***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

Elikkäs onnea kaikille jotka ootte saanu jo käärönne :hug: mulla laskettu aika oli 3.7 ja poikuli syntyi 5.7 kello 23.10 =) =) =) =) =) supparit alko viiden maissa ja sitte kello 19 oltiin´sairaalalla ja vedet meni joskus tuntia ennenku poika synty...onneks meni kaikki omalla painollaan,en saanu anestesialääkäriä mut onneks muut puudutteet ees vähän autto.ja poika oli neuvolan ja muiden mukaan n.2800 ja olikin sitte3555g =) ja 52.5 cm.ja ihana pikkunen vaan nukkuu =) ja syö =) ja pieree :LOL: mutta tsempit teille joille koitos edessä vielä,on se sen arvoista =) :hug:
 
Ei mitään synnytykseen viittaavaa :|
JoannaH meillä poika synty 13.2.04 ja oli perjantai päivä , olis tietty aika hauska jos sattuis 2 lasta syntymään samaselle 13 päivälle...eihän se kovin usein edes ole! Ainut harmi vaan mun kohalla olis, että yli olis jo sit 4 pv :whistle:
rv 39+6 :wave:
 
Jenmo85 Onnea matkaan :wave: Kuulostaa tosiaan siltä, että ei enää kovin kauan VOI mennä :) Toivottavasti saisit nyt vielä levättyä ja kerättyä voimia koitokseen, samoin mies, jos viime yö on ollut noin levoton :hug:

Voimia myös kaikille niille, jotka kärvistelee odotuksen kourissa :hug:
Täällä taas tän "paremman" päivän vuoro B) Viime yönä sain purettua turhautuneisuutta ja itkeskelin miehelle lähes kaikesta, mutta se helpotti. On se vaan niin ihana, kun jaksaa kuunnella ja lohduttaa :heart: En tiiä mitä tekisin ilman sitä :heart: :heart:
Äitillekin tuli eilen sanottua vähän... :ashamed: Alkoi vaan ärsyttää, kun jatkuvasti joku soittaa ja kysyy, että miten voit ja joko? joko?. Sanoin, et ilmoitan sitten kun lähdetään, muuten saa kyllä soittaa ja kysellä kuulumisia, mutta mua hermostuttaa vaan enemmän, kun saa koko ajan muillekin toitottaa että ei vielä, ei mitään tuntemuksia jne. :attn:

Mutta kyllä se tuo uni auttaa, hyvin nukuttu yö taas takana, hassua ettei tarvii edes vessaan herätä enää =) Ja kyllä nautinkin noista kokonaisista yöunista, kohtahan ne on enää muisto vaan kun alkaa yösyötöt ym. Paitsi että heräsin kyl joskus aamuyöllä kun olin joutunut sellaseen 25cm x 10cm kokoiseen lammikkoon :eek: :snotty: Oli hieman tullut sitten maitoa :LOL: Pitäisköhän alkaa nukkua joku maidonkerääjä tississä, niin sais nekin etumaidot talteen :headwall: :LOL:

Marzu76 Varmasti outo tunne ;) Mutta nauti "vapaa"päivistä =)

pepenmami Lämpimät onnittelut poika vauvasta =) :flower: :heart:
Pakko kysyä tuosta painoarviosta, että oliko se tehty ultralla vai masun päältä tunnustelemalla? Ja lääkäri/kätilö/th arvioi tuon 2800g? Kun meillä ultran mukaan vauvan painoi rv 36+3 2649g ja rv 38+4 2750g. Nuo ultrat teki lääkäri (molemmilla kerroilla tosin oli eri ihminen). Pienikokoiseksi sanoivat molemmat ja epäili josko istukan toiminta on niin heikentynyt. Mutta siis tuolla jälkimmäisellä käynnillä lääkäri tunnusteli myös mahan päältä, ja sanoi, että siitä vaikuttaa että vauva olisi isompi kuin tuo ultran mukainen arvio.

13. päivä perjantai Mulla on silloin (eli päivää ennen la) meno polille, jos vauva ei ole ennen sitä syntynyt. Ja kätilö sanoi, että varmaan silloin sitten käynnistetään. Eli tuliskohan se sit meidän vauvan syntymäpäiväksi... En ole mitenkään taikauskoinen, mutta kyllähän mä jo sitäkin eilen itkin, että sanooko sitten kaikki että on epäonnen lapsi jos silloin syntyy :'( Väsyneenä sitä saa kaikesta surua puseroon :ashamed: :| Mutta loppujen lopuksi on ihan sama, mikä syntymäpäivä vauvalla on, kunhan saisi syntyä terveenä ja että kaikki menis muuten hyvin.

