Heinämassut-07 vol.2

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
Täällä alkaa olla flunssa melkein voitettu.. vielä vähän tukossa tosin. Onhan tää jo viikon kestänykin. :snotty:

Mie oon kans miettinyt tuota vauvan pukemista... Ja montaa muutakin vauvan hoitoon liittyvää asiaa. Jotenkin alkaa iskemään sellainen pieni paniikki. Tuntuu ettei tiedä vauvan hoidosta yhtään mitään..ja kohta sitä joutuu olemaan vastuussa siitä pienestä. Kaipa tää on normaalia panikointia..

Sairaalamatkasta.. Meiltä tulee ehkä 2 kilsaa sairaalaan. Eli ei kovin pitkä matka. Mulla on vaan jotenki jännitys siitä että millä sitä sitten lähetään kun lähtö tulee.. Meillä kun ei oo omaa autoa. Taksilla pitää sit pyyhältää vissiin. Pitääkin ajoissa muistaa nostaa käteiseks taksiraha oottelee niin ei sit tarvii panikoida.

Vauva potkii hirveesti. Tuntuu ettei se lepää koskaan :) Hauska oli tuossa viime viikolla ku olin kaupassa kassalla ja kumarruin ottaa kassan alta muovipussia. Pikkunen päätti sitte potkasta kunnolla kylkiluihin. Multa pääs hirmunen AUU huuto.. Vähän ihmiset katto :D Ei vielä muuten kylkiluihin taida saada potkittua mutta nyt aina ku kumarrun niin pistää tulemaan.

Mulla on luennot nyt loppu tältä keväältä..pari tenttiä ja kirjallisia tehtäviä ja esseitä vielä pitäis väkertää. En vaan oikeen pysty koneella istumaan pitkään kun alkaa supistelee.. Ärsyttää ku kaikki koulujutut pitäis koneella tehä.

Nytkin pitää tästä kyllä siirtyy pitkäkseen vähäks aikaa.

Lotta rv 27+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 17:23 hapsiainen84 kirjoitti:
mie oon kans miettiny samaa. jos ei valmennuksessa tuu asia esille, niin jospa ne sanoo laitoksella kun ollaan pois lähössä, että onko vaatetta liikaa vai liian vähän. :ashamed:

oon kateellinen teille jotka pääsette laivalle :p , mie kans haluaisin lähteä risteilylle. ei ne maksaiskaan paljoa, vaan täältä asti kun lähtee helsinkiin niin menee bensoihin ihan älyttömästi.

Oulun seudulla asuville: mistä kannattaa käyvä kattomassa vaunuja? onko joku paikka selkeästi edullisempi? jos sais tuon miehen retaleen houkuteltua ostoksille.
juu ohan se ihan kiva lähtee..mut toi automatka hirvittää...n.500km oes matkaa helsinkiin :D :whistle:

mieh ja rv29+5
 
Täytyy vaan päästä nyt tuulettamaan :D :D :D Viimeiset arvioinnit oli tänään ja MÄ VALMISTUN!!!!!!! :D :D :) :) :D :D :D :D On kyllä NIIIIIIIIN helpottunut ja hyvä olo nyt.. kyllä noiden papereiden eteen niin monta hiki pisaraa ja kyyneltä tuli vuodatettua.. :) :)
Valmistujaiset on 4.5. Silloin on todistusten ym jako. Voi että on nyt niiiiin hyvä olo :) :) :)

Heidi ja riemusta hytkyvä massukin 28+2 :heart: :D
 
Huh huh, onpa ollut hulinaa :whistle: En ole tännekään taas ehtinyt ja nyt kun luin niin en muista enää mitä piti kenellekin sanoa...

HALAUS ainakin kaikille!! :)

Pitäis vissiin alkaa taas rauhoittua, kyllä huomaa kropassa kun meno yltyy liikaa... Torstaina käytiin Mikkelissä varaamassa vaunut, perjantaina katsomassa musikaali (kun ei sitten onnistu kohta nuo lähdöt miehen kanssa kahdestaan ja ex tempore), lauantaina oltiin Savonlinnassa hoitamassa mun kummipoikaa ja hänen kahta veljeään (ovat mun serkkuja, olin luvannut vanhemmille vapaapäivän että tullaan poikia katsomaan ennen kuin vauva syntyy, sit ei taida musta paljon hoitoapua vieraille olla...), sunnuntaina kummitytön luona juhlissa, tänään käytiin viemässä meidän toinen auto huoltoon, sitten haettiin mun äitiltä farmari lainaan, kun oma siis meni sinne huoltoon, ja käytiin Mikkelistä hakemassa ne vaunut, koska eivät mahdu rataskoppineen meidän toiseen autoon, sitten vietiin laina-auto pois ja vielä kuudelta oli se valmennus \|O

Alkaa tosiaan olla hieeeeeeeman väsy olo! :whistle:

Harmittaa kun tuohon autoonkin tuli sellanen 400? menoerä just kun oli vaunun osto :/ Pitää vaihtaa tuulilasi, kun kohta katsastettava ja siihen on tullut halkeama. Ja vaunut oli sen melkein 700?!

