**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

Täällä taas pitkästä aikaa. :)

Eetu ryömii, konttaa, nousee tukea vasten ja hieman käveleekin tukea vasten. Muutaman askelen. :D
Ens viikolla 25.päivä on meno Oysiin tuon pituuden takia. Joten sitä ootellaan. Mutta musta tuntuu, että Eetu on kasvanut nyt viimeisen kuukauden aikana ainakin sen pari senttiä. Mutta saapa nähä.

Ja sitten muuta ja iloisia uutisia. :heart: Eetusta on tulossa isoveli. :heart: Tai jos hyvin menee. Tein tuossa keskiviikkona testin ja haamua näytti. Ja nyt tänään neuvolassa kävin, niin pyysin varmistustestiä ja siitä saan tuloksen sitten maanantai-iltapäivänä. Mutta on ainakin sellainen olotila, että ei ainakaan jää epäselväksi, edes mieheltä.
 
Kohta 9kk meijän tyttö :heart:
Meillä onkin seuraava neuvola vasta vuoden ikäisenä :)
Nousemaan tuelle on nyt oppinut,yhelläkin käellä siinä taituroidaan.Ja kontataan kovasti.Ulkona keinutaan ja hiekkalaatikollakin on vähän istuttu aurinkoisena päivänä =)
 
Meillä on tänään otettu ekat askeleet ilman tukea!!!! Ja parhaimmillaan niitä otettiin 7 peräkkäin!!!!

Flunssakin on helpottamaan päin ja ruokakin taas maistuu....

Ylä etuhammas on kohta tulossa läpi. Männä viikolla tuli ylös kulmahammas....

Että näin tällä kertaa
 
pollerolle
Moi vaan.
Meillä on puskenu hampaita ihan urakalla.Alhaalla on nyt 4 ja ylös puhkesi myös neljäs.Öisin itkeskellään (taas).Neiti on alkanu pureskelemaan ihan tosissaan.Pitää ihan varoa niitä hampaita :p .

Nyt alkaa tuo maidon tuotanto hiipumaan ja kohta pistän meijerin kiinni kokonaan.Neitillä on nimittäin älyttömän kova imu (ollu ihan vauvasta asti) ja nännit on aika kipeet kun toinen yrittää imutella maitoa tulemaan.Mutta eihän sitä tule.
 
Meillä ollaan kipeenä, sekä minä että poika :/ Itellä alkaa jo helpottaa, mutta Juliuksella vielä mahdoton nuha. Kuumetta ei ole ollu kummallakaan, ihan pientä lämpöä vain vähän aikaa, mutta nuhaa, yskää yms. siitäkin edestä.

Hampaita ei vieläkään ole ilmaantunut :xmas: Noh, kaipa ne sieltä joskus putkahtaa...

Ihanaa kuulla vauvauutisia, onnea Viipi :flower: :)

Ja Käpylehmä :hug: :hug: Toivotaan vielä kuitenkin parasta viimeiseen asti, että pikkuisella olisi kaikki hyvin ja olisi oikeassa paikassa :hug:
 
Taitaa olla sairastelun aikaa :( :(

Meillä aloitin kuumeilun minä, sitten oli isännän vuoro ja nyt on kaikki kolme muksua kuumeessa kerralla. Täällä on siis pienimuotoinen sairastupa :snotty:
(Ja just kun pääsin sanomasta että esikoinen ei ole ollu koulusta paljoa pois...)

Viipille onnea plussasta!