Jees, nyt lähdetään miehen, äitin ja pikkusiskon kanssa pieneen "reissuun" tuonne kaupunkiin, kun ei tässä enää mitään pitkiä kesälomamatkoja uskalla tehdä B) Vähän mielen piristystä, kun lähtee edes tuonne 60km päähän tästä neljän seinän sisästä :D


Vauvelihaave & Elbert 39+1 (jee viimeinen viikko menossa :wave: )
 
Heipsis kaikille!

Täällä taas remontin keskellä :) esikoinen nukkuu ulkona uniaan ja mies ahertaa saunan kimpussa, mä tulin tuomaan tuolta mun porukoilta mikron ja loput roinat. Huomenna on miehen tarkoitus muuttaa kotiin, jos mä jään osastolle.

Pitäkää peukkuja jookos et kaikki on äippäpolilla hyvin ja et syntyis pian. Huolettaa noi maksa-arvot kun ne kohoo kokoajan :'( vauva kärsii siitä lääkkeestä ja mun on sitä pakko syödä niin kauan kun vauva on masussa :'(

Viime yö oli aivan kamala, valvoin pitkin yötä kun supisti mahjaa tai särki selkää. Toivottavasti ensi yö parempi, illasta toivottavasti mies jaksaa pupuilla niin jos siitä olis sit huomiseen tutkimukseen vielä jotain apua ;) no toisaalta ymmärrän kyl jos se ei jaksa, valvoi viime yönä mun kans ja tuli aikaisin remonttii, on se vaan niin kultainen :hug: yritti jaksaa ymmärtää ja valvoa vaikka välistä musta tuntui ettei ymmärrä mua yhtään :'(

Kertokaa viisaammat miten mä oikeesti selviän vauvan kans kotona kun ei ole suihkua ja pyykkikonetta? Toi on koko viime yön pelottanut mua aivan kamalasti. Kosteusmittaaja tulee meille 17.7 ja 18.7 päästään aikasintaan vetämään vesieristettä. Sen kuivumiseen menee vuorokausi ja sit noin 3vuorokautta laattojen laittoa. Eli lattia olis kutakuinkin kunnossa vasta 23 päivä ja sen jälkeen pitäis laittaa suihku seinään ja pyykkikone lattiaan, voiko tuosta selvitä ettei masennu? Mua pelottaa etten jaksa ilman suihkun piristystä :'( mitä lähemmäs tuo synnytysa tulee sitä enempi pelkään. Mun vanhemmille matkaa on kuitnekin 30kilsaa et pelkkäsuihkussa köynti tulee sinnekin mennessä raskaaks, matkaan pitää kuitenkin sit aina pakata kaksi lasta :'(

T:Ansku ja toukka 38 (tasan)
 
Painoarvioista oli jotain puhetta. Mulla ei tässä raskaudessa ole kertaakaan tehty painoarviota (kunta sääsätää joka asiassa), mutta en tiedä luottaisinkohan siihen kuitenkaan. Edellisessä raskaudessa oli viimeisin painoarvio ultran mukaan (yliaikaiskontrolli vko 42) n. 3900g ja neuvolassa terkka sanoi käsin kokeilemalla et 4500 olis paino. (päivä väliä) Tyttö kun synty (42+1) niin paino oli sen 4510g. Jotenkin meni luottamus ultran arvioon...
No nytpähän tietää että mahtuu tulemaan tuommoinen isompikin vaavi alakautta :LOL:
 
pepenmami ONNITTELUT! :flower: :D :flower:

aurinkoinen81 voimia siule! Meillä pesuhuone ja sauna valmistuvat viikon sisään. Otettiin pikasementtiä, joka kuivui vesieristyskuivaksi viikossa. Nyt on siis laatat seinissä ja lattiassa ja pesuhuoneen kattokin on jo paneloitu. Saunan ja kodinhoitohuoneen katot on myös paneloitu ja huomenna paneloivat sitten saunan ja kodinhoitohuoneen seinät. Tämän jälkeen alkaa lauteiden rakennus ja sitten se olisi siinä. Mutta kyllä on ollut työlästä käydä appivanhemmilla aina pyykinpesussa, kun esikoinen aikamoiseen tahtiin suoltaa tuota likapyykkiä kuitenkin... Onneksi aika menee kuitenkin pian ja teidänkin remontti siitä valmistuu ennenkuin huomaatkaan! :hug:

oma napa supistelee edelleen ajoittain ja olo on aivan kamala muutenkin. Tää mamma alkaa kohta etsiä virkkukoukkua jolla sais kalvot puhki... :kieh: :LOL: no juu, ehkä nyt en kuitenkaan, mutta siis lievästi alkaa olla kypsänä tähän kun supistuksien vuoksi ei oikein saakaan tehtyä niitä kaikkia asioita, jotka pitäisi saada tehtyä ennen kuin syntyy. Joka toinen päivä on näköjään hyvä päivä ja jokatoinen päivä sitten sitäkin kamalampi...

Tsemppiä kanssaodottajat, kyllä me tästä viel poksutaan...

jossu + vili 38+5
 
jenmo
Kiitti kaikille tsempeistä! Jospa tässä pian pääsis lähteen..Olo on niin nuutuneen puutunut, et onnistuin ottaan jopa 40min. päikkärit tuossa..En oo herran aikoihin saanu päivällä nukuttua! Supistukset kiusaa..Tulemalla eka 10minsan välein, mut jättämällä sit sikapitkiä taukoja väliin :kieh:

Johantero sullakos se kans tuntu vaavin pää alakautta? :) pääsispä pian hommiin kumpikin!!!

Mulla on takapuoli ihan kipeä :ashamed: Mut nyt epäilyttää et onko tää sittenki vaan vatsatautia, ku mies niin heikossa hapessa myös ja Jadellakin maha sekasin! Vitsit jos tää olo johtuuki jostai pöpöstä...Perhana.

JoannaH voipi olla et sittenki ollaan yhtäaikaa laitoksella, tiiä nyt mitä uskoa ku masu sekasin mut supparit epäsäännöllisiä.... Niin ja vauva on täysiaikainen ku 37viikkoa on täynnä. Eli mein tapauksessa jo viikko sitten.

Vielä hoksasin, et en oo muistanu onnitella uusia vauvautuneita! Eli Mieh:lle ja Pepenmamille sydämelliset onnittelut nyyteistä! :heart:

Toivotaan et pian tullaan muutkin perässä...

Nyt heräs sekä Jade että isukki, aletaan jotain touhuaan sisällä ku kipeenä on neiti ja vissiin me vanhemmatki... :/ Lähetelkää mulle suppareita jookos? :D

Jenmo&Poju edelleen 38tasan
 
Tuli äidin kanssa puhetta, äidin kummipoika on syntyny 13. päivä perjantaina. Ei kait tuossa mitään "vikaa" ole pojassa, mitä nyt naisten kanssa ollut vähän epäonnea. :xmas: Pitää nuita formuloita mennä katsomaan, yrittäs tuota Heikkiä tsempata. =)
 
Tuolta elokuisten puolelta tänne tunkeilen...olin tossa synnärillä käymässä ja vaavi on kiinnittynyt ja sormelle auki kohdunsuu. Kätilö meinas ettei enää montaa päivää voi mennä ellei jo tänään sitten synny. Suppareita tulee noin 5-10 min välein vaihtelevasti..ruoka ei oo maistunut ja päätä, alaselkää ja mahaa sattuu. Mitä teille muille joilla vauvan pää tuntuu alhaalla on sanottu tosta että onko vauva jo pian tulossa? Mulle kätilö sanoi että voin mennä kotiin tai jäädä osastolle ni aattelin että ei kai siinä niin kovin kauaa luulis menevän...tulin kotiin koska 10min matka synnärille niin ehtiihän täältä sitten jos siltä tuntuu..
 
Onnittelut Pepenmami :flower:

Miulla masennuspäivä menossa :ashamed: Maitoa valuu ihan hulluna ja päätä särkee. Onneks mummo lupas ottaa tytöt ens yöks heille ni saa märehtiä rauhassa tätä omaa kurjuutta. :) Ei viiti kauheesti lasten nähden olla siipi maassa, kun turhaan huolestuvat vaan, että mikä hätänä.

T:Maiksu ja 41 TASAN
 
Onnea pepenmamille!!!

