Heinämassut-07 vol.2

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
Jemmo lämmin :hug: ja toivottavasti saatte asiat selvitettyä

Mieh Ite en jaksanut muutama viikko sitten enää tukholmassa kävellä juuri laisinkaan, tosin mulla on noita liitoskipuja. Ja auto matka noin 50 kiljsaa ja siihen viel vähän istumista niin ei tunnu hyvältä..

Oma(.)

- pakkaus tulee parin viikon sisällä, saas nähä kumpi tulee, jotenkin toivin uutta, mutta ei sillä ei siin vanhassakaan mitään vikaa ole...

- äippäraha lasketaankin sit viiemisen puolen vuoden tulojen mukaan kelasta tuli tänään lappu että pitää viel joku lapuska täyttää... On kuulemma tulot nousseet viimeksi valmistuneesta verovuodesta sen 20 prossaa..

- eilen oltiin sit vähän shoppailemassa vauvalle: patja, pisu alustaa, amme -> on muuten niitä ns tavallisia vannoja nyt kanssa tulpan kanssa saatavana.. Niin se vaan kehitys menee eteenpäin kuudessa vuodessa. Enää tarttis ostaa vaunut, muutama purkki korviketta ja vaippa paketti, kun en kuolemaksenikaan muista että oliko äippä pakkauksessa vauvan vaippoja ja tuosta tulikin mieleen että omia rättejä kanssa tarvii... Niin sitä sit taas jokusen viikon kulkea rätti persiissä.... Niin ja jos jonki asteisen rintapumpun ostais kaiken varalta... Niin ja liivinsuojuksia ja imetysliivit varmaan pitäis hankkia....

- Täällä sunnuntaina lastentarvikkeiden kirputori, kovasti oon miettinyt että pitäiskö mennä...

- Siitä tulikin mieleen että laittakaapas kokemuksia ja käyttö ikiä rintarepulle.. Oon vähän kahden vaiheilla että hankkiakko vaiko eikö...

- Saas nähä tuleeko tää perille kun päivällä laitoin niin katos johonkin avaruuteen....

- Oliskohan tässä nyt suuurinpiirtein ne mitä päivälläkin laittelin....

- Kaikille joilla on huolia, murheita, kipuja ja vaivoja oikein paljon voimia jaksamiseen ja lämmin :hug: ja muille hyviä jatkoja....

Tä&Herne 28+1 ja olo kuin pingviinillä....
 
voi olla et ei lähetä risteilylle..ku mullai on noita liitoskipuja..ja supistelee kävellessä,ni eehän siit tuu mitään siellä ja ajomatkaakin oes yli 500km..mitähän sitä keksis tuon risteilyn tilalle...johki pitäs päästä lomalle miehen kaa ennen vauvan syntymää :) kuhan pääsis ostoksille..jos sitäkään jaksaa sit tehdä :D

mieh ja rv 28+6
 
Meinasi itku päästä lääkärillä... sanoi vaan että ei ole olemassa raskauden ajalle kutinaan sallittua lääkettä. Just siihen ei oo mitään mihin oisin eniten kaivannu apua! :'(

Sain locoid-emulsio kuurin, toivottavasti auttaa. Sitte mietoa kortisonia kasvoihin. Käski kokeilla keittosuolaliuosta että niitä kääreitä laittelis. En tiedä onko tämä nokkosrokkoa, mulla on siis pieniä punaisia kutisevia näppylöitä ympäri kehoa. Onko se sitä sitten?
Googletin tätä nyt äsken, ei se taida sitä kuitenkaan olla. Patit on ihan pikkiriikkisiä, kuin neulan pistoja.

Ai niin, lappuset toimitettu tänään kelalle, elikkä äitiyspakkausta odottelemaan! Jännittää että tuleeko uusi vai vanha, mulle toisaalta ihan sama kumpi tulee. <br><br>
 
Mulle tajoutui kans edullinen "päivä Tukholmassa" reissu toukokuun lopulla, mutta pakko oli jättää väliin, tuskin pystyisi nauttimaaan matkasta ja sit vaan äksyilisin, kun harmittaisi se, ettei jaksa kävellä joka paikkaan.. ja sit kun ei yhtään tiedä, missä kunnossa sitä olisi sitten toukokuun lopussa... :snotty:
Miten teidän vauvat liikkuu.... meillä on taas tänään ollut tosi hiljainen päivä tuolla masussa, muutama tosi hento liike tuntunut :\| eilen oli vilkas päivä, mutta nyt sitä heti ajattelee, että jos sillä on vaikka napanuora jotenkin huonosti, että ei pysty liikkuun tai jotain :eek: Onko muilla väälillä hiljaisia päiviä??

Jaksuja vaan kaikille, monenlaisia vaivoja on, joskin varmaan harmittomia, mutta kiusallisia :hug:

Sanna ja uinuttelija 26+6.<br><br>
 
remutar
Tervehdys kaikille!


