*HEINIKSET 2008*

Höh,miten miusta tuntuu ku luen näitä viestejä et mie oon kirjottanu jokatoisen :ashamed: .Taijan olla riippuvainen tästä palstasta :) ,no täällä on parasta seuraa ja kiitos kuuluu teille :flower: =) .
Vyöhyketerapia: autto siskonpojan masuvaivoihin myös.Sisko käytti poikaansa 5
kertaa ja sai kotihoito-ohjeetki,siihen loppu kitinä.Aina ku hän ol poikaa hieronu ni poju oli hieronnan päätteeks turauttanu ihan hirmuset vellit =) .Miulle neuvo kädestä pitäen kans ne hierontaradat,hierotaan sillee puolikuun muotoisesti ja aina vaan toista jalkaa kerrallaan.

suomalaiselle:voimia ja jaksamista masuvaiva kitinän pariin :hug: ,toivottavasti pikkuisen olo helpottas ja saisit siekii levätä!

Bubonalle:lähetän tervehdyttävät tuulahdukset :hug: ,toivottavasti ei tule jälkitauteja ja paranette nopsaan!

Jooseppi syö sen reilu 100ml tuttelia vajaan 3 tunnin välein, siitä tulee reilu 800ml päivässä joten yhen tipan oon d-vitskuja nyt antanu kun korvikkeeseen sitä on lisätty.Ei oo nyt kummemmin masun piälle käyny.
Jaaha herra heräs,mentävä on

I ja J
 
Pika pyllynpesu =) .
Eilen tuli postissa pojulle puuhamatto ja lelukaari sekä vaatetta.Ostin täältä 2+ kirppiksestä.Poju viihty ton lelukaaren kanssa pitkään ja kovasti jutteli siinä roikkuvalle plutolle :D ,hauska oli seurata.Ei esikolla tällasia leluja aikanaan ollu mut nyt ostin ku tosi halvalla sain :D .
Voi ei nyt herra turautti sit hutut pyyhkeelle...

I
 
RouvaSumppisuu
Jos jotain turisis kun muksut nukkuu...

Bubonalle ja Sirulle pikaista paranemista :hug: .

Mäkin kaivoin vihdoin tässä yks päivä vähän vauvakamoja Atelle, mm. tuollaisen puuhamaton lelukaarineen, mistä Ievaliinakin jutusteli. Ja näyttää poju viihtyvän =) , tosin niin viihtyis myös 1v7kk esikoinenkin, joka on aina tunkemassa mukaan :LOL: . Kovin laittaa tuttia (kokoajan...) Aten suuhun ja on hoivaamassa muutenkin, ehkä tosin vähän turhankin innokkaasti välillä. Ja fiksasin meidän sitterinkin :D , oon tässä kuunnellut kuukauden päivät sitä nitinää ja miehelle oon vihjaillut, että sen vois öljytä, mutta eipä oo mitään tapahtunut :kieh: . No, tutkailin sitä nyt oikein näin naisen logiikalla ja kappas vain, kahta ruuvia vähän fiksaamalla sain nitinän ja natinan loppumaan :whistle:.

Meillähän on Aten silmä rähminyt enemmän tai vähemmän ihan synnytyksestä lähtien ja kävin sitä eilen näyttämässä tuolla tk:ssa. Tipat saatiin ja jos ei ens viikkoon mennessä ole auttanut, niin sitten uusi käynti. Ei se silmä mun mielestä mitenkään tulehtuneelta vaikuta, mutta varsinkin aamuisin on kyllä rähmäinen. No, tiputellaan (mitenköhän onnistuu :eek: ) noita tippja nyt sitten ohjeen mukaan neljän tunnin välein (en kyllä ala yöllä puolnukuksissa sihtaamaan).

Jos vielä katsastais sähköpostit sun muut, mä taistelen kovin etten menis tilaamaan BB 24/7, iltasin en sitä kyllä jaksa kattoo, mutta näin päivisin vois joskus vilaistakin (sontaahan se on, myönnetään). Ja oishan täällä kotona ihan hommia vaikka muille jakaa, ei vaan jaksa kokoajan hötkyillä :D .

Jaksellaan, mammat & muksut :wave: ...
 
Ievaliina: Sulla on liikaa aikaa (kuin myös täällä) kun ehtiit usein kirjoitteleen. Mä ihmettelin alkuvuodesta kun kaveri sai lapsen ja se ei kerta kaikkiaan ehtiny netissä käymään, odotin että mullekkin kävis niin mutta mitäs... ...täällä mä roikun vieläkin.