Käpylehmälle pidetään peukkuja että kaikki olisi kuitenkin hyvin :hug: :hug:

Olin muuten eilen pitkästä aikaa turvesaunassa. Lähti aineenvaihdunta toimimaan ja sai juosta yöllä vessassa. En odotusaikanakaan niin montaa kertaa yössä käyny... :p
 
Tänään tuli sit aika oyssiin silmäpolille...ens viikon keskiviikkona klo 8.00 aamulla. Toimenpide tehdään todennäkösesti nukutuksessa jotenka neljä tuntia ennen sitä ei saa antaa ruokaa |O |O Miten helvatassa siitä selvitään,neiti juo illalla seittemältä maion ja menee yöunille. Ja sit en saa aamulla antaa sille mitään ruokaa...mahtaa tulla hauskaa...

viipille onnittelut :flower:
 
Eipä tää tauti sitten helpottanutkaan, vaikka niin jo luulin :| Kävin torstaina lääkärissä, ONNEKSI, ja selvisi että mulla on korvatulehdus ja poskiontelontulehdus :eek: Sain lääkekuurin, mut ei ole vieläkään kovin hyvä olla, ollaan koko perhe edelleen sairaana. Ja paljon mielummin sairastan itse vaikka kaksi viikkoa korvatulehdusta, kunhan ei vaan tulis Juliukselle! Kuukauden päästä sitten pitää mennä korvakontrolliin, ihan niin kuin lapsenakin :xmas: Eipä kyl ole korvatulehdusta ollutkaan noin 20 vuoteen mulla :whistle:
 
Täällä taudeista toivutu. Onneksi.. Oli kyllä aikaa sekin taas..... Kaikki paitsi esikko käytiin karsee flunssa läpi....

Neidille kovasti ylä etuhammasta pukkaa... Johtuiskohan tuosta se kun ei meinaa oikein mukista maitoa juoda. Pullosta kyllä menis mutta millään ei viitsis vallan pullo linjalle lähteä kun on kuitenkin niin kauan jo ruoan kanssa maidon mukista juonut...

Kävelee päivä päivältä paremmin...

Nyt ilmeisesti vaihtanut rytmin niin että nukkuu vain yhdet päikyt noin 11,30-14 ja sit yöllä noin 20,30-07,30/8
 
Täällä kuume jatkuu yhä. Neiti on kohta jo viikon sairastellu... Oli yks parempi päivä välissä, mutta sit nous taas kuume. Käytettiin lääkärissäkin viikonloppuna eikä mitään löytyny, taitaa olla sitkeetä tää flunssa...
 
Flunssa on sitkeetä joo :attn: Mekin käytettiin Julius tänään lääkärissä, kun on jo 11. päivä yskää ja nuhaa yms. Haluttiin ne korvat tarkastuttaa ettei vaan ole tulehdusta, kun mullakin meni tää tauti korviin :xmas:

Onneksi oli molemmat korvat terveet. Kestää kuulemma pitkään tää tauti kun ei kuumetta pidä, ja ihan vaan virustautia niin eihän siihen mikään auta. Se lääkäri sanoi että monilla pikku lapsilla ollu pari viikkoa, no kohtahan se Juliuksellakin tulee täyteen :| Voi kun vaan pian paranisi, on raukalla niin veto pois...
 
Eetu ei oo onneksi pahemmin sairastellut. Mitä nyt kuumetta on pukannu hampaita tehdessä, mutta siinäpä se.
Käytiin perjantaina siellä Oysissa ja otettiin taas pari verikoetta ja pitäs viiä pissanäyte tuonne meijän tk:n labraan, mutta sepäs epäonnistu tänään. Poika päätti tehä pikkukakat. :kieh: Kontrolli lokakuun lopussa ja silloin aletaan katsomaan tarkemmin noita kasvuhormoneja, jos ei ole kasvanut kunnolla. Nyt oli kuukauden aikana kasvanut 2,2 cm ja lääkäri oli tyytyväinen. Sano, että taitaa energia mennä liikkumiseen, kun niin kovasti on menossa ja on kauhean tomera pikkumies. :D
 
Tilasinpa sitten täksi päiväksi tytölle uuden lääkäriajan. Nous eilen kuume 40 ja oli aika pitkälle yöhön sen verran. Nukkumaan mentiin klo 4 kun suppo rupes vaikuttamaan, mutta siihen asti inistiin kuumeen kourissa. Oli tyttö säälittävä näky, kun pelkässä vaipassa makas viileessä huoneessa. Meinas ihan itku iteltä päästä...
Nyt toivotaan ettei löydy mitään tulehduksia...
 
