***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

Ensiksi mä pyydän kaikilta anteeksi että mulla kestää tulla sinuiksi näiden sivujen kanssa.. voi jäädä huomaamatta jotain infoa mitä pitäi svaikka lisätä/poistaa/muuttaa tosta listasta.. :ashamed: :/ siitä anteeksi pyyntöni jo etukäteen. Mut kai näihin sit joskus tottuu.. tiedä häntä..

Ninniliina ihmeessä tulkaa vaan jos se sun mies tänne vielä tulee!!!! :) :) ois tosi mukavaa.. mutta jos olet ottanut sen mun puh numeron sieltä yksityisviesteistäsi jo ylös, niin olisitko niin kiltti, että lähetä mulle tekstari .. mä en ottanut sitä sun numeroa ylös ja simpsalapim joku kadotti yksityisviestit täältä, en nyt sitten omist asun numeroa!!! ärkele!! :kieh: :( Jos siis viitsit niin laita PLIIIS mulle tekstaria mikä on sun känny numero.. :flower:

Oma napa Mä olen nyt syönyt PANACOD merkkisiä kolimiolääkkeitä näihin mun selkäkipuihin.. nää on ollut nyt pahempia kuin koskaan.. Perjantai illalla mulle tuli totaalinen romahdus.. mä itkin,. itkin ja itkin.. :'( niin kovat oli kivut ja mies oli iltavuorossa.. yritin itkuni itkeä lapsilt asalaa, mutt apoika näki.. tuli vielä pahempi olo kun se meni meidän 4 vuotiaalle tyttärelle selittää "me ollaan varmaan oltu niin tuhmia taas, että äiti tuolla itkee.. yrittetäiskö olla vähän kiltimpiä että äitikin hymyilis".. :( arvatkaa tuliko p.aska fiilis.. :ashamed: selitin lapsille ettei se ole heidän vika että äidin selkä on kipeä, Mutta siinä asiassa he ovat oikeassa, että äitin oloa voi kyllä helpottaa sillä, että uskotaan kerrasta kun äiti jotain sanoo.. oona nyt on sellainen pikku viipeltäjä, että se nyt imee musta kaikki mehut.. lähestyvä 2v uhma.. Nyt oi stoivoa että mun mies saattais saada syksystä alkaen sellaisen työn, joka ois vaan päivävuoroa.. se ois mulle taivaan lahja, enemmänkin, koska varsinkin iltaisin se toinen käsipari on todellakin enemmän kuin tarpeen.. :/

mutta jotain hyvääkin.. NYT ON TYTÖT KESÄ!!! B) B) B) ihanaa...

Heidi ja massu 34+1 :heart:
 
Heips!

Jotenkin jääny tää kirjoittaminen kun on nää uudet sivut... :kieh: :ashamed: Mä vaan oon sellanen että vähän vaikee tottua näin yhtäkkiä uusiin asioihin :whistle: Mutta nyt on ainakin hävinny se kummallinen vihreä tila tuolta oikealta puolelta ja tullut sinnekin täytettä. Ja kai näihin pian tottuu :attn:

Halaus kaikille kivuista, allergioista, väsymyksestä ym. kärsiville :hug:

Meillä oli eilen ne ylioppilasjuhlat, ja autoin (tiskasin, täytin kahvipöytää ym.) ja kun siis tuli seisottua monta tuntia yhteen putkeen niin kylläpä oli illalla selkä ja kaikki muutkin paikat sen oloiset, että huomasi jättäneensä levot väliin :xmas: Alkanu vihloa yhä enenevässä määrin tuonne alapäähän, kai ne sit vaan on niitä liitoskipuja? Ja tänään kun heräsin, niin näytti et maha olis ollu "tipahtanu" paljon alemmas kuin mitä se viime yönä nukkumaan mennessä oli :) Hih, ihan hassulta näytti :D

Jäätiin eilen mun kotipaikalle yöksi, kun ne yo-juhlat oli tässä naapurissa, ja jäädään viel ainaki ensi yöksikin. Mukava olla täällä "maalla" kun kesä alkoi!! Ja pikkusiskollaki alkoi kesäloma, niin mukavaa yhdessä touhuta sen kanssa :heart:

Täällä on ollu älyttömän lämmintä, ihana helle B) Ei jotenkin edes mitkään kivut ja vaivat haittaa, ja vaikka tää kuumuudessa äheltäminen on toisaalta niin kamalan tukalaa, mut silti :D B) Mä tukkään niin paljon kesästä ja oon odottanu niin kauan että syksy/talvi/kevät on ohi, että nyt pitää nauttia kun vihdoin kesä tuli! Ja tänään käytiin jo mökilläkin katsomassa paikkoja taas talven jäljiltä, ai että alkoi tehdä mieli pian päästä sinne lomailemaan B) Siellä nyt on vaan edessä vielä sellanen talven jälkeinen suursiivous, ennen kuin kehtaa mennä ihan yöksi asti oleilemaan...

Keskiviikkona olis neuvola. Jokohan täälläkin sit alkaa viikon välein käynnit, milläs viikolla se yleensä oli?

Anteeksi, nyt en muista yhtään mistä ollu juttua, ajatukset vaan niin kesässä ja mieli korkealla :D mutta muisti sen sijaan ihan laho :snotty:

Vauvelihaave & Pikkuinen 34+1
 
Sivut on näköjään muuttunut! Osaankohan näitä edes käyttää enään? :|

Eilen vihdoin ja viimein kävin kellarista kaivaa vauvan vaatteet esille. Tytölle vaatteita oli monta laatikkoa mutta pojalle ei juuri mitään! :eek: En ymmärrä mihin ihmeeseen olen poikien vaatteet laittanut? Noh ei auta kuin mennä sit ostamaan uusia. Samalla sain jo tuon vauvakeinun myös tuotua kotia ja sekin jo pesty. Siivonnut olen koko päivän... Yrittänyt saada "eetvartin" vaatteille omaa kaappi tilaa. Aikas kehnolta vain näyttää, tilanpuute vaivaa.
Tiistaina olisi taas neuvola. Nyt niitä alkoi parin viikoin välein olemaan.
Jaaha josko sitä menis jo nukkumaan... Koko päivän kun siivonnut niin kyllä uni taitaa nyt maistua. =)

rv 32+1
 
Pikaisesti omaa napaa. Pääsin juuri sairaalasta... Eli kuten eilen sitä sanoin, et seuraavaks varmaan lähdetään synnyttämään, niin lähellä oli... Supistuksia tuli lauantaina kotosalla 2,5 tunnin ajan 15 min välein ja alkoivat olla jo kipeitä. Lähdettiin käymään äitipolilla, jossa supistukset jatkuivat vielä yli tunnin ja kipeinä. Sain Bricanylia supistuksien estämiseksi ja kortisonipiikin kypsyttämään Vilin keuhkoja. Supistukset vähän rauhoittuivat, mutta päätin jäädä kuitenkin vielä tarkkailuun osastolle. No, yöllä alkoivat uudelleen, jolloin sain lisää Bricanylia. Se onneksi sitten tepsi ja sen jälkeen ei ole enää supistanut. Kotiin pääsin lepäämään juuri äskettäin, kun sain toisen kortisonipiikin vielä varmuuden vuoksi.

Nyt sitten jännittelen, että pysyvätkö supparit poissa, vai joudunko uudelleen osastolle. Viikolla 36 asti antavat noita supistuksenestolääkkeitä, kun ovat auttaneet. Eli siihen asti joutuisi sitten osastolla lojumaan :snotty:

jossu + vili 33+6
 
Huomenta kaikille!

Tänään on nyt sit taas noi maksakokeet edessä :( huomenna on kontrolli käynti sairaalassa, toivottavasti nyt eivät ole pompanneet pilviin.
Jotenkin aina noi sairaala käynnit pelottaa. Mut toisaalta helpottaakin saada tietää et vauva voi hyvin.

