***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

tsemppiä huomiselle,ai sä joudut jo yöksi sairaalaan??
tuu mahd.pian kertoo miten meni...
huomenna sulla ja allunmammalla onki varmasti jo pikkuset maailmassa........
toivotaan tietty et muillakin ni loppuu kärvistely!! :heart:
 
Tämä täti on edelleen yhdessä kasassa... :kieh:

Neuvolassa kävin tänään ja kaikki on hyvin, sanoin juuri terkalle, että jollen tietäisi missä vaiheessa raskaus on, voisi luulla olevan vaikka viikko 35. Eli mä oon ihan elämäni kunnossa noin niinkuin fyysisesti :)

Sain tänään ajan käynnistykseen perjantaille 20.7. mutta toivotaan nyt, että luonnollisin keinoin saataisiin tämä pirpana maailmaan.

Onnea kaikille vauvoista ja koittakaa te muut yliaikaiset jaksaa, kyllä ne kaikki ovat joskus ulos tulleet! :LOL:

Parisienne 41+1
 
Hellou.. Tänään on neuvolassa käyty ja oli vaavelin pää niin alhaalla ettei saanu otetta siihe.. oiskohan ees mitään toivoo et tulis pian maailmaan!
Tänään siis la, mut ei mitään kummempaa paitsi mitä nyt jo yli viikon tuntunu koko alapää ihan puutuneelt.. ja selkä sattuu tosi paljon.. :/ No mut..

Tsemppiä kaikille muille loppuodotuksen tuskaan.. :D ja onnea viel kerran kaikil synnyttäjille!!

Kirjottelen taas kunhan saan aikaseks.. :)


Sammakko ja tiitiäinen 40+0
 
Joko on alkanu tapahtuun? Ite kävin käyrillä TAYS:ssa ja antovat aamuks käynnistysajan. Koko päivän oon yrittäny lenkkeillä ja TAYS:ssakin juoksin portaat ylös asti ja takasin alas niin että jalat oli pettää alta, mutta ei juuri supistele. Tai käyrällä supparit näky, mutta ite niitä en tuntenu lainkaan. Muutama lähtöä enteilevä suppari on tullut mutta niin harvakseltaan ja epäsäännöllisin välein että saattaapi mennä aamuun tuo lähtö. Voi kun ehtis vielä tänään vääntään tuon mukulan maailmaan niin pääsis aamulla kotiin...
 
Paljon sulla on nyt viikkoja? Meinaan kun käynnistää sen huomenna? Niin ja taysiin mäkin olisin menossa... :whistle: Jos tää vaan lähtis syntyy niin ehkäpä siellä nähtäs... :D Mä oon kans tänään tehny kaikkeni että synnytys alkais, mutta tuntuu että mitä enemmän mä yritän niin sen vähemmän tapahtuu. Pitäis kai vaan mennä vaakatasoon niin varmaan alkais tapahtuu.. :/

Limatulppaa tulee (mikä ei kyllä kerro mitään) ja hirvee paino tuolla alhaalla. Mutta lähdin sit lenkille kun ajattelin että jos ne supistukset alkais siitä voimistuu, niin ei, nehän stoppas kun seinään.. :eek: :kieh:
Mitäs tää nyt meinaa? |O
No toivon että ne alkais yöllä..... :saint:
Ja toivottavasti mä en innostunu nyt liian aikasin :ashamed:
 
Mulla on viikkoja 40+2 ja käynnistävät huomenna koska lapsivesi meni aamulla. Eli käynnistävät nykyään onneks vuorokauden päästä vesien menosta ettei tulis tulehduksia. Mulla tää mukelo vaikeni tyystin vesien menon jälkeen (siis tihku vaan vaaleanpunaista lapsivettä muutaman rkl:n verran aina satunnaisesti) joten halusivat että käyn käyrällä. Alottihan tää sitten liikkumaan TAYS:n pihassa ja pisti hälinät pystyyn käyrällä ollessa kun ne remmit alko puristaan. :D Nyt vaan toi iskias hermo kiukuttelee enkä voi juuri lainkaan enää seistä muuta kun supistusten aikana joita on nyt tullu onneks 15-20 min välein muutama. Jospa sitä yöllä pääsis lähteen. Ja nyt taitaa tulla taas....

