Heinämassut-07 vol.2

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
Ninniliina Voi mahdoton millaista kohtelua sitä voikaan saada! Sinuna kyllä tosiaan kävisin toisellakin lääkärillä kysäisemässä mielipidettä. Yritä jaksella, voimia kovasti :hug:

Mutteri Mun kirjoitus, jossa kerroin rakenneultran (28.2.) kuulumiset, taitaa löytyä sieltä Heinämassujen edellisen ketjun viimeisiltä sivuilta, niin en taida kokonaan uusiksi kirjoittaa... Mutta siis r-ultrassa vauvan sydänäänet eivät vieläkään olleet normaalit ja tasaiset. Silloin edellisessä ultrassa, kun hakeuduin niiden nivuskipujen takia eka neuvolaan ja sieltä th lähetti polille koska äänet eivät olleet normaalit, lri sanoi että silloin vauvan sydän ei ole vielä kehittynyt niin paljon, että menee vielä sen piikkiin epätasainen syke. Sanoi, että 21. viikolla pitäisi :heart: :n olla jo niin kehittynyt, ettei ylimääräisiä lyöntejä kuulu.
Rakenneultrassa syke ei siis vieläkään ollut tasainen vaan aina 3. tai 4. lyönti oli "ylimääräinen" ja tekevät uuden ultran 14.3. jolloin taas katsotaan, onko muutosta tapahtunut.

Siksi siis tällaista piinaa, mietin jo yksityisellekin menoa. Tuolla SPR:llä Mikkelissä ei jäisi itselle maksettavaa kuin n. 50-60?, joten vakavassa harkinnassa on sinne meno... Vielä enemmän huolestuin, kun en tuntenut liikkeitä oikeastaan ollenkaan 3-4 päivään. Läksin sitten lauantaina vanhempieni ja pikkusiskoni mukaan Kuopioon "hiihtolomareissuun" että saisin välillä edes jotain muuta ajateltavaa. Ja tarttuihan sieltä mukaan muutamia vaatteita vauvalle, piti vaan ostaa "neutraaleja" värejä, etteivät arvanneet kumpi meille on tulossa. Saa nyt nähdä, että maltetaanko vielä yli 4kk pitää salaisuus :D

Varsinkin "pikkuista" tätiä (9v.) kiinnostaa kovasti vauvan sukupuoli. Äitini on varma pojasta, siskoni tytöstä, eikä niille riitä kun sanon että toinen on jopa oikeassa :LOL:

Illalla kävin sitten vielä katsomassa Apulantaa (ja verestämässä nuoruusmuistoja, yläasteella taisin olla ihan niitten fani) tuolla paikallisessa hotellissa, mutta kun vauva ei edes siellä metelissä ja jumputuksessa tuntunut liikkuvan ollenkaan, menikin sitten löppuyö itkiessä ja surressa vauvan vointia! Onneksi Pikkuinen sitten tänä aamuna jo liikkui taas reippaasti, kun isi silitteli massuani ja jutteli kovaan ääneen että "Isi rakastaa sinua" ja "Potki nyt äitiä". Taitaa tulla isänsä ***** tästä lapsesta kun heti totteli :heart: On sitten liikuskellut pitkin päivää, tosin vähemmän kuin alkuviikolla.

Kertokaa te, fiksummat ystäväiseni, että vieläkö se nyt viikolla 22 on tavallista/normaalia, ettei liikkeitä tunne joka päivä, vaikka ne ovat jo jonkin aikaa tuntuneet säännöllisesti? Voiko vauva majailla tuolla selän puolella sitten vaikka päivätolkulla ja potkia vain sinne, niin etten niitä liikkeitä vielä tunne?

Onneksi on tämä palsta, kiitos teille, en ihan aina kehtaisi tuonne neuvolaankaan soittaa kaikista "tyhmistä" kysymyksistäni!

Ainiin Allunmamma, mä en vielä mitään niin isoa ostanut, kuin rattaat tai vaunut, mutta Fisher Pricen hyrisevän sitterin ostin sieltä Kuopiosta, kun oli niin paljon edullisempi kuin sama tuote täällä päin.

Siellä liikkeessä esittelivät kovasti myymiänsä Ora-vaunuja, mutta en nyt ainakaan vielä kallistunut niiden puoleen, vaan edelleen on ykkös vaihtoehtona Emmaljungan yhdistelmät. Autokaukaloita ollaan myös vertailtu ja ykkösenä onpi se Gracon jalustallinen Auto Baby. Maksaa tosin 150?, mutta kaukalosta en aio tinkiä, me autoillaan niin paljon. Ja turvallisuus ennen kaikkea, vaikka köröteltäisiin vähemmänkin!