Joku sitä tilanpuutetta manaili... Täällä ihan sama homma, tilaa on ihan liian vähän ja tavaraa ihan liian paljon. Mä taidan olla vähän liikaa sellainen keräilijä luonne, joka ei raaski heittää oikein mitään pois kun "sitä saattaa vielä tarvita" :ashamed: Noh, oon nyt hieman parantanut tapojani ja heittänyt paljon tavaraa pois ja laittanut kierrätykseen. Kai se on se pesänrakennusvimma mikä on iskeny, kaikki kaapit ja laatikot sekä varato ja vaatehuone käytävä läpi. Tänään ostettiin vaatekaapin päälle KAKSI yläkaappia, johon sitten mahtuu ihan kivasti sellaista vähän harvemmin tarvittavaa tuolta vaatehuoneesta, niin saa sinne sitten vauvan juttuja... Huomenna en aio lähteä mihinkään (korkeintaan ulos kävelemään) vaan aloitan tuon vaatehuoneurakan! Onneksi mies on vielä muutaman päivän lomalla niin saa auttaa ainakin siinä, että nostaa katon rajassa olevalta hyllyltä laatikot alas ettei mun tarvii sinne kiipeillä ja kurkotella.

Ja keskiviikkona olis taas valmennus... Silloin on imetysasiaa ym. Tänään oli fysioterapeutin pitämä sessio, lattialla tehtiin kaikenlaisia harjoituksia ja sitten vielä kivoja parirentoutusharjoituksia. Kyllä oli hauskaa, mukava se porukka siellä :D

Joku kyseli sairaalamatkan pituutta. Meiltä tulee tuonne SKS:aan n. 60-65km. Varmaan ihan tarpeeksi siinäkin istumista tuskissaan :whistle:

Vauvan pukemisesta ja muista jutuista, niin meillä ainakin on siinä perhevalmennuksen lastenhoito kerralla pukemis ym. hoitojuttuja. Ja voihan siellä kysyä mikä mieltä askarruttaa, jos eivät muuten tajua kertoa =) Samoin neuvolan tätiltä, ja sitten sairaalassa kyllä varmasti neuvovat. Ja jos vaan aikaa / kiinnostusta on, niin kannattaa lukea. Kirjastosta saa kivoja vauvalehtiä ja kirjoja, joissa on ihan perusasioita. Mutta tuli vaan mieleen, että vieläkös suositellaan tuossa vauvan pukemisessa sitä, että koitetaan niskasta lämpötilaa ja sen mukaan lisätään tai vähennetään vaatetta onko kylmä vai hikinen ja lämmin niska?

Mun mielestä on siitä kiva saada kesävauva, että ei ehkä ihan niin vaikeaa ole noita pukemisjuttuja miettiä vastasyntyneelle, kun ei ole kovia pakkasia. Toisaalta onhan se hellekin oma lukunsa... Mutta perussääntö kai on, että vastasyntynyt tarvitsee lämpimämmät vaatteet kuin me aikuiset kun ei ole vielä lämmönsäätely niin hyvin kehittynyt. Riippuu niin paljon siitä, millainen kesä tulee... Ja tärkeää on suojata vauva auringolta, pitää varjossa ja vaunutkin varjossa jos ulkona nukkumassa. Mistä tulikin mieleeni, että meidän pitäis ostaa vauvalle vielä aurinkolasit B) jotta saa sitten silmätkin suojattua, varsinkin autossa.

Mua jännittää ehkä eniten noista "huoltotoimenpiteistä" vauvan kylvettäminen tai se napatyngän puhdistaminen... Mutta niinhän ne sanoo, ettei se vauvaan satu, vaikka napaa pumpulipuikolla puhdistaakin...

Joku (anteeksi, en muista nimimerkkiä) kysyi hoitopöydästä
Meillä on sellanen malli just, jossa on kolme laatikkoinen lipasto ja irroitettava hoitotaso. Se on lainassa, ja ostettu jo monta vuotta sitten, mutta ainakin Kuopiossa oli BabyStyle nimisessä lastentarvikeliikkeessä sellaista mallia olevia hoitopöytiä. Toinen BabyStyle myymälä on Oulussa. Löytyy netistä osoitteella www.babystyle.fi muistaakseni. Sitten muistelen nähneeni myös www.vauvatar.fi (liike Varkaudessa) nettikaupassa. Samoin huonekaluliikkeistä löytyy, Iskussa ainakin on sellainen kuin Möhkö-sarja. Ikeassa oon myös kuullut sellaisia pöytiä olevan. Ja käytettynä voi saada tosi hyvän ja edullisesti. Huuto.netissä niitä ainakin liikkuu paljon.
Oletko nähnyt noita KidSet lastenkalusteita? Mun mielestä ne on tosi suloisia, ja sarjaan kuuluu myös lipasto mallinen hoitopöytä. Mutta ovat vähän arvokkaampia kuin ne perus valkoiset mallit... Löytyvät osoitteesta www.kauhajoki.fi/hietaranta ja siitä vasemmasta laidasta linkki KidSet lastenkalusteet

