Heinämassut-07 vol.2

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
Tervehdys!

Allunmamma ja muutkin, kiitokset sympatiasta :hug: :D

Joo, mulla on ens viikolla neuvola ja otan tuon kipuilun siellä puheeksi. Itsetutkiskelua harrastin asian tiimoilta ja juttelin jo lapsia saaneiden ystävieni kanssa, joista kellän ei ole moisia kipuja ollut. Ja kun kivut olivat sietämättömiä lonkissa kun yritti jaloilleen nousta, niin veikkaisin mahdollisuutta löystyneeseen lantioon. Kotitohtori :wave: :whistle:
Ainakin sillä, että kivut olivat niin samanlaisia kuin löystyneen lantion kuvauksesta saa selville :/ Samanlaista "kipukohtausta" ei ole nyt onneksi tullut, mutta mulla on toi lantio nyt sitten koko ajan aristava. Tai lonkat, en minä tiedä kun aristaa koko alaselkää ja lonkkaluita ja kävellessä se aristus lähtee taas alamahaan asti. On kivaa, nytkin oon koulusta poissa, kun en aamulla uskaltanut nousta sängystä kun teki kipeää (ei onneksi niin kipeää kuin sinä yhtenä yönä) ja tässä äskettäin sain itseni ylös, ja koululta sitten soittivat ja valittivat että saikusta pitäisi olla todistus. Joo-o.. kun ei ylös pääse, miten sitä lähtee hakemaan \|O

Täytyy odottaa se neuvola ja siellä sitten jutella ja kysellä miten ton kanssa nyt tekee, tuo liikkuminen ja tunneilla istuskelu kun tekee nyt sitten herkkää koko ajan :ashamed: Muuten mulla ei oo koskaan ollu mitään ongelmia lonkkien kanssa, luulinhan vielä jokin aika sitten olevani vielä kovinkin nuori ja vetreä.. ei siltä enää kyllä tunnu :LOL:
Työharjoittelu koulun puolelta sentään laitettiin nyt tauolle, ku ei pysty seisomaan siellä ja kurottelemaan tavaroita hyllyiltä asiakkaille, harmi juttu mut toivottavasti tämä jossain tässä vielä helpottais ja pääsisin jatkamaan sen homman loppuun asti :(

Viime päivinä on ollut jotenkin todella heikkohermoinen olo.. väsyttää ja kolottaa ja sitten kun mietin siihen mitä kaikkea mun pitäis pystyä tekemään ja hoitamaan, niin on lopputulos sitten iloinen mieli ja tosi autuas olemus. Sitten alkaakin jo vähän masentaa ja toivon vaan, että toukka jo tulis tuolta ulos niin pystyis sitten olemaan jotenkin päin normaali taas :D

Vaan nyt ei kestä selkä ja lonkat istua tässä tämän kauempaa, joten jäi aika ruikutukseksi tämän kertainen.. :ashamed: Mä tulen takaisin myöhemmin ja katselen tarkemmin, että mitäs kaikkea täällä olikaan.

Jakselkaa kaikki, kohta tulee kesä :hug:

-Itse+jäbä 22+4-
 
Pikana vaan käväsen kun on pakko purkaa johonkin... Anteeksi siis että en nyt pahemmin muiden viestejä kommentoi
:ashamed:

MUTTA: Sain tänään postissa kirjeen pankilta josta mulla on VISA, ja siinä luki että luottoraja on ylittynyt 280 eurolla!!! Muuten ihan kiva, mutta en oo käyttänyt sitä korttia sitten kesäkuun 2006!! Ja sinnehän EI voi SOITTAA, on vaan automaatti, että sain sitten sähköpostia kirjotella. :headwall:

Oon joka kuukausi maksanut 50? pois velkaa, ja luullut että kohta on varmaan kaikki makseltu, mutta ei sitten näköjään... En oo mitään tiliotetta sieltä saanut sitten tuon kesäkuun 2006, kun muutettiin suomeen heinäkuussa eikä ole posti jostain syystä niitä tänne lähettäny, vaikka jälleenlähteys onkin. Tämän karhukirjeen kyllä sitten sain... :kieh: \|O

Ärsyttää, kun TIEDÄN sata varmaan, että en ole korttia käyttänyt, ja tuolla se lompakossa mollottaa, joten ei oo kukaan sitä varastanutkaan. Jotenkin on vaan kai joku sen numeron saanu ja pistäny elämän risaseks mun kustannuksella! :headwall: :'(

Anteeks nyt vuodatus, mut oli ihan pakko johonkin purkaa... :snotty:

ON: tällä sitä muuten potkiskellaan etiä päin. edelleen supistaa (onko ihme?) ja selkää särkee, mutta yritän ottaa rauhassa vaan.

Mari ja sykerö 21+4
 
Johan teille nyt noita tuonsorttisia ikävyyksiä tippuu.P......MAISTA!!!!!!!!!!Älä nyt hyvä ihminen maksa sitä,ennenkuin saat selvyyden kuka ja missä ja milloin on korttiasi käyttänyt!