Vauvelihaave & Pikkuinen Aarteeni 21+2
 
CotHai pikana
Iiiiks.. hammaslääkäriin pitää kohta lähteä :eek: Korjaamaan lohjennut hammas.. ja mul on ihan hirvee hammaslääkärikammo :kieh:

Hyvin meni viimeyö hammaslääkäri-painajaisiin heräillessä, mutta olipas kyllä eka kerta kun oli lohduttelija.. meinaa toi meidän masu-jäbä rupes aina herätessä kihnuttamaan tuonne alavatsaa vasten :D

Reppana.. toivottavasti ei peri äitinsä hammaslääkäripelkoa :whistle:
 
Aiaifi: Mäkään en tunne liikeitä vielä joka päivä vaikka viikkoja on jo 19+2. Mulla on molammissa aiemmissakin raskauksissa ruvennu kunnon potkut tuntumaan vasta viikoilla 21 ja jotain. On taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka edessä. Ja noita omia makkaroitakin on kertyny vaimentamaan liikkeitä... =)

Nimistä oli puhe... Meillä on pojalle nimi valmiina, jäi käyttämättä edellisellä kerralla, mutta tytölle on vaikea kaksiä... Mutta poikaa kaikki ennustaa niin en ole tytön nimiä vielä miettinykään :D

Mulla olis vasta viikon päästä neuvola ja sillon sais kuulla taas sukkeen ja mitataan eka kerran sf-mitta, tuntuu aika niin pitkältä...

Mä ja nirppu 19+2
 
Marzu, kiitos :flower: . Kummasti helpottaa aina kun jollain on kokemusta asiasta. Itse hermoilen, koska kyseessä ensimmäinen ja suoraan sanottuna koko raskaus on aika ihme (lääkärien mukaan piti olla lähes mahdotonta).
 
Vauvelihaave voi että... Toivottavasti pikkuisella olis kuitenkin kaikki kunnossa :hug:

liikkeistäse riippuu tosi monesta asiasta, miten ne tuntee. Ekan kanssa alko tuntumaankin vasta tässä 20 viikon paikkeilla, eli melko myöhään. Ja aluksi se oli tosi satunnaista, ei ollenkaan välttämättä joka päivä tuntunu. Kaverilla kun on kuitenkin siellä mahassa tilaa vielä aika paljon. Lisäksi tuntemuksiin vaikuttaa mm. istukan paikka, kohdun "malli" ja varmaan oma ruumiinrakennekin.
 
Mä tuossa mietin, että meenköhän mä synnytysvalmennukseen. Toukokuussa se vissiin alkaa. Ens viikolla mä saan tietää sen ajankohdan tarkemmin, kun on neuvola ja käydään nuo paperit läpi. Mutta tuntuu niin hassulta mennä yksin... :/ Ja toisaalta se ois kyllä hyvä, kun mulla on tuota synnytyspelkoa.

Täällä ollaan flunssassa. Kuume nousi eilen 39 asteeseen todella nopeasti ja yöllä se käväs 40 asteessa, mutta nyt aamusta asti on ollu ihan normaali lämpö. Tiiä mikä sitten oli...

Viipi&vVilperi 20+6
 
Allunmamma pikana
Vauvelihaave: Ei mekään niitä rattaita muuten oltais ostettu, mutta saatiin n. 100 ? halvemmalla normaalihintaan verrattuna. Tarkotus oli vaan katsella eri vaihtoehtoja, mutta juuri noita oltiin enempi jo mietitty ja vaikuttivat hyviltä, joten... Ihanalta kuulostaa se sitteri! :D Meidänkin pitäisi ostaa uusi, kun menin myymään Alissan sitterin pois jo vuosi sitten.

Ja kovasti täällä pidän peukkuja että teidän murun sydänääneet normalisoituu! :hug:

Huomenna meillä rakenneultra! :D :heart: Toivottavasti saadaan se sukupuoli selville, oon kyllä jo niin utelias!

Anteeksi että en enempiä nyt kirjottele, pitää vielä lukea tenttiin... :/ Tulin lähinnä muiden kuulumisia kurkkimaan.

Mukavaa illan jatkoa!