Meillä mies jää tänään isyyslomalle, kun alkuun piti kesälomansa pois alta... ajateltiin että lähettäis käymään korkeasaaressa kun mä en oo ikinä käyny siellä, mutta ei sinnekkään viitti flunssasena lähteä. Onneks jo Sirulla alkaa vähän helpottaan, ei vaan tykkää ollenkaan kun rääkkään sitä noilla keittosuolatipoilla ja niistäjällä.
Käytettiin eilen osa Sirun lahjarahoista ja ostettiin sitteri ja puuhamatto/kaari, ekaa kertaa pitkään aikaan en potetu huonoo omatuntoo noin kalliista/kalleista (<-- hei, miten toi oikein taipuu?) tavaroista. Loput rahat laitetaan ens viikolla avattavalle tilille minkä saa vasta sitten 15 tai 18vuotiaana ja meitin lahjarahoilla lähetään talvella kylpylään koko porukka :)

Viime yönä en nukkunu juuri ollenkaan, ensin olin niin tukossa ja kun sen sain helpottaan niin näin painajaista missä Sirulle kävi jotain, mä sitten valvoinkin aamu viiteen tuijottaen tyttöö et se varmasti hengittää :ashamed:. Sit kuume pomppaskin jo sinne neljäänkymmeneen ja nukahdin siihen tyttö kainalossa. Siru nukkuu yönsä yleensäkkin mun vieressä, tai meidän keskellä mut isännän ja tytön väliin oon laittanu aina tyynyjä ettei käänny tai huitase unissaan. Se on itseasiassa ihan hyvä järjestely kun noita yösyöttöjä kuitenkin muutama on, nyt lunssassa vähän enemmänkin. Jossain vaiheessa aina unohdan laittaa rintsikoista luukun kiinni niin herään joka ikinen aamuyö siihen että patja on ihan maidossa ja tyttö on napannu ite tissistä ja syö oikein antaumuksella :p

Jokohan nyt alkais laskuja maksaan kun nuo ruhtinaalliset äippärahatkin tuli :LOL:
On vaan laskuja enemmän kuin tuloja :(
 
Jospa sitä minäkin kerkeisin vähän pitkästä aikaa turisemaan. Tai no onhan tässä vissiin ihan pari päivää menny etten oo kirjottanu :LOL:
Tässä loppuviikosta on aika menny huomisia ristiäisiä valmistellessa ja ihan vaan poikia hoitaessa. Ne kun ei juurikaan nuku enää yhtä aikaa päivisin. Tänään heräsivät molemmat niin aikasin että pikkunenki meni jo toisille unilleen heti kun esikoisen sain nukkumaan. Ihanan rauhallista! Ja äiti tietysti heti koneelle istumaan kun kerrankin siinä voi olla :D

Meillä on kans Toiviksesta kehkeytyny melkonen sylivauva. Sitterissä suostuu tosi harvoin olemaan. Lattialla viihtyy vähän paremmin. Tuo lelukaari/puuhamatto löytyis meiltäkin, mutta tottakai se on kotona eikä täällä porukoitten luona. Täytyy kyllä viikon päästä testata sitä. Mutta niin, illat meillä menee aika pitkälti pientä miestä kanniskellessa (ja mielellään tietysti jos äiti kantelis). Ja pelkkä sylihän ei riitä, vaan pitää liikkua, joten eipä siinä paljon mitään tehdä. Toissa illan vielä huus siihen päälle väsymystä kun ei suostunu nukkumaan missään, mutta eilinen ilta oli jo onneks parempi. Yöt menee kuitenkin edelleen mallikkaasti. Nukahtaa 22-23 (aikasemminkin sais mennä yöunille, mutta minkäs teet) ja eka syönti 4-6. Sitten jätän viereen nukkumaan kun en jaksa nousta siirtämään omaankaan sänkyyn. Siinä sitten nukkuu vaihtelevasti 7-9. Tänään tosin molemmat pojat heräs jo 6.30, mutta pienempi meni jo tunnin päästä uusille unille. Päiväunet poitsu ottaa vaunuissa ja on yleensä ihan hyvä mittaset. Eilen koisi reilu 3h.

