Heinämassut-07 vol.2

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
Cira Tervetuloa Heinämassuihin :wave:

Mutteri Toivottavasti siitä fysioterapiasta alkaa olla pian apua! Kerrohan sitten, mitä siellä tekivät / alkavat tekemään. Mä kun joskus aikoinaan kävin tk:n fysioterapiassa, niin ensimmäinen käynti taisi olla lähes pelkkää selkärangan tutkimista ja jatkosuunnitelman tekemistä. Mullekin neuvolan täti jo väläytteli, että jos laittaisi fys. terapiaan lähetteen, mutta onneksi nuo selkäkivut on vähän rauhoittuneet nyt sen jälkeen, kun jäin sairaslomalle. On pystynyt ottamaan rennommin, ja kun ei tarvii vanhuksia nostella yms. Ja sitten tuo ihana ihana mies on myös hieronut, ja siitäkin on ollut apua =) Mä kun oon nyt vähän pihi, menny niin paljon rahaa vauvan hankintoihin, etten millään raaskisi mennä hierojalle. Mutta onneksi siis tuo kotihierontakin tepsii :D

JoannaH ja Ninniliina Pitää varmaan käydä hakemassa sitä Rennietä. Otin viime yönä tilanteen pakosta yhden pussin Samarinia, oli taas niin hirvee närästys, etten olis kestänyt toista samanlaista yötä. Ja voi kun oli taivaallinen tunne, kun sain KOKO YÖN nukuttua yhteen putkeen :D Kyllä huomaa, miten iloinen ja pirteä olo on nyt, kun on kunnon yöunet takana! Kummallista ettei siinä paketissa lue, jos ei saa raskaana ollessa käyttää :kieh: Mutta ei kai yhdestä pussukasta voi mitään suurta vahinkoa olla :ashamed:
Mikähän siinä muuten on syynä, ettei voi ottaa ja sitten taas muita valmisteita saa käyttää?

mary-85 Niin kyllä se kuulema ihan normaalia on, että maitoa voi tulla jo paljonkin ennen laskettua aikaa. Mulla ainakin tuli ekan kerran jo monta kuukautta sitten. Nykyään saattaa tulla isojakin tujauksia, muutaman kerran sekä rintsikat että paita ovat kastuneet :eek: Oonki ostanu jo varuiksi liivinsuojia, että jos johonkin yleiselle paikalle menen vaaleassa paidassa, niin ei tarvii sit nolostua jos paita on rinnuksista märkä :whistle:

Ja täällä myös vauva liikkuu juuri noin kuin kuvailit, että liikkeet näkyvät ihan selvästi masun päälle. Hytkyy ja heiluu niin mahdottomasti, ja välillä masu on ihan toispuoleinen, kun Pikkuinen viihtyy enemmän tuossa oikealla puolella. Ja mulla myös on jo monta viikkoa näkynyt liikkeet masun päälle.

JoannaH Eikös olekin jännä tunne, kun joku nimi niin vain "kolahtaa"? =) Meille kävi just samalla tavalla. Nyt vaan yritän olla liikaa miettimättä sitä nimeä, etten "kyllästy" siihen täysin ennen vauvan syntymää. Ja voihan olla, ettei vauva olekaan yhtään sen nimen näköinen, ja täytyy keksiä joku uusi. Mutta olis sekä tytölle että pojalle valmiina sellainen ykkösvaihtoehto nimi.


Ihanaa kun on niin lämmin ja aurinkoinen ilma ulkona :D Viime yönäkin oli 13 astetta! Taidanpa lähteä kävelemään...