Piiitkästä aikaa taas otin niskasta kiinni ja kirjoittelenpa nyt taas... olen käynyt kyl lukemassa kaikkien tekstit lähes joka päivä....

Pitäs pian laittaa noi Kelan paperit sisään..... ajattelin kuun vaihteessa viedä...eipä yhtään viime tippaan sit jääkään....

Sokerirasituksessa kävin ja tällä kertaa vaan yksi arvo pielessä kun viime raskaudessa oli kaksi.... hyvä juttu.. Painoni olen saanut pidettyä lähtöpainossa edelleen. Paineet ovat olleet ok...rautaa syön...turvotusta on hieman nilkoissa. Pidän tukisukkia, suosittelen kaikille....jalat tuntuvat niin kevyiltä että.

Töissä olen vielä ens viikon ja sit lomalle, mul kyllä harjoittelujakso 3 vkoa työterveyshuollossa. ja sit vielä olis yksi sunnuntai vuoro 3.6. ja seur. päivänä alkais äitiysloma.

Eipä täs enään hirveästi aikaa ole kun meil kaikilla on nyytit kainalossa

=)


Pitäs tästä mennä varmaan nukkumaan.... öitä.... kaikille :hug: tarvitseville.... ja kaikkea hyvää muutenkin kaikille.


T. remutar
 
Huomenta.

Heti ekana Jenmolle :hug:
Toivottavasti asiat miehesi kanssa ovat selvinneet!

Oma napa, iiihana napa :D
Eilen oli nlalääkäri, sairasloma jatkui tuonne vappuun asti. Vappua ennen katsotaan uudestaan. Sain eilen esitietolomakkeet synnärille, hurjaa.
Vaivana samat lantion seudun luut edelleen, mulla ei oo ikinä ollu polvien kanssa mitään ongelmia, mutta nyt pettää välillä polvetkin alta. Ikävää. Mutta sinänsä ei mitään uutta täällä.

Sf-mitta oli jo hurjat 25,5cm.. vaan tiesihän tuon jo nousseen, kun toissailtana rönötin tuolilla niin jätkä potkas mua suoraan tisuliin. Siinä ei voinu kyllä muuta, ku revetä nauramaan :p Hb mulla yrittää taas laskea, sehän oli viimeksi noussut jopa 114 ja nyt se oli taas tipahtanut 104. No, onpahan yli 100 kuitenkin. Mutta masussa hyvin vedellään, oli lääkärillä nauru herkässä kun se ensin paineli tuon kohdun ja alkoi sitten kuuntelemaan sykettä. Ei jäbä nimittäin tykkää kun seinät tulee päälle, niin se alkoi riehumaan niin hyvin että vilisti taas mahan pinnassa jalkapohjaa sun muuta :D Syke saatiin sit just ja just otettua, kun kuuluikin jo kiva tumahdus kun jäbä veti nyrkillä suoraan dopleriin. Hyvä poika, saa äitinsä ja isänsä pahat temperamentit varmaan :LOL:

Kelasta sain laput viime viikolla, äitiysloma alkaa 8.6. ja pakkausta odottelen saapuvaksi 2vkon sisällä. Asuntohakemuksia on sisällä joka paikassa, ois kiva muuttaa ennen ku juniori syntyy ja saada paikat valmiiksi. Nytkin tuolla olkkarissa on ilmestynyt pinnis osina seinää vasten ja sitteri pyörii lattialla, kun pitäisi ottaa ja pestä se. Tuleva eno, eli mun pikkuveli halusi riistää multa ilon hioa ja maalata ton pinniksen uudestaan, mutta antaa nyt sit enosen tehdä se kun se niin kovasti halusi. Vauvelille vaatetta on ilmestynyt yhtäkkiä jostain, kun tuo mies niin tohkeissaan ostelee tulevalle pikku-kaverilleen kaikkea valmiiksi.

Vaan nyt täytyy matkaa jatkaa, kun tulee kaveri taas tuosta melkein vierestä työmaalta pitämään ruokatuntinsa meille, niin pitäähän se raavaalle raksa-miehelle laittaa kahvit jälkiruuaksi tippumaan.

Jaksuja ja muuta kaikille massuille :heart:

-Mie&Jäbä 27+4-
 
Minä en kestä... tänään jo pitäny itkeä ku tämä kutina ja ihottuma on niin kamalaa... :'( kutittaa kutittaa kutittaa koko ajan! Kroppa täynnä kutisevia näppyjä.. tekis mieli vaan nukkua. En oo eläessäni ollu näin kauan ilman allergia lääkkeitä. En tiiä miten selviän.. :'( :'(
 
kutkutus harmaana
Joannah: Kyllä tohon sun kutinaan on joku apu saatava! Pitäiskö sun mennä pyytämään vielä toisen lääkärin kanta tai peräti yksityiselle ihotautilääkärille. Mä veikkaan, että joku lääke voi ihan hyvin olla mitä voisit käyttää - ei noi terveyskeskuslääkärit kaikkea tiedä. Maalaisjärjellä ajateltuna luulisi, että kortisonia voisi ottaa myös tablettina, koska kypsytetäänhän kortisonilla myös niiden vauvojen keuhkoja, joilla on riski syntyä ennenaikaisena. Mutta tää oli tosiaan vaan mun maallikkojärkeilyä.

