**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

No niinhän siinä sit kävi että neidillä oli tai siis on korvatulehdus... Että mua osaa harmittaa.
Räkä on ruvennut paksuuntumaan ja yskii edelleen kovin... Siis tää ei ole yhtään kivaa.
Ainut positiivinen seikka on se että ei ole kuumetta ainakaan vielä...
Yöt menneet enemmän tai vähemmän hyväntekeväisyyteen.....
No josko tää taas tästä pikku hiljaa....

Tuohon turvaistuin keskusteluun. Meillä jo hyvän tovin neiti istunut isossa istuimessa. Ostettiin hälle Brio Zento. Ja ollaan oltu tyytyväisiä
 
pollerolle
Onko kellään kokemusta sellasesta turvaistuimesta jonka voi laittaa taakse keskelle kiinni pelkällä lantiovyöllä?Sais kaikki ipanat takapenkille istumaan.

Meidän neiti muuten konttas eilen ihan oikeesti ekan kerran,olohuoneesta eteiseen.Muutaman viikon on kovasti yrittänyt mutta onnistunut aina jotenkin istahtamaan.Siis yrittäny kontata mutta sitten suoristanutkin toisen jalkansa ja käynyt istumaan toiselle kannikalle.Maanantaina tulee tuo 6kk rajapyykki täyteen.Perunaa on jo maisteltu parina päivänä mutta aika huonolla menestyksellä.Pitää kokeilla josko bataatti kelpaisi paremmin.
 
Auroora, tuota teiän istuinta ei vissiin saa selkä menosuuntaan laitettua, minen kyllä uskaltais nuin pientä siihen vielä laittaa :ashamed:

pollerolle britaxin two way eliten voi laittaa lantiovyöllä ainaki kiinni, mut en tiiä sit mahtuuko miten hyvin ku mun mielestä se on aika levee istuin.

Ite oon tuota brion zentoa kans katellu et jos sen ostais, kai se ihan hyvä istuin on...?

Eealla on alkanu tukka harventuun paikoitellen, pään oikeella puolella on ihan lyhyt tukka mut vasemmalla puolella on edelleen pitkiähaituvia, hieman hassun näköinen :D
 
Heips!
Tänään käytiin 6kk neuvolassa:
painoa 8255g ja pituutts 66 cm, pää 43.5 cm, hyvin kasvaa...seuraava on 8kk lääkäri neuvola sit maaliskuussa.
Meillä ryömitään jo melkeimpä huoneesta toiseen ja sit muu aika ollaan kontallaan ja kiikutaan edes takas ja välillä vähän toisella kankulla istutaan =)
Lauri on niin kiinnostunut jo isoveljensä autoleikeistä, että oikein hihkuu innosta päästä mukaan ajamaan autoilla!
Isoveli oli yksi päivä poissa kotoa jonkun tunnin, niin eihän meijjän vauveli viihtyny ollenkaan lattialla, muuten ku piti ite maata siellä ja esitellä autoja :D
 
:D Niilo sai eilen ensimmäistä kertaa jotain muuta ku tissiä.. aloitettiin perunalla. Oli mies vähän ihmeissään että mitä se äiti sinne suuhun tunkee, mut tykkäs kyllä.

Uskomatonta miten aika menee.. nyt viikonloppuna tulee täyteen 6kk syntymästä :eek: vauvavuosi puolessa välissä jo :(

6kk neuvolassa 8400g ja 69 cm .. Lotta84, kerrohan sinäkin miten teillä :) hauska ku kasvavat niin samaa tahtia.. :heart:

Ninniliina älä niitä pois laita, saatat tarvita vielä ;)

Mulla on nyt sitten maanantaina lääkäriaika.. nyt sen voin ääneen myöntää, mä sairastan synnytyksen jälkeistä masennusta.. olen sairastanut jo 4kk, mut olen hävennyt myöntää. eilen neuvolassa ne sai mulle taottua päähän, että tää on yllättävän yleistä, tässä ei oo mitään hävettävää, mutta tää täytyy hoitaa.. :ashamed: Mulle on ihan sama mitä tää vaatii.. tahdon vaan itseni takaisin...
 
Veeti täytti eilen 5kk, niin annoin sen kunniaksi perunaa. Oishan tuota kyllä voinu vielä täysimettää sen kuukauden lisää, mut ajattelin et aloitellaan jo pikku hiljaa. Liekkö yhtään pottua menny mahaan asti... :D Kohta neuvolaan lähtö... inhoan sitä rokottamista.. :'(
 
pollerolle
Pakko tulla hehkuttamaan:eilen puhkesi meidänkin neidille eka hammas =) Ajattelin sitten heti että no nyt ne yötkii rauhottuu kun ei se hammas enää vaivaa tulollaan mutta ei...samanlaista touhotusta yöt edelleen.Siis neiti konttaa ympäri pinnistä ja sitten alkaa huuto kun ei pääse mihinkään..siis voi tsiisus.

