**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

Meillä on nyt hyvä rytmi.
Herätää 8-9 aikaa. Ensimmäisille päiväunille käy klo 11.00 aikaa ja herää 14.00 maissa. Toisille unille käy 16.00 ja herää 17.00 aikaa. Yöunille käy 20.00 ja yöllä herää 4 aikaa syömää.

Illalla iltavelliä annan klo 19.30 ja siinä menee se puolituntia niin kasilta poika on jo sängyssä. Tämän rytmin kun poika nyt pitäisi jonkun aikaa.

Neiti-84 ja poika 4kk
 
Neiti-84: Hieno rytmi teillä! Meillä tytöllä tosiaan koko vuorokauden unimäärä suunnilleen sama kuin teidän pojalla yöunet... Jos laittaisin tytön nukkumaan 20.00, niin heräisi "aamuun" jo 4.00!

En mä niitä pitkiä päikkäreitä taida saada lyhennettyä, kun olen aikaisten herätysten takia niin väsynyt silloin, että nukun mielellään itsekin päiväunet samaan aikaan tytön kanssa. Kokeilenpa toista kikkaa, eli laitoin neidin tänään myöhempään nukkumaan - vasta tuossa vartti sitten nukahti 22.45. Jospa meillä huomenaamuna nukuttaisiin edes seitsemään saakka...
 
Niin se van nyt sitten on meidän neiti 5kk ja muutaman päivän päälle ryömii!!!
Hitaasti mutta varmasti ja tarpeentullen löytyy vauhtiakin :LOL: :LOL: .

Oli se hyvä että laitoin joululiinan olkkariin jo pikkujouluksi niin ehtii muutaman päivän siinä olla.. Mun motto on tässä vaiheessa että otan liinan pois kun rupiaa kiinnostamaan. Miksi tahalleen toista kiusaisin kun ehdin muina jouluina tuota taas pitää...

Muuten meillä menee ihan kivasti. Tänään maisteltiin naudanlihaa ja puuroista on mennyt riisi, kaura ja vehnä.

Joululahjat ovat melkein kaikki hankittu että kohta meidän puolesta saapi joulu tulla jollottaa.

 
Hei vaan kaikille!

Täällä vielä ollaan ja Amilio kasvaa kovaa vauhtia. En kerennyt koskaan tulla kertomaan 4 kk neuvola kuulumisia ja ens viikolla on jo 5 kk neuvola...

Mutta poitsu siis oli 4kk neuvolassa 64 cm ja 6.270 kg. Pari päivää tuon neuvola visiitin jälkeen tuli vihdoin ensimmäinen hammas läpi ikenestä. Johan sitä olikin jo kuukausi kuolattu :LOL: Itseasiassa kuolaus on nyt hieman vähentynyt kun hammas puhkesi. Vaikka on tuo paidan etumus ihan märkä koko ajan silti...

Selältä mahalleen käännytään jos sattuu kiinnostamaan. Yleensä ei kiinnosta, vaikka mahallaan tykkää ollakin.

JoannaH: Törmäsin sun kuvaan jollain roolitus sivulla :D Tiedätkö jotain sivua, jonne voisi ilmoittaa itsensä statistiksi? Ruotsissa toimin statistina muutamissa TV- sarjoisssa ja rakas mieheni teki ihan mainoksenkin. Olisi kiva jatkaa "harrastusta".

Mut löytää muuten myös Facebookista jos haluaa. hakusanaksi vaan marjoneva, ei montaa vaihtoehtoa tule. Pistäkää vaan viestiä että ootte täältä jotta tajuan hyväksyä ;)

Oi ihanuus! Taisin saada sykerön ekaa kertaa omaan sänkyyn nukahtamaan!! Ja ilman tissiä :D On nukkunut meidän välissä tähän asti, aluksi lähinnä sektiohaavan takia (oli vaikea nousta sängystä) ja sittemmin mukavuuden halusta. Kaveri vaan liikkuu niin paljon, että saan välillä kalastella melkeen jalkopäästä takaisin ylös... :headwall: Elikkä ei oikeen toimi tuo järjestely enää. Pitäkää peukkuja mulle että toimisi tuo sängyn vaihto! Muuten herää vain kerran yöllä syömään, joten jos mamma vaan jaksaa pysyä yösyötön hereillä niin... :whistle:

 
Täällä ei käännytä vieläkään. Ei oo ees mitään yritystä. Mahallaan olo on ihan tyhmää. Suuttuu jos mahalleen laittaa.

