Helmet 2008 ***kesäjutut vol.2***

|O Tulin vaan kiljumaan |O

Juuh, näitä päiviä taas... mulla on korvatulehdus enkä oikein ole saanut nukutuksi. Mies on juuri toipumassa pahasta salmonellatartunnasta :headwall: ja alkaa lopulta olla tolpillaan, niin sitten viisaudenhampaat alkaa kiusata. Meni hammaslääkäriin, mä hetken lepuutin sohvalla niin sillä välin poika haki paketin kaurahiutaleita kaapista ja levitti ympäri keittiön lattiaa... ja esikoinen leikkasi tukan itseltään ja pojalta. :kieh:

Teippasin keittiön kaapin umpeen, muukaan ei auta, ei ollut eka kerta kun hiutaleet/sokerit/jauhot oli ympäri lattiaa. Saa mies keksiä jonkun patentin. Ja hellasta kiskottiin tänään nupit irti, kun poika osaa avata liesisuojuksen ja kääntelee levyjä päälle.

Helpotti... :LOL: kiitos. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
|O Tulin vaan kiljumaan |O

Juuh, näitä päiviä taas... mulla on korvatulehdus enkä oikein ole saanut nukutuksi. Mies on juuri toipumassa pahasta salmonellatartunnasta :headwall: ja alkaa lopulta olla tolpillaan, niin sitten viisaudenhampaat alkaa kiusata. Meni hammaslääkäriin, mä hetken lepuutin sohvalla niin sillä välin poika haki paketin kaurahiutaleita kaapista ja levitti ympäri keittiön lattiaa... ja esikoinen leikkasi tukan itseltään ja pojalta. :kieh:

Teippasin keittiön kaapin umpeen, muukaan ei auta, ei ollut eka kerta kun hiutaleet/sokerit/jauhot oli ympäri lattiaa. Saa mies keksiä jonkun patentin. Ja hellasta kiskottiin tänään nupit irti, kun poika osaa avata liesisuojuksen ja kääntelee levyjä päälle.

Helpotti... :LOL: kiitos. =)


:hug: Toi mustattu kuulostaa niiiin kovin tutulta...
 
Voi Hissukka :hug:

Sellaisen olen unohtanut ilmoittaa, että meillä oli Citymarketissa alessa joku Fisher Pricen maatila. En tiedä mallia, mutta ovh. oli 69e ja nyt maksoi 40e. Kun niistä oli joskus puhetta, niin alejahan voi olla muissakin Cittareissa.
 
Joo aika hiljasta on täällä ollu, mäkin olin viikon pois eikä kovin montaa sivua ollu luettavana :whistle: Huomenna sit taas mökille, en tie laittasinko :headwall: vai |O vai =) vai :D . Toisaalta ei huvittais, olis kiva olla kotonakin lomalla, mut toisaalta taas tosi kiva mennä kivalla porukalla...

 
Hissukka :hug: Kylläpä teitä koetellaan :eek: Meillä saa uunin levyt laitettua offille mutta luukun saa auki... Poika on sitte kerran avannu luukun ja kiiivenny sen päälle kattelemaan mitä hellalle on jääny :kieh: Onneks tol on vähä järkeä päässä ettei availe luukkua jos uuni on kuuma. Menee vaan kokeilee lasia ja sanoo poppa =)

Meil on ollu mun sisko tän viikon täällä. Ihanaa kun se leikkii lasten kanssa ja mä saan tehtyä kamalasti kaikkea kotihommia. Tänää alettiin laittaa tota meijän leikkimökkiä lapsille. Se kun on ollu kaiken rojun säilytyspaikkana :LOL: Nyt on mökki pesty hämähäkin seiteistä ja kohta päästään "sisustelemaan" :) Poika on ollu ihanana apuna, huitoo suljetun tolusumutteen kanssa ja pyyhkii paperilla perässä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Minne mm. PP on kadonnu? Hilunen? Ieva? Helmeri? ymymym...
Metukin vihdoin heräs monen päivän jälkeen... =)
Ihme kato käyny :whistle:
Niin, eihän täällä paljon muita oo viime päivinä käyny ku mä :snotty: Mut eiks Peipposella oo ainakin jotain nettiongelmia, olin naamakirjasta kattovinani... :/

