Helmet 2008 ***kesäjutut vol.2***

Jee, huomenna on tosiaan torstai! :D Se tarkoittaa sitä, että on vain kaksi työpäivää ja sitten on viikonloppu kaikkine kivoine tekemisineen! :D :D :D :D Tämä viikko onkin ollu töissä yhtä hullunmyllyä. :eek: Perssuoli pitkällä on saanu painaa, ja pinot vaan kasvaa... Saas nähdä missä vaiheessa syksyä räjähtää kunnolla... :eek: :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Huomenna on jo TAAStostai...nää viikot menee NIIN nopeesti :eek: :eek: :eek:
Mullakaan enää5kokonaista viikkoa :snotty:
Älä panikoi! Kyllä sä selviit ja pääseehän sieltä töistä kotiinkin. :hug:

Hyvässä seurassa aika rientää... ;)
Noluojan kiitosetpääsee :LOL: :LOL: :LOL:
Jaeipämullaoliskun..öö...5 vai 6vko töitä ennen lomaa B) :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Huomenna on jo TAAStostai...nää viikot menee NIIN nopeesti :eek: :eek: :eek:
Mullakaan enää5kokonaista viikkoa :snotty:
Vähiin käy mullakin, kohta alkaa viimeinen kuukausi kotiäitinä. :snotty: Ensi viikolla pitäis mennä töihin pomon juttusille kaikista käytännön kuvioista, perehdyttämisestä ja sen sellaisesta.
 
Meillä oli tänään taas mittauspäivä :xmas: taikka poika halusi että mitataan ovenkarmia vasten, niin näkee miten paljon on kasvanut kun vedellään karmiin aina viivat. No, neiti tietty halus sit myös kun näki että veljeä mitataan ja tuo on taas kivasti venähtänyt-mitta sanoi 88cm... :whistle: :xmas: :LOL: Parin viikon päästä on neuvola että sitten näkee minkä lukeman siellä saavat, mut kyllä neiti voi hyvinkin tuon olla kun vaatteita katsoo. Kävin vaan miettimään kun oon ostanut kaapit täyteen 92-senttisiä, että eihän syksy ehdi alkaakaan kun ovat jo tuolle pieniä... :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Olen nyt antanut kaksi päivää pojalle Levolacia, mut tulosta ei oo vieläkään tullut... Kellään kokemusta? :xmas: *odottaa että kaikki kertovat omista ulostamisongelmistaan*

*muoks. tarttee vissiin huomenna annosta nostaa suuremmaksi... :|
Mä en osaa tässä auttaa ollenkaan, kun meillä ei kummallakaan ole ollut ongelmia vatsan toiminnan kanssa...toivottavasti Levolacista olis apua, ettei tarvis kovempia keinoja käyttää. :| :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Olen nyt antanut kaksi päivää pojalle Levolacia, mut tulosta ei oo vieläkään tullut... Kellään kokemusta? :xmas: *odottaa että kaikki kertovat omista ulostamisongelmistaan*

*muoks. tarttee vissiin huomenna annosta nostaa suuremmaksi... :|
Mä en osaa tässä auttaa ollenkaan, kun meillä ei kummallakaan ole ollut ongelmia vatsan toiminnan kanssa...toivottavasti Levolacista olis apua, ettei tarvis kovempia keinoja käyttää. :| :hug:
Vatsa toiminut itkun kanssa taas jokusen viikon... :| Jotain tarttis tehdä ja toivon että tää tois helpotusta. Luulen kyllä että ei välttämättä ala heti vaikuttamaan vaan voi olla viive... No, huomenna taas! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
hilunen Kylläpä teidän neito kasvaa vauhdilla! =)
Niin tekee juu :xmas: mummiinsa tullut meidän hujoppi. =) Ei ole varmaan kuin 1½kk kun edellisen kerran karmeihin viivoja vedeltiin ja silloin oli n.86cm, että spurtti on taas näemmä otettu... :whistle:
Meillä poika siis 82 cm pitkä 1½ vuotis tarkastuksessa. Lapset on erilaisia ja kasvavat eri tahtiin. Voihan olla että sitten jossain vaiheessa teidän tytön kasvu hidastuu ja sit taas ero ikäisiinsä vähenee. =)
 
