***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Tää odottaminen alkaa käydä psyykkeen päälle ja pahasti :ashamed: Mä en jaksa odottaa että jotain alkaa tapahtua.. |O :'( Mä olen ihan väsynyt ja kiukkuinen ja kamala ihminen!!!!!! |O |O Tää raskaus ei edisty mun osaltani mihinkään suuntaan..!!!! Miksei lapsivedet vois van mennä??? Miksi ei mitään tapahdu |O |O |O MÄ EN VAAN JAKSA ENÄÄ!!!!!!!!!!!!! Täytyy huolehtia lapset ja koti ja revetä sataan suuntaan samaan aikaan ja siltikään, SILTIKÄÄN vaikka en juurikaan lepäämään ehdi, ei supistuksia, ei MITÄÄN |O
Mieskin töissä iltavuorossa ja mua vaan nyppii ja kenkuttaa kaikki :snotty: :ashamed:

Mä en vaan jaksa PISTE!

Heidi ja maha joka vaan kasvaa 39+3
 
Voi sua Mutteri!!! Toi valitus kuullosti ihan mun edelliseltä raskaudelta. Sillon mulla oli jaksamisongelmia ja jouduin olemaan sairaalassakin yhden yön lepohoidossa, et saisin kunnolla nukuttua. Se autto sillon aika hyvin kun lääkkeen voimalla sai koko yön koisata. Ja muutenkin siellä ei tarvinnu muista tuolloin huolehtia. Viikkoja mulla tuolloin oli 40+3. Ja tyttö päätti sit syntyä viikoilla 42+1 =) Jotenkin sillon tuntu et toi yks huilipäivä autto jaksamaan loppuajan.
Tässä raskaudessa jotenkin on jo aatellu et jaksetaan mitä jaksetaan, stressiä en ota!!! Saa muut kiukkuilla mun puolesta. Ja siihen olen jotenkin orientoitunu et elokuun puolelle menee tämän vaavin syntymä...

Siis voimia ja :hug: :hug: sulle ja muille sitä tarvitseville!!!

Mä ja nirppu 37+3
 
Täällähän tuntuu moni olevan hermostuksissaan loppupäivistä :)
Itse olen yrittänyt ajatella, että kun tässä on 9kk odottanut, niin eiköhän ne 10-15 viimeistä päivää mene vielä samaan syssyyn. Vaikka kyllä välillä on niin lopussa tämän iiiison mahan kanssa, että toivoo samantien lapsivesien menoa, jolloin ainakin pääsisi sairaalaan ja jotain rupeaisi varmasti tapahtumaan.
Malttia siis mammat, kyllä se pienokainen kohta tulee!

Unikonna, rv 39+1
 
Pikaisesti vain... Tulostin nää sivut ja meen sohvalle lukemaan kun ukon pitää päästä koneelle...

Vauvelihaave: :hug: :hug: sinnekin päin.

Lotta84: Pidän peukkuja että kaikki on hyvin! :hug:

Paalina: Suuri :hug: ja kiitos tumpuista, tulivat tänään postissa ja ovat aivan ihanat! :)

Uskomatonta että tasan viikon päästä tähän aikaan mulla on jo pieni nyytti sylissä! :heart:

Mari ja sykerö 38+2
 
:wave:

Supistuksia laskettiin synnärillä 8min välein ja sit vika pomppas 11minsan päähän. No, sit alakerran tilanne.. sentti kaulaa ja sentti auki. Siinä sitten olisin kuulemma voinut jäädä osastolle, mutta mä katsoin et ennemmin lähden kotiin lepäämään ja seuraamaan tilannetta. Ei houkuttanut vaan jäädä sinne, niin mieheltä kysymättä päätin kotiutua siltä reissulta vielä, kun eipä tuota matkaa ole sairaalaan ku sen kilsan-kaks. Täti siinä mulle, että kyllähän sä tiedät että saatat jo ens yönä tulla.. johon mä totesin, et kyllä kyllä ja tulen takaisin sitten jos tuntuu taas siltä. Kun meidän äidillä on tosiaan ollut kunnon syöksysynnytyksiä, niin se mahdollisuus on sitten mullakin. Tässä odottelen saunaa valmiiksi, meni niska ihan jumiin kun joutui makaamaan siinä käyrissä varmaan jotain 45min eikä saanut asentoa vaihtaa. Ihan kunnon supistuksia ne kuulemma oli, välissään pienempiä suppareita jotka kans tunsin kuitenkin ja sai vähän puhallella niissäkin. Nyt ne supparit on taas heltyneet vähän helpommiksi, tuntee mut ei satu niin paljon ku päivällä. Niitä kipeitä suppareita tuli yhteensä jotain 4tunnin ajan. Ja loppujen lopuksi meni reilut 2tuntia niiden alkamisesta kun oltiin synnärillä ;)

