**Heinikset -08 uuteen vuoteen -09**

RouvaSumppisuu
SmileX: mulla kyllä vauvakuume jo nostaa päätään :whistle: , mutta ihan järkisyistä on nyt odoteltava muutama vuosi. Mutta jo ajatus siitä, että joskus vielä mahdollisesti saa kokea raskauden, synnytyksen ja sen kaiken siihen liittyvän, helpottaa oloa kummasti. Ja mä niin toivon, että sen kolmannen jälkeen tulee olo, että meidän perhe on nyt kasassa, lapsiluku täynnä, enkä haikaile vielä neljännestä. Ahdistaa jo ajatuskin ikuisesta vauvakuumeesta :headwall: :LOL: .

Tsemppiä kaikille laihduttajille, mulla taas imetys vienyt viimeisetkin kilot mutta vatsa vaan iloisesti pömpöttää :D .

Jaksuja kaikille mammoille ja muksuille!
 
Meillä ollaan sairasteltu kaksi flunssaa ja yksi korvatulehdus.

Topi pyörii villisti lattialla ja kovasti yrittää vängätä eteenpäin. Ihan hilkulla on että homma alkaa toimia. Selälleenkin jo harvakseltaan ( vahingossa ) kääntyilee ja sitten hihittelee iloisesti itsekseen, hih ! Pyllyä nostelee kovasti ja pari kertaa yöllä kääntäessäni herraa selälle on noussut konttausasenttoon hetkeksi.

Yöt meillä menee kivasti, Topi tahtoo tutin 2-3 krt yössä, mutta ei enää syö öisin. Hän nukkuu 11-12 h ja menee yö unille aikasta tarkalleen klo 20.

Vauvakuumeesta... Juu on ja kova !!! Ja isännän kanssa onkin jo sovittu, että yritys alkaa maaliskuusta :heart: :heart: :heart:

Täällä tämmöistä =)

Minttis & Topi topsukka 6,5 kk
 
Huomenia piiiitkästä aikaa!!

Koetan josko neitokainen nyt viihtyis sen verran että saisin näpytellä rauhassa..

Meillä on ollut tässä aikamoista haipakkaa, ja yöt rikkonaisia kovasti, kaikki myötätuntoni niille jotka joutuvat syystä tai toisesta valvomaan! Meillä syyksi osottautui maitoallergiaepäilys. Yritettiin siis rinnalta vieroitusta korvikkeelle, ja se toi mukanaan järkyttävät ripulit ja yöt yhtä ähinää ja kitinää, peppu paloi rakoille ripulista.. Päivisinkin alkoi aina niin aurinkoinen neiti olla kärttyinen. Pidettiin sitten tauko, ja vaihdettiin korvike jauheeseen, sama homma. Päästiin pian sitten neuvolalääkärille, ja saatiin resepti korvikkeeseen, joka on kyllä maitopohjainen mutta se proteiinit pilkottu enemmän kuin kaupan korvikkeissa. Samalla sain "tuomion" olla täysin maidoton niin kauan kun imetän-tällähetkellä enää kerran tai kaksi päivässä. Ja nyt on kaikki oireet poissa, ja neiti taas aurinkoinen itsensä! Tosin viimeyö menikin tukkoisen nenän kanssa kiukutessa... :headwall: Samaan syssyyn jäi ruuista pois sitten naudanliha, kun sekin testattiin ja meni vatsa löysälle. Ensiviikolla laittaa neuvolalääkäri sitten lähetteen keskussairaalaan maitoaltistukseen, jotta saatais lausunto KELA:lle ja maito korvattavaksi. Maksaa mukavat 42,50e 900g jauhetta, josta saa noin 6L valmista korviketta..

Neiti syö mahtavia annoksia evästä, heikkopäisempää hirvittää!
-Aamuisin herää maidolle yleensä 6-7 aikaan
-myöhemmin puuroa+hedelmää/marjaa yhteensä 2dl annos ja maidot päälle
-Lounas liha-kasvissose purkki ja ½-2/3prk hedelmää+maidot
-päikkäreiden päälle kasvissoseateria purkki+hedelmät ja maidot
-iltapuuro jälleen hedelmän kera n.2dl ja maidot, tuossa päiväruuan ja iltapuuron välissä monesti vielä maitohuikat ottaa.
Painoa ei silti ole älyttömiä, muistelisin että 6kk mitat ilmoittelinkin jo. Hyvin silti kasvaa ja kehittyy neiti. Ensimmäinen hammaskin on tulollaan, äiti ei vaan silmin bongaa mihin se lusikka kopisee.