Toivottavasti löydät mieluisan hoitopöydän :) Mä tulin siihen tulokseen, että meille se on ehdoton! Ensinnäkin siihen lipastoon saa niin paljon vauvan vaatteita ja tavaraa mahtumaan ja kaikki tarvittavat purkit ja voiteet, vaipat ja vaatteet on sitten käden ulottuvilla. Ja toisekseen mun selkä ei ainakaan kestäis sängyn päälle kykkimistä :/

Mutteri Sydämelliset onnittelut valmistumisen johdosta!! :hug:
Todella upea suoritus, ihailen sinua kyllä suuresti kun olet kolmen lapsen äitinä ja neljättä odottavana kyennyt vielä opiskelemaan, ja vielä työ lisäksi :whistle: WOOOOOUUUUUUU! :wave:
Miten aiot juhlia, pidätkö kekkerit?


Touhukas Vauvelihaave & vielä vauhdikkaampi Pikkuinen 28+2<br><br>
 
Lotta84 harmaana
Paljon onnea Mutterille :flower: :flower:

Oon kade... ois niin ihana ku ois jo opinnot valmiit. Jospa sitä sitten äitiysloman jälkeen taas jaksais uudella innolla ja saiskin ne joskus valmiiks.
 
Puh. Nyt on aika väsy muori täällä, noita keljuja harjotussuppareitakin taas tänää ollu... :/ Ei ne satu, mutta kurjalta tuntuu.

Vauvan pukemisesta. Voihan ne valmennuksessakin jotain kertoa, mutta siihen on aika hankala antaa mitään yleispäteviä ohjeita. Ja aivan varmasti sanovat laitoksella, jos on liikaa tumppaamassa päälle. Mutta meilläkin kun on kesävauvat tulossa, ni suurempi riski on pukea liikaa, kun liian vähän. Oikeesti paras neuvo on se, että jos lapsella on nihkeä/hikinen niska, on vaatetta liikaa. Ja jos taas iho tuntuu viileältä (ei siis sormet tai varpaat, vaan esim. reisi), voisi sitä vaatetta lisätä. Mutta meillä ainakin esikoinen (kesäkuussa 2005 syntyny) vietti aikaansa ihan reilusti lyhythihaisessa bodyssa, usein vielä ilman housuja. Riippuuhan se hurjasti tietty kesästäkin.

Nyt pitää mennä niistämään tuon nirppasen nenä ja saada se vihdoin yöunille, joten ei tän enempää tällä kertaa. :wave:
 
Allunmamma harmailee
Mutterille ONNEA!! :flower: :flower:

Tässä taas pikasesti vilkaisin kuulumiset kun pitäis nuo kaks vikaa tehtävää saada väkerrettyä huomiseksi... Sitten on tän kevään osalta teoria ohi. Työkoe vielä edessä.

Mun piti kysyä, että missä päin te, jotka synnytätte Turussa, asutte? Kohtahan mullakaan ei oo muuta kuin aikaa, kun koulu on tältä keväältä ohi, eikä täältä Tammisaaresta oo mikään mahdoton matka esim. Turkuun... Voitais esikoisen kanssa ihan mielellään käydä vähän muita maisemia katsomassa. Ja kulkeehan täältä toi junakin, jos ei jaksa autolla enää ajella...

Nyt loppuspurtti tehtävien parissa! Mukavat illanjatkot kaikille!

Mari ja sykerö 27+2
 
Heippa! Tänään oli se 4d ultra! Kaikki oli hyvin, kuvat vaan jo hieman hankala ottaa on jo " liian iso" , paino-arvio oli 1380g eli ihan keskikokoinen lapsukainen! Ja sai la vielä 2 pv aikasemman eli olis 7 pv, mutta ei sitä kannata enää muuttaa!
Meille poika saa pikkuveljen :D
Onnistuin laittamaan yhden 4d kuvan profiiliinkin =) <br><br>
 
odess a
Heippa kaikille! =) Kyselisin teiltä muilta että mitä olette jo hankkineet heinävauvalle? Meillä la 2.7 mutta aika vähän ollaan mitään vielä hankittu ja äippäpakkausta odotellaan. :)

Ja sitten kysyisin että millä viikoilla yleensä on synnytysvalmennus? Olisi pitänyt neuvolasta viimeksi kysyä mutta tietenkin unohdin :ashamed:
 