Nyt siis parin paracetamolin turvin eteenpäin ja alituisessa valmiustilassa. Saa nähdä milloin saavutaan maailmaan. Miehellä ylihuomenna synttärit :D
 
:hug: kaikille, jotka ei jaksaisi enää odottaa :hug:
Tuli ihan nolo olo itselle, että ei tosiaan pitäisi "turhista" valittaa, kun asiat kuitenkin loistavasti itsellä ja vauvalla :ashamed:

Luin tuota ketjua: http://keskustelu.kaksplus.fi/t809537 enkä tosiaan itkemättä pystynyt olemaan kovinkaan kauan :'( Ei ymmärrä, miksi toisilta otetaan lapsi pois niin pian :'( :'( Meillä jokaisella vielä mahdollisuus saada se oma pikkuinen lapsi terveenä ja elävänä syliin :heart: *kiitollinen siitä*
 
Mutteri: Pistä miehesi hieromaan rinnanpäitä ja nännipihaa vauvaöljyllä, niin alkaa supistukset tekeen töitä! Mun piti sitä tehdä itse sairaalassa (ei niin hauskaa tehdä sitä omilla käsillä :LOL: ), mutta kyllä alkoi supistuksia tulemaan ja sai ne muutoksia aikaan kohdunkaulassa ja synnytys olisi ollut hyvässä mallissa. Harmi vaan, että toi meidän pikkuinen halusi olla jalkatarjonnassa :| , enkä päässyt siis kokeilemaan alatiesynnytystä (tietysti pikkuisen terveys ennen kaikkea :p ).

T: saikku ja pikkuinen 6 pv
 
Pikaiset kuulumiset... Ei uutta.. Ei ollu tullu tänään ne tulokset. Aamulla pitäisi kuulema kyllä olla. Eli epätiedossa edelleen.. Kasilta pitää aamulla mennä sairaalaan. On päivän kolmas leikkaus.. varmaan ennen puolta päivää on sitten vauva syntynyt.
Pitäkää peukkuja että kaikki menee hyvin.

Kiitos teille tsempeistä... ootte kyllä ihania :hug:

Palailen sitten tosiaan joskus viikon päästä.. toivottavasti hyvien uutisten kanssa. Vauva potkii kovasti koko ajan.. oon sille nyt jutellu että aamulla nähdään... Ei varmaan tuu paljoo nukuttua.
 
:flower: :flower: :flower:

Täällä sitä mennään päivä kerrallaan kohti laskettua aikaa eikä tietoakaan synnytyksen käynnistymisestä. Näyttää pitävän minunkin kohdalla paikkaansa, että mitä lähemmäs la tulee, sitä vähemmän oireita. Supistuksia tulee aika ajoin, mutta ovat luonteeltaan vatsan kovettumisia eikä lainkaan kipeitä.
Suunnitelmissa olisi tehdä jonkin sortin suursiivous lähipäivinä, leipoa jotain vierasvaraa pakkaseen ja järjestellä lasten syntymäpäiviä. Meillä nämä kaikki lapset näyttävät syntyvän kovin samaan aikaan vuodesta. Esikoinen täyttää 4v 18.7 ja kuopus 3v 3.8. Uhkarohkeasti ollaan suunniteltu pidettäväksi yhteiset synttärit lapsille 21.7 (eli päivä la:n jälkeen), joka muuten sattuu olemaan minun oma syntymäpäiväni... Olisipa hauska sattuma, jos vauva päättäisi syntyä juuri tuona päivänä :LOL:

Mansikkamarja 38+4
 
Tervehdys taas!
Pollerolle:kyllä samana päivänä on la.kenties jos tavataan siellä ,pitäisi vauvalle hommata vaikka vihreäsammakko ensileluksi niin tiedä ;)ja uskaltaa tulla juttusille vaikka aika omissa oloissa mä viimeksi siellä olin .
Vauvan syntymisestä olen nyt ruvennut ajattelemaan niin että edellinen la. oli 6.12 ja tyttö päätti syntyä 25.11 ,nyt on la.25.7 entäs jos vauva syntykin 6.8 :eek: sille vaan ei voi mitään ,vastan otetaan ja kiitollisia ollaan :saint:

Vauvelihaave:juu oli mullakin Oliver B-sama homma tässä että sukunimi on mennyt ohi :D
Sitä en ollut ajatellutkaan että vois Ilmarisen tilata :LOL: peltoja ympärillä olisi minne se vois laskeutua ... :LOL:
Näin tosissa ajatelleen toivoisin kyllä suppreilla alkava synnytystä -just se ambulanssi juttu -ja mielelläni viimeistään torstaina niin pääsisi mieskin mukaan synnytykseen -olisi nimittäin miehensisar tytölle hoitajaksi ,perjantaina he vaihtavat maisemaa ja sitten olisi mentävä yksikseen :( Mutta on ne naiset ennenkin lapset yksin synnyttäneet -eli pärjätään =) eikös niin .

Mutteri: :hug: :hug: :hug: en osa muuta sanoa :ashamed:

T:vs ja rv 37+6
 
Kauheasti ihmiset kirjoitelleet, en varmaan muista mitä pitäisi kenellekin kommentoida...

Kaikille vauvan saaneille onnittelut! :flower: :flower: :flower: Ainakin saikku, toistamiseen äidiksi ja mieh ovat poksuneet viimeksi (sorry en muista varmaan kaikkia...)
Perässä tullaan...ennemmin tai myöhemmin... :wave:

saikku: Mulla oli esikoisen kanssa sama tilanne, eli perätilassa yritin synnyttää, mutta sitten tarjosikin jalkaa edellä ja lähdettiin leikkaussaliin. Tämän kaverin pitäisi olla raivotarjonnassa ja kovasti on toiveissa alatiesynnytys.

Tsemppiä kaikille joille tullut jo lähtö! Tällä hetkellä taitaa olla ainakin Jenmo sairaalassa ja varmaan vauva kainalossa. :heart: Cothaillakin lähtö jo ihan käsillä! Veikkaanpa että aurinkoinen81 jäänyt myös eilen polireissulla sairaalaan vauvaa hakemaan, kun ei ole kuulunut mitään... Toivottavasti kaikki hyvin!

Lotta84:lle :hug:. Ikävää kun sua noin pelästytellään! Toivottavasti kaikki vauvalla kuitenkin kunnossa. Onnea huomiseen!

Voimia kaikille joilla alkaa hermo mennä odotukseen! Mutteri taitaa tarvita kunnon voimahalauksen: :hug: :)

Omaan napaan ei mitään erityistä. Oireet vähenee mitä pidemmälle päästään. :headwall: Onneksi pientä puuhasteltavaa riittänyt joka päivälle. Vauvan kantokoppaan Etolasta tilaamani patja ei ole vieläkään saapunut, ei ainakaan ole sieltä päin ilmoitettu. Max. kaksi viikkoa siinä piti mennä ja se aika umpeutui tänään.

Lapsivesien menosta: Helsingissä ohjeena, että vesien mentyä tulee soittaa sairaalaan. Sitten ihan rauhassa voi lähteä sairaalaan parin tunnin sisällä vesien menosta, jos vesi väritöntä ja vauva raivotarjonnassa ja kiinnittynyt. Jos vesi vihreää tai vauva perätilassa (tai raivotilassa, mutta ei kiinnittynyt) niin sitten makuuasennossa. Ambulanssia ei silti tarvitse tilata, koska makuuasennon pitäisi onnistua omassa autossa/taksissa. Mutta kannattaa tietenkin noudattaa niitä ohjeita, mitkä on paikalliset neuvot!