Kävelytuoli on ihan pop meillä! Sillä kun pääsee äidin perässä, ja ylttää semmoisiin mihin ei maasta käsin yltä! :D Verhoja on kiva repiä, ja mainokset levittää keittiön kulmahyllystä. Toistaseks olen rajoittanu aikaa minkä siinä pidetään.
Lattialla neiti peruuttaa hianosti, ja kääntyy nyt myös mahalta takas selälleen. Jos lattialle laskee ei takuulla tiedä mistä löytää hetken päästä! Kontalleen ei yritä vielä, eikä kiirettä kyllä tarttis ollakaan..

Kilot on kohdillaan.. Liikaa niitä on, mut ei ne vaan mihinkään lähde vaikka diettikin on aloitettu! Mutta näin mulla on ollut aina, kun imetän ei tipu kilot, ja sit ne lähtee ihan omiaan. Toivottavasti nytkin näin...

Vauvakuumetta en pode! Toisaalta on jotenkin haikeaa nyt imetystä lopetella kun viimeistä kertaa saan pientä rinnoilla ruokkia, mutta en silti haikaile uutta. Siitä pitää nämä enemmän ja vähemmän vaativat isommat sisarukset huolen!! Nyt saa riittää meidän osalta, muiden vuoro nyt. Kierukkahan mulla on ollut jo.. ööh.. muutamia kuukausia? En muista tarkalleen koska se nyt laitettiin, mutta oiva peli on, ei edes huomaa! :)

Näin täällä, kovasti nämä pienet kasvaa ja kehittyy. Nyt taitaa olla maidon aika, ja pikkuneidin aamu-unet, joten hommiin.

Räpis+pikku S
 
Heippa pitkästä aikaa kaikille!

Lukemassa olen kyllä käynyt teidän juttuja suht ahkerasti mutta omien juttujen kirjoittamiseen ei tunnu koskaan olevan oikein aikaa...aloittanut kyllä olen miljoona kertaa mutta touhukas puolivuotias pitää huolen siitä ettei äiti liian kauan saa koneella istua tai tokaluokkalainen joka haluaa koneen käyttöönsä.
No nyt kuitenkin ajattelin muutaman rivin raapustaa kun poikakin nukkuu tyytyväisenä päiväuniaan vaunuissaan.

Täällä siis vieteltiin viime sunnuntaina puolivuotispäivää ja tänään olisikin iltapäivällä neuvola.
Meillä on mennyt tämä puolivuotta ihan mukavasti ja mun mielestä ihan liian nopeasti.
Lattialla pyöritään navan ympäri kovaa vauhtia ja selälleen nitkuttaa hassusti jaloilla työntäen itseään eteenpäin. Mitään kovaa kiirettä tällä tyytyväisellä köllöttelijällä ei tunnu olevan kääntymiseen, vaikka valmis siihen kyllä on ja tykkää masulleen kuitenkin olla. Mutta kaikki aikanaan.
Imetys loppui joulun tienoilla, osittain varmaan omaan stressiin kun sain tietää että kaikki rytmihäiriöt, huimaus, hiustenlähtö ei sitten kuulunutkaan synntyksen jälkeisiin hormoonijuttuihin vaan syy löytyi struumasta ja kilpirauhasen liikakasvusta. Nyt sitten syödään lääkkeitä ja odotellaan leikkaukseen pääsyä. Olo kyllä parani heti lääkityksen alettua.

Yöt on meilläkin aika rikkonaisia, syö edelleen 1-2 kertaa yössä. Nukkumaan menee n. klo 20 ja aamut meillä alkaa klo 05-07... en tiedä miten saisin käännettyä rytmiä niin että menisi vähän myöhemmin nukkumaan kun ei vaan yksinkertaisesti pysy hereillä. Ja puurokin pitää antaa jo klo 19-20 ja eihän se mikään ihme ole että kun syö niin aikaisin eikä mitenkään paljoa niin sitten tankkaa myös yöllä. Eikä mitään huikkia vaan koko pullollisen kerralla.