Kuinka moni aikoo laittaa siihen esitietokaavakkeen (jätetään sairaalaan ennen synnytystä) hätäkastenimiksi lapsille enemmn kuin yhden nimen? Kuulin kaverilta että sille oli neuvottu laittamaan koko nimi jos haluaa kolme etunimeä. Mulla oli sellainen käsitys et yksi nimi pitää laittaa. Tietääkö joku mite se oikeesti menee?

Oli muuten aivan ihana herätä kun ulkona paistaa aurinko ja linnut laulaa :) kävin laittamas pyykitkin koneeseen vaan sen takii et ne saa viedä ulos kuivumaan :) ihanaa viedä pyykkiä ulos kun ne kuivuu niin nopsasti.
Voikun tää kesä jatkuis mahdollisimman pitkään, tuntuu et oma mielikin on parempi ja virkeämpi.
Tänään olis tarkoitus labrojen jälkeen mennä kotiin taas laittaan tavaroita paikoilleen, sit pitäis käydä etsimässä televisio telineitä. Onkohan niitä sellaisia hotelli hökötyksiä myynnissä jossain? Siis sellaisia joilla saa telkkarin kattoon/seinään kiinni? Meidän olis pakko saada se makkarissa ylös kun muuten tila loppuu täysin kesken :(
Eilen oli pakko tehdä ratkaisu tuohon hoitopöytä ongelmaan ja se oli pakko siirtää pois makkarista. Se on nyt vauvan tulevassa huoneessa..tosin esikoinen nukkuu siinä sit heti seinän takana
:headwall: mut ehkä se vauva ei niin paljon yöllä itke kun vaippaa vaihtaa. Sänkyhän sille kuitenkin tulee meidän makkariin.

Mites sit muuten jatkaako tää samaporukka sit tuolla syntyneiden puolella? Ja onko kukaan koskaan aatellu mitään live-tapaamista? Tuli ihan vaan mieleen et olis kyl tosi kiva nähdä ja joissain kaksplussan lehdissäkin on ollu juttua kun porukka on nähnyt. :saint:
Mukavaa päivää kaikille ja nauttikaa kesästä!
T:Ansku ja toukka
 
johanterolle voimia :hug: toivottavasti kaikki menee hyvin! Mulle on lääkärit noihin supistuksiin vaan sanonut et hyvä kun niitä tulee et kun synnytys käynnistetään saadaan sille vastetta, vielä pitäis jaksaa 3 viikkoa ja toivoa ettei mun supparit ihan tuollaiseksi mene. Sit kuulemma saa jo lääkäreiden luvalla vaikka synnytys alkaakin. :)

Muista olla paljon levossa ja juoda kunnolla, se auttaa tosi hyvin :)
T:Ansku
 
täälläkin kärsitään huonoista unista.
Viikonloppu meni huonosti nukkuessa, onneks eielen aamulla mies nousi pojan kanssa jotta sain nukkua. parina yönä oon valvonu tunnin tai toisenkin kun ei vaan ole nukuttanu. päikkäreitä oon sit ottanu, mut sit illalla ei meinaa unitulla :kieh:
muuten olo ihan ok, harjotus suppareita päivittäin välillä hiukan kipeitäkin. nyt oon ostanu kaiken tarpeellisen vauvalle+sairaala kassiin. pitäis vain pakata valmiiksi.
oon kans ajatellu kokeilla kestoja, saan myös niitä lainaan ja sit katson mistä tykkään ja hankin omia. kirpparille pitäs mennä kattelee myös niitä.

mut nyt on pakko mennä siivoilee (konttaamaan pitkin lattioita :LOL: ) tavarat ei osaa ite mennä paikoilleen ja kilo hiekkaa on taas jostan ilmestyny lattialle.