Olikin pieni suppari, tai siis lyhyt.

Pari uutta supparia taas pääsi tulemaan ja selvästi vie eteenpäin eli mä ainakin taidan yöllä lähteä. Toivottavasti taysissa nähdään. Huhujen mukaan siellä on täyttä osastoilla kun vammala on suljettu ja kaikki kuulemma tähtää lapsenteon kesäloma aikaan, että mahtaiskohan saada edes käytävä paikan. Mutta synnytyssaleissa kaiketi tilaa pitäs olla, ettei käytävällä tarvi synnyttää... B)

 
Meille syntyi siis poika 13.7. rv:lla 40+3. Mittaa 52.5 cm ja painoa 4165 g. Ihan kohtalaisen kokoinen jäpikkä siis! =) Maailmaantulo kesti kuutisen tuntia, josta ponnistusvaihe 4 min. Poitsu on aivan ihana ja rauhallinen.

Onnea muillekin vaavinsa jo kainaloon saaneille! Muille kärsivällisyyttä, se palkitaan!!

Vaavilleen täysin sydämensä menettänyt Pauline :heart:
 
Elikkäs pieni tytöntylleröinen syntyi 10.7, klo 16.30. Pituutta tytöllä 50cm ja painoa 3180g. :heart:

Synnytyksestä jäi hyvä mieli. Sairaalaan mentiin n.13.30 ja tyttö syntyi 16.30. Ponnistusvaihe 5min. Spinaali toimi mun kohdalla todella hyvin. Nyt sitä täällä kotona opetellaan taasen vauva-arkea..

Onneksi olkoon kaikille vauvan jo saaneille! Voimia ja jaksamisia synnytystä vielä odottaville!

Kukkaistyttönen ja vaavi 6vrk:tta :heart:
 
...vaikka ootki jo taysissa..

Mä en sit lähteny. :headwall: Hyvin nukuttu yö takana :kieh:
No on aika huono olo edelleen mutta supistukset kadonnu täysin..
Luulisin kuitenki ettei enää kovin kauan mee. :saint:

al 38+2
 
Täällä edelleen kokonaisina. :/ Mulla eilen neuvola jossa kaikki OK. Supistuksia ei juurikaan ole ollut vain vihlontaa tuonne kohdun suulle. Sain ajan äitipolille vasta 27.07 ja sanoivat sen olevan sit viimeinen takaraja milloin käynnistetään mutta saapas nähdä. Toivottavasti ymmärtäisi syntyä ennen sitä.Hermot alkaa täälläkin jo kiristyä kun on koko ajan semmoinen odottava olo. Maha on niin suuri että se painaa mun keuhkoja ihan lyttyyn ja se ei tunnu mukavalle...Onneksi saan vielä nukuttua suht hyvin .Kohdun korkeus vaan on koko ajan noussut nyt oli eilen 38 cm. Ei siis tietoakaan laskeutumisesta. Vaikkakin terkka sanoi pään olevan hyvin alhaalla? On tainnut ottaa tilan haltuun ns. ;) .Taidan alkaa pesemään ikkunoita jos se vaikka auttaisi.
Sirkku ja Vesseli 40+1
 
Onnea taas niille, joilla on käärö sylissä. :flower: :heart:

Eilen en jaksanut tulla koneelle istumaan, kun juoksin kaupungilla asioitten perässä. Ja kävin siellä neuvolassa. Vilperin pää on todella alhaalla, protskut oli yhellä plussalla, sf-mitta oli 32 cm. Oli kasvanut takas sentin. Taitaa johtua siitä, kun oli eri mittaaja. Ja seuraava neuvola on sitten ens maanantaina. Toivottavasti mä oon silloin Vilperin kanssa kotona. Mutta toivossa on hyvä elää. :D

Viime yönä supisteli kyllä aika reippaasti, mutta vielä mä kotona oon.

