Heippa taas!Kouluasiaa meiltä

Meillä poju on käynyt nytten tarhassa 2 vuotta eskaria.Kaikki on mennyt hyvin.
Nytten ollaan kesällä muuttamassa yhteen pieneen kuntaan.Heillä ei ole itsellä erityiskoulua.Naapuri kunnassa on erityiskoulu.Missä on dysfasialuokka ja monen vuoden kokemus.
Mä olin varma että poju pääsee sinne naapurikuntaan.Soitin sinne naapurikuntaan ja he sanoivat että kyllä heille käy mutta koulumatkoista tarvii sopia.No sitten tuli tieto ettei meidän tuleva kotikunta suostu maksamaan matkoja vaan järjestävät itse koulutuksen pojulle.Eli hän menis kyläkouluun,missä ei ole ennen ollut dysfasia lasta.Eikä oikein kukaan osaa viittoa.Luokankoko olisi 10 oppilasta.
Meillä on poju tällä viikolla sairaalajaksolla,puhuimme tietysti asiasta siellä.He sanoivat että tämä on yleistä,kunnat yrittävät säästää.He käskivät meidän olla kovana.He sanoivat että erityiskouluun poju ilmanmuuta kuuluu.
Kyllä on ihmeellistä,ei mun mielestä paljon lapsea etua ajatella!!!!
No saa nähdä mihin tää kaikki nytten johtaa,toivottavasti kirjoittavat osastolla epikriisiin että poju tarvii erityiskoulun.
Jos ei muu auta niin menen sinne kyläkoululle käymään,että näkevät millainen poju on.
Kiva jos joku viitti lukea,jotenkin helpottaa kun saa johonkin purettua ajatuksia. :'( =)
 
Tämä on just tätä nykyajan integraatiota. Olen itse sekä luokan- että erityisluokaope. Tiedän kyllä, että aina se oma lähikoulu ei ole paras, mutta se on monessa kunnassa periaatteena. Onko siellä pikku koulussa avustajaa käytössä? Onletko tavannut opettajan, kuinka hän suhtautuu asiaan? Onko kiinnostunut saamaan luokalleen tällaisen lapsen? Monia kysymyksiä liikkuu mielessäni? Ehdottaisin, että ottaisit yhteyden sinne pieneen kouluun ja menisit katsomaan koulua ja tapaamaan opettajia ihan avoimin mielin. Jos sen jälkeen tuntuu, että se ei todellakaan ole paras paikka lapsellesi, niin ala sen jälkeen ajamaan asiaa todella, että saat hänet erityisluokalle. Varmaan saat terapeutilta tms. puoltavan lausunnon?

Mukavaa keväänjatkoa!
 
taikku harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2006 klo 20:58 Mini kirjoitti:
Tämä on just tätä nykyajan integraatiota. Olen itse sekä luokan- että erityisluokaope. Tiedän kyllä, että aina se oma lähikoulu ei ole paras, mutta se on monessa kunnassa periaatteena. Onko siellä pikku koulussa avustajaa käytössä? Onletko tavannut opettajan, kuinka hän suhtautuu asiaan? Onko kiinnostunut saamaan luokalleen tällaisen lapsen? Monia kysymyksiä liikkuu mielessäni? Ehdottaisin, että ottaisit yhteyden sinne pieneen kouluun ja menisit katsomaan koulua ja tapaamaan opettajia ihan avoimin mielin. Jos sen jälkeen tuntuu, että se ei todellakaan ole paras paikka lapsellesi, niin ala sen jälkeen ajamaan asiaa todella, että saat hänet erityisluokalle. Varmaan saat terapeutilta tms. puoltavan lausunnon?

Mukavaa keväänjatkoa!
Moikka!
Ne meinais siellä pikkukoulussa tehdä sillai että joku avustaja olisi käytössä ja asioista neuvoteltaisiin erityiskouluista.
En ole vielä tavannut luokan opea.Mutta meidän olisi tarkoitus mennä pikkukoulun johtajan luokse.Sillai että poju on mukana.
Meillä oli tänään osastolla neuvottelu sosiaalihoitajan kanssa ja kyllä hänkin ihmetteli asiaa.Sanoi että sitten kun näkee pojun muuttaa kyllä mielipiteensä.
Ja näistä puoltavista lausunnoista niitä on lääkäriltä,terapeuteilta,tarhasta...
Eiköhän se tästä....
 

Yhteistyössä