muoks. että ei oo siis vielä etelään lentäny kaiketi... :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Minne mm. PP on kadonnu? Hilunen? Ieva? Helmeri? ymymym...
Metukin vihdoin heräs monen päivän jälkeen... =)
Ihme kato käyny :whistle:
Meillä on ollut vähän kiirusta, kun torstaina menimme tytön kanssa järjestelemään kummitätini 50-vuotisjuhlia, jotka olivat lauantaina. Järjestelyt olivat sen mukaiset, että olimme perjantai-iltana pikkuveljeni kanssa aika varmoja, että kyseessä on yllätyshäät ja niihän se sitten olikin =) Onneksi, koska todellakin äitini, isäni ja pikkuveljeni olivat nähneet hirvittävästi vaivaa kaikissa järjestelyissä (ne järjestettiin vanhempieni luona). Juhlat ja siivous jatkui sitten vielä sunnuntain ja vasta maanantai-iltana tulimme kotiin, kun saimme samalla reissulla haettua miehen lentokentältä. Nyt olen sitten järjestellyt tytön kummitädin ja -sedän häälahjaa (hankitaan isolla porukalla).
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Minne mm. PP on kadonnu? Hilunen? Ieva? Helmeri? ymymym...
Metukin vihdoin heräs monen päivän jälkeen... =)
Ihme kato käyny :whistle:
Niin, eihän täällä paljon muita oo viime päivinä käyny ku mä :snotty: Mut eiks Peipposella oo ainakin jotain nettiongelmia, olin naamakirjasta kattovinani... :/

muoks. että ei oo siis vielä etelään lentäny kaiketi... :)
Tosiaan ei sitä oo kyl sielläkään näkyny :/
 
Meillä oli "kiva" kotiinpaluupäivä tuo maanantai. Isäni jäi illalla katsomaan lasten perään, kun yritin pakkailla tavarat. Pihassa oli sellainen vanhanaikanen bussi, jossa on korkeat rappuset ja tyttö oli niissä kiipeilemässä, kun isäni keksi lähteä hakemaan postia vähän matkan päästä. No, seuraavaksi tyttö oli tullut sitten pää edellä alas maahan (kiviä ja soraa). Otsassa hirmu naarmut ja suusta tuli vähän verta. Itku oli aika hysteeristä, mutta laantui kuitenkin kohtuullisessa ajassa ja tyttö oli sitten ihan ok. Lähdimme kotiin päin 20.45 ja lapset nukahtivat autoon, heräten molemmat lentokentällä 22.30. Kotona olimme klo 23 virkeiden lasten kanssa, mutta poika kyllä nukahti nopeasti. Tyttö sen sijaan oli hiljaa sängyssä, mutta ei ilmeisesti nukahtanut ollenkaan, koska oli ihan pystyssä 00.30, kun menimme nukkumaan. Klo 01 tuli sitten huutoa ja minusta tyttö oli vähän outo. Sellainen veltohko. Tietysti pelkäsin aivotärähdystä tms. Valvoimme sitten klo 2 asti ja seurailin tyttöä. Vaikutti loppujen lopuksi ihan normaalilta ja menimme nukkumaan. Tyttö varmaankin sitten nukahti aika pian, mutta itse en meinannut saada unta. Joten oikein leppoisa kotiinpaluu meillä :/ nyt isäni on sitten soitellut joka päivä muutamaankin ootteeseen jakysellyt tytön vointia. Äiti on varmaan hieman antanut isän kuulla kunniansa :whistle:
 
Metu hui kauhistus! Varmasti säikäyttää tuommonen, ja itsekin olen semmonen että heti rupeaa epäilemään jotain kamalia :ashamed: Mutta onneksi tyttö on kunnossa eikä käynyt naarmuja kummemin!

