Helmet 2008 ***kesäjutut vol.2***

Hepskukkuu. =) Odotellaan täällä että tyty herää ja sitten lähden lasten kanssa ajelemaan mökille pariksi päiväksi-mies jää kotiin kun on yövuorot :kieh: ja tulee sitten perjantaina perässä pariksi tunniksi kun yöhukit ohi. Perstakina tullaankin sitten iltasella koko porukka kotiin ja lauantaina lapset mummulle hoitoon ja kavereille juhlimaan yhdistettyjä kolmekymppisiä ja tupareita. B) Toivottavasti keli ei tuolla Suomenlahden rannalla ole ihan ahterista, vaikka asennoitumis- ja pukeutumiskysymyshän se pitkälti on-mun vanhemmat on vuokranneet sieltä täksi viikoks mökin ja puitteet on hienot kun on astian- ja pyykinpesukoneet, sisävessa ja suihku ja tilaa, joten ei haittaa vaikka joutuis sisälläkin olemaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Ja maidot juo mukista; nokkis jäi itse asiassa tosi helposti pois. Helpommin kuin olisin ikinä kuvitellut... :/
:flower: :flower: =)

Me ei pojan jälkeen viisastuneina neidille paljon nokkista edes tyrkytetty kun ei isompikaan siitä kauaa juonut, tyty taisi muistaakseni muutaman kuukauden siitä juoda ja sit siirtyi tavalliseen mukiin. On juonut tavallisesta mukista suurinpiirtein sieltä vuoden vanhasta, en tarkkaan edes muista... :xmas:

Meillä pitäisi seuraavaksi vääntää neidiltä tutti veks :whistle: eihän tuo enää saa sen kuin yöunille, mut sen verran rakas on tutti tytölle ettei välttämättä ihan helposti käy... :whistle:

 
Terse!

Onnittelut kävelijöille :flower: !!!

Kiva kuulla, miten itse kullakin nuo päiväkodin aloitukset menee. Tsemppiä vaan kaikille helmille ja mammoille! Meillä jatketaan nyt edelleen näin, että tyty on kotona ja käydään vuoropäivinä töissä, kun siihen kerran on mahdollisuus. Alunperinhän meilläkin piti olla pk:n aloitus nyt syksyllä edessä...

Tänne ei mitään erityistä. Tänään käytiin 1,5 v. neuvolassa. Mitoiksi (vaivoin!) saatiin 78,7 ja 9,6. Kasvu tasoittunut sinne jonnekin -1 käyrän tuntumaan. Kovasti kehuja sateli, vaikka neiti ei todellakaan ollut yhteistyöhaluinen :D . Muuten siis meni ja touhotti ihan iloisena ja torninkin rakensi ja höpötteli, mutta sitten kun piti mitata, punnita tai tutkia :kieh: . Jouduin kyllä tosissani pitelemään, että sain raivoavan tytön pysymään suht paikoillaan. Lääkäriä potki, kun kiemurteli ja kirku mun sylissäni :ashamed: . Ei siis oikein pitänyt tuosta tutkimusosiosta :LOL: . Mutta eipä meillä ole sairasteltu, eikä niinollen ole tottunut lääkärillä käymään, joten kaippa raasu ihan tosissaan pelkäsi, kun oikein tarrautu muhun kiinni, kun lääkäri lähesty. Tosin tuo lääkärikin kyllä on hieman...hmmm...(melkein olisin itekin voinut potkaista jos olisin uskaltanut :snotty: :ashamed: :LOL: ).

Toisaalta kiva kun tulee jo syksy ja alkaa taas muskarit ja kerhot ym. Vaikka en kyllä tiedä miten meidän "minä itte-neidin" kanssa tuo muskari enää onnistuu, kun ei malta olla paikoillaan. Noh, katsotaan.
Kauppareissut on nykyään myös melko mielenkiintoisia, kun ei halua istua kärryissä yhtään, aina pitäisi itse kävellä. Mutta kaippa se on ihan hyväkin, että on innokas ja omatoiminen :heart: .

Ootteko katellu uutta Me & I-mallistoa? Meillä ois kerhossa lähiaikoina esittely ja muutama ihan kiva siellä näytti olevan kun kävin kurkkaamassa. Mitään ei tosin tarvittais :ashamed: . Talvivaatteetkin on aikalailla valmiina odottamassa, kun alesta hommasin, mutta taitaa neiti hukkua 86 cm haalariinsa :D .

