Heinämassut-07 vol.2

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
Huh huh...

Oltiin tänään lenkillä tai siis jos sitä nyt voi lenkiksi sanoa... Vähän väliä piti pysähtyä kun nivusiin sattu ja sattuu niin p.keleesti... Taidampa soittaa huomenna neuvolaan ja keskustella vähän asiasta...

Muuten on kaikki ihan hyvin.. Illat ovat Herneen meno aikaa.. Eilen näkyi potkut päällepäin.

8 viikkoa olis töitä, mutta saas nyt nähä kuinka tässä tulee käymään...

Tä&Herne 22+6....
 
Moikka! Oootepas työ taas ollu ahkeria kirjottaan! :eek:
Mulla ikää 28 tänä vuonna vielä 29 =) ku joku sitä kyseli!
Meillä on kyllä niin kova tää vauveli potkimaan, että tää on jotain ihan uskomatonta, mä oon ihan ihmeissäni, että onko tää ees mahollista! Jopa yöllä herää niihin potkuihin. Myös parina päivänä sattunu ihan kovasti ku on potkassu suoraan tuohon navan kohalle!
:whistle:
Mulla on alkanu öisin puutumaan lonkat ku joutuu jommalla kummalla kylellä nukumaan sit herää siihen ku sattuu. No tietty vakio vessareissu on monesti yössä! Mun yöt on siis 2 tunnin pätkissä! Kummasti sitä vaan silti jaksaa! =)
Mahakin kasvaa vauhdilla...viime viikolla koetin yhtä tuulipuvuntakkia päälle ja oli väljä, no tänään se mahtu just ja just kiinni.
Ja sit eiku syömään :p näkyy tuo nälkä tulleen taks mitä ihan alussa oli! :wave:
 
jenmo
Karvatonkoira täällä kans herätään jo yöllä vauvan potkuihin! :wave: Kovia alkavat olemaan...Ja masu muljuaa ties miten, ulos päinkin näkynyt jo ihmeen pitkään liikkeet. Mut mulle tää on normitilanne jotenkin..Esikkokin oli niin kova liikuskeleen, et neuvolassa kysyin sillon onko ees normaalia. Ei tosiaan tarvinnut kertaakaan liikkeiden vähyydestä huolehtia. Nyt sit alkuun huoletti, kun liikkeitä tuntui aikaisin, mutta niin "vähän". Mut enää ei onneks oo sitäkään huolta =)

Mulla on kamala masennusfiilis...Ehkä nyt noin viikon päivät oon ollut itkusempi ku normisti...Tiedän kyl hemmetin hyvin senki mistä johtuu. Huomenna ois nimittäin ollut meidän enkelivauvan laskettu aika. :'( Tiiän, et ilman sitä keskenmenoa Hulia ei vois olla olemassakaan, mut sitäkin pikkuista kerkesin niin kovasti rakastaa ja oottaa, et ihmeen koville ottaa vieläkin. Viime elokuussa todettiin se keskeytynyt km vkolla 11. Siitä seuras masennus ja pakonomainen tarve raskautua äkkiä, heti, kun vuodot ja kohtutulehdus helpottivat. Mä tiesin sillon, et ellen nyt rakkaan laskettuna päivänä ois ollu raskaana, oisin romahtanut lopullisesti :ashamed: :(

Tänään sain ystävältäni takas lainasta pikkusia vauvanvaatteita. Siellä seassa oli body, jonka enkelivauvallemme ostin viime kesänä. Siitä sit itku tuli. Mut ihana tietää et pian on (toivottavasti) sille käyttöä täällä kotonakin.

Huomenna mennään ostamaan kynttilä ja posliinienkeli meidän menehtyneelle vauvanalulle. Voi ottaa koville, mutta täytyy vaan aatella et kaikelle on syynsä. Just se vauva oli liian heikko syntymään tähän maailmaan. Ja nyt meillä on ikioma rakas suojelusenkeli pilven reunalla seuraamassa meiän elämää. Ainakin niin haluan asian ajatella.

Hyvää yötä kaikille!

Jenmo&Huli-Poju 21 tasan<br><br>
 
Laverne82 Tervetuloa! :wave:

Mutteri Juuh, tottakai me täällä itketään ja nauretaan yhdessä, sehän juuri on tän meidän palstan parasta antia =) Kiitos minunkin puolesta kaikille, on helpottavaa kun täältä aina saa tukea ja halauksia kun joku mättää...

Marzu Pikaista paranemista ja toivotaan, ettei muu perhe sairastu!

Toistamiseen äidiksi Mullahan myös oli sillon muutama viikko sitten kovia nivuskipuja, jotka alkoi juuri lenkillä. Toivottavasti saat parempaa kohtelua kuin mitä mulle tuli! Väittivät, ettei liity mitenkään raskauteen, vaikka siihenpä juuri taisi liittyä :/ Ovat onneksi kuitenkin ohi menevää, mulla kesti muutaman päivän se pahin vaihe kun ei eden kävelemään meinannut pystyä, mutta sitten helpotti.