Mari ja sykerö 20+2
 
hellou heinikset!!!!
me oltiin eilen rakenneultrassa ja siellä oli kova meininki päällä,kätilö oikeen sano että kovin on riehakas pikkunen...sukupuolikin saatiin selville ja kätilö sanoi että ei oo koskaan erehtynyt,meille siis olis syntymässä heinäkuussa pieni prinsessa.
on tää niin ihana tunne ja nyt kun pientä elämää on alkanut tuntua(eilen ultrassa jo vähän suurempaakin vilskettä,ei tainnut tykätä kun häntä kurkittiin.....)
mulla vaan jotain kivuliasta ja omituista polttoa selässä,sellasta tosi kuumaa tunnetta,onko muilla???
-MINTTU-
 
No mutta missäs kaikki heinämassut piileskelee? On ollu koko pävän aika hiljaista...

Meillä sit masuasukki on ruvennu potkimaan aivan havaittavasti, ei vaan vielä tunnu masun päältä et muksutkin sais kokeilla. Esikoinen on jo aivan hulluna vauvoihin. Oottaa innolla et millon meidän syntyy, hoitaa mun ystävien lapsia kun noita on viime vuoden aikana siunaantunu ainakin viisi... Poika mon vasta kuuden =)
On vaan mielenkiintoista nähdä sit tosipaikan tullen miten suhtautuu...

Mulle on jostain tullu hirvee väsymys taas takas. En tiedä onko kevätväsymystä vai jostain muusta johtuvaa. Toivottavasti ei kestäis kauaa.
Ja taas pitää ottaa pienet päikkärit et jaksais tehä hommia :\|

Mä ja nirppu 19+3
 
Hei onko teille sanottu noissa rakenneultrissa mitään sikiön sen hetkisest painosta? Kun meillä kuulemma se arvio oli sillon (20+3) 440 g ja kaikissa noissa oppaissa sanotaan, että 21. raskausviikolla sikiö painaa noin 300 g... :eek: Mutta eipä se kätilökään mitenkään tuohon puuttunu, että ei kai sieltä norsunpoikasta ole tulossa. :whistle: :D Vaan arviohan se on tuokin, eikä ne niin paikkaansa pidä ja ehtiihän tässä vielä tasottumistakin tapahtua. =)
 
kesä82 Meillä oli rakenneultra rv 20+4 ja vauvan arvioitu paino 364g. Lääkäri sanoi, että on normaali paino. Mutta kai ne kehittyvät sen verran eri tahtiin jo nyt, että pienet heitot mahdollisia...? Tai voihan olla, että teidän vauva olisikin jo vähän luultua vanhempi?

Vau kirjan Vauvan odotus -kirjassa on viikon 21 kohdalla seuraavat mitat: koko pituus . 25cm ja paino n. 325g

Luulen ettei ole syytä huoleen, ovat varmaankin vielä niin epätarkkoja nuo arviot, ja varmasti ultraaja olisi sanonut, jos jotain olisi ollut tuosta painosta sanottavaa :)


Omaan vointiin ei nyt sen kummempia, tasaisesti mennään niin kuin mummo lumessa eli etiäpäin! Mun on vaan särkeny päätä nyt viikon verran melkein yhteen putkeen, eilen yltyi sitten ihan migreeniksi, vaikka olen siltä koko alkuraskauden tähän saakka välttynyt! Makasin vaan pimeässä ja välillä oksensin...ei kiva!

Tänään oli sitten pakko raahautua kouluun kun oli lääkelaskujen tentti. Huh että tuntui epätoivoiselta kun eka tuijotin niitä tehtäviä, mutta kyllä sitten sainkin ne kaikki laskettua! Oon vähän "katkera" kun meidän koulussa niistä on tehty pakolliset myös sosionomeille, vaikkeivat kuulema oikeasti kuuluisi koulutusohjelmaan pakollisina... Eipä siinä mitä, hienoahan se lääkelaskenta todistus on olla olemassa, jos vain sen tentin saisi läpi... Mutta mulla taisi tulla yksi pilkkuvirhe, kun sain vastauksesksi yhdestä tehtävästä 0,32 mg ja muut saivat 32mg. Että eipä siinä sitten muuta tarvita kuin mars uusintaan
:kieh:

Niin ja opeteltiin tänään myös vauvan hoitoa koulussa, oli äitiyspakkaukset ja kaikki esittelyssä! Lisäksi opeteltiin pistämään ja mittaamaan verenpainetta ja nostamaan+avustamaan potilasta... Paitsi että opettaja kielti, että minuun ei saa "tilastani johtuen" pistää sitä keittosuolaliuosta, joten minä sain sitten vain harjoitella toisten mahaan tökkäämistä :D

Vaikka olenkin piikkikammoinen, niin verensokerin uskalsin kuitenkin itseltäni mitata. Kumma kyllä, se oli 4,4 ja juuri ruokailun jälkeen, mitä lie sitten merkkaakaan, kun eikös sen verran suurinpiirtein ole paastoarvo?
 