Sinuna soittaisin myös teratologiseen tietopalveluun, ja kysyisin sieltä, että onko tosiaan niin, ettei mitään kutinaa helpottavaa lääkettä saa syödä raskausaikana. Sinne on tosin soittoaika 9-12, joten tänään et taida enää keretä...

Tässä kuitenkin tietoa palvelusta:

Teratologinen tietopalvelu

Teratologinen tietopalvelu on koko maan kattava puhelinpalvelu. Yhteyttä voivat ottaa raskautta suunnittelevat tai jo lasta odottavat vanhemmat, terveydenhoitohenkilökunta, apteekit ja terveydenhuollon viranomaiset. Palvelun tärkeimpiä tehtäviä on sikiövaurioiden ennaltaehkäisy.

* puh. (09) 471 76 500
* kyselyihin vastataan arkisin klo 9-12

Teratogeeneillä tarkoitetaan ulkoisia tekijöitä, jotka voivat vaikuttaa haitallisesti hedelmällisyyteen tai kehittyvään alkioon tai sikiöön. Tällaisia voivat olla äidin käyttämät lääkkeet, äidin infektiot ja rokotukset, sekä erilaiset ympäristöaltistukset (esim. kemikaalit ja säteily). Ulkoisten tekijöiden aiheuttamat sikiövauriot ovat potentiaalisesti estettävissä.

Käytössä olevaan tutkimustietoon nojautuen arvioidaan tapauskohtainen riski, ja tämän pohjalta voidaan neuvoa vanhempia tai äitiä hoitavaa lääkäriä. Teratologinen tietopalvelu ei puutu äidin, raskauden tai lapsen hoitoon eikä määrää lääkkeitä. Palvelu antaa vain tietoa jonkin ulkoisen tekijän sikiövaikutuksista. Neuvonnan lisäksi palvelu kerää ja tuottaa tietoa eri lääkkeiden vaikutuksista raskauden ja imetyksen aikana.

http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;3437
 
riikuilija harmaana
Heissan,
Missä teillä tuntuu nuo supparit siis nuo ennakoivat? Omista aiemmista synnytyksistä on niin paljon aikaa etten muista oliko niitä ja missä ne tuntui?? Mun mahaa "pingottaa" keskeltä epäsäännöllisesti ja välillä kun kyykistyy tuntuu painontunne jalkoväliss. Lääkäriaika on vasta ensi viikolle ja iltaisin ei oikein jaksa tehä mitään kun mahaa pigottaa kokoajan..

riikuilija rv 27+6
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 11:24 JoannaH kirjoitti:
Minä en kestä... tänään jo pitäny itkeä ku tämä kutina ja ihottuma on niin kamalaa... :'( kutittaa kutittaa kutittaa koko ajan! Kroppa täynnä kutisevia näppyjä.. tekis mieli vaan nukkua. En oo eläessäni ollu näin kauan ilman allergia lääkkeitä. En tiiä miten selviän.. :'( :'(
JoannaH! Mä eilen just luin Odotus-lehdestä, että allergia- ja astmaliiton mukaan raskaana ollessa voi käyttää allergialääkkeitä (antihistamiineja) joissa on setiritsiini vaikuttavana aineena. Ja olen muuallakin täällä palstalla allergioista keskustellessani tavannut henkilöitä joille lääkäri on antanut luvan käyttää näitä samoja lääkkeitä. On lääkäristä kiinni, miten varovainen hän on, mutta siis allergia- ja astmaliiton suosituksen mukaan on sekä äidin että vauvan hyvinvoinnin kannalta parempi hoitaa allergia kuin kärsiä. :hug: Itse olen joutunut välillä tässä raskauden aikana käyttämään kortisonisuihketta ja avaavaa astmalääkettä, nekin on luvallisia jos muuten happi loppuisi. Ja aion kyllä alkaa käyttää taas Heinixiä jos nyt iskee paha allergia kesemmällä, muuten mä saan astmakohtauksia. Toivon tietty kovasti ettei tule... Tsemppiä sulle, toivottavasti helpottaa!! :flower:
 
Joannah :hug: ...Muistissa on vielä hyvin miten #&%?$!*ä se olo tuntu viime raskaudessa kun vaan kutitti ja iho oli ku tulessa :( mää sain kortisoonilla sen sillon jotenki aisoihin ja jos tuo aurinko rupeis kohta paistamaan kunnolla...

mää pähkäilen edelleen sen pakkauksen kans et ottaakko vaiko eikö...