Karvaton koira:Meillä neiti on myös sisarusten leikeissä täysillä mukana.Varmasti on siellä missä ei saisi,vähän väliä kuuluu että tuu hakemaan Aini pois meidän leikeistä.

Mutteri : ota vaan kaikki apu vastaan mitä saat,niin olosi alkaa helpottumaan.Niin ja tuo synnytyksen jälkeinen masennus on todellakin yllätävän yleistä,eikä siinä ole mitään hävettävää :hug:
 
Paasisko viela mukaan? Olen lueskellut teidan juttuja jo raskausajasta lahtien, mutta en ole itse saanut aikaiseksi rekisteroitya. Paljon olen kuitenkin saanut tukea ja vinkkeja teidan viesteista. Kiitos siita :hug:

Olen yli kolmekymppinen ensimmaisen lapsen aiti. Olivia syntyi 24.7. Englannissa, jonka jalkeen muutimme takaisin tanne Suomeen. Nyt asustelemme paakaupunkiseudulla.

Tytto on nyt siis 5,5 kk. Painoa on jo noin 9 kiloa ja pituutta melkein 70cm. Pelkalla rintamaidolla viela mennaan, mutta kohta taytyisi alkaa maistelemaan muita makuja. Ensimmaiset hampaat ovat puhjenneet ja kovasti yrittaa paasta jo eteenpain, mutta ei ole aivan viela hokannut kuinka. Yorytmit on aikas sekaisin ja huutelinkin jo apua tuolla toisessa keskustelussa. Neiti nukahtaa tyytyvaisena yhdeksan maissa, mutta heraa sitten parin tunnin paasta sata lasissa. Jumppailee ja saheltaa pari tuntia ennenkuin nukahtaa takaisin.

Muuten on mennyt ihan hyvin ja ollaan tosi tyytyvaisia, kun tultiin takaisin Suomeen. Tukiverkosto on taalla ihan erilainen ja elama lapsen kanssa huomattavasti helpompaa.

Tassapa juttua riittamiin nain ekaksi kerraksi. Hyvat viikonloput kaikille!
 
Marikki73: Tervetuloa

Pollerolle: Tuon meitin istuin kiinnitetään lantio tai tavan vöillä penkkiin. Istuimen selkänojaan tulee kiinni tukijalka, joka tulee lattiaan ja sitten siinä on vielä hihnat, jotka tulee etupenkin alle kiinni.
 
pollerolle kiitos :) Joo, mä oon päättänyt sen ettei tässä oo mitään hävettävää.. kun en asialle mitään voi. Se vaan puhkes muhun, en ole itse sitä tietoisesti itselleni halunnut, mutta kun se tuli, mä keskityn nyt vaan toipumiseen. Kiitos tsempistä :hug:

Mä en nyt sitten tiiä.. kun Niilo on nukkunut 2 yötä tooooosi levottomasti, että johtuuko se sitten siitä kun aloitettiin ne kiinteet :/ jos masua vääntää.. ja maha ei toimi hällä enää siten ku normaalisti.. paljon harvemmin kakkaa.. no, täytyy seurailla.
 
Me käytiin kanssa tänään ostamassa herralle Maxi-cosin Priori XP. Se on kyllä kasvot menosuuntaan..Mutta kaupan ainoa selkämenosuuntaan oleva istuin oli Brion Zento..Enkä kyllä henkilökohtaisesti tykännyt yhtään siitä. Oli kovin monimutkainen ja hirvee tilan viejä. Päädyttiin sitten tohon Prioriin.

Meillä kanssa nyt kaksi kertaa maisteltu pottua! Eikä se oo ollut niin helppoa, mutta kai se siitä! =)
 
Mutteri Ei todelakaan tarvitse hävetä, onneksi saat apua. Ja muistathan ottaa kaiken vastaan!

No niin jos sitten vähän omaa napaa laittais......
Eli siis neidin kanssa käytiin ke lääkärissä ja silloin saatiin kuuri korvatulehdukseen. No eipä se olo siitä alkanut helpottamaan (yhden korvalapsen seuranneena tää oli ihan vallan toivoton tilaanne) pari yötä meni kansanterveydelle... Eikä ne päikkäritkiin mitään luksusta ollut.
Ja kuumetta vaan oli ja oli... Räkää riitti ja yskiä röhkötti.

Eilen sit mentiin imemään neidistä limaa aamulla, ja sit tuli ihan omiksi tarpeiksi. Lääkäri sit ehdotteli että jos otettais rs-virus näyte (imetään siis limaa purkkiin), mitäpä tuota estämään. Sovittiin että tullaan viel iltapäivällä imulle.

Iltapäivällä taas sit imettiin ja pyysin että josko niihin korviin voitais kurkata... Kun oli tunne että kuuri ei ole auttanut.. Ja taas äidinvaisto pelas... Se mikä oli ke jo tulehtunut niin oli vaan tulehdus pahentuntu ja sen lisäksi oli myös toinen korva tulehtunut.