Voikaa hyvin siskot :hug:

ps. maha kasvanu eli ympärys on 111cm! (mulla myös tuollainen pallo edessä :D )
 
johantero kovasti nyt sinne tarrasukkia vielä vähäksi aikaa :hug:

aurinkoinen81 se on kai sairaalakohtaista... täällä vaativat sen ekan nimen. mut silloin 1999 kun saisn ensimmäisen lapseni, ei silloin vaadittu sitäkään.. kakkosesta vaativat. Mutta nytkin kun laitettiin siihen kaavakkeeseen ne nimet, niin ne ei ol ekuitenkaan ne nimet, jotka sitten lapselle tulee.. mä vaan haluan että se juttu menee niin, että lapsen nimi on ensimmäistä kertaa julkinen vasta kastepäivänä.. edes siihen sairaalalappuun ei siis tule ne "oikeat" nimet meillä. Laitettiin Pinja ja Justus. Mutta siis yhdet nimet niihin siis vaan laitettiin. :)

Nyt on niin ihana ilma että leikipuisto kutsuu meitä :wave: ennemmin ulkoilen nyt aamulla lasten kanssa kun iltapäivällä.. silloin on jo tuskaisen kuuma.. B) illalla onkin sit taas ihana istua tuossa omassa pihassa.. mutta nyt leikkipuistoon!!!!!! :wave: :wave: :wave

Heidi ja pömppis 34+2 :heart:
 
Väillä tuntuu että hermot alkaa mennä tähän odottamiseen ja muutenkin. Välillä supistelee oikein kunnolla, niin että luulee jo että kohta on lähtö. Meillä on sairaalassa sellainen politiikka, että yli 34 viikkoista raskautta ei yritetä estää supistusten suhteen ollenkaan, joten sikäli ei voi kuin odotella. Ja mikäänhän ei estä että tämä vauva syntyisi sitten kuitenkin jollain viikolla 42...

Johantero, toivottavasti et joudu pidemmäksi aikaa sairaalaan, ja voimia odotukseen. Vauvasi on kuitenkin niin iso, että mitään suurempaa syytä pelkoon ei varmaan enää ole.

Tuo mahan ympärys on hassu juttu. Minä olen muuten ihan pullukka ihminen, paino alkaa nytkin jo kahdeksikolla, ja mahan ympärys on 104 cm näillä viikoilla, vaikka toisilla teillä on reilusti enemmän. Ilmeisesti tuo kohdun asento tai joku vaikuttaa, miten pömpöltä tuo maha näyttää. Minä saan sen kumpuni edelleen löysillä vaatteilla aika huomaamattomaksi, vaikka sf-mittakin on yläkäyrillä.

Toivottavasti kenenkään teistä vauvaa ei hätäkasteta, mutta minulla on sellainen käsitys, että vaikka kastettaisiin, niin ei siinä olla nimen suhteen niin tarkkoja jälkikäteen.

Helena, 35+5
 
Hätäkasteesta: mulle sanottiin että jos paperissa ei ole vanhempien laittamia nimiä, ja hätäkaste joudutaan tekemään, ne siellä sairaalassa keksivät vauvalle jonkin nimen, ja sen voi sitten vielä vahvistaa ja vauvalle voidaan pitää nimiäiset, joissa vanhempien päättämä nimi sitten kerrotaan. Eli toisia kastajaisia ei kuitenkaan voi pitää.

Me ajateltiin laittaa paperiin varmaankin vaan yksi nimi. Molemmat nimet löytyisi sitten myös siitä koko nimestä.

Muoks. Niin siis sen nimen ei tarvitse jäädä etunimeksi ja ei ne kyllä siitäkään puhunut, että se hätäkastenimi olisi pakko esiintyä siinä lopullisessa nimessä.

 
Hei vaan pitkästä aikaa. Eipä ole tullut taas kirjoiteltuakaan. Lukemassa olen käynyt säännöllisesti mutta kirjoittelu on jäänyt . Olen tässä jo neljättä viikkoa kesälomalla ja sitten lauantaina alkaa äitiysloma.

Oma vointi on ollut hyvä jos normaalia närästystä ja pientä selän kolotusta ei lasketa.
Neuvolassa kävin perjantaina viimeksi ja sielläkin kaikki OK.
Vauvan syke 140
Verenpaineet 122/78
SF-mitta 33

Hg ei mitattu kun on ollut raudan syönnillä ihan hyvä eli n.130.Rautaa rupesinkin syömään ihan oma-aloitteisesti kun hg laski 150:stä 120:een.