Mulla oli eka lapsi yllätysperätilassa ja kun synnytys alkoi vesien menolla, niin ihan rauhassa pakkailin sairaalakassia pystyasennossa vielä vesien menon jälkeen ja sitten lähdettiin taksissa istuen sairalaan. Vasta sairaalassa todettiin, että vauva perätilassa! Onneksi mitään ei kuitenkaan käynyt.

Profiilissa toissapäivänä otettu kuva.

kutkutus 39+3
 
pitkästä aikaa tervehdys heinämassut ja suuret halit jo vauvan saaneille...
mä kirjotin ennen minttu-nimimerkillä mut nyt rekisteröidyttyäni piti vaihtaa...
mulla siis laskettuaika on 27.7,mutta suunniteltu sektio 20.7...
mä oon ollu pitkään sivussa,lukenut oon kyl käymässä,mutta mulla alkaa olla niin paniikki siitä sektiosta että ei oikeen tiiä et mitä odottaa ja tunteet aivan solmussa.jos joku on sektion kokenu niin pliis,kertokaa edes jotain joka helpottaa mua....vauva möyrii koko ajan mutta turvotusta lukuunottamatta kaikki suht hyvin... :heart: :heart:
 
JoannaH siltä kuulostaisivat :)

Viime yö taas vaihteeksi nukuttu huonosti. Unen läpi tajusin supistukset ja sen valtavan paineen tunteen, näin puoli yötä unta siitä että kalvot menevät kun ne pullistuvat selvästi supistuksen aikana. Muutoin eivät kyllä olleet kipeitä, joten tuskin mitään mainittavaa tapahtunut alakerrassakaan. Mitkä samperin superkalvot miula oikein on...

Nyt on aamun tullut supistuksia tasaisin väliajoin, pikkuhiljaa tihentyen (nyt väli 12 minuuttia) ja supistuksen kestokin on jo reilun minuutin luokkaa. Kovin kipeitä nämä eivät tosin ole tuntuu vain siedettävä polte selässä, joten katsotaan missä välissä nää lakkaa taas.

Mietin jo, että pitäisiköhän taas lähteä mansikoita poimimaan... Siinä saisi kalvoihin painetta, kun kökkisi kyykkyasennossa mansikkapellolla. Taidan tosin tyytyä tarkistamaan torin tarjonnan kuitenkin... ...se ois ikävä olla kaksisteen esikon kanssa 30 km päässä kotoa omalla autolla, jos vedet menis...

jossu + vili 39+1
 
Mulla oli tänään neuvola ja sijaiselta sitten kyselin sen mielipidettä siitä vesien menosta, tai siis siitä miten pitäis sairaalaan mennä. Kun se varsinainen terkka sano, ettei ambulanssia tarvita. No, ei tääkään ambulanssista mitään sanonu, mutta hänen mukaansa vauva ei uudelleensynnyttäjällä varsinaisesti kiinnity (???) eli periaatteessa siinä on se napanuoran luiskahtamisen vaara, joskin pieni sellainen. Eli ei kannata kauheesti mitään nostella sen jälkeen. No, ei varmaan tulis mieleenkään... Terkka kysy että meneekö jo hermot? :D No, kieltämättä kyllästyttää, mutta täytyy yrittää vaan ajatella että parempi vaikka rv:lla 42 kun 30 (viitaten Vauvelihaaveen linkkiin... :( ). Olo ei ole ihan mahdoton, mutta eipä tässä kauheesti mitään kuitenkaan osaa ja jaksa enää tehdä... Toisaalta tällanen tuskastuminen on vaan hyväks, niin ei muista kauheesti sitä synnytystä jännittää, vaan on ihan valmis sinne synnärille lähtemään!! Eilen näin päikkäreillä unta, että vauva alko vaan yhtäkkiä syntymään siinä kesken unien, mutta sitten vetäytykin takasin. :eek:
Nyt kun rv 40 tuli täyteen, niin johan on tekstarit/meilit/soitot lisääntyneet! Tekee aina mieli sanoo, että eiköhän me oltais ilmotettu jos jotain ois jo tapahtunu... Tai sitten kysymykseen "Oot vielä kotona?" vois vastata, että oon kyllä tässä just synnytyssalissa, soitatko vähän myöhemmin...? Onneks nää yhteydenotot on kuitenkin sellasilta immeisiltä, ketkä muutenkin pitää yhteyttä.
Joo, mutta yritetään kaikki vielä jaksaa!