Vauvelihaave & Pikkuinen 28+6
 
kiitos kommenteista,en taidakaan olla epänormaali märkien lakanoiden ja villin mahan kanssa...
sellaista piti vielä kysymäni (en muista oonko kyselly jo aiemminki...)
että minkäkokoisia teillä on ollu vauvanne tuossa 25+3:n tietämillä?

mulla oli arviot 712g ja 32cm

onko teidän mielestä laiha esim.verrattuna pituuteen?
 
kutkutus No mä en ole vielä vienyt sitä hakemusta, kun se Kelan täti sanoi että käy kysymässä verotoimistosta, että voisivatko vahvistaa mulle tuon 2006 verotuksen, jolloin päiväraha tulisi sitten sillä. Ne verotustietolaput kun siis tuli jo postissa kotiin viime vuodelta, ja mulla oli kaikki oikein, ei mitään muutettavaa. Mutta en ole kyllä koskaan kuullut, että vahvistaisivat niitä ennen aikojaan... Noh, kaipa sitäkin kannattaa kuitenkin kysyä.
Mutta aion kyllä laittaa ne palkkatiedot siitä viime elokuusta helmikuuhun. Ja tosiaan, minä kuulun myös tuohon samaan porukkaan, joka ei usko ennen kuin näkee ja on mustaa valkoisella, kun on Kelasta kyse :/

Tuosta maidon tulosta vielä, mä oon huomannut että usein silloin, kun esim. oon nähnyt unta vauvasta ja imettämisestä, niin aamulla on märkiä läikkiä lakanassakin eli maitoa lorahdellut... Viime yönä taas olin synnyttänyt, enkä muistanut siitä mitään. Mieskään ei osannut kertoa miten kaikki oli mennyt, kun ei kuulema ollut pystynyt katsomaan koko synnytystä. Sille oli vaan sanottu, että mun kohtu on täynnä verta ja joudun siksi leikkaukseen. Sairaalasta eivät suostuneet antamaan mitään tietoa ja mulla siis muisti oli hävinnyt kokonaan siitä hetkestä, kun sairaalaan mentiin. Huh huh, kummallisia unia :eek: :LOL:
 
mary-83 Me käytiin 4D-ultrassa rv 25+2 ja vauvan painoarvio oli silloin 857g. Pituudesta ei sanonut mitään. Ja tuosta painosta, että on ihan reilunkokoinen sille viikolle, että yleensä eivät vielä paina niin paljon. Joten luulisin, että teidän vauvan paino on ihan normaali :) Ja eikös se niin menekin, että pituus kasvaa eka aika huimasti ja sitten alkaa painoa kerryttämään, kun alkaa tulla enemmän rasvakerrosta...? Lääkäri sanoi, että vauvat kasvavat vielä aika yksilöllistä tahtia, ja että ei kannata olla huolissaan eikä vertailla liikaa vaikka joku toinen painaisi samoilla viikoilla enemmän tai vähemmän.<br><br>
 
Täällä myös masu heiluu villisti. Maitoa ei onneksi ole tullut kuin muutama tippa.

Olen tällä hetkellä saikulla 07.05. saakka supistusten ja liitoskipujen takia. Sitten on taas kontrolli TYKSin äityspolilla ja tehdään päätös jatketaanko sairaslomaa. Itse toivon ettei olisi enään tarvetta saikulle.

Närästykseen lääkärin suosituksella käytän antepsinia. Tuntuu auttavan. Rennietä saa popsia kokoajan ja vaikutus on todella huono.


 
Täälläkin maidon tulo on alkanut. Ja maha heiluu puolelta toiselle pirpanan potkiessa :)

Tänään heräsin pirteänä puoli 5 aamulla, ei vain saanut enää nukuttua. Yöunet jäivät lyhyeen, mutta minkäs teet. Tänään sitten ajoissa nukkumaan...

Kävin tekemässä tunnin kävelylenkin, puolessa välissä matkaa istuin hetken rannassa ihailemassa heräävää luontoa. Jotenkin niin rauhallinen ja rento olo. Hormonit lienee tämänkin takana :D

jossu + pirpana 28+4
 
APUA! En eilen kerenny lukemaan, ja johan on 6 sivua tekstiä neidot onnistunut värkkäämään :eek: :LOL:

En nyt ehdi lukasemaan läpi niitä, meitin prinsessa täyttää huomenna 3-vuotta joten on tässä kakun leipomiset ja muut vielä edessä (näin viime tipassa...)