Nyt on sitten taineet liitoskivut jo alkaa, vai mitä lie, kun yölläkin herään monta kertaa siihen, että pakko vaihtaa asentoa kun tuonne alaosaston luihin vihleksii. Ja sitten kun yrittää pyörähtää ketterästi ympäri, niin kyllä ähinä ja puhina siinä pääsee kun sattuu niin kovaa :eek:

Jenmo85 Voi sua :hug: :hug: :hug:
Varmasti rankka päivä huomenna, voisinpa jotenkin auttaa :hug: Niinhän se taitaa, surku kyllä, olla, että jotkut vauvat ovat liian kauniita ja ihania tänne maan päälle elämään ja heistä sitten tuleekin pienen pieniä enkeleitä, jotka istuskelevat pilven reunalla ja seurailevat sieltä perheensä elämää :saint:

Laitan tähän loppuun mun mielestä ihanan ja koskettavan runon, joka nyt ei varsinaisesti liity vauvan menettämiseen, mutta kaunis kuitenkin, ja ehkä siinä on jotain ajatuksia, jotka sopii myös teidän tilanteeseen. Oon kopioinu tän joskus täältä Kaksplussan palstalta, tekijä tuntematon.
Voimia teille Jenmo :hug:


Syntymättömän lapsen rukous

Rakas Taivaan Isä.
Miksi äiti itkee?
Miksi isällä on niin raskaat askeleet?
Minäkö heille olen surua tuottanut,
kun vain katselen täältä kaukaa
enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.

Voitko, Taivaan Isä,
äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?
Kerro heille, Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa
niin rakkaita Luojalleen on,
ettei heitä malttaisi millään antaa pois.

Huomaisipa äiti,
kun hänen luokseen
lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä,
miten tuulen mukana
hänen poskeaan silittää saan.

Vielä joskus saan
siemenenä kasvaa äidin vatsassa
ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.
Ja kun vihdoin kohtaamme,
löytää tarkoituksensa pettymys jokainen.
Ne on kestettävä, jotta juuri minä syntyisin.
Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää.
Koska saan mennä, Taivaan Isä,
joko pian pääsen omaan kotiin?
 
jenmo
Vauvelihaave kiitos sanoistasi. Täällä unetonta yötä vietän ja itkua tuherran... :'( Tuo runo on aivan ihana! Vaikka sen oon ennenkin lukenut, niin aina se saa tunteet pintaan.

Mä pesin just koneellisen pyykkiä Hulille ja ripustin pikkuruiset vaatteet kuivumaan. Ihanaa, että meille kuitenkin tulee vauva! Vaikkakin myöhemmin kun alunperin luultiin.
Mä oon niin mielettömän onnellinen Jadesta ja tästä raskaudesta, ettei oo tosikaan! Voi sitä tuskaa, jota joutuvat tahattomasti lapsettomat ihmiset kohtaamaan! Toivoisin kaikille sitä haluaville oman pikku nyytin syliinsä...Se rakkauden määrä omaa lasta kohtaan (jo ennen syntymää) on jotain jota ei voi sanoin kuvailla.
Muistetaanhan nauttia jokaisesta päivästä raskaana ollessa...Vaivoineen kaikkineen! On se vaan aina yhtä suuri ihme se oma vauva kohdussa kasvamassa.

Pakko kai se on koittaa nukkuakin...Kauniita unia kaikille!

Jenmo&H-P 21+1 (vuorokausi olikin jo vaihtunut)
 
Ihan tuli kyynel silmään kun luin Jenmon pikku-enkelistä ja siihen perään sen runon... :'( Että :hug: vaan täältäkin!!!

Meillä on onneks muut säästynt siltä mahataudilta... (Vielä) Ja oma olokin on jo loistava. Aika nopeeta meni kuitenkin ohi =)

Tänään sit käytiin taas nauvolassa tarkistuksessa ja kaikki on ihan hyvin. Paineet on hieman koholla, mutta olen jonkinmoinen jännittäjätyyppi...
Eka kertaa otettiin sf mitta ja aika yläkäyrän tuntumassa näyttää menevän. Aika hassua sinänsä kun mulla ei oikein ole tuo maha vielä edes näkyvissä. Terkka sanokin sen johtuvan taaksepäin kallellaan olevasta kohdusta. Ja kun kuunneltiin sydänääniä niin mun tyttö (oli pakosta mukana) sanoi että vauvan sydän kupluttaa... Ihanan sanan keksi :D :D
Liikkeitä on tuntunu jo päällepäinkin, mutta muut kun mä niitä ei ole saanu tuntea :p

Mä ja nirppu 20+2
 
Jenmo :hug: :hug:

Huomenta vaan tännekin. Nyt tulee varoituksen sana omasta navasta \|O
Viime yö oli jotain ihan.. huh huh. Yrittäessäni nukkua, toiseen kylkeen piosteli ja vihloi kaikki asennot ja asentojen vaihdot ja siitä kyljestä se vihloi tuonne alavatsaan saakka. No, yli tunnin yritettyäni lähdin keittiöön hakemaan vettä, vaikka jokainen askel sattui nivusiin ja kylkiin/lonkkaluihin.
Sieltä en sitten päässytkään enää pois, keittiössä jaloille paino oli liikaa ja lysähdin lattialle, missä en myöskään voinut mitenkään päin olla, kun jokainen asento tuotti tuskaa suurimmaksi osaksi tuohon toiseen kylkeen/lonkkaan. Siinä sitten itkua tuhersin ja huutelin miestä nimeltä pariin otteeseen, ennenkuin se heräsi ja tuli katsomaan mikä on.
Siinä se yritti, parka, miettiä miten voisi asiaa auttaa ja yritti nostaa minut edes ylös sieltä lattialta, mutta sekin liikuttelu oli liikaa ja parahdin vain tuskasta jolloin mies säikähtäen luopui yrityksestä nostaa minua. Siinä sitten oltiin keittiön lattialla yli tunti, ennenkuin kivut lievittyivät sellaisiksi, että uskallettiin taas yrittää sitä ylös nostamista. Omille jaloille ei vaan sitä painoa voinut laittaa, niin loppujen lopuksi mies kantoi minut vain suoraan sänkyyn ja asetti lämpimän kauratyynyn kylkeni ja alaselkäni päälle.
Siinä maatessani en uskaltanut edes kättäni liikuttaa, ettei taas sattuisi ja jossain vaiheessa olen siihen asentoon sitten nukahtanut.