Yöt on edelleen yhtä h*lvettiä... Viime yönä laskin niin nousin 23 kertaa :/

Päiväunia ei nukuta kun ihan pikkutorkkuja vaan.. max 30min. ja saa nukuttaa sitä ennen tunnin ajan ennen ku nukahtaa...Nytkin tuossa vaan kitisee väsymystään mutta kun ei voi nukkua niin ei voi :(

Viime yönä päätin, että ei enää yhtään lasta tule tähän perheeseen...

Ens viikolla on sitten 5kk neuvola.

Nyt pakko mennä yrittää laittaa tuota nukkuu....

Lotta84 ja Eetu 6päivää vaille 5kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Allunmamma:
JoannaH: Törmäsin sun kuvaan jollain roolitus sivulla :D Tiedätkö jotain sivua, jonne voisi ilmoittaa itsensä statistiksi? Ruotsissa toimin statistina muutamissa TV- sarjoisssa ja rakas mieheni teki ihan mainoksenkin. Olisi kiva jatkaa "harrastusta".

Mut löytää muuten myös Facebookista jos haluaa. hakusanaksi vaan marjoneva, ei montaa vaihtoehtoa tule. Pistäkää vaan viestiä että ootte täältä jotta tajuan hyväksyä ;)
Naamakirjaan kutsua laitettu! :wave:

Oliko sivu roolitus.fi? Luulin että minut olis poistettu sieltä jo ajat sitten... sopimuksen pitäny päättyä pari vuotta sit. Hämärää touhua..
Niin, kannattaa ilmottautua vaikka jonkin harrastajateatterin listoille. Meidän teatterille tulee aina silloin tällöin ilmoituksia, et haetaan avustajia, ja teatterilta laitetaan siitä tieto kaikille sähköpostilistassa oleville. Ja sitte vaikka roolituspalvelun Tutsalle ja Piialle kannattaa ilmottautua, jos asuu etelä-suomessa.
 
Lotta84, ei meilläkään vielä kääntyillä. Nyt on jo parin päivän aikana tullu muutamia yrityksiä, mutta huonolla menestyksellä. Ei kai ole kiire kun ei muutenkaan mahallaan viihdy. Kaikki aikanaan =) Ja tosi paljon voimia sulle jos teillä ei nukuta. :hug: :hug:

Mites jouluvalmistelut sujuu? Meikäläinen aloitti perusteellisen siivouksen jo viikko sitten, niin kai se on jouluks valmiina. Isomman tytön huone olis jo siivottu, joten 7 huonetta siivoamatta... Ja lahjoista ei tietoakaan :ashamed:

Jaahas... Taitaa Iina heräillä aamutorkuiltaan, joten pitää mennä potun tekoon.

Mä ja Iina 4kk ja viikko
 
pollerolle
Apuva:kaikki joululahjat vielä hankkimatta |O .Miten tää aika meneekin näin pirun äkkiä.

Neitillä meinasi olla ongelmia tuon ihon kanssa.Sellasta kuivaa ihottumaa ja epämääräsiä näppylöitä oli pepussa ja sitten myös selässä.Pelkäsin ensin että johtuuko kestovaipoista mutta sitten tosiaan "ihottuma" levisi myös selkään.Vaihdoin pesuainemerkkiä ja annoin ahkerasti ilmakylpyjä (sekä pahimmillaan kun oli niin kortisonirasvaa) ja nyt iho on taas melkein normaali.

Konttausasentoa kovasti neiti mallaillee,varmaan kohta lähtee konttaamaan.Eteenpäin neiti kyllä liikkuu,ei varsinaisesti ryömi mutta jotenkin pääsee liikkumaan ympäri olohuonetta.

Meillä muuten käytetään lapsityövoimaa:isommat lapset (5v ja 4v) saivat omat huoneet niin silloin sovittiin että siivoavat omat huoneensa itse.Eihän se mitenkään tarkkaan siivottu ole mutta oppivatpahan tekemään kotitöitä pienestä pitäen.Kovasti tykkäävät viedä matot pihalle ja imuroida.