:hug: Otahan rauhallisesti....


Kassu
 
Neuvolassa käyty. Vilperi on kyllä aika vilkas, kun sydänääniä etittiin sitten 5 minuuttia. Ainakun jotain kuulu, niin potkas ja lähti pois. :D Saatiin onneksi kuulumaan ja saatiin myös lasketuksi. 155 tai jotain sinnepäin oli syke. :D

Hemppa oli alhaalla, jotenkas tää alkaa syömään rautalääkkeitä. Ei se nyt niin alhaalla vielä oo, mutta kun tuo väsymys on niin älytön, joten th suositteli, että voisin vaikka alkaa.

Että semmosta täällä päin.

Viipi&Vilperi 22+1
 
äitipoliisi
Sinulle, jolle kävi huonosti tuon Visan kanssa. Mene ja tee rikosilmoitus lähimmälle poliisilaitokselle. Tappio ei jää sinun kärsittäväksesi, mikäli joku on korttiasi väärin käyttänyt.
Näitä sattuu valitettavan paljon, varsinkin ulkomailla kortti "kopioidaan" ja sillä maksellaan ympäri maailmaa. Tappio jää kuitenkin viimekädessä useinmiten luottokunnalle, onneksi.
 
Maiksu

Mä aloitan loman vasta sillon 30 päivää ennen la:a eli 6.6. muistaakseni. Olisin mieluusti aloittanut ennemmin, mutta koulu on vielä kesken sillon toukokuun 9. päivä kun mulla olis ollu mahdollisuus aloittaa varhennettuna, ja se on kuulemma joko 30 pvä tai 50 pvä ennen. Mä luulin, että olis ollut mahdollista valita joku päivä siltä väliltä, esim. 40 pvä ennen :ashamed:

Äsvee Nyt on tainnut taas mennä Kelan virkailijalla puurot ja vellit sekaisin! Päivärahahan maksetaan juuri viimeksi vahvistetun verotuksen mukaan, eli meille tänä vuonna vuoden 2005 tulojen mukaan. Ja mulle ainakin sanoi, että tuo 6kk:n periaate menee niin, että otetaan se 6kk:n aika siitä päivästä taaksepäin kun teet hakemuksen. Eihän kukaan voi tietää tulojaan etukäteen ja se tukihan on haettava nyt aikaisemmin, eikä vasta sitten kun äitiysloma alkaa. Ja mulle sanoi vielä, että mun tapauksessa onnistuu niin, että koska aloitin koulun elokuussa 2006 mutta sitä ennen olin töissä, niin voidaan hypätä tuo opiskelu aika yli ja ottaa 6kk tulot ennen koulun alkua. Se oliskin lottovoitto mulle, koska muuten joudun kitkuttamaan sillä 15,20?/ päivä -verot. Mutta en kyllä sitä usko ennen kuin näen mustaa valkoisella!

Supistuksista Mulla supistukset on tuntunu siltä, että maha meni ihan kovaksi, niin kuin pingottui, ja sit sillein ihmeellisesti kivisti... Neuvolan täti ainakin sanoi, että kuulostaa supistukselta. Harjoitus supparit voivat kuulema jo alkaa aika aikaisin. Ja ei tartte olla huolissaan kuin vasta sitten, jos tekevät kovasti kipeetä tai niitä tulee useasti. Ja sitten vasta tarviis neuvolaan tai polille soittaa.

Piipero85 Tuli mieleen, kun mun veli on syntynyt -82 ja silloin kuulema antoivat neuvolasta ohjeeksi, että pitää ehdottomasti juottaa vettä eikä pelkkää maitoa, koska maito lihottaa vauvaa. Eipä se äiti sitä vettä väkisin työntänyt, kun vauva ei tuttipullosta huolinut juoda, vaan söi ainoastaan tissiä :LOL:

Sitten tuosta kantoliinasta vielä, niin se mun liinan myyjä oli pessyt liinan yhden kerran, joten siitä ei sitten varmaan väriä irtoa nyt jos harjoittelen. Pesen sitten ennen kuin alan vauvaa siinä kanniskella =)

Niin ja kiitos huipusta linkistä!! :flower:

Jenmo85 Tosi kaunis ajatus ja ihana idea tuo palapeli! :hug: sinullekin enkelivauvan johdosta :hug:

CotHaille jaksamista kipujen keskelle :hug:

Allunmamma Kyllä pistää näkemään punaista tuollainen! :kieh:
Teitkö rikosilmoituksen? Toiset ne vaan on niin törkeitä ja taitavia kaappaamaan toisten tietoja esim. just netissä! Toivottavasti saat nyt pian selville että missä, milloin ja mihin sun tietoja on käytetty. Siinäpä se onkin sitten työ että saa viranomaiset ym. uskomaan, ettei ole ite tosiaan käyttänyt korttia silloin. Toivottavasti asia selviää ja pääset eroon hankaluuksista niin kuin kuuluisikin, ja että rikollinen saisi itse selvitellä sotkunsa!

Mutteri, johantero, Jenmo85 ja muut kiitoksia haleista, peukuista ja voimista :hug: :hug: :hug:

Vauvan pikkuinen :heart: vaan ei vieläkään lyönyt tasaisesti :'(
Oli ne ajatkin reilusti myöhässä, kun meillä oli jo 9.40 ja siihen aikaan oli melkein tunnin myöhässä. Mitähän iltapäivälle menneet joutui siellä istumaan :eek: Niin ja tällä kertaa oli sitten KAKSI ulkomaalaista lääkäriä, viimeksi oli siis vain se yksi nuori virolainen nainen, joka oli erikoistumassa vasta. Mulla ei todellakaan ole mitään ulkomaalaisia vastaan, ei sillä, mutta kyllähän se vähän harmittaa kun on pienimuotoinen kieliongelma. Toinen ei puhu suomea ihan niin hyvin että kaiken ymmärtäisi tai että osaisi selittää kaiken tarkasti, ja minä kun en taas niin hyvin osaa esim. englantia, että voisi sitä minulle puhua. Ja toisaalta, kyllähän me siitä jokaisesta polikäynnistä maksetaankin se 22? ja muutenkin, onhan Suomessa oikeus saada palvelua SUOMEKSI!

Mutta siis katsoi niitä sydämen rakenteita ja virtauksia ja sanoi, että sen tutkimuksen perusteella voi sulkea noin puolet olemassa olevista sydänvioista pois. Mutta toinen puoli on sitten epäselvää, ja niitä yritetään selvitellä vielä. Saatiin lähete Kuopioon yliopistolliseen, jospa ne siellä osaisivat antaa vielä tarkenpaa tietoa :attn:

Tää tuntuu niin turhauttavalta kun juoksee paikasta toiseen ja aina odottaa pari viikkoa välissä :attn: Tuntuu et huoli ja murhe vaan kasvaa, vaikka yrittää kuinka olla ajattelematta asiaa koko ajan! Yöunetkin on jääneet aika vähiin, kun ei edes saa nukuttua kun murehtii vaan vauvaa.

Lääkäri tutki myös jalkojen asennon kun viimeksi se lääkäri ei osannut sitä tutkia. Kaikki oli siellä ok ja molemmissa jaloissa viisi ihanaa pientä varvasta =) Siellä se meidän rakas pikkuinen imeskeli peukkua, ja liikkui niin mahdottomasti! Lääkäri totesi monta kertaa, että onpa todella vilkas lapsi :D
B-mitta oli 58mm, eli onkos tuo nyt sitten se pään ympärys? Ja vastasi viikkoja 22+6 eli 2 päivää edemmän kuin mitä on. Niin ja paino oli nyt sitten tasan voipaketti, eli 0,5kg!! Ihanaa :D Lapsivettä normaalisti ja istukka siis mulla etuseinämässä. Sekin kuulema vaikeutti sydämen tutkimista, kun oli vähän siinä tiellä. Ja sitten ei ne Savonlinnan laitteetkaan taida ihan viimeistä huutoa olla. Tiedä sitten, että saisiko 3D tai 4D laitteilla tarkempia tutkimustuloksia? Te, jotka olette ko ultrassa käyneet, onko tietoa?

Ja oon mäkin hassu, oon nyt tässä parina iltana ihmetelly, et miksi mun ylämahassa, siis ihan tuossa rintojen alla, tuntuu sellaista ihmeellistä kuplintaa ja liikettä. Ajattelin, et varmaan jotain ruuansulatuskanavan toimintaa vaan :LOL: Ja nythän sekin selvisi MITÄ se on! Vauva on siis kääntynyt raivotarjontaan, eli roikkuupi pää alaspäin ja jalat potkia sutkuttelee tuohon ylös. Ja mä kun luulin, että Pikkuinen olisi vieläkin poikittain tuolla navan korkeudella. Viime yöllä kun kävin pitkälleen nukkumaan mennessä, tuossa ylämahalla oikein näkyi vauvan potkut kunnolla, ja silti mä vaan mietin, että miks mun maha heiluu ylhäältäkin, jos vauva on alhaalla :LOL: Eli voimakas on, kun tuntuu jo niin selvästi liikkeet tuon istukankin läpi! Ja tää päivä on ollu lähes koko ajan liikettä, jos ei muuta niin sit vauvalla on hikka (kai) ja se tuntuu =)

Ihanaa että vauva liikkuu, taitaa tulla isäänsä, joka on kuulema ollut vauvana ja pienenä lapsena TOSI vilkas ja liikkuvainen lapsi! Nyt on kyllä ihan rauhallinen jo :D Mutta ehkä Pikkuinen yrittää liikkeillä meille viestittää, että kaikki kunnossa äiti ja isi! :heart:

Vauvelihaave & Pikkuinen 22+4
 
Huomenta heinämassut!
Ilmottautuu jälleen joukkoon :wave:

Taitaa olla hyvinkin yleistä meillä nuo kipuilut ja alavireisyys, ainaskin täältä niitä löytyy.
Nuha meinaapukata päälle ja selkä on myö sökönä. Esikkoa joutui viime yönä kantamaan ja sen myös tuntee \|O
noh töihin kuitenkin tuli raahauduttua, on vajaa miehitys muutenkin.

Ikävä kuulla suurullisia uutisia täältä, toivotan kovasti voimia kaikille :hug:

Perjantaina oli neuvola, siellä kaikki hyvin. Painoa tullu alusta lähtien nyt 6kg eli saman mitä esikosta.


Toivotaan että tuo kevät aurinko lämmittää meidän mieltämme ja auttaa jaksamaan.
Hyvää päivän jatkoa kaikille

tigru+pikku pomppis, 24+
 
Vauvelihaave itse en ole käynnyt, mutta ystäväni juuri kävi, ja KYLLÄ 3D ja 4D ultrat ovat paljon tarkempia ja luotettavampia. kaverin vauvalla epäiltiin täällä munuais vikaa, meni sitten yksityiselle ja vika ei ollutkaan munuaisissa vaan suolistossa. eli jos vähäänkään tuntuu niin minä suosittelisin menemään johonkin 3D tai 4 D tutkimukseen. :hug: tosi kurja atuollanen että ei saa sitten kunnon palvelua.. vaikka siis ois ihan pätevä lääkäri niin eipä se paljoo auta jos ei ymmärrä mitä toinen selittää.. :/ Voimia kovasti ja jaksamista!!! Juttuasi kun lukee, niin tunnen itseni ihan tyhmäksi kun valitan joka ikistä kolotustani. Niin kauan on hyvä kun ne kolotukset on MINULLA, ei vauvalla :ashamed: Tsemppiä :hug: :hug: :hug:

Omaa napaa sen verran, että se issias tuntuu palautuvan.. Olin eilen taas lenkillä ja ai jukra, mutta nyt on selkä kipeenä :/ Ja sanotaan että sitä issiasta pitäis hoitaa just liikkumatta. .kattia kanssa :/ Mutta kuten sanoin, ihan se ja sama, pää-asia että se kolotus on mulla, ei vauvalla.. :ashamed:

Heidi ja tylleröinen 22+5 :heart:
 
Kirjoitanpa miekin pitkästä aikaa... Luin tuossa just monta sivua tekstiä.. ja en kyllä varmaan enää muista että mihin kaikkeen pitikään vastailla. Selkä on nyt parempi riittävän levon ja tukivyön ansiosta. :) oon jaksanu jo vähän taas koulussakin istuskella.

Harjoitussuppareita on ollut täälläkin. Neuvolassa sanoi että on ihan normaalia.

Ikää kyseltiin.. Niinkuin nimimerkistä voi päätellä niin oon 22. Täytän elokuun alussa 23 joten luultavasti vauva kerkee syntyy ennen mun synttäreitä (tai sit menee todella paljon yliaikaseks) :D

Täälläkin on nyt päivittäin alkanut liikkeet tuntua. Välillä aika kovaakin. Mies ei oikeen oo vielä tuntenut. Pikkunen lopettaa heti liikkumisen ku iskä kokeilee :) Mutta on kyllä selvästi huolettomampi olo kun päivittäin tuntee liikkeet ja tietää että kaikki on kunnossa. :heart:

Mie alotan varhennettuna äippäloman, koska muuten on kesäkuu ihan kokonaan ilman mitään tuloja. Eli 19.5. muistaakseni on mulla mahdollista aloittaa. Viimeinen tentti mulla onkin 18.5. :) Pari kuukautta pitäis vielä jaksaa..

Me saatiin viikonloppuna mm. pinnasänky ja hoitopöytä. Ei kehattu niitä ruveta enää purkamaan ku oli valmiiks kasattu, niin ne nyt on jo tuolla makkarissa. :) Alkaa vähän todellisemmalta tuntua vauvan tulo kun on vauvatavaraa ympäriinsä. Vaatteitakin ollaan saatu monta muovisäkillistä... riittää tosiaan vaikka useemmallekin lapselle noista ;)

Mulla oli eilen neuvola. Saatiin nyt nuo kelan paperit niin pääsee täyttelee. Painoo oli tullut 500g/viikko. Mutta kun mulla välillä oli laskenut paino niin tällä hetkellä lähtöpainoon on tullut n.1,5 kg. Terkka oli tyytyväinen. Ite pelkäsin että liikaa on tullut.. Verenpaineetkin oli ekaa kertaa ihan kunnossa.. ei tarvinnut nyt niin jännittää kun on kotimittauksessa ollut tosi hyvät tulokset. Hemoglobiini 139 eli edelleen hyvä. Sydänäänet kuuluivat normaalisti ja sf-mitta oli 21,5 cm eli yläkäyrällä. Ainut mikä ei ollut niin kuin pitää niin oli se että pissassa oli valkuaista.. Pitää nyt sitten viedä joku aamu labraan uus näyte. Terkka epäili että vois johtua myös valkovuodosta kun en suihkutellut ennen näytteen antoa. Mutta tarkisteleevat nyt sen sitten uudestaan.

Neuvolassa suositeltiin vesijuoksun harrastamista. ois kuulema hyväks selälle. Oottekos muut koskaan kokeillut? Pitääkin varmaan testata jos uikkari mahtuis päälle niin kävis kokeilee.. Lenkkeily kun mullakin jäänyt vähemmälle selän takia..

En kyllä nyt enää muista että mitä piti kirjotella.. pitää toiste lisää.

Lotta 22+1
 
pollerolle
Heips.Tiiviisti olen seuraillut tätä palstaa mutta nyt vasta kirjoittelen ekan kerran.Eli kolmatta odotan ja la 25.7.Minua on ruvennut askarruttamaan monetkin asiat ja ajattelin kysäistä teidän mielipidettä.Niinhän sitä sanotaan että tieto lisää tuskaa,ensimmäistä odottaessani en mietiskellyt mitään riskejä enkä osannut pelätä.
Nyt siis huolenaiheenani on toksoplasmoosi.Eli miten todennäköistä on saada tartunta kun siivoan kissojen(2sisäkissaa)vessan mutta pesen kädet hyvin joka kerran jälkeen?Onhan tämä turhaa hätäilyä,onhan?Tutkivatko verinäytteen neuvolassa jos vain pyydän vai pitääkö perustella miten hyvin?
Toinen mieltäni askarruttava asia on kipeytynyt häpyluu tai häpy.Aina liikkeelle lähtiessä tuntuu sellaista herkkyyttä ja aristusta alapäässä.Mikään ei ole sinne sattunut enkä ole muiltakaan vastaavaa kuullut.Mistäköhön tuo kipeytyminen johtuu?
Olen myös Savonlinnan lähiseudulta ja on tosiaan aika kenkkua käydä ä-polilla kun kumpikaan lääkäreistä ei puhu kunnolla suomea.Rakenneultrassa kävin ja osa asioista meni ohi korvien(naislääkäri teki).Minulla istukka alhaalla ja sen takia seuraava ultra toukokuussa.Sen puoleen ihan hyvä jos vaikka selviäisi sukupuoli.Eka ultrassa veikkaili poikaa ja nyt sitten tyttöä.
 
paalina harmaana
Tuosta äitiyspäivärahasta, esikoista kun ootin niin laskettiin 6kk tulojen mukaan ja sillon se ainaki laskettiin äitiysloman alkupäivästä 6kk taaksepäin...eli ei siitä kun hakemuksen vei...
 
Allunmamma harmaana
Ei jaksa kirjautua :snotty:

Pollerolle: Tervetuloa vaan mukaan! Itsellä ei ole kissoja joten en tuohon toksoplasmoosi kysymykseen osaa vastata...

Vauvelihaave: :hug: :hug: :hug: Ikävää, että ne sydänäänet ei vieläkään ole kohdallaan :( Mutta jos kerran on niinkin vilkas kaveri siellä masussa, niin eiköhän kaikki mene vielä parhain päin! :) Huoli on tottakai suuri, mutta muista että meitä on täällä monta jakamassa sitä teidän kanssanne!

Omaa napaa sitten: Siitä prrrrrrr..keleen VISA sotkusta; no sain juuri sähköpostia että eivät ole kuulemma saanut yhtään maksua minulta 2004-2006! Olisi sitten ihan kiva tietää MINNE ne mun rahat on menny, kun oon sieltä kerran saanut niitä tiliooteitakin joissa selkeästi lukee "thank you for your payment"!! Laitoin sitten kuittia niistä maksuista jotka saan itse näkyviin nettipankista, ja saajan tili ja viitenro. on tasan tarkkaan jokaisessa maksussa se jonka olen heiltä saanut. Kirjoitin sitten että jos eivät ala asiaa siellä selvittämään, niin teen rikosilmoituksen asiasta. Selvää huijauksen makua... :kieh: Ja vielä sen laskin, että olen sitten 10.2005 lähtien maksanut sinne tuosta 1000 euron velasta takaisin n. 800 ? joten johan sen pitäisi olla maksettuna eikä miinuksella sen velan!
KYLLÄ OTTAA PÄÄHÄN!!! \|O \|O Itse pääpankki on kaikenlisäksi Luxemburgissa, joten eipä ole konttoria saatika edes puhelinpalvelua jonka avulla voisin asiaa selvittää. Sähköposti vaan laulamaan... :headwall:

Tämmöstähän sitä juuri raskausaikana kaipaakin...

Että tsemppiä vaan kaikille jotka saa sotia kaiken maailman Kelojen ja muiden kanssa, ymmärrän miltä tuntuu!

Mari ja sykerö 21+5
 
Vauvelihaave suosittelen, että opettelet sen liinasi kanssa tämän kietaisuristi2 -sidonnan. Ite en mitään muuta käyttänytkään pojan kanssa. Mulla on trikoinen Hug-a-bugin liina. Nyt uuden vauvan kanssa ajattelin harjotella myös Kietaisuristikehdon, koska siinä voi sitten imettää.
Tuo on tosi tukeva ihan pienelläkin (pää tuetaan sinne toisen ristiin menevän "olkaimen" alle), pystyy pukemaan valmiiksi, jos lähtee esim. autolla kauppaan ja haluaa kaupassa pitää vauvaa liinassa.
http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/tekstisivu.tmpl?numero=100990976

Kiitos haleista. Tänään suht ok - eilinen sen sijaan oli ihan suoraan sanonko mistä...
Onneksi Tiitiäinen liikkuu ahkerasti ja esikoinenkin halii ja pussaa, vaikka olen ihan tosi inhottava välillä :ashamed: Mieskin tulee tänään kotiin (on ollu opettamassa sunnuntaista lähtien muualla) niin puhutaan tästä ja koitetaan keksiä että mikä olis fiksuinta, ennenkun ihan pamahdan ja sekoan.

Päiväkahviaika: josko sitä ehtis vaikka juomaan ennenkun poika herää :)
 
Hip hei! Eilen tunsin mojovan potkun käteeni mahan läpi! Illalla sitte mieskin tunsi pari potkua! Iik miten jännä!! :D :D :D

Mut minä sekoan niitten "kiellettyjen" ruokien kanssa. Esim tänään ku ajattelin paistaa meille silakoita ja laittaa muussin kanssa sitte, niin tietenni luin sattumalta jostain vauva-lehdestä että silakat kuuluu kans niihin vältettäviin... :\| ja kuitenni kalaa pitäsi syyä.

Ja sitte pelkään sitä listerioosia! :/ Kuinka yleistä on että niistä "kielletyistä" ruuista on jotain vaurioita tullut? Mie oon jo kylmäsavukalaa kerinny syyä.. :'( :'( :'( en kyllä paljon mutta pikkuisen kuitenkin.<br><br>
 
Piipero85 harmaana
VOI PERRRRRR!!!!!!!!!!!!!! \|O

Meillä on nyt sit sairastettu vissiin kaikki virustaudit A:sta Ö:hön tai niin ainakin luulin, mutta mitä vielä... Meillä ollaan TAAS kuumeessa! Esikolle nousi viime yönä kuume, aamulla oli 39.2. Lisäksi herra oksensi koko aamupalansa meidän sänkyyn, joten oksennuspyykkiä kolmas koneellinen menossa, kaksi olisi ainakin jäljellä... :\| Huomenna pojalla lääkäri, katotaan nyt nuo korvat....


Kiva vaan, kun miehellä alkaa se talviloma, tais jäädä reissut reissaamatta...

Itellä vuotaa nenä ihan niinku sitä tehden, närästää, koskee taas joka paikkaan!!!!!!!!!!

Joo, kylläpä oon taas positiivisella tuulella... Positiivista: mies tunsi tuon napavauvan potkut eilen! :)

Jeps, semmottia...

-Piipero ja masuJr 21+1-
 
jenmo
Anteeksi jo etukäteen, en nyt vastaile teille ku viime yö oli yhtä h.elvettiä! \|O

Järkyttävät pohjekivut molemmissa jaloissa. Nyt jo helpottanu, mut yöllä en meinannu itkemättä kestää. Laitoin Ice poweria, lämpöset sukat ja housut ja nostin jalat ylös (pinnasängyn laitaa vasten), ja sain nukuttua pätkissä vajaa kolme tuntia!!! Tää on aivan p.ersiistä et jatkuvasti kipuja ja muuta vaivaa.

Pakko käydä heti kun saa rahaa ostaan niitä magnesiumtabletteja. Nyt kysynkin, onko kellään kokemusta kramppaavista jaloista? Tai ei ihan krampeistakaan, mut kivusta joka on samanlaista kuin krampin/suonenvedon jälkeen? Mikä auttoi? Auttaakohan nuo magnesiumit??? Nla 19.pvä, siellä otan toki asian puheeksi, mut ois kiva saada vinkkiä/apuja jo vaikka ensi yöksi. Mulla oli Jadea oottaes ihan loppuraskaudessa muutama yksittäinen kramppi yöllä just pohkeessa, mut mä en kestä jos nää alkaa nyt jo tulemaan! :'( :ashamed:

Kiitti kovasti jos joku kerkee vastailla!
Kipeille paranemisia ja Allunmamma, toivotaan et selviää Visa-ongelmat!

Yliväsy Jenmo&Huli-Poju 21+4
 
Jenmo, mä oon laittanu suolaa kielen alle, niin on krampit lähtenyt pois.
Ja yks juttu. IcePowerin päälle ei sais laittaa mitään kangasta, muuten se ei vaikuta. Mä oon joutunut hyppimään aina iltaisin keilailun jälkeen ilman paitaa, kun tuo olkapää on menny ihan jumiin joskus. Noh, oli mulla rintsikat päällä. :LOL:

Täällä on kaikki hyvin. Vilperi on potkutellut koko päivän, mutta on se pitäny taukoja välillä, mutta enemmän hää on tänään liikkunu kuin koskaan ennen. Tässä mietin, että veiskö noi laput kelalle vai oottelisko ens kuuhun.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2007 klo 09:56 pollerolle kirjoitti:
Nyt siis huolenaiheenani on toksoplasmoosi.Eli miten todennäköistä on saada tartunta kun siivoan kissojen(2sisäkissaa)vessan mutta pesen kädet hyvin joka kerran jälkeen?Onhan tämä turhaa hätäilyä,onhan?Tutkivatko verinäytteen neuvolassa jos vain pyydän vai pitääkö perustella miten hyvin?
Toinen mieltäni askarruttava asia on kipeytynyt häpyluu tai häpy.Aina liikkeelle lähtiessä tuntuu sellaista herkkyyttä ja aristusta alapäässä.Mikään ei ole sinne sattunut enkä ole muiltakaan vastaavaa kuullut.Mistäköhön tuo kipeytyminen johtuu?
Olen myös Savonlinnan lähiseudulta ja on tosiaan aika kenkkua käydä ä-polilla kun kumpikaan lääkäreistä ei puhu kunnolla suomea.Rakenneultrassa kävin ja osa asioista meni ohi korvien(naislääkäri teki).Minulla istukka alhaalla ja sen takia seuraava ultra toukokuussa.Sen puoleen ihan hyvä jos vaikka selviäisi sukupuoli.Eka ultrassa veikkaili poikaa ja nyt sitten tyttöä.
Meillä oli kissa, kun odotin esikoista ja kyllähän tuo asia oli mielessä. Luulisinpa, että hätäily on kuitenkin turhaa. Voithan käyttää vaikka kumihanskoja. Eikös se tartunta vaadi, että koskee käsin kissan ulosteisiin ja sehän nyt ei ole tarpeen... =)

Nuo kivut kuulostaa musta ihan liitoskivuilta. Mulla on ollut niitä jo nyt (niin kuin vissiin monella muullakin täällä), esikkoa odottaessa vasta 1,5 kk ennen synnytystä. KAIKKI oireet tulee nyt aikasemmin!

Pauline 23+2
 
Täällä on näyttäny monet valittavan, niin teen myös minä...

Mulla oli se vatsatauti viikonloppuna ja siitä asti mulla on särkeny päätä... Karseeta! :/ Monta levotonta yötä takana, joten johtuisko siitä tai noista jumissa olevista niskoista. Nekin varmaan johtuu huonoista öistä. :ashamed:
Joo kun mä parannuin niin isäntä rupes sairastamaan... Pyörtykin kartaalleen vessaan yöllä ja arvatkaapa oliko tää mamma hereillä koko loppuyön. Pikkasen säikytti... :\|
Ja nyt tänään meidän kuopus on tänään oksentanu ja valittanu vattaansa...
On siinä meillä säälittävä 3 vuotias. Ja tuskin tuo esikkokaan tältä välttyy...

Jotain positiivistakin olen huomannu viime päivinä... Tuntuu noita liikkeitä joka päivä ja välillä oikein vilkkaastikin!

Joo mut nyt pitää mennä keräämään matto pois lattialta ja laittaa tyttö nukkumaan... =)

Mä ja nirppu 20+5
 
TYKSissä käytiin maanantaina ja siellä todettiin edelleen että kaikki on ok. Vaavin jalat ovat vaan hieman lyhyet mutta ei huolestumisen aihetta.
Oli muuten kiva istua siellä käytävällä kun siellä kaadettiin seiniä ja koko paikka tärisi oikein kunnolla. Juniori vatsassa sai oikein hepulit tästä tärinästä ja yritti tulla ulos vatsapeitteiden läpi \|O . Ultraava lääkäri naureskeli että kaverihan on tosi liikkuvainen.

Eilen oli neuvola ja eka kertaa mitattiin sf-mitta joka on nyt 20. Vaavin sydämmenäänia kuunneltiin ja arvatkaahan kuinka nopeasti kaveri päätti aina karata lkuuntelulaitteen alta...

Jaksamisia kaikille tuleville äideille :hug:
 
Heippa

hankintoja on taas tullu tehtyy roskis ja aktiivi matto. Kauheesti odotan vaan, että aika menis ja loma alkais no toukokuussa se sitten alkaa. voi olla, että aika tulee pitkäksi kun 10 viikkoo on kotona. onneksi on esikoinen se rytmittää päivää. =) tsemppiä vaan teille kaikille odottajille!!
 
Jenmo osta ihmeessä magnesiumia! Kyllä se auttaa ja muista juoda vettä - paljon, myös yöllä jos heräät vaikka vessaan.
Mä olen nyt popsinut magnesiumia itse asiassa jo aika kauan kun mulle suositeltiin sitä jo ennen raskautta. Mutta viimeksikin aloin jossain vaiheessa ottaa sitä ihan päivittäin kun jalat huusi hoosiannaa töitten jälkeen ja öisin oli sellasia kramppeja, että... Magnesium on siitä hyvä aine, että siitä ei voi saada yliannostusta: liika magnesium pistää vaan vatsan löysälle ja poistuu siten kehosta. Eli vaikka sitä on monivitamiineissa niin voi huoletta syödä ihan pelkkään magnesiumia.
Ne öiset krampit on kyllä kamalia: jalat on ihan tulessa vielä päivälläkin. Itse asiassa, vaiva ei ole kyllä poistunu ton magnesiumin syömisen myötä, helpottunu paljonkin. Opin jo ekassa raskaudessa siinä puoliunessa ennakoimaan sen krampin niin, että aina kun tekee kauheesti mieli venyttää jalat suoraksi, niin herään jo sillon ja nousen kävelemään. Jos venyttelen niin sitten tarviikin tanssia ripaskaa ympäri makkaria, että kipu helpottas :D

pollerolle liitoskipujahan ne, kuten joku jo kirjotti - kuuluu "taudin" kuvaan. Johtuu nivelten löystymisestä ja pehmenemisestä: lantio alkaa muokkautua niin että se antaa sitten aikanaan vauvalle tilaa tulla.

Täytyy sanoa, että aika uskomaton tuo sinun Visa-sotkusi Allunmamma hirveesti ylimäärästä vaivaa aiheuttaa vaikka ei lopulta joutuskaan mitää maksaa :/ Toivotaan että selviää.

Netti on poikki :eek: Ai että mitäkö sitten täällä teen? Surffaan naapurin suojaamattoman langattoman verkon kautta ;) Kätevää :D

Mahassa iltajumpan aika, näemmä. Ihana :heart:
 
Tuli tuosta Allunmamman visa sotkusta mieleen , että minäkin soitin pankkiin eilen ja irtisanoin visani. Mä pärjään kyllä sillä visa electronilla.. ärsyttää kun op laittoi kultakortin pois ja nyt se visa on vähän niinku "pakollinen", mutta mä en sitä enää pidä.. sitä tulee niin helposti vinguteltua :ashamed:

Jenmo Mulla ei jalkoj apakota, mut jostain syystä kärsin "levottomista jaloista". illalla kun menee nukkuu niin koko aika tarvis kyhnätä toisella jalalla toisen jalan pohjaa ja ku tuntuu ettei jalat rauhoitu ollenkaan.. :/

Se issias todellakin on mulle palaamassa.. mutta en aio hakea sairaslomaa, koska tuo vauva joka mulla hoidossa on , ja jota nostelemaan joudun, jää keskiviikkon apois 3 viikoksi. Sen jälkeen onkin enää 2,5 viikkoa töitä ja ist aloitan lomani, joten jospa tässä hammasta purren menis.. Mut tamikäli tilanne sit ihan toivoton 3 viikon kuluttua kun mull aon lääkäri neuvola, niin kyllä mä sit sitä saikkua pyydän.. kuitenkin toisten lapsia mulla täällä vastuulla.

Hyvää viikonloppua kaikille! Mull aalkaa ihan justiinsa työt. Lähdetään lasten kanssa katsomaan kun torilla on rivi soppa tykkejä :)
Vaalit kun on nyt niin kaikki ehdokkaat mielistelee siellä äänestäjiä, mutta ens viikolla on tykit kadonneet ;)

Heidi ja tyllerö 22+6

:heart:
 
Aamupäivää!
Jäin pojan kanssa kotiin. on niin räkäinen ja yskii kovasti, parempi parannella kotona kuin tartuttaa muita hoidossa.
Viime yö meni onneksi paremmin, puolen yön aikaan piti rauhoitella poitsua mut nukkui sit 7 asti.

Saa nähdä mitä selkä sanoo huomenna kun tän päivän nostelee poikaa, vaikka on tukivyö silti selkä vihoittelee.
Laitan silloin tällöin relaxanttia selkään. pitää käydä hierojalla niin melpottaa.

JENMO85 suosittelen myös magnesiumia, on myös helpottanu mulla kramppeja. Ja tosiaan pitäis juoda paljon päivän aikana.

Onko täällä ketään sln:sta tai lähistöltä? ollaan siellä pääsiäisenä voisi käydä kahvilla jos kinnostaa.

mut nyt jatkamaan kotitöitä ennen kuin poitsu herää.

tigru 25+4
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2007 klo 08:31 Mutteri kirjoitti:
Jenmo Mulla ei jalkoj apakota, mut jostain syystä kärsin "levottomista jaloista". illalla kun menee nukkuu niin koko aika tarvis kyhnätä toisella jalalla toisen jalan pohjaa ja ku tuntuu ettei jalat rauhoitu ollenkaan.. :/
Mulla ei kans tässä raskaudessa (vielä) ole ollut suonenvetoa, mutta tämä mamma on myös jo pitkään kärsinyt levottomista jaloista. Vaiva ilmenee yleensä iltaisin ja on tosi ärtsyä. Ehkä siihenkin vois magnesium auttaa, en ole kokeillut. Jossain nettisivuilla puhuttiin myös, että huono hb voi tähän vaikuttaa. Pitäsköhän sitä rautaa kuitenkin jo alkaa syömään... No katotaan. Nyt takasin siivouksen pariin. Alkaa sekin homma tuntuu jo raskaammalta ja raskaammalta. Nyt tajusin sentään laittaa tukivyön kun hommaan aloin.

Pauline rv 23+3
 

Yhteistyössä