Että ei tullut mentyä sitten kouluun tänään, aamulla kyllä kävin hereillä ja mies lähti ostamaan minulle valmiiksi muroja ennen töihin lähtöään ja siihen väliin olin sitten nukahtanut. Kai se on ottanut vähän voimille tuo viimeöinen tuskastelu. Oli kyllä ihan karmeeta, ihan niinku noiden lonkkaluiden sisäpuolella olisi saanut sähköiskuja johonkin hermoon tai jotain, ja sitten tuo kylki siihen lisäksi, alaselkä ja alavastaan säteily. Ei kyllä ollut mukavaa, kun toukka siihen kaiken kivun keskelle innostui tekemään kauheita voltteja tuolla mahassa :whistle: Ja sitten ihanasti kun välillä vielä tuntui, kuin olisi saanut hetkeä aiemmin monoa haarojen väliin, ja se tykyttäisi ja vihloisi edelleen kipuaan. Auauts \|O

Nooh.. täytyy neuvolassa ottaa puheeksi tuo yöllinen kun sen aika on, nyt kuitenkin sentään on ihan ok-olo.. tosin lonkissa tuntuu vielä jotenkin se, että ne on viimeyönä olleet kipeät! Olipas vuodatus, mutta niin oli kyllä ne kivutkin :) Tulin vaan tahallisesti purkamaan tuon taas tänne, ja jatkan nyt matkaani eteenpäin kun on asioita hoidettavana.. täytyy koittaa olla rasittamatta itseään liikaa, ettei tuo toistuisi.

Hyviä vointeja kaikille!! :attn: :wave:

-Mie ja jäbä 22+2-
 
Jenmolle :hug: ! Kyllä tuli tippa linssiin täälläkin... On nuo niin rankkoja juttuja. En tosin itse ole kokenut, mutta hyvin läheltä seurannut kuitenkin.

Mulla oli tänään neuvolatarkastus. Kaikki ok, paitsi painoo on mun mielestä tullu aika hirveesti, 8 kg... :ashamed: Terkallekin voivottelin, että se on 4 kg enemmän kun viime raskaudessa tähän aikaa. Mutta se tuumas, että niin se yleensä menee ja kun painoindeksi on matala, niin sallitaan suurempi painonnousu. Mutta silti... Sydänääniä etittiin kauemmin kun koskaan ennen ja kerkesin ajatella jo vaikka mitä. Esikoinen siinä vielä itki samalla, kun oli vissiin niin pelottava se laite. Mutta löytyhän ne sieltä, pulssi oli 140. Verenpaine ok. Luulin joutuvani rautakuurille, kun on tässä niin väsyttänyt, mutta hb olikin 120 eli hitusen parempi kun viimeks. Tuolla on 110 rajana rautakuurille. Tietty nytkin sais jo ottaa jos haluais. SF-mitta oli 20 eli keskikäyrällä mennään.

Oireista hallitsevimpia on tällä hetkellä hengenahdistus ja em. väsymys. Liitoskipujakin on alkanu olla, varsinkin jumpan jälkeen.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille kanssaodottajille!

Pauline rv 22+6
 
Neuvolaan siis soitin ja pikaiseti kävinkin..

Terkka sanoi että on liitoskipuja ja toisaalta lantion löystymistä ja ettei mene liian yksinkertaiseksi niin viel kohdun kasvukin tähän vaikuttaa....

Voipi olla että jossain vaiheessa helpottaa tai sit jatkuu loppuun saakka.

Hoidoksi sain saikkkua nyt aluks 4 päivää ja jos ei helpota niin sit lekurille ja lepoa. Tuo viimeksi mainittu on kyllä aikasta tehokasta, mutta toisaalta...

Niin ja sit kun on siinä kunnossa että voi taas liikkua niin lyhyitä lenkkejä suositteli.

Että näin....

Tä&Herne tasan 23.. Hui nyt lähti kuudennen raskauskuukauden viimeinen viikko käyntiin....
 
Piipero85 harmaana
Hip hei!!! :wave: :wave: :wave:

Tää mamma yrittää nyt palailla normaaliin elämään (huom. yrittää!). Meni kauhian pitkä aika, kun luin noita juttuja...

Paljon ois varmaan kommentoitavaa, nikkejä en muista, mutta: tuplarattaista joku vähän jutteli. Mä mietin kans alkuun jotain ihan kunnon vaunuja, kun ei tuo esikko oo sit ku sen 1v4kk kun kuopus syntyy. Lauantaina käytiin sit lastentarvikkeessa kattelee esikolle aurinkolaseja, niin samalla kateltiin tuplia. Matkarattaita oikeestaan. Ja mä rakastauin Gracon Stadium Duo-malliin... Mutta toisaalta ne on junamallit, vaikeet ohjata, mut mun mielestä se vauva on niissä paljon paremmassa "suojassa" kuin rinnakkainistuttavissa... Vielähän tässä on aikaa miettiä. Mutta käytettynä ostetaan, kun käyttöikä on niin lyhyt. Talvella ne ei välttämättä oo parhaat mahdolliset, mut just myyjä sanokin, että isompi menee talvella pulkassa.