Vauvelihaave, miulla on tuo sama Vauvan odotus-kirjanen ja siitähän mie sitä sitte katoin... Ja tosiaan, ois tuo varmaan sanonu, jos siinä ois jotain tosi kummaa ollu, eipä se pitäny ihan tarkalleen paikkaansa tuo painoarvio esikoisen kohdallakaan edes viimisillä viikoilla. Muuten kyllä sanottiin, että just vastas sitä ekassa ultrassa saatua aikaa, päivälleen.

Mie kun olen noita sokereita iteltäni joutunu mittaamaan, ni kyllähän tuo 4,4 on aika liki sitä paastoarvoa (miulla on vaihdellu 3,9-4,8), mutta sehän riippuu siitäki, kuinka kauan ruokailusta on ja mitä on syöny. Esim. kovin salaattipitonen ateria ei nosta sitä samalla tavalla kun peruna ja vaalea leipä. Äkkiseltään kun mie vilkasin, ni miulla on matalimmillaan ollu tunti ruuan jälkeen 4,1, korkeimmillaan 6,0. Ja näistä siis lääkäri oli sanonu, että tosi hyviä arvohan nuo on. =)
 
En oo kerenny taas kirjottelee kun on koulukiireitä ja sitten oon iltasin niin väsynyt ettei jaksa mitään. Selkä on ruvennut vaivaamaan myös, iltaisin on niin kipeä ettei pysty mitään tekemään. Outoja alavatsakipuja myös... Vauva liikkuu kuitenkin ihan normaalisti.

Mut en nytkään jouda enempää kirjottelee...

Lotta ja "iita" 20+6
 
On sitten rakenneultrassa käyty :D
Painoarvio oli 347 g, kaikki oli mitä kuuluikin olla ja sukupuolenkin paljasti oikein komeasti! :heart: Eli meidän Alissa olisi näillä näkymin saamassa heinäkuussa pikkuveljen :) :heart: :heart: Ensimmäinen aavistus, joka mulla oli ihan alusta piti siis paikkansa. Tässä jo hetkisen mietin voisiko olla tyttö, kun kaikki oireet on oikeestan samat kuin esikoisesta, mutta ei siitä sukupuolesta kyllä voinut siellä ultrassa erehtyä! :D

Ainoa asia mikä hieman mietityttää on se että vastasi viikkoja 20+4 vaikka edellisen ultran mukaan tänään olisi 20+3 ja ekan arvion mukaan vasta 20+2... 2 päivää siis tullut lisää alkuperäisestä ja 1 päivä np-ultrasta. Taidan kysyä perjantaina neuvolassa mistä mahtaa johtua.

Rv 36 olisi sitten synnytystapa-arvio. Taidan kuitenkin puhua neuvolassa, että haluaisin jo keskustelemaan jonkun kanssa synnytyksestä, sekä edellisestä että tulevasta. Sen sektiopäivän päättämisen voi kyllä sitten jättää sinne myöhemmälle.

Minttu: onnea ultrauutisille! Tuo selän kuumotus ja kipuilu kuulostaa ihan harjoitussupistuksille. Ovat ihan vaarattomia.

Vauvelihaave: Onneks mulla tulee vasta seuraavalla lukukaudella noi lääkemäärienlaskennat ja pistojen opettelut! Huuu, kauhistuttaa jo valmiiksi... :$

En nyt enempiä taas keksi, sulaisi vaan nuo jäät pois että ei tarvi liukastella.

Heip!