Kuukausi sitten alhaalle ilmestyi hurjan kuolaamisen ja nyrkin syömisen jälkeen 2 hammasta. Saas nähdä tuleeko kohta lisää kun sama meno jatkuu.

Kuinka moni muuten on ottanut puolivuotiaalle aamupuuron ruokavalioon? Meillä ei vielä ole, mutta ajattelin jos tässä ruokahalut paranee niin senkin tehdä. Lihasoseen syö klo 12, hedelmäsoseen klo 14, kasvissoseen klo 17 ja puuron klo 19-20. Ruokajuomaksi ei kelpaa kun muutama hörppy vettä, maito ei käytännössä kelpaa päivisin ollenkaan. Ehkä siksi kun juo sitä sitten öisin koko vuorokauden edestä..

Oliskohan kellään neuvoja miten päivällä saisi annosten ja maidon määrää kasvatettua...
Olis niiiiiin ihanaa joskus nukkua...zzzzzz...

Täällä raskauskiloja tuli 18 kg ja jäljellä olis 5 kg... ja nehän tunnetusti on tiukassa lähtemään :headwall:

Räpikselle voimia allergiataistoihin, toivottavasti tilanne rauhoittuu pian. Aika hurjan hintaista on kyllä korvike maitoallergisille.

Vauvakuumetta ilmassa täälläkin... mutta kyllä se on nyt meidän lapsilukumäärä täynnä.. vaikka varasinkin kirppispöydän parin viikon päähän en pysty enkä aio vielä vauvanvaatteita myydä... ;)

Nyt toivottelen hyviä viikonjatkoja ja paljon hyviä yöunia kaikille!

Vilma-Annika ja poika puolivuotta ja 2 pvää ;)

 
Noista raskauskiloista sen verran että mulle tuli silloin 8-10kg (ihan tarkkaan en osaa sanoa kun lopussa tuli aika nopiaan turvotusta) ja ekan 3kk aikana lähti 25kg. Eli aika lahjakkaasti pääsin eroon ja siitä lähtien oon yrittäny epätoivoisesti lihottaa itteeni, mutta ei tuu painoo ei. Löllykkä on tuossa edessä, mut sekin on hyvinkin pieni ja huomaa et se johtuu ihan täysin siitä et paino putos niin mahottoman nopeesti vaikka söin kuin hevonen (ja syö edelleenkin).
 
pitkästä aikaa.On kiirettä pitänyt niinkun varnmaan monella muulla! neidillä oli 7kk neuvolassa seuraavat mitat;9,2KG ja 73cm. meillä menee vuorokausi seuraavanlaisesti; aamuherätys 6.30 tai 07.00 aikaan.Huikat tissimaitoa (todella pari tippaa vaan,koska nykyään imetän vaan aamulla ja illalla) minkä jälkeen aamupuuroa (teen ihan tavallista kaurapuuuroa hedelmäsoseen kera) sitä menee n, 1,5dl.Päälle 1,5dl korvikemaitoa.Vähän seurustelua ja unille n 9.00 aik. Ekojen päikkäreiden jälkeen lounas joka on liha tai kala/kana sose + 1,8dl maitoa.n. 10.30-11.00 Vähän seurustelua ja taas päikkärit.Tokien päikkäreiden jälkeen n 14.00 hedelmäsose + maito 1,8dl. Kolmannet päikkärit tossa 16.30 aikoihin minkä jälkeen n 18.00 päivällinen (jokin sose).Ei enää maitoa päälle. Iltakylpy + seurustelua ja iltapuuro (taas kaurapuuroa ja hedelmäsosetta 1,5dl) + ilta tissi (pari tippaa) ja nukumaan. Meillä nukutaan n kello 20.00-20.30 aina kello 04.00 asti heräämättä.Sitten 5 aikaan ehkä olis nälkä tai en tiedä mikä on mutta tassutellen päästään sinne 6.30-7.00 asti.En anna enää ruokaa yöllä,koska tiedän että pärjää ilman, saa niin paljon päivällä,korkeintaan hörpyn vettä. Ekan kanssa ryhdyin tuttipullorumbaan ja pahimillaan piti antaa 5 tuttipulloa yössä yksivuotiaaksi asti....Joskus nukkuu koko yön heräämättä.Tuo aamuyö on tietysti aika raskas kun itsellään on parhaimmat unet menossa....Mutta en voi valittaa!!Meillä on sairastettu yksi korvatulehdus ja kaksi flunssaa.
 