 
Ieva meil jäi kans vähän niinkun huomaamatta nokkis pois, joskus janoon tarjosin ilman nokkaa ja suju niin hyvin niin sitten ruoallakin. Ja niin se nokkis sit jäi pois, tais olla tossa maaliskuussa. Ja nyt välillä juo ihan lasistakin, ei oo pahemmin lennellyt... :whistle:

Mirtsu meillä oli kans tosi addiktoitunut tuttiin (oli siis loppuvaiheessa vaan nukkuessa) ja kun olin pari kertaa "vahingossa unohtanut" antaa tutin ja kauhee huuto tuli niin olin varma että luopuminen tulee olemaan vaikeeta. Hoidossa sanoin että kesälomalla koitetaan jättää pois että jos yöt helpottuis. No, ne oli heti ruvennu sielläkin kokeilemaan päikkäreitä ilman ja eka ei tullut mitään. Yks päivä sit sanoivat et tänään nukuttiin ilman tuttia! Kotona myös mentiin yöunille ilman tuttia, muutaman kerran piti käydä kippaamassa nukkumaan mutta mitään huutoja ei ollut. Sen jälkeen meillä ei ole tuttia syöty! Että helposti meni kuitenkin =)
 
Hiljaaaaasta :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Mirtsu meillä oli kans tosi addiktoitunut tuttiin (oli siis loppuvaiheessa vaan nukkuessa) ja kun olin pari kertaa "vahingossa unohtanut" antaa tutin ja kauhee huuto tuli niin olin varma että luopuminen tulee olemaan vaikeeta. Hoidossa sanoin että kesälomalla koitetaan jättää pois että jos yöt helpottuis. No, ne oli heti ruvennu sielläkin kokeilemaan päikkäreitä ilman ja eka ei tullut mitään. Yks päivä sit sanoivat et tänään nukuttiin ilman tuttia! Kotona myös mentiin yöunille ilman tuttia, muutaman kerran piti käydä kippaamassa nukkumaan mutta mitään huutoja ei ollut. Sen jälkeen meillä ei ole tuttia syöty! Että helposti meni kuitenkin =)
Tää tais olla hiluselle...meillä kun jäi tutti jo joskus 8kk:n iässä "vahingossa" pois kun kerran ehti nukahtaa kun lähdin hakemaan alhaalta tuttia, eikä sitä sen koommin kaipaillut =) ...

Nokkis meillä on vielä käytössä tavismukien rinnalla, mutta entistä useemmin on alkanut ite pyytämään tavallista mukia, kun mä mieluusti tuuppaan maidon nokkikseen, ettei tartte lattioita siivoilla, vaikka hienosti tuo kyllä jo sujuu tavallisestakin.
 
Nokkamukion meillä käytössä ja vielä piiiiiiiiitkään...enala 2000 kertaa/pvmoppamaan keittiöö.Ja itseasiassameillä on tuttipullokin.
Osaa kyllä mukista oda, et ei oo siitäkiinni vaan ihan äidistä :xmas: ;)

Tähänväliin pitää sanoa, että koittakaa saada selvää, välilyöntinäppäin takkuaa...neiti repi tänääntästä läppäristä 23 näppäintä iti ja tostavälilyönnistä joku kiinnikejuttu katkes... :whistle: Mutenki näyttää jäävän kijaimiavälistä...liekö syy koneen kättäjällävai näppäimillä :D

Iltapäivällä neiti tulivoltin kera työtuolin käsinojan yli (ilmeisesti,en nähny) otsa edellä laattalattiaan |O |O |O
Hirveä ½cm paksu,n.3-4cm halkasijaltaan kutti otsaan,pienempikutti toiseen ohimoon, silmäkulma auki....ennestään oli jo nenä ruvella |O |O |O
Kunnon katutappelussa ollu |O |O
Vois eeslääkäiinviiä kun sais pahoinpitelysyytteet |O |O |O

Ja sen että selän käänsin jalaittelin sillä aikaa näytänäppäimiä paikalleen....

Mie en kohta oikeesti enäätota tärpästikkeliäjaksa....aivan erimaatakunpojat...jos tuo ei htään auhotu,niin en voi laittaa päiväkotiin sitä...ei siellä kukan ehi vahtiamitätuo tekee :snotty: :snotty: :snotty: Itekäänkun en meinaa ehtiä...Oonihan sippitaas vaihteeksi ton toilailuun ja KITINÄÄN!!!Siitä ontullu sellanen KITISIJÄetten ootoista ennen nähny vaikka paljon oonlapsianähny |O |O |O

Ja meillä kanssapitääettiä 80cm haalaria talveksi...86cm on jemmassa,mutsehän onaivanliian iso :| :| :| Hyvä joskevätpuolellakaan meneevielä....

1½v neuvola vastaenskuunlopussa,mutoma arviomitat 78cm ja 9900g =)
 
Kertokaahan viisaammat, että minkä kokoiset talvikengät uskaltaisin ostaa pojalle? :wave: On tietty yksilöllistä, mutta tällä hetkellä käytössä kokoa 22 olevat sandaalit. Syksyksi ostettu kokoa 23 olevat kävelykengät. Nyt ois tutun tutulla myynnissä Vikingin Gore-Texit kokoa 24, uskallanko ostaa? Ajattelin, että jos vaikka lopputalvesta olisivat passelit? Vai kasvaako nuo pienten jalat noin vauhdikkaasti? Ja mitä kannattaisi maksaa niistä? Ovat tosi siistit. Mulla ei oo haisuakaan, mitä uudet maksavat...
 
