HELMIÄISET 2007


Lukalla ( 1-v 8kk) silmätulehdus ja 38.8 kuumetta. Räkäinen poitsu on ollut jo kuukauden, ja nyt tuntuu, että se on taas joko jotain astmaattista tai sitten bakteeritulehdus hengitysteissä. Lääkärille ollaan menossa klo 18.00.

Onneksi meillä on astmapolille aika huhtikuun lopussa.

Noi lasten silmätulehdukset on vaan niin julmetun tarttuvia. Toivottavasti Ilana ei sitä saa, eikä tietty isommatkaan lapset...
 
Tulipa tässä väsyneenä mieleen, että olisiko kauhean iso projekti jos tuohon ensimmäiselle sivulle laittaisi myös vauvojen nimet? Vai haluaako kaikki niitä näkyville? :whistle:
En tiedä onko kaukaa haettu ehdotus, mutta kysäsimpä kuitenkin :D

 
Huomenta helmiäiset!
Olisko teillä suositella hyvää tuttipulloa?Onko niissä eroja?Ajattelin yhden hommata valmiiksi,jos torstaina nlassa ehdotetaan lisämaidon antoa.Ruokapäiväkirjaa pidän jo valmiiksi,niin voi lääkärille sit sanoa.
Jaahas poitsu heräs,joten paltaan myöhemmin.
Kaikille oikein paljon jaksuja.Isoille ja pienille.Piku-potilaille pikaista paranemista!
 
pikaseen tulin teille heiluttelemaan :wave:
ite koitan nopsaan syödä samalla ku poju jo tuol ähisee :kieh:
lukemassa käyn kyllä jutut, mutta kommentoimaan ei paljoo ehdi :/ no eiköhä se tästä helpotu =)
jaksamista kaikille.... ja pulauttelusta, että täällä kans joka syötön jälkeen pulautellaan, mutta kohtuudella...ei niin kuin sisko silloin joskus kun kaarella lensi maidot pihalle :x

katjuska ja pikku ukko 4 vko :heart:
 
Päiviä!!!

En oo pahemmin koneelle kerinnyt...

Lauantaina alko päivällä oleen tosi öklö olo ja ennen neljää alko sit oksentaminen... Sit maha on ollut ihan kuralla sunnuntai aamupäivään asti. Lauantai-iltana joskus 8 aikaan oksensin vipan kerran, kun neuvoivat tk:sta juomaan teetä...

Sit avokilla alko sama... Tohon isompaan poikaan ei oo vielä ainakaan mitään tullut. Se oli eilis aamupäivään anopilla evakossa.

Mutta nyt tonne lepäileen, tää vauva nukkuu täs sylissä.

Mammuli ja PikkuKakkonen ens yönä jo 1kk
 
marianne78 harmaana
Päiviä!

Tänne ei kummempia... Molemmat tytöt flunssaisia ja sen vuoksi unet jäänyt tosi vähiin \|O

Sai kyseli tuttipulloista... Ei ihan hirveästi ole kokemuksia kun tissilapsia molemmat ollu mut varoiks ostettiin nyt mam ultivent(?) tuttipullo ja sit tuli rintapumpun mukana aventin kaksi tuttipulloa ja olen tykännyt että molemmat parempia kuin ne "tavalliset". Näissä on se tuttiosa muotoiltu paremmin ja ainakin meillä toiminut ne kerrat kun mies pullosta antanut ruokaa.

Eipä muuta... Tää mamma lähtee nyt itsekin sinne vyöhyketerapiaan, sai minutkin innostumaan kokeilemaan... :)

marianne78&muru 6vkoa ja 2vrk :heart:
 
