***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

Jenmo85, olen ihan sanaton tilanteesi takia. :hug: :hug: Jaksamista sulle ja etsi kaikki tuki nyt ympärilles... Kyllä sinä pärjäät kahden lapsen kanssa itsekin, asioilla kun on kumma tapa järjestyä lopulta parhain päin :hug: :hug:

 
Viime yönä nukuin tosi hyvin, vaikka eilinen päivä oli yhtä juoksemista. Nyt aamusta sitten koskikin pirusti mahaan kun yritti liikkua. Mietiskelin soitanko äippäpolille ja kyselen mitä pitäis tehdä, mut en ole ielä ainakaan soittanut. Kyselevät kuitenkin onko vauva liikkunut. Mitenhän pitkälle päivään niitä liikkeitä kannattaa odottaa tulevan? Vauva ei nimittäin kamalasti ole liikkunut, muutaman kerran heilahtaa jos vatsaa itse ensi tökkii. Pitäiskö huolestua vai onko normaalia? Eilen illalla liikkui kyl tosi paljon. :)

Tänne oli tullutkin tosi pitkästi kirjoitusta mun viime käynniltä. Joku kyseli millä palstalla kirjoitella myöhemmin, Eikös syntyneet kuulu vauvaosioon? Mä olen jotenkin olettanut et se syntyneet on vaan sellainen ilmoittelu puoli, vauvapuolella mulla oli tarkoitus kirjoitella. Mites muut on aatellu?

Meillä remonttia on taas tehty koko viikonloppu, etenee jälleen hitaasti mut varmasti, välillä valtaa epätoivo :'( mä en jotenkin usko et selviän vauvan kanssa ilman suihkua mut pakkohan se on yrittää.

Huomenna mulla äippäpoli ja taas kerran toive pitäkään rakkaat ystävät peukut pystyssä et noi maksa-arvot ei olis kohonnut ja etten vielä joutuis sairaalaan!

Nyt lähdetään syömään ja sit päikyille :wave:
T:Ansku ja toukka (tasan)35
 
Jenmo85 :hug: en osaa mutta sanoa kuin koita jaksaa...ratkasu on varmasti paras mahdollinen...

Taas viime yö ollut aivan kauhea.. tai niinhän nuo on nykyään kaikki.. uneen pääsin klo. 3 vasta ja siitä sitten pikku torkkuja ottanu... :ashamed: nyt sitten yhdeksältä nykahdin sohvalle ja sain ruhtinaaliset kolme tuntia nukuttua putkeen, eli aikasta vasta herätty on... :ashamed: ei tästä tuu yhtään mitään... :| sitten toinen jalka kipeytyy yöllä. Lantio/lonkka tulee kipeäksi ja sisäreiteen sattuu, vaikken nuku edes sen jalan päällä! :kieh:
 
Jos joku haluaa postikuluilla villapuvun ja pari t-paitaa vauvalle yytä saa laittaa. Meillä on noita villapukuja ja t-paitoja jo liikaa! =)
Villapuvun tein itse hihat ja lahkeet käännettävät, tämän valkoinen. T-paidat sinisiä ja yksi sini-valkoraidallinen.

T:Ansku ja toukka 35
 
Jenmo85: Olen tosi pahoillani puolestasi, mutta olisin kyllä itse tehnyt vastaavassa tilanteessa samoin. Koita jaksaa, vaikka se onkin tosi kulunut ja paljon käytetty fraasi. Lähetän sulle voima :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :sia. Ei tämä tietenkään auta, mutta toivottavasti edes pikkuriikkisen jossain sopukassa tuntuu!