Pikkuselle ostin kantoliinan... Kirpparilta sen Vauva-lehden mukana tulleen. En ois ikinä uskonu että sellaseen sorrun... Mutta kyllä sitä on täällä testailtu, esikkoakin kannoin siinä ja eri solmimistyylejä harjottelin jättikokoisen Nalle Puhin kanssa. Esikkoa en kantanut edes repussa... Vaikka rintareppu meillä oli hommatuna. Yhdesti kotona kokeiltiin ja huuto tuli... Se siitä sitten. Lisäksi mua "peloteltiin" tuosta liinasta, että kun oon niin lyhyt, niin en voi kantaa liinassa... (Oon siis 150cm). Saa nähdä, kuin käy!

Torstaina, siis viime viikolla oli se ultra. Kaikki oli ok, poika tulossa :whistle: Mä toivoin oikeestaan tyttöä, toisaalta poikaa, mies toivo tyttöä. Nooh, pitänee sit vielä yrittää jos se kolmas kerta sit ois tyttö... ;) Niin, muuten oli kaikki ok, mutta vauvan vartalo oli normaalia pyöreämpi siis vauva on jo nyt niinku pullukka... terkkarin mielestä! Jep, jep... Ja loppuraskaudessa ravataan kuulemma luultavasti taas äitipolilla viimeset 6 viikkoa kerran viikossa, ihanniinku esikkoa odottaessa... \|O Painoarvioissa...

Niin ja esikkokin rupesi vihdoin ja viimein sillon viime viikolla juomaan, yhtäkkiä pullosta rupes kelpaamaan! Mutta vain päikkäreille mennessä ja yöunille mennessä... Niin hyvin kun oltiin jo saatu tuttipullo liki kokonaan pois käytöstä (vain kerran päivässä pullotteli enää...muuten nokkiksesta...). Mutta pääasia että edes jostain juo!!! Elikkäs esikon kohdalla aikasta lailla kaikki ok...

Ittellä nokka vuotaa ja on tukkonen olo edelleen... Jos tässä kohta paranis, miehellä alkaa viikon päästä talviloma niin vois käydä pitemmällä viikonloppureissulla tulevana viikonloppuna. Ensi viikko puolivälistä lähtien on täynnä touhua, korvalääkäriä, hammaslääkäriä, neuvolaa ja lauantaina (siis kahden viikon päästä) on tuon mein kultamussuesikon 1-vuotissynttärit!!! Kauheen nopeet aika menee... :heart: Vastahan olin saikulla niissä ihanissa verkkoalkkareissa ja jumbositeissä joista joku mainitsi :LOL: :LOL: :LOL:

Niin, ja iästä oli puhetta, itte tuun toukokuussa 22-vuotiaaksi, mies on 26. Jotenki menny vaan nää viime vuodet, mä oon jumittunu 19-vuotiaaks :LOL: :LOL: en tiedä miks...

Mutta eikun jaksamisia mammat!

-Piipero ja masuJr 20+5 (eli siis napavauva...)-
 
Vauvelihaave: Kiitoksia rauhottelusta! :hug: Mä en esikoista odottaessani pelännyt synnytystä ollenkaan. Katsoin jopa Reality TV:ltä sellaista ohjelmasarjaa joka kertoi riskiraskauksista ja ongelmallisista synnytyksistä, seurasi siis ihan oikeiden sairaaloiden neonataaliosastojen "arkea". Eikä sitä kannatkaan pelätä :)

Laverne82: Lämmin kiitos rauhottelusta ja kovasti tervetuloa mukaan juttelemaan enemmänkin :) :hug:

Jenmo85: :hug: :hug: :hug: Paljon voimia lähetän koko perheelle!

"An angel in the book of life,
wrote down my babys birth.
She whispered as she closed the book;
- too beautiful for earth"


Ja kiitos sinullekin rauhottelusta. Kyllä tämä varmaan tästä... :)
Ja TSEMPPIÄ Kelan kanssa taisteluun!!!

Eikä itse synnytyksestä jäänyt periaatteessa huono muistot, vaikka se olisi voinut päättyä huonosti. Sen onneksi tajusin vasta jälkikäteen, enkä siinä synnytystilanteessa. Pelko on tullut tämän uuden raskauden myötä vähitellen, kun olen käynyt tuota esikoisen syntymää mielessäni läpi. Alatie synnytystä en enää tuon edellisen synnytyksen jälkeen "saa", vaan AINOA vaihtoehto lääkäreiden mielestä on sektio. Siihen kuitenkin liittyy niitä samoja asioita, joista jäi viimeksi ns. "huono maku suuhun". ONNEKSI tiedän, että synnärini on todella hyvä, ja varmasti syytä huoleen ei ole.
Pelkopolille en varsinaisesti pääse, mitä nyt äitipolille rv. 36 (vasta, ja sitä th:kin ihmetteli) synnytystavasta (joka periaatteessa on jo lyöty lukkoon...) puhumaan. Kysehän ei ole periaatteessa synnytyspelosta... Siihen liittyy aika paljon kaikkea mikä ei ole suoraan sidoksissa itse synnytykseen. Voin kertoa myöhemmin enemmän, nyt tulisi turhan pitkä teksti...


