Heippa! Tänne kaikki alle 20-vuotiaat äidit!!!

:wave: täällä ollaan! :D kaippa nyt sitten ekana.. en kyllä alle 20 ole enää mut kai te tänne kohta 21v huolitte :D kiitos äippä palstasta, jospa tänne muutkin!

mitäs tänne.. soseita ei vieläkään ja vellit tiputettu pois, ehkä sitten muutamaan viikon päästä kokeiluun taas. maitoa menee kyllä paljon mut eipähän itkustella masua. :headwall:
oih ihanaa! lähden maanantaina ystävän kanssa viettämään laatuaikaa mammojen kesken :) käydään shoppaamassa ja syömässä, sitten pulikoimaan troppariin ja kasvoihoitoihin.. miniloma jonka tarvitsen :p
lapsukaiset jäävät isänsä kanssa viettämään puolestaan isä-lapsiaikaa.. milo ruvennut syönmään nyrkkejään aivan urakalla. :eek: toinen työntää suuhun melkein oksennukseen asti ja silti tutti syljetään naurujen kera lattialle. höppänä <3 gabrielin uhma kyllä koettelee ja fiona maustaa minä itse vaiheella kun ei pukemisessakaan saa auttaa. tänään hoitoon lähteminen suoraan kauhukuvista. kodinhoitaja tuli hakemaan lapsia ja rupesi pukemaan gabrielia ja laitoin fionalle vaatteet kun halusi pukea itse. tietenkin pikku herra heräsi juuri silloin ja äkkiä tekemään pulloa ja aamupesulle. fiona rupesi vänkäämään pukemisesta ja juoksi karkuun hoitajaa. kiukutteli hanskoista eikä auttaa saannut.. yritin miloa sitten nopsaan pukea ja pyysin hoitajaa pukemaan vaatteet fionalle. sittenhän takku tuli :headwall: gabriel ollut täysissä pukeissa jo puoli tuntia, milo huutaa ruokaansa.. hoitaja vaan ilmotti että "en ota fionaa sitten mukaan että saa tulla myöhemmin päivällä jos tulee.." mä oli että mitä?! ei kai nyt uhmaikäsen anna pompottaa.. laitoin milon sohvalle ja menin pukemaan fionaa ja tietenkin gabriel yrittää kiivetä milon päälle. :headwall: melkein äidillekkin tuli itkuraivo kohtaus kun hoitajan pitäisi auttaa ja se vaan seisoo! ei kun gabriel kainaloon ja eteiseen sitten takasin pukemaan..sainhan sitten pienen väännön jälkeen ja sitten jo pusuteltiin ja sanottiin hyvät päivänjatkot, tyytyväisenä mentiin hoitoon. sitten juosta pullo kädessä "seuraavaan etappiin". huoh, mikä aamu.. toivottavasti ei huomenna enää. päivä meni onneksi ihan hyvissä merkeissä, mitä nyt pientä vääntöä sisarusten kesken ja pyykkivuori käsittelyä..
eli vilskettä riittää B) keretkääpäs muutkin mammat tänne skrivailemaan.. :)

triple ja milo 4kk
 
Löysinpä minäkin sitten tänne! :)

Triple: Kuulostaapa ihanalta tua sun "miniloma" :) mieskin tossa yks päivä sanoi, että ei olla pitkään aikaan tehty kahdestaan mitään, no eipä olla ei. Ja ehdottikin että jos joku päivä mentäis kahdestaan troppariin ja sit vaikka syömään.. :)

Meille ei mitään kummosempia, 2 hammasta alhaalla komeilee ja ylä ikenet ovat turvoksissa että varmaan tulee sinnekkin pian. Yöt on vieläkin mitä on vieläkin, joskus heräilee 3-4 krt jos on hyvä yö, ja toisinaan saattaa herätä 10 krt. Lähdetään nyt 30.1 miehen siskon häihin leville, ja julia menee mun vanhempien luo hoitoon, ajattelin että sit siihen loppuu imetys ja jos se sit auttais noita öitä. J on niin kovaa tissin perään, tuntuu että se on sille kaikki kaikessa :LOL:

Ens viikolla olis sit vähä etuajassa 8kk neuvola-lääkäri, ja katotaan onko neidin paino sit
lähteny nousuun, viimeksihän tosiaan ei ollut noussut 5 viikossa paino grammaakaan.

majj & julia 7½kk
 
moikka,oon kohta 16v äiti sain 14vuotiiana pojan enkä kadu vaikka olin tosi nuori jäi monet tyhmyydet tekemättä aineki näil näkymil...toivoisin löytäväni äitejä jotka ovat samassa tilanteessa ku minä...lapsen isän kanssa ollaa oltu kohta 3v yhessä mutta niiku se on että nuoria miehieä vie maailma mukana se on 22 eikä osaa ottaa minkäälaist vastuu mistää ja taitaa istuu tälläki hetkel putkas,ryypäilee paljon ja on ku paska mun vanhemille eilen rikko mun äidiltä ikkunat ja ihan ilman syytä.mitä teen?rakastan sitä enkä pääse eroon siitä mutta en voi elää tälläst elämää...auttakaa ja antakaa neuvoja :ashamed: t.masentunut äiti..ps.lapsen kanssa menee tosi hienosti se onkin ainut ilo mun elämässä ilman poikaa olisin varmaa tul jossai sekoilemas
 
Heips!
Minäkipäs liityn myös tälle palstalle. Elikkäs täytän kesällä 19v ja mukana kulkee 8kk Fanni-tyttö. Vauva-arki sujuu hyvin.. Fanni on jo kova kävelemään tukea vasten ja vauhtia riittää aina aamusta iltaan asti muutamien päiväunien avulla;)
 
HEippa kaikille! Kiva kun tänne on tullut uusia äitejä mukaan ja vanhatkin löytäneet perille!!! =)

KAIKKI ON TODELLAKIN TERVETULLEITA!!!

KIva kuulla vähän erilaisia näkökulmia, ja eri ikäisiltä äideiltä..
No meille ei sen kummempaa uutta kuulu, päivä kerrallaan eletään...Välillä se masennus aalto iskee,eikä meinaa jaksaa, mutta kyllä siitäkin selvitään..Muistellaan kaikkea kivaa ja ihanaa mit meille oli..Ja käydään haudoilla,sekin lievittää ikävää..
Itse ole nyt ollut viikon kipeänä, kuumetta ja kamalaa yskää..tiistaina kävin lääkäris ja sain onneksi antibiottikuurin pahaan oskiontelontulehduksseen...ja nyt alkaa olo hieman olla helpompi hengittää edes...mutta tylsää vain sängyssä maata, kun haluisi olla koulussa..
Mut eiköhän tää tästä mene ohi, kun lääkekuuri alkaa tehota!!!toivotaa

Mut mitäs teille muille kuuluu, kun aika hiljaista on...? :eek:

MItäs ajattelitte ystävänpäivänä tehdä?

Kirjoitelkaahan taas!!!! heippa :hug: :hug:
 
Tervehdys, itse voisin tänne myöskin tulla rupattelemaan, laskettuaika ensi kuussa mutta pitää katsoa selvitäänkö sinne asti. Lapsi on edelleen perätilassa, ja uhkasivat että ensi maanantaina käännetään jos ei ole siihen mennessä kääntynyt, kauheasti olen juttuja kuullut että usein saattaa tuo kääntäminen käynnistää synnytyksen ja sitä samaa myös neuvolantäti sanoi. Mutta toisaalta, ei kyllä yhtään haittaisi vaikka tämä pallo tästä pari viikkoa aijemminkin katoaisi. ;) :LOL:

Mistä päin muuten olette? Itse Pohjois-Savosta, Iisalmesta. Ja ikää tosiaan tänä vuonna 17 vuotta, esikoista odotan. :D
 
Heippati vaan hei kaikki,mäkin liityn tänne juttelemaan. :)
Meillä tänään 3 viikkoa täyttävä esikoistyttö,itse olen -89 eli siis tänä vuonna täytän 20. Yhtään ei kaduta että tämän ikäsenä lapsen sain,päinvastoin!
Ja asutaan Kouvolassa. :)
 