Mari ja sykerö 20+3
 
Shannon1
Tänne ei mitään ihmeempiä. Yksi ilta jutskailin vauvan kanssa tökkimällä takasin:) jopa 6 selvästi tuntuvaa futasua antoi samaan paikkaan. ihana tunne ja isukki sai sitten potkun poskeen :D kiloja on tullut jo 8 lisää :eek: en oo ikinä painanu yli 60kg... mieskin sanoo kun syliin meen että sä painat jo paljon, hih =) eipäs sitten muuta "tärkeätä"!:) <br><br>
 
Moikka

tänään kävin tuossa rakenne ultrassa ja pikkuisellä oli painoa n. 352g, sukupuolikin selvisi mutta sen taidan vielä pitää salassa :D viikkoja on nyt 20+4 ja vauva vastasi viikkoa 19+6 mutta la ei vielä muutettu. Mulla kun paino laski alussa 2 kg ja siihen päälle vielä se oksutauti niin lähti 1 kg joka tuli takaisin niin en sitten tiedä onko tuolla sitten vaikutusta vauvan kokoon? Mutta menen 2 vk päästä uudelleen kun tuo oli eka ultra joka tässä raskaudessa tehtiin niin se ultraaja haluaa katsoa kokoa sitten uudestaan mutta kaikki oli siis hyvin =)
 
Huomenet!

Rakenneultra täälläkin takana ja eloisa pikku tulokas siellä näkyi.

Meni vähän ohi nuo painoarviot ja muut, kun oli nuo isommat sisaruksetkin mukana ja niillä vasta olikin paljon kysyttävää. Unohtui itseltä kysyä kaikki, mitä olin suunnitellut kysyväni. :)

Sukupuolesta ei selvää saanut (napanuora edessä prkl), kun ei ollut mikään hieno 3D/4D -laite, mutta jää sitten vähän jännitettävää ensi kertaankin. Lääkäri sanoi, ettei oikein uskalla sanoa, kun on niin epävarma arvio. Ei alettu sitten tinkaamaan, kun ei sillä niin väliä ole.

Joka tapauksessa pään koko vastasi viikkoja ja reisiluun mitta taas oli vähän edellä. Näissä kuulemma yksilöllisiä eroja, niinkuin sitten syntymän jälkeenkin.

Lapset oli tosi innoissaan, vaikkakaan ei niin innoissaan kuin siitä, että on hiihtoloma ja pääsee kummitädin luokse yökylään tänään... Niin ne vaan on nuo lapsen ilonaiheet erilaisia kuin aikuisen...

Töihin sitten vaan taas... Meni vähän oman navan ympärillä tämä. :ashamed:

anika ja papu 20+6
 
Hips!

Eilen oli neuvola ja tässä tulokset:

vp: 116/70
hb: 130
pissassa ei mitään vikaa
pikkuinen liikkui vilkkaasti, vaikka ehti säikäyttää äitinsä sydänääniä metsästettäessä. Meni karkuun niin vilkkaasti, ettei meinattu ensin saada sykkeitä lainkaan. Vihdoin kuului tasainen jumputus, pikkuisen yli 150 oli sykkeet tälläkin kertaa.

Paino oli noussut 400g viikossa, mikä oli neuvolatädin mielestä oikein hyvä. Kokonaisuudessaan painoa on tullut nyt 4 kg.

Muutoin olo on ollut hyvä. Saikulla ollessa kun saa levätä juuri silloin kun väsyttää. Nyt olen päässyt vähän jo liikkumaan taas, kivut ovat olleet pari päivää vähän helpompia.

Pikkuinen on todella vilkas ja joskus potkut jopa tekevät kipeää. Isikin tunsi eilen liikkeet 15 minuutin ajan, kun oltiin käymässä nukkumaan. Isin käsi tosin rauhoittaa, joten potkuja isi ei saanut, mutta pikkuinen kieppui kättä vasten ja se tuntui selvästi :)

jossu + pirpana 21+2
 
Jajoska
Heippa pitkästä aikaa;
kamala miten hirveästi olette kirjoitelleet sitten viime kerran.

Joku kyseli liitoskivuista.
Niitä voi olla myös häpyliitoksen puolella (minulla). :headwall: Selästä välillä kuuluu oikein paukahdus, kun lähtee huolimattomasti liikkeelle.
Mä olen käyttänyt tyynyä jalkovälissä kyljellään nukkuessa jo nyt, jos saisi edes vähän nukuttua öisin. Tekee tosi kipeää kyljen vaihtaminen.

Nythän pitäisi olla raskauden energinen vaihe, mutta missähän mun on?
Olen ollut huomattavasti väsyneempi ja huonovointisempi kuin aikaisemmissa raskauksissa.
Töissä on tosi HAUSKAA :LOL: :LOL: :LOL:
luulisi, että mulla on jokin hyppäämällä tarttuva tauti.

