Heitätkö roskiin pienet lasten vaatteet?

  • Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Vien uffille tai sossuun, riippuen kumpi osuu matkan varrelle. Ja nyt alankin jo jemmaamaan pelastuarmeijan joulupataa varten. Ihan puhkikuluneita tai suttuisia en laita, mutta sellasia mitä itsekin voisin käyttää. Ja joskus ostan jotain uuttakin alesta =)
 
mamma
En heitä roskiin. Myyn kirpparilla (halvalla ), vien uffiin, annan keräyksiin, annan tutuille.. Ainoastaan loppuunkuluneet sukat menee roskiin, niin ja tietysti joskus joku satunnainen vaatekappale!
 
vieras
Tuolla odottaa 3 laatikkoa jotka pitäis nakata seurakunnan kirpparille, ihan mielelläni antaisin vaikka suoraan suomeen ilman maksuja mutta eipä kukaan niitä kotoa tule kyselemään, pitäis olla paikka mihin ne sais nakata ja annettaisiin ilmaiseksi tarvitseville.
 
v
Jos ovat rikki niin heitän.

Jos ovat ehjiä ja tahrattomia niin pistän kiertoon. Yleensä niin että mun esikoiselta menee siskontytölle ja sieltä tulee sit takaisin kuopukselle jos on vielä käyttökunnossa. Kuopuksen vaatteet siirtyy joko mun kummitytölle tai serkun tytölle.

Kaikki muukin tavar kiertää ja liikkuu eli mitään ei jää nurkkiin pyörimään tai laiteta turhaan roskiin. Rikkinäisiä ja tahraisia ei anneta kellekään.
 
ellus
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuolla odottaa 3 laatikkoa jotka pitäis nakata seurakunnan kirpparille, ihan mielelläni antaisin vaikka suoraan suomeen ilman maksuja mutta eipä kukaan niitä kotoa tule kyselemään, pitäis olla paikka mihin ne sais nakata ja annettaisiin ilmaiseksi tarvitseville.
Millaista vaatetta sinulla on? Onko 110cm pojalle tai 98cm tytölle? Meillä on huutava pula...
 
Just eilen siivosin vaatekaapit ja reilu 5 pussillista tuli lasten, mun ja miehen vaatteita yht. Vien ne johonkin keräykseen.

Itseasiassa tein suurimmasta osasta rikkinäisistä vaatteista, (muutama oli) vessaluutuja. Voi heittää yhden kerran jälkeen roskiin. Lasten rikkinäiset vaatteet heitin roskiin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ellus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuolla odottaa 3 laatikkoa jotka pitäis nakata seurakunnan kirpparille, ihan mielelläni antaisin vaikka suoraan suomeen ilman maksuja mutta eipä kukaan niitä kotoa tule kyselemään, pitäis olla paikka mihin ne sais nakata ja annettaisiin ilmaiseksi tarvitseville.
Millaista vaatetta sinulla on? Onko 110cm pojalle tai 98cm tytölle? Meillä on huutava pula...
Noi on pieniä, mulla on itellä pieni tyttö ja 3v eli noi on lähinnä mun siskolta tulleita poikien vaatteita, sanoin noiden jälkeen ettei kannata meille raahata, ei tytöillä tule pidettyä niitä. Eli isoin koko niissä on varmaan 86 cm.
 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
olen joskus heittänytkin joitakin roskiin.
yleensä vien kirpparille tai kierrätän kaverille.
Roskiin vainsemmoiset jotka esim.pahasti rikki/puhkikulunut,tai on joku iso likatahra mitä ei saa pois.
Ehjiä/käyttökuntoisia kierrätetään ympäri sukua,kuka nyt millonkin tarttee.
Kirpparille meinasin kans laittaa nyt muutaman itse ostetun ja pieneks menneen.
 
minkä te luokittelette risaksi ja käyttökelvottomaksi?
Ihan vain nyt mielenkiinnosta kyselen kun kaverilla on aika tuikkaa,sai seurakunnan dikonipalvelusta ruokalapuja ja sitten niillä oli siellä varastossa lastenvaatteita joita sai valikoida,
no toi sieltä muutamat ja täytyy sanoa että minä kauhistelin niiden kuntoa mutta kaverikin sanoi ettei kehtanut ottaa kuin nämä muutaman vaatteen että jää muillekin' tarvitsijoille' kun hän itse käyttää nämäkin saadut nyt lattiariupuina:(
Vaatteet siis oli todellakin kamalassa kunnossa:(collegepaidasta oli saumat vääntyneet,kiva kun sauma kulkee keskellä mahaa/selkää ja resorit venytneet,aluspaita siitä oli ompeleet revitty edellisellä omistajallaan eli se olisi pitänyt ommella samoin ne pikkuneulanpään kokoiset 3reikää miehustassa ei yhtään iloisemmaksi varmaan ketään saanut ja yhdet tyttöjen pikkupökät,muuten ok mutta kuminauhat roikkui
yhdet collegehousut myös lapselle jossa myös nämä saumat ties missä,haaroväli sen näköinen että kerta käyttö riittää kun on puhki rikki:(
ja tämmöistä tavaraa sitten pitäsi muka hyväksyä:(kun on vähävarainen...
kaverini oli vielä ottanut 'parhaimmat'
eli jos taso on tuota niin kukahan oikeasti pukee vastaavaa lapselleen päälle
no minä olenkin antanut kaverilleni meidän pieniä vaatteita mutta oikesti mihinköhän ne vaatteetkin menee mitä te ainakin noilla kuntoluokituksilla annatte keräyksiin...käy vain vahvasti mielessä ettei menisikin näiden hyväntekijä ihmisten omien lasten käyttöön:(
kun kummasti ne lumput sinne jää ja ne vaan sinne lisääntyy,miten ihmiset kehtaa moisia rättejä sinne antaa lahjoituksena:(
 

Yhteistyössä