T: Saikku ja "hipsukka" 36+5
 
Voi että miten ikävää. teit ihan oikean päätöksen, voimia ihan älyttömmästi kohta saat pinen pojan syliin joka hymyllään pyyhkii murheet pois :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
 
Jenmo85 :hug: :hug: :hug:

viime yö oli jotain ihan kauheeta :'( en meinannu vessaan päästä,ku mahaan sattu ihan älyttömästi.liekkö ollu supistus vai mikä.sattu ku yritin nousta istumaan.pakko oli olla kylellään sen aikaa et menee ohi :(
sit viä noi liitoskivut.ärgh.

onneksi ees huomenna on se ultra..pääsee vauvaa kurkkaamaan..

mieh ja rv37+4
 
Miun maha on valahtanut alas! Tänään kävin sohvalle nojailemaan puoli-istuvaan asentoon ja ihmettelin, että nyt on jotain outoa... ...vähän aikaa piti miettiä ja sit huomasin, että masu on tipahtanut alas :LOL:

Sovin juuri kummitätini kanssa, että hän tulee heinäkuun alussa auttelemaan synnytyksen käynnistyksessä jos Vili ei sitä ennen maailmaan tupsahda :) kummini on vyöhyketerapeutti ja saanut käynnistymisen aikaan aikaisemminkin. Kaikki pitää testata, ettei vaan menisi yliajalle :whistle:

Tänään on muutamia supistuksia tullut, mutta ei mitään ihmeempiä. Kivut on olleet tänään hieman helpommat ja yönkin sain nukuttua suht ok. Turvotus on kiusana ja päänsärky samaten. Onneksi ylihuomenna on neuvola.

jossu + vili 35+6
 
jenmo85 Et oo mikään paska äiti.. sähän ajattelet nyt lastesi ja itsesi hyvinvointia, joten sähän olet hyvä äiti :hug: Voimia nyt kovasti :hug: :hug: :hug: Kyllä sä pärjäät - aivan sata varmasti!!!!! :) Nyt voit keskittyä olemaan äiti sun lapsille, ei tarvi enää miehen tekosien takia murehtia.. :hug: Kyllä se aurinko vielä paistaa , usko pois!!! Mä jäin poikani kanssa yksin kun poika oli 4 kuun ikäinen... alku oli sellaist ahullunmyllyä että huh huh, mutta päivääkään en ole ratkaisuani katunut!!! Nyt mulla on ihana mies ja neljäs lapsi tuloillaan ja mulla ja mun pojalla on niin hyvä olla että ei vois parempi olla. Ei kannata hukata huonoon liittoon tätä yhtä ja ainutta elämää, varsinkin jos kyseessä on oma ja lasten hyvinvointi :attn: :hug: Kyllä se siittä :hug:

Heidi ja masukas 36+1 :heart:
 
Jenmolle hali täältäkin. :hug:

Miulla on nyt jotenki ihan kauhea stressi... Tuosta meidän kesästä. Miten se nyt näin iski?! :eek:

Huomenna ois pakattava kaikki kama, mitä aiotaan Pikkiksen ja vauvan kanssa tarvita kahden kuukauden aikana. Kaupasta saa jne., mutta on niitä silti asioita, jotka enemmin ottaa mukaan kotoa. Ja miusta vähän tuntuu, ettei tuo miekkonen oikein tajua, miten minuu stressaa tuo pakkaaminen ja miettiminen. :/

Toinen huoli miulla on se, että miten tuo Pikkis. Kun koko kesä ollaan mummilassa, missä kaikki muut on "kivoja" ja äiti on sitte se tyhmä, joka komentaa ja laittaa ne rajat. Vaikka onneksi kaikeksi meidän mummi ei todellakaan ole sieltä lepsuimmasta päästä ja kumminkin seittemän lasta jonkinlaisiksi aikuisiksikin saanut... :whistle: Ja sitte äiti tuo vielä uuden vauvan mukaan kuvioon.

Kolmas, sinänsä ihan sivujuonne, mutta minuu huolestuttava asia on se, että tuo mummi on koko talven puhunu, että sitte kesällä, kun Pikkis on kaksi, opetellaan olemaan ilman vaippaa. Sinänsä ihan kiva, tottakai on hienoa, jos Pikkis oppii vaikka päiväkuivaksi. Mutta miulla on huoli, että joku muu "painostaa" miun "vauvaa" oppimaan jotain. :ashamed: Niinku se kaksi ois joku tosi maaginen ikä...

