*** Helmet 2008 *** kesäjutut

Me saadaan netti vasta ensi viikollla :eek: |O
Mä näppäränä tyttönä kannoin oman kannettavan töihin (jossa siis on langaton vierasverkko, jota voi käyttää...) :LOL: Ei tarvi urputtaa sitten atk-hemmojen mun sättäilystä :LOL: :kieh:

Siis mulla on tää heinäkuu ihan TOSITOSI hiljainen....nettilehdet ehdin lukea noin 20 x päivässä.

Muutto oli siis viikonloppuna ja ihanaa, että on ohi. On se helvetin raskasta hommaa, etenkin kun miehellä oli kiire viikko töissä ja sain yksin pakata lähes kaikki =( Lauantaina oli sitten kaveri apuna purkamassa laatikoita :heart: ja illalla oli koti valmis. No muutama laatikko vielä nurkassa, mutta muuten. Ja mä rakastan mun uutta pesutornia. Ja mies uutta grilliään :LOL: Oli sitten ostanut uuden tv:kin, mikä oli idioottia, koska oli tarkoitus ostaa joku iso ja hyvä sitten siihen omakotitaloon. Tää on kuulema sitten meidän kakkostv :whistle: Saatiinhan me aikaa tappelukin tuosta tv:stä :ashamed:

Poika nukkui viimeisen yön ex-kodissa niin huonosti, että päätin kokeilla siirtää heti omaan huoneeseen. Ja onnistui loistavasti. Tai no nukuttaminen menee samoin kuin ennenkin, mutta nukkuu paljon rauhallisemmin ja pitempään :D Meillä on ollut vielä itkuhälytin vieressä (tulihan sillekin lopulta käyttöä :LOL: )

Kotiin ja ympäristöön ollaan tyytyväisiä ja kaikki ollaan kotiuduttu tosi hyvin. Mutta onhan se outoa kun työmatka on paljon pitempi eikä enää pääse pyörällä. Eikä pääse stockalle tuosta vaan (ennen matkaa 500 m, nyt lähemmäs 10 km). No onhan tuossa citymarket ja bauhaus :LOL: Ja hoplop on kans meidän naapurissa :flower:

Eipä kai tässä muuta ihmeempiä. Nyt olen sitten alkanut stressaamaan sitä pojan pk:n aloitusta (elokuussa). Mua jännittää se ihan hirveesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Kotiin ja ympäristöön ollaan tyytyväisiä ja kaikki ollaan kotiuduttu tosi hyvin. Mutta onhan se outoa kun työmatka on paljon pitempi eikä enää pääse pyörällä. Eikä pääse stockalle tuosta vaan (ennen matkaa 500 m, nyt lähemmäs 10 km). No onhan tuossa citymarket ja bauhaus :LOL: Ja hoplop on kans meidän naapurissa :flower:
Ai te ootte muuttaneet näille nurkille =) Onnea uuteen kotiin :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Me saadaan netti vasta ensi viikollla :eek: |O
Mä näppäränä tyttönä kannoin oman kannettavan töihin (jossa siis on langaton vierasverkko, jota voi käyttää...) :LOL: Ei tarvi urputtaa sitten atk-hemmojen mun sättäilystä :LOL: :kieh:
Hieno idea Helmeri! :flower: :D Hätä keinot keksii... =)
 
Ostin tänään mukuloille uutta Mehukatin valmistamaa hedelmäsosejuomaa, erään ystävän suosituksesta. Meni kuin kuumille kiville ja viimeiseksi sitten katsoin tarkemmin purkkeja. Valmistusmaa Unkari :eek: :eek: :eek: Kuinka tarkkoja te olette mitä ostatte, tuon valmistusmaan osalta??? Mietin vaan että onko keitettyä tuo sose vai soseutetaanko raakana... :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Ostin tänään mukuloille uutta Mehukatin valmistamaa hedelmäsosejuomaa, erään ystävän suosituksesta. Meni kuin kuumille kiville ja viimeiseksi sitten katsoin tarkemmin purkkeja. Valmistusmaa Unkari :eek: :eek: :eek: Kuinka tarkkoja te olette mitä ostatte, tuon valmistusmaan osalta??? Mietin vaan että onko keitettyä tuo sose vai soseutetaanko raakana... :x
Meillä ei kyllä oo mitään väliä....syön sitä Pirkan pähkinäjuguakii :LOL: :LOL:

Eiköhän ne ihan ookoo ole, jos kerta suomessa myydäänki :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Me saadaan netti vasta ensi viikollla :eek: |O
Mä näppäränä tyttönä kannoin oman kannettavan töihin (jossa siis on langaton vierasverkko, jota voi käyttää...) :LOL: Ei tarvi urputtaa sitten atk-hemmojen mun sättäilystä :LOL: :kieh:
Hieno idea Helmeri! :flower: :D Hätä keinot keksii... =)
Mie meinasin ottaa läppärin mukaan kun mökkeilee lähetään...siellä ku kuulemma on yhteydet joka mökissä :whistle: :snotty: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Soiteltiin ja kysyttiin, ni riittää ku edellispäivän ennnen hoidon alkua ilmottaa, et tuleeko vai ei...outoa, mut ookoo... :whistle:
Nyt sillä olis se paikka 7.9 lähtien, mut mut... :/
Munkin pitäis sanoa irti tytön päiväkotipaikka, kun nyt sitten päätin laittaa neidin yhdelle tutulle äidille, joka aloitti näillä kulmilla yksityisenä pph:na. En vaan uskalla ennen kuin on nimet virallisesti papereissa. Näillä näkymin ollaan samaan aikaan täällä maisemissa seuraavan kerran heinäkuun lopulla. Mutta kai sen sitten ehtii. :whistle: Tietty menee sitten hiukka aikaa ennen kuin alkaa Kelalta tulla tota yksityisen hoidon tukea tolle hoitajalle.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Ostin tänään mukuloille uutta Mehukatin valmistamaa hedelmäsosejuomaa, erään ystävän suosituksesta. Meni kuin kuumille kiville ja viimeiseksi sitten katsoin tarkemmin purkkeja. Valmistusmaa Unkari :eek: :eek: :eek: Kuinka tarkkoja te olette mitä ostatte, tuon valmistusmaan osalta??? Mietin vaan että onko keitettyä tuo sose vai soseutetaanko raakana... :x
Meillä ei kyllä oo mitään väliä....syön sitä Pirkan pähkinäjuguakii :LOL: :LOL:

Eiköhän ne ihan ookoo ole, jos kerta suomessa myydäänki :whistle:
Toi on kyl oikeesti hyvää ja kyllä sitä tosiaan tulee syötyä, vaikka... :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Soiteltiin ja kysyttiin, ni riittää ku edellispäivän ennnen hoidon alkua ilmottaa, et tuleeko vai ei...outoa, mut ookoo... :whistle:
Nyt sillä olis se paikka 7.9 lähtien, mut mut... :/
Munkin pitäis sanoa irti tytön päiväkotipaikka, kun nyt sitten päätin laittaa neidin yhdelle tutulle äidille, joka aloitti näillä kulmilla yksityisenä pph:na. En vaan uskalla ennen kuin on nimet virallisesti papereissa. Näillä näkymin ollaan samaan aikaan täällä maisemissa seuraavan kerran heinäkuun lopulla. Mutta kai sen sitten ehtii. :whistle: Tietty menee sitten hiukka aikaa ennen kuin alkaa Kelalta tulla tota yksityisen hoidon tukea tolle hoitajalle.
Mulla vaan tuli mieleen, että pitäskö meidän KUITENKI nyt ilmottaa sinne päiväkotiin, että otetaan se paikka....ja että sitten syksyllä vaan ilmotetaan, että "ei tullakaan"... :/ :/ :/
En tiiä...mieshän tota asiaa sillon hoiteli, et mennään niinku se sanoo :whistle:
Tuli tänään oikeen kirjattu kirje, että miehellä loma jatkuuuuuuuuuuu.......menee kesäloman jälkeen muistaakseni 3 viikkoo töihin ja sit 3vko lomaa..."kiva" :whistle: Ei siin mitään, mut mie menetän Kotka-lisän, jos ei sille tuu 10 työpäivää/kk |O |O |O :headwall: :headwall: :headwall:
Yrittää saada siirrettyy tota viikolla eteenpäin :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mulla on sitten päivä Jahvena takana, kun oli tänään kaksi omaa lasta ja kaksi lainalasta. :LOL:
:D
Mulla on täällä nyt 4 omaa ja 1 laina :p :LOL: *pistää heti paremmaksi* :LOL: Tosin 3 isointa telttamajotuksessa ;)
Kai oot antanut niille trangian ja purkkihernaria riittävästi, etteivät nälkään kuole. :D