Eilen oli lääkärineuvola, paikat oli kiinni ja muuten ok, mut hb oli 110 eli laskenu hieman...painoo onki sit tullu jo vaivaset 10kg :whistle: (esikosta tuli koko raskausaikana reilu 10kg).

Ollaan tytön kans oltu hirveessä räkätaudissa. Pikkasen pinnaa kiristää välillä kun kaikki on alkanu oleen EI, ihan sama mitä tytölle sanoo tai ehottaa niin vastaus on ei :snotty: argh...Ja pitäs pikkuhiljaa heittää se tutti menemään, siitä varmaan tuleekin tosi mukavaa ;)

paalina+pottu 27+5
 
Joannah, tässä vielä yksi taho, josta voit myös kysyä neuvoa:

Allergia- ja Astmaliitto

Allergia- ja Astmaliitto on kansanterveysjärjestö, jonka perustehtävänä on allergioista ja astmasta kärsivien elämänlaadun parantaminen.

Allergianeuvonta:

Puhelin: 0600 14419
Avoinna: ma, ti, ke ja pe 9-13
sekä to 13-17

(Puheluiden hinnat 0,85 EUR/min)

http://www.allergia.com/
 
Kiitos kutkutus ja kumppanit haleista ja vinkeistä. :heart: Aion kyllä ehdottomasti mennä ihotautilääkärille jos vielä jatkuu useamman päivän. Epäilen että mie oon syöny jotain allergiaa aiheuttavaa (oon allerginen mm. kananmunalle ja sitähän on vaikka ja missä, jos oon tietämättäni syöny) ja sitte ku nyt ollu niin lämpimät ja kuivat ilmat että ilmassa leijailee jo ties mitä siitepölyjä ja hiekkaa ja mitä kaikkea. Yritän kärvistellä vielä muutaman päivän ja katsoa tehoaako se locoid-kuuri. Vois myös soittaa siihen kutkutuksen (ihana nikki... sopis meikälle.. :snotty: ) antamaan numeroon ja kysyä apua.
 
Moi!
JoannaH:lle sympatia :hug:
Mulla iski alkuraskaudessa amoksilliinikuurista armoton nokkosrokko (kiitokset vaan lääkärille, joka mulle sen määräsi vaikka sanoin olevani penisiliinille allerginen ja tuo on penisiliinijohdannainen lääke!). Kielto tuli allergialääkkeiden käytölle alkuraskauden kehitysvaiheesta johtuen, mutta lääkäri sanoi, että tarvittaessa myöhemmin voisi käyttää zyrteciä. Eli kyllä näille lääkkeiden käytölle löytyy useampia näkökantoja. Itse käytin viilentävää after sun-lotionia ja kylmää vettä ihon viilennykseen. Aika hetkittäinenhän tuo helpotus oli, että kyllä yöt ja päivät valvottiin ja tuskailtiin:( Joku kommentoi, että vauvojen keuhkoja kypsytetään kortisonilla - käsittääkseni kyseessä on kuitenkin aivan eri lääke, nimi vaan samantyylinen.
 
Lotta84 harmaana
Terveiset flunssan keskeltä.. Oon ollu jo monta päivää kipeenä. Mitään ei jaksa tehä.

Eilen oli lääkärineuvola mullakin. Paikat kiinni ja sf-mitta 27cm eli yläkäyrällä menee hyvin tasaisesti. Hb oli 134, verenpaineet ihan ok ja pissanäytekin täl kertaa puhdas. Painoo oli tullukin nyt sitten ekaa kertaa reippaasti lisää :ashamed: Mun oma neuvolatäti ei ollu siellä vaan joku sijainen. Se sitten haukkui mut ihan täysin ton painonnousun takia. Kiva kun paino on aina mulle ollu arka asia ja sitten olin vielä hirveessä flunssassa ja kuumeessa väsyneenä. Meinas itku tulla sen huudon jälkeen. Pidättelin sitten kotiin asti ja miehelle sitten vollotin. Nää hormoonit.... Toivottavasti ens kerralla on oma neuvolatäti sitten.

Selailin pikasesti vaan teidän kirjotukset tuossa läpi... Isot halit ainakin JoannaH:lle ja Jenmolle :hug: :hug: Ja kaikille muillekin jotka on halausten tarpeessa...

Meen takaisin parantelee itteeni..

Lotta rv 27+0
 
Ninniliina Hui kauhistus :eek: kuulostaa kyllä pelottavalta tuo sun tilanne.. nyt vaan otat tosi rauhallisesti... ja et kyllä palaa toukokuussakaan vielä töihin! ET VARMASTI!!!! :attn:

Munkin mielestä Vauvelihaave sinä olet tosi tasapainoisen oloinen ihminen.. :) sun kirjoituksia on mukava lukea..