Jaaha pitää varmaan lähteä pihalle lasten kanssa vaikka on niin pimeä ja synkkä päivä että ihan masentaa.

pollerolle ja neiti ensi viikolla 5kk
 
Lotta84: Teidän kukkumiset kuulostaa todella rankalta! Voimia, voimia ja vielä kerran voimia! Saatko itse nukuttua jossain välissä, siis auttaako mies tai joku läheinen? Pakkohan on sun on saada joskus itse nukuttua!

Voisiko taustalla olla allergiaa?

Oletko lukenut kirjaa "Pehmeä matka höyhensaarille"?
http://www.myllylahti.fi/kirjat/2020508.htm
"Kirja on mainio opas unihäiriöistä kärsivien pienten lasten äideille. Pantleyn opeilla vauvan saa nukkumaan rauhallisesti koko yön."

Itse en ole kirjaa vielä lukenut, mutta jonotan sitä kirjastosta. :hug:
 
*haukotus* Onko muilla paljon tissuttelevia vauvoja? Meillä tyttönen heräilee 3-4 tunnin välein yöllä ja rauhoittuu vain tissille. Päivisin maistellaan jo kiinteitä, joten tuhtimpi ruoka ei ole ainakaan yöunta pidentäneet.
Alkaa äiti olla jo rättiväsynyt, koska yhtäkestoinen uni on ollut 5 kk aikana maksimissaan tuo 4 tuntia...
 
pollerolle
Unikonna: Meillä neiti syö myös noin neljän tunnin välein yöllä.Välillä oli jo paljon pidemmät syöntivälit(5-6h)mutta nyt taas usempi viikko mennyt 4tunnin syöntivälein.Lisäksi vielä pari kertaa yössä kitisee,itkee tai jutella höpöttää.Tissiä en tuolloin anna vaan laitan peiton tiukasti ympärille ja yleensä rauhoittuu siihen.Niin ja meillä mennään edelleen täysimetyksellä.

Eikä ne yöt ainakaan meillä ole vanhempien lasten kohdalla helpottuneet kiinteiden alotuksen jälkeen.Toivottavasti tämä vauva alkaisi sitten nukkumaan läpi yön ilman heräilyjä kun aloitetaan kiinteät.Meillä keskimmäinen nimittäin jatkoi tuota itkeskelyä ja yöheräämistä 2 vuotiaaksi asti ja se ei ollut yhtään mukavaa.Mutta hengissä siitäkin selvittiin.
 
unikonna Tääl on myös rättiväsynyt äiti. meitin poika herää yöllä usesti. 2-4tunnin välein. Vaikka kiinteää olen kokeillut mut ei mitään vaikutusta. Ei auta mikään muu kuin tissi.

Miedän mies on päättänyt olla sitten nukkumatta päikkäreitä. Ei saa nukkumaan kuin MAX. 2 tuntia päivässä yhdet päikkärit nukkuu. illalla saattaa torkahtaa syliin jo katotaan telkkaria n.15-30 min. Mut silti menee vasta nukkumaan 22-23.30. Vähän välillä kaipais omaa aikaa, mieskin on ollut viimeaikoina niin paljon töissä. Sitten kun on ollut niin paljon pojan kanssa ettei osaa oikeen viihtyy yksin. seuraa kaipaa koko ajan. pitäis olla jotain hööpöilemässä tai leikittämässä.

Huomena on 5kk neuvola. Tuleeko sillo muka joku rokote? mikä se on?

Joten huomiseen...
 
Meillä rytmi on vieläkin sama, onneksi. Yöt on nyt rauhottunut.
Kun aloitin pojalla vellit, yöt meni tosi hyvin. Heräsi joskus 4 maissa. Sitten yhtäkkiä poika päätikin herätä 3 kertaa yössä. 00.30, 03 ja 05 maissa.
Yksi ilta sitten jostain syystä laitoin makkarista patteria pienemmälle vaikka itse palelen. Siitä lähtien poika on herännyt 4-6 maissa yöllä kerran syömää.
Olen kyllä päivällä huomannut että meidän poika on tosi kuumaverinen. Itse palelen ja tutisen mutta pojalla on kuuma. Joten nyt meidän makuhuoneessa on patterit pienemmällä ja poika nukkuu hyvin. Äiti saa pitää taas paljon päällä yöllä ja peiton korvissa. :LOL:

Kiinteitä meillä jo syödään. Nyt nekin on vasta alkanut pojalle maistumaa. Mutta aika pieniä määriä viel menee.