heippis !

onpas taas aikaa kun viimeksi kävin täällä :ashamed:

meillä Jemina on kasvannu oman silmän mukaan ihan hirmusti...tiistaina meil onkin sitten neuvola joten sitä ootellessa....

meillä neiti on ruvennu tekee sitä että kun olis ruoka-aika neiti pistää huulet niin kiinni ettei sinne mitään tungeta suuhun ..no ei sitä aina varmaan ole nälkä just siloin...
meil oli puolivuotis hammastarkastus..tulos ei hapaita ei edes tuntunnu tulevan saatiin hammasharjat jonka neiti tunki suuhunsa pakeiteineen päivineen ja tahna jolla alotetaan sitten 1v5kk ja sitten ksylisuusta sano että voi alottaa antaa kun hampaat on tullu pistää vaan sen tapletin 4 osaan se kun liukenee suuhun ni ei tukehdu siihen ja lipuja ja lappuja saatiin myös..
meillä Jemina vetelee koko yön unia ja jos sattuu herää annan pullosta vettä ja laitan takas sänkyyn tai otan viekkuun mutta en sano mitään muuta kun et simmut kiinni ja niin me nukutaan tyytyväisenä....mutta sitten alottaa toi meijän 3v sen mesoomisen (muutama yö ollu ettei ole huudellu ) alkaa ärsyttää kyllä :headwall: :headwall:

joku kysy et onko vauvakuumetta ? täälä on lievä mutta järki sanoo ettei enään :/ :/
joten enkohän mä nyt rupee ootelee sitä että minusta josain tulevaisuuden vaihees tulee mummo =) =) (ja isäntä vastustaa ylikaiken vauvoja sanoo vaan eiköhän ne riitä jo mutta tekotavasta kyllä tykkää :LOL: :LOL: :LOL: )

sain meijän Jasminin 5v eskaripaperitkin täytettyy netis ja Jennan 3v kerhoonilmoatutusmis kaavakeenkin olen jo täytänny kun on iskenny tää mammadementia....

mutta nyt poistun hääräilee kotihommia !

jaksuja sairasteleville ja muillekin mammojen perheille :wave: :wave:

bambiino ja jemina tänään 7kk
 
Huhuilen perään teitä jotka olette nyt - tai ennen - vieroittaneet vauvan rinnalta :wave:
Miten sen teitte, oliko "ero ahdistusta" /miten se ilmeni ja kauanko se kesti??

Vinkkejä, meillä vieroitus alkanut ja on tosi rankkaa, sekä tytölle että äidille :'(
Mulla on hirmu haikea mieli että tämä imetys on päättymässä ja tyttö ei huoli sitä tuttipulloa |O

Päivä imetyksen lopetin pari päivää sitten. Ekana päivä annoin rintaa ekan kerran vasta klo 16 ja nukkumaan mennessä. Eilen sitten en antanut koko päivänä rintaa ja illalla taistelin tytön unille ilman tissiä, pullolla. Sain parin tunnin huudoilla vihdoin tytön ottamaan 1.5 dl lypsettyä rintamaitoa pullosta ja siihen nukahtikin...

Seuraava askel olisi lopettaa yö syöttö. *huokaus* (10 - 20 kertaa haluaa tissiä öisin) :x
Hampaat sai suuhunsa yht' yllättäen ja pureskelee kivasti rintoja!

Vinkit ovat kultaakin kalliimpia =)

SmileX ja Ella, viikonloppuna 7kk
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen tännekin. Ja toivottavasti uusi vuosi on lähtenyt hyvin käyntiin =)

Jonkinlaista vauvakuumetta täälläkin podetaan. Ihme juttu kun raskaus aikana olin satavarma, ettei koskaan enää ja nyt mieli ollut jo pitkään ihan toisella kannalla,(taitaa bilsan kello tikittää pahemman kerran ),mies ei vaan lämpene minun vauvahaaveille. Mutta kokemuksesta tiedän, että mitä enemmän poika kasvaa niin sitä varmemmin minun vauvakuumeeni laskee.