Mutteri: Täälläkin on itku herkässä, mutta sitä vartenhan tämä palsta on, että tänne saa purkaa nekin tunteet joita ei muualla kovasti viitsi kuulutella :) Ja toivon mukaan siirrytään sitten moni täältä heinäkuussa tuonne vauvat puolelle jatkamaan jutustelua!

kesä82: Hyvä että elämä taas hymyilee :)

Tä&Herne: Toivottavasti ne kivut on helpottanu.

karvatonkoira: Mullakin lonkat puutuu kyljellä nukkuessa. Tulevat todella kipeiksi, mutta se vaiva on ollut jo ennen raskautta. Nukunkin niin kauan kuin vielä voin puoliksi mahallani tyyny toisen jalan alla.
Meidän sykerö on kova potkimaan pitkin päivää ihan aamusta iltaan, mutta yön ajaksi onneksi rauhottuu. Toivottavasti pitää rytmin :D

Marzu: Hyvä että vatsatauti jo hellitti! :)

CotHai: Hurjalta kuulosti tuo sun yöllinen kipuilu :eek: Onko sulla muuten lonkkien kanssa ongelmia? Toivottavasti tuo jäi sun kohdalla viimeiseksi kerraksi, ettei tarvi koko loppuraskautta tuollaisten kipujen takia valvoa!

Piipero85: Onnea pienestä pojasta! :flower:


Ja lisää omaa napaa: Mulla on nyt torstaista lähtien tullut välillä valkkarin seassa ihan piiiiikkiriikkisen verta. Lauantaina tuli joku jonkinlaisen "kudosriekaleen" näköinen systeemi. Veren huomaa vain pyyhkiessä, on selkeästi vaaleanpunaista. Ei onneksi ole tullut paljoa, ja kuulunee asiaan. Mutta kyllä se hieman huolettaa silti... :ashamed:
Supistuksetkin taas alkoivat, ja se issias kipu. Juuri sopivasti ennen työharjoittelua :kieh: No, onneksi on 2 viikkoa etätöitä vielä ennen sitä.

Ja näin muuten yks yö unta että olin sairaalassa synnyttämässä lasta näillä viikoilla. Unessa joku lääkäri tutki mahaa, ja sanoi että lapsi on kiinnittynyt pää alaspäin ja voi syntyä koska vaan. Aluksi siinä ei oolut mitään outoa kunnes tajusin, että eihän se vielä näillä viikoilla selviä!!
Sitten jo maattiinkin sairaalassa samassa huoneessa jonkun toisen odottavan äidin kanssa, jolla myös oli riski että lapsi syntyy liian aikaisin... Enempää en unesta muista. Toivottavasti ei ollu mikään enneuni, mulla kun on niitäkin välillä ollut... :/

Mutta ei nyt enempiä, lähden Alissaa viemään muskariin! :wave:
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Mari ja sykerö 21+2
 
Jenmo :hug: :hug: Luettuani kirjoituksesi tuli mieleen omat enkelilapset. :'( Itse olen kokenut 2krt keskenmenon syyskuussa -04 rv6+6 ja maaliskuussa -06 menetin kaksoset rv 11.

Miehen kanssa tuossa sovittiin ettei paljasteta tulevan sukupuolta kuin omille vanhemmille. Noh eilen illal sitten oli tuttava pariskunta kylässä niin johan se mies sit lipsautti. :D Noh ei kait sitä sit niin salassa tarvii enään pitää. Eli poika olisi tulossa! :heart:

Rv 20+2
 
Hiihtolomalainen ilmottautuu takaisin palstailemaan! Nyt oon saunaan menossa niin en jouda lukemana juttujanne, niin älytönnä tekstiä tullu viikossa. Pitää huomenna ihan asettua lukemaan.

Oma napa voi hyvin, pallero potkii kovasti joka päivä! :) Maha kasvanu jo ihan näkyväksi, 19pvä seuraava neuvola.


Lisäys! VOE EI!! :LOL: mies purki tuossa justiin oman matkalaukkunsa niin sieltä löytyi jotkut naisten housut! Eikä ollu mun. Minä jo sitä syytin (no vitsinä tietenkin) että missä sitä on käyty ku vieraan naisen housut löytyy laukusta. No ne paljastu meidän äidin lempihousuiksi! :D Voe itkun paikka.. pitää varmaan postipaketissa laittaa sitten takaisin ne. Naurattaa kyllä ku appimuorin housut vieny.. No, meni se mies kerran vahingossa minun toppahousuissa kouluun että on se ennenkin nuita naisten housuja varastanu. :whistle: <br><br>
 
Jenmo ja hunajakoipi :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Kovasti voimia.. ei ole omakohtaista kokemusta keskenmenosta, mutta voin vaan kuvitella miten kamalaa on menettää oma pieni.. :(

JoannaH :LOL: Tosta sun jutusta tuli mieleen kun mun äiti osti mun miehelle boxerit joululahjaksi.. Mun äiti ei omist aenglannin kielen päätä... niissä boxereissa tosiaan oli texti "God's gift to woman" eli siis kai jotain tyyliin "taivaan lahja naisille".. ja arvaa vaan ollaanko saatu siitä naurut, varsinkin kun meidän äitee yrittää olla sellainen siveyden sipuli :LOL: :LOL: :LOL:

Täällä väsymystä lukuunottamatta kaikki ihan ok.. huimauksen kanssa olen oppinut pärjäämään... :)

Niin ja arvatkaas minne mennään taas 3 viikon kulluttua :whistle: :D laivalle.. just oltiin piknik risteilyllä, mutta koska huvipuistot jää väliin ens kesänä, niin hyvityksenä näille 7 ja 4 vuotiaille luvattiin nyt sitten yö risteily Silja Europalla :) :) :) Nuorin menee mummilaan hoitoon, saadaan siis itsekkin miehen kanssa ottaa vähän lunkimmin.. ei tarvi koko aika mennä ton meidän vauvelin aikataulujen mukaan.. se kun on niin ehdoton niissä päikkäri ja syömis ajoissaan.. :) Pääsiäis viikonloppuna siis nämä suunnitelmat.