Lisäksi miusta vielä tuntuu, että tuo miehenturvelo pitää vielä itsestään selvänä sitä, että mie lähden 800 km:n päähän anoppilaan Pikkiksen kanssa vauvaa saamaan, koska se nyt on tässä tilanteessa järkevää! :/ Onhan se järkevää juu ja yhdessä sovittu, mutta saisi tuo nyt silti edes vähän kannustaa.

Että semmonen rutina täältä tänään. :D
 
veetuttaa.. |O kello puolilla öin ja ei puhettakaan että saisin unen päästä kiinni...!!! :kieh: tää menee ihan mahottomaksi tää touhu! Oon yrittäny touhutakin että sais unen päästä niin ei.. Mä oon leiponu 4 leipää, kaksi tiikeri kakkua, valmistellu huomista ruokaa, pessyt kolme isoa mattoa, siivonnu yhen pikku huoneen, aloitellu keittiön suursiivousta, pessy pyykkiä ja silittäny niin ei, ei mitään vaikutusta että rupeis väsyttää.. :/ noh, ainakin on puhdasta kun pikkunen saadaan mahan tälle puolen.... :kieh: paitsi jos ootatuttaa itseään vielä yli ajan... :kieh: tänään vielä muljautin tuon kipeän nilkankin uudestaan..kyllä sitä on kömpelö olo... :|
 
Voi plääh :/ viime yö meni täälläkin ihan pepuilleen.. :snotty: siis voiko niin paljon närästää mitä mua närästi!!!??? :eek: ja kerrankin kun meidän nuorin nukkui koko yön heräämättä, niin enkös mä hyppinyt vessa maratoonia ja muuten vaan juomassa koko ajan ku närästi niin paljon ettei makuullaan voinut olla :/

Tässä lähtöä teen ultraan.. saas nähdä.. eilen imuroin, kävin lenkillä ja olin saunassa ym, mutta ei merkkiäkään että alkais syntymään.. missä on ne supistukset mitkä mua alkuvuodesta piinas?? Tänne takas HETI!!! |O |O |O Eihän tässä muuten ois mikään kiire, mutta MÄ EN TAHDO TURKUUN SYNNYTTÄÄÄ!!!!!

Heidi ja masukas 36+2
 
Huonosti nukuttu yö taas takana, illalla ei uni meinannut tulla millään kun supisteli taas aikas mojovasti, tällä kertaa supparit toivat kivut tuohon alavatsalle. Lämmin kaurapussi helpotti sen verran, että sain nukahdettua. Ajoittain heräilin kuitenkin supistuksiin ja edelleen ajoittain supistelee. Toivottavasti nämä nyt kypsyttäisivät nuita paikkoja, ettei turhaan kärsitä :whistle: Huomenna neuvolalääkäri, jossa sitten nähdään onko mitään tapahtunut...



Mutteri oletko kokeillut auttaisiko lasillinen piimää närästykseen? Miula ei enää oikein renniekään tuonut helpotusta närästykseen, mutta lasillinen piimää auttoi. Niin, ja vasemmalla kyljellä makaaminen siten, että pään alla on 3 tyynyä.

esikoinen huh miten sie oot huhkinut! Ihme jos ei ala kohta synnytys olemaan lähellä :D

Nyt yritän saada pienet torkut otettua, johan tässä tuli pari tuntia oltua hereillä... Tuntuu, että nukahtaa pystyyn...

jossu + vili 36 tasan
 
Mutteri, kyllä voi närästää ja paljonkin!!! Täällä on kanssa yks kohtalotoveri ja Gavisconia tullu syötyä :| :| Ei ole kiva yöllä herätä siihen tunteeseen et vatsahapot polttaa ruokatorvee :x :x Siis olisko joillain jotain kotikonstia ton närästyksen helpottamiseks??? Ei viittis lääkettäkään napsia koko aikaa...

Esikoisella on ollu todella jonkinmoinen "kotitalous"- vaihe päällä. Mäkin ajattelin et leipoisin pakkaseen kaakkuja ja pullaa, mutta mistä mä sen innostuksen ja jaksamisen siihen hommaan saan? Laiskottaa vaan niin vietävästi! Ja kotikin kaipais siivousta ja kunnolla. |O |O

Mulla oli eilinen ihan hirvee päivä. Lonkka kipeyty heti aamusta semmoseka ettei sillä pästyny kunnolla kävelemään ja sit tuo nirppu puski itteensä kipeesti tuonne häpyluun tietämille. Meinaakohan sit laskeutua kunnolla???