Minulla on itselläni rytmihäiriöitä. Terkkari huomasi ne vasta edellisellä kerralla kun mittasi verenpainetta. Mutta ei ne tunnu vaikuttavan lapsen sykkeeseen.
Torstaina sain äitiyspakkauksen ja sehän olikin onneksi se uusi. Miusta ne vaatteet on aivan ihania. Sen naisten kondomin olisi kyllä voinut jättää pois kuormasta, vaikutti ainakin niin hankalalta.

Olemme ajatelleet laittaa vauvan sängyn ja muutkin hoito tarvikkeet vauvan omaan huoneeseen. Itse tulemme nukkumaan aivan viereisessä huoneessa. Kuvittelen ainakin että se voisi toimia näinkin niin saapahan mies ainakin nukuttua hieman paremmin. Vauvan huoneessa on kyllä vara sänky sit mullekin jos en jaksa aina kammeta miehen viereen. Ainakin mun veljen perheessä tämmöiset järjestelut toimivat hyvin.

Minustakin tuli taas täti 21.5. Veljäni sai neljännen lapsensa ja poikia on edelliset niin nyt syntyikin "pieni" tyttö!!!!!!!!!
=)
Eipä tällä kertaa muuta kuin oikein aurinkoista odotusta kaikille ja voikaahan hyvin.
Sirkku ja vesseli 34 tasan
 
Vatsan ympärys 110cm... Painoa tullut oman vaaan mukaan nyt 15 kiloa.. Mulla alkaa olemaan jo aikasta kypsä olo... No viikon kun viel pysyy sisällä niin sit saapi mun puolesta tulla koska vaan. Olenkin nähnyt unta että kun menen synnytystapa arvioon ni lapsivedet menee kun olen ilmottautumassa. Toisessa versiossa edellis yön supistellut ja toisessa ei mitään ennakko oireita.. Viikon päästä nähdään pitikö tai siis pitääkö paikkansa...

Mulle nää lämpöiset kelit ei sovi.. Turvotta ahistaa ja vaikka mitä...

Keskiviikkona olis taas neuvola...

Joku kyseli siitä meiän sukupuoli jutusta. Niin rakenne ultrassa, sit reilu 20 viikolla (tai tällöin lääkäri ei suoraan sanonnu, mutta kun kysyin ni kysyi ite onko mitä veikattu ja kun vastasin että tyttöä niin sanoi siihen että jatketaan saman odotusta) ja nyt männä viikolla tytöksi on sanottu.

Tuleva isoveli ei yhtään innostunut asiasta kun sanottiin että sisko olis tulossa. Sen takia kysyttiin viel että voi paremmin sit hänelle asiasta puhua... No eiköhän se siitä...

No tää dementia kun vaivaa niin toivottavasti oliko se nyt Johanterolla vauva viel jokusen viikon yksiössä viihtyy....

Mie oon kanssa miettinyt sitä että siirrytäänkä sit synnysten jälkeen tuonne vauva osioon keskustelemaan..

Tapaamiset voipi olla vähän hankalia kun on niin pitkät välit.

Itse oeln kyllä täältä muutaman ystävän saanutkin. Toisen kanssa tavattu ja toisen kanssa ollaan viestitelty kun asuu niin kaukana.

Mutta nyt eteenpäin....

Tä&Herne rv 35 tasan *huomenna voi sanoa jo että enää reilu 4 viikkoa laskettuun aikaan.....*
 
Nyt on labrassa käyty! Huomenna sit sinne äippäpolille kuulemaan uutiset. Saisko esittää toiveen et kaikki pitäis nyt peukut pystyssä etten vaan joudu sillon osastolle! Käskivät viimeksi siihen varautua, jos arvot ei lakse tarpeeksi ottavat sisään :'( tuntuu vaan niin kurjalta nukkua samassa huoneessa äitien kanssa joilla jo vauvat on syntynyt kun oma vauva on vielä masussa.

hätäkasteesta kiitos kaikille jotka asiaa kommentoivat! Ajatus oli meilläkin laittaa lappuun aina yksi nimi ja se nimi olis sit jossain välissä sitä lopullista nimeä.