Viipi&Vilperi 40 tasan
 
Onnea vauvan saaneille :flower: :heart: :flower:

Oma napa Nyt on takana hyvin nukuttua yö :D ja muutenkin onnellinen olo. Eilen illalla mies teki aloitteen kivaan s:ään ja se sitten olikin oikein kivaa :D ja Imovane auttoi todella hyvin nukkumaan. Nukuin 10 tuntia ja kävin vessassa vain 2 kertaa!!! :eek: Pisin yhtenäinen unijakso oli 5 tuntia. Nyt tuntuu, että jaksaa taas vaikka 2 viikkoa vielä (vaikka vain viikko tarvitseekin enää jaksaa).

Nyt lähden maalaamaan pinnasänkyä toiseen kertaan. Mukavasti on taas supistellut tänä aamuna, liekö kunnon yöunet auttaneet ja alkaisiko vaikka pian jo tapahtua...? :whistle:

jossu + vili 40 tasan
 
onnittelut vauvan saaneille!! :flower: :flower: :flower: :flower:

käyn täällä välillä kurkkimassa :D hassua,mut kaipaan sitä masua ja jännäilyä millon lähetään :ashamed: mut niitä vaivoja ei oo ikävä :whistle:

mieh ja poju2vk :heart:
 
....vaikka ei minua ole pyydettykkään :ashamed: että Allunmammalla kaikki hyvin ja poika syntyi siis aamulla noin 9.06.Molemmat voivat hyvin.Olemme samalta paikkakunnalta ja kavereita,enkä malttanut teille tulla kertomaan kun puhelimeni piippasi.Hän saa loput tulla sitten kertomaan itse.


Itse olen vielä yhdessä koossa 37+4 ja voisin jo masusta luopua;)


Voimia heinäkuisille!


Kassu elokuisista
 
onnitteluja taas kaikille poksahtaneille! :flower:

Täällä sokerirasitustestin arvot koholla.. mutta en nyt tiedä tehdäänkö asialle ihmeitä, kun viikot kuitenkin 39+1.. kävin neuvolassa tänään, sanoi tuosta painon noususta ja sokereista, että voi ruveta kattelee mitä syö ja anto oppaan terveelliseen ruokavalioon.. en mä nyt jaksais enää ruveta mun herkuista luopumaan :| täällä ei enää merkkiäkään, että lähettäs synnyttämään.. Hirveen moni kysyny, että jännittääkö, mut ei mua kyllä yhtään, siis pitäskö tässä ruveta jännittämään? :eek: jännittääkö muita? kun en oo edes käyny synnytysvalmennuksessa, että kai mä nyt osaan sen sit synnyttää vaikken oo opetellu puuskuttamaan?? neuvoo ne kai siellä sitten?? :ashamed:
täällä on vähän tylsää.. kaikki tuntuu olevan päivisin töissä ja sit kun mies pääsee töistä, niin se on aina niin väsy.. mä varmaan kohta masennun tänne.. onneks se vauva tulee kohta, niin riittää tekemistä.. jos se isikin siitä piristyis..
Eipä täällä muuta

mie ja omppu 39+1
 
Tä: Mulla laitettiin ompeleet, hakasista olisi kyllä varmasti jäänyt nätimmät arvet (niinku silla nyt olisi hirveästi väliä mutta...) kun näistä ompeleista jää aika leveälle alueelle jäljet... Huomioin muuten että edellisissä sektioissa ei tehty näin pitkää leikkaushaavaa kuin nyt.

:flower: :flower: Onnea hirmuisesti uusille vauvan saaneille heinäkuisille!


Meillä alkanut tulla jonkinnäköistä rytmiä elämään nukkuu kolmisen tuntia ja syö rintaa...maitoa tuntuu riittävän...eilen oltiin neuvolassa ekaa kertaa ja 20 g vajaa syntymäpainonsa jo nyt eli ihan ok. Illat menee imiess ja se kyllä väsyttää äitiä tosi paljon.

