Helmikuiset 2012

Tervetuloa uudet! :flower:


luputupuna Joo, kyllä tulee pieni ikäero. Ollaan oltu "tulee jos on tullakseen" asenteella, meni kuitenkin ekassa se 1,5 v.

hohto teilläkin pieni vauva vielä :) Imetyshän on tunnetusti luotettava ehkäisy :D ;)

Tänään neuvolaan soitto, saa nähdä kuinka onnistuu, aina varattua soitto ajalla.

Toivottavsti saisi pian alkuraskauden ultran kun ei varma tietoa viikoista.
 
kilu09 ja hohto imetättekö vielä pieniä? Mä imetän ja parhaillaan koitan vierottaa. Sain meidän vauvan imemään pillimehua ja sen avulla oon kääntäny huomiota rinnalta pois päivällä. Hammaslääkärit ei varmaan tykkää tästä : /
Toisaalta oon saanu 10kk:n juomaan nokkamukista maitoa ruoan kanssa, mutta varsinkin yöllä kaipaa läheisyyttä ja heräilee pari kertaa maidolle.
 
Lopetin imetyksen tuossa pari viikkoa sitten. Neiti oli viikonlopun yli hoidossa ja ei korvikkeen kanssa puklannut kertaakaan niin päätin sitten lopettaa imetyksen. Puklailut olivat siis suuri ongelma, kiinteät tulivat ylös ihan jatkuvasti ja myös pari tuntia ruokailun jälkeen. Neuvolassa oltiin silti mun kanssa eri mieltä mahdollisesta refluksista. Viikonlopun eron jälkeen oli helppo lopettaa ja neiti ei oikeastaan kovin edes protestoinut. Pari päivää meni niin että huomasin kaipuuta olevan ilmassa, ja maistettiin sitä isin tissiäkin kun sellainen oli aamulla sängyssä tyrkyllä :D
 
mukaan varovaisesti pomppaan...
LA 5.2.-12, huhhuh, tuntuu, että siihen on vielä niiiiiiin pitkä aika.. :O
Meillä tämä olisi, (jos on siis ketään mukana varmaksi) kolmas lapsonen, meillä on pojat -07 ja -09 ennestään. Pelottaa kovasti, että kaikki ei olekaan hyvin, yksi tuulimuna on takana raskaushistoriassa, tämä yrittäminen aloitettiin 4/11, eli melko nopsaan tärppäsikin.. :)
Mulla on varhaisultra varattuna yksityiselle rv 5+6, jolloin kuulemma voi nähdä sykkeen jo. Jännittää!

RM & vilpuri 5+1
 
Minäkin erittäin varovasti ilmottaudun keskusteluun mukaan. Tänä aamuna plussasin ja menossa vasta 4+3. Laskettuaika olisi varmaan joskus 10-12.2 . En osaa tarkalleen sanoa.
Meillä siis toinen lapsi olisi tulossa, jos kaikki menee ok. Ensimmäinen lapsi on 11/09 syntynyt poika. Poikaa ennen olen kokenut yhden keskenmenon vk.6-7. Jotenki nytki olo erittäin varuillaan oleva ja valmistaudun henkisesti keskenmenoonki.
Onnittelut kaikille plussaneille.
 
Minäkin varovaisesti vilkuttelen täällä :wave: Ja sitä suuremmalla syyllä varovaisesti koska vilkuttelin jo viime helmikuisissa ja keskenhän se sitten meni.. :( toivottavasti nyt onnistuu. Ainakin nyt on hieman erilainen fiilis mutta mistäpä sitä ikinä tietää. Laskettu aika 8.2.2012 ja kolmas lapsi olisi tulossa :heart: Huoh, nämä varsinkin seuraavat 12 viikkoa ne vasta piinaa onkin..menisipä vaan hyvin ja nopeasti :D Ja onnea myös kaikille muille plussanneille ja paljon tarrasukkia! :)
 
Tervetuloa rockamama, riikkunen ja Ruttuinen Rusina

luputupuna Lopetin osaimetyksen jo kun vauva oli 1kk ikäinen, eli siinä ei ongelmaa.

Soitin neuvolaan viikkoja arviolta 5-6, inhottavaa kun ei tiedä varmasti! :D

rockamama onko teillä ollenkaan neuvolan kautta alkuraskauden ultraa? Mietin pitäisikö itsekin mennä yksityiselle niin selviäisi viikot tarkemmin..
 
Hei kaikille ja onnea plussasta!!Minä plussasin viime lauantaina eli 4.6 clear blue digitaalisella ja se antoi viikkoja 2-3,joka vastaa jotain 4-5 viikkoa!!Hyvin alussa siis ollaan!!Tää on meidän neljäs lapsi ja laskettiin että se laskettu aika olisi 2.2-2012 !!Meillä on ennestään tyttö 10V ja tyttö 7v,sekä poika 9kk(synt.20.09-2010)!!Mulla on eka neuvolakäynti tämän viikon torstaina!!Toivottavasti pikku kyytiläinen pysyy nyt mukana!!Vatsaa on välillä nipistänyt kovastikin,mutta mieheni on sanonut että se johtuu siitä kun mulla on ilmaa vatsassa!!Nipistääkö teillä vatsa??

Miita1969 ja Lilliputti.
 