Jälkitarkastus oli mulla tänään. Tai jos sitä nyt tarkastukseks voi edes sanoo. Ukkeli vaan kysy että onko ollu ongelmia, onko alapää parantunu ja vuoto loppunu ja että oonko miettiny ehkäsyä. Sitten allekirjotti sen paperin Kelalle, anto pillerireseptin ja siinä se. Ei ees vilkassu onko siellä alapäässä oikeesti kaikki kunnossa! Vaan eipä mulle tullu synnytyksessä repeämiä tai mitään muutakaan, että kait se sitten on ok. Ja eipä tuo mieskään mitään valitellu kun viikko sitten päästiin taas testailemaan yhteensopivuutta :LOL:

Minä tosiaan otin nyt ehkäsyks minipillerit kun niin tympäsee niitten kortsujen kans pelata. Ihmettelin vaan kun kirjotti sen reseptin vaan puolelle vuodelle, että niinköhän tuo ajatteli ettei sen jälkeen imetetä :eek: Saapahan tuon onneks aina uusittua. Sitten se anto reseptin jo toisillekin pillereille, jotka alotan sitten imetyksen jälkeen. Eikä siinä mitään papoja kyselty! Ihme ukkeli oli muutenkin, kun välillä tuntu ettei puheesta saa mitään selvää. Ja vielä johtava lääkäri täällä!

Bubonalle ja Sirulle piakisia paranemisia minäkin toivottelen! Surkeeta katseltavaa kyllä on pienen huono olo, mutta hyvä jos alkaa olemaan jo helpottamaan päin.

Naapurien kans taisteleville :hug: ! Tämä lahopää kun ei nyt muista kellä ne huutelevat lepakot oli naapurissa.

Mutta nyt vaunuissa huudellaan, joten ei kun menoks.

Änkkäpöö ja Toivis 7vkoa+
 
Juu-u, nuha ja yskä se sitten iski meillekin... Onkohan nyt sitten jo eka syysflunssa liikkeellä? Onneksi olin juuri eilen lukenut palstalta, että niistäjä ja keittosuolatipat auttaa pikkuista, niin heti ryntäsin hankkimaan ;) JA kyllä se räkä nyt sieltä irtoaakin... Tyttö on ollut hiukan uneliaampi kuin tavallisesti, mutta muuten tuntuu oelvan tosi reipas flunssaisenakin. Kuumetta ei onneksi ole.

Time79 ja tyttö 6 vkoa 2pv
 
Heissan pitkä aikaa!

Jospa minäkin viimein ehtisin muutaman sanasen :) Täällä on tuo aika vähän kortilla, eilen juuri valittelin ukolle, että oon pudonnu ihan nettimammojen kelkasta :LOL:

Meillä menee ihan kivasti. Tosin masuvaivat itkettävät vauvaa päivisin ja illalla nukkumaan mennessä, joten on aika itkuinen valveillaoloajat. Nukkuu yhdet pitkät päikkärit 3-4 tuntia ja parit lyhemmät, jos hyvin menee. Yöllä kun vihdoin nukahtaa huutokonsertin uuvuttamana, nukkuu ekan pätkän omassa sängyssä 5-7 tuntia ja sitten parit kahden tunnin pätkät meidän sängyssä. En oikein tiedä kellonaikoja yms. kun laitan tissin suuhun ja jatkan unia. Vaavi herättelee sitten kääntämään kylkeä ;)

Neitonen kasvaa kohinalla eli oli viimeksi neuvolassa 4viikkoisena 4750g (noin kilo lisää syntymäpainoon!) ja 56,5 cm (+4,5 cm). Sumppis: silmä rähmii meilläkin edelleen, vaikka tippojakin käytettiin. Ei minusta kans oo tulehtunu, enkä oo huolissani, koska meillä kaikilla ollu tuota rähmimistä ja menny viim. ekan puolen vuoden ohi. Ahtaat kanavat sen kai aiheuttaa.

Olipas Änkkäpööllä omituinen lääkäri! Luulis nyt tuota värkkiäkin kurkkaavan jälkitarkastuksessa. Ja Ievaliina, on sua kyllä naapurilla paiskattu, jos on sitten mieskin hankala :headwall: Olis niin paljon taas kaikkee kmmentoitavaa, mutta kun en muista mitä ja kenelle :D

Meillä on huomenna poikien yhdistetyt 6 &10v synttärit sukulaisille ja kolmen viikon päästä ristiäiset. Kumpaankin juhlaan tulee vain lähimmät eli mummot, papat, meidän sisarukset ja kummit, yhteensä 45 hlöä ;) Oon yritäny leipoa pakkaseen aina kun oon ehtiny, mutta ressiä pukkaa :headwall: Huomiset juhlat on jo hyvällä mallilla, äsken täytin täytekakut ja huomenna vaan koristelen. Toivottavasti vaavilla ei oo kauheita masuitkuja aamupäivällä...