Nyt saan levätä vauvan kanssa kun muu porukka läks TYkkimäkeen päiväksi....

Terkuin remutar ja poikeliini reilu viikon ikäinen
 
Ehjänä vieläkin... Mutta kivasti on ruvennu tuntumaan supistuksia. Kun oikeastaan tätä viikkoa ennen en oo tienny mitään koko raskaudesta. En oo kummemmin huomannut edes mitään harjoitussuppareita. Mutta nyt on ruvennu tuntumaan. Toissa yönä nippaili vähän väliä ja valvoin niitten takia kolmeen asti. Jänskätti koko ajan että rupeaako ne sattumaan kunnolla. Nyt ne on lähinnä sen tuntuisia kuin olisi joku kiristysvyö tuossa keskivartalolla, mut ei satu.

JoannaH 39+2
 
Mie en kyllä kysy tuolta madam mammalta enää yhtään mitään. Taas meni ennustus pieleen.. :headwall:

Hei!

Korttieni mukaan odottamanne vauva on poika ja syntyy 17.7.2007. Lisäksi saatte tytön helmikuussa v. 2011, pojan kesäkuussa v. 2015 ja tytön toukokuussa v. 2019.

Terv. Madam Mamma

Tai no onhan tässä vielä päivää aikaa mutta enpä usko että tälle päivälle enää ehtii. Niin, aikaisempi ennustus oli että saan kaksoset joulukuussa 2006. :|

(älkää ottako vakavasti, ku en minäkään... :D )
 
Tasan laskettuna, eli 14.7 aamulla kello 7.23 :heart:
Mitat 3230g ja 49.5cm

Tänään kotiuduin, ihana olla kotona! Mutta jäbä jäi lastenosastolle, jonne se vietiin sunnuntaina päivällä :( Tulehdusarvot oli noussu, joten sillä on nyt päällä ainakin 5pvän antibiootti. Voi mun raukkaparkaa!! |O Kanyyli ensin ohimoon ja sitten se siirrettiin jalkaan.. ja ne kaikki neulalla tökkimiset!!! |O
Osasto täynnä kesäsijaisia jotka ei tiedä mistään mitään eikä osaa mitään. Kaikki meni alusta asti päin helvettiä, mä sain sen veepää-kätilön........