Meillä oli kans tänään 1/2v neuvola ja mitat oli 85,6cm ja 12,590kg.
Mua jäi huolettamaan, ku lääkäri ronkki kauan pojan kiveksiä ja sanoi niiden olevan nivustasolla, mutta sai ne pusseihin. Asiasta en paljonkaan mitään ymmärrä, mut eikös se oo aika huono homma, jos ne "nousee" ylös? Lääkäri sanoi, että pitää seurata, mut ku kysyin, että pitääkö tulla ylimääräiselle neuvolakäynnille, niin sanoi 2v-neuvolan riittävän. Tää lääkäri on kans vähän sellainen outo tapaus ja siks mulle jäikin aika epävarma olo :/ Mietin, että jos vaikka kävis tässä syksyllä vielä näyttämässä jollekin yksityiselle lastenlääkärille tota, ni sais rauhan....
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Katselin muuten tänään tota kevään alennusmyynnistä ostamaani reimatecin haalaria, et ei taida olla ihan alkutalven puku, on meinaan kokoa 92cm :whistle:

muoks. siis talvihaalari kyseessä
Mieluulen etmeillä 92cm meneesittensinätalvena,kun täyttää 3v...elisiis vuoden päästä talvella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Meillä oli kans tänään 1/2v neuvola ja mitat oli 85,6cm ja 12,590kg.
Mua jäi huolettamaan, ku lääkäri ronkki kauan pojan kiveksiä ja sanoi niiden olevan nivustasolla, mutta sai ne pusseihin. Asiasta en paljonkaan mitään ymmärrä, mut eikös se oo aika huono homma, jos ne "nousee" ylös? Lääkäri sanoi, että pitää seurata, mut ku kysyin, että pitääkö tulla ylimääräiselle neuvolakäynnille, niin sanoi 2v-neuvolan riittävän. Tää lääkäri on kans vähän sellainen outo tapaus ja siks mulle jäikin aika epävarma olo :/ Mietin, että jos vaikka kävis tässä syksyllä vielä näyttämässä jollekin yksityiselle lastenlääkärille tota, ni sais rauhan....
Eiköhän tuoooihan ok,jos ne sieltäkuitenkinlöyty...luulen ettäse2v takastuson ihan passeli =)
 
Me täällä lasketaan menoja ja tuloja...että saatas lainaa :$

Poika on kuumeessa. Tarhasta olivat soittaneet miehelle, että kuumetta 38,5, mutta hyvin oli jaksanu. Puoli neljältä kun päästiin kotiin,oli jo39,4. Onpas ollut niin väsyny poika, ettei koskaan. Nukku tunnin päikkäritkin silloin neljän aikaan ja nukahti sohvalle illalla, mitä ei ole tapahtunut ainakaan vuoteen. Ja sylissä reppana vaan möllöttänyt. Kuumetta en oo saanu laskemaan alle 38,5 :/ Johan se ehtikin olla 1,5 vkoa hoidossa, ennekuin sairastu
 
Heissansaa :)

Onpas Jahven typykkä pistäny hösseliksi. Onneksi ei tuon pahemmin käynyt! :eek: Jaksuja sinne pienen tärpästikkelin kanssa! :hug:

Meillä lapsi juo aika nätisti mukista/lasista. Pari kertaa on kaatanu tahallaan juomat pöydälle, mutta muuten ei järin sotke.

Päästiin onneksi kuitenkin tänään ulos pariinkin otteeseen; olisi saattanut Hattara käydä kierroksilla illalla, jos ei ois päästy. Aamupäivällä tosin tuli vettä aika lailla, mutta oltiin silti jonkin aikaa pihalla.

Mäkin olen miettinyt kovasti tuota toppapukuasiaa. :/ Meillä on viimetalvinen 80cm haalari olemassa, mutta voipi olla että lahkeet ovat lyhyet. Pitänee kokeilla. Toivottavasti pärjäisimme sillä joulualeihin... Niin ja kenkiä, hyvänen aika, niitähän kait sitten pitäisi myös hankkia. :eek: Olettekos hankkimassa lämminvuorisaappaita lainkaan? Entä aiotteko hommata syksyksi joitain gorelenkkareita? Mä en oikeasti tiedä, mitä tarvitaan ja mitä ei! |O Sydvesti ja kurarukkaset kaiketi on myös hommattava. Kalliiksi tulee, kun ei ole aikaa kierrellä kirppareilla, eikä ole nyt jäämässä keneltäkään tutultakaan mitään... :eek:
 

Yhteistyössä