*HEINIKSET 2008*

Moikka vaan kaikki! Just sain kirjoitettua tuonne suljetulle puolelle ja hehkutettua et vauva meni näinkin aikaisin nukkumaan, mutta toisin kävi!! :kieh: Hereillä ollaan taas.. piti itsekkin mennä unille, mutta en sit mennytkään. ja kiitos kaikille myötäeläjille ja muutenkin tsempeistä :hug: Ihanaa että on edes tämä palsta, johon turvautua. On tärkeää että saa purkaa ahdistusta ja huonoa oloa ja tietenkin myös kertoa niistä hyvistä hetkistä =) ISO :hug: teille kaikille. Täällä ei olla yhtään enempää nukuttu ja huomenna taas alkaa raskas viikko, kun apuja ei tule kun vasta ilta5 jälkeen kun mies töistä saapuu... Vauva on muuten niin rauhallinen ja nukkuu hyvin, mutta kun ilta koittaa, niin kitinä alkaa.. Juon kyllä kans kahvia sen 10 kuppia päiväs, mut ilman sitä en pysy hereillä, joka taasvoi aiheuttaa osaksi vatsa vaivaa vauvalle. Tarvii yrittää muutama päivä olla juomatta.. Nyt unta yrittämään, kun esikko herää taas 5 tunnin päästä ja on virtaa täynnä :eek: Siinä on taas äiti ihmeissään.. Perässä tarvii juosta koko ajan ja vahtia molempia. Meidän vauva kun herää kans samaan aikaan. Meidän lapset vaan näköjään päsrjää niin vähillä unilla. Itse kyllä olen ollut samanlainen joskus ;) Taitaa vanhuus iskeä väkisin.. Ristiäsiä vietetään anopilla ens sunnuntaina joten sit osa stressistä on ohi. Vaikkakin anoppi auttaa aikas paljon järjetelyissä onneksi.. NYt sänkyyn jos sais pikkumiehenkin uneen vähäksi aikaa..
 
Onnea vauvautuneille :hug: :flower: .
Pavelille ja suomalaiselle ISO voimahali :hug: .

Meillä vietettiin eilen nimiäiset.Onneks meni kaikki ihan hyvin ja juhlat on juhlittu.Jostain syystä ahistaa kaikenlaiset sukujuhlat ja viime viikko menikii siivoillessa ja stressatessa valmiiks.Nyt on sitten rättipoikkiväsyny vaihteeks eikä oloa helpota nuo todella runsaat kuukautiset jotka perjantaina alako :headwall: .Rättejä saapi olla kokoajan vaihtamassa!Kaiholla muistelen raskausaikaa ku ei ollu tätä vaivaa vaikkakin sit oli miljoona muuta kremppaa kropassa..

Neleka:Mie oon vaan yhen ainoan kerran tehny sapuskaa tään 6 viikon aikana :ashamed: .Ukko on hoitanu sen puolen.Viimekskin ku rupesin lihoja ruskistaa ni eihän siitä mitään tullu,Jooseppi heräs tietysti kitisemään joten aikani heijasin jalalla sitteriä ja yritin samalla tehä ruokaa mut meni liian monimutkaseksi niin jätin kesken.Ukko kotiutuessaan jatko hommia.

Tänään en kyllä liikoja hötkyile,keskityn vaan ihan olemaan olemassa tuon pikkumiehen ehdoilla
=)

Ievaliina ja Jooseppi 6 vkoa tasan
 
Moikka kaikille!
Oon joskus odotusaikana kirjotellu heinämammoihin vaan sitten se on jääny, nyt ajattelin että reipastun ja kirjottelen itsekkin enkä pelkästään käy päivittäin lukemassa teidän juttuja.:) Meillä vauva kuukauden ikäinen. Huomenna olisi neuvola ja saa nähdä miten on pojulla paino noussu. Mielenkiinnolla odotan huomista.:) mahavaivat meinaa meillä vaivata. Joinakin iltoina ihan tosissaan huutaa. Oon alottanu maitohappobakteeritipat ja vähän näyttäs että niistä ois apua. Parempia päiviä ollu sen jälkeen. Eilenki ihmeen ajoissa alko yöunille. Muuten on vauvan kans menny hyvin. Yöt ruukaa nukkua tosi hyvin, herää 1-2 kertaa syömään ja jatkaa samantien unia. Ei oo onneksi masu vaivannu öisin.
Meillä ristiäiset tämän viikon sunnuntaina.