Sen verran omaa napaa tulin kertomaan, että keskiviikkona oli sokerirasitus ja tänään sain tulokset ja oli kaikki näytteet ihan puhtaat.

Sf- mitta tänään (rv 27+6) oli 31 cm, eli seuraa sitä omaa yläkäyrän yläpuolella menevää käyräänsä. Alkaa onneks näin loppusuoralla jo lähenemään sitä yläkäyrän viivaa, kun muidenkin masut kasvaa isommiksi :D

Eilen yks setä veikkas mulle 7-kiloista vauvaa, kun maha on jo niin iso. Hällä on itsellä 3 lastenlasta, ja meinas pyörtyä kun sanoin että heinäkuulle pitäis tätä odotella :LOL:

Lukasen nuo teidän kuulumiset kunhan kerkiän taas, nyt kutsuu Tuhkimotarina :whistle: ;)

:hug: :hug: :hug: Kaikille tasapuolisesti!

Mari ja sykerö 27+6
 
Olipa tullu tekstiä tän aamun aikana...

Sokerirasitus oli eilen ja neukkatäti soitti tänään et tulokset on normaaleja. Onneks!

Ja eilen joku sano mun massusta en ootko varma et siellä on vaan yks vaavi...? On tullu masu esille viimeisten kahen viikon aikana aivan hirveesti. Mulla näky vauvamasu kahdessa edellisessä raskaudessa vasta viimeisen kuukauden aikana ja nyt on jo valtava. Ukkokin tossa äsken sano et ompa se kasvanu.

Ja tälläkin hetkellä masu heikuu puolelta toiselle... Vauhtia riittää :D
Maitoa mulla ei ole tullu ollenkaan, mutta sitä en ihmettele kun en ole edellisiäkään kunnolla pystyny imettämään. Toivo elää että tän kanssa onnistuis ;)

Ussille tervetulotoivotukset ja voima :hug: sitä tarvitseville!!!

Ja nyt siivoomaan kun tuo Suomen pelikin loppu...

Mä ja nirppu 26+6
 
Vauvelihaave ja muut joita kiinnosti se mun fysioterapia.
Mun kipuni johtunee siitä että mulla 2 nikamaa selkärangassa tekee jotain yli-liikehdintää. Se terapeutti sanoi että mahtaa sulla olla melkoiset tuskat. KERRANKIN joku oikeasti ymmärsi että en mä turhasta rutise.. on vaan itellä alkanut tulla sellainen olo, ettei kukaan ota mua vakavasti kun jatkuvasti sanon ai ai ja voi voi
:ashamed: :( No anyway.. sain nyt jotain oloa EHKÄ helpottavia harjoituksia kotiin, mutta se terapeutti sanoi suoraan ettei ne mulle täydellistä helpotusta tuo. Tämä johtuu puhtaasti siitä, että mulla on ollut selän ja vatsan alueen lihaksisto vielä palautumaton Oonan raskauden jäljiltä ja kun näin pienellä aikavälillä joutuu kroppa uudestaan tähän rääkkiin, ei vaan yksinkertaisesti selkä kestä. Kun siis oonalle ja tälle vauvalle tulee ikäeroa se 1v7kk.
No mutta jos sii saion olla työkuntoinen ihminen , niin työt alkaa kun vauva saadaan maailmaan. Jos meinaan kivuist apäästä ja pystyä elämään normaalia elämää, on mun alettava IHAN OIKEASTI treenaamaan mun selän ja vatsan alueen syvimmistä lihaksista lähtien paikat kuntoon! Ja näin TODELLAKIN teen, jos se on keino päästä näistä kivuista.

NYt en ehdi enenpää kirjoittaa.. lapset tarvii aamupalaa..

Heidi ja mymmerö tasan 29 :heart:
 
:( :'(
Takana uneton yö - poika huutanut lähes tautto n. puoli yhdestätoista lähtien.
Päivystyksessä käytiin: kumpikin korva kuulemma niin täynnä märkää, että pitää puhkaista, antibiootit ei ilmeisesti enää auta (koska kuuri oli jo toinen).
Ollaan odoteltu ajanvarauksen aukeamista, kohta onneksi lääkäriin...