Heidi ja tylleröinen 22+3 :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2007 klo 15:14 Mutteri kirjoitti:
JoannaH :LOL: Tosta sun jutusta tuli mieleen kun mun äiti osti mun miehelle boxerit joululahjaksi.. Mun äiti ei omist aenglannin kielen päätä... niissä boxereissa tosiaan oli texti "God's gift to woman" eli siis kai jotain tyyliin "taivaan lahja naisille".. ja arvaa vaan ollaanko saatu siitä naurut, varsinkin kun meidän äitee yrittää olla sellainen siveyden sipuli :LOL: :LOL: :LOL:
Mulla kans äiti joka ei paljoa englannista ymmärrä. Sain siltä kerran t-paidan jossa on englanniksi teksti joka suomentuu tyyliin näin: tehdäänkö temput kerran vai kahdesti... :ashamed:
 
Tänään vähän helpompi päivä kuin eilen, mutta yö meni totaalisesta harakoille...Lääkärissä kävin varmuuden varalta näytill'. Kaikki oli alakerrassa niinkuin pitääkin.

Mekin lähetään kolmen viikon päästä laivalle. Mennään ihan helsinki-tukholma systeemi ja isännän kansa kahestaan tai siis kolmestaan....

Pitäisköhän varmuuden varalta kysyä terminaalista että miten suhtautuvat siihen että kolme matkustaa kahden hinnalla.... :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: No taidan kuitenkin jättää väliin kun mun tuurilla olis toisessa päässä joku tiukkis.....

Tä&Herne 23+1
 
Heissan pitkästä aikaa!

En oo ehtiny aikoihin tänne kirjottelemaan, mutta koittanu vähän kestää kärryillä ja käyny aina välillä lukasemassa juttuja.

Tänään oli neuvola ja kaikki ok. Vieläkään ei muuten mitattu kohdun korkeutta?? Eikö aika monella oo jo mittailtu. Ei sillä että oisin mitenkään huolissani, kun samalta tää tuntuu kun ennenkin ja tytöt on ollu aika samankokosia syntyessään.

Vauva potkii jo kovasti ja nyt on isä ja siskotkin tuntenu potkut. Ihanat suonikohjut on ilmestyny tonne alapäähän ja niitä mukavasti töitten jälkeen välillä pakottelee.Muuten on menny ihan kivasti painokaan ei ole vielä noussu alotuslukemiin. Väsymys tosin on välillä ihan mahdotonta. Lapsetkin on jo tottunu äiskän päikkäreihin jotka venähtää välillä pariin tuntiin.. ja yöunet joinakin öinä 10tuntia.

Mites muut mammat aiotte alottaa äitiyslomat? Mie olin tähän asti sitä mieltä et 30pv ennen mutta nyt alkaa pinna palaa näihin määräyskirjoihin. Nytkin on luvattu töitä toukokuun loppuun, mutta määräyskirjat tulee tipoittain eli nyt sain peräti 10.4 asti. Tää on pisin tänä keväänä eli kokonaisen kuukauden. Eli mietin et alotan 50pv aikasemmin äippäloman eli se alkas jo 2.5. IHANAA. Todennäkösesti jään kuitenkin hoitovapaalle niin ei sitte haittaa vaikka sieltä lopusta loppuukin aikasemmin. Paitsi tietysti taloudellisesti,mut nyt ei jaksa ajatella rahaa.

Jaksamisia vaan kaikille!

T:Maiksu 24+2
 
Jenmolle iso :hug: - itse en ole keskenmenoa koskaan kokenut, mutta meillä sen sijaan tuo esikoinen antoi odotuttaa itseään ihan hyvän tovin (tämä toinen sai alkunsa sitten nopeammin) joten ymmärrän sikäli tuon fiiliksen, että "haluat olla raskaana juuri nyt"

Voi Mutteri älä nyt kaikkia vaivoja kerää :D (vaikka eihän tuo sinällään raskauteen liittynyt mutta silti) Jaksuja jaksuja! Mulla nyt se toinen työ onnellisesti takanapäin ja iha ok meni lopulta. Osuttasko meseen joskus yhtä aikaa :whistle:
Mutta että vai "God's gift..."
:LOL:

CotHai :eek: huh! kuulostaa kyllä kamalalta - voisko tosiaan olla kuiteskin kyse ihan "vaan" tuosta nivelten löystymisestä ja pehmenemisestä? (vaikka se ei kipua sinänsä yhtään pienennä...)

kesä82 mukava, että on parempi mieli :) melkeenpä oisin voinut itse kirjottaa sen aiemman viestisi (mainitsemiasi syitä lukuunottamatta) sillä lailla tämä täällä sujuu: päivä kerrallaan... :ashamed:


joo - eipä tässä kummempia: aamu alkoi sillä että lähetin miehelle tekstarin "mä tapan ton mukulan" (tarkottaen sillä tuota ei mahassa olevaa versiota)
ja loppupäivä sujukin sitten suurinpiirteen siihen malliin - plääh!
Maha on raskaan ja väsyneen olonen koko ajan. Supistukset on illalla hirveen pitkiä, ei oikeen rentoudu kunnolla olleskaan. :(

Tää ei nyt taas kyllä oikeen suju. :\|

rv21+6
 
Hunajakoipi ja Jenmo85 :hug: :hug: :hug: teille molemmille!

CotHaille voimia kipuiluihin, toivotaan että loppuisivat jo :hug:

Ninniliinalle myös :hug: ! Toivottavasti huomenna on taas parempi päivä =)

Ja kaikille muillekin halia tarvitseville: :hug: :hug: :hug:


Mutteri ja JoannaH On teil hyvät jutut :LOL: Ihanaa kun täällä saa nauraa, vaikka välillä surullisia juttuja onkin...