Nyt ruokaa lämmittämään ja sit nukkumaan päikkyjä. Varasin äsken parturin itselleni, harmiksi osuu just heinäkuun alkuun (raskausviikkoja sinä päivänä just 37+1) mut jos vauva masussa pysyy toki mikään ei estä siellä käyntiä. Tarkoitus kun vaan on leikkauttaa latvoja :) ja samalla pitäis noi esikoisen otsahiukset kattoo, ne kun menee vinoon kun ite niitä leikkelin. :LOL:
T:Ansku ja toukka33+1
 
Puuh, olihan viikonloppu... Nyt on muutettu meitin makkari alhaalta ylös. Vauvan tarvikkeet laitettu paikoilleen ja pinniksen viimenen maalaus suoritettu. Tuli sitten innostuttua ja kitkettyä ruusupenkki ja kuistia maalattua.
Toinen koiruuksista alkoi eilen ontumaan kinttuaan, toivottavasti ei ole pahempaa, kun venäyttänyt sen. Toivottavasti tokenee tuosta muutaman päivän sisään.
Pitäis lähteä viemään kelaan viimeistä kertaa tuo erityisäitiys raha lappu... huomenna alkais äippäloma. Pitihän se masun ympärys mitata n.120, voi tätä siroa ampiaisvyötäröä :LOL: Mä toivon, että tän kuun puolella kaveri päättäis tulla ulos, se yli neljä kilosen ponnistaminen ei kuulosta mitenkään järin houkuttelevalta heinäkuussa.
Cira+Möhö rv 34+5
 
Neuvolasta kotiuduttu ja kaikki oli hyvin. Edelleen saan salmiakkia syyä niin paljon, kun tuo verenpaine tuppaa olemaan todella matala. Nyt se oli 99/69. :whistle: Pissa oli puhdas, vaikka viime viikolla sokeri oli kahesti plussalla. Mutta rasitustesti on sitten ens viikolla. :p

Tuolla ulkona on kuuma.

Viipi & Vilperi 33+6
 
Aurinkoinen81 bd bd bd bd peukut on pystyssä, että maksa-arvot olisivat ok :)

Ulkona on todella lämmintä, varjossakin jo 25 astetta... Onneksi sisällä on pikkuisen alle 21 astetta, mukavan vilpoista :D

Ei ole supistanut, masu on vähän arka, joten olen pääasiassa levännyt tänään. Poju oli innoissaan, kun sai aamusta pelailla hetken pleikalla kun äiti lepuutteli vielä sängyssä :whistle: Poju on onneksi jo tokalle menossa, joten ei tarvitse olla koko ajan perässä juoksemassa ja osaa leikkiä itsekseenkin hyvin.

Viipi Siulakin samoissa lukemissa pyörii paineet kuin miula. On se kiva, että ihan luvalla saa syödä salmiakki ja lakritsaa :LOL:

Nyt taas lepäilemään, koneella istuminen tuntuu vähän masussa...

jossu + Vili ja ne maagiset viikot tasan 34
 
Viipille piti vielä kommentoida, että meillä on näköjään sama laskettu aika. Miule sairaalassa laskivat, että tänään on tasan 34 ja muutoinkin neuvolassa laskettu koko ajan siten, että olen mukamas päivän pidemmällä kuin sie vaikka sama la :D Jännä että jostain tullut päivän ero

jossu + vili
 
Sirkku onnittelut tätiydestä!

aurinkoinrn81 bd

Joku tais aikasemmin kysellä virtsan karkailu ongelmasta...? Näin jälkiviiveellä.. Mulla on sitä kanssa esiintynyt ja nyt on pikkuisen helpottamaan päin.

Näistä sivuista muuten että mä olenkin ruennut tykkäämään näistä! :D nää on jotenkin kivat!