Tää kävikaivamassa ventolinen ja piipun esille :headwall: :snotty:
Just kun kehuin,ettäneiti terveenä....
Mttosiaan ihan puuntakaatuli...sellaselta astmaselta yskältäkuulostaa...ei juurikaan nuhaa,ei skääolluaiemmin,eikuumetta....
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Ei kai teille Jahve ole tulossa yksi astmanen lisää... :| :hug: On kyllä tosi vahva taipumus jos kaikilla lapsilla on...
Viimeyön ja jo 3 astmalapsen kokemuksella sanoisin, että saattaapi tuo hyvinkin olla :snotty: |O
Jos meillä ei olis kotona ollu Ventoline suihketta,niin ensiapukeikka olis ollu 3 maissa :snotty:
Toi alkaa vaan olla loppu ja isommat sai viimeeks jo Easyhalerit, niin pitäätiedustella 1½v neuvolassa mitämieltälekuri on asiasta,jotta saatasko neidilleoma....vai vaatiiko ne ne mutamat ensiapkäynnit ennenk heltiää, niinku esikon kanssa oli...kakkosesta tiesin jomitä vaatia |O :xmas:

Ensi yötäodotan aika "kauhulla" :/
 
Moikka :wave:

Hengissä ollaan vaikka tänne ei ole aikani juurikaan riittänyt.

Muistelisin et olen viimeksi ristiäisistä kertoillut... No jos en ole niin kaikki meni hyvin. Poitsu lauloi mukana osan virsistä :LOL:

Synnytyksen jälkeen olen huomannut lievää masennusta itselläni...Tulee ja menee... en oikein osaa asennoitua tähän "yksinäisyyteen" Siis tiedostan että tämä on nyt mun tehtäväni mut haluaisin enemmän omaa aikaa ja sit kun saan omaa aikaa niin tuntuu syylliseltä :(

Samoin on tullut kauheat pms (olikohan se tuon niminen) no kuitenkin 1-2 viikkoa ennen menkkoja... olen raivohullu/seinähullu... kitsoan kaikille ja haluan vaan lähteä pois koko kaikki alottaa alusta jossain muualla... ei norm. ei todellakaan... Vatsa sattuu niin että täytyy maata sängyssä tai popsia särkylääkkeitä... :( Menkat ovat 3 päivää niin runsaat että viimeksi otin poitsulta vaipan ja sekään ei riittänyt kuin pari tuntia ni heti oli täynnä...

Nyt alkaa taas mieli helpottua kun menkat loppu.. Silti iskee epätoivo ja kiukku kun en jotenki osaa mitään... Itse olen itselleni diagnosoinut jo masennuksen... En vaan jaksa mennä inttämään sitä millekkään tohtorille. Usko mennyt ulkopuolisiin! ei ne mua ennenkään ole auttanut... Ja viimeksi valitin lääkärille ahdistusta ja siitä johtuvaa puristavaa tunnetta rinnassa. Väitti tenniskyynerpääksi!!! :kieh:

Olen imetyksen aikoihin löytänyt rinnastani kipeän möykyn ja samassa rinnassa on myös pahan näköinen luomi. Ajattelin että sekin pitäisi tutkia. Menin lääkäriin kun imetys oli loppu ja kerroin oireista/ ajatuksistani... Lääkäri vastasi että mulla on rintatulehdus!!! Siis ilman kuumetta ilman että toinenkin rinta olisi kipeä diagnosoitiin rintatulehdus... siinä vaiheessa päätin että lääkärille en mene valittamaan enää mitään. :kieh: :kieh: :kieh:

Meillä poitsu on kuin aurinko, sisko on kuin ukkonen iskee kovaa ja jykevästi! Onneksi tytsy on päivähoidossa niin saa hiukan omanikäistä seuraa...

Painoa pojalta löytyi 3kk neuvolassa 7300g pituutta 63cm :eek: Ei mikään pikku vauva...

Naureskelee jo ääneen... se on niin suloista. Muutenkin hymyilee aina kun näkee jonkun naaman... Lattialla on vasta pariviikkoa harjoitellut. Neiti kun on ollut kotona niin menee vauvan päälle makaamaan tai muuta vastaavaa tyhmää... ni ei ole voinut pitää... Kääntyä ei osaa vielä... päätäkin on vaikea välillä hallita... toivottavasti kohta rupeaa harjoittelemaan... Kehitys neitiin verrattuna myöhässä... Neiti kääntyili jo 3kk neuvolassa.


Neidillä käytössä ventoline+ kortisoni piippu nyt viikon ollut normaali ei ole tarvinnut! Allergia/infektio astma neidillä. Ei kiva. Täytyy joka ilta vaihtaa vaatteet eli samoja vaatteita ei voi pitää kahtapäivää vaikka olisi puhtaat, mutta niissä on silti eläinpölyä sun muuta mikä pistää aivastamaan--- yskimään.---- hengenahdistus--- ja sit ollaankin piipun kanssa 24h |O |O |O

Niisku-rouva+neiti 1,5v + poitsu 3kk
 

Yhteistyössä