Heinämassut-07 vol.2

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
Allunmamma harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2007 klo 11:10 Vilma76 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2007 klo 14:10 Allunmamma kirjoitti:
MUTTA: Sain tänään postissa kirjeen pankilta josta mulla on VISA, ja siinä luki että luottoraja on ylittynyt 280 eurolla!!! Muuten ihan kiva, mutta en oo käyttänyt sitä korttia sitten kesäkuun 2006!! Ja sinnehän EI voi SOITTAA, on vaan automaatti, että sain sitten sähköpostia kirjotella. :headwall:
Mulla on ainakin nettipankissa palvelu, josta näen kaikki Visa-ostoni parin päivän viiveellä ja voin seurata tulevia lyhennyseriä. Muuten olisikin aika epävarma olo Visan kanssa, sitä kun on tosiaan niin helppo väärinkäyttää jos vain tietää kortin numeron ja haltijan tiedot. Onneksi se Verified by Visa-palvelu on tullut jo yleisemmäksi! Ymmärrän kyllä että ottaa päähän, eikö tuosta voi ottaa yhteyttä pankkiin/luottokuntaan/kuluttaja-asiamieheen, että selvittää asian?? Kuitenkin aika isosta summasta kyse, jos yli tonni jo käytetty tietämättäsi...
Joo, on mullakin joku nettipalvelu josta se käyttö pitäis näkyä, mutta mulla ei oo mitään tunnuksia sinne joten en oo voinu sitä käyttää... :( Eikä tosiaan oo tiliotteetkaan löytäny perille sitten heinäkuun. Nythän ne väittää, että en oo mitään maksellu KOLMEEN VUOTEEN sinne, mutta kyllä vaan mulla on noita tiliotteita joista näkyy että ovat rahaa multa saaneet. Ja pääpankki siis Luxemburgissa, joten ei iahn helppo selvitellä tätä sotkua... Toivotaan että selviää pian.

En nyt enempiä kirjottele, tulin lähinnä merkkaamaan mihin asti oon lukenu, kunhan saan kaikki viestit luettua... :whistle:
Tervetuloa vaan uusille! :wave:

Ja jos joku asuu täällä Hanko-Tammisaari-Karjaa akselilla tai lähiympäristössä tai on tulossa käymään tännepäin, niin mulle saa ilmotella, voidaan lähteä kahvittelemaan esikoisen kanssa! :wave: :)

Mari ja sykerö 22+1
 
Miehh
hei uusille! :) ja tervetuloa mukaan :)

täällä voidaan ihan hyvin..mut lenkillä käynti on yhtä tuskaa..rupee koskemaan alamahaan ihan älyttömästi :/ et ny jääny sit vähemmälle..koirissa onki sit ollu virtaa :whistle: en tiiä mikä auttas.

miehh ja rv24+4
 
Heips!

Kesästä oli puhetta joissain viesteissä. Ootetaan vaan sitä kesää ihan ilolla. Ajatelkaa ei tartte punkea päälle kaiken maailman vaatteita ja hankalia kenkiä eikä muksutkaan tartte ku jotain pientä ja lippikset päähän... Siis jos on ihana kesä. Esikoinen on syntyny elokuun 1pvä ja toinen tammikuun 30. Kyllä kesällä oli ihana olla raskaana just ton elämisen helppouden takia. Onhan se toki aika tukalaa jos on kauhee helle, mut sitte voi lekotella varjossa ja olla tekemättä mitään. (toiveajattelua) Ainut mikä hirvittää on se kamala hikoilu siellä synnytyssairaalassa..

Viikonloppuna kierreltiin autonäyttelyjä ja kovasti autokuume on alkanu vaivaamaan. Ei vaan olla vielä ihan varmoja, että ostasko farkun vai tila-auton?? Farkku mitä kokeiltiin tuntu hyvältä ja tutulta ajaa verrattuna tila-autoon. Ehkä tila-auto vaatis enemmän totuttelua. Farkkukin meille kyllä varmaan riittäis. Pitää vielä testailla.

T:Maiksu 25+1
 
Ummetusta on täälläkin aika ajon, mutta nyt oon kehitellyt uuden tavan istua pöntöllä ja msuta tuntuu että se auttaa vaikka olis tunne että vatsa jumissa... Elikkä laitan jalat esikon koroke pallille kun istun pöntöllä. Mulla on ainakin auttanut. Kovempikin tavara tulee helpommin ulos... :x :x :x Olipas aloitus, mutta kuitenkin...