Jos nyt sit vaikka rupeis pesemään ikkunoita vaikka yhden päivässä, niin ne ehkä tulis pestyä enne nirpun syntymää... (Koville ottaa ajatuskin)

Mä ja nirppu 34+2
 
Jenmo85: Super iso voima :hug: !! Teet tuossa tilanteessa mielestäni ihan oikein. Kovasti jaksamista, täällä sulla on aina tukiverkko joka on valmis kuuntelemaan!
Meillä tosiaan on sama LA, jännä nähdä pitääkö painoarviot paikkaansa :)

Aurinkoinen: bd bd bd Täällä pidetään peukkuja että maksa-arvot on kohdallaan!

Omaa napaa:
Käytiin eilen IKEAssa ja kyllä supisti kun päästiin sieltä. Hyvä että pääsin kassoilta autolle kun teki niin kipeetä alamahassa. Eikä paljoa auta että liitoskivut on pahentunu :kieh: Tuntuu että jalat on irti kun kävelee...
Esikoisen kanssa pääsin suht helpolla, mitä nyt oli kamala närästys ja selkäkipuja (johtui luultavasti työstäni). Tällä kertaa ei oo ollut yhtä pahaa närästystä ja selkäkivutkin on pysynyt suht aisoissa. MUTTA niitä kompensoi sitten liitoskivut ja kivuliaat supistukset ja muut vaivat joista ei ollut tietoakaan esikoista odottaessa!! |O Vaikka tuo neiti on kyllä ottanut vahingon takasin :D On sen verran kova menijä ja "maanvaiva" nykyään :heart: :LOL: Sanoinkin ukolle, että tästä on paras tulla rauhallinen lapsi, niin paljon kuin nyt laittaa äidin kärsimään... :whistle:
Esikoisen kohdalla ei ollut tietoakaan synnytyksen lähestymisestä kunnes yks ilta kuului mahasta "poks" ja vedet meni.

Siitä päästäänkin mun sektiopäivään, joka mielestäni on liian myöhään. Torstaina on neuvola ja ajattelin pyytää jos mun neukkari voisi järjestää mulle jonkun keskustelun sinne synnärille jo hyvissä ajoin, jos vaikka joudunkin kiireelliseen sektioon. Mun kammohan on jäänyt juuri siitä, että edellisessä sairaalassa ei kukaan tiennyt missä mennään ja tuntui ettei meitä nähty siellä ihmisinä vaan pelkkinä objekteina joille suoritetaan tietyt toimenpiteet koska se kuuluu työhön...
Mulle olis siis aika tärkeetä tietää etukäteen mitä sektiossa tapahtuu ja saisin esittää omia toiveita, esim. että joku voisi koko ajan tiedottaa mua ja miestä siitä missä mennään ja mitä tapahtuu seuraavaksi (en nyt tarkoita, että haluan sekuntin tarkan selonteon, vaan ylipäänsä tietää mitä mulle ja mun lapselle tapahtuu milloinkin)

Ai niin, Äsvee toivottavasti kaikki on mennyt tänään hyvin ja pääset kertomaan meille iloisia uutisia pian!

Mari ja sykerö

 
Moi pitkästä aikaa! Olen käynyt lueskelemassa kyllä mutten ole kirjoittanut mitään kun ei ole oikein mitään tapahtunutkaan...Tässä nyt vähän jotain omalta osalta.

Täällä myös aika alas valahtanut maha jolla ympärysmittaa yli 100cm, ja mullahan tuota vartta on itsellä joku puoltoista metriä joten olen melko koomisen näköinen.

Vauva ei ole kova potkimaan vaan enimmäkseen myllää silloin kun sitä huvittaa. Siis ei mitään rytmiä hänellä =) Sukupuolesta ei ole aavistustakaan, ehkä selvinnee painoarviossa parin viikon päästä.