Täällä on taas vaihteeks ulistu koko päivä... mikä ihme se on kun itkettää vaan koko ajan. Nytkin harmittaa kun mies läks iltavuoroon ja yksin joutuu olemaan. Ja sitten tää kuumuus vaivaa. Ihan kauheeta. Ei pysty mitää tekemään kun on niin hiki koko ajan.

Tsemppiä teille joilla lähtö lähellä!!

Lotta rv 38+4 (3 päivää enää...)
 
Voi kamala kun mulla on huonoolo, saas nähdä enteileekö sitä esikon vatsatautia vai onko vaan huomista jännitystä. Vatsa vähän löysällä ja muutenkin olo tosi väsy :'(
Miehen kans äsken soiteltiin ja tulee puoli kasin aikaa, siihen mennessä meinattiin esikoisen kans leipoa pitsaa et saadaan sit porukalla herkutella, tai no ei tosta tuu pitsaa mut sen tyylistä :LOL: ohut pohja missä paljon kaikkia täytteitä :)

Saas nähdä mitä ensi yöstä tulee kun mä nytkin jo panikoin sitä huomista, mun tuurilla taas odotellaan viikko ennenkuin mitään tehdään, kumpa se kohdun suu olis jo pikkasen pehmennyt.

T:Ansku ja toukka 38(tasan)
 
Alkuperäinen kirjoittaja JoannaH:
Oishan se ihana kun syntyis jo vauva.. nyt tänään tulee 38 viikkoa täyteen, eli eikös se vauva nyt lasketa täysiaikaiseksi?
JoannaH ja 38 tasan
Mun käsittääkseni, kun 37 viikkoa tulee täyteen niin vauva on täysiaikainen. Näin mulle ainakin terkka sanoi. En ole oikein ollut varma onko se 37 vai 38 viikkoa...


Pauline 39+5 (johan tässä vois synnärille lähteä... ;) )
 
Olo on ähky kun mikä |O Illalla supisteli kivuttomasti mut tosi inhottavasti. Tänään on vaan ollut niin ällöttävä olo........

Jos en oo jo onnittellut niin onnea taas teille onnellisille jotka olette ton mahan kadottaneet :flower:

Niin ja raskaus on täysaikainen kun 37 viikkoa tulee täyteen. Eli mulla siis tänään ja sais kyllä mun puolestani tulla jo :whistle: :D

al 37+0
 
Eli kun olin 3.7.07 käymässä ä-polilla, sille tielle jäin r-myrkytysoireiden vuoksi :headwall: . Poika syntyi 4.7.2007 klo 23:46 hätäsektiolla (jalka edellä tulossa ulos)! Painoa oli 3170 kg ja 50 cm pitkä. Tänään kotiuduttiin. Onneksi olkoon kaikille muillekin jotka ovat jo nyyttinsä saaneet!

T: saikku ja "hipsukka" (nyt jo ulkona masusta :LOL: :LOL: )
 
aurinkoinen81 bd ja :hug:

Maiksu :hug: jospa se vauveli sieltä jo vaikka ensi yönä lähtisi tulemaan :)

mieh Teillähän on sairaalassa hyvät oltavat, kun nettiinkin pääsee. Meidän synnärillä ei varmana ole mahdollisuutta nettiin, kun kerran kätilö polilla käydessä kiukuspäissään puhisi, että pitäisi näiltä odottavilta äideiltä kieltää kokonaan kaksplussat sun muut nettipalstat, näiltä saa kuulema niin paljon väärää/turhaa tietoa ja huolenaihetta :D :LOL: Mutta ehkä tässäkin on se, kun maalaisjärkeä käyttää, eikä usko ihan kaikkea, mitä hurjuuksia nyt sattuukin lukemaan... :headwall:

saikku ja perhe, PALJON ONNEA pikkuisesta pojasta :flower: :heart: =) Onko isosisko ylpeä pikkuveikasta ja hoitaa ahkerasti apuna? :)


Me ei sitten mihinkään sen kauemmas lähdettykkään, kun käytiin vaan tuolla meillä kotona. Keräsin ahkerana apuna mansikoita siellä, ajattelin josko se puskassa kykkiminen olis saanut jotain aikaa, mutta ei supistuksen supistusta |O :) Ainoastaan tuli tuo alaselkä kipeäksi, ja masu täyteen kun ähkyin syödä melkein yhtä paljon kuin keräsin :LOL: Mutta hyvällä omalla tunnolla, mulla kun on taas tänään ollu turvotusta jaloissa niin paljon, ettei mahdu kengätkään jalkaan, niin jospa se sitten vaikka edes nestettä poistaisi... :xmas:

 
:flower: :flower: :flower: :flower:

Kyllä tosiaan poikia tähän pinoon ilmaantuukin, niin kuin joku jo totesi! Meillekin kun olisi tarkoitus poika olla tulossa :D Toivotaan että pitää paikkaansa kun sitä on ennustanut ultra, Madam Mamma, Ennustaja Elli ja minä ite (samalla kun ennustin kaverilleni tyttöä syntyväksi 5.8. ennen kuin tiedettiin onko hän ylipäänsä raskaana. Kuinka ollakaan, hänellä on LA 4.8. :D Terkkuja vaan Kassulle elomasuihin :wave: ) Kyllä on siis ihme jos tytön saankin rinnuksilleni :LOL:

aurinkoinen: kovasti tsemppiä huomiselle!! :hug: :hug:

Mari ja sykerö 38 tasan edelleen
 
Allunmammalle terkuista!!!!Täällä olen innokkaasti teidänkin pinoa seuraillut.Ja siis yhä yhtenä kappaleena :LOL: Taidan ainakin sinne asti ollakkin,kunnes sinun sektioaikasi koittaa...ja olisihan se huisin hauskaa olla siellä yhtäaikaa synnärillä :hug:

Onnea kaikille vauvansa jo saaneille :heart:


Kassu ja Alma 36+1
 
:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Täällä ollaan edelleenkin vaan yhtenä isona kappaleena. :snotty: Alkaa kyllä olla vihlomiset ym tuolla alapäässä sitä luokkaa että toivottavasti pian tapahtuis jo jotain.. :ashamed:
viime yönä mulla oli taas vessa-maratooni.. ei vauvan paljoo tarvi potkia virtsarakkoon kun se saa mut liikkeelle..

Huomenna neuvolaan.. ihanaa kun oma th palannut lomalta :)

Heidi ja pikkuinen 39+1 :heart:
viimeinen viikko tosiaan lähti menemään... ellei sit mee yli.. :whistle: :snotty: toivottavasti ei...
 
Onko muilla taipumusta ylenpalttiseen hikoiluun näin loppuvaiheessa? Itsellä ei tarvitse kuin jotain perusasioita hommailla, niin pusero on ihan litimärkä ja hiukset myös. Normaalitilassa olen tosi huono hikoamaan, mutta nyt vissiin senkin edestä puskee kuonat läpi. Pitää vaan muistaa juoda nesteitä ettei tuu huonoo oloa. Tympeää vaan ku on letti märkänä yhden kauppareissun jälkeen :|
Minulla on se tilanne, että huomenna rv 39+0 ja äitiyspolille aika. Katsotaan nyt mitä sanovat. Varmaan jonkun verran on paikat auki, koska pari päivää ja viimeyö oli aika tuskaisaa juivimista ja kipuilua. Aiemmin semmoista ei juurikaan ole ollut.
No, suunnitelma on semmoinen, että jos ei 16.7. (la) ole vielä mitään edistymistä alatiesynnytykseen tapahtunut, niin sektio on edessä.

Unikonna rv 38+6

Vauvelihaave, nettiä ja siks myös kaksplussan palstaa voi käyttää kännykän kauttakin ;)
 
Unikonna, mulla on tuo hikoamisongelma... Ei voi mitään tehä. Yöt on pahimpia. Viime yönäkin oli ikkuna auki ja tuuletin pyöri täysillä, ei ollu vaatteita eikä peittoa ja heräsin moneen kertaan aivan hiestä märkänä. Pakko oli käydä suihkussa aina viilentymässä että pystyi jatkaa unia..silti taas tunnin päästä sama homma.

Mie nyt aattelin vikaa kertaa tulla vielä moikkaa teitä tälleen yhtenä kappaleena :) En varmaan kerkee huomenna ja tiistaina koneelle ja keskiviikkona sitten onkin h-hetki. Palailen sitten reilun viikon päästä kertoo kuulumiset kunhan joskus sieltä sairaalasta kotiudutaan.. Toivottavasti siihen mennessä on tää tuskailevien joukko paljon pienempi ;)

Jännittää ihan älyttömästi jo.. En niinkään sitä leikkausta jännitä mutta mahan pohjassa nipistelee jo mukavasti kun aattelee että kohta on äiti :heart:

Mutta mie nyt poistun teidän seurasta ainakin viikoksi :wave:
 

Yhteistyössä