Meillä on nyt sitten tutti jäänyt kokonaan pois! Kirjottelinkin sillon että kokeillaan kun oli hoidossa nukkunut päikkärit ilman tuttia, ja ilman on nyt oltu! Edelleen on öisin täytynyt käydä "kippaamassa" takasin sänkyyn, mutta kyllä selvästi on yöt helpompia. Ja on ollut öitä että ei tarvitse käydä kertaakaan =)
 
Metu hui kamala :hug: tuollaiset säikäyttää kyllä kovasti. Hissukka :hug: Meillä tyttö on alkanut kiipeään vetolaatikoita ylöspäin |O Oon nostellut murot yms. korkeemmalle niin tyttö kapuaa perässä, pitänee teipata ovi kiinni ettei pääse sinne kaiveleen :headwall: Meillä tyty aloittanut tarhan ja hyvin on viihtynyt, äidille taitaa olla tarhan aloitus isompi pala purtavaksi kuin tytölle :'( :/ Tyttö heräskin päikyiltä niin täytyy lähtee valmistautuun tarhaan ja töihin lähtöön :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Minne mm. PP on kadonnu? Hilunen? Ieva? Helmeri? ymymym...
Metukin vihdoin heräs monen päivän jälkeen... =)
Ihme kato käyny :whistle:
:wave:

En oo mihinkään kadonnut, oon vaan ollut muissa puuhissa. =) Ja siinä samalla pitänyt pitkästä aikaa hyvää tekevää palstataukoa. =)

Ollaan tässä nyt kerätty viinimarjoja mehuksi, laiteltu seiniä, maalattu ovenkarmeja... :xmas: Niin, ja käyty shoppaamassa muksuille syksyksi vaatetta, ihan vähän vaan... :whistle: :xmas:

 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Minne mm. PP on kadonnu? Hilunen? Ieva? Helmeri? ymymym...
Metukin vihdoin heräs monen päivän jälkeen... =)
Ihme kato käyny :whistle:
:wave:

En oo mihinkään kadonnut, oon vaan ollut muissa puuhissa. =) Ja siinä samalla pitänyt pitkästä aikaa hyvää tekevää palstataukoa. =)

Ollaan tässä nyt kerätty viinimarjoja mehuksi, laiteltu seiniä, maalattu ovenkarmeja... :xmas: Niin, ja käyty shoppaamassa muksuille syksyksi vaatetta, ihan vähän vaan... :whistle: :xmas:
Ja nuo 3 viimestä sanaa pitäs uskoo vai?? :eek: :LOL: :LOL: :LOL:

Mun pitäs päivittää poikien kaapit, housut etenki...mut ei vaan saa aikaseks :ashamed: :ashamed: :ashamed:
No, mennään sitte kauheella kiireellä, kun sieltä ei enää sopivaa löydy ;)
Ollaan niidenkanssa muutenki menty vähän tyylillä, et ostetaan ku tarvitaan, ei ns varastoon....kun niillä on jo se, että mikä kelpaa ja mikä ei :/ :/ :/
Onneks on tuo 1½kk lomaa vielä koulujen alettua, niin jos siinä vähän ehtis =)
Toppavaatteita pitäs kyllä alkaa kaivaa esille ja sovittelee...harmi kun niitä ei viel oo kaupoissa :headwall: :headwall: Myö kun tarvittas jo :LOL: :LOL:

Viinimarjat meillä on edelleen puskassa....pitäs tosiaan tänään tai huomenna kerää pois....
 
No joo, onhan sitä taas osteltu ihan kiitettävästi... :whistle: :xmas: Päivitystä kaipaa kaapit meilläkin, molemmat muksut vaihtaa isompaan kokoon ja tietty kun kesävaatteet jää käytöstä, niin pieniähän suurin osa viime keväisistä jo on. Mähän oon yleensä aina ajoissa liikenteessä niin saa varmasti sen mitä haluaa. =)

Nyppii vaan kun täällä lastenvaatteiden tarjonta senkun kapenee vaan :kieh: eipä täällä paljon muuta ole kuin henkkamaukka, lindex ja merketit... :/ Nicky&Nellykin lopetti, kun omistaja omisti liikkeet sekä täällä että Lappeenrannassa, eikä sit enää jaksanut ajella tätä väliä. :kieh: Olis kuulemma ollut ihan kannattava liike, ettei ollut siitä kiinni. Sokos avataan syksyllä, mut näillä näkymin sinnekään ei tule lastenosastoa. :headwall: Pitää sitten jatkossakin ajella Lahteen ostelemaan, siellä kuitenkin on mistä valita...
 