Tilasinpa sitten täksi päiväksi tytölle uuden lääkäriajan. Nous eilen kuume 40 ja oli aika pitkälle yöhön sen verran. Nukkumaan mentiin klo 4 kun suppo rupes vaikuttamaan, mutta siihen asti inistiin kuumeen kourissa. Oli tyttö säälittävä näky, kun pelkässä vaipassa makas viileessä huoneessa. Meinas ihan itku iteltä päästä...
Nyt toivotaan ettei löydy mitään tulehduksia...
 
Tervehdys täältä suunnalta.
Meillä kasvetaan tasaiseen tahtiin ja opitaan kovasti kaikkea. Vilkuttaa ja sanoo heido kun joku lähtee tai ollaan lähdössä jostain. Kovaa vauhtia ossoo jo kontata. kävelee tukien ja tukia pitkin. Nousee kaikkialle. 7 hammasta on meillä 3 alhaalla ja 4 ylhäällä. Tällä viikolla aloitti oikeassa hoidossa. mä oon ollut jo 3 viikkoo töissä mutta mun äiti on kattonut matiasta.
Me ollaan säästytty melko hyvin kaikilta flunssilta. mitä pikku nuha kävi meillä.

Meillä menee matiaksen kanssa loistavasti mutta sitten muuten ei meekkää. vähän on olo kuin yksihuoltajalla. isäntää ei näy ei kuulu paljon koskaan kotona.

Meil on kait ens viikolla neuvola. on viel neuvola kortti hukassa.... ei tietoo missä....


palaan silloin asiaan taas jollen ennemmi kerkee tänne....
 
Hei taas piiiitkästä aikaa... ite en ole kirjotellu aikoihin, olisko ollu puoli vuotta sitten :ashamed:

Josko huolitaan vielä joukkoon mukaan :)

Meidän Rasmus poikahan on nyt n. 9,5 kk, kovasti ryömitään, yritetään jo kontatakin. Nousee seisomaan tukea vasten, harvemmin kyllä, mutta kuitenkin.

Onko täällä paljonkin muita joilla odotusaika taas päällä?
Ite sain perjantaina kuulla yllätyksen jouduttuani ambulanssin kyydillä sairaalaan kovan vatsakivun takia (epäiltiin umpisuolta), mutta testit näyttikin että olen raskaana :eek:
Tosiaan, testin olin tehnyt viikkoa aiemmin ja siitä vielä viikko takaperin, molemmat negatiivisiä.
Sairaalareissulla tutkittiin josko kyseessä on kohdun ulkopuolinen raskaus, ei kuulemma ollut. Hyvä niin. Epäilivät että kyseessä on pahat kiinnikekivut (hätäsektio kun tehtiin heinäkuussa). Huomenna olis kontrollikäynti, jossa katsotaan että sintti on hyvin kehittynyt ja muutenkin kaikki kunnossa. Kipuja ei onneksi juuri ole enää ollut. Epäilisin olevani noin 6 rv. Maha on jo sen näköinen kun olisi ainakin 3 kuulla. Luulin vain lihoneeni :LOL:

Jos täällä on muitakin jotka tulleet "yllättäen" raskaaksi, olisi ihana kuulla tuntemuksista!
 
Meidän pojalla oli jokunen viikko sitten korvatulehdus... ihan kamalaa huutoa ja itkua koko ajan. Lääkärillä kun käytiin sai antibioottikuurin, muistaakseni Amorion merkkinen lääke, kun oli sitä saanut pari kertaa, oli jo paljon parempi. Oma itsensä taas. Eli meillä ainakin helpotti hyvin nopeasti. Eikä ole sen jälkeen tullut korvatulehdusta (koputtaa puuta) :)
 
|O |O |O |O |O |O |O |O

Toi on mun olo just nyt.... Olipa taas yö......