Teillä joilla alkanu menkat jo, niin kuinka pitkä aika synnytyksestä menkkojen alkamiseen?

Täällä on niin mukava käyä juttuja lukemassa ja kuulla miten muilla menee pienten kanssa.
Nyt pitää joutua laittamaan pikkumies päikkäreille. Voimia kaikille! :hug:

nisu ja kuukauden ikäinen poitsu
 
Mooi mooi!!
Tulinpas tännekin katsastamaan. Meilläkin vauva-arki sujuu hyvin. Nella on oikein kiltti neiti. Eilen tuli ikää tasan kuukausi. Tänään isä lähti töihin ja ollaan ihan kahdestaan. Neiti on nyt pitkillä unilla, käytiin sateessa kävelyllä äsken. Öisin meillä syödään 12 ja 7, muuten nukutaan ko tukki. Tänään aamulla oikeastaan ekaa kertaa kelpas sitteri siks aikaa ko mie sain syötyä ja laitettua vaatetta :) Pikku hiljaa! :) Toisella kertaa paneudun tarkemmin tännekin, nyt oon enemmän ollu tuolla suljetulla puolella.
T: pörrö ja Nella 1kk 1pvä
 
Profiiliin vaihdoin kuvan Sarasta 2 viikon ikäisenä.
Masuvaivoja on täällä tytöllä ollut ja äidillä hieman väsymyksen puolelle pukkaa.
Mutta ei kai tämä vaihe kauaa kestä loppujen lopuksi.

anjamarita ja Sara 3 vk 3 pv
 
Täällä toinen joka on taas aika hyvin valvonu tänä yönä. Toivis nukku 22.30-01.30 hyvin, seuraava uni pätkä syönnin jälkeen oli 2.30-3.30 ja sen jälkeen vaan pari 15min pätkää tähän mennessä! :eek: Vähän väliä on pitäny saada tissiä ja sitten on tehny parit kunnon satsit vaippaan sekä ollu vaan ihan virkkuna hereillä. En tiedä mikä sai yhtäkkiä poitsun rytmin näin sekasi. Kolme yötä putkeen on nyt valvoskeltu ja koko ajan vaan pidempiä pätkiä. Esikoinenkin päätti tänä aamuna sitten herätä jo kuudelta! Onneks en ehtiny nukahtaa ennen sitä niin ei oo ollenkaan niin väsyny olo. Yllättävän virkku ja tarmokas olo itseasiassa. Missähän vaiheessa se tappoväsymys iskee päälle?!?! :/

Minä oon tässä muutaman päivän tehny "ilmavaiva-kokeita" ja tulosten perusteella tämä äiti välttää nyt sitten ruisleipää ja suklaata. Tosin eilen en syöny kumpaakaan ja silti illalla rupsutteli, mutta ne onneks tuli ilman ähinöitä. Joten ehkä ne ei johtunukaan syömisestä, tiedä häntä. Mutta yllättävää kyllä tuota ruisleipää on enemmän ikävä!

Jihuu, saikohan mummin poitsun nukahtamaan kun hiljeni! Ainakin hetkeks. Itse taidan tankata taas kupillisen kahvia.

Änkkäpöö ja Toivis 6vkoa
 
Moikka! Minäki kirjoittelin Heinämammoihin odotusaikana (LA oli 04.07.) Nyt tullu pyörittyä lähinnä Mitäs Nyt osiolla. Ehkä vois taas palautua teidän seuraan...? Kävin vissiin ilmottelemassa jossakin vaiheessa, että tyttö tuli.
Eli kaunis prinsessa Evelyn syntyi 29.06.2008, kriittiset mitat ollessa 3200g ja 48cm.

Nyt tuo painaa jo lähemmäs kuusi kiloa (5,555kg viime torstaina) ja pituutta on jo kymmenisen senttia tullu lisää.