Äh, nyt pätkii.... Mutta onnea kaikille nimistä ja rouviintuneitakin oli! Oon yrittäny käydä tuolla yksityiselläkin puolella lukemassa, tai siis ne viestit laitoin tuleen spostiin, mutta en ikinä ehdi kirjotella tai kuvia laitella.

Maggie ja Eppuliina tänään 1kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ievaliina:
Höh,miten miusta tuntuu ku luen näitä viestejä et mie oon kirjottanu jokatoisen :ashamed: .Ja minä sen joka toisen. :D
Nyt tuo vauva hiljeni vähäksi aikaan. Aika itkuinen ja pieriskelijä ollut koko päivän. Viikkosiivous jäi tekemättä ku yritin vaan pitää vauvan hiljaisena.
Jostain luin tiheän imetyksen kaudesta, kuinkahan pitkään sitä kautta on? Tuntuu että sitä pitää imettää vähän väliä. Yöllä onneksi saan nukkua viiden tunnin pätkän ennen kuin herää syömään. Sen jälkeen onkin sitä että vähän aikaa syö ja sitten nukahtaa ja sitten taas syö vähän ja nukahtaa.
Huomenna lauantai niin ei tarvi herätä laittamaan koululaisia kouluun.

Ukko on reissussa , nyt huomaa miten paljon siitä on apua vaikkei ole kuin illat kotona.
 
Tervetuloa joukkoon Pandakarhu =)
Meillä jää tämän toisen kans vauvauinnit väliin kun asutaan vielä kuukauden päivät pois kotoo toisella paikkakunnalla. Niin ja kun ei ehditty päästä mukaan siihen sisarusryhmään niin tympee se olis vaan toisen lähtee pikkusen kans. Mutta senhän voi alottaa sitten kun ikää on 3kk ja painoa vähintään 5kg. Ilmottautua kannattaa toki heti kun tietää että uimaan haluaa että mahtuu ryhmään.

Meillä oli eilen ristiäiset. Juhat meni hyvin ja pieni mieskin käyttyi oikein mallikkaasti. Nukku tyytyväisenä lähes koko ajan kun sai aina jonkun sylissä olla :D Ruokaillakaan ei tarvinnu kertaakaan kesken juhlimisen. Nimi löytyy suljetulta puolelta.

Täällä on muuten ihan pirun kylmä tänä aamuna! Mittari aikalailla nollassa. Onneks saatiin eilen pikkusen kummeilta niiden pojan haalari kun omat on tietystikin kotona. Ja nuo saadut on vähän pienempiäkin kun ne omat, jotka olis vielä varmasti aika reilut.

Poitsu muuten nukahti ekaa kertaa moneen viikkoo äsken sitteriin. Ihanaa kun ei tartte koko aikaa sylissä kantaa. Vaikka ihanahan tuota pikkusta on sylitellä, mutta välillä on kiva saada tehtyä muutakin =)

Mutta nyt aamupalalle kun vasta kupin kahvia oon juonu.

Änkkäpöö ja poitsu 7vkoa+
 
No nyt iski virallisesti se syysflunssa meillekkin,esikoinen jäi koulusta tänään pois...Käytiin eilen esikon kanssa potkimassa jalkapalloa kentällä ja sen jälkeen pitsalla.Ukko oli Joosepin kans kotona.Vietettiin äiti-poika laatuaikaa sitten kunnolla.Poika tässä jupiskii et äitillä ei tunnu olevan hälle enää aikaa ja sit juteltiin asiasta ihan kunnolla.Selitin et ei tää nyt loppuelämää kestä,vauva kasvaa ja aikaa jää sit muullekkin.Ei vaan itelle tunnu jäävän omaa aikaa.Pojat ku rupee illalla nukkuu niin mie oon ihan poikki,en jaksa ees suihkuun raahautua.

Ylihuomenna ois jälkitarkastus,nyt mietin otanko sitterin pojalle sinne mukaan,en välttämättä viitti vaunuissa poikaa työnnellä pitkin terveyskeskusta...Koiran vien hoitoon siks aikaa porukoille,en ota sitä sinne räksyttämmään.Vauva on jokatapauksessa otettava mukaan ja ei oo niin hirveen kivaa jos täti tekee sisätutkimusta ja miulla on huutava vaavi sylissä :( .Eiköhän sitä siitäkin hengissä selvii,en tuskin oo ainut äiti jolla jälkitarkastuksessa on vauva mukana.