1.15 on menty saliin, ja mä tärisin kylmyyttä jo vastaanotossa. Se kätilö valitti mun tärinästä, et muka jännitin supistusten välillä. Ei uskonut kun sanoin, et mulla on KYLMÄ. Vasta 2.20 on mitattu lämpö, ja mulla oli noussu kuume 39.6 asteeseen. Ennen lämmön mittausta pyysin pari särkylääkettä pääkipuun ja kun itse kyllä tietää, jos kova kuume nousee. No, sen jälkeen sain sitten kylmää liuosta ja antibiootteja suoneen et kuume laskis. Siinä vaiheessa jäbän sydän löi jotain 203 ja siitä ylöspäin. Joskus kolmen maissa lääkäri tuli ja puhkas kalvot ja laitto pinnit pojalle päähän et näkee sydänäänet paremmin ja saa verinäytteen tulehduksen varalta. (ei ollut)
Mä itkin ja huusin ja oksensin supistusten huipulla, enkä silti saanut kivunlievitystä vaikka kuinka siltä kätilöltä anelin. Oltiin miehen kanssa kahdestaan suunnilleen koko ajan, ja pyysin miestä aina painamaan kelloa ja anelin joka kerta jotain siihen kipuun silti mitään saamatta. Supistusten tehostukseen sain tipan kautta jotain ja sitten reisilihaksiin kohdunkaulaa rentouttavia ruiskeita 2, kun paikat aukeni niin hitaasti (?) ja vihdoin joskus 5-6 aikaan sain epiduraalin (olin silloin 5cm auki) kun mies ärähti niitä vihdoin jo antamaan jotain. Pari kertaa sain huokaistua helpotuksesta kun se alkoi vaikuttamaan enkä ollut enää niin kipeä, ja siitä sitten suoraan jäbä alkoi tunkemaan itseään aina vaan alemmas ja ulospäin. Pari koeponnistusta.. ja sitten olikin huone täynnä ihmisiä. 4 tätiä repi mua jaloista ja jostain ja huusi yhteen ääneen mua ponnistaa, ja lääkäri veti imukupilla jäbää ulos. Voi luoja sitä kipua :eek: Mä vaan yritin ponnistaa ja lopuksi aina huusin vaan ääneen ku se oli niin kamalaa ja teki niin kipeää, imukuppi repi paikat ja sitten se leikkasikin tuon alakerran auki. Ja joku niistä tädeistä repi ohimennen multa kanyylinkin melkein kokonaan pois paikoiltaan, ku ne repi mua tosiaan kaikki 4 jaloista ja varmaan sitten käsistä. Kun itku kuului niin mä vaan itkin onnesta kun se tuska oli vihdoin ohi ja tärisin ja mies tuli siihen suukottamaan mua kaiken sen kärsimyksen jälkeen. Makasin siinä vaan silmät kiinni ja kuuntelin mitä tapahtuu, siinä vaiheessa katsoin kun mies leikkasi napanuoran ja sitten taas vaan olin. Mä olin ihan loppu kaikesta siitä kivusta ja mua vaan itketti kun jouduin koko yön siellä kitumaan eikä kätilö voinut antaa mulle mitään lievityksiä, hoki vaan et ilman kipua ei synny lapsia.
Sitten onneksi vaihtuikin kätilö, joka haki ensin lääkärin ompelemaan syvimmät paikat kiinni ja ompeli itse sitten loput. Se kätilö oli tosi kannustava ja laittoi paaaljon puudutusainetta alakertaan, sanoi et mä oon kärsiny jo niin paljon et hän ei halua enempää mulle. Se kätilö oli ollut kans ponnistusvaiheessa siinä kannustamassa mua ponnistaa, eli oli siinä vaiheessa tullut siihen mukaan. Suihkuun en jaksanut mennä, niin se vähän pesi mua siinä sängyllä ja jutteli mukavia rankan yön jälkeen. Sitten saatiinkin kahvit ja syömistä ja jäbä siihen viereen, jonka jälkeen mentiin osastolle. Yks yö saatiin siellä yhdessä nukkua ja olla ennenku tuli sunnuntai ja vei jäbän pois.
Vasta jälkeenpäin sain kuulla, et loppuvaiheessa lapsivesi oli ollut vihreää. Imukuppihan tuli kuvioon sen takia, et jäbän sydänäänet romahteli ja nousi ihan liikaa, ja syynähän oli sitten napanuora kaulan ympärillä, mut ei se ollut tiukalla niin ei ollut hapenpuutetta. Mut kiire oli tullut, kun ei tiennyt mikä se tilanne siellä jäbällä on kun sydän hyppii miten sattuu.
Ja synnytyksen kesto oli 10h38min, 5min ja 6min.

Tuo lapsiosasto sitten hukkaa verikokeita ja tökkii uudestaan ja on täynnä kesäsijaisia. Tänään kun mentiin jäbää kattoo ennenku kotiuduin, niin siellä se makas yksin hereillä syötettynä puklaukset naamalla ja lisää tuli. Uskotteko, että pistää hieman kiehuttamaan....... vatun neidit, sellasia nuoria likkoja mesta täynnä ja juoksevat vaan lekureiden perässä tai juoruamassa |O
Mutta nyt alkaa ahterissa tuntua vähän turhan paljon tämä istuminen, niin katsastellaan asioita taas toisella kertaa.

Koittakaahan odottajat vielä jaksella hetken aikaa!! :saint:
 

Yhteistyössä