***HELMET 2008*** Kesäviikko 30

Mä oon muuten käyny fiilistelemässä lukemalla noita meidän vuoden takaisia juttuja... Ai että miten sitä vaavia silloin odotti ja jännitti! Kyllä kävin neitiä ekstralujasti halaamassa ja suukottamassa lukemisen jälkeen, kun hän on nyt täällä äiskän ja iskän halittavana :heart:.

Tuli muuten joitakin vanhoja kirjoittelijoita oikein ikävä, peräänkuulutankin siis, jos täällä käy odotusaikana aktiivisesti kirjoittaneita taustailemassa: kirjoitelkaa ihmeessä edes pikaiset kuulumiset :attn:
 
Iloisempaa asiaa välillä:
Piti sanomani, että Jahvetin ja Kiinin murre tarttuu! Oon nyt 6 vuotta ollu yksissä peräpohjolalaisen kanssa eikä mie/sie oo tarttunu. Mutta Jahvetti....Kohtahan mä puhun kuin aito lappilainen, vaikka tartunnan antajat on Etelä-Suomessa.
 
hilunen joo kyllä siin toinenki pariskunta tais olla :whistle: Meiltä oli puolet porukasta vessassa just sillon, et ei ehkä sitte oltu niin erottuvaisia siinä :LOL: :LOL: Miekään kun en ihan varma sinusta ollu, niin en viittiny tulla huutelee ja kattoo etootko vai et :LOL:
 
Mitäs muuten tuumitte että paljonko uskaltaa kerrallaan antaa kiinteitä kun nyt on vasta viikon verran niitä syöty? Pojalle maistuis tosi hyvin ja voisi syödä varmaan paljon enemmän kuin oon uskaltanu antaa... Rintamaidolla on siis muuten ja kokoa oli 5 kk 8225 g ja 67 cm. Ei yhtään kyllä muista miten noille isommille on tullu annettua...
 
Kranttu Niin meillä ei poika herää öisin kuin kerran kolmen aikaan, eikä sillai tissillä roiku kuin syödessä mut tiedän ton ihan muuten että jotkut imis aina kun se on niin turvallista. Ja nää sitten on niitä tuttilapsia just. Välttämättä ei herää tutin tippumiseen mutta kuitenkin nukahtamiseen sen imun tarvitsee.

Piipi Toi nukahtaminen on just se hankalin jos herää silloin 1/2tuntia-1 tunti alkuperäisen nukahtamisen jälkeen siinä kevyen unen aikana sit jos ei uni tuu niin avot, valvotaan puol yötä. Meillä tää on kiinni selkeesti siitä mihin aikaan menee nukkumaan että osuuko just siihen "oikeaan hetkeen". N on ainakin nyt näinä muutamana hankalana iltana alkanut selvästi siirtää nukahtamisen aikaisempaan kellon aikaan kuin ennen. Siirtynyt vähitellen lähelle esikon nukkumaan menoaikaa eli klo 20. Ja vastaavasti päivä on alkanut muistuttaa päiväkoti-päivän rytmiä. :D
 
Tinttura: Me mentiin aina maku kerrallaan 1 teelusikallisesta 3:een ja sitä kolmea sit kolme päivää. Ja sit vaihdettiin. Ei tullu mitään mitään oireita. Näin siis siks, että poika oli muuten tissillä. Nyt saa sit niin paljon kun huvittaa syödä.

Aamulla ottaa vähän puuroa ja sosetta (1-2 rkl), lounaaksi 1/2 prk kasvissosetta, välipalakso 1/2 prk hedelmää ja illalla 1- 1,5 dl puuroa ja sosetta. Ja PAAALJOON tissiä. Viis ja puol kuukautta kun oli niin painoa 8150g ja pituutta 67,5 c. Neuvolassa sanoivat, että anna mennä vaan niin paljon kuin syö. Kun siis kerran kelpaa.
 