Mutta akiken sitten loppu viimein "kruunasi" se että meillä on sitten se rs-virus.... Että otti tai siis ottaa vieläkin aivoon....

Tiedä sit kuinka kauna tässä ollaan potilaana.. Saattaa kuulemma mennä niin että on välillä parempi ja sit taas huonompi.... Tai sit tulee rytinällä ja kestää mutaman päivän... Arvatkaa vaan kumpaa noista toivon.

Niin ja sit eilen vaihdettiin kuuri toiseen. Siitäkös neidin masu sit otti nokkiinsa... Viikon ajan pitäis antaa,,,

Tänään neiti ollut selvästi kyllä paremmalla tuulella ja muutenkin paremman oloienne noin kunnonkin puolesta.

Viime yönä jopa nukuttiin.. Viritettiin jätti tyyny neidin patjan päälle ja patjan allla siis koroketta.. Tämä siksi että pelkällä patjalla ei neiti pysynyt vaan aian valahti alas. Tuon tyynyn päällä pysyi ihan hyvin.

Mutta nyt saa tää valitus loppua....
 
Meillä vaan yöt pahenee.. Koko ajan heräillään.. Alan olla ihan epätoivoinen. Käytiin alkuviikosta korvat tarkistuttaa, oli ok. Pitää varmaan huomenna lähtee uudestaan kattoo kun ollu nyt taas tosi kiukkunen ja heräilee ihan koko ajan. Puol kasilta nukahti ja herännyt jo 8 kertaa. Annoin supon mutta ei näytä auttavan. Pitää aamulla lähtee päivystykseen. Flunssa on helpottanut jo onneksi, mutta joku nyt on vialla kun ei tissillekään rauhotu. Saattaahan ne hampaat vaivata. Ikenet ollu turvoksissa jo useemman viikon mutta ei vielä näy ku valkea piste ikenen alla.

Turvaistuimista.. Meilla on brio zento, mutta ei olla ihan vielä siirretty siihen kun näyttää hankalalta vähän vielä se asento. Kunhan pikkusen paremmin istuu niin laitetaan sitten. Kaukaloon sopii juuri ja juuri. Mut ei kyllä montaa viikkoa enää mahdu.

Mutterille :hug:

Eetulla on keskiviikkona sitten 6kk neuvola niin laittelen sitte tuoreet mitat.

Mutta nyt pakko lähteä nukkuu kun ei tiedä miten usein saa pomppia taas ylös.

Lotta84 ja Eetu 6kk
 
Lotta84 ja Mutteri: :hug: kummallekin!

Lotta84, oonko jo kysynyt, että voisiko Eetun yöheräilyt olla allergiaa? Onko mitään muuta siihen viittaavaa, kuin nuo levottomat yöt?
Voimia!

Meillä tyttö nukkuu ihan hyvin (tosin vaan n. 9 h/yö, eli 22-07), mutta muista syistä allergiaepäilyt vahvasti päällä ja mulla jo melko rajoitettu imetydieetti meneillään. Valitettavasti sille ei ole tullut kunnolla vastetta ja saas nähdä pitääkö kohta siirtyä apteekin erityiskorvikkeille. Kiinteitä ei vielä ole saanut.

kutkutus ja "neiti-neponen" 3 päivää vaille 6 kk
 
päivystyksessä käytiin. korvatulehdushan se nyt sit on :(

kutkutus, en oo oikeen ees älynny aatella allergia mahdollisuutta. neuvolassakin vaan aina sanotaan, että kyllä se siitä ajan kanssa alkaa nukkuu paremmin. mut pitää nyt keskiviikkona neuvolassa tehdä selväks etten enää tätä kyllä jaksa jos se vaikka ottais tosissaan. tuntuu että kun on eka lapsi niin oon ihan urpona kaikesta ja pitää vaan hiljaa hyväksyä että tässä taloudessa ei vaan nukuta.

viime yön jälkeen se 1-2 tunnin heräily on ihan ok :) viime yönä kun heräiltiin ihan koko ajan. mut eiköhän se helpota kun korva paranee.

pitää mennä laittaa eetu nyt päiväunille
 
Ai niin pitää kertoa.. Eetu on tainnut tänään keksiä vatsalta selälleen kääntymisen. :) Kun mahalleen laittaa niin heti kääntyy ja nauraa kovasti :) aiemmin kääntyny vaan vahingossa joskus pään painosta.
Nyt sit ootellaan että millon kääntyy selältä mahalleen...
 
Lotta84:No toi korvatulehdus selittää ainakin viimeaikaiset valvomiset. Toivottavasti paranee pian!

Sen takia ehdotin allergiaa, kun tuolla allergisten lasten keskustelupalstalla http://health.groups.yahoo.com/group/allergia/
kovin monella lapsella oireena on juuri yöhilluminen, kun ovat saaneet jotain itselleen epäsopivaa ruokaa.

Neuvoloiden allergia-asiantuntemus ei sitten välttämättä ole mitenkään suurta...
 

Yhteistyössä