Jutta harmaana
Helöy!
Täälä on yksi "rentoutunut" mamma joka ei sitten ratkennut tupakoimaan, vaikka kovasti näin pelkäsin. Olin siis lauantaina hieman viihteen puolella ja tuli sitten sillon muutama pössäkkä imastua, mutta sunnuntaina ei tehnyt taas yhtään mieli.. Eli jeeee!!! :D
Tuttipullosta.. Meillä on ollut aina alussa ne äitiyspakkauksen pullot käytössä kun olen tykännyt siitä pyöreästä tuttiosasta, sit myöhemmin ollaan otettu käyttöön ne normit pullot. Muista ei ole kokemusta.
Paljon tsemppiä kakille sairastaville!! Meillä on kanssa likka parntunut tosi hyvin. Sai sillon siihen silmätulehdukseen hyvin tyyristä lääkettä, mutta jo heti ekojen tippojen jälkeen rähmiminen loppu!
Mutta pikkusella on nyt huutokonsertti päällänsä ja iskä ei saa rauhotettua joten taas on mentävä maitokannujen kanssa.. ;)
Paljon jaksuja kaikille!
Jutta ja poika

P.S. Meillä on lauantaina ristiäiset. Tuun sit viimestään kertoon nimen.
 
huomenta täältäkin!

Täällä ollaan oltu tyytyväisiä Aventin tuttipulloihin ja myös Aventin rintapumppuun, vaikka noita ei monesti ole tarvinnut käyttää. Tuo Aventin pullohan on "koliikki" tuttipullo,joten muitapa ei olla kokeiltukkaan.

Tässä on tätä pojua kanniskeltu päivästä toiseen, niin tänään sitten mies käy ostaan sellasen Fisher Pricen keinun. Toivottavasti poju viihtyy sen vauhdissa, että saan tehtyä kotihommia ym..
:whistle:

Mutta eipäs kummempia, lähdetään tyttöjen ja vauvan kanssa ulkoilemaan, vanhin poika tarhassa :)

Aurinkoisin terkuin Bamsemamma & Veijari 1kk ja 10pv.
 
tiipeli
Heipparallaa!

Vauva veti pohjat viime yönä: nukkui putkeen 7tuntia!! :D Vähänkö mahtista, jatkais vaan samaan malliin! Nyt sit haluiskin olla sylissä koko ajan, otin siis kantoliinan käyttöön. Nukkuu kehtosidonnassa syykyssä. Tosin ei tarviis just nyt nukkua ku meiän pitäs tunnin päästä lähtee kävelee päikkärille päin hakee esikoinen kotio, niin voisi nukkua silloin. Onkin ihana kävelyilma...sataa jotain jalkarätin tapasia. Mutta kyllä se arskakin välillä kurkkii :) Niin tuosta kehtosidonnasta, kun en ollut koskaan ennen sitä kokeillut... heheeh, meni vähän aikaa ihmetellessä, mihin väliin minä vauvan tökkään, kun tissit vie kaiken tilan!! :LOL:

Mukavaa päivänjatkoa!

Tiipeli & Pikkuveli 2vkoa 4vrk

ps. meillä käytetään jo 60cm vaatteita...uskomatonta, miten tuo onkin kasvanut! Kaksoisleuka löytyy ja posket on pullistunut! Esikoinen käytti vielä reilun kuukauden iässä 50cm vaatteita :whistle:
 
Moikka! Kiirettä ollu viimepäivinä kun tuo toinen "vauva" täytti sunnuntaina 3v =) Hieman rauhattomuutta ollut havaittavissa pojalla.

Tyttö jatkaa entiseen malliin nukkumista eli siis on tarkka tyttö. Nyt nukkuu ulkona. Muutenkaan ei ole mitään ongelmia tytön kanssa. Kakkaaminen on hieman harventunut, mut ei hän mahaansakaan tunnu valittavan. Syö kun hevonen ja torstaina onkin neuvola niin saa nähdä joko menee 5kg rikki.

Lauantaina kävin tilaamassa nimikoidut servetit eli meilläkin nimi on valmiina. Sit ostin sellasia kelluvia ruusukkeita(kynttilöitä) ristiäisiä varten. Niitä sitten pöydille lillumaan. Tolnaaton tytöllä erittäin nätti nimi =) Vielä muutama viikko niin paljastan meidän tytön nimen.

Kukas se ehdotti, että olis lapsen nimi etusivulla...mulle ainakin käy.

Nyt lähen tilaamaan kuvia kun on vielä hetki aikaa ennen kun tuo poika tulee famon luota.

