyvästi raivotarjontaan.

paalina
 
Heippa!
Mä oon kans pessy jo yhden koneellisen vauva vaatteita, mitä on tuolta pojalta jääny, on ne niin ihania hypistellä! =)
Kuinkahan nopeesti vois saada ajan 3 tai 4d ultraan!? Mua on alkanu mietityttämään, että josko kuitenkin kävis siellä! Vaikka kallishan se on!
Paljonkos teille jäi maksettavasksi, jotka on jo käyny?! Saako kelan korvauksen aina?
Onkohan siitä enää mitään iloa vai onko vauva jo liian iso siihen ultraan!? :eek: Täällä tämmösiä mietin! Vissiin Kuopiossa olis se lähin ultra!
Nyt rv 27 :wave:
 
Moro

Se lyhenne on KS-KS. eli keski-suomen keskussairaala.

Onko muilla koko ajan nälkä?

Ootteko laittanut äitiyspakkaus/raha hakemuksen menemään? Tuleekohan sieltä uusi vai se vanha pakkaus?

Minulla on jo melkeen kaikki tavarat hommattuna vauvalle :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 07:49 kakkonen kirjoitti:
Heippa pitkästä aikaa! Täällä voidaan hyvin. Diapetes on onneksi pysynyt aisoissa ja sen suhteen tulee muutama ylimääräinen poliklinikkakäynti. Kuinka montaa muuta on alkanut synnytys mietityttämään? Itse ainakin sitä jännitän ja mietin, meinaa ensimmäinen oli sektiolla joten saapa nähdä kuinka tässä raskaudessa käy :whistle:
Ei ole vielä suuremmin mietityttänyt, johtuen ehkä siitä, että eka synnytys meni niin hyvin. Mutta sehän ei tietty takaa mitään tähän toiseen koitokseen... Varmasti synnytys alkaa tässä pyöriä enemmän ja enemmän mielessä. Ainakin tietää nyt vähän mihin joutuu. Jotkut haluaa välttämättä sektion, mua se taas pelottaa paljon enemmän kuin synnytys alakautta. Toivottavasti sitä ei tarvita tälläkään kerralla!

Niin tosta raivotarjontaan kääntymisestä. Mulla tosiaan luki neuvolakortissa rv 28 kohalla ekan kerran rt, mutta enpä usko, että vaavi on koko loppuaikaa samassa asennossa ollut. Tai mistä minä tiedän, aina siitä lähtien oli neuvolakäynnillä kuitenkin niin päin, neuvolatädin mieliksi kenties... =)

Pauline rv 26+6 (luulisin...)
 
Tiistaihuomenet!

Tänään on ollut tosi hyvä päivä. Ei närästystä eikä alaselkäkipuja - ainakaan vielä. Oletan, että kunhan tässä työpäivässä vähän pidemmälle päästään, niin eiköhän ne selkäkivutkin sieltä.

Luultavasti nuo pitkät pyhät auttoi tähän vointiin ylipäätäänkin, kun sai vaan olla perheen kanssa, eikä tarvinnut tuijottaa päätettä 8h/päivässä.
Mulla tahtoo tämä kirjoittelu aina jäädä viikonlopuilta, kun on niin paljon koneella viikollakin, niin ei paljon huvita enää viikonloppuna nököttää.

Olen tässä odotellut Kelasta päätöstä pakkauksesta, että voisi ruveta odottelemaan itse pakkaustakin pikkuhiljaa. Olen tosin päässyt tuota 2006-pakkauksen sisältöä jo hypistelemään pariinkin otteeseen, kun sukuun on tulossa useampikin pieni serkku meidän muksuille. Mutta oma on aina oma ja saadaan sitten lasten kanssa sitä rämpiä.

Eskari on kehittänyt oikein harrastuksen tuosta potkujen tunnustelusta. On pari kertaa soittanut isälleen töihinkin, että nyt se vauva potkaisi minua! Isosisko sitten kiusaa, että vauva ei tykkää susta, kun potkii sua koko ajan... Saadaan sitten tuostakin kina käyntiin.

Eskarilla on ollut tänään vähän paha päivä, kun eilen saunassa jotain riehuivat ja kaatuivat sitten tietysti. Eskari jäi alimmaksi ja polveen tuli oikein kunnon haava. Sitä sitten paikkailtiin laastarilla, mutta polvi on tosi arka, joten käveleminen on vähän jäykkää. Lähti kuitenkin eskariin leikkimään, mutta jumppaan ei nyt sitten osallistu...

Odottelen tässä kesää, että päästään sisustamaan makkaria vauvaa varten. Ihan vielä ei viitsi aloittaa, kun keräävät vaan sitten pölyä kaikki lakanat ja muut. Odottelen kesää ja äitiyslomaa. Muutenkin on valmistelut edelleeen vähän jäissä. Kyllä tuo arki sen verran ison osan voimista vie, ettei paljon jää voimia valmistautua tulevaan. Toisaalta uskon, että ei siinä kiire tule, vaikka jättäisi sinne äitiyslomaan asti nämä valmistelut.

Mukavaa odotusta kaikille!!

anika ja papu 25+5
 
toistamiseen äidksi
Tiistaita kaikille, pitimän hetken aikaa tuota päivää miettiä kun tuntuu että pyhät sekoittivat ajatuksen juoksun ja tietysti nää omat murheet...

Mulla kivut vaan jatkuvat ja välillä kun kävelee niin tuntuu että koko alapää repiää reunoistaan... Muutamana aamuna ollut hetken sellainen tunne että olisko tänään se päivä jolloin kipuja ie olisikaan, mutta tuhrha on olut toivo.... Mitens teillä muilla joilla on liitoskipuja, onko vastaavaa havaittavissa?

Muuten Herne on kova menemään kun sille tuulelle sattuu. Menee aikasta lailla vähän päivittäin nuo hänne fiilikset. Välillä muutama oikein riehakas päivä ja sit taas muutama rauhallinen sen jälkeen..

Viikonloppuna oltiin laivalla ja Herne "tykkäsi" rauhallisemmasta musasta kun jamamsi mukana, mutta rajumpi versio sai ihan hiljaiseksi...

Nyt on alkanut taas tihentyä tarve käydä vessassa päiväsellään, hyvä jos tunnin saa välissä kulumaan, välillä tuntuu että ei mene sitäkään...

Harjoitus suppareita tulee aika ajoin.

Kelan päätöstä odottelen että tosiaan päääsis laittamaan vaatteita kuntoon, jos tälläkin kävisi yhtä hyvä tuuri kun esikolla että saapi kertaalleen silitetyt vaatteet päällensä..Tuo ei siis kuulu miekäläisen lempi puuhiin.

no niin jos tästä taas suuntais etiäpäin....

Tä&Herne 27+1
 

Yhteistyössä