Meille kuuluu kaikkea kivaa, tuo nukkuu yönsä ihan hyvin paitsi neljältä herättää pissalle, vaippaan kun ei tykkää tarpeitansa tehdä. Pitää hauskoja ääniä ja hymyilee paljon, oikein terve ja ihana :) Vähän jotain vatsavaivoja oli ensimmäisellä viikolla, mutta muuten tuokin toiminu oikein nätisti.

Muttamutta. Tää on kyl ihanaa aikaa :) Kaikki pelotteli etukäteen miten tulee olemaan niin kauheeta, mutta ihan lepposaa meillä on ollu. Muutama uneton yö tietysti, ja välillä tekis mieli lähteä ulos ilman tunnin etukäteisvalmisteluja, mutta mitäpä tuosta. Ainiin, on ollu oudon ikävä yötä =/ Tykkäsin ennen kukkuilla hereillä ja olla ulkona esim kävelyllä yöllä, mutta eihän tässä nykyään voi.

ninaTT & Evelyn (7 viikkoa)
 
moikka !

tänään käytiin näyttää meijän neitosen napaa neuvolalääkärille ja hän määräs voidetta siihen jonka pitäs auttaa siihen kirotun tattiin ja sitä laitetaan joka ilta ja kontrolli käynti sitten viikon päästä ja jos se ei auta ni sitten varmaan laittavat päksiin ...kumma ettei saa yhtä napatattia nujerettuu |O |O |O

olen pikkuhiljaa ruvennu siivoilee paikkoja lauantaisia ristiäisiä varten yksin kun häärään tääl kolmen lapsen kans ni on pakko tehdä pikkuhiljaa ja ajoissa valmistelut....sitten kun nuo isommatkin osais olla tappelematta ni sais jotain tehdyksikin :headwall: :headwall: mutta ei huuto ja meteli on kauheita ihankun josain kiljusenherrasväellä :| :|

yöllä näin ihmeelisen unen olin kattelemas isännän kans nalle puh bodeja ja yhtäkkii se ilmottaa mulle siin unes ettei osteta mitään ja olen sille 100? velkaa :x :x selvyyttä en saannu mikä juttu se oli kun heräsin sitten.....muutenkin noi unet olleet aika omanlaatusii viimeaikoina :/ :/ onkos muut nähneet omituisii unia ??

nyt taas hommeleita tekee ja järkkää paikoi :wave: :wave:

bambiino ja "justiina" 1.5kk
 
RouvaSumppisuu
Alkuperäinen kirjoittaja bambiino:
yöllä näin ihmeelisen unen olin kattelemas isännän kans nalle puh bodeja ja yhtäkkii se ilmottaa mulle siin unes ettei osteta mitään ja olen sille 100? velkaa :x :x selvyyttä en saannu mikä juttu se oli kun heräsin sitten.....muutenkin noi unet olleet aika omanlaatusii viimeaikoina :/ :/ onkos muut nähneet omituisii unia ??
Joo, näin unta, jossa tein positiivisen raskaustestin ja ihmettelin vaan miten se voi olla mahdollista :LOL: :eek: :whistle: ...ja aloin vaan muitta mutkitta miettimään, mitä hankintoja pikkukolmoselle pitää tehdä ja millainen auto pitää hommata, että ylipäätään päästään liikkeelle :LOL: . Onneks oli vaan unta!!!

Täällä ollaan oltu paljon menossa, otetaan ilo irti miehen viimeisistä isyyslomapäivistä. Nyt herra A tässä sylissä, joten lyhyestä (kerrankin) virsi kaunis :wave:...
 
opinnäytetyön naputuksen lomassa tervehdys! :wave:
Tehtäviä pukkaa ja koulussa ollaan vauvelin kanssa päivät nyt sit vietetty. Todellinen malli oppilas :D Nukkunut nätisti turvakaukalossa ja kantoliinassa, luennoilla ollaan sit tissitelty.
Tosin eilinen päivä oli hyvin erikoinen kun hänen pisimmät unet koko päivänä kestivät vain vaivaiset 30 min!! :eek: Valvoskeli pitkin päivää, neljänkin tunnin pätkiä kerralla.