Meijän naperolle tutti ei kelpaa,uniharso pitää olla päässä ku ruppee nukkummaan.Ei näy ku nenänpää harson raosta.Ja heti ku vaavi nukahtaa ni mie otan rätin pois,tahtoo unissaan vetää mytyks naaman päälle.Ukko kanssa saattaa unissaan peiton mytätä naamansa päälle,muuten on ilman peittoa munasillaan :LOL: .Esikko kans tunkee tyynyjä pään päälle joten taitaa olla sukuvika!

Siinäpä nyt tärkeimpiä,raahaudun suihkuun,illalla tuskin jaksaa taas kissaakaan sanoa :(

Ievaliina ja Jooseppi tasan 8vkoa
 
Huomenta kaikille
Pandakarhu meillä ei olla harkittu vauvauintia...meillä on kyllä hyvä uimahalli mutta olen siellä joskus käynnyt ja niin kamalia nähnyt että meillä ei kukaan käy enään uimahallilla. Ite sain sieltä sellaisen tosi kurjan bakteerin joka pesiyis sitten kierrukan "tyveen" eikä meinannut millään mennä pois....virtsatietulehdus tuli myös aina kun uimassa hallilla kävin.

Ievaliina Meillä on jälkitarkastus ja vauvan neuvolakäynti samalla kertaa....niin on aina, eli tää ei ole poikkeus, joten vauva on tietty otettava mukaan ;-) Joudun ottamaan vielä lisäksi 1v,2v, ja 5v....joten saattaa olla että pikkakseksi hässäkäksi taas käynti menee ;) ;) Ja taitavat mulle teroittaa sitä ehkäisyn käyttö :LOL:

Reino-poika voi hyvin....nukkuu ja syö ja nukkuu. Tuntuu että hän on jo niin iso poika...kovasti tarkaavaisena seuraa sisarustensa mekkalointia, mutta hymyt pysyy irvistyksenä ja niitäkin tulee vaan harvoin. Vakavamielinen pallukka.

Höh, tietty vauveli heräs...piti vielä käydä hakemassa postikin, mut jää taas toiseen kertaan. Taidan ottaa sen vasta kun lähetään liikenteeseen. Mennään viemään vihdoin ja viimein väsätyt ristiäiskutsut postiin ja sitten käyn Kelassa ja viimeiseksi mennään koko poppoo kauppaan...se on taas se hetki joka saa munt harmaantumaan :kieh:

Mukavaa syyskuun alkua kaikille mammuskoille ja palleroille myös.

hetikial+ reino 6vko+6pvä :)
 
Neuvolassa käyty:

Pituus 53.3 cm
Paino 4890 g
pää 40 cm

Rintamaidolla ollut viime ajat kun ei huoli pulloa oikeastaan ollenkaan, Olen yrittänyt että joisi pullosta välillä, että sitten jos tarvitsee pääsisi ilman vauvaa jossain käymään, mutta ei niin ei :ashamed:

Mahavaivat rauhoittuneet melkein kokonaan. Olen antanut 3 tippaa jekovitia ja 5 tippaa relaa aina aamuisin. disflatylia 10 tippaa satunnaisesti jos kipristelyt pahaksi äityy, cuplaton ei meillä auttanut ollenkaan.

Eilen olin huomaavinani oikean hymyn :heart: =), Sara on alkanut viihtymään pieniä aikoja katselle ja "jutellen" yksikseen, Tarkoituksena olisi nyt hankkia sellainen puuhamatto. Sitterissä ei suostu olemaan ollenkaan.

Nukahtaa aina kainaloon / syliin ja nukkuu yöt parisängyssä vieressä, Tainnut kolmet muutaman tunnin unet nukkua pinnasängyssään. Äitiyspakkauksen laatikkosängyssä ei nukkunut ollenkaan. Nukkuu 2-3 tuntia syöttöjen välissä, joskus jopa 4 tuntia.

anjamarita ja Sara 5vko+ 3pv
 
RouvaSumppisuu
Tulin vaan huikkaamaan kaikille moi näin syyskuun kunniaksi! Poju tässä vieressä jumppailee ja isosisko varmaan kohta heräilee päiväunilta. Meillä on tänään edessä kurja homma; meidän veteraani kultahamsterimme lähtee viimeiselle matkalleen (todennäköisesti) ja illalla saadaan haudata se pihamännyn alle :'( . Olkoonkin vaan hamsteri, mutta surettaa silti. Ja mieluummin vien eläinlääkärille ajoissa, kuin annan toisen kärsiä. Tän päätöksen tekeminen ja luopuminen on vaan niin vaikeaa.