:(
 
Mutteri: Mulla kanssa selän nivelet (ja kaikki muutkin) liikkuu yli. Selän kanssa parhaiten oon pärjänny, kun kaiken nostelun ja kumartelun oon jättänyt pois. Rauhallinen kävely alku kankeudesta huolimatta on kanssa auttanut, kun vielä istuessa ja liikkuessa muistaa vetää napaa kohti selkärankaa, sen minkä tämän rantapallon kanssa onnistuu. Tukivyöstä on kanssa ollut apua.
 
Mutteri: Täällä kanssa toinen, joka taistelee yliliikkuvan selän kanssa. Itsellä yliliikkuvuus huomattiin jo muutama vuosi takaperin, joten ehdin jo tuota lihaskorsettia rakennella ennen raskautta. Siitä huolimatta selkä on ajoittain todella kipeä ja iskiaskipu on ollut tuttu seuralainen jo alkuraskaudesta. Onneksi raskauden jälkeen taas harjoituksilla saa tilanteen palautumaan :)

Pikkuinen on ollut kovin vilkas taas tämän aamun. Sain sentään nukkua kymmeneen ennenkuin maraton alkoi taas. Mutta en kyllä yhtään valita! Potkut kättä vasten on jotain niin ihanaa, että potkikoot vaikka puoli yötä :LOL:

Nyt pitää lähteä huuhtomaan väri pois päästä... Uskaltauduin ensimmäistä kertaa raskauden aikana värjäämään hiukset...

jossu + pirpana 28+5
 
Tulin Heinäkuisille tuolta elomassuista Hauskat vappendaalit huikkaamaan ja Allunmamma:anteeksi kun ei rintsessan kertsikekkereille päästy,mutta sain ne "ylimääräiset" muksut tänne hoitoon ja olivat meillä 9-13!!!!!Blaah.Mutta kiitos vielä torstaisesta avusta ja MAHTAVA homma,ettei sokerirasituksessa ilmennyt mitään.


Kassu ja Alma rv 26,apauttiarallaa:)
 
Shannon1
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 12:04 CotHai kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:49 Shannon1 kirjoitti:
Moikka Moi! Flunssassa täälläkin mutta tänään ja huominen enää töitä!! B) B) B) Sitten kesäloma.

menimme 4d ultraan toissapäivänä, ja se oli osaltaan huono/hyvä juttu. vauva oli jo niin iso ettei katselu onnistunut kunnolla, kun oli väärässä asennossa, jalat alaspäin, sellaisessa inkkari-istunta-asennossa :D (painoa oli jo muutes 1468g!).
Shannon1 30+2
Toi paino kiinnitti mun huomion, ku sä oot mua pidemmälläkin pari viikkoa. Mulla oli tänään ultra ja painoarvio 2100g ja vähän tuli valittelua "vauvan pienestä koosta" vkoilla 28+5 :eek: Voiko olla totta näin isot eroavaisuudet taas! Mainittiinko sulla siitä painosta sitten mitään, että vois olla enemmän tai jotain?
Mulle se sanoi että on lähes keskipainoinen, mikä pitääkin tällä viikolla 30 olla. eli ihan oli hyvä painoinen
 
Kerrottiinko sulle Shannon muita mittoja? Reisiluu, lakimitta, vatsan ympärys? Meillä painoi viikolla 28+2 1500 g ja on kuulemma iso, vatsanympärys vauvalla 269 mm, bm 72 mm, fl 53 mm. Siis tuo vatsan ympärys on kuulemma iso ja nostaa painoa
:eek:
 