Vajaan puol ysin ja 01 välillä neidin luona piti käydä puolentunnin/tunnin välein... 01-04 nukkui yhtä soittoa (=mäkin olen saanut nukkua) O4 murjaisi p.askat housuun... Siitä sit pesulle ja kello olikin sit 05 kun uudelleen neiti nukahti... 06.15 piti käydä tutti laittamassa ja sen jälkeen en ees yrittänyt nukkua.... Sain tossa 05-06.15 välillä vajaan tunnin nukuttua....

Ja syy tähän kaikkeen on 3 puhkeamassa olevaa hammasta.... Ens yös laitan kyllä supon... Ja tuo p.askantaminen sais kanssa luvan loppua..Viimeksi kun tuli hampaita niin puhkeamisen jälkeen loppui yö kakkailu kuin seinään...

Ja toinen syy levottomuuten on se että eilen tuli taas uusia juttuja.. Ilmapalloja, ja sai ruohikolla konttailla ja ekaa kertaa käveli itekseen ulkona....

No pikkasen on äitillä väsy olo.....

Mutta hauskaa Vappua kuitenkin kaikille......
 
Me ostettiin Rasmukselle eilen oma keinu pihalle, sellainen missä on kolme eri keinua, keskimmäisen tilalle laitettiin vauvakeinu. Ihan mielissään siinä keinuu :D

Tänään oli mun sairaalareissun ajan ekaa kertaa vaarilla hoidossa, hyvin olivat kuulemma pärjänneet =)
Olivat käyneet metsässä puita katsomassa,(vaari on maa- ja metsätilallinen) ja oli kuulemma hyvät kärryt lykätä (umpi metsässä ) :LOL:

 
Lääkärissä käyty ja silmät oli ihan kunnossa ja normaalit :) Allergiatestien tuloksetki tuli eikäl sieltä löytyny mitään. Nyt sit pitäs altistaa uudemman kerran nuo viljat..

Ihanan lämmintä ollu, on käyty nurmikolla istuskelemassa, neiti ei vaan oikeen innostu kuivasta nurmikosta, tuntuu vissiin jotenki inhottavalta käsiin :D

Pari levotonta yötä takana, tänään pilkisti sit uutta hammasta alhaalla. Jospa se rupeis helpottaan pikkuhiljaa, annoin särkylääkettä ennen nukkumaanmenoa...
 
Ihanaa kun on flunssat voiton puolella! Neitikin on oma ihana ittensä kun sai sen lääkekuurin korvatulehdukseen :D :D :D

Lähdettiinkin torstaina reissuun mumolaan, ei ollu esikoisellakaan koulua tänään. Täällä on pikkuneiti innoissaan vetäny nelivetoa pitkin pihaa... Muutaman kiven olen joutunu suusta poimimaan, mutta muuten tämä maahan tutustuminen on mennyt todella hyvin ;)

Tulee olemaan kivat viikot eessä kun joutuu kattomaan jäkisotteluita telkasta. On tullu joka vuos seurattua noi MM-kisat, joten tätäkään ei jätetä väliin. Meinaakos joku muu kattoa kisoja vai olenko ainoa???
 
SE on sit taas meillä leiriytynyt, siis korvatulehdus.....

Männä yönä ei nukuttu ja lekurissa käytiin... Edellinenkään tulehdus ei ollut parantunut ja toisessa korvassa todella märkäinen tulehdus....

Tää oli jo kolmas tänä vuonna... Ei jaksais enään....

Ja tällä kertaa neiti on tosiaan valittanut kipua... Ja ei yöllä esim suppo auttanut yhtään vaikka ennen on auttanut...

Saas nähä miten yö menee....

Että näin....

Mitens ootte muuten varustaneet muksuja näillä keleillä kun menette ulkoilemaan?
 

Yhteistyössä