Sumppis ja A 8vkoa
 

heipsistä
kylläpäs aika rientää, pojalle tuli pe:na täyteen yksi kuukausi, oltiin sinä päivänä neuvolassa. mittamme ovat nyt 53,5cm, paino oli 3820g, hienosti on poika kasvanut. Kaikki oli ok neuvolassa.
yöt menee ed. yhdellä heräämisellä. la-su meni nukkumaan klo 21.00 heräsi vasta klo 5.00.
itse imetän ja olen korvikkeella. nykyään menee enemmän korviketta, ei oikein suostu olemaan tissillä. Minulla ei ole koskaan ollut kokemusta vatsaväänteistä. eilen illalla tankkasin liikaa, joten väänteet alkoivat, melkein kolmetuntia oli huutoa, puoleen yöhön. esikkokaan ei pystynyt nukkumaan. annoin korviketta ekaa kertaa tänään, ja nyt huutanut tunnin, herätti juuri esikon, onneksi sain nukahtamaan uudestaan.
en ainkaan vielä ole väsynyt tähän arkeen. lapsien kanssa on mennyt hienosti, ainakin 1,5viikkoa, kun mies ollut töissä. elän päivän kerrallaan.

Kirjoittaisin enemmän, tuntuu vain ettei aika riitä. iltoisin en enään viitsi lorvia netis. jätän jan itselleni tai parisuhteelle.

Joko monilla on tiedossa nimi? entä joko on ristiäisiä paljon ollut?

Meillä ei taaskaan tietoa nimestä. yksi olisi ollut, mutta tähän lähelle rakennetaan, ja heidän pojalla se nimi. ei ole kiva jos melk. naapurilla sama, kuitenkin menevät samalle luokalle joskus.

meillä ristiäiset siirtyvät vielä 8viikolla, koska isäni on töissä ulkomailla 3vk, ja tuleva kummisetäkin lähtee3,5vk päästä töihin rahtilaivaan. Olisin halunnut suurin piirtein neljän viikon päästä juhlat, ei voi mitään.

en ole vieläkään kirjautunut suljettuun yhteisöön, ehkä joskus.

Käykö suljetussa enemmän poppoota??

virheitä nyt kiire, joten en korjaa. sekavaa tekstiä

Ai niin kaverillakin ollut hyötyä/apua vyöhyketerapiasta.
 
pandakarhu, vauvauinnin voi aloittaa aikaisintaan kolmekuukautisena!

me ei aloiteta, koska käytiin ennen paljon uimassa, kaverini on opettanut vauvaui9nti juttuja meille.
vauvauinti on kyllä kiva harrastus, mutta mieheni ei sellaiseen suostunut lähtemään. siksi käydään vain perheen keske.

jaksamisia kaikille.
 
Moi kaikille!
Pitkästä aikaa saan kirjoitettua tänne, edelleen lukemassa käyn päivittäin. Meillä kärsitään mahavaivoista. Relat on aloitettu pari viikkoa sitten ja cuplatonejakin kokeiltu. vyöhyketerapiassa on käyty ja saatiin hyvät kotiohjeet ja ollaan yritetty hieroa vauvan jalkapohjia vaipanvaihon yhteydessä. yleensä mahavaivat on ajoittunut iltaan mutta on myös joskus päivisin kitinää. Tänä aamuna heräs tavallista aikasemmin ja alko se kitinä ja itku, ei kuitenkaan suoraan huutoa. Ihmettelin että mikä on kyseessä ja huomasin ettei vauvalla oo tullu kunnon kakka muutamaan päivään. Semmosia pieniä pieruja vaan. "Pumppasin" sitten vauvan jalkoja mahaan päin aikasa, vauva näytti nauttivan siitä paljo ja sittenhän se alko kakka tulemaan. sen jälkeen vauva ollu levollisempi ja paljo paremmin alko päikkäreille ja nukkuukin tavallista pitempää. aikasemmin ei ole oikein sisällä nukkunut pitkiä unia. meillä on ollut parempia päiviä vyöhyketerpian jälkeen, luulen että siitä on ollut apua, käytetään kuitenki varmaan uudestaan jos mahavaivat jatkuu. meillä myös vauva rauhoittuu isän käsivarrelle mahalleen.