CG&Nasu-tyttö 1kk3pv :wave:
 
BamseMamma täällä taas harmaana :whistle:

Mutta kun tänne tais iskeä elämän ensimmäinen rintatulehdus! :attn:
Netistä lueskelin siitä juttuja, mutta onko jollakin tietoa, että onko siinä myös lihaskipuja? Mulla kun koko kroppa kipeä, niinku olis kauhea flunssa päällä,vaikka ei edes räkä valu.. :/
Toinen rinta on vain kipeä ja vähän kuumeinen olo, mutta en ole vielä kerinnyt mitata kuumetta.
Täytyy varmaan huomenna soitella lääkäriin, tosin viime viikolla soitin jälkitarkastus aikaa, niin sain sen 20.4, eli vauvahan on siloin jo vaikka kuinka iso.. 2kk ja 10pv. Täällä on kauheat jonot lääkäreille! :kieh: Tosin vähän omaakin vikaa kun en heti vauvan synnyttyä soittanut sitä aikaa, mutta en tajunnut, että noin pitkät jonot.. :ashamed:

Isommat lapset pihalla,joten koitan jos vauva antais mamman vähän levätä, tosin taitaa olla turha toivo kun nukku sen ajan kun haettiin poika tarhasta

Menen taas... :D
 
bamsemamma:mulla oli tästäkin jo rintatulehdus,mutta onneksi lievänä.Mulla ainakin menee koko kroppa kipeeks.Kaikista on ollut rintatulehdus.Edellisestä jouduin antibioottkuurin ottaan oli sen verran rajuna.
Jaksamisia ja paranemisia.
Nyt tarvinnee sirtää poitsu tissiltä pois sänkyynsä.
 
utas
morjens!
en oo päässy kuukauteen koneelle ku muutettiin tos ku vaavi oli 2vkoa, mut nyt taas maisemissa!

onnittelut ensinnåäkin kaikille vielä jakaantuneille!

ja sitten vauva-arkeen: eli tääl menny tosi hyvin verrattuna esikoiseen, nukuttu on ja maitoakin tulee!!! jee!!!!! tuuletus!!!

mut nyt sit iski esikkoon kuumeflunssa ja tietty se tuli vaaviinkin. eli nokka tosi tukossa ja vaikea imeä yms.

nimeä ei viel oo, pappi saatiin vasta huhtikuulle.

täytyy sanoa et ois ollu tosi helppoa pelkän tämän lapsen kans, jos tää ois ollu ensimmäinen. mut ku on toi esikko ni kyl täs on kommervenkkeja.. onko kellään hyviä vinkkejä et miten sais esikon viihtymään ku imetät? meil puh-videot on kohta puhkikuluneet!! ei se jaksa esim. kirjaa lukea siinä äitin kaa..

no, upeaa kevään jatkoa kaikille!!
utas
 
:wave: Huhuu, kokeilen uudestaan :wave:

Heips!

Olen aiemmin kirjoitellut tuolla maalismasukeissa, mutta tyttö syntyikin käynnistelemällä helmikuun puolella, joten päästäiskö typykän kans tälle puolelle?

Tyttö syntyi 23.3.2007 klo 12.28 (rv 39), pituus 52cm, paino 4080g ja pipo 33cm

:heart: :heart: :heart:

T. Himohiiri&Helmi
 
Huomenta kaikille!
Himohiiri:tervetuloa!
Bamsemamma:mikäs on vointis?
Huomenna on nla ja nähdään onko tullut painoa.Ihmeellistä,kun ei ole tullut aikaa vielä lastenlääkärille :/ epätietoisuudesta,kun haluais eroon.
Te jotka käytätte korviketta kumpaa käytätte:nania vai tuttelia?Tuleeko jauhe halvemmaksi kuin purkit?
No toivottavasti tisumaito riittänee.
Kaikille mukavaa päivää ja paljon jaksamista =) :hug:
 

Lukalla valuu sellaista ruskeaa, verensekaista limaa nenästä... :eek: Aamulla kun heräsi, niin koko sieraimet ja posket olivat kuivuneen veren tahrimat. Soitin terveyskeskukseen, ja saatiin päivystykseen aika 16.20. Sunnuntaina oli semmoinen nuori lääkäri, joka tuntui vähän aralta tekemään sen suurempia ratkaisuja, kehotti antamaan Pulmicortia tupla-annoksilla. Pronaxenia saatiin lisäksi kipuun ja kuumeeseen. Mutta minusta tuo lima on nyt kyllä niin hurjan näköistä ja väristä, että hui... :eek:

Silmätulehdus on levinnyt: nyt se on esikoisella...