Neiti-84 ja poitsu 4kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Auroora:
unikonna

Huomena on 5kk neuvola. Tuleeko sillo muka joku rokote? mikä se on?

Joten huomiseen...
Taitaa olla tehoste siihen rokotukseen joka annettiin 3kk neuvolassa. Neovolakortin takaosasta löytyy rokotusohjelma johon ainakin meidän th on merkinny mikä annetaan milloinkin :)


Meillä on tänään 4kk lääkärineuvola. Vähän myöhässä juu, pojuhan on kohta jo 5kk. Mut perui meidän edellisen ajan kun lääkäri olikin lomalla :/

En sit tiedä pitääkö meidän mennä ennen joulua vielä uudestaan ottamaan se rokotus :headwall:

Julius oppi kääntymään mahaltaan selälleen kaksi viikkoa sitten tiistaina ja selältä mahalleen viikko sitten tiistaina :D Ahkerasti hän sitä harjoittelikin mutta samantien kun pääsi ympäri niin olis ollut jo lähdössä ryömimään. Jos joku pitää kättä tms jalkojen takana niin pääseekin eteenpäin jo.

Huh, joulu tulee kyllä niin nopeasti ettei ehdi edes odottaa :xmas:
Onneksi on melkein kaikki lahjat jo hankittu, muutama enää puuttuu. Ja sitten omatekoiset :whistle: saas nyt nähdä ehtiikö mitään mutta jääkööt se tekemättä mitä ei ehdi, en aio stressata |O =)

Ainiin, ja joulukortit on vielä kirjoittamatta :xmas: Eilen vasta sain otettua kuvia niitä varten kun olin itse kipeänä ja muutenkin kaikenlaista ollu tässä...

Siksakkia :xmas: & Julius :xmas: toivottavat ihanaa ja tunnelmallista joulunaikaa kaikille heinäkuisille :wave:

http://www.aijaa.com/v.php?i=1328584.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1328592.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1328596.jpg
 
nyt sitten niit neuvolakuulumisia. Oltiinpa sitten ekaa kertaa koko perhe siel kun isukille laitettiin kans rokotus.

Paino: 6970g (6140)
Pituus:64,2cm (61,5)
Pipo:44,1 (42,8)
suluissa on viime neuvolan mitat.

th kirjoitti: "hienosti kasvaa. juttelee, seuraa virkeänä, puuro maistuu. Liharuokia seuraavaksi."

mut nyt matias hernostuu pakko mennä.

 
Onkin mennyt useampi kuukausi kun olen viimeksi täällä käynyt... (taisin käydä heinäkuussa laittamassa tietoa että tyttöä syntyi) Laiska ja saamaton? KYLLÄ! :D

Pikaisesti lukaisin läpi viimeisen sivun tekstit...

Meillä Sanni Emilia alkoi kääntymään selältä vatsalleen 2,5kk ikäisenä ja pari viikkoa sitten onnistui kääntyminen toiseenkin suuntaan. Onneksi ei vielä liikuta muuten, yritystä kyllä on...

Kiinteitä ollaan syöty jo jonkin aikaa ja yötkin nukutaan hyvin, max kerran herää syömään. Imetys on kuihtunut todella olemattomiin.. :ashamed:

En tosiaan alkanut lukemaan kaikkia sivuja, joten mitenkäs teidän muiden imetys sujuu?

Joillekin siis on tullut jo hampaitakin, aikamoinen kuola-kalle meilläkin, paita kokoajan märkä ja iho rinnasta sen mukainen. Hampaita ei vielä tunnu.

Käytiin noin kuukausi sitten lonkkien ultrassa kun lääkärin mielestä liian jäykät, ei niissä kuitenkaan mitään onneksi ollut.

Yritän nyt käydä täällä hiukan useammin =)

Iloista joulun odotusta kaikille!
 