Toisaalta mulla on jokseenkin pehmenneet ja avautuneet paikat jo tuolla ja toivon että vauva tulisi vähän ennen la:ta jo, vaikka jossain alitajunnassa tiedänkin että vielä on monta piiiiitkää viikkoa edessä. Sillon tällön supistelee, aika napakastikin mutta kivutta edelleen.

Nukkuminen on täälläkin ihan onnetonta, lähinnä käsien turvotuksen ja hikoilun vuoksi. Tyynyillä pitää tukea koko vartaloa ja kääntyminen on ihan mahdotonta ilman että herää kunnolla. Sormissa ei ole juuri tuntoa päivälläkään saati yöllä.

Mulla on vieläkin aika paljon pelkoja vauvan kuolemisesta ja nyt olen alkanut vähän hermoilla jos itselle tapahtuu jotain synnytyksessä! Täytyy ottaa asia esille neuvolassa...

Täällä rupeaa olemaankin aika kypsää porukkaa näköjään! Paljon "hyviä" supistuksia kaikille! =)

Miuku ja Pikku-Möyhy 36+2
 
Moikka! :) mitenköhän sillä Äsveellä sujuu nyt siellä synnärillä? Toivottavasti hyvin! Nyt tulee kyllä tosi tyhmä kysymys, et älkää naurako... Mutta kun mulla ei ole ollut supistuksia(?) kun en siis tiedä ainakaan miltä ne tuntuu. Niin tuntuuko ne yhtään sellaiselta et jos mä treenaisin lantionpohjanlihaksia? eli kun jännittäisin niitä lihaksia ja sit maha menisi pinkeäksi? Näin muuten viime yönä unta et multa meni kahdesti lapsivedet+limatulppa ja vielä synnärillä jossa oltiin katsomassa veljen ja hänen avokkinsa vauvaa(vauva on nyt jo tosin 2,5v :) ) mutta heti ku heräsin niin kyllä kokeilin patjaa, eikä ollut märkä.. saas nähdä mitä uni merkkaa.. toivottavasti sitä et pian tulisi. Meidän mummolla ja isosiskolla on tapana nähdä enneunia...

Joo'o, pitäisi lähteä koiruuden kanssa ulos lenkille, siellä vaan sataa kaatamalla :/ Mukavaa päivän jatkoa kaikille!
Terv.Shannon



 
en jaksa heti nyt kaikkea edes lukea...

Mutta Jenmo! Voi itkun paikka.. en osaa kyllä yhtään lohduttaa... :'( tuo on kuitenkin parempi ratkaisu kuin jäädä huonoon liittoon kärvistelemään. Halauksia kovasti!

Jollain oli tänään käynnistys??? Jännittävää..! Ja Manskulla on jo vauva! Onnea!! Tuntuu ihan oudolta... jotenki alkaa nyt käsittää oikeasti että kohta meilläki on vauva.. :D

Mulla on kaikki tosi hyvin, vessassa ei oo tarvinnu käydä yöllä kertaakaan ja olo on muutenkin mukava. Ei kolota eikä pakota mistään. :)
 
Onnittelut Manskulle :flower:

Voi Jenmo :hug: Koita jaksaa. Teet aivan oikein mielestäni.

Oma napa: eilen alkoi tulemaan kirkasta limaa (ehkä hieman kellertävää ) ja koostumus on geelimäistä. Oliskohan se limatulppa alkanut irtoamaan ? Supistuksia tulee epäsäännöllisesti ja vaavin kääntymisyritykset lisäävät niitä. Vessassa saa rampata kun tuntuu että olisi kakkahätä mutta ei sieltä tule mitään... Neuvolan hoitaja ei tänään paikalla ja päivystävästä neuvolasta ei saa ketään kiinni.