Pauline 40+1

 
Mulla ei onneksi puhelin soi. Kaippa sukulaiset ja kaverit tajus, kun mä sanoin, että jos alkaa ees pieniä kysymyksiä tulemaan, niin puhelin menee kiinni. :LOL: Kiltisti oottavat, että ilmoitan.

Viipi&Vilperi 39+1
 
Mulla vähän sama tilanne kuin sulla...ollut suppareita joka päivä eikä tiedä miten ne avaa tota kohdunsuuta...ei tässä oikein tiedä mitä tekis..mullekin sanoi kätilö sunnuntaina että voin jäädä osastolle...onneks en kuitenkaan jäänyt koska nyt jo keskiviikko eikä ihmeitä oo tapahtunut..
 
maanantai iltana kotiuduttiin :) poju syö ja nukkuu :whistle:
siskot hoitaa vauvaa..ei oo apulaisista pulaa..vanhempi tyttö on mustis vauvasta.muut kun mie tai isukki ei sais pitää sylissä :D

juu,tosiaan sairaalassa oli nettiyhteys.

kolmella eri osastolla siel olin...vähä oli ruuhkaa siel..piti sit muutella huonetta ja kerrosta.

mieh ja poju 1vk
 
Voi tätä väsymystä :D Mä heräsin aamulla reippaana jo ennen kahdeksaa ja valvoin reilun tunnin, sit alkoi taas hurjasti nukuttaa, ja ajattelin, että otan ihan pikkuriikkiset päikkärit, niin nukuinki yli kahteentoista :LOL: Liekö sit kroppa tahtoo kerätä voimia... Viime yönä nimittäin supisteli ihan kivasti. Tai siis illalla alkoi (olisko ollu sen ansiota, kun kävin tekee pitkän ja reippaan kävelylenkin siinä toivossa että jotain alkais tapahtua) ja kesti muutaman tunnin, sit viimein yhden jälkeen nukahdin.
Tosin eivät olleet mitään kovin kipeitä, mutta aika paljon niitä kuitenkin tuli (välejä en kyl laskenu). Ja nyt enää sellasta menkkakipumaista juilimista alavatsalla. Toivon niin et jotain tapahtuu lisää tuolla kohdunsuulla :xmas:

Ja nyt taidan lopettaa myös tämän käänteispsykologisesti ajattelun :D Sairaalakassia en ole pakannut valmiiksi, kun olen odottanut että synnytys alkaa todennäköisemmin silloin, jos kassi ei ole valmiina :LOL: Mutta jospa sen tänään katsois valmiiksi, ja vauvan hoitolaukun myös. Oon kyl miehelle sanonu, mitä sinne pitäis laittaa (harso, pari vaippaa jne.), että osaa sit ottaa mukaan.
 
Mä olen vaan vetäytynyt murjottamaan :snotty: Alkaa raivostuttaa tää odottaminen ihan tosissaan.. jos mene yli, mä tarviin psykologin, ihan varmasti :ashamed: En tajua miks otan tän nyt niin raskaasti.. KIITOS kaikille tsempeistä.. Tuntuu vaan että nyt ei auttais muu kuin se että vauva syntyis.. :snotty: :/

Aamulla viidne maissa heräsiin siihen kun alaselkää poltteli.. sitä poltteli sit ihan puolille päivin asti... sit se loppui.

Mistä tietää jos sitä lapsivettä tihkuu ihan ihan pienissä erissä???? Kun siis tuntuu että mulla on jatkuvasti housut vähän märät, siis ihan vähän.. :/

Lähdetään mun äidin ja lasten kanssa pururadalle ja tasan vedän yhden ison ylämäen niin lujaa kun vaan pystyn :kieh: jospa se antais vähän potkua tähän touhuun... :)

Heidi ja poitsu 39+4 :heart:
 

Yhteistyössä