Ihana 3kk poika nukkuu taas niin söpösti omissa rattaisaan, on "keksinyt" aivan ihanan rytmin meille: tunnin-puolentunnin unet joku 3-4 kertaa päivässä ja stten puoli kymmenen nukkumaan ja sitä ihanaa nukkumista melkein koko yö! Mitä nyt välillä herää syömään tisua, mutta kun vieressä nukkuu niin ei edes väsytä! :) Ihanaa olla äiti! Miten toi pikkuinen VOI OLLA niin RAKAS!!!!! oon 18v.
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa.. :wave: taitaa muillakin olla kiirusta,kun ei tänne palstalle kukaan meinaa kirjoitella...?

ONnea mmiisa pikkumiehen ansiosta,vaikka tosin aika myöhässä,mut kuiteskin..

Ja tervetuloa uudet rohkeasti joukkoon vaan....

No itse vähän yritän talsia tätä raskasta vaihetta elämässä eteenpäin,välillä helpompaa,ja taas välillä raskaampaa..muille sen kun vain vauvoja satelee,mutta ei meille..miksi?

Kolmelle kaverille pitäs ihan kohta muksut syntyä,ja serkkutytöllekin..ensi kuus..
Et mikä tämän elämän tarkoitus aina on,ei sit voi käsittää..?

Olkaa onnellisia vauvoistanne,pitäkää niist todellakin huoli,ja rakastakaa niitä täydest sydämest,vaikka välil voimat varmasti vähis muistakaa et vauvat tärkeintä,ne etusijas,eikä ne tahallaan itke ja inise,kiusatakseen,viattomia...:)

Aurinkoista keväänjatkoa kaikille ja hyvää pääsiäistä!!!

Naurakaa kun naurattaa,itkekää kun itkettää..

kirjoittelemisiin..
 
Moikka! Ja hauskaa toukokuun vaihdetta kaikille, sieltä se kesä pikkuhiljaa lähenee lähenemistään.Täytyy myöntää, ainakin ilmojen perusteilla..

Joo, no Paljon onnea likka-90 pikkumiehen johdosta!! :flower: :hug: Nyt teilläkin väki perheessä lisääntyy.. JA varmasti isosisko hoitaa mielellään pikkuveljeään.. Se on ihan luonnollista. Minkä ikäinen tämä teidän esikoinen nyt oikein olikaan?
Muutenkin teillä menee varmaan hyvin..IHanaa varmasti saada vauva taas taloon, vaikka siitä hoitamista onkin.. saa sen vauva kuumeen vähäksi aikaa taantumaan:)

Mutta huomasin joukkoomme myös uusien äitien hyppäävän Tervetuloa vaan joukkoon..!!

Nippinappi Tarinasi oli koskettava, ei ole varmasti yksin helppoa..Tuntuu jotenkin lohduttavalta et löysit tiesi tänne.. :hug: :hug: :hug:Mutta hienosti olet selvinnyt päivästä toiseen ,vaikka hermot ja voimat varmasti tiukilla.. Täältä olen itsekkin paljon apua ja neuvoja/ vinkkejä saanut.. Asutteko missä päin? Olisi ihan kiva ,muutenkin jutella..
Laittele mulle y:vtä jos haluat henk.koht jutella. Kirjoittelen mielellään, aina kun vaan joutaa koneen vieres istumaan..

Mutta aurinkoista kevään jatkoa kaikille, täytyy taa rientää..paremmal ajal taas..
=)
 
Esikoinen tulee viikon lopulla 2v.! Helppoo tämä on ollu, ainaki tähän mennessä! *koputtaa puuta* Poika nukkuu yönsä, vaikkakin syö 2-3 tunnin välein. (esikoinen söi 2krt/yö, joskus 3 mutta harvoin)

Tänään kävi taas neukkatäti; painoo pojalla 4190g. Viikossa tullut 400g. :) Eli hyvin kasvaa!
 

Yhteistyössä