heipparallaa, pitkästä aikaa...

läppäri nääs lävähti lattialle, joten on jääneet palstailut vähiin.
pikainen toive ja kysymys, eli miten hoidatte tilanteet, kun uhmäikäinen komevuotia, isokokoinen poika lyö, puree ja raapii minua, äitiään jatkuvasti, lähes jokaisesta kehoituksesta ja kiellosta? miten olis fiksuinta päästä tosta vittumaisesta käyttäytymisestä irti?? hoitaa ne tilanteet? aina kiellän, ollaan jäähyllä välillä yhdessä, välill on yksin, lempilelut takavarikkoon jne on käytössä. aina tilanne hoidetaan loppuun asti, halataan ja poika pyytää anteeksi.
ja muutaman hetken kuluttua ihan sama juttu?!
 
vierass
Onko lapsen elämässä tapahtunut suuria muutoksia viime aikoina? Tuli mieleen, että olisiko lapsella kova tarve hakea huomiota ja tekee sen sitten noin äärimmäisillä keinoilla. Meidän esikoinen raapi ja veti mua hiuksista ekassa uhmassa (1,7kk-2v) mutta sen jälkeen onneksi loppui. Mä yrittäisin varmaan pitää kiinni niin ettei lapsi saa huidottua ja sylissä rauhoittaa. Meillä esikoinen tosin on sellainen raivopää vieläkin että välilä karjuu puolikin tuntia putkeen kunnes sitten rauhoittuu. Tilanteista keskustellaan aina pahimman mentyä ohi, toisaalta mun mielestä on hyvä että lapsi uskaltaa kielteisetkin tunteensa näyttää. Voimia. Ei oo helppoa, tiedän.
 

Yhteistyössä