JoannaH :hug: :hug: :hug:

ja jenmolle sekä muillekkin tätä :hug: tarvitseville tämä :hug:

Omaa ( x ) vauva on erittäin liikkuvainen.. illat on tosi tuskaa, koska on päivän jäljiltä massu täynnä ja tuntuu tetä tila on yksiössä ahtaalla.. ja toinen on öiset vessa maratoonit \|O onko muilla??? Vähänkö ärsyttää kun tuntuu että kun unesta saa kiinni pitää taas vessaan lähteä..

Selkä mulla on ihan p.askana ja edelleen odotan sitä lähetettä fysioterapiaan.. se kipu on jo koko selän kattava, että on tää muutakin kuin issiasta.. mieli tekis vaan huutaa. .Oonakin kun tahtoo syliin niin pahaa tekee sanoa ettei äiti pysty nostaa :( tuntuu kuin selkä katkeis.. :ashamed: Eipä ole enne tälläistakaan ollut..

Väsynyt olen AINA.. siitä ei mihkään pääse..

Pomo palaa huomenna lomiltaan ja tieto mun sairaslomasta saavuttaa hänet.. raaka veikkaus on että viimeistään klo 9 aamulla mun puhelin soi ;)

Tälläistä tällä erää..
Heidi ja Pipsa-pippurinen 27+4 :heart:
 
JoannaH Ihan kamalalta kuulostaa tuo tuollainen kutina, voimia sulle! :hug: Mulle lääkäri sanoi, että ei ole mitään lääkkeitä, joita hän suosittelisi käyttämään raskauden aikana allergiaan (mulla "pientä" siitepölyallergiaa), mutta että jos oireet sietämättömiksi menee, niin sitten on kyllä parempi käyttää jotain lääkkeitä, koska se että äidillä on niin paha olla, on isompi paha myös vauvalle. Sanoi siksi, ettei suosittele, koska allergialääkkeitä ei ole tutkittu niin paljon sikiön kannalta. Mutta luulisi tosiaan, että tossa sun tapauksessa joku helpottava lääke pitäisi löytyä. Ja jos tosiaan vaan mahdollista, niin varmasti kannattaa käydä yksityisellä lääkärillä.

Remutar Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa =) Millaiset tukisukat sulla on? Kun eikös niitäkin ole aika paljon erilaisia? Mistä ostit ja paljonko ne maksaa? Utelen nyt ihan kunnolla, mulla kun ei noista sukista ole mitään kokemusta :/ Selkää tukevan Carriwellin kun ostin, niin sekin taisi olla ihan hukkaostos, ei siitä mitään apua ainakaan mulle ollut. Halvalla ei sit kai saa hyvää. Tänään kävin fysioterapiasta lainaan sellasen tukevamman tukivyön, toivottavasti siitä olisi enemmän iloa.

Jenmo85 Mitä sulle ja teidän perheeseen kuuluu? Olet ollut ajatuksissa :hug:

Oliko riikuilija? joka kyseli harjoitussupistuksista? (muisti pätkii tässä vaiheessa) :ashamed:
Mulla ne on ollut sellaisia, että maha menee "kovaksi" ja sitä sillein ilkeesti kivistää. Ei satu mitenkään kovaa, mutta kuitenkin selllainen kiristävä tunne, että sen huomaa. Ja neuvolassa kun kuvailin, niin ainakin terkka sanoi, että ovat harjoitussupistuksia. Sellaisia kovia ja kivuliaita ei onneksi mulla vielä ole ollut kuin parina päivänä, ja varmaan seurausta ihan siitä kun on vähän liikaa rehkinyt...


Tänään meillä oli lääkärineuvola ja sit illalla perhevalmennus. Jännitin kamalasti sitä kohdunsuun tilannetta, mutta onneksi oli kaikki kunnossa, eli kiinteä ja kiinni! Verenpaine 114/86 ja hemppari 123 (laskenut vähän, viimeksi kun mitattiin 8.3. oli vielä 135). Painoa oli tullut 450g/vko ja nyt tuohon eka neuvolakäynnillä mitattuun lisäystä yhteensä 3,1kg. Jotenki taas luulin, että painoa olis tullu enemmänki, kun maha on tuntuu kasvaneen niin paljon, mutta terkkari sanoi ettei ole yhtään liikaa tullut tuota painoa. Sf-mitta oli pikkuisen pompsahtanut, oli nyt 28. viikolla 28cm ja yli yläkäyrän ensimmäistä kertaa :whistle: Noh, on sen huomannutkin, että kasvua on varmaan tapahtunut, kun tosiaan tuo maha on niin reilusti isontunut ja vauveli on ollut muutaman päivän hiljaisempi ja vähäliikkeisempi, joten varmaankin kasvupäiviä ollut =)

:heart: äänet oli vieläkin tasaisemmat kuin viimeksi, IHANAA! Nyt kuulosti ensimmäisen kerran sellaiselta "hevosen laukalta", niin kuin kuulema normaalisti on.