Raskauskiloja on jäljellä vielä, ja nyt olen pikkuhiljaa alkanut pohtia tuota painonpudotushaastetta, että miten sen kanssa tällä kertaa tulisi edetä. On nimittäin motivaatio vielä aikas hukassa. Toisaalta joka päivä on v-käyrä korkealla, kun vaatteet kirraa päällä ja uusia en ole lähtenyt periaattestakaan hankkimaan :kieh: Jonain päivänä tulee vielä mitta täyteen ja sitten se alkaa..

Aadolf-herra kasvaa ja kehittyy 6 kk mitat oli 65 cm ja 7600g, joten aika pikkunen kaveri. Seuraava neukkakäynti on 8 kk, joten nyt ei ole tuon tuoreempia mittoja laittaa. Kovasti ryömii ja heijaa itseään konttausasennossa, viihtyy itekseen lattialla aika pitkiäkin aikoja. Tällä hetkellä ykköstyyppi on äiti, jos sisarukset tai iskä vaikka leikittävät niin minut nähdessään alkaa aina kitinä. Kohta kai alkaa se aika kun jää joka kerta huutamaan perään kun poistuu silmistä. Sitä vissiin eroahdistukseksi nykyään kutsutaan, ei silloin 90-luvulla kun esikoisen sain niin muistaakseni tuollaisista puhuttu, ei kyllä puhuttu perhepedistä, täysimetyksestä, kestovaipoista, lapsentahtisuudesta eikä paljon muustakaan. Nykyään on niin hienot termit/nimitykset kaikille. :)

Vieroitukseen en osaa antaa vinkkejä, itekkin niitä kaipailisin. Vaikka ei mulla kiire sen asian kanssa vielä ole, ajattelin odottaa josko pikkumies ite vierottais itsensä, sellaistakin kuulemma tapahtuu olikohan se n. 9 kk iässä. Nyt osaa kyllä selkeästi ilmaista milloin tahtoo maitoa, kun rupeaa nykimään puseroa päältä ja kaivaan rintaa esille :LOL:

Hyviä vointeja kaikille ja haleja niitä tarvitseville :hug:

AinoEinari ja Aadolf (myös viikonloppuna 7 kk)
 
heippis !

unohdin sitten tulla kertoo neuvola kuulumiset :LOL: :LOL: sama vanha pää kesät talvet..

elikkäs Jemina on 64.2 cm pitkä ja painoa hälle on kertynny 5850 g että silleen...

käsky kävi jos ei ole ite oppinnu kääntymään kuukauden sisällä ni joudutaan fysioterapiaan
:/ :/ no neiti sitten esiteli tiistai iltana meille kuinka hyvin hän osaa KÄÄNTYÄ ! jee ei tarvi mennä minekään terapioihin =) =) ja nyt sitä oltas nukumaan menessäkin vaan yritämäs mahalleen ..huoh..

meillä aiheuttaa harmaita hiuksia mulle tuo meijän 5v kun ei syö kunnolla roklaa vaan ruualla ja nyt on veriarvotkin laskennu sitten 103 :headwall: :headwall: nyt on neideillä herkut kieletty siihen asti kun ruoka rupee maistumaan ja vihannekset upoomaan ...
kuukauden päästä katotaan onko arvot noussu ja jos ei niin sitten lekuriin....pinaatilettuja ostin (en voi sietää verilettuja kun olen joutunnu koulus tekee niitä...) maksamakkaraa ja hedelmii joista vois saada rautaa...vaikeeta tommonen kun ei tarkaan tiedä mistä mitäkin saa :/ :/

nii ja Jemninallekaan ei tarvi antaa enään sitä lisä rautaa kun joka toinen päivä tai joka kolmas kun saa ruuasta mutta antaa sitä pitää kuiteskin ja tolle meijän 5v :lle sitä ei voi antaa kun on pikkulasten lääke ...ja masukin hällä toimii taas hyvin ....mutta hampaita ei näy ei kuulu....

mutta nyt tuo pikku ährääjä tunkee suuhunsa jotain TOSI HYVÄÄ PAPERII pitää mennä pelastaa ...