Kiitos tsemppauksesta! =)

Metu onneksi ei pahemmin käynyt, nuo on kamalia tilanteita! :hug:

Mun veljentyttöni (11 kk) äiti palaili tällä viikolla äitiyslomalta töihin ja tytteli viettää nykyisin päivänsä meillä. :D Poika olisi kovasti pitelemässä tuttipulloa ja muutenkin hoivailemassa. :heart: Vilskettä riittää välillä päivällä mutta eiköhän se hyvin ala sujua kun päästään kiinni uusiin rutiineihin. Lähinnä hankalaa on juuri tuo pojan "osallistuminen", koko ajan pitää olla tarkkana ettei esim. lyö tyttöä millään ja sitten poika saa kamalia kilareita kun ei saa vaikka syöttää sosetta likalle. Esikoinenkin tänään jo ojensi poikaa että "ei tuo ***** ole mikään koe-eläin, lopeta!" :LOL:

Väsynyt on olo ollut iltaisin, mahataudin jäljitä voimat pois eikä tämän korvatulehduksen vuoksi saa nukuttua kunnolla. Mutta eiköhän se tästä, kun nyt olisi taudit taas tällä erää meillä lusittu! :kieh: Miehen salmonella oli muuten aika kamala tauti, eipä enää jatkossa syödä ituja! |O

Vaatekaappia meilläkin pitäisi molemmille päivittää... :p mä odottelen syksyn ekaa isoa lastenvaatekirpparia missä voi taas menettää kaiken harkintakykynsä hyvällä omallatunnolla. :whistle: Kun halvalla saa... :xmas:
 
Meil on HIssukka ihan samanlaisia kilareita kun en anna pojan syöttää siskoaan :LOL: Koko ajan olis toinen hoivaamassa ja pyyhkimässä sen suuta :heart:

Täällä ollaan vaan nautittu kauniista säistä :) Tänään käytiin taas uimassa ja poika otti tädistään mallia ja sukeltaa pulautti tosta vaan :eek: :LOL: Oli niin kivaa että lopun aikaa oli vähän väliä veden alla :headwall: Varsinainen vesipeto :heart:

Huomenna on vuorossa ideaparkin hintakinkerit ja meinasin käydä kattomassa miten se Anton & Ninan vanhojen lastentarvikkeiden myyntisysteemi siellä toimii. Ne ottaa noita vanhoja tavaroita vastaan ja antaa sitte (ilmeisesti ihan hyvän kokosen) lahjakortin minkä voi käyttää Anton & Ninassa tai Espritin liikkeessä. Voisin kokeilla noilla meijän itkuhäläreillä ja rintarepulla.Vaunuja sun muita en kyl aatellu sinne laittaa ettei tuu kamalasti shoppailurahaa sitte :saint:

Ens viikolla meinasin lähteä sitte siskon palautusreissulle Kaakonkulmille ja viettää siellä lasten kanssa pari päivää. Ens viikolla meillä täytetäänki sitte puol vuotta :heart: Ja puoltoista :D
 
B)


Saattaapi vähän tökkiä tää mun koneella olo jonkun aikaa...revittiin vanha olkkari/tietsikkahuone eilen auki ja piti pöytäkone korjaa pois, joten läppärin varassa mennään...ja tää on niiiiiin hidas sun muuta, että ei meinaa hotsittaa |O |O

Viinimarjoja piti keräillä tänäänkin, mut tuol sataa vettä, et ei oikeen viiti mennä :/

Aamupäivällä käytiin porukoilla pyöräilemässä ja kävin tulostamassa 3 muumimukilappua...vois iltapäivästä kävässä vaikka Iittalassa =)
pitäsvaan päättää mitkä haluan :whistle: :xmas:
Seuraavasta mukista puuttuu enää 2 koodia =)
 
No teillähän on Jahve käynyt varsinainen hulituiskis :D siitä se valmistuu! :flower:

Jaa, teillä sataa vettä-täällä arska paistaa lähes pilvettömältä taivaalta. B) Meinattiinkin lähteä rantsureissulle neidin unien jälkeen jos keli vaan pysyy tälläsenä. Että älä tänne suunnalle vaan sitä sadetta käske! :whistle: :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Jaa, teillä sataa vettä-täällä arska paistaa lähes pilvettömältä taivaalta. B) Meinattiinkin lähteä rantsureissulle neidin unien jälkeen jos keli vaan pysyy tälläsenä. Että älä tänne suunnalle vaan sitä sadetta käske! :whistle: :xmas:
Nyt paistaa täälläki...liekö se sitte sinne tulee..? :whistle: :LOL:
Oli näemmä tollanenn kuuro vaan :D
 

Yhteistyössä