No niin esikko alkaa olla kunnossa, pidän tänään viel tarhasta kotona, jotta saa kunnolla toivuttua.. Oli kyllä aikasta sippi koko jätkä.

Herne bailaa villsti, eilen isäntäkin sai potkuja osakseen....

Itellä nuo kivut vaihtelevat. Ei oiekint ykkää kävelystä ja varsikin nyt taas kun on tuota loskaa teillä...

Tässä "tärkeimmät"

Tä&Herne rv 24 tasan..

Ai niin tervetuloa kaikki uudet mukaan...

Ps Sattuuko täällä olemaan Porvoosta porukkaa, j os on niin olis kiva vaikka jossain vaiheessa tavata....
 
jenmo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 23:08 JoannaH kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 22:29 Viipi kirjoitti:
Voisko muuten me oululaiset nähellä joskus kaupungilla vaikkapa kaakaokupposten ääressä? Tuli tuossa mieleen.
Jos sovitaan porukalla tällit jonnekkin niin tämä tyttö on tulossa! Jenmo85 vois kans tulla... *vinkvink*
Passaa mulle :wave:
Mut nyt täytyy rientää neuvolaan! Tuun sit myöhemmin lukeen lisää ja kertomaan neukkakuulumiset. Kertaalleen jo kirjotin mut kerkes teksti hävitä ennen kopiointia. Katotaan josko nyt onnistuis...
 
Eihän täällä pysy mukana :whistle: tänään menen uudestaan ultraan jossa nyt sitten katsotaan uudelleen vauvan mitat jotka 2 viikkoa sitten oli 19+6 kun neuvolassa oli laskettu 20+4. Nyt on sitten 21+5 tai 22+3 no eiköhän tänään selviä kumpi on lähempänä LA :)
 
Heipä hei pitkästä aikaa!

On jäänyt tämä kirjoittelu vähän taka-alalle, kun on pitänyt niin kiirettä sekä töissä että kotona.

Sinänsä vointi on ollut ihan hyvä nyt. Pahoinvointi on loppunut. Lonkkiin koskee monesti yöllä/aamulla ja väsyttää aika lailla koko ajan. Mutta niinpä se taisi olla niissä edellisissäkin raskauksissa. Niistä vaan on jo sen verran aikaa, ettei aina muista... Edellisestäkin jo 7 vuotta.

Iästä kyseltiin, olen 31, samoin mies. Mies ehtii (toivottavasti) täyttää 32 ennen tulokkaan syntymää, mulla menee syksymmälle. Tuntuupas vanhalta, kun suurin osa muista on sen 10 vuotta nuorempia...! Mutta toisaalta täyttäähän meidän esikkokin jo kesällä 10!

Äitiyspäivärahoistakin oli puhetta. Tosiaan tuo päiväraha lasketaan niistä äitiyslomaa edeltävistä palkoista. Mutta ensimmäinen maksuhan tulee vasta noin kuukauden kuluttua äitiysloman alkamisesta, joten ei se päivärahan saanti siitä viivästy, vaikka päätös tehdäänkin vasta sitten. Ymmärrän toki, että sitä haluaisi saada tiedon päivärahan määrästä mahdollisimman aikaisin, mutta aina se ei ole mahdollista.

Joku kysyi siitä opiskeluajan ylittämisestä. Tänä vuonna äitiysloman aloittavilta voidaan hypätä opiskelut yms. yli, kunhan niitä palkkoja ei oteta enää vuoden 2005 puolelta (koska sieltä löytyy jo se vahvistettu verotus, joten ei niitä enää voi verrata "itseensä")

Joku sanoi, ettei jostain syystä voida käyttää vuoden 2005 tuloja. Tämä tulis lähinnä siinä tilanteessa, ettei ole palkkatuloja siltä vuodelta. (siis on vain etuuksia tms.)

Tässä tietoa niiden työtulojen yms. huomioimisesta http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/Docs/160701134915EH

Olen itsekin ollut joskus muinoin kelassa töissä ja edelleen minulla on siellä paljon ystäviä töissä. Usein harmittaa lukea, kun Kelan työntekijöitä haukutaan ihan tolkuttomasti. Tunnen joitakin, jotka eivät edes viitsi kertoa olevansa siellä töissä, kun tulee niin paljon (osin toki aiheellistakin) haukkumista.