Huh huh.. Nyt alkaa raskaus tuntua. Oli liian rankka viikonloppu: Perjantaina tuli supistuksia, (niitä kai ne on kun menee masu ihan pinkeeks ja on tukala olo) ja lauantain otin sitten rauhallisemmin. Mutta sunnuntaina oli pakko viedä auto porukoille 2 t 15 min on ajomatkaa, ja maanantai-aamuna takas kahdeksaan mennessä (neuvola). Nukuin sit vissiin liian vähän tai autoilu oli liian rankkaa ja taas supisteli. Oin poissa töistä aamupäivän. Iltapäivällä menin tekeen hommia ja melkein heti alko pyörryttää, oli pakko poistua työpaikalta lepäämään. Mies meni sunnuntaista tiistaihin risteilemään luokkakavereiden kanssa ja mulle jäi nuo kaksi koiraa ulkoilutettavaksi. En arvannut, että menee näin rankaksi tää tila. Onneksi ystävä auttoi ja roikuinkin heillä sitten koko eilis päivän. Ei jotenkin inspannu olla yksin kotona kun supisteli ja huippas ja koiriakin ois pitäny ulkoiluttaa. Tänä aamuna sit käytin molemmat koirut korttelin (tosi pitkä, joo... :ashamed: ) lenkillä ja kävelin töihin 500 m ja sit olikin taas masu ihan pinkeenä. Toivottavasti jaksan nyt olla täällä koko päivän! Ja ONNEKSI se mies palaa iltapäivällä kotiin. En edes sille puhelimessa kertonu ongelmistani ettei huolestu suotta, mitäpä se sieltä Ruotsista käsin ois voinu tehä.

Muuta asiaa... Neuvolassa kaikki ok, hemppa oli lähteny taas alaspäin raudasta huolimatta, 116. Ja painon nousu on kuuulemma ihan sopivaa mulla, vaikka sen täällä olleen linkin mukaan mulla on melkein 4 kg liikaa noussut tuo paino :( Millasia sykkeitä teidän vauvoilla on? Masukilla oli nyt vain 136, kun aiemmin on ollut 144-158 välillä. Onkohan se normaalia, että noin paljon hitaampi?

Joo ja hormonit aiheuttaa täälläkin kaameita itkukohtauksia. Kun pitäs saada koti tiptop kuntoon (en tiedä miksi :headwall: ) ja en jaksa ja koirat sotkee ja mies sotkee ja kämppis sotkee... Pitäs nyt vaan ottaa rauhallisesti, eihän mua kukaan kestä kuunnella!

Ens viikolla alkaa synnytysvalmennus, jee, odotan innolla! Ja meiltä on sairaalaan matkaa reippaat 60 km.
 
Koin eilen todellisen yllärin. Menin eilen kaverin luo kylään, niin ne oli järkänny vauvabileet. =) Olivat tehneet kaikkia herkkuja ja ostaneet lahjoja. Mulla ihan itku pääsi kun rupesin availemaan niitä. :snotty: Ollaan kaikki opiskelijoita, niin olivat vähäisistä rahoistaan ostaneet meille lahjakortin lastentarvikeliikkeeseen. Paras lahja oli kuitenkin lastenhoitolahjakortti joka oikeutti kuuteen "lastenvahtipalveluun". :snotty:
On kyllä ihanaa kun on tälläisiä kavereita. :)
 
Voihan :snotty: !!!! Pandol Hotin voimalla eteenpäin...
Mut kertokaapa, onko jotain nenäsuihketta, jota saa käyttää raskaana olleessa? Muuten pärjäilen kyllä tän tukkosen nenänkin kanssa, mutta konserttia varten on ihan pakko saada nenä ja kaikki röörit auki, että ääni kulkee.

Mutterille nyt vielä kerran isot onnittelut, vaikka jo kerran onnittelinkin, mut on se sen verran iso asia, ettäs sietää toisenkin kerran :D

Vilma76 kurjaa! koita ottaa rauhassa. Pitkät istumiset autossa ei tosiaan tee hyvää, vaan usein aiheuttaa just noita supistuksia - kannattaa yrittää pitää paljon taukoja, jos on useemman tunnin ajomatka, että veri kiertää kunnolla. Ja tollasta se on täälläkin: ihan maksimissaan se yks kävelylenkki (joka ei tosissaan oo edes pitkä) päivässä, muuten ei maha jaksa. Totesin just, että enhän mä ny tosiaan töihin voi palata kun en pysty edes käveleen edestakasin sitä matkaa ilman supisteluja...

odessa meillä oli synnytysvalmennus tooosi myöhäsessä vaiheessa: vika kerta oli niin, että päivällä käytiin valmennuksessa, yöllä lähettiinkin sitten jo synnärille :D Poika tais haluta varmistaa, että vanhemmat on saaneet koko oppimäärän... ;)

Allunmamma me asutaan ihan Turussa, toistaseks - kesällä sitten muutto Kaarinan puolelle, joskin ihan Turun rajalla sillonkin asutaan