jakasmisia teille ja kaikille mammoille :hug: :hug:

bambiino ja Jemina 7kk
 
hyvää ystävänpäivää kaikille :flower: :flower: :flower:

me mennään huomenna Jeminan kans käymään mehiläises kun on kauheen nuhasen olonen ja kiukkunen ei mee millään pois joten käyn näytillä...toivotaan ettei ole korvatulehdusta :/ :/

itellä on selkä nasahtannu jumiin (taas) mutta ei onneksi niin pahasti kun viimeksi kun ei päässy liikuu ja nauraminenkin sattu niin paljon ettei voinnu sitäkään tehdä....

mutta tälleen pikasee taas ..nyt ton pikku-neidin viekkuu kölimään hetkeksi taitaa kyllä käydä niin että siitä ei ihan heti pois pääse kun itellekin uni tulee :LOL: :LOL:

Bambiino ja Jemina 7,5kk
 
:wave: täällä vilkuttelee puoliksi vierottautuneet :D
Me päästiin kuin päästiinkin siitä päivä imetyksestä eroon ja pullo on alkanut huolimaan kun sitkeesti toistaviikkoa on sitä vaan tarjonnut.
Enää ei tartte edes pumppailla päivisin mikä helpottaa normaalia elämää kummasti.
Mutta yön olen edelleen tutti |O <- *haukotus*. Yöllä imee sitten päivänkin edestä.
Se olis seuraava projekti mutta tuntuu ettei nyt heti jaksa, muutenkin Ella nukkuu levottomasti ja liikkuu öisinkin ympäriinsä. Toisinaan valvotaan öisin tunti tolkulla!!

Ella oppi istumaan ja nyt on pari päivää terhakkaana noussut sitten jo seisomaan kaiken mahdollisen varassa mikä eteen sattuu! :saint:

Tänään käytiin heti aamusta ostamassa jarrusukkia niin olisi olevinaan vähän turvallisempaa :LOL:


ystävän perhe ollut 2 viikkoa sairaana, koko perhe todella kovassa kuumeessa mikä kestänyt jokaisella ainakin sen 4 päivää, lisäksi ollut sitkeä vatsatauti. Mä olen pelännyt että meille tulee sama, mutta toistaiseksi ollaan vältytty siltä. Inhottavia tuollaiset pöpöt.

Lupauduin kesäksi jo kuukaudeksi töihin. Kadunkin sitä jo nyt mutta toisaalta, rahaa tarvitaan, miehellä YT:t menossa ja vaikka työn saisi pitää, palkka alenee, edut vähenee / loppuu :| Se tietää meille melkoisia vaikutuksia, nyt kun miehellä on työn puolesta kännykkä ja täys autoetu, ei mene autoon tai bensoihin kustannuksia ollenkaan...

Kirjoitelkaahan muutkin, olis kiva kuulla mitä muille kuuluu ettei kuivu kasaan ihan kokonaan meidän pinot!!

SmileX ja Ella 7.5 kk

 
täällä takana muutama flunssa, 2 korvatulehdusta ja nyt eilen päättynyt yrjö-ripuli tauti... huoh...

Topi on aurinkoinen ja iloinen veitikka. Kovasti yrittää ryömiä, mutta ei ei ei... homma ei toimi vieläkään. Tossa jo aattelin, että ei se varmaan ikinä lähde liikkeelle. Konttaus asentoa hakee pehmeällä alustalla ja nylkyttää pää käsien välissä. Voi jee, kuinka tuo Ella tyttönen jo on taitava !!! Millonkahan meillä ???

Meillä on kova sana laulut, musiikki, lastenohjelmat ja satujen lukeminen. Tarkkailee kovasti ja kujeilee ilmeillä. Topi tuntuu olevankin sellainen näprääjä ja tutkija enemmänkin.

Vauvakuume puskee päälle ja kovaa, eli meillä alkaa yritys kk päästä !!! tahtoo pikku kakkosen ja pian =) :heart:

Täällä tämmöistä.