Poju on alkanut hymyilemään meillä 2vkon ikäisenä, Milloin muilla on irronnut ensimmäiset hymyt? Onneksi vauva jaksaa mahavaivojen lisäksi myös paljon hymyillä, ne suloiset hymyt kyllä antaa voimaa niihin itkuhetkiinki.

Tulipas omaa napaa kyllä...
Vauvauintia me ollaan jossain vaiheessa mietitty, mutta luulen että se jää väliin meidän osalta.

Yks kysymys vielä, oletteko antaneet vauvalle vettä? Minä sain vinkin että jos vauvalla kakkaamisessa hankaluutta niin antaa vettä, se ei ole muutenkaan pahitteeksi. Ennen vanhaa on kuulemma heti laitokselta tullessa alettu antamaan pullosta vettä. Keitin vettä ja laitoin tuttipulloon ja ajattelin että siinä on vauvalle päivän annos. Saa vaan nähä alkaako juomaan sitä.:)

Mutta nyt kotihommiin.
Voimia kaikille vauva-arkeen ja mahakipuisille erityisiä jaksamisia!

nisu ja poitsu 6vkoa ja 2pv
 
Olipa meillä taas yö! Pikkunen rauhottu nukkumaan vasta 2 maissa! Koko illan roikku tissillä ja nukahti kyllä hormaalisti siinä yhentoista aikaan, vähän ennen, mutta kun vein sylistä omaan sänkyyn (missä nykyisin nukkuu hyvin) tietysti heräs ja sitten olikin taas ihan virkkuna ja jutteli ja naureskeli vaan. Ihanaa sinänsä mutta väsynyttä äitiä ei kyllä tällä kertaa naurattanut. Otin poitsun sitten sänkyyn viereen jos nukahtas ja hyvin kyllä rauhottukin, mutta aina kun uni oli tulossa säpsähti hereille. Sitten jossain vaiheessa alko kauhee huuto eikä tissikään kelvannut. Minä sitten ajattelin ettei sieltä tule mitään ja mies raukka joutu lähteen hakeen ABCltä korviketta (onneks moinen tuli tähän pitäjään keväällä että on kauppa aina auki!). No sen reissun aikan poju sitten saikin jotain imastua tisseistä ja rauhottu nukkumaan. Onpa nyt sitten onneks pari purkkia jos tarve joskus oikeasti tulee. Tosin tämänkin jälkeen heräs vielä kun mentiin sänkyyn ja valvo vielä varmaan tunnin. Välillä kyllä torkuttiin molemmat, mutta vasta tosiaan kahden maissa oli poikakin siki unessa. Aamulla sitten vähän seiskan jälkeen oli taas nälkä ja samaan syssyyn tietyti esikoinenkin heräs ja itki isiä, joka tietysti oli töissä. Onneks ikävä meni pian ohi. Pieni mies nukku hyvät unet heti aamusta niin sai viettää aikaa isomman pojan kans.

Nisu minä en oo antanu vettä muuten kun vitamiinien kans. Ei aina jaksa tiristää lusikkaan tissistä maitoo niin siirryin antamaan tipat veden kans. Näin tein esikoisenkin kans. Ja mun tietämyksen mukaan täysimetyksellä oleville ei vettä suositellakaan, mutta ei kait siitä tosiaan varmaan mitään haittaa ole. Tuohon kakkaamiseen saattaa kyllä auttaakin.

Hymyily meillä alkoi tuossa 6vkon ikäsenä ja sen jälkeen sitä onkin riittäny =D

mimosa suljetullakin puolella on ihan kivasti porukkaa. En kyllä nyt osaa sanoo onko enemmän vai vähemmän kun täällä. Välillä on hiljasempaa ja välillä taas vilkkaampaa kuten täälläkin =)

Jaahas, mutta josko keittäisi päiväkahvit, kun poitsut nukkuu ja kaapissa on vielä jämiä ristiäisistä :D

Änkkäpöö ja poitsu, 7vkoa 6pvä
 
heippis !

tervetuloa uusille mamoille meidän joukkoon tummaan tai vaaleeseen !


meillä oli tänään 2kk neuvola kylläpä aika menee nopeesti neidille tullut mittaa jo 52.6 cm ja painoa 3540 g ja pip 36.4 cm aika huimaa vauhtia neitonen on kavannu kun aatelee tota syntymäpainoa mitä oli...