Ihanan yllärin olivat kaverit hapsiainen sulle järkänneet =)

karvattomalla koiralla oli kyllä taas profiilissa niin kiva kuva, että tekis mieli itekin päästä kurkkimaan mahaan... Mutta toisaalta "hyvä" kuulla, että vauva alkaa olla jo siihen liian iso, niin ehkäpä pystyn välttämään kiusausta. Toisaalta nimittäin ihan jännää, ettei tiedä sukupuolta. Aiemmin olin ihan varma, että kasvatan poikaa mahassa, mutta nyt en enää ole. Mieshän sano sillon joskus, että "pakko sen on olla tyttö kun sä olet noin mahdoton" :LOL: :saint:
 
vauvelihaave kiitos linkeistä.kyl noil osaa hintaa olla.siel näky olevan noit sisarusrattaitakin.kahtoo ny onko noi rattaat välttämättömät. :) toi hoitopöytä kyl olis hyvä,ku ei oo sitä ennen ollu ja selkä siin meni vaippoja vaihdellessa.

mutterille onnea valmistumisen johdosta!

mie oon kietasubodyja ostanu..jne.viä pitäs ostella vaatetta :whistle:
mut jos ostelis sit tukholmasta.en ottanu pakkausta vaan rahan..ni säästelen ne sit sinne... :D

mieh ja rv29+6

ps:koira ruennu jostain osottamaan mieltä :kieh:
 
Heippa vaan kaikki!

Meillä oli viikonloppuna pienimuotoinen raissu anoppilaan ja oli se taas kokemus... Automatka meni yllättävän hyvin, itä nyt lonkkia kolotti ja särki mut kestin kuitenkin. (matkaakin oli n. 300km) Siitähän ae ihanuus sitten alkoikin! Sain valita nukunko ohuella patjalla lattialla kuopuksen kanssa, vai korkealla parvisängyllä, jonne oli kapeat ja jyrkät portaat... Päädyin sit lattiamajoitukseen, kun toi issias ja liitoskivut (+masu) vaikeutti muutenkin liikkumista. :$ :$ Oikein kivat yöt oli... :\| :/ Ja anoppi ihmetteli et mikä mua vaivaa kun linkutan paikasta toiseen...
Kotimatka olikin sit tuskien taival ku joka paikka hellänä...

Muuten mulla on olo ollu ihan hyvä. Pieniä harjoitussuppareita on ilmenny ja se on mulle outoo... Kummastakaan aiemmasta muksusta ei ole tullu suppareita ennen kun synnytys on käynnissä... Ja tässä raskaudessa nyt jo. onneks on kivuttomia! Ja sokerirasitus on sit ylihuomenna... Saas nähä miten mamman käy.

En taas muista mitä kaikkee täällä oli keskusteltu sinä aikana kun en koneelle ole päässy.

Sairaalamatkasta oli jotain puhetta. Mulle tulee sinne matkaa n. 25km. Ei siis hirveen pitkä matka, mutta ei ole ihan kulman takanakaan.


Ja muistaakseni jotkut oli laivalle lähdössä... Tekin munkin mieli, mut täältäkin on satamaan matkaa ainakin sen 300 km, joten ihan hetkessä ei lähdetä... Olis vaan kiva käydä jossain miehen kassa ihan kahestaan ennen vaavin syntymää...

Joku uus oli ilmoittautunu mukaan... Tervetuloa! Nikkejä en koskaan muista, kai ne täytys kirjoittaa jonnekin ylös...

Jaahas... Täytyykin mennä lasagnen tekoon... On sit ruoka valmiina kun esikko tulee eskarista!

Pilvostä päivää kaikille ja toivotaan auringon paistetta tulevalle!

Mä ja nirppu 26+3 (potkii terkut täältä...)
 
:'( Mulla on taas tänään ollu ihan itkupäivä.. ensinnäki sain kaapista päähäni yhden korin jossa oli mm. hiustenkuivaaja ja jääkiekkoja yms sekalaista ja itkuhan siinä pääsi kun se sekä sattui että säikäytti. :'( :'( :'(
Sitte vielä hernekeitto palo pohjaan ja viimenen niitti oli kun pesin pyykkiä niin taas oli vaatteissa kamasti pesuainejäämiä ja osa piti laittaa uudestaan pesuun ku oli ihan valkoisia klönttejä suorastaan.

Mutta HEUREKA! Sillä hetkellä välähti.. mulla ku on ollu tätä #&%?$!*ä kutinaa jo hyvän aikaa, ja koko kroppa täynnä jotain rokkoa muistuttavia näppylöitä. Mulla saattaa olla pesuaineallergia! Mulla on ennen ollu sitä allegron pesuainetta, äiti mulle joskus tilasi sen ja se nyt loppui noin pari kuukautta sitten. No, minä ostin vaan jotain tavallista bio luvilia. Ei siitä heti tullu mitään mutta mitä nyt netistä lueskellu pesuaineallergiasta niin ne oireet voi tulla hiukkasen viiveellä. Siksihän sitä ei heti hoksaakkaan.

Siltiki minä rupesin märisemään ku se pesuainepakkaus maksoi yli 15? ja sitä ei oo käytetty paljo, eli menee nyt ihan hukkaan. Mie oon vaan märissy ja märissy koko päivän. Hassun näköistä ollu ku minä oon imuroinu ja itkeny, vaihtanu lakanoita ja itkeny (voi vit.tu, pesin tänään lakanoita.. ja eilen pesin vauvan vaatteita!! Ja sillä pas.kalla pesuaineella.. pitäsköhän pestä ne vauvan vaatteet uudestaan... :headwall: ). Ja mitä enemmän itkettää sitä enemmän kutittaa kun ihokin stressaa mukana.