Masuasukki mellastaa meidän molempien puolesta.

Jajoska ja 22+3
 
Täällä oli tänään rakenneultra ja hieman huonoja uutisia tuli. Ensinnäkin vaavi on jäänyt kasvussa jälkeen (vastaa 18+6 vaikka pitäisi olla 20 ) ja sitten sydämmessä näkyi kalkkia. Perjantaina on uusi ultra jonka suorittaa erikoislääkäri.

Hyviä uutisia oli taas se että vaavin sydämmensyke oli kuitenkin 144 krt/min ja tasainen, aivot kehittyneet viikkoja vastaavaksi ja liikui aktiivisesti. Ja saatiin sukupulikin selville.
 
Pitkästä aikaa kuulumisia täältä. Nyt noin viikon näkyneet potkut ulkopuolelle, aika outoa nähdä mahansa "kupruilevan" :D On vilkas pakkaus, toivottavasti ei synnyttyään valvota ihan yhtä paljon ja usein.. Monta kertaa päivässä alkaa mieletön mylläys ja äitihän siinä sit vessaan juoksee kun pikkujalka osuu rakkoon. Eilen illalla piti ihan hiipiä hissukseen vessaan ettei lirahda matkalla...

Täällä on mietiskelty painoarvioita, joillakin on ollut huolia kun painoarvio on ollut odotettua suurempi. Itsellä rakenneultrassa arvio oli 400 grammaa, mikä oli omasta mielestäni ihan kamalan paljon :/ Mietin olenko syönyt liikaa sokeria, tai muuten vaan syönyt liikaa ja tuleeko lapsesta kamalan iso.. Mutta kuten joku täällä taisi sanoa, niin kyllä ne hoitajatädit jotain sanoisivat jos arvio olisi normaalirajojen ulkopuolella. Pitää ensi viikolla kysyä neuvolassa että onhan se paino nyt ok. Itsellä painoa tullut 6 kiloa, kun tuo jätski ja ruoka maistuu :ashamed: Pitää vaan lenkkeillä useammin ja katsoa mitä suuhunsa laittaa. Nuo piilosokerit ovat sellaisia ettei uskoisi mihin kaikkialle on sokeria tungettu. Nykyään jugurtitkin on on puoliksi sokeria :(
 
Piipero85 harmaana
Pikasesti kirjottelen kuulumisia :wave:

Esikko oli melkein viikon 40 asteen kuumeessa, eikä kuumelääkkeet auttanut. Sit tuli yskä ja nuha, oksentelua liman takia ja parit ripulit. Tänään käytiin neuvolassa puntarissa, kun ei maistu juoma. Ei mukista, ei pullosta, ei mistään! Ei keneltäkään, eikä mikään! Paino oli laskenut 210g ja pituutta oli tullut lisää 1,3cm (noin kuukaudessa, reilussa). Jos poika ei rupee syömään ja JUOMAAN kunnolla, niin pitää viedä huomenna, viimestään perjantaina lääkäriin, jaloissa näkyi jo nestevajuksen merkkejä. Pahimmassa tapauksessa joutuu nenä-mahaletkuun... :eek:

Nyt kun poika nukkuu yöt jo omassa sängyssään hyvin (sairastelun ajan nukkui meidän keskessä), että saattais saada itekin nukuttua, niin mulla alko nuha! Nenä ihan tukkeessa ja päätä särkee. Lisäksi täälläpäin toinenkin oksennus-ripulitauti liikkeellä, kuhan se ei meille enää rantaudu... :ashamed:

Omaa napaa enemmän: junnu potkii masussa jo kovasti, mutta on samanlainen kun tuo esikko aikoinaan: heti loppuu kun isi tulee kokeilee! Huomenna olis tuo ultra, jännittää vähän, mutta eipä ole paljon tullut mietiskeltyä sitäkään nyt sairastellessa... :\| Jos sais sukupuolen selville, kovasti mua kiinnostaa noi prinsessamekot lehtien sivuilla. Tuplarattaita pitäs rueta tosissaan kattelee, esikko kun on sit heinäkuussa vasta 1v 4kk... Käytettynä hommataan, luultavasti otetaan äitiysavustus siis rahana, ei pakkauksena.

Nyt heräili tuo esikko, joten taas mennään yrittämään juottamista... Siis Tuttelin juottamista...

-Piipero ja masuJr rv 20 (puoliväli saavutettu!!!)-
 

Yhteistyössä