napatatti on nyt sitten voitettu ja kukistettu kokonaan =) =) vihdoinkin oli kyllä sitkee tatti ei voi muuta sanoo :/ :/

mä annan d tipat maidon sekaan pulloon menee siin samalla sitten kun maistuu jo muutenkin noi jekovitit niin pahalle :x :x

meillä Jemina tankaa tälleen päivällä ja nukahtaa yö unille siinä 22.30-23.00 ja nukkuu sinne aamu 6 asti heräämättä päivällä sitten vetelee unosia pätkis ja syö melkein kokoajan...

meillä oli samalla kakosen 3v neuvola hän kun täyttää huomenna sen 3vuotta....aika menee tosiaan nopeesti vielä asken hänkin oli semonen pieni tuhiseva nyytti....huoh..kaiholla muistelen noita vauva aikoja sitten keinutuolis =) =)

mulla olis ylihuomenna jälkitarkastus ja ehkäsystä en viel tiedä varmaankin niitä pillereitä sitten kun olen nitä tottunnut syömään..

meillä Jemina alko hymyilee tos 6vko:sena ja nyt on ruvennut sitten juttelemaankin kovasti asiaa on ihan mahdotomasti..eilen huomasin et oikein kiljas sitteris kun oli hyvä juttu hällä menos =) =)

mutta nyt ruuan tekoon :wave: :wave:

bambiino ja Jemina tänään 2kk :heart:
 
Meiltäki 2kk neuvola kuulumiset:
pituus 60cm ja paino 6210g. Pää 40,8cm. Tosi saman kokonen ku esikoinen oli aikoinaan, pituus sama ja paino heittää 20g. :D

Meil ei mistään rytmeistå oo tietookaan. Nukahtaa illalla millon mitenkin ja herää miten sattuu. Yöllä nyt sentään nukahtaa syötön jälkeen.

Ristiäiset kahen viikon päästä.

rinkinki ja poju 2kk ja 4pvä
 
Tervehdys!

Meillä alkoi tänään arki, kun isin lomat loppuivat. Illalla vähän hirvitti, kun muistin, että neiti 1v9kk alkaa muskarin aamulla 9.45 ja kaikki kolme pienintä täytyy ottaa mukaan. Aamu meni kuiteskin hienosti ja muskarireissulla jätin 1v9kk mummulaan, palasin vauvan ja eskarilaisen kanssa kotiin syömään. Yhdeksi vein jo eskarilaisen ja naapurintytön eskariin ja nyt oon ollu vaavin kanssa kaksistaan. Tosin simahti reissuilla ja siirsin vaunuihin. Oli ihanaa käydä 5km vaunulenkillä ihan vaan kaksistaan. Nyt alkaa koululaiset tulla kotíin ja mies tuo pikkuneidin mummolasta töistä tullessaan.

Masuvaivat meilläkin siis aiheuttaa iltahuutoja. Ootte jutellu noista Rela-tipoista ja Disflatylistä, ei oo mulle ennestään tuttuja. Mutta jotain täytyis varmaan ottaa, kun huuto on sitä luokkaa. Selkä kaarella ja naama sinisenä karjuu äänensä käheäksi, eikä missään asennossa hyvä, tissiä ei huoli. Imiessä kuulee oikein, kun ilmaa nielee. Meillä ei edellisellä ollu ollenkaan vaivoja, joten tuntuu taas niin rankalta. Kumpaa siis suosittelette kokeileen ensin, vai pitäiskö molempia?

Vauvauinnissa ei olla käyty kenenkään kanssa, vaikka moni ystävistä kyllä on tykänny. Oon vähän hidas noille harrastuksille heti vauvana. Hyvä kun isompien harrastukset pysyy hallinnassa :D

Hymyjä olen saanu jo pari viikkoa. Kyllä ne auttaa jaksamaan!

Niin se vaan sujui tämä eka normipäivä meilläkin ihan mallikkaasti. Kohta on koko perhe kasassa taas!

Maggie ja Eppuliina (huomenna 5vko)
 

Meillä tuli eka hymy 2,5vk:n ikäisenä. Yli viikon ajan olen kuullut pojan puhuvan, aina silloin sitten puhelen hänelle.

Meillä nukutaan omassa pinniksessä, tosin nukahtaa useimmiten tissille, tai syliin.

Meillä viihdyttäisiin sitterissä, mutta esikko pitää sitä omanaan. muuten voi tulla vahinkoja! jumppamatossa ei viihdy, vaikka siinä he ovatkin kiltisti vierekkäin.
 

Yhteistyössä