En tiiä.. naisilla vaan taitaa olla näitä päiviä joskus.. mikään ei auta.. :'( Mies yritti lohduttaa ja sanoi että ota vaikka jäätelöä. :heart: On silläki ressukalla aina kestämistä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 13:52 JoannaH kirjoitti:
:'( Mulla on taas tänään ollu ihan itkupäivä.. ensinnäki sain kaapista päähäni yhden korin jossa oli mm. hiustenkuivaaja ja jääkiekkoja yms sekalaista ja itkuhan siinä pääsi kun se sekä sattui että säikäytti. :'( :'( :'(
Sitte vielä hernekeitto palo pohjaan ja viimenen niitti oli kun pesin pyykkiä niin taas oli vaatteissa kamasti pesuainejäämiä ja osa piti laittaa uudestaan pesuun ku oli ihan valkoisia klönttejä suorastaan.

Mutta HEUREKA! Sillä hetkellä välähti.. mulla ku on ollu tätä #&%?$!*ä kutinaa jo hyvän aikaa, ja koko kroppa täynnä jotain rokkoa muistuttavia näppylöitä. Mulla saattaa olla pesuaineallergia! Mulla on ennen ollu sitä allegron pesuainetta, äiti mulle joskus tilasi sen ja se nyt loppui noin pari kuukautta sitten. No, minä ostin vaan jotain tavallista bio luvilia. Ei siitä heti tullu mitään mutta mitä nyt netistä lueskellu pesuaineallergiasta niin ne oireet voi tulla hiukkasen viiveellä. Siksihän sitä ei heti hoksaakkaan.

Siltiki minä rupesin märisemään ku se pesuainepakkaus maksoi yli 15? ja sitä ei oo käytetty paljo, eli menee nyt ihan hukkaan. Mie oon vaan märissy ja märissy koko päivän. Hassun näköistä ollu ku minä oon imuroinu ja itkeny, vaihtanu lakanoita ja itkeny (voi vit.tu, pesin tänään lakanoita.. ja eilen pesin vauvan vaatteita!! Ja sillä pas.kalla pesuaineella.. pitäsköhän pestä ne vauvan vaatteet uudestaan... :headwall: ). Ja mitä enemmän itkettää sitä enemmän kutittaa kun ihokin stressaa mukana.

En tiiä.. naisilla vaan taitaa olla näitä päiviä joskus.. mikään ei auta.. :'( Mies yritti lohduttaa ja sanoi että ota vaikka jäätelöä. :heart: On silläki ressukalla aina kestämistä...
:hug: :hug: täälläkin on kaikki menny tänään ihan päin pyllyä.ahtaus ahistaa jne.täytys saada isompi talo :ashamed: ja kuopus on tänään ollu ylivirkee :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 14:17 mieh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 13:52 JoannaH kirjoitti:
:'( Mulla on taas tänään ollu ihan itkupäivä.. ensinnäki sain kaapista päähäni yhden korin jossa oli mm. hiustenkuivaaja ja jääkiekkoja yms sekalaista ja itkuhan siinä pääsi kun se sekä sattui että säikäytti. :'( :'( :'(
Sitte vielä hernekeitto palo pohjaan ja viimenen niitti oli kun pesin pyykkiä niin taas oli vaatteissa kamasti pesuainejäämiä ja osa piti laittaa uudestaan pesuun ku oli ihan valkoisia klönttejä suorastaan.

Mutta HEUREKA! Sillä hetkellä välähti.. mulla ku on ollu tätä #&%?$!*ä kutinaa jo hyvän aikaa, ja koko kroppa täynnä jotain rokkoa muistuttavia näppylöitä. Mulla saattaa olla pesuaineallergia! Mulla on ennen ollu sitä allegron pesuainetta, äiti mulle joskus tilasi sen ja se nyt loppui noin pari kuukautta sitten. No, minä ostin vaan jotain tavallista bio luvilia. Ei siitä heti tullu mitään mutta mitä nyt netistä lueskellu pesuaineallergiasta niin ne oireet voi tulla hiukkasen viiveellä. Siksihän sitä ei heti hoksaakkaan.

Siltiki minä rupesin märisemään ku se pesuainepakkaus maksoi yli 15? ja sitä ei oo käytetty paljo, eli menee nyt ihan hukkaan. Mie oon vaan märissy ja märissy koko päivän. Hassun näköistä ollu ku minä oon imuroinu ja itkeny, vaihtanu lakanoita ja itkeny (voi vit.tu, pesin tänään lakanoita.. ja eilen pesin vauvan vaatteita!! Ja sillä pas.kalla pesuaineella.. pitäsköhän pestä ne vauvan vaatteet uudestaan... :headwall: ). Ja mitä enemmän itkettää sitä enemmän kutittaa kun ihokin stressaa mukana.