Yksi odottaja lisää uskaltautuu tänne.. laskettuaika 8.2.2012 toinen tulossa. Ensimmäinen syntyi syyskuussa 2010. Ei ihan vielä ollut suunnitteilla toista, mutta iloinen yllätys ja toivottu kuitenkin! Toivottavasti kaikki menee hyvin. Juhannuksen jälkeen eka neuvola. Ei vielä mitään oireita. Väsymys hieman vaivaa, johtuen varmaankin esikoisen yöllisistä heräilyistä. Kaikille odottajille onnea matkaan!
 
Hei Lili80!!Meillä on kans tää pikkumies syntynyt syyskuussa 2010!!Onko teillä tyttö vai poika??Mä kirjoitin silloinh syyskuun odottajien palstalla!!Tämä on jo meidän neljäs lapsi!!Isommat (2 tyttöä )ovat jo 10V ja 7V!!Tervetuloa mukaan tänne!!

Miita1969 Ja Lilliputti.
 
täällä plussattiin nyt perjantaina rv 3+5 eli nyt ois 4+3 menossa,kolmatta odotan...eka syntyi 0708 ja toka 0111=D pelottaa tosiaan että meneekö kesken kun näin lyhyt ikäero toisella ja kolmannella
 
täällä plussattiin nyt perjantaina rv 3+5 eli nyt ois 4+3 menossa,kolmatta odotan...eka syntyi 0708 ja toka 0111=D pelottaa tosiaan että meneekö kesken kun näin lyhyt ikäero toisella ja kolmannella
Pieni ikäero tulee teilläkin, Meillä poju syntynyt 2/11. Onko jotenkin yleisempää saada kesken meno kun synnytyksestä vähän aikaa???:confused: En ole kuullut aikaisemmin..
 
miita1969 Kyllä minullakin on vatsassa pitkin päivää vihlasuja ja sellaista paineen tunnetta myös. Olen ajatellut, että se johtuu ihan kohdun kasvuun liittyvään kipuun. En sitten tiedä pitäiskö olla huolissaa enemmänki.
Mitäs raskausoireita muilla on tällähetkellä? Itseä vaivaa ton vihlonnan lisäksi kauhea vessassa juokseminen, pissittää vähän väliä:) Ja housut jotka ennen mahtunut hyvin, tuntuvat ahdistavan, liekkö turvotusta.
Onko muilla muuten raskaus ajalle mitään erikois seurantaa? Itsellä kilpirauhas thyroxin lääkitys ja saa käydä verikokeissa joka kuukausi. Eilen kävin jo ekan kerran.
 
Onpas täällä paljon pienen ikäeron odottajia. Minä kun luulin että meille on tulossa todella pieni ikäero niin eihän me olla edes lähelläkään teitä muita ;) Kannustavaa, muutkin meinavat selvitä ja vielä pienemmillä lapsilla :)
 
Vähäsen hämmentyneenä tulen mukaan keskusteluun... :confused:
Tänään tein testin, positiivista näytti, ekaa kertaa... Todennäköisesti la olisi 5.-6.2.2012.
Eniten tässä jännittää tuo laskettu aika, kun maaliskuussa oli jo pahoinvoitia ja hirvittävää väsymystä, mutta testit negatiivisia, myös verikokeesta tuli negatiivinen tulos. Huhti-toukokuussa menkat oli 2-4 päivää myöhässä ja hieman normaalista poikkeavat, joten epäilyksiä oli jo silloin.

Mutta nyt tosiaan menkat jäi pois ja testi plussaa, viikkoja olis nyt n. 5+2! :p
Ei ole mitenkään erityiseti suunniteltu juttu, tosin ei ehkäisyä käytössä, joten odotettavissa oli jossainvaiheessa kuitenkin... ;) Suht tuore avomies (3kk asuttu yhdessä...) ei vielä tiedä testitulosta, odottelen töistä kotiin. jännittävästi alkoi tämä kesäloma! :)
 
Hei kaikille ja onnea uusista plussista! :wave:

Riikkunen kyseli raskausoireista. Mulla ei ole mitenkään dramaattisia, tissit kipuilee ja vaatteet vähä ahistaa. Oli jonkinlaista etomistakin, mut se on nyt jokseenkin loppunu. Masu menkkakipuilee iltaisin, sekin jo vähenemään päin. Ihan hyvävointisena, hyväntuulisena ja ennen kaikkea RAUHALLISENA täällä masuilen =) Kyllä se kaveri siellä kehittyy (tai on kehittymättä) vaikken mä sitä stressaiskaan. Ens viikolla eka neuvola, sitten aletaan pikkuhiljaa viisastua asiasta.

Oletteko menossa varhaisultraan? Mä en, juurikin kun on niin rauhallinen olo jo nyt :) Kaikki aikanaan.

Tengu ja kyytiläinen 5+6
 
Hei, mä plussasin viikko sitten, mutta on vielä hieman epävarmaa kuulunko vielä tammikuisiin vai helmikuisiin, mutta päätin tulla tänne. :) Ja ensimmäinen tämä olisi meille. Ekasta kierrosta sitten heti tärppäsi ku alettiin yrittämään.
 
Niin ja oireista kans vielä, että menkkamaisia kipuja on melko useinkin ja välillä ällöttää ruokailun jälkeen. Rinnat ovat varsinkin aamuisin tosi kipeät ja hieman iltaisinkin. Neuvolasta sanottiin, että kun olen veriryhmää B- niin verikokeita tullaan tekemään useimmin ja tarkkaillaan vasta-aineita.. Raskaus muuten ei vielä tunnu oikein todelliselta, mutta ehkä sitten kun selviää ekassa neuvolassa, että onko masussa mitään.