Napatatti alkaa meillä asettua, eilen vielä laapistettiin ja viikon päästä tsekataan. Ed. kerralla laitettiin sitä ainetta tytön napaan niin paljon et se levis vatsan päälle ja ärsytti ja värjäs mahaa navan ympäriltä.

Ristiäiset siis tulevana sunnuntaina, siivoukset aloitettu, kuten Bambiinollakin, vähitellen. Pakastimessa leivonnaiset ja kakut ja pullat. Mies otti keittiön tuolit käsittelyyn ja nyt niihin on tulossa uudet verhoilut. Ipanat sotkeneet niin rumiksi tuolien kivat vaaleat pääliset ettei pesussakaan lähde puhtaiks. Ei kehtaa vieraita juhlissa niihin istuttaa!

Nimikko servetit tilattiin ristiäisiin ja ne tarvis käydä hakemassa. Keskimmäisellä oli kans aikoinaan ne ja oli tosi kivat ja yksilölliset.

Maidontulo jotenkin muuttunut. Iltapäivä/alku ilta on sellaista nykyisin ettei meinaa multa tulla tytön tarpeiks maitoa vaikka kuinka häntä imettää tunti tolkulla :( pullosta joudun antamaan 20-60ml rintojen lisäksi.
Voi olla nää koulu kiireet ja kotona ristiäisjärjestelyt kun stressaa, toisaalta tuo keskimmäinen herättää öisin neljäkin kertaa kun itkee ja huutaa ja raivoo :headwall:
Mittoja en vauvasta tiedä mut edelleen meillä menee 56cm vaatteet joten mikään jättiläinen hän ei ole. Kasvaakohan tuo riittävästi...? alkanut vähän huolestuttamaan...
äsken kyllä pumppasin 40ml kun tyttö imettyään rauhoittui mut rinnoissa oli selkeää täytettä silti. Ei paljon mut jospa sillä päästäis tänää alku ilta eikä korvikkeita tarttis antaa!

Minä jatkan opikelua opinnäytetyön parissa (abstrahointi menossa haastattelu aineistosta :| )
palaillaan =)

SmileX ja "Lilli" 6 vko
 
KÄytiin eilen 6 vkon lääkäri neuvolassa.Pojan paino oli noussut viikkoon puoli kiloa,pituutta tullu sentti!Hyvin maito maistuu.Eli siis paino 4650g ja 55 cm.
nisu:5 ja puol viikkoo synnytyksestä alko nyt viralliset menkat.Jotain vuotoa oli jälkivuodon jälkeen mut sitä en laske mukaan.Esikoisen synnyttyä menkat alko aika tarkalleen 6 viikkoa synnytyksestä.Ja todellakii on runsaammat ku ns.normimenkat.Vaippoja saa kantaa niska vääränä kaupasta,siis itelle :( .No kai nuo joskus loppuu!
Tunnustan herkutelleeni ihan urakalla nimiäisistä jääneitä leipomuksia sillä seurauksella et mäni maha ihan sekasin.En yleensä syö mitään vaaleita leipiä tai pullia.Nyt en oo muuta tehnykkään ku vedelly voileipäkakkua,pullia,muffinsseja jne. ja tietysti kylmän maidon kera.Aijai et maha tykkää.Ei paljon uskalla rupsutella ku pöntöllä vaikka onkii vaipat itelläkii housussa.Jospa otan opikseni taas kerran kunnes sorrun taas uuestaan mässäämään :/
bambiino:Unet on ollu tosi outoja ja ukko sano et oon ruennu höpöttää unissani ja kuorsaamaan.Se johtuu varmaan ihan siitä et oon niin väsyny.Onnex ei Joosepin yöunta oo vielä häirinny.
Voimia yökukkujien äideille :hug:

Ievaliina ja Jooseppi 6vkoa ja 2 päivää
 
Heps!

Meillekkin nuo yöitkut rantautui, onneksi vain hetkeksi ja nyt sai jo taas nukkua yön yhdellä heräämisellä. Ilmavaivat kiusaa neitiä, pääosin kyllä vain päivisin mutta silti tyttö jaksaa hymyillä, naureskella ja jutella äitin ja isän kanssa :p

Pulautellaankos muilla minkä verran? Tuntuu että täällä sitä lentää jatkuvasti ja välillä ihan kaarella, ens viikolla on neuvola niin täytyy tuo ottaa puheeksi.