En tiiä.. naisilla vaan taitaa olla näitä päiviä joskus.. mikään ei auta.. :'( Mies yritti lohduttaa ja sanoi että ota vaikka jäätelöä. :heart: On silläki ressukalla aina kestämistä...
:hug: :hug: täälläkin on kaikki menny tänään ihan päin pyllyä.ahtaus ahistaa jne.täytys saada isompi talo :ashamed: ja kuopus on tänään ollu ylivirkee :whistle:
Sillon ku jokin lähtee menemään pieleen niin kaikki menee. Tuntuu että olis vaan pitäny jäähä nukkumaan koko päiväksi. Ehkä minua myöhemmin jo naurattaa se että sain sen korin päähäni... mut nyt kyllä ei naurata. :snotty: Halit sinnekkin... :hug:
 
kaikille lämpöinen kiitos onnitteluista :) :hug:

vauvelihaave Meillä on ens viikon perjantaian virallinen todistusten jako.. se on sit kai jotenkin juhlava tilaisuus, sinne kutsuttiin opiskelija, puoliso, ja opiskelijan arvijoitsijat. Sit lauantaina 5.5. ajattelin kakku kahvittaa ihan perheenjäsenet eli siis omat vanhempani ja veljeni ja appivanhempani ja lankoni. Mutta ei sen suurempaa.. :)

Karvatonkoira Siis WAU.. olipas hyvä kuva sulla profiilissa.. :) :heart: suloinen ja miten selvästi näkikään jo piirteitä.. :eek:

JoannaH Kyllä se varmaan kannattaa ne vauvan vaatteet vielä pestä.. kuitenkin pikkuisen iho on niin herkkä... ja se sun ihottuma voi todellakin johtua siitä pesuaineesta :hug: vaihdahan merkkiä j atule sitten kertomaan onko ollut vaikutusta.. :)

hapsiainen Ihania ystäviä sulla kyllä :) kateeksi käy :) :) :)

meillä on isukin kanssa tänään 3 vuotis hääpäivä :heart: Mutta ei me mitenkään juhlita.. lähdetään kohta koko perhe pururadalle kävelee.. Jos sit kun 5 vuotta naimisissa tulee täyteen niin tekis sitten yhdessä jotain kivaa.. :)

Heidi ja tylleröinen 28+3<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 11:46 Marzu kirjoitti:
Heippa vaan kaikki!

Meillä oli viikonloppuna pienimuotoinen raissu anoppilaan ja oli se taas kokemus... Automatka meni yllättävän hyvin, itä nyt lonkkia kolotti ja särki mut kestin kuitenkin. (matkaakin oli n. 300km) Siitähän ae ihanuus sitten alkoikin! Sain valita nukunko ohuella patjalla lattialla kuopuksen kanssa, vai korkealla parvisängyllä, jonne oli kapeat ja jyrkät portaat... Päädyin sit lattiamajoitukseen, kun toi issias ja liitoskivut (+masu) vaikeutti muutenkin liikkumista. :$ :$ Oikein kivat yöt oli... :\| :/ Ja anoppi ihmetteli et mikä mua vaivaa kun linkutan paikasta toiseen...
Kotimatka olikin sit tuskien taival ku joka paikka hellänä...


Ja muistaakseni jotkut oli laivalle lähdössä... Tekin munkin mieli, mut täältäkin on satamaan matkaa ainakin sen 300 km, joten ihan hetkessä ei lähdetä... Olis vaan kiva käydä jossain miehen kassa ihan kahestaan ennen vaavin syntymää...

Mä ja nirppu 26+3 (potkii terkut täältä...)
Joo, ei kyllä tässä vaiheessa raskautta ole mitään herkkua nukkua jollain ohuella patjalla lattialla. Eipä se varmaan tule muille mieleen, että raskaana olevalle pitäs tarjota vaikka oma joustinpatjansa. :) Paitsi mun vanhemmille. Tosin he antaa aina oman makuuhuoneensa meidän käyttöön, olin sitten raskaana tai en. Joten sinne vois vaikka tässä vielä yökylään mennäkin.

Missä asennossa te muuten pystytte nukkumaan? Mulla on ainoo vaihtoehto kyljellään. Selällä ollessa alkaa ahdistaa.

Tosta risteilystä. Meiltä ei onneks ole satamaan kuin 100 km. Ehkä sen vielä kestää... Ja nyt se on risteily on sitten varattu, eli 27.5. lähdetään!

Vauvan harjasta kyselin, ja tosiaan mä otin äitiysavustuksen rahana, eli sen takia se harja on hakusessa.