Tuntuu varmaan ens viikolla autiolta, kun on vaan omat mukelot. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Soiteltiin ja kysyttiin, ni riittää ku edellispäivän ennnen hoidon alkua ilmottaa, et tuleeko vai ei...outoa, mut ookoo... :whistle:
Nyt sillä olis se paikka 7.9 lähtien, mut mut... :/
Munkin pitäis sanoa irti tytön päiväkotipaikka, kun nyt sitten päätin laittaa neidin yhdelle tutulle äidille, joka aloitti näillä kulmilla yksityisenä pph:na. En vaan uskalla ennen kuin on nimet virallisesti papereissa. Näillä näkymin ollaan samaan aikaan täällä maisemissa seuraavan kerran heinäkuun lopulla. Mutta kai sen sitten ehtii. :whistle: Tietty menee sitten hiukka aikaa ennen kuin alkaa Kelalta tulla tota yksityisen hoidon tukea tolle hoitajalle.
Mulla vaan tuli mieleen, että pitäskö meidän KUITENKI nyt ilmottaa sinne päiväkotiin, että otetaan se paikka....ja että sitten syksyllä vaan ilmotetaan, että "ei tullakaan"... :/ :/ :/
En tiiä...mieshän tota asiaa sillon hoiteli, et mennään niinku se sanoo :whistle:
Tuli tänään oikeen kirjattu kirje, että miehellä loma jatkuuuuuuuuuuu.......menee kesäloman jälkeen muistaakseni 3 viikkoo töihin ja sit 3vko lomaa..."kiva" :whistle: Ei siin mitään, mut mie menetän Kotka-lisän, jos ei sille tuu 10 työpäivää/kk |O |O |O :headwall: :headwall: :headwall:
Yrittää saada siirrettyy tota viikolla eteenpäin :whistle:
No voihan kökkö! :headwall:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mulla on sitten päivä Jahvena takana, kun oli tänään kaksi omaa lasta ja kaksi lainalasta. :LOL:
:D
Mulla on täällä nyt 4 omaa ja 1 laina :p :LOL: *pistää heti paremmaksi* :LOL: Tosin 3 isointa telttamajotuksessa ;)
Kai oot antanut niille trangian ja purkkihernaria riittävästi, etteivät nälkään kuole. :D

Tuntuu varmaan ens viikolla autiolta, kun on vaan omat mukelot. :D
No kyl ne kävi sisällä iltapalalla...olin armollinen :whistle: :p
 
Helmikselleonnea uuteen kotiin! :flower:
Ihana hurmuri Marien profiilissa!!! :heart:
Meidän typsyllä on kans jo ihan kivasti hiuksia...saparoita, pinnejä jne. käytetään usein ja kun on ilmeisesti niihin tottunut, niin antaa kivasti niiden ollakin.

Monella helmellä onkin sitten syksyllä hoidon aloitus edessä. Meilläkin piti alunperin olla, mutta päätettiinkin jatkaa tällä systeemillä, että käyn 2-3 pv/vko töissä, jolloin mies on vapaalla ja silloin tällöin teen lisäksi myös sunnuntain. Tämä systeemi on toiminut loistavasti meillä ja taloudellisestikaan en juuri taida tällä palkallani hävitä, verrattuna siihen että menisin kunnolla töihin ja veisin tytön hoitoon.

Oloitkos sä Jahve menossa ihan täyspäiväisesti töihin...vai puhuitko joskus jostain viikko töitä-viikko vapaata systeemistä...vai muistelenko väärin?