Eilen otettu verikoe ja valkovuotonäyte olivat molemmat ok, eli ei onneksi mitään tulehdusta pitäisi olla. Jostain muusta sitten ne masukivut tulivat... Ja tää jatkuva vessahätä... :whistle: Välillä vauva potkii kivasti tuonne rakkoon ja muuna aikana muuten vaan painaa niin paljon, että vessassa on juostava jatkuvasti. Mitä se oikein tulee olemaan sitten loppuraskaudesta, kun nyt on jo puolen tunnin välein päästävä vessaan?!

Valmennuksessa oli oikein mukavaa. Meitä oli siellä 7 esikoista odottavaa perhettä, mutta kahdella ei ollut miehet mukana. 8. perhe vielä tulee mukaan. Ja kyse on sellasesta alle 5000 asukkaan kunnasta, jossa on tänä vuonna hurja vauvavuosi :D Esim. viime vuonna syntyi vain vähän yli 20 lasta, ja tänä vuonna me ollaan jo kolmas valmennusryhmä ja niistä kuulema isoin. Mutta mukavaa siksi, että kaikki oli ainakin melkein tuttuja, ja aika tiivis porukka kun on niin vähän. Jotenkin sellainen "yksilöllinen" tunnelma. Tänään siellä puhuttiin parisuhteesta ja vanhemmuudesta. Pistivät tekemään ryhmätyön miehet omana ja naiset omana porukkanaan. Oli ihanaa kuulla niitä miesten ajatuksia, kun keskenään pohtivat ja porisivat =)

Taitaa olla yhteensä n. 6 kokoontumista. Muita aiheita meillä on imetys ja lapsivuodeaika, lapsenhoito (lastenneuvolan th) ja mammajumppa (fysioterapeutti). Sit mennään synnärille tutustumaan, saa valita joko puolen tunnin tai kahden tunnin tutustumisen. Vauvojen synnyttyä on vielä perhetapaaminen, johon otetaan vauvat mukaan.

Melkeinpä paras anti oli mun mielestä tavata muita odottavia perheitä! Ja saihan sieltä paljon ajattelemisen aihetta ja keskustelua on jatkettu kotonakin. Täällä on kiva "jutella" ja vaihtaa kokemuksia, mutta oli se mukavaa livenäkin. Me kyl oltiin nuorimmat osanottajat, mutta mitä keskusteltiin, niin vaikutti kyllä että ehkä eniten keskusteltu asioista etukäteen ja mietitty, miten se vauvan tulo sitten muuttaa parisuhdetta ja elämää. Monet oli sitä mieltä, että mitä sitä näin etukäteen pohtimaan, kyllä se siitä sitten kun se vauva on oikeesti täällä. Ehkä niin, mutta on mun mielestä etukäteenkin hyvä valmistautua myös henkiseen puoleen, ja miettiä mitä se VOI olla, vaikka tottakai sen oikean todellisuuden näkee vasta sitten kun vauva tosiaan syntyy =)

Ainiin kutkutus Kiitos, sä niin kauniisti olit kirjoittanut että vaikutan sun mielestä kypsältä ihmiseltä =) Tuli tosiaan hyvä mieli ja piristit päivääni :hug: Oon tosiaan samaa mieltä, että pitää se pieni lapsenmielisyys olla aina mukana. Ja mä vähän luulen, että minusta sitä ei saisi häviämään kulumallakaan, vaikka kuin yrittäisi ;) Oon vaan sellanen ihminen, jota välillä lapsettaa ja leikityttää, siks varmaan tykkäänki niin paljon touhuta lasten kanssa :D Enkä aina jaksa ottaa kaikkea liian vakavasti tai aikuismaisesti, mutta kyllä vastuuni kannan ,ei siitä ole kyse.


Vanhemmuuttaan pohdiskeleva Vauvelihaave ja Pikkuinen 27+4
 
JoannaH mulla ei ole onneksi omakohtaista kokemusta allergioista, mutta ihan sama käsitys kun muillakin vastailleilla, että sillon kun on "ihan pakko", eli kun äidin ja sitä myöten vauvan hyvinvointi sitä vaatii, niin sillon on tosiaan parempi käyttää niitä lääkkeitä (niin tässä kun muissakin tapauksissa) Mene ihmeessä ihotauteihin erikoistuneelle lääkärille niin saat kunnolliset hoito-ohjeet!