Minttis & Topi vähän päälle 7 kk

muoks.
jään hoitovapaalle heinäkuun alkuun saakka, isi jää sitten isäkuukaudeksi ja kesälomaksi kotiin. Topi menee tarhaan näillä näkymin siis elokuun alusta. Miten te muut aiotte tehdä ?
 
heipis !

nii meillä oli sunnuntaina se Jeminan lääkäri siel mehiläises.. kaikki oli hyvi ei ollu tullu korvatulehdusta yskään määräs lääkettä (kolmio ) sitä 5ml 1-3 kertaa päiväsä...nyt on helpottannu yskä ja neiti nukkuu hyvin yöt =)

meillä yritetään kovasti jo ryömiä jos on jotain kiinostavaa ni eteen päin pääsee kummasti mutta aina ei taktiikka toimi ja huuto tulee toiselle....

smilex: hienoa että Ella huolii jo pullonkin kyllä se yö imetys jää vähemmälle sitten kans josain vaihees..oli muuten piristävää nähdä siloin =)

pitäs ruveta tekee kotihommia mutta ei nappaa ni ei nappaa :/ :/ edessä olis josain vaihees uusi pyykinpesukoneen osto kun vanha kuulostaa jo ihan kun lentoon lähös olevalle suihkarille :/ :/

mutta mä raahaan luuni köökiin :wave:

bambiino ja Jemina
 
tässä ensin meidän neuvola mitat viime viikolta 6kk, oli taas 6,5kk ikäisenä. painoa oli 6950g,ja pituus,66,5cm. alakäyrällä menemme edelleen.

Yöt meillä menee yhdellä syötöllä, tai ei lainkaan. Samaan malliin yöt menneet koko ajan. nukkumaan menee 19.30-20.00 aamulla herätään -7.00-7.45. Meillä ryömitään jo, yksinhän ei osaa vielä istua, kuin muutaman sekunnin. terveenä olemme pysyneet, eka flunssa oli kuukausi sitten.

kiloista tässä raskaudessa tuli 14kg, vieläkin on ne 7kg. vaikka stressaan kiloista roikkuvasta masusta, niin en silti kauheasti vielä ole mitään tehnyyt asian eteen. Esikoisesta tuli 13kg kaikki sain pois kuukaudessa, eikä jäänyt roikkuvaa vatsaa. ekasta sain itseni timmiin kuntoon.
Minullakin on ikuinen vauvakuume, ja haaveena neljä lasta.
tällä hetkellä kyllä kuume laskenut paljon.
ajattelen että haluan hetkeksi töihin ja oman elämän, jossain vaiheessa voi miettiä kahden putkeen tekemistä. aika näyttää.

jaksamisia kaikille.
 
Niin ne vaan vauvat eritahtiin kehittyy! =)
Meil jätkä ei vielä eteenpäin pääse, kova yritys ollu jo vaikka kuin pitkään, mut ei ni ei. Kaveri toi kävelytuolin lainaan ja sillä viipottaa ympäri kämppää. :D Tukevasti seisoo jaloillaan, kun pitää kiinni. Ei kuitenkaan osaa itse pitää kiinni, että pysyis pystyssä. Istuu jonkun aikaa, mutta sitte kellahtaa mihin suuntaan vaan. :D
Kaks hammasta on alhaalla, lisää ei näy vielä.
Vissiin jotain allergiaa pukkaa pojalle. Öisin on alkanu huutamaan ja iho on välillä tosi näppylöillä. :(
Yösyötöt lopetin joskus kk sitten. Ekan kerran imetän viiden aikaan aamulla, joten nukkuu omassa sängyssään siihen asti.
Kiinteitä menee hyvin ja musta tuntuu että oma maito ei enää oikeen riitä, joten kai se täytyy alkaa lisäks antamaan korviketta.

Ens viikolla onki jo 8kk neuvolalääkäri.Pitää siellä vähän kysellä kans noista allergioista.

Eilen jätkä oppi taputtamaan. Ihana! :heart:

Hauskaa talven jatkoa!
 
Meillä on alkanut Topi nirpistellä ruuan kanssa, ennen söi hyvällä halulla. Puurot on ISO YÖK. Huoh, vaikka mitä tekee, niin ruoka ei uppoa ja poika vaan pistää huulet nipistäen kiinni ja heittelee päätään puolelta toiselle. Jugurtti ja hedelmäsoseet jotenkin edes menee. Täytyy varmaan neuvolasta kysyä mitä tehdä ?

Meillä on jo alaetuhampaat olleet jostain 4,5kk iästä ja viime tiistaina huomasin, että alas vasemmalle on puhjennut kulmahammas :D yläetuhampaat kuultaa ikenien läpi.

Ryömimistä edelleen odotan kuin kuuta nousevaa...yrittää Topi tosissaan mutta ei ei ei. Herppaa itekseen vaan lattialla, kun ei pääse eteenpäin.