Vanamo: Just näin. Tutti tippuu suusta, kun syvä uni alkaa ja sit alkaa huuto, kun syvä uni loppuu. Osaa kuitenkin jo laittaa ite tutin suuhun, että joskos vaan ei unissaan sitä tajua tai on opetettu liialle palvelulle.

Ja *Muoks* nuo meidänkin mitat oli 1-3 rkl päivässä lukuunottamatta tissillä.
 
:wave:
rauha talossa, lonalaiset lähti eilen 3viikon jälkeen..
flunssa menossa ohi kaikilla.ite säästyin muut sairasti.lihasosetta tänään opeteltiin syömään, toivottavasti masuvaivoilta säästytään.meilläkin kovaa touhuamista iltaisin ja välillä öisinki on poikittain ja mahallaan ja millon mitenki solmussa :heart:

pikaisesti taas vaan..tervetuloa uusille!!

minni ja helmi ciikon päästä 5kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kranttu:
Tinttura: Me mentiin aina maku kerrallaan 1 teelusikallisesta 3:een ja sitä kolmea sit kolme päivää. Ja sit vaihdettiin. Ei tullu mitään mitään oireita. Näin siis siks, että poika oli muuten tissillä. Nyt saa sit niin paljon kun huvittaa syödä.

Aamulla ottaa vähän puuroa ja sosetta (1-2 rkl), lounaaksi 1/2 prk kasvissosetta, välipalakso 1/2 prk hedelmää ja illalla 1- 1,5 dl puuroa ja sosetta. Ja PAAALJOON tissiä. Viis ja puol kuukautta kun oli niin painoa 8150g ja pituutta 67,5 c. Neuvolassa sanoivat, että anna mennä vaan niin paljon kuin syö. Kun siis kerran kelpaa.
Aika paljon siis jaksaa teilläkin illalla puuroa syödä, meillä on tää koko kiinteät hommeli aloteltu tolla puurolla ja hyvin tosiaan maistuu!
 
Aika paljon siis jaksaa teilläkin illalla puuroa syödä, meillä on tää koko kiinteät hommeli aloteltu tolla puurolla ja hyvin tosiaan maistuu!
Joo, puuro hedelmäsoseen kanssa on ihan suosikki. Itku tulee aina kun lopetetaan, vaikka maha oliskin jo täynnä. :heart:

Oon aatellu, että on tullu äitiinsä: ahne mikä ahne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
hilunen joo kyllä siin toinenki pariskunta tais olla :whistle: Meiltä oli puolet porukasta vessassa just sillon, et ei ehkä sitte oltu niin erottuvaisia siinä :LOL: :LOL: Miekään kun en ihan varma sinusta ollu, niin en viittiny tulla huutelee ja kattoo etootko vai et :LOL:
No juu, eiköhän me sitten siinä oltu,se pidempi mies oli mun veli ja se lyhyempi tyyppi mun mies! :D Vessareissulla oltiin kans, ennen tarhaan menoa...Sujuvasti näköjään osasin ohi mennä... :whistle: :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Kranttu:
Btw, te jotka ootte jo ostaneet suuremman istuimen: missä hintaluokassa liikutaan?
Me ostettiin juuri uusi istuin, joka menee sitten n. 4 vuotiaaksi. Hinta oli 320?. Merkkinä Britax Hi-way.
On nuo kyllä järkyn kalliita! Entäs onko jo syöttötuoleja hommattu? Haluaisin sen limen trip trapin mutta kun sekin maksaa niin sikana, vaan ei kai se auta jos haluaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kranttu:
Aika paljon siis jaksaa teilläkin illalla puuroa syödä, meillä on tää koko kiinteät hommeli aloteltu tolla puurolla ja hyvin tosiaan maistuu!
Joo, puuro hedelmäsoseen kanssa on ihan suosikki. Itku tulee aina kun lopetetaan, vaikka maha oliskin jo täynnä. :heart:

Oon aatellu, että on tullu äitiinsä: ahne mikä ahne.
Sama vika rahikaisella...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
hilunen joo kyllä siin toinenki pariskunta tais olla :whistle: Meiltä oli puolet porukasta vessassa just sillon, et ei ehkä sitte oltu niin erottuvaisia siinä :LOL: :LOL: Miekään kun en ihan varma sinusta ollu, niin en viittiny tulla huutelee ja kattoo etootko vai et :LOL:
No juu, eiköhän me sitten siinä oltu,se pidempi mies oli mun veli ja se lyhyempi tyyppi mun mies! :D Vessareissulla oltiin kans, ennen tarhaan menoa...Sujuvasti näköjään osasin ohi mennä... :whistle: :ashamed:
No en miekään kyl oo sitä nähny kun oot siitä ohi menny :LOL: *toinen puusilmä* B)
 
Neuvolasta saatiin muutes tämmöstä ohjeistusta syömisrytmiin;
5kk ateriat
1. ÄM tai korvike
2. ÄM, vaihdellen liha-kana-kala-muna+peruna tai kasvissose
3. ÄM
4. ÄM vaihdellen marja tai hedelmäsose
5. ÄM

Itte oon antanu aamupalaks ( klo 9 ) Nannin kera hedelmäsosetta, noin purkki tai vähän vajaa, sit lämminateria ( klo n.13-14 ), eli kasvis-liha ja sitä noin desi-puoltoista, ja iltapala ( klo n. 19.30-20.00 ) puuro kera soseen . Ja väliaikana ( kahvia ja pullaa :LOL: ) Nannia.

Onko teillä muilla pulloja käyttävillä tollasta ilta kakomista pullollla, meillä siis lähes joka ilta..semmosta että nieleskelee ja kakoo, yskii, ihan kun ei osais/pystyi imeä :eek: :/
 
Vanamo:
Piipi Toi nukahtaminen on just se hankalin jos herää silloin 1/2tuntia-1 tunti alkuperäisen nukahtamisen jälkeen siinä kevyen unen aikana sit jos ei uni tuu niin avot, valvotaan puol yötä. Meillä tää on kiinni selkeesti siitä mihin aikaan menee nukkumaan että osuuko just siihen "oikeaan hetkeen". N on ainakin nyt näinä muutamana hankalana iltana alkanut selvästi siirtää nukahtamisen aikaisempaan kellon aikaan kuin ennen. Siirtynyt vähitellen lähelle esikon nukkumaan menoaikaa eli klo 20. Ja vastaavasti päivä on alkanut muistuttaa päiväkoti-päivän rytmiä.
Juu, no meilläkin näyttäis nyt jäävän neljännet päikkärit pois lopullisesti ja iltaunet alkaa n. 20.30-21 aikaan, kun ennen oli lähempänä 22 yleisin. Päivisin on tähän saakka valvonut vaan max 2h kerralla, mutta selkeästi se nyt myös pitenee. Tossa pidemmässä päivävalvomisessa on vaan se huono puoli, että sillon häntä pitää viihdyttää KOKO ajan sit kun mennään yli sen kahen tunnin... No, mikäs tässä nyt kun mieskin on lomalla. Tekis neiti vaan kaikki rytmimuutoksensa nyt ;).
 
Ostettiin kavereilta vuoden vanha kaukalo ja meinasivat, että Lastentarvikkeesta sais osan hinnasta hyvityksenä suurempaan vaihtaessa. Kokemusta? :attn:

Jätkä vaan nukkuu isänsä kanssa. Uskomatonta!

Ja eiliseen ehkäisykeskusteluun: onko kellään kokemusta hormonikierukasta? Meille kun ei näiden valvomisten jälkeen pariin vuoteen uutta tuu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Onko teillä muilla pulloja käyttävillä tollasta ilta kakomista pullollla, meillä siis lähes joka ilta..semmosta että nieleskelee ja kakoo, yskii, ihan kun ei osais/pystyi imeä :eek: :/
Öööö..?? :whistle:
Meillä on illalla yleens' niin väsy, ettei syönti suju...tänäänki vellin syönti jäi 40 milliin... :/
 

Yhteistyössä