Pakko tuulettaa, että meillä on nyt oltu kaksi päivää ilman vaippaa (myös kauppa- ja kyläilyreissut) ja yhtään vahinkoa ei ole sattunut :D. Öisin siis toki vielä vaippa on, mutta päikkäreillä ei ole ollut. Ehkäpä tämä tästä lähtee rullaamaan. Tosi paljon on pissausvälit nyt pidentyneet ja vastaavasti sitten kerralla tulee enemmän. Pitäisi vaan saada metsästettyä pisut joskus pyttyynkin, kun joka paikassa ei aina ole mahdollista päästä potalle. Mutta toistaiseksi pytylle ei olla saalista saatu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mirtsu-81:
Oloitkos sä Jahve menossa ihan täyspäiväisesti töihin...vai puhuitko joskus jostain viikko töitä-viikko vapaata systeemistä...vai muistelenko väärin?
Kyllä mie nyt ihan täyspäisesti meen...aattelin et katotaan tilannetta uudelleen vuoden päästä syksyllä, kun tuo mein kolmonen lähtee kouluun =) Nythän mulla on melkeen lomaa tää koko loppuvuosi ja sitte jos ens kesäksi jäis taas hoitovapaalle...joku 3-4kk:n putki.... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Mirtsu-81:
Oloitkos sä Jahve menossa ihan täyspäiväisesti töihin...vai puhuitko joskus jostain viikko töitä-viikko vapaata systeemistä...vai muistelenko väärin?
Kyllä mie nyt ihan täyspäisesti meen...aattelin et katotaan tilannetta uudelleen vuoden päästä syksyllä, kun tuo mein kolmonen lähtee kouluun =) Nythän mulla on melkeen lomaa tää koko loppuvuosi ja sitte jos ens kesäksi jäis taas hoitovapaalle...joku 3-4kk:n putki.... =)
Mä meinaan kans pitää hoitovapaata sen lopun mikä jäljelle jää kun mun äidin vuorotteluvapaa vuoden päästä syyskuussa loppuu. Taikka sit pidetään miehen kanssa puokkiin, katotaan sitä sit lähempänä. Sen jälkeen se oliskin sit päiväkodin vuoro meidänkin lapsille... :whistle: Pitää kyl sit varmaan miettiä jos toinen meistä alkais sit tekemään lyhennettyä työaikaa ainakin joksikin aikaa-mut sinnehän on vielä aikaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Mirtsu-81:
Oloitkos sä Jahve menossa ihan täyspäiväisesti töihin...vai puhuitko joskus jostain viikko töitä-viikko vapaata systeemistä...vai muistelenko väärin?
Kyllä mie nyt ihan täyspäisesti meen...aattelin et katotaan tilannetta uudelleen vuoden päästä syksyllä, kun tuo mein kolmonen lähtee kouluun =) Nythän mulla on melkeen lomaa tää koko loppuvuosi ja sitte jos ens kesäksi jäis taas hoitovapaalle...joku 3-4kk:n putki.... =)
Mä meinaan kans pitää hoitovapaata sen lopun mikä jäljelle jää kun mun äidin vuorotteluvapaa vuoden päästä syyskuussa loppuu. Taikka sit pidetään miehen kanssa puokkiin, katotaan sitä sit lähempänä. Sen jälkeen se oliskin sit päiväkodin vuoro meidänkin lapsille... :whistle: Pitää kyl sit varmaan miettiä jos toinen meistä alkais sit tekemään lyhennettyä työaikaa ainakin joksikin aikaa-mut sinnehän on vielä aikaa...
Etenki sit tuolla kun koulut alkaa, niin se on ihan kätsy juttu =) Monasti vaan miettiny, et miten se meilläki töissä toteutettas...
 
Sais sataa täälläkin, kun mulla on naapurin pihakukat vastuullani tän viikon. :whistle: Tosin joku muukin naapuri niitä oli vissiin kastellu - muhun ei ehkä luoteta. Ehkä ihan syystä, kun noita meitin kukkia kattoo :D :LOL:

Kävin sitten minäkin kirjautumassa Floran sivuille koodijahtiin. Ajattelin, että koodit lienevät kirjattuina paremmin tallessa kuin meidän keittiön liitutauluseinässä. :whistle:

Ajattelin myös Liberon pupumerkit lykätä huomenna postiin. Yhden vaippapaketin, jos vielä hakis, niin saisi tilattua sen pyjaman. Oli musta ihan söötti. =)
 

Yhteistyössä