Mutteri mites meidän suunniteltujen shoppailujen nyt käy kun näytetään kumpikin olevan ihan yhtä raihnasia :kieh:
Ei vaan: vitsi kun pääsisit pian sinne fyssärille, josko siitä saisit apua. Tiedän kyllä miten kurjaa on kun, ei voi ottaa pientä syliin: ihan sama mulla, että välillä vaan pakko sanoa, että "et nyt voi tulla kun äiti ei jaksa..." :(
Kyllä mä tässä pikku hiljaa olen tullut siihen tulokseen, että ei munsta taida olla enää töihin, enkä sen puoleen usko, että lääkärikään on kovin eri mieltä siitä asiasta...
Nii juu siitä pitikin jo aiemmin sanoa, että tosi tylsältä kuulostaa tuo teidän pojan koulukiusaus juttu. :/ Ihme asenteita ihmisillä, oikeesti: ei kait se nyt ole kumma, että jos vanhemmat opettaa lapset käyttäytyyn noin - että siis antaa takaisin, jos esim. kiusataan - ni lapset käyttäytyy ihan miten sattuu sit muutenkin. Ja sit ihmetellään, että missä vika kun on niin paljon kaikkia ongelmia...

Vauvelihaave kuulostaa mukavalta noi teidän valmennukset - kun itte kävi sen kahden kerran kalvosulkeiset, joissa aiheena oli oikeestaan vaan kivunlievitys synnytyksessä yms. Ei puhettakaan mistään jumpasta tai muusta...

Hirveen sitkeetä flunssaa muuten liikkeellä: poika tuntu välillä olevan jo ihan ok, mut ny taa nokka vuotaa kun kraana ja ihan tosi pahan kuulonen yskäkin sillä. Ei ollu kuulemma hoidossa tänään oikeen syöny, eikä nukkunu: nyt nukkuu ihan rauhallisesti kyllä, eli kattellaan ny miltä näyttää aamulla. Mä en nyt vaan millään meinaa jaksaa koko päivää kahestaan sen kanssa - etenkin kun se ei ole kuiteskaan niin kipeä, että vaikuttas vauhdin määrään ollenkaan... Ihan samalla lailla se jaksaa puuhata kun normaalistikin.

Ninniliina & Tiitiäinen rv27

<br><br>
 
jenmo
Voi kauhia ku täällä on kaikilla kaikenlaista vaivaa! :/

Ninniliina nyt koittaa sit ottaa erittäin rauhallisesti niitten suppareitten takia! Toivotaan ettei uusi...

JoannaH tosi ikävä vaiva varmasti tuo kutina! Toivotaan että saat pian apua!!! :hug: Pakko kai joku lääke on olla, tuohan kuulostaa ihan kidutukselta kituuttaa ilman!

Mutteri mulla kans selkä ja niskat jumissa, nyt seukki lääkärineuvolassa maanantaina koitan mäkin saada lähetteen fys.terapiaan. Inhottavaa kyl täälläkin, kun ei sit Jadea voi nostella vaikka toinen tahtois välillä useinkin syliin...

Jade on muuten huomenna tasan 1v 6kk :heart: Lisäksi on mun äitin&iskän 26-vuotis hääpäivä sekä meidän kissavanhuksen 15-vuotis synttärit! :D Jotain piristystä. Täytynee mennä sinne sit triplajuhlakahveille, mikäli siis kykenen.

Vauvelihaave oli kans kysellyt kuulumisia. Tässä tulee. Niin ja kiitos kaikille lohdutuksesta, vinkeistä ja neuvoista! En millään muista kaikkia nikkejä nyt puoliunessa...... =) Mulla oli eilen ja tänään elämäni yks pahimmista migreenikohtauksista. Loppu lääkkeet sopivasti eilen, ja kun neuvolas kävin oli lääkäri lähtenyt, joten uusi respan vasta tänään ja mies sit haki sen ja lääkkeet mulle. Eilisen makasin kylmä harso otsalla pimeessä makuuhuoneessa, tänään jo pääsin vähän liikkeellekin lääkityksen alkaes vaikuttaa. Ja nyt näyttäs olevan pahin takana tältä erää. Kuusi päivää meni päänsäryssä tällä kertaa, tosin onneks vaan nää kaks viimestä oli jotain sietämätöntä! Viime yönä oli sen normin vessamaratonin (jonka Mutterikin tais mainita?) lisäks viel niin kipeä pää, et esti nukkumisen aika lailla. Lisäks kerran heräsin Hulin myllerrykseen yöllä. Eli tosi katkonaista oli nukkuminen...

Niin tosiaan eilen aamulla kävin nla:ssa, pissa ja verenpaineet ok. Paino laskenu 100g, ei päässy siit enää mainitseen...! Migreeni paheni sit automatkalla takas kotiin; auringonvalo on yks pahimmista tekijöistä mulla. Nyt on jo kumminkin olo suht ok, joten koitan painua masukin kans pehkuihin ja kirjottelen mun ja miehen jutuista sit taas kun kykenen päivällä olla koneella.