Eilen ihmettelin että mitä likka oikein ähertää; nousi sitten mahalla ollessaan käsiensä varaan, kyllä ois kamera ollu taas paikallaan... ...meitin videokamerakin hajos itsestään kirjahyllyssä ollessa :eek:

Tyttö on niin sylivauva kun voi olla, missään muualla ei todellakaan voi olla ellei taustalla kuulu tasaista meteliä tarpeeksi (esim. tänään tyttö nukkui vaunuissa kun ajeltiin pihassa isännän harrikalla) tai olla liikkeessä (kävellen tai autolla).

Isäntä juuri tuossa ehdotti että olisin kotona myös hoitovapaan, eli kolmisen vuotta... Huih!
Tähän asti se on ollu sitä mieltä että töihin vaan mahdollisimman nopeasti tienaamaan, mutta nyt tarjoutui siihen että jos saan tuilla maksettua omat menoni niin hän maksaa kaiken muun... En vaan ole ollenkaan varma riittääkö tuet mun laskuihinkaan.

Silloin raskauden puolenvälin paikkeilla mut irtisanottiin töistä raskauden selvittyä ja otin yhteyttä oikeusapuun, sieltä tuli nyt lasku vaikka asialle ei ole tehty mitään, reilu 200e!!! Kyllä niin ketuttaa koko touhu, kun itse tiedän että irtisanominen johtui tuosta raskaudesta en vain voi todistaa sitä kun työnantaja sen suullisesti sanoi...
Kyllä jos sen pomon jossain nään ni oon valmis maksaan sakot siitä hyvästä että vähän mojautan.

Lauantaina olis ristiäiset ja häät, koskahan alkaa jännittään? Meillä alunperin oli suunnitelmana että mä pitäisin tyttöä ristiäisten ajan mutta miehen siskolle oli itsestään selvyys että hän pitää koska on lähisukulainen ja kummi... ...kehtas vielä sitten pyytää penkkiä kun ei jaksa pidellä tyttöä (ei muuten saanu). Oon edelleenkin sitä mieltä että
itse pidän tytön koska haluan että kummit on samanarvoisia, ainoo että miehen äiti ja tää sisko pistää hanttiin. Anoppi muutenkin meinaa sotkea kuvioita; kutsussa jo ilmoitin että tilaisuuden jälkeen on KAKKUKAHVIT seurakuntatalolla, niin hän on nyt sinne ruokaa kovasti tekemässä, ilmoitin kyllä että sinne ei kukaan muu tuo mitään kuin minä ja kukaan ei tule aikaisemmin järjestelemään paikkoja kun pystyn siihen itsekkin miehen kanssa. Anoppi myös on omin lupineen kysellyt ihmisiltä josko nekin tulis juhliin, tasantarkkaan sisälle kestitykseen ei tule kuin kutsutut, seison vaikka siinä ovella vahtimassa.
On se saamari kun ei saa ite hoitaa omia häitään tai tytön ristiäisiä.
Osa pidemmältä tulevista (400km) ilmoitti vasta eilen että on jäämässä yöksi, ja mistään ei saada enään järjestymään yöpaikkaa. Varattiin jo kuukausi sitten leirintäalueelta aittoja tätä varten ilmoittautuneiden mukaan ja nyt kaikki paikat on jo täynnä, loput aitat ja mökit alueelta on jo varattu; joten ajattelin vain ilmoittaa tylysti että saavat ottaa sitten teltat mukaan, en aio enää sumplia asiaa mitenkään koska eivät ajoissa ilmoittaneet.

Tässäpäs meitin tytöstä reilu viikon vanha 1kk kuva:


Nyt lähettävä kaverin luona käymään ennenkuin ketutus kynnys kasvaa entisestään ja purkaudun tänne. Tyttökin sopivasti heräilee :heart:
Anteeksi taas romaanista ;)
 
Hello!!! :wave:

Kiva että löysin teidät...