Mua on ruennut taas hirvittää että joudun lähtemään synnyttää yksin... :ashamed: Kun miehelle kanssa tosi tärkeää olla mukana mutta jos on reissun päällä silloin niin eipä sieltä niin vain tulla pois... :snotty:
 
johantero TYKSissä taas se maaginen raja rv 34-35 jonka jälkeen saa lapsi syntyä (näin mulle kerrottiin). Kaipa sut on nyt sitten määrätty pysyvään vuodelepoon ?

Viipi
Saatpahan herkutella luvallisesti salmiakilla :LOL:

Hätäkasteesta sen verran. Itse olen toimittanut synnytyssairaalaan lapun jossa kysyttiin hätäkastenimiä. Samassa lapussa kyseltiin omia allergioita ja taustatietoja.

Oma napa: vaavi sitten kääntyi viime torstaina pois raivotarjonnasta ja seuraavana päivänä yritti sitten takaisin. Sitä mukellusta ja kääntyilyä kesti yli vuorokauden ja nyt ollaan vihdoinin takaisin raivotarjonnassa. Kyllä muuten tuntui todella ilkeältä tuo jatkuva liikehdintä |O

rv. 32+5
 
Cira meillä myös koira ontui iikko sitten muutaman päivän pahasti, no käytiin sit lääkärissä niin lihas oli venähtänyt, sai lääkkeen siihen. Kuulemma nyt kuumat kelit tekee sen et koirien lihakset rentoutuu ja sit kun ne liikkuu se venähtää helposti. Toivottavasti teilläkään ei siinä mitään pahempaa ole.

Meillä esikoinen (syyskuussa 3v) meni jälleen ulos nukkuun päikyt. Tuntuu jotenkin hirveeltä pakata se rattaisiin ja hyttyspeiton alle, mut neiti tykkää siellä nukkua niin mikä ettei! :) saan mäkin taas hetken omaa rauhaa. Pitäis alkaa tekemään tuo esikoisen ristipistosyntymä taulu loppuun, sain sille lahjaksi sellaisen ja nyt olis kakkoselle sama taulu kans mut kun ei toi esikoisenkaan valmis ole :ashamed: ajattelin et teen sen kakkosen taulunkin valmiiks ilman nimea ja painoa, mut kun nyt edes toi esikoisen taulu valmistuis... voi kun se vaan utlis valmiiks tuolla laatikossa.

Löytyykö tästä porukasta ketään joka osais neuloa pienet tossut vauvalle? Mulle ei itelläni tuo neulonta onnistu ilman ohjeita ja en ole löytäny tpieniin tossuihin neuleohjetta. Ajattelin ihan nallelangasta neulottuja töppösiä, ne menee sit kivasti vaikka olis vähän lämpimämpikin.
Jos joku haluu neuloo tai omista aohjeen olisin kiitollinen! :)

Mä en ole vielä masun ympärystä mitannut ollenkaan enkä taida uskaltaa :LOL: taidan olla tän porukan ainut lihapulla :LOL: painoa on yli 90kiloo, mut tässä raskaudessa se ei niin tunnu haittaavan, esikoista kun odotin niin liikkuminen o0li tosi kankeeta. Mä olen luonnostani sellainen vankkarakenteinen, joten vaikka olisin kuin hoikka mun paino ei mene alle 65 tuon on lääkärikin sanonut :) painoo on kyl tullu tosi paljon lisää. En muista millon viimeksi olisin painanut ton 65 :ashamed: varmaan ennen esikoista voi olla lähimpänä.
No nyt sit synnytyksen jälkeen on taas tarkoitus saada paino sinne 70 tietämille, mulla vaan kun raskaus kerää aina nestettä ja turvotusta mikä keljusti lisää painoa. Neuvolassa ne ei sitä tajua, mut äippäpolilla kyllä. :) onneks sentään siellä ovat siihen ystävällisiä.

:wave: nyt itsekin huilimaan, ihanaa päästä tänään taas hierojalle rentoutumaan.
 