Kiitos vielä kaikille tuestanne ja kauniita unia sekä paranteluja kaikkiin vaivoihin!!!!

Jenmo&Huli-Poju 26+3<br><br>
 
Mutteri Kiitos =) Voi kun kauniisti sanottu, kyllä mieltä piristi :D
Ja kuin myös, sinunkin kirjoituksia on mukavaa lukea. Ja niin kaikkien muidenkin. Saa tosiaan tuntea laajemman skaalan odotusta, kun lukee muiden samassa tilanteessa olevien odotuksesta...

Täällä myös tuo yöllinen vessaralli on välillä ihan mahdotonta :wave: Ja yöt muutenkin, kun ovat yleensä niin katkonaisia. Eka supistelee eikä saa unta. Yöllä n. 2-3 kertaa vessaan ja aina on vaikeeta sekä lähtiessä että tullessa. Ei meinaa päästä sängystä ylös kun juimii joka paikkaan. Mies aina sanookin, että musta on tullut sellainen vaikeroija :LOL: Ähellän ja puhellan kunnes viimein onnistun heittämään itseni pystyyn. Sama tullessa, ähellystä ja puhellusta ennen kuin löytyy sopiva asento ja uni silmään... Odotan tosiaan mielenkiinnolla, että mitä se loppuraskaus mahtaakaan olla :whistle: Niin ja vielä kesällä...pitää virittää ikkunat pimeäksi valoisuuden takia ja sitten toinen ongelma on vielä kuumuus.

Jenmolle toivottelen edelleen voimia :hug: Voi kunpa nyt viimeisen kolmanneksen alkaessa tuo migreeni helpottaisi!!
 
Jenmo85 :hug: :hug:

Oma napa :

Eilen TYKSissä tutkimuksissa. Ultrattiin, käänneltiin ja väänneltiin. Mukana oli myös genetikko. Lapsivesinäytettä ei otettu koska ei viikkoja on jo sen verran ja mulla kohonnut ennenaikainen synnytysriski (supistukset). Vaavin jalat ovat lyhyet ja toinen jalka kampura-asennossa. Vaavi kasvaa alakäyrillä ja uusi ultra 07.05. jossa seurataan ettei kasvu vaan hyydy. Eli mitään varmaa tietoa ei saatu :(
 
Pikaisesti tulin lukaisemaan, hirveästi tullu tsemppausta minulle.. :hug: kiitos siitä teille! Ootte ihania... Se lääkäri sanoi että jos menee ihottuma ja kutina ihan sietämättömäksi (mitä se on jo... :headwall: ) niin tule uudestaan niin katsotaan neuvolan terkkarin kanssa sulle joku allergialääke, eli kyllä nekin oli sitä mieltä että hätätapauksessa saa syödä. Mut tiedättekö mitä eilen tein.. illalla kutitti taas niin jumalattomasti että järki oli lähteä. No, laittelin kutinakohtiin vademacum-suuvettä! :xmas: viilensi ihanasti ja kumma kyllä rauhoitti kutinan niin hyvin että nukuin koko yön kuin tukki! Hätä keinot keksii.... :whistle: ei sen laittamista iholle ole ainakaan missään kiellettykkään!
 
aiaifi: :hug: :hug: :hug:
Ton epätietoisuuden täytyy olla kuluttavaa... :( Toivotaan ettei vauvalla mitään vakavaa kuitenkaan. Jaksuja!

Oma (x): Yhdeltä aika 4D-ultraan. Jännittää onko masuasukilla kaikki hyvin. Miehelle tuli yllättävä työeste, eikä pääse mukaan. :/ Taidanpa siis kysyä sukupuolta - mies kun ei sitä haluaisi tietää. Jos se selviää, niin pitää vaan yrittää pitää suu supussa. :x

kutkutus rv 27+4
 
aiaifi :hug: :hug: :hug: Epätietoisuus se vasta ikävää onkin :/ Olette mielessä täällä ja pidän peukut pystyssä, että vauva saa syntyä ihan terveenä ja täysiaikaisena.

JoannaH Hmmm...jos viilennys auttaa, niin oletkos kokeillut kylmägeelia? Mä ostin sitä apteekista, sellaista missä ei ole väriainetta. Apoteekkari kyllä sanoi, ettei ole varma voiko sitä käyttää raskausaikana, kun siinä on alkoholia, että jos se imeytyy verenkiertooni ja siitä vauvaan, mutta lääkäri sanoi että määrät ovat niin pieniä, että ei pitäisi olla mitään vaaraa. Ja siinä pakkausselosteessakaan ei kielletä käyttämästä raskausaikana, joten eiköhän ole ihan ok :xmas:
 

Yhteistyössä