Piipero85 Kuulostaa jotenkin kummalta, että nyt jo alkaa th seurata vauvan painoa! Ei kai sitä nyt sentään vielä voi sanoa, että muka liian pullea vauva tulisi :eek:
Onnea pikkuisesta pojasta =)
Mulle tuli myös tänään kantoliina postissa, ja samoin imetystyyny! Huusin molemmat tuolta huuto.netistä... Kantoliina on sellainen Vauva lehden tilaajalahjana tullut, niin kuin sullakin. Sidontaohjeita siinä ei mukana tullut, mutta pitää ettiä niitä netistä. Jännittää vähän, että onnistuuko sen käyttö sitten kesällä, mutta kokeillahan kannattaa aina =) Sain myös rintarepun jo lainaan, mies ainakin varmaan siinä tykkää enemmän kantaa kuin liinassa!

Jokos mä siitä hoitopöydästä kerroin, kun en taas yhtään muista? :headwall:

Käytiin siis hakemassa se jo lainaan, on sellanen lipasto mallinen. Alkoi kiukuttaa kaiken maailman pussukat ja nyssykät joissa oli vauvan vaatteita ym. niin nyt mahtuivat (melkein) kaikki noihin laatikoihin... Yllättävät paljon tuota tavaraa on jo kertynytkin :D

Huomenna meillä sitten se seurantaultra :ashamed: Toivon niin kovin, että vauvan pikkuinen :heart: löisi jo normaaliin tahtiin ilman niitä lisälyöntejä! Jos niin ei ole, niin toivon, että päästäisiin sitten tuonne KYS:aan tutkimuksiin, siellä kun olisi sellaiset lääkärit, joilla enemmän kokemusta...

Vauvelihaave & Pikkuinen 22+3
 
Vauvelihaave :hug: tulehan sitten kertomaan ultra uutisia.. :hug: :hug: toivottavasti kaikki hyvin :heart:

Ninniliina Joo , sen lisäksi että tunnun olevan kilo magneetti raskaus aikana, niin oon kans yks oikee vaiva magneetti \|O :headwall: Mutta ehkäpä mulla on myös taipumus rutista pienestäkin :whistle: :ashamed: Mut tässä tilassa kaikki vaan tuntuu niin 100 kertaa vakavammalta ... Mutta nyt onneks alkanut kaikki muu huimausta lukuunottamatta helpottamaan.. Joo yritetään osu ameseen tässä joskus yhtä aikaa.. tai oothan sä sinne kirjautunutkin siten kun mullakin mese on auki ollut, mut joko mull aon ollut muuta puuhaa muuten tai sit olen ahertanut koulu töiden parissa. ihanaa että sullakin alkaa työt helpottaa.. mullakaan ei olis enää kuin 6 viikkoa tän viikon jälkeen :D sit aloitan minäkin lomani... :D :D :D :D

Yleisesti omaa napaa sen verran, että vauva potkii ihan tajuttomasti :D Isikin tuntee jo todella selvästi potkut masun läpi. :heart:
Mukavaa päivää kaikille ja :hug: kaikille sitä tarvitseville!!!!!!

heidi ja tylleröinen 22+4 :heart:
 
Hei kaikille taas!

Ninniliina: Toivottavasti tänään on jo parempi päivä :)

Piipero: Onnittelut pojasta :) Meillä jäi jännitettäväksi, kun pikkuinen piilotti jalkovälin miun navan taakse ultran ajaksi. Tai ei nyt koko ultraksi, mutta juuri siksi aikaa, mitä kätilö yritti saada sukupuolta selville :LOL:

Allunmamma: Toivottavasti supparit rauhoittuu ja iskiaskipu samaten. Itse olen samoista syistä loppuun asti sairaslomalla. 7 viikko saikkua jo menossa, joten pikkuhiljaa alkaa jo tottua kotona oloon...

Maiksu: Meidän neuvolassa ei myöskään ihme kyllä vielä ole ollut puhettakaan kohdunpohjan korkeuden mittaamisesta. Itse vähän ihmettelen, kun edellisessä raskaudessa se mitattiin joka kerta viikolta 17 lähtien. Mutta kaipa se on joka neuvolassa eri tavat? Entinen neuvola oli siis toisessa kunnassa. On tuo aina kuitenkin tarkistanut missä asti menee ja todennut olevan ihan normaalin rajoissa ja hyvin kasvanut.

Vauvelihaave: Peukut on pystyssä, että sydänäänet olisivat jo tasaiset bdbdbdbd

Oma ( . ) : Pikkuisella on hyvin selkeä päivärytmi jo... Illalla kun käyn nukkumaan melskaa ja valvottaa noin tunnin verran. Ja aamulla sitten herättää hyvissä ajoin. Aikaisemmin melskasi klo 24-01 ja heräsi sitten aamulla 8 maissa. Nyt on rellestää 22-23 ja herää aamulla klo 6 maissa... Kun kerrankin olisi kotona ja voisi nukkua niin pitkään kuin nukuttaa, niin ei... :LOL:

Kelalta tuli eilen postissa sairauspäivärahapäätös ja olen siihen hyvin tyytyväinen. Saankin paljon enemmän, mitä oletin joten ei tarvitse onneksi enää raha-asioista huolehtia.. Viimeisen 6 kuukauden palkkatulot olivatkin niin paljon suuremmat, kuin mitä 05 verotuksessa tulot :) Tarkoittaa siis samalla sitä, että saan äitiyspäivärahaa ja vanhempainrahaakin enemmän, mitä oletin etukäteen. Vähän oli huolta, kun vaihdettiin auto syksyllä isompaan ja uudempaan ja siitä on tuota lainaa jonkin verran. On kyllä ostettu vanhemmilta, joten takaisinmaksuaika olisi varmasti joustava, mutta en millään haluaisi luopua etukäteen sovitusta...

