Helle ja säärikarvat ynnä muutkin karvat

  • Viestiketjun aloittaja tyylimoka
  • Ensimmäinen viesti
"helena"
Väliäkö sen jos on kulttuurista. Rumia ne on silti vaikka niitä siedänkin talvisin kun olen tällainen laiska naturelle muuten. Miehellä karvat on ok paitsi jos selkä ihan täynnä karvaa on aika yäk, näyttää apinalta. Ehkä se onkin jotain tuollaista perua, en halua näyttää apinalta tai luolamieheltä julkisesti. Ihan samoin kuin kotoa lähtiessä haluan että tukka olisi puhdas ja onko päällä puhtaat suht ok kuteet.
Opittua se on. Viimeisen 20 vuoden aikana ainakin naisen alapääkarvoitus on saatu olemaan "ällöttävää"/miehistä vaikka sitä onkin naisilla aivan yhtäpaljon kuin miehillä. Nykyään tavoitteena olisi, että nainen on pieni mutta pitkä, ja esim. alapäästään lasta muistuttava sievä, karvaton ja vaalea. Myöskään kainalokarvat eivät tee edes naisesta apinaa, ne tulevat kainaloon levittämään feromoneja ja suojaamaan taipeita, eivät tekemään ihmisestä apinaa.
 
talviturkki
Joo. Ehkä mäkin kääntäisin kelkkani ja sanoisin että karvat on kauniita jos muotiin tulis säärikarvat. Ne joilla on vaaleat joutuis värjätä. Sitä odotellessa :D
 
Esteettinen silmä on kulttuurinen, opittu asia. Ei se ole automaattisesti sisäsyntyistä, että tykkää sileistä jaloista. Eihän ne miestenkään säärikarvat useimpia ällötä.
Toisaalta on myös sellainen teoria, että ihminen on kehittynyt apinoista karvattomimmaksi juuri seksuaalivalinnan takia. Eli karvattomuus sikäli liittyisi lajina meillä lisääntymiseen ja parinvalintaan, eli olisi sisäsyntyistä. :D

Se ei poista sitä asiaa, että oman ulkomuotonsa voi oppia hyväksymään ja ahdistus ns. ulkonäkövirheistä on ympäröivän yhteisön yököttelyllä luomaa.
 
Toisaalta on myös sellainen teoria, että ihminen on kehittynyt apinoista karvattomimmaksi juuri seksuaalivalinnan takia. Eli karvattomuus sikäli liittyisi lajina meillä lisääntymiseen ja parinvalintaan, eli olisi sisäsyntyistä. :D

Se ei poista sitä asiaa, että oman ulkomuotonsa voi oppia hyväksymään ja ahdistus ns. ulkonäkövirheistä on ympäröivän yhteisön yököttelyllä luomaa.
Joo onhan tuo yksi teoria; mutta luulis, että kaikki karvaiset miehetkin ois sitten jo kadonnu. Mun isä on hyvä esimerkki siitä, että tiheämmälläkin turkilla voi päästä pariutumaan :D
 
"helena"
Toisaalta on myös sellainen teoria, että ihminen on kehittynyt apinoista karvattomimmaksi juuri seksuaalivalinnan takia. Eli karvattomuus sikäli liittyisi lajina meillä lisääntymiseen ja parinvalintaan, eli olisi sisäsyntyistä. :D

Se ei poista sitä asiaa, että oman ulkomuotonsa voi oppia hyväksymään ja ahdistus ns. ulkonäkövirheistä on ympäröivän yhteisön yököttelyllä luomaa.
Onko normaali karvoitus naisella virhe?
 
"helena"
Niin ja minä en kuunaan usko, että evoluutio kehittyisi niin että naiselta poistuisi häpykarvat ja miehelle ne jäisi. Naisella kun ne ovat vielä enemmän herkkien paikkojen suojana.
 
talviturkki
No nythän selvisi syy mythagon pos suhtautumiseen karvoihin. Isäpappa on tuuditellut karvaista rintaansa vasten, mikä voisikaan ihanammin saada tykkäämään karvoista :D
No joo kiitos keskustelijoille, on ollut ihan hauskaa pölistä karvoista, ei pillusellaisista.
 
Joo onhan tuo yksi teoria; mutta luulis, että kaikki karvaiset miehetkin ois sitten jo kadonnu. Mun isä on hyvä esimerkki siitä, että tiheämmälläkin turkilla voi päästä pariutumaan :D
Saati sitten karvaiset naiset... Ja mä olen siinä tapauksessa poikkeus tuohon teoriaan.

[QUOTE="helena";29924916]Onko normaali karvoitus naisella virhe?[/QUOTE]

Mulla ainakin, pidän hirsutismia kehon häiriötilana, joskin varsin harmittomana.
 

Yhteistyössä