Pauline tänään rv 28

Ps. Tais olla joku uusi kenellä myös la 10.7. Tervetuloa joukkoon!
 
pollerolle
Heips.Tänään oli eka neuvolalääkäri ja hän laittoi minut sokerirasitukseen vaikka terkkari oli sitä mieltä että ei tartte.Kaksi raskautta takana ja molemmissa sokerirasitus ollut ok.Mutta kun lähtöpaino just siinä rajalla,eli maanantaina olis sitten se.Tarkottiko se paasto ettei saa syödä eikä myöskään juoda?Tosi hyvä muisti minulla jotenka ajattelin tarkistaa teiltä jotka olette jo käyneet tai menossa.Olo on muuten ihan hyvä mutta yöt on vähän rauhattomia.Pitää välillä lueskella kirjaa ja odotella unen tuloa.Ja ne ampparijätskit maistuu edellleen tosi hyviltä.
 
odess a
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 18:47 pollerolle kirjoitti:
Heips.Tänään oli eka neuvolalääkäri ja hän laittoi minut sokerirasitukseen vaikka terkkari oli sitä mieltä että ei tartte.Kaksi raskautta takana ja molemmissa sokerirasitus ollut ok.Mutta kun lähtöpaino just siinä rajalla,eli maanantaina olis sitten se.Tarkottiko se paasto ettei saa syödä eikä myöskään juoda?Tosi hyvä muisti minulla jotenka ajattelin tarkistaa teiltä jotka olette jo käyneet tai menossa.Olo on muuten ihan hyvä mutta yöt on vähän rauhattomia.Pitää välillä lueskella kirjaa ja odotella unen tuloa.Ja ne ampparijätskit maistuu edellleen tosi hyviltä.
Heippa! :wave: 12h syömättä ja juomatta mutta kuulemma yhden pienen lasin vettä saa juoda. Onnea kokeisiin :)
 
odess a
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 13:52 JoannaH kirjoitti:
:'( Mulla on taas tänään ollu ihan itkupäivä.. ensinnäki sain kaapista päähäni yhden korin jossa oli mm. hiustenkuivaaja ja jääkiekkoja yms sekalaista ja itkuhan siinä pääsi kun se sekä sattui että säikäytti. :'( :'( :'(
Sitte vielä hernekeitto palo pohjaan ja viimenen niitti oli kun pesin pyykkiä niin taas oli vaatteissa kamasti pesuainejäämiä ja osa piti laittaa uudestaan pesuun ku oli ihan valkoisia klönttejä suorastaan.

Mutta HEUREKA! Sillä hetkellä välähti.. mulla ku on ollu tätä #&%?$!*ä kutinaa jo hyvän aikaa, ja koko kroppa täynnä jotain rokkoa muistuttavia näppylöitä. Mulla saattaa olla pesuaineallergia! Mulla on ennen ollu sitä allegron pesuainetta, äiti mulle joskus tilasi sen ja se nyt loppui noin pari kuukautta sitten. No, minä ostin vaan jotain tavallista bio luvilia. Ei siitä heti tullu mitään mutta mitä nyt netistä lueskellu pesuaineallergiasta niin ne oireet voi tulla hiukkasen viiveellä. Siksihän sitä ei heti hoksaakkaan.

Siltiki minä rupesin märisemään ku se pesuainepakkaus maksoi yli 15? ja sitä ei oo käytetty paljo, eli menee nyt ihan hukkaan. Mie oon vaan märissy ja märissy koko päivän. Hassun näköistä ollu ku minä oon imuroinu ja itkeny, vaihtanu lakanoita ja itkeny (voi vit.tu, pesin tänään lakanoita.. ja eilen pesin vauvan vaatteita!! Ja sillä pas.kalla pesuaineella.. pitäsköhän pestä ne vauvan vaatteet uudestaan... :headwall: ). Ja mitä enemmän itkettää sitä enemmän kutittaa kun ihokin stressaa mukana.

En tiiä.. naisilla vaan taitaa olla näitä päiviä joskus.. mikään ei auta.. :'( Mies yritti lohduttaa ja sanoi että ota vaikka jäätelöä. :heart: On silläki ressukalla aina kestämistä...
:hug: Tiedän tunteen kun välillä on päiviä että kaikki menee päin mäntyä. :( Toivottavasti on päivä vähän parantunut, jaksamisia sinne. Tuosta pesuaineallergiasta, täällä taitaa olla sama homma en tullut yhtään ajatelleeksi aiemmin. Oon yrittäny rasvailla apteekin perusvoiteella että edes vähän auttais mutta eipä ole suurempaa tehoa, yöt menee ihan hulluna raapiessa, mies ei raukka saa kuulemma unta kun rapsutan sääriä koko yön. :ashamed: Nyt tajusin että sehän onkin tuo uusi pesuaine mikä sen aiheuttaa :headwall:
 
Neuvolassa/lääkäris käyty. Kaikki muuten ok paitsi hb. Hb oli vain 95. Nyt sitten huomenna mentävä luontaistuote kauppaan ja ostettava sitä älyttömän pahaa litkua (en muista nimeä). Hyi nyt jo tekee pahaa ajatella miltä se maistuu. :x :x
Sf-mitta oli 24, painoa tullut 200g/viikko.
Sain samalla reissulla nyt vietyä ne paperit kelaan ja sit vain odottelee koska sen äitiysavustuksen saa rahana.

T:Hk ja poju rv 26+3
 

Yhteistyössä