Nyt on mentävä koluamaan kirpputoreilta, josko pirpana saisi jo ensimmäiset vaatteensa :)

jossu + pirpana 22+2
 
Äitiyspäivärahasta ja sen hakemisesta... Kyselin sitä kelalta ja vähän ihmettelin, kun ne sanoi, että vuoden 2005 tuloista sitä ei voida laskea ja jos haluan, että otetaan viimeisen kuuden kuukauden mukaan, niin pitää odottaa, kesäkuun loppuun, että tulee se kuusi kuukautta täyteen :eek: vähän outoa, miten teillä on mennyt?
Sitten supistuksista, te, joilla niitä on tuntunut, miltä ne on tuntunut? Odotan siis esikoista ja asia on outo... mutta nyt on parina päivänä selkä kipuillut vaihtelevalla asteikolla ja vatsassakin menee niinkuin joitakin aaltoja välillä. Missä vaiheessa pitää ottaa yhteyttä vaikkapa neuvolaan?? Onneksi on talviloma, ei tarvitse paljoa touhuilla jos ei halua... mistä erotan supistukset ja mihin asti ne on asiaan kuuluvia tässä vaiheessa??
 
Piipero85 harmaana
Vauvelihaave: Ihan samaa mietin minäkin, mietin jo esikkoa odottaessa, että mistähän johtuu nykypäivänä kaikki anoreksiat ja bulimiat ja sun muut syömishäiriöt! Siis esikon aikaan jo varmaan 6-viikkosesta lähtien hirvee tiirailu ja kyyräily painonsuhteen (siis lapsen painon) mutta tää on ihan uutta, että painontarkkailu alotetaan jo lapsen ollessa masussa!!! Ei ymmärrä ei... Tietty onhan siinä riskinsä, luultavasti passittaavat mut siihen sokerirasitustestiin... Ihan sama...

Ja sit vielä

Vauvelihaaveelle siitä kantoliinasta: kantsii muuten pestä se ennen käyttöä, mulla oli nimittäin sormet ihan sinisenä kun harjottelin niit solmui. Siitä lähtee väriä ihan sikana! Ja http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/tekstisivu.tmpl?numero=100663296 tuolta löyty aika hyvin noit sidontaohjeita ja aika hyvät kuvatkin.

Jeps jeps, omaa napaa: mä koin kanssa yhden keskenmenon ennen ku toi esikko sai alkunsa. Ja muuten ei oo helppoo (varsinkin, kun mun serkku, joka on myös mun kummi, rupes aukoo mulle päätään siitä, että olin tehnyt raskaustestin niin ajoissa! Jos siis olisin odottanut testin kanssa sen 2 viikkoa niinku ennen tehtiin, en olisi kuulemma edes tajunnut että olen raskaana \|O ja muija on lähihoitaja ammatiltaan!!!). Tuo mein enkelivauva meni pois siis jo viikoilla 5+ elikkäs viikon verran siitä kerettiin iloita... :( Mut se oli tarkoitus... Yritys oli kova sinällään, puolisen vuotta yritettiin ennen ku tärppäs... Siit meni sit vajaa puol vuotta, kun esikko sai alkunsa.

Täällä olo ok, flunssakin ehkä jo kohta helpottaa, toivottavasti... Illalla otin yhden parasetamolin, kun olo oli kuin hakatulla! Eilen kävin esikon kaa kävelemässä kun oli niiiiin ihku ilma B) mut mulla oli olo ihan karmee... Kävellessä sattu ihan joka paikkaan!!!

Nyt ettimään esikolle arskoja synttärilahjaks, netistä siis. B) Meinasin tollaset Jazo Shadesit. Joensuussa niitä myy kyllä tuo Päivänsäde, mut niilla ei ollu niitä, kun käytiin eilen kysymässä ja olen pettynyt muutenkin sen liikkeen ns. asiakaspalveluun!!! \|O Oikeestaan koko paikan ajattelu saa mut näkee punasta, ennemmin käyn Prismalla Lastentarvikkeessa asioimassa...

Sori purkaus...

-Piipero ja masuJr 21-
 
jenmo
Hunajakoivelle , Piipero85:lle ja muillekin km:n kokeneille halaus ja osanottoni!

Me ostettiin 1000 palan palapeli, jossa pikkunen vauva nukkuu pilven päällä. Se sit laitetaan tauluksi muistuttamaan mein pikkuenkelistä :heart:

Vauvelihaave täällä ootellaan ultrakuulumisia ja toivotaan parasta!

Tosi pikanen pyörähdys multa tällä kertaa, siivoilut ja vauvanvaatteiden järkkäilyt kesken. Lisäks Jade on tänään telonu itteään ihan urakalla eikä tietenkää mee taas päikkäreille ollenkaa. Juoksi kylppäriin ja kaatu, otsassa mustelma. Sit kaatu yllättäin selälleen ja mitä väsyneempi on sen hurjemmaks meno käy! :headwall:
Pakko lähteä liikenteeseen kohta, et autoon nukahtais. Vaunuihin ei nukahtanut eikä malta oikein sisälläkään nukkua.

Moi kaikille ja hyvää vointia!

Jenmo&Huli-Poju 21+3
 

Yhteistyössä