Meidän rinssi painoi syntyessään 4232g ja pituutta oli 54cm.Toissapäivänä oli 1kk neuvola ja herra painaa 5750g ja pituuttakin on jo 58cm.
Nannia vetelee noin 600ml/pv rintamaidon lisäksi eli hyvin maistuu ruoka! :)
Syömään herätään noin kolmen tunnin välein,myös yöllä!
Onko vinkkejä millä syöttövälit saisi pidemmiksi?

Vauva-arki lähtenyt suht hyvin liikkeelle.Yöheräämisiin en kyllä oo tottunut vieläkään.
Rinssi on nyt viikon ollut kamalassa flunssassa,joten yöt on aika hankalia... :(

En ehtinyt vielä lukemaan kaikkia juttujanne,palailen paremmalla ajalla.

T:bella&rinssi 1kk 1pv :heart:
 
Heipat!
Oon ollu niin väsyny ja kiireinen etten oo kerenny kirjotella.
Poitsu nukkuu aika huonosti yöt. Ja päivällä pitää heiluttaa sitteriä, että saa sen nukkumaan. Eikä sitä heilutusta sovi lopettaa kesken kaiken tai herra alkaa itkemään. Joten aika rätti poikki väsyny oon ollu.
Viime yönä tosin oli oikeen poikkeus yö, kun poitsu nukahti omaan sänkyyn!!! klo23 jälkeen ja ekan kerran söi vasta klo2.30. Ja nukahti omaan sänkyyn klo3.30 ja sit heräs klo5.30. Ja nukku mun vieressä puol kaheksaan. Meillähän on tosi vaikeeta toi omaan sänkyyn siirtäminen ja nukahtaminen. Yleensä syö yöllä parin tunnin välein (tai alle) .
Ja nyt sain lainaan ton Gracon koliikkikeinun ja se on ihan pelastus näihin päiviin! Ei tarvii enää heiluttaa sitteriä päivät pitkät vaan poitsu nukahtaa tohon keinuun ja siitä sit siirrän pois, ku on nukahtanu. =)
Kantoliinaankin tuo nukahtaa, mutta meillä on niin kuuma täällä kämpässä ja poju on aika lämminverinen, niin on ihan hikipäässä hetkenpäästä.

"Uusille" tervetuloa kirjottelemaan! :flower: Kiva saada lisää porukkaa. =) Ilmotelkaa syntymäpäiviä, niin lisään listaan.
Haluutteko te ketkä ootte ilmottanu vauvan nimen, niin että se lukee tuolla listassa?

rinkinki ja poitsu kohta 8vko :heart:
 
Ainiin vielä piti kirjottaa, et kävin viikko sit papassa, ku se pitää olla otettuna ennenku kierukka laitetaan.
Muuten kaikki siinä ok, mut joku ärhäkkä tulehus löyty. Nyt sit viikon antibiootti kuuri, voiteen muodossa, joka asettimella ruutataan värkkiin... :x
Toivottavasti talttuu tolla kuurilla!
 
Hei kaikki
Meillä kanssa kasvetaan kohisten. Eilen oltiin neuvolassa. Ikää on nyt siis 5 vkoa ja painoa oli 5195g ja pituutta 78.3cm. Neuvolassa ollaan käyty joka viikko kun hölmönä menin kertomaan että vauva nukkuu 8-10 tuntiakin kerrallaan. Viime yönä kyllä heräs imeskelemään tissiä ihan hetkeks kunnes nukahti taas. Tuttikin olis varmaan ajanut saman asian =)

Meillä on ristiäiset vasta 14.9.
Rinkinki: kyllä ainakin meijän nimen saa laittaa listaan. Nimeksi meillä tulee Reino Uljas Henrikki.

Onko muilla jälkivuoto kestänyt 5 viikkoa? Mulla tiputtelee vieläkin. Muista lapsista loppunut tosi nopeesti. Yhdestäkin kesti vaan viikon jälkivuoto, normaalisti on kestänyt 2 viikkoa mutta nyt näköjään jatkuu ja jatkuu vaan.