Minttis & Topi
 
Tervehdys piiitkästä aikaa.
Miten teillä muilla uppoaa pikkuisille maitoa? Meillä nyt joku kausi
menossa, että en saa päivisin menemään maitoa alas. Muutaman
päivän tätä vielä katselen, sitten on otettava neuvolaan yhteys.
Tissillä malttaa olla sen viitisen minuuttia sitten saa riittää. Mutta, kun
ei pullostakaan kelpaa. :headwall:
Soseilla tykkäisi poika sitten mahansa täyttää.

Jahas, poika heräsi. Palaan paremmalla ajalla.
 
Saran neuvola terveiset =) =)

Ikä: huomenna 7 kk
Paino: 7900 g
Pituus 67,5 cm
Pää: 44,9 cm

Hyväntuulinen tyttö, kasvu sopusuhtainen ja paino sopiva. Suositellaan paljon lattialla oloa jotta voi harjoittaa itsenäistä liikkumistaan.

Ensimmäinen hammas puhkesi viikko sitten.

 
Bee
Jemima: Meillä on ihan sama tilanne. Maidontulo on vähentynyt aika radikaalisti ja pelkään, että meidän imetystaival loppuu tähän. Yöllä kyllä lupsuttaa, mutta silloi herumisen käynnistyminen kestää niin kauan, että vauvalta menee hermo ennen sitä.. Nyt oon yrittänyt päivisin lypsää ja tietysti tarjota rintaa vauvallekkin.. Vaan kun ei kelpaa niin ei kelpaa! Perjantaina neuvola, jospa sieltä saisi hyviä vinkkejä. :|

Muuten tyttö kasvaa hienosti ja todellinen aurinko kaiket päivät. Ryömii kovasti ja parina päivänä on yrittänyt nousta istumaan. Tänään yllätin kun yritti nousta kontilleen pinnasängyssä. :)

B ja tyttö pian 7kk
 
heippis !

onpas tipahtannut alas...

meillä oli eilen neuvola TAAS ! no Jemina kasvaa kuiteskin ihan hyvin ei huolta painoo oli tullut 5960 g ja pituutta 65.2 cm no seuraavan kerran sitten ensikuussa lääkärineuvolaan...

neiti menee kierimällä eteenpäin kun hokas et tälleen pääsee liikumaan nyt ei pysy sitten paikoilaan hetkeekään olis vaan koko ajan menos jonnekkin =)

hampaita ei viel näy missään mutta jotenkin ihan kun alhaalla kuultais jotain mutta neiti pistää suun suppuun eikä anna katoa ja ylhäällä sama...no kait ne joskus tulee sieltä sitten...

syömisen kans on vähän takuiltu nyt kun on nuha ja noi ikenet hellät sitä suuhun tungetaan mitä menee..eli maitoo ja jotkut soseet menee kylmänä ...

samalla eilen katottiin noiden isopien hemppat oli kummallakin alhaalla toisella oli laskennu entisestään 98 ja toisella otettiin varuiksi ni näytti 99 nyt annan niille noita rauta tippoja 20 pvä:ssä ja salaa pitää laittaa ruokaan muuten jää syömättä jos huomaa et laitan jotain sekaan ....

nyt poistun paikalta voikaa hyvin ja pysykää terveenä :wave: :wave:

bambiino ja Jemina 8kk
 
Topi oppi eilen taputtamaan käsiään :heart: tänään vaan hihitteli kun minä taputin mutta kuitenkin !

ryömiminen alkaa vähitellen, jalat ei ole vielä mukana mutta ihan kirpun kokoisia matkoja jo pääsee eteenpäinkin.

Syöttötuolissa on Topilla ikävä tapa, se imeskelee sen reunoja. Eilen se oikein herppasi meille kun kiellettiin.

Tänään tallainen lyhyt avautuminen =)

Minttis & Topi 7,5 kk
 
meillä Topi eilen keksi, että liikkua voi pyörimällä !!! Voi hyvänen aika sentään miten söpö mies tuo onkaan :) hän pistää silmät kiinni aina, kun aikoo pyörähtää, hirvittää itseäänkin vielä mutta uteliaisuus maailmaa kohtaan vie voiton :heart:

Ja se käsien taputtelu on nyt meillä POP :LOL:

Minttis taas...
 

Yhteistyössä