Mutta muuten kiitää lujaa :D

Olen lauantaina lähdössä tyttöjen kanssa humpalle... B)
 
Helou kaikille!

Tervetuloo vaan mukaan himohiiri =)

Tolnaato&Maalaismamma: Nuo rotikat näyttää olevan maineensa verosia "tappajakoiria" :LOL: Meillä kans on lauhkee ku lammas. Huvittaa ett pienempi on paljo kipakampi, mut sitä haluais kaikki silitellä, mut rottis saa harvoin uusia kavereita. Meillä kans vaan nauttii ku lapset vähä riepottelee(niinku ny ees sais reilulle 40kg mitään). Oon muuten jotenki koko ajan ollu lukevinani ett Tolnaato on Tolnaatio. Kirjotellukki niin aina :ashamed: .


Mitähän muuta oli..hmm..

Sai: se jauhe tulee halvemmaks, eikä oo sen vaikeempaa ku tekee koko päivän satsin jääkaappiin valmiiks, mut ite oon jotenki tykästyny purkkeihin. Ja nannia syödään. Neuvolassa sanottiin ett se miedointa. No käytössä kyl huomaatte mikä sopii parhaiten :) . Vaik voihan se olla ett korviketta ei sit tarttekkaa antaa. Ett oma maito riittää ihan hyvin =)

Niin joo. tääl oli taas joku suurongelmainen vieraileva tähti. Voi voi ku menis jakeluun ett ei sitä kukaan pakota kärsimään meijän ongelmien parissa. Me ku ollaan maineemme niittäny valittajina, ni eikö se pitäis olla kaikille selvä ett täällä sitä myös sit löytyy. Niinku ny muita enemmän valitettais. No joo, taitaa olla herra/rouva "voih plöööööööh" olla koko palstan oma terrorisoiva lemmikki. Mut pisteet hälle, ku jaksaa seurata näitä juttuja, vaikkei taida ees kirjotella muuten..Sen verran viel, ett jos viittit vaik nostaa nää kuuluista palstan säännöt tänne ketjuun, ett tietää mitä jaa mikä on kiellettyä kirjottaa tääl. Olikos se niin ett hymiöt oli ainaki liikaa
Nyt jätän hänet omaan arvoon
:)
:LOL:


Meil on yhtäkkiä tuo kakkatahti muuttunu päivittäiseks. Pitkään oli joka toinen päivä ja sitä ennen vieläki harvemmin. Masukipuja nyt ei oo ollu, mut yskä on tullu kuvioihin. Mä niin pelkää allergiaa noita koiria kohtaan ett jokainen nuhan alku tai yskiminen jännittää :/

Mut joo, nyt meen
Hauskaa päivän jatkoo kaikille :wave:

Minttis ja Neiti 1kk10pv
 
täällä todella katkonaisesti nukuttu yö takana...jos sitä nyt nukkumiseksi edes voi kutsua :kieh:

himohiirelle tervetuloo tänne porukkaan :wave: mama varmaan lisää listaan kun vaan koneelle ehtii...kannattaa vaikka y-viestinä hälle laittaa nuo tiedot =)

mä oon kans miettiny, että ostasin tänne kotioloihin sitä jauhetta..jos ees vähä halvemmalla pääsis. tutteli meillä nyt taas käytössä kun ei ollu pojun masuvaivoihin vaikutusta vaikka käytettiin nania :\|

tässä sitä taas just syöpötellään ja äidillä yhen sormen taktiikka täs kirjoittamisessa :whistle:
 