Isommilla lapsilla on alkanut kerhot. Vähän tylsää vaan kun 3 vuotias ei pääse 5 vuotiaan kanssa samaan ryhmään niin nyt saa sitten 3 kertaa viikossa pakata mukelot autoon että viedään joku kerhoon ja haetaan joku kerhosta. Ti ja to on hankalimmat päivät kun olen kolmen pienimmän kanssa kotona kolme tuntia ja 3v. on isoin noista ja hänkin ihan päätön tekemisissään. Onneksi tälläistä aikaa kestää enintään vuoden...sitten pieninkin on jo vähän helpompi kun kävelee ja syö ite. Ellei sitten innostuta vielä yhtä vauvelia haaveilemaan ;)

hetikial + Reino 5 vkoa

 
Moi

Miten voi vauva olla jo 78,3cm pitkä.. tais tulla kirjotusvirhe.. :D
Täällä kans vauveli nukkuu vähän huonosti... öisin herää syömään noin 3 kertaa.. nukkuu miun vieressä, nii silleen helppoa :)

Ollaan alettu käymään äiti vauva kerhossa.. kivaa on :) 4 muutakin äitiä siellä vauvojen kanssa 3 kertaa viikossa :)

Meijän tytön ristiäiset on lauantaina :) ja nimeksi tulee Elsi Anna Inkeri :)
 
1 kk neuvolassa käyty:
pituus 53cm, paino 4660g ja pää 39.2cm
Hyvin kuulemma kasvaa ja on jäntevä tyttö.
Imetän tyttöä, mutta välillä epävarmuus iskee tuleeko tisseistä tarpeeksi maitoa, annan sitten nan:ia pullosta, ei tyttö sitä kyllä paljoa syö korkeintaan 40 ml kerrallaan. Tavallisesti syöminen tyssää jo 10 ml kohdalla.

Nyt nukkuu vaunuissa ulkona itkuhälyttimen kera kun nukahti vaunuihin kotimatkalla neuvolasta.

Vatsaansa tyttö itkee välillä ja kova on pieremään mikä sitten helpottaa.

Äiti on vähän väsynyt kun iskä lähtee aamulla ennen yhtätoista töihin, hoitaa kyllä tyttöä jos hän on silloin hereillä. ja sitten iskä tulee kotiin yhdentoista jälkeen illalla ja hoitaa tyttöä jos tyttö sattuu valvomaan. On tosi pitkä päivä täällä kahdestaan vauvan kanssa kun minkäänlaista rytmiä ei vielä oikein ole. Kotitöitä aina välissä yritän tehdä jos jaksan, toisina päivinä enemmän ja toisina vähemmän.

Täällä käyn aina lukemassa näitä juttuja mutta harvoin kerkeän tai jaksan alkaa mitään kirjoittelemaan.

Päivän jatkoja kaikille :)

anjamarita ja Sara huomenna 1kk
 
RouvaSumppisuu
Rinkinki: Voimia rikkonaisiin öihin, ja muutenkin poitsun nukuttamiseen :hug: . Eipä täälläkään poju nuku omassa sängyssä, vaikka alkuun yritinkin sinnikkäästi. Päivisin nukkuu keittiön pöydällä olevassa äitiyspakkauksen laatikossa (mikä siinäkin on, että siinä nukkuu ihan hyvin, muttei pinniksessä ) tai vaunuissa ja yöt meidän sängyssä. Tarvis varmaan kokeilla siirtää tuo laatikko pinnikseen, jos siinä kerran viihtyy...nyt vasta tuli mieleen, kun tätä kirjoitin *illalla kokeillaan* :D . Meidän Aten nimeä ei tarvi etulistalla päivitellä, riittää kun se täällä tekstissä joskus vilkkuu, vaikkei mikään salaisuus olekaan. Ja mites Rinkinki vielä ton kierukan kanssa, oletko laitatuttamassa sitä piankin? Mulla huomenna jälkitarkastus ja tarvii vissiin ainakin toi papa otattaa ja kysella tuosta kierukasta sitten, jos sen kerran voi näin pian synnytyksen jälkeen jo laittaa?

hetikial, mulla j-vuoto kesti kuusi viikkoa :headwall:. Tosin pikkuhousunsuojalla oon pärjäilly jo jonkin aikaa. Ihan sama oli esikoisen jälkeen. Mielenkiintoista tietää, mitä hemoglobiini on, eilen kävin labrassa.

Bubona, on tuttua pulauttelu. Jos ei kunnon röyhtäsyä tule, niin kunnon pulautukset tai maitokokkelit tulee jonkin ajan kuluttua. Ja joskus lentää kaaressakin. Mutta Atte on aikamoinen suursyömäri ja paino nousee kivasti eikä mitään vatsaoireita ole, niin luulisin, että on ihan normaalia. Söpö tyttönen teillä, ja oikein ihanaa tulevaa lauantaita koko perheelle :flower: !

bella, syöttövälit on meilläkin siinä kolmen tunnin välein myös yöaikaan |O . Mutta minkäs teet, tuttikaan ei kelpaa ja toisella oikeesti nälkä. Oikeestaan oon aika tottunut tähän "rytmiin", puoliunessa imetän ne parit kerrat yössä ja yleensä kerran vaihdan vaipan. Ja kyllä Atte vetelee varmaan aina masun täyteen, isolla pojalla pitää vaan olla ison pojan eväät :LOL: .

Nyt tarvii taas rientää, jaksuja kaikille :wave: .
 
Voisin liittyä minäkin nyt vihdoin heiniksiin, jotta on sitten tulevina pimeinä syyspäivinä seuraa!

Meille syntyi ihana tyttö (rv 39+6) 16.7.2008 ja painoa oli 3374g ja pituutta 51 cm. Viime vkolla kun oltiin neuvolassa oli pituus jo 56,5cm, pitkä tyttö! Eli nyt hän on sitten jo viisiviikkoinen! Aika kuluu tosi nopeesti...

Ja anjamarita, kuulostaa tutulle; meillä iskä lähtee aamulla kahdeksan jälkeen töihin ja tulee illalla yhentoista jälkeen... kun on näyttelijä ja tekee toisessa kaupungissa kaksiosaista päivää. Kyllä välillä väsyttää... Mutta onneksi iskällä on sitten vapaita päiviä ja jopa viikkoja aina ensi-iltojen väleissä. Enemmän tää tilanne iskää taitaa painaa, kun ei näe tytärtään niin paljon kun haluaisi... Kyllä me tytöt pärjätään!
 
Sumppis meijän neuvolassa lääkäri on laittanu jopa jälkitarkastuksessa kierukan, mutta mulla oli vielä kohtu vähän suurentunut, niin ei laittanu ja sit just papa pitää olla otettuna. Mutta mulla on siis viikon päästä kierukan laitto edessä eli n.8vko synnytyksestä. Kuulema yleensä pian synnytyksen jälkeen se on helpompikin laittaa, ku paikat on vielä vähän "auki". Näin ainakin täällä meillä. =)
Neleka mähän en oo sinne suljetulle ollenkaan tullu, joten en tiedäkään nimeä. Joten nou hätä! =)
hetikial mulla j-vuoto kesti n.5vko. Tosi vähäsenä mutr kuitenki. Oikeen miehekäs nimi teijän pojulla! Meilki ristiäiset vasta 14.9.
Ihanan nimen Ilsekin saa! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anzzu1984:
Moi

Miten voi vauva olla jo 78,3cm pitkä.. tais tulla kirjotusvirhe.. :D
Täällä kans vauveli nukkuu vähän huonosti... öisin herää syömään noin 3 kertaa.. nukkuu miun vieressä, nii silleen helppoa :)

Ollaan alettu käymään äiti vauva kerhossa.. kivaa on :) 4 muutakin äitiä siellä vauvojen kanssa 3 kertaa viikossa :)

Meijän tytön ristiäiset on lauantaina :) ja nimeksi tulee Elsi Anna Inkeri :)

HEE TODELLAKIN virhe...ANTEEKSI! Siis tietenkin 68.3cm pitkä. Sitä kun täällä hälinässä ja huudossa kirjoittelee niin tollasia tulee ;) ;)

.....muokattu vielä: MITÄ hemmettiä...vieläkin väärin :headwall: :headwall: ELI SIIS

58.3cm....häpeän virheitäni :ashamed: :ashamed:
 

Yhteistyössä