Ei näitä sivuja osaa käyttää, opettelua on. Joten ihan pikaseen vaan, lupailin viime viikolla niitä neuvolaterkkuja ja ne tulee vasta nyt... Sorry :ashamed: hiukka myöhässä...

Rv 32+0, painoa oli tullut vain (onneksi) 44g viikossa (viimeks oli tullu 1273g viikossa), turvotus +, paineet 111/73, u-prot. -, U-gluk -, kohdunpohjan kork. 30, lapsiveden määrä N, TARJONTA PT(!!!) |O , sydämen syke +, liikkeet ++.

Ja ens viikolla uus neuvola, jos vielä PT, niin sit juhannuksen alla äitipolille ja kääntöön... Kauheeta. Se sattuu ja muutenki mua pelottaa.... Onneks isäntä lähtee kait messiin, sillä alko kesäloma...

Että semmosta. Hyvin menee mutta menkööt... Nyt nautiskelemaan auringosta!!! *Kuka lie polttanut jo niskansa...* tekee muuten kipeetä sekin....

-Piipero ja masuJr 32+5-
 
Hei vaan kaikille!

Juhlat on juhlittu ja tänään on sitten levätty. Kakkua ei tarvii syödä hetkeen aikaan. :x

Esikoinen ei täälläkään kovin hyvin oo viimeaikoina nukuttu. Välillä jää unet vaan 4 tai 5 tuntii.

[/b]Kesä82 ei se ajatus muussa tahdo enää olla kun lapsessa. Odottaa vain että se jo syntyisi.

Johantero Paljon voimia sinne! :hug: :hug: Toivotaan että supistukset pysyy poissa ja asukki viel hetken siel masussa. Toivottavasti et sairaalaan joudu, kun on niin hieno sää nyt. otat vaan rauhallisesti eiköhän se siittä. Pidetää peukkuja et kaikki on hyvin! :flower: =)

Aurinkoinen81 Sä mietit sitä telinettä televisiolle seinään. On niitä olemassa monenlaisia. Kodinkoneliikkeet myy niitä ja varmaan anttilassakin on ja isommissa marketeissa saattaa olla. Pidetään peukkuja ja toivotaan kovasti parasta sun puolesta! :hug:

jossain oli myös puhetta että olis kiva jos tää jatkuisi myös synnytyksen jälkeen. Vois tosiaan jatkaa! Myös jos joku on vaasa-tampere välillä niin vois vaikka tavatakkin!! Ite asun tervajoella lähellä vaasaa mut aikas paljon vanhemmillani tampereella oleilen.

Tosi ihanaa kun tuli oikeen kunnon kesä. Saa ottaa vain aurinkoa. Millanen aurinkorasva on parasta? paljonko pitäis olla kertoimia esim. mahaan ettei vaan pala? itelllä on jotain 8.

Aurinkoista päivän jatkoa ja voimia kaikille!

mä+auroora-petteri rv 32+6
 
Hiukkasen on selkä kankeena sen eilisen siivousurakan jäljiltä ja kun tänään vielä heti aamusta piti viedä mies leirille (nyt on viimonen leiri, minkä mie olen yksin ennen vauvan syntymää) ja jäätiin sitte Pikkiksen kanssa kaupoille, ni nyt kun asettu alas onkin sitte mahaa kiristelly ihan kivasti. Onneksi vielä kivuttomasti.

Tuosta hätäkasteesta vielä sen verran, että mie laitan tännekin, aurinkoiselle taisin jo erikseenkin vastata tästä. Eli kirkon sivuilla kerrotaan seuraavaa: "Hätäkasteen yhteydessä annettu nimi voidaan muuttaa vahvistamisen yhteydessä. Jos hätäkasteessa ei ole annettu lapselle nimeä, se annetaan vahvistamisen yhteydessä. Nimen rekisteröinti toteutetaan yleensä hätäkasteen vahvistamisen jälkeen."
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/C40C1A967D5AABF6C2257067004AB109?OpenDocument&lang=FI
 

Yhteistyössä