Aurinkoista aamupäivää kaikille valittaville helmiäisille!! B)
Tervetuloa vaan himohiiri!
Milana: Tuo kuulostaa kurjalle. Saitteko minkälaisia silmätippoja? Meidän tytölle määrättiin hyvin tehokkaita ja jos olisi tarttunut muihin, niin siitä pullosta olisi riittänyt hyvin.
Himputti.. Meillä tosiaan lauantaina ristiäiset ja mulla ei ole mitään mitä pukisi päälle (kun mihinkään en vieläkään mahdu :whistle: ), leipomiset on leipomatta ja paksu harmaa pölykerros peittää joka paikkaa! Jostain pienestä tissinimijästä johtuvaa kenties tämä aikaansaamattomuus. :) Hän vaan on niin vaativa sylissäviihtyjä että jos miestä ei huvita sylitellä, niin en saa pahemmin päivän aikana mitään tehtyä. :/ Noh, ehkäpä tämä tästä joskus vähän helpottaa!
Muuten tuli tässä mieleen että jäko teidän pikkuset hymyilee ja juttelee? Meillä jäbältä tulee jo erinäisiä äännähdyksiä ja kurahduksia ja niitä maailman ihanimpia hampaattomia hymyjä!! :D
Mutta nyt on mentävä laittamaan pottuja kiehumaan. :wave:
Jutta ja Jönssi
 
Täällä yks valittava helmiäisen mamma, terve vaan :wave: Pääsin viime yönä nukkumaan vasta siinä puol 5 maissa \|O Niin järjetön niska- ja hartiasärky, joka säteili takaraivoon. Ja tietty ei yhtään särkylääkettä, mobilat ei paljookaan auttanut. Neiti nukkui kyllä ihan kiltisti, kahden jälkeen söi ja otin viereen, kun kitisi sängyssään vähän väliä kun tutti tippui. No esikoinenkin heräs huoneessaan ja meitä oli sit 4 nukkumassa meidän sängyssä, ja vielä perkuleen katti, joka tuli kehräämään huisin kovaa \|O
Sain tunnin nukuttua, kun heräsin kolaukseen, esikoinen tippui sit sängystä. Sit pian mies lähtikin töihin, neiti heräs syömään ja piti vaipat vaihtaa. Sain vielä noin tunnin nukkua ennenkö poitsu rupes pomppimaan sängyssä. Et vähän väsyttää.. :/

Jutta: Täällä on hymyjä tullut noin viikon verran :heart: Ja pientä jutustelua myös, on se niin ihanaa... =)

Sai: Meillä mennään tuttelilla, se on halvempaa tuossa lähikaupassa. Nania ostan, kun mennään kaupunkiin kaupoille. Jauhetta en oo koklannut. Esikoisen aikaan tein vellit jauheesta, ihan kätevää sekin, mut nopeemmin tuli purkista. Toivottavasti paino on siellä nousussa =)

Minttis: Oon ihmetellykkin, et miten mun nikkiin se yks i-kirjain aina eksyy :D

Jes, vihdoin jälkivuotokin loppui, tosin kohta alkaa kuitenkin menkat :kieh: Pääsee taas petipuuhiin :whistle:

tolnaato ja typy 5vkoa 2pvää
 
tiipeli
Huomenta!

Tolnaato: väsyneenä mennään täälläkin! Alkuyö meni ihan mukavasti, vauva heräs 3 maissa syömään. Mutta sen jälkeen tein sen virheen, et jäin lastenhuoneeseen nukkuu... Ei huvittanu mennä meiän sänkyyn, kun olin taas hikoillut oman paikkani litimäräksi. Ollaan kaikki flunssassa, niin vauva tuhis niin kovasti aamuun saakka, etten saanut unta. Ja esikoinen heräs kuuden jälkeen ja kanto kirjoja luettavaks mulle. Lopulta siirryin vauvan kans meiän sänkyyn nukkuu, mies nous sillon esikon kaa. Pyysin, et vaihtais vauvalta vaipan ni tokoas vaan, et jos mä vaihdan esikolta!! \|O On se kans niin ihanan avulias ja huomioiva!! Sais ite joskus valvoa noitten lapsien kanssa yön.

Niin, että valittava helmiäinen täälläkin tänään. Vaikken ees helmiäinen ookaan enää, ku tuo vauveli ei sillon vielä syntynytkään. :kieh:

Ihmettelemään, mitä sitä tekis...nukkumaanko..?!

Tiipeli
 

Yhteistyössä