Menossa rv 34+5
 
USKOMATONTA!! Mä soitin neuvolaan aikaa kun unohdin viime viikolla soittaa sen lääkäri reissun jälkeen...noh, mun terkka luki mun tiedotteen sieltä koneelta ja oli että mitä? sulla ei ole kohdunkaulaa enää yhtään jäljellä!! :LOL: ei silloin se lääkäri mulle viitsinyt mitään sanoa! :whistle: noh, terkka kumminkin tuumasi että sun supistelut on tehnyt tehtävänsä, hyvin epätodennäköistä että yli menee!! :D mun viime yö oli ihan kauhea ja olin tosi pahalla tuulella. Jotenkin kummasti mieli parani tuohon soittoon!! :D nyt vaan sitten jännitellään että milloin lähdetään... :D terkka vain meinasi ,että harvinaista että ensisynnyttäjällä noin häviää kohdun kaula...kestää kuulema synnytyksessäkin kauan ennen kuin se on kokonaan mennyt..
 
äsveellä tais tänään olla käynnistys. toivottavasti kaikki on menny hyvin. siitä se lähtee heinämasujen poksahtelu :)

jenmolle paljon :hug: , teit varmasti oikean ratkaisun.

sitten neuvolakuulumisia: taas oli eri neuvolatäti, ärsyttää kun melkeen joka kerta on joku harjottelija tai sijainen. ens kerralla meenki eri neuvolaan, kun muutetaan kuun vaihteessa. toivottavasti siellä pysys lopunajan sama ihminen.
paino +162g/vko eli 8kg tullu yhteensä
RR 118/62
pissa puhdas
hb 123
sf 33cm (tais viimeksi se harjottelija mitata väärin, kun sillo ei ollu ku 30.5cm. 0.5cm oli kasvanu edelliskerrasta)
tarjonta rt
syke 135
liikkeet ++

muoks* kuinka kauan teillä on kestäny vanhempainpäivärahapäätöksen tuleminen? onhan se sama asia kun äitiysraha, etten vaan oo sössiny niitten lappujen kans?
mulla on menny jo kuukausi ja tietoissa vain lukee hakemus saapunut. pakkaus tuli 2vko sisällä.
 
Jenmo :hug: :hug: :hug: :hug: Paljon voimia ja jaksamisia! Munkin mielestä teit aivan oikein. Hyvin tuutte varmasti pärjäämään kolmestaankin. :hug:

karvatonkoira, Miekin parina päivänä kuullut jotain outoja naksahduksia. Mitä lie?

Äsvee taitaa olla siellä synnärillä nyt sitten!! Toivotaan että alkaa nopeesti synnytys eikä tarvii pitkään käynnistellä.

Muutkin siis nukkuu tosi huonosti. Mie sain viime yönä unta 4 aikaan vasta. Ja eiköhän sitten miehen työkaveri soitellu aamulla puol kasilta ja herätti. Kyllä otti päähän. Ja muutenkin kun oli tuossa välilläkin useemman kerran vessassa ravannut. Enkä saanut sitten enää unta. Pitää yrittää päiväunet saada nukuttua. Hatun nostot teille joilla on jo ennastaan lapsia ja ette varmaan pysty lepäilemään päivisin sillon kun siltä tuntuu..toisin kun me esikoisen odottajat. mie oisin ihan kuollut ilman päiväunia.

Soitin tuossa sinne äitiyspoliklinikalle. Perjantaina kävin siis siellä lantion magneettikuvauksessa ja tänään piti sitten soitella.. Mutta eipä ollut lääkäri vilkassukaan niitä kuvia... |O Eli saa nyt jatkaa oottelua. kyllä ärsyttää. Ois niin kiva saada jotain tietoa tästä tilanteesta.. ja ois kiva saada se sektioaikakin ajoissa tietää. No ne lupas soitella sieltä miulle päin.. millon lie...

Onkos muilla tällasta... maha ollu jo yli viikon sekaisin. Sitten välillä tulee aina alavatsakipuja.. ja välillä alaselkäkipuja jotka säteilee etureisiin. Onko nää normaaleja? En huomaa yhtä aikaa vatsan pingottumista.. ei kai sillon oo supistuksia? Kivuttomia supistuksia on mutta ei siis yhteydessä noihin kipuihin. Sanoin keskiviikkona lääkärille näistä mutta se ei kommentoinut niitä mitenkään.

Lotta rv 35+5
 

Yhteistyössä