Nyt se sit tapahtu, vihdoin ja viimein! Meidän neiti käänty salältä vatsalleen just äsken eka kertaa kovalla lattialla. (Sängyssä on menny ympäri jo jonkun aikaa...) Nyt sitä pitäis tehdä koko ajan :LOL:
Isäntää harmittaa kun ilmoitin äsken tapahtumasta, on nään Espanjassa työreissulla ja mä täällä kotona kolmen muksun kanssa temmellän. (Ja taas kuumeessa :/ )

Kiinteät maistuu neitille hyvin, ainaskin vihannessoseet. Jännä kun tuo hedelmä ei niin hyvin uppoo... Eilen muuten nauro makeesti ääneen kun näki oman vellipullonsa. Tais tyttö tietää mitä saa, tai sit aatteli et mitä sä äiti mulle tuommosta enää tarjoot :LOL:

Nyt täytyy taas mennä kun joku on vattallaan jälleen ja huuto nousee...

see you!
 
kutkutus, kyllähän tää alkaa tosiaan ottaa voimille. En saa yleensä nukuttua päivällä ollenkaan, kun Eetu nukkuu tosiaan vaan 30 min pätkiä niin ei siinä itse kerkeä oikein. Miehelläkin ollu hirveen kiireinen syksy, opiskelut päivällä ja illat ja viikonloput töissä lähinnä. Nyt alkaa hänellä onneks perjantaina koulusta joululoma ja ens viikolla on vielä pari työvuoroa ja sitten on vuoden loppuun asti lomalla. Käyttää nyt loput isyyslomat joulun yhteydessä. Muuten ois joutunu joulun olemaan kans töissä. Mulla on kans kirjastoon varaus tuohon Pantleyn kirjaan. Oli vaan aika pitkä jono, että en tiiä millon sen saa..

Viime yö oli hyvä.. Eetu nukahti 20.30. Heräsi klo 22 mutta rauhoittui tutilla. Sitten heräsi vasta klo 02 seuraavan kerran.. En muista ees että millon ois noin pitkään nukuttu. Sitten loppuyö oli taas aika risainen, tunnin välein heräili. Mutta kun sai ite nukuttua yhen pidemmän pätkän niin jospa sitä taas jaksais.

Eilen oli Eetulla 5kk neuvola. Pituus 68,3cm ja paino 8240g, pipo 44,5cm. Pituus menee kuulema +1 käyrällä ja paino 0 käyrällä. Noita käyriä pitkin tasaisesti kasvanut.

Muutenkin oli kaikki hyvin. Tällä kertaa Eetu jopa näytti taitojaan :D Yleensä ei huvita mitään esitellä neuvolassa.

Kääntymisestä sanoi, että ei oo vielä kiirettä. 7kk ikäiseks asti on aikaa harjoitella, niin menee vielä "neuvolan rajojen" sisällä.

Nyt pitää mennä valmistaa Eetulle soseita. Alotetaan nyt lihan maistelut. Saa nähä millasta mössöö sitä osaa tehä :D Kokeilemaan :D

Lotta84 ja Eetu 5kk
 
Meillä tän päivän neuvola kuulumiset:

pituutta 61cm (3kk 55,4cm)
painoa 6170g (3kk 4970g)
pipo 41,5cm (3kk 39,2cm)

terkka kirjoitti: Vauhdikas pikkuneiti. Kääntyy mahalleen, napansa ympäri pyörii. Kiljahtelee ja jokeltelee. Kasvaa nyt tasaisesti -2 käyrällä. Lihat ja viljat jo ruokavaliossa.
 
Moikka!
Tänään käytiin 5 kk neuvolassa :wave:
paino 7655g
pituus 64 cm ehkä noin, ku meinattiin karata mitasta pois...
pää 42.5 cm

Soseita syödään jo hyvin ja kaikki näkyy maistuvan mikä vaan suuhun menee :D
Meillä on otettava kohta syöttötuoli käyttöön, kun sylissä menee ihan mutkille ja sitteristä kampeaa pois kokonaan, eihän siinä tarvi kauan kerralla istua.
Vielä olen yrittänyt tissiä antaa, mutta vauva vaan kääntää pään pois
:( ehkä aamulla saattaa syödä puoliunessa ja sillonkin vaan toista rintaa ja pumpulla mä en saa maitoo ulos eli meillä tais imetys olla sit tässä ...tai no yritän vielä ja pumpulla minkä saan tuleen, eilenkin sai 80 ml vielä rintamaitoa ku oli parin päivän maidot pumpattuna, ehkä se 20 ml kerrallaan...
No eipä tässä sit muuta tällä erää :xmas:
 

Yhteistyössä