Shannon1
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2007 klo 17:55 ÄSvee kirjoitti:
Kerrottiinko sulle Shannon muita mittoja? Reisiluu, lakimitta, vatsan ympärys? Meillä painoi viikolla 28+2 1500 g ja on kuulemma iso, vatsanympärys vauvalla 269 mm, bm 72 mm, fl 53 mm. Siis tuo vatsan ympärys on kuulemma iso ja nostaa painoa
:eek:
jos ymmärrän oikein noista kuvista missä lukee tuo vatsan mitta niin vatsan ympärys on 261mm. muut hän kirjoitti ylös, elikkäs reisiluun mitta 53mm(vastaa tädin mukaan viikkoa 28+3) b-mitta oli 78mm (mikä vastaisi sen mukaan viikkoa 31+1) et tällästä:)
 
Aika lailla samat mitat kun meillä sitten :)
Onko muilla tunteet välillä pinnassa... olin tänään kaupungilla ja Lindexissä oli joku äiti ja pieni vauva vaunuissa ja jostain syystä se vauva itki ihan kauheesti ja mua alkoi itkettämään sen vauvan itku :'( Tää on ihan kauheeta =o/ onneksi kuitenkin ajoittaista =)
 
Heips!
Joku oli kärsinyt unettomuudesta, täällä yksi kans...pari kolme kertaa pitää käydä yöllä vessassa ja sit kaupan päälle aamuyöllä herää joskus 5 jälkeen ja ei enää mukamas nukuta! :/
Mulla nyt parina päivänä ollu jotain ihme vihlasuja tuolla alapäässä, vähän niinku luissa ja osittain myös emättimessä, tosi ikävän tuntuisia! :(
Onkos muilla ollu? :ashamed:
Sit tulee ihan yht'äkkiä ihan hirvee pissihätä ku vaikka nousee ylös melkein saa juoksun kans mennä vessaan, mutta saattaa mennä ihan yhtä äkkiä ohikin kun on tullutkin! Ei tämmösiä viimeks ollu! :eek:
 
Karvatonkoira: Kuulostaisi kovasti liitoskivuilta, ne tuntuu häilysti sekä siinä häpyluun kohdilla ja miuta ainakin monesti samalla sitten vihloo emättimeen sisälle. Vähän kuin joku tökkisi sukkapuikolla kohdunkaulaa.

Käytiin just appivanhemmilla kylässä, kun miehen sisko ja sen mies ovat käymässä. Heillekin on perheenlisäystä tulossa, joulukuun alussa. Tulee aika samanikäiset serkukset :)

Nyt on taas mentävä syömään... ...tuntuu että koko ajan on kamala nälkä...

jossu
 
Huomenta kaikille!

Otan osaa tähän maidontuoksuiseen keskusteluun. Itselläni ei vielä paljon tule, mutta sen verran kuitenkin, että lakanassa on merkkiä ja eilen kun
nukuin "päikkärit" oli paidassa sellainen maitoraita :LOL: . Meidän "hipsukka" on perätilassa toistaiseksi. Kesäkuussa on aika ä-polille, että tarkistetaan, onko kääntynyt, ja olenko saanut "hipsukan" pidettyä normaali kokoisena ruokavaliolla. Nyt painoarvio oli 1100g, eli vastaa viikkoja. :)

t: Saikku ja "hipsukka" 29+5
 
Oikea perinteinen vappusää todella iski. Lunta maassa, lämpötila nollassa ja tuuli on järkyttävä. Mutta kolea sää vappuna tietää lämmintä kesää...

Kävin tänä aamuna labrassa, otettiin maksa-arvot kämmenten ja jalkapohjien sietämättömän kutinan vuoksi. Nyt sitten odotellaan iltapäivää, jotta saan tulokset. Saas nähdä meneekö miun vappu sitten sairaalassa :snotty: Esikkoa odottaessa maksa-arvot olivat jonkin verran koholla, mutta niin vähän kuitenkin että niitä vain ajoittain tarkastettiin ja mitään muuta ei sitten tehty. Raskaushepatoosi tästä nyt enää sitten puuttuisi, ihan kuin iskias- ja liitoskivuissa ja supistuksissa ei olisi tarpeeksi :snotty:

Anteeksi valitus, tänään on vähän alakuloinen päivä. Onneksi pirpana potkii ja liikkuu hyvin, vähän piristää mieltä.

jossu + pirpana 29 tasan
 

Yhteistyössä