Yritettäiskö uskoa, ettei kukaan niistä tahallaan neuvo väärin tai viivytä hakemusta. Siitä kun ei saa kuin enintään palkanalennuksen seuraavassa kehityskeskustelussa... =) Ja sekin on hyvä muistaa, että joskus se "väärin ymmärtänyt" istuu siellä asiakastilan puolellakin.

Harvat tapaukset ovat suoraan vertailukelpoisia, eikä Kela voi kerota asiakkaalle toisen asiakkaan olosuhteista mitään vaitiolovelvollisuuden vuoksi. Ei siis tarkoita, että asiakkaita kohdellaan eri tavoin, vaikka näennäisesti samanlaisesta tilanteesta tulee erilainen päätös.

Tämä vuodatus koskee toki esim. sossun, työkkärin, vakuutusyhtiöiden ja ulosottoviraston työntekijöitäkin. Yritetään muistaa, että ihmisiä sielläkin vain ollaan.

Nyt olen sitten jo ihan eri töissä ollut jo vuosia, joten kauheesti ei kannata kela-juttuja kysellä. Tietysti kerron jos osaan, mutta oikeastaan aina se oma kelan toimisto on se paikka josta kysyä...

Sitten ihan asian vierestä vielä, että joku kyseli siitä sf-mitasta. Satuin netissä törmäämään jollekin sivustolle, jossa väitettiin, että suomessa mitataan sf-mitta rutiinina viikolta 20 alkaen. Joillakin varmaan on mitattu aiemminkin, mutta ainakin tuosta alkaen se pitäis olla kaikilla.


Hyviä vointeja kaikille!

anika ja papu 22+4
 
No niin ultrassa käyty ja laskettu aika ei muuttunut, pitkää vauvaa tuo ultraaja povas kun reisiluu oli pitkä. No esikoinen oli 54cm ja kakkonen 51cm, ja molemmat yli 4 kiloisia ja sellanen tulee varmaan tästäkin :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2007 klo 09:30 Jenmo85 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 23:08 JoannaH kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 22:29 Viipi kirjoitti:
Voisko muuten me oululaiset nähellä joskus kaupungilla vaikkapa kaakaokupposten ääressä? Tuli tuossa mieleen.
Jos sovitaan porukalla tällit jonnekkin niin tämä tyttö on tulossa! Jenmo85 vois kans tulla... *vinkvink*
Passaa mulle :wave:
Mut nyt täytyy rientää neuvolaan! Tuun sit myöhemmin lukeen lisää ja kertomaan neukkakuulumiset. Kertaalleen jo kirjotin mut kerkes teksti hävitä ennen kopiointia. Katotaan josko nyt onnistuis...
Ai sullakin oli tänään neuvola! :D Mulla oli klo 10.30.

Mulle tuli jo hätä siellä kun siinä virtsanäytteessä löytyi jotain ja se anto testipurkit matkaan että pitää viiä aamupissistä näyte labraan. :\| se sanoi että ei oo mitään hätää, mutta että voi olla esim. hiivatulehdus. :eek: mulla ei oo mitään oireita ollu mistään eikä ikinä oo ollu hiivatulehdusta tai muitakaan ns. "alapääjuttuja", joten olin ihan kalpeana siellä. Ku en tiiä nyt yhtään että mitä tuleman pitää. Kellään muulla mitään vastaavaa?

Hemoglobiini oli terkkarin mielestä kadehdittavan hyvä! B) Jotain positiivista ees. Sykkeet kuunteli, vauvan pulssi oli 140 kieppeillä. Sf-mitta meni yläkäyrälle! Siitäkin olin että :eek: mitä apuva.. mutta siitä sanoi että sen on tapana "normalisoitua" raskauden edetessä.
 
jenmo
Vihdoin pääsin tänne! Koko päivänä ei oo Plussan sivut toimineet...Tai no en mä ihan jatkuvasti oo ollu koittamas, mut pariin otteeseen kokeillut enkä oo päässy tänne ollenkaan.

enga hyvän kokosia vauvoja tullut teille! :heart: Meiän neiti oli 3200g ja 50,5cm vaikka synty 18vrk la:n jälkeen... Ehdin pelätä et "iso" vaavi tulee, kun painoarvio oli jo jossain vaihees ennen la:aa 3500g. Onneks ei pitäny paikkaansa.

Anika monesti tulee itelläkin haukuttua turhaan Kelan tms. työntekijöitä, vaikka todellisuudessa joku lakitekstinpätkä on se, joka ärsyttää ja viivästyttää tukiasioita tms. :ashamed: Ei mulla ainakaa oikeesti oo Kelan tätejä/setiä vastaan mitään..Joskus tulee suutahdettua ja haukuttua turhaan. Sorit vaan mun puolesta kaikille ko. laitoksissa työskenteleville/työskennelleille! =)

Vitsi täytyy taas alkaa laittaa paperille ylös mitä kukin on sanonut et muistaa vastailla kaikille!

Nyt siirrytään tohon aamuiseen neuvolakäyntiin..
Elikäs pojulla oli meno päällä, sydänääniä kun otettiin liikkui monta kertaa pois alta. Luvuksi tuli kumminkin yllättävän matalat äänet, n.130. Aiemmin levossa ollut korkeemmat, n.150 joka kerta. Mut vissiin normivaihtelua, ku ei neukkatäti maininnut mitään häikkää olevan. Hb oli mulla laskenut, mut verenpaine hyvä. Migreenistä johtuvan lääkkeitten syönnin takia halusin ite päästä ylimääräselle lääkärikäynnille. Sen sain tonne 30. pvälle. Siellä sit kattellaan onko tarvetta ylimääräselle äitipolikäynnille... Toivotaan et kaikki ois hyvin!

Viime yönä tuli kovia harjotussuppareita. Masu oli ihan toispuoleinen niistä johtuen. Jännä pallo tuli oikeelle. Siitä kysyin nla:ssa, sano, et vauva ollu niin mutkalla et siks tullu se möykky! :whistle: Jännä ku Jadesta ei koskaa ollu noin... Kysyin et oisko siel rakenneultras näkyny jos jotai häikkää ois kohdussa, niin meinas et ois näkyny.

Mulla muuten sf-mitta otettii tänään eka kerran... 20cm!!!!!! Jadesta oli samaan aikaan 17cm! Eka raskaus meni alusta loppuun alakäyrillä, nyt sit mennään yläkäyrillä :ashamed: :D
Kaipa se on sit niin, et vaihtelu virkistää..... =) Painoa ei silti ollu alkuun nähden tullu ku kolme kiloa.

Mitähän mulla muuta piti sanoa..En kyllä muista tähän hätään, joten lähdenpä herättelemään miehen päikkäreiltä niin aletaan yhdessä ruuanlaittoon. Voikaa paksusti, kanssaodottajat!

Jenmo&Huli-Poju 22+1
 
Nyt on pelkopolilla käyty. Sain kuulla sen synnytyskertomuksen ja kätilö antoi vielä mukaan molemmista lapsista ne synnytys paperit. Mieli paljon korkeammal nytten. =)
Samalla käytiin läpi tulevaa synnytystä ja siihen liittyviä toiveita. Puudutus valittu jos tarve tulee sitä ottaa. Samalla sovittiin että jos synnytys menee hyvin ja vauva sekä minä hyvä kuntoisia niin tulemme heti kuin mahdollista kotia, eli poliklinikkasynnytys olisi toiveissa.
Mä kun en pysty sairaalas nukkua ja muutenkin en sairaalas viihdy niin mukavaa jos pääsee nopeasti kotia rauhoittuu ja tutustuu vauvaan. Ja me asumme aivan sairaalan vieressä niin voipi sinne mennä heti jos siltä tuntuu.

Kätilö myös katseli että voipi olla et vasta elokuussa menen synnyttää ja sanoi et kannattaa varautua käynnistykseen. Mulla kun molemmat edelliset mennyt yli la ja kakkosen aikaan käynnistettiin.

Rv 21+2
 
Tervehdys kaikille tasapuolisesti

ei oo tullu kirjoteltua, oon ollu mitäänaikaansaamaton useamman viikon. lueskelemassa oon käyny päivittäin.

surullista lukea, kun toisilla on vaikeampaa ja joutuu lääkärillä ramppaamaan.

meillä kaikki hyvin. pikkunen jumppaa jokapäivä massussa ja ulospäin tuntuu jo osa liikkeistä.

käytiin pari viikkoa sitten rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan ok. säkähin jo kun se täti kahto pitkään sydäntä ja kyseli onko teillä suvussa sairauksia. istukka oli takaseinässä. painoarvioksi sano 350g. harmittaa vaan kun se ei sanonu niitä reisiluumittoja yms.
kortissa lukee B-mitta eli mitä se tarkottaa?

tänään oli neuvola: täällä oli kohdunmitoista puhetta, mulla se oli 21cm nyt on menossa rv 21+4. hemoglobiini oli vieläki alhanen, niin jouvun jatkamaan rautakuuria :kieh:
pikkusen :heart: syke oli 150.
lähtöpainoon ei oo tullu kun 1.5 kg lisää.

voimia ja jaksamisia kaikille :hug: :flower:
 
Hei vaan pitkästä aikaa!

Mullakaan ei ole ollut mitään erityistä kirjoteltavaa pitkään aikaan, mutta olen kyllä teidän juttuja käynyt lukee useasti.

Tänään kävin neuvolassa. Kaikki oli ok. Hb 120 vaikka olen nyt noin viikon syönyt rautaa 1 tbl./ päivä . Nyt sit jatkan 2kpl/ päivä.Veren paine ei ole ollut näin hyvä edes ennen raskautta. Painoa tullut noin 7 kg raskauden alusta. Sf-mitta oli nyt 22 cm eli yläkäyrällä.Edellisillä kerroilla kun on mitattu on ollut yläkäyrän yläpuolella.Mutta sekin on kuulemma ihan normaalia pienikokoisella .

vesselin syke oli140 kuten aina ennenkin.
Itse olen muuten 30-v.

Oletteko kuka ottamassa niitä vakuutuksia syntymättömälle lapselle vai sit vasta syntymän jälkeen? Itsellä vielä vasta harkinnassa.Tästä oli toki keskustelua jo aiemmin, mutta kun on tuo lyhyt muisti niin en enään muista noita "suunnitelmia" mitä kullakin oli...

Sirkku ja vesseli23+0
 
Perhevalmennuksesta! Kuinka monen mies tulee mukaan? Siis niihin kaikkiin kokoontumisiin? Tuo meiän jörrikkä ei oo kovin halukas lähtemään, mut ajattelin pakottaa sen mukaan sinä päivänä kun opetellaan vauvan hoitoa jne. Eiköhän se sinne tule ihan mielelläänkin, mutta entäs ne synnytysvalmennuspäivät? Tuleeko teiän miehet sinne mukaan?

Täällä tämmönen ensi kertalainen vaan kyselee...
 
Sirkku kyllä mä ajattelin mennä ottamaan sen vakuutuksen.. kun eihän sitä koskaan voi tulevaisuutta ennustaa, joten hyvä kai sellainen on olla olemassa.. on noista 3 muustakin ollut vakuutukset.. tosin nyt ne sanoin irti ja otan jotkut huokeemmat vakuutukset heille.. kun niihin vakuutus maksuihin meni tosiaan 400e/ vuosi.. pakko löytyä joku halvempi vakuutus.. :/ Kun ei edes koskaan tarvetta tullut niitä käyttää.. pojastakin maksoin 7 vuotta sitä..


Nyt sitten yleisesti: :ashamed: tää on ehkä ainoo paikka jossa voin valittaa.. jos tonne "mitäs nyt" osioon menee purkamaan mieltään, siellä ei saa kun kasoittain sontaa niskaan. Elikkäs :Äiti on todellakin aika h**vetin väsynyt \|O \|O \|O \|O \|O :ashamed: :ashamed: Tää ilta oli taas sellainen että ois tehnyt mieli ihan oikeasti huutaa ja itkeä!!!!!! Noi kaks isompaa keksii kaikkensa ettei tarttis nukkumaan mennä, keskimmäinen on uhma iässä vielä lisäksi, ja heittäytyy maahan huutamaan ja raivoamaan.. ja tuo nuorin juoksee karkuun ja sen nukuttaminen kesti taas iäisyyden \|O ja tän kaiken hullunmyllyn keskellä olin taas yksin, mies töissä.. mulla issias taas vaivaa ja sit saa revetä v***u sataan ja yhteen suuntaan samaan aikaan "ei sitä " ja "ei tätä", "äiti toi teki sitä" äiti toi teki tätä" "äiti, äiti äiti" AAAAAARRRGHHHH, tätä on mun iltani ollut :'( \|O Joskus musta tuntuu että mä en jumaliste enää jaksa yhtään mitään.. :ashamed: Nyt on kaikki kolme sängyissään... mutta tässä odotan, koska joku prääkäisee jostain huoneesta.. :ashamed:

väsynyt Heidi ja tyllerö 23+2 :heart:
 
Heypsan vaan kaikille!
Onko muilla kauheaa väsymystä... mulla on joinakin päivinä ihan tajuton väsymys. Tänäänkin illalla nukuin 2 tuntia :ashamed: mies on iltavuorossa, joten mikään ei häirinnyt. Voisko johtua hemoglobiinista, yleensä se on mulla siis ennen raskautta yli 150, mutta nyt 120. Rautaa ei ainakaan vielä määrätty. Missäs vaiheessa teille, jotka lisärautaa otatte, on sitä määrätty?
Sitten vileä vauvan koosta... olin tänään seuranta rakenneultrassa ja viikkoa on 22+5. Vauvan kokoarvio oli 700 g :whistle: eikös vaikuta melko isolta moskulalta viikkoihin nähden?
 
Jenmolle jaksamista migreenin ja ikävän olon kanssa :hug: omalla kohdalla mgreeni on onneks pysyny taas poissa, mutta tolle masennukselle en ole tehny vieläkään mitään - tarttis varmaan jonku soittaa munkin puolesta, kun en kerran saa aikaseks :ashamed:

Mutterille kanssa jaksuja :hug: :hug:
Tuli vaan mieleen, että miten kovasti sitä odottaa et muksu oppii sanomaan "äiti" ja miten kovasti se taas toisinaan sitten ärsyttää kun sitä hoetaan.. :whistle: ;)
Vilkasepa tuo linkki tuolta alempaa, ne on ne rattaat joista kerroin.

Vauvelihaave toivotaan, ettet enää kaatuile - josko se olis sitten siitä niskajumista kiinni? Itellä kanssa joskus ollu huimausta kun niska niin jumissa, et veri ei kierrä nuppiin asti: onneks ei ole sentään taju menny.

Hunajakoipi kiva kuulla, että pelkopolista oli hyötyä :)
Mä kanssa haluasin poliklinisen kun en tosiaan viimeks nukkunu sairaalassa yhtään. Poika valvo elämänsä ensimmäiset yöt ja päivällähän siellä on sellanen härdelli, et siinä ei nuku kukaan.

Kesäaikaa kun joku mietti, niin ite sain esikoiseni elokuun lopulla ja mun mielestä se oli ihan ok, olla kesällä raskaana :) Just aattelin, että ihana et ei tarvi hommata mitään isompaa talvitakkia tms.
Tottahan on, että Suomen kesässä voi vaikka sataa räntää, että se siitä ihanuudesta :kieh:

Niin joo uusille tervetuloa! :wave:

Mä haluan nämä http://www.babyzoop.co.uk/jane/janepowertwin.htm
Piti kyllä ostaa sisarusrattaat käytettynä, mut tänään näin nämä Oz Babyssa ja kun mieskin oli kovasti sitä mieltä, että on hienot ja kätevän oloiset niin... Hitsi kun se olis joskus vaikeemmin suostuteltavissa noihin ostoksiin ;) B)

Meillä oli ensimmäinen asuntonäyttö nyt eilen ja asunto on MYYTY! :D Muutama tuhat euroa pyyntöä alhasemmalla, mutta lopullinen hinta ylittää kuitenkin reippaasti meidän odotukset kauppahinnasta, joten enpä kitise. Ja helpotushan tuo on, että noin nopeesti meni: ei tarvi enää uudestaan siivotakaan näyttöä varten :kieh:

Ninniliina ja Tiitiäinen rv 22+5<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2007 klo 22:18 Äsvee kirjoitti:
Heypsan vaan kaikille!
Onko muilla kauheaa väsymystä... mulla on joinakin päivinä ihan tajuton väsymys. Tänäänkin illalla nukuin 2 tuntia :ashamed: mies on iltavuorossa, joten mikään ei häirinnyt. Voisko johtua hemoglobiinista, yleensä se on mulla siis ennen raskautta yli 150, mutta nyt 120. Rautaa ei ainakaan vielä määrätty. Missäs vaiheessa teille, jotka lisärautaa otatte, on sitä määrätty?
Mulla oli kans Hb 120 ja tosiaan meidän neuvolassa 110 on sellanen raja, että on ns. pakko ottaa rautaa. Mutta kuulemma nämäkin suositukset vaihtelee... Mä en ole nyt vielä ottanut, mutta Multitabsia syön ja siinähän on vähän rautaa. Kyllä muakin väsyttää, mutta ei ihan tolkuttomasti vielä. Tosin mulla ei Hb normaalistikaan ole läheskään noin hyvä kun sulla, joten ehkä toi alhanen lukema vaikuttaa sulle enemmän??

Pähkäili
Pauline tänään rv24!
 
Hips!

Meillä pelästyttiin eilen ihan tosissaan... Kesken television katselun lorahti housuihin ihan kunnolla jotain väritöntä ja aavistuksen makeahkolta tuoksahtavaa nestettä. 2 housut kastuivat läpi ja sohvakin sai pienen läntin osakseen.

Äitipolilla käytiin tarkistuksessa. Ei ollut lapsivettä ja pikkuisella oli kaikki hyvin. Kohdunsuu on täysin suljettu ja kaula täyspitkä ja kiinteä. Lääkäri arveli, että kyseessä olisi streptokokki ja otti näytteen sitä varten. Kuulemma aiheuttaa hyvin runsasta ja vetistä valkovuotoa.

Pikkuinen on kasvanut komeasti, pään läpimitta oli 5,5 cm ja reisiluun pituus 4,2 cm :) Painoa arveli olevan sellaiset puolikiloa ja rapiat päälle. Kooltaan vastaa viikkoja 23-24. Eilen oli viikko 23 tasan.

Helpotuksen itku pääs kyllä heti siellä jo ja kunnolla kun kuuli että kaikki on hyvin ja ettei ollut lapsivettä. Lääkäri oli aivan ihana mies. Totesi, että aina jos tuntuu yhtään epäilyttävältä ja tulee epämääräisiä vuotoja tai kipuja, niin ehdottomasti tulee tulla tarkistuttamaan. Sanoi vielä, että sitä vartenhan he siellä ovat :)

Nyt tämä mamma lähtee uimaan!

jossu + pirpana 23+1
 
Huh luulin jo tässä että alkaa päässä vipata tai masukki potkii niin kovaa että koko huone tärisee.. Huomasin, että tuntuu tärähdyksiä tuolissa ja työhuoneen kukat alko kans heilua. Työkaveri sit osas kertoa että purkavat jotain rakennusta tässä korttelissa, se lienee aiheuttanut tärinät eikä mun tehopotkuinen vaavi :LOL:

Mä olen kanssa tosi väsynyt, ollut jo jonkin aikaa kun on mennyt nuo hemoglobiinit tuonne 110 ja alle. Syön rautaa, mutta en ole kyllä syönyt kuin yhden tabletin multitabsin lisäksi. Ja jotenkin tuntuu että voi olla myös "kevätväsymystä" samalla. Kuitenkin kauheesti tekis mieli koko ajan häärätä, siivota mitä ihmeellisimpiä paikkoja. Eilen esim. kiillotin tiskiharjalla vessan lattialistoja :/ Lauantaina hääräsin liikaa ja seurauksena oli koko mahan seudun, kylkien ja nivusseudun särky koko sunnuntaiksi. Pitäisi osata ottaa rauhallisemmin!

Onko muuten vaarallista kanniskella ostoskasseja tässä tilassa? Mulle tulee heti kun kannan jotain vatsaan kova painon tunne. Mietin vaan, että pitäisihän sitä kanniskella ostokset jos olisin vaikkapa yksinhuoltajakin. Laitatteko te miehenne kantamaan kaiken vai onkohan toi särky vaan heikoista vatsalihaksista johtuvaa?
 
Hei vaan!

Varoitan jo etukäteen että voi tulla pitkä viesti, kun ajattelin kerrankin vastailla kaikille. Nyt tuntuu että jaksaa taas :) Tosin vastaan nyt vain niihin viesteihin jotka on tullu ton mun viimesen viestin jälkeen...

Vauvelihaave: Toivottavasti nuo pyörtymiset on nyt takana päin! Onko sulla alhainen verenpaine? Itsellä on todella alhainen; viimeksi neuvolassa mitattiin 90/50. Terkka aina kysyy, että pyörryttääkö :) Vielä oon voinu sanoa, että ei, mutta täällä kotona ollessa on välillä huimannut todella paljon.

Maiksu: Täällä kanssa odotetaan kesää. Ihanaa kun ei tarvitse pukea niin paljoa päälle! Mulla kun alkaa kaikki takitkin olla vähän ahtaita... :whistle: Tulis jo pian lämmin!!
Autoista sen verran, että meillä on nyt farkku ja mietitään jos sen kaveriks hankittais vielä tila-auto. Katsoo nyt miten kaikki lasten tuolit tuohon farkkuun mahtuu... Molempia on meillä vuosien mittaan ollut, ja tila-autot siitä mukavia että ovat yleensä aika korkeita -> hyvä näkyvyys.

toistamiseen äidiksi: Mäkin oon huomannu että se koroke palli on tosi hyvä apu kiinteillä asioilla käydessä. Asento on jotenkin "otollisempi" :)

enga: Aika hyvän kokoisia nuo sun lapset ollu sytyessään :) Ovatko syntyneet ajallaan vai onko menny yli/ali?
Meidän esikko syntyi paria päivää ennen laskettua aikaa ja painoi 3980g ja oli 51 cm pitkä. Onneksi ei mennyt yli ajan, kun jo noilla mitoilla jäi jumiin... :x

JoannaH: Mulla oli sf-mitta viime käynnillä rv 20+6 jo 26 cm! Se olisi tuon käyrän mukaan "normaali" mitta n. rv 29... :whistle: Vyötärön ympärys ei kuitenkaan ollut kasvanut, kohtu vain venähtänyt ylöspäin.

Perhevalmennuksesta kyselit, niin meillä oli mies viimeksi mukana kaikissa paitsi yhdessä kokouksessa, kun ei töiden takia päässyt. Nyt tällä kertaa ei kuitenkaan tule mukaan kun meillä ei ole lapsenvahtia tuolle ajalle.

Hunajakoipi: Hienoa että pääsit pelkopolille jo nyt! Mä en taida päästä ollenkaan... Ja synnytystapa-arviokin vasta rv 36. Vaikka nyt onkin jo vähän parempi mieli tuon tulevan sektion suhteen.
Hyvin se synnytys varmaan meillä kaikilla sujuu! :)

hapsiainen84: Onnea hyvistä ultrausuutisista!

sirkku: Meillä oli esikoisella vakuutus raskauden ajan, kun sellaisen sai ruotsissa ilmaiseksi. Nyt en oo mitään vakuutuksia edes katsellut...

Mutteri: IIIIIISO :hug: Saa se äitikin olla välillä väsynyt :)

Äsvee: katsoin tuolta Tekayn sivuilta ja siellä rv 24 tuo 700g meinasi jo jäädä alakäyrille. Eli varmaan on ihan sopiva koko noille sun viikoillesi! Nythän ne pienet kasvaa niin että kohisee :)

Ninniliina: Voimia masennuksen kanssa! :hug: Itsekään en ole omalle masennukselle tehnyt vieläkään mitään. Mutta nyt on aika ajoin jo parempi olla, joten toivon mukaan ollaan voiton puolella.
Hienolta näytti nuo rattaat!
Ja ONNEA asunnon myynnin johdosta! :flower:
Meilläkin on moinen rumba edessä, kun aiotaan myydä se ruotsissa oleva talo.

johantero: Varmasti on tuollainen säikäyttänyt! Onneksi oli väärä hälytys ja kaikki hyvin! :hug:

Nyt vielä omaa napaa tähän loppuun:

Ekaks päivitystä Visa-sotkuun - tänään tuli viesti että ovat lähteneet selvittämään asiaa eteenpäin. Jotain sentään tapahtuu! Toivotaan, että heillä on vaan käynyt kirjanpidossa moka ja ovat katsoneet tiedot väärin (tilinpäätöskausi...) Mutta en nyt jaksa sitä murehtia, varsinkin kun tiedän että olen itse oikeassa ja mulla on rutkasti todistusaineistoa!

Ja tosiaan, meinataan myydä se Ruotsissa oleva talo. Ei näillä näkymin olla muuttamassa takaisin ainakaan lähivuoteen eikä ole varaa pitää taloa tyhjilläänkään kun miehen äiti ei voi siinä enää asua.
Kyllä on haikea mieli, kun se paikka on ollut mulle Koti ja aivan ihana paikka asua. Ja esikkokin on viettänyt siellä 2 ekat synttärit... :'( *haikeana* Suomeen muutettiin siis miehen työn ja mun opiskeluiden perässä.

Mua on alkanut huolettaa kun meidän vilperi sykerö on muuttunut kovin hiljaiseksi... Potkuja tulee kyllä joka päivä useampaan otteeseen, mutta eivät ole niin kovia kuin aiemmin... Eivätkä tule niin tiuhaan kuin ennen. Ehkä pieni on vain saanut kiinteämmän päivärytmin jota seuraa. Pitääkin alkaa ihan laittaa muistiin ajat joilloin liikkuu, niin voin paremmin seurata, ja helpompi kertoa neuvolassakin jos tarve vaatii.

Ei tässä nyt tähän hätään muuta... Hei vaan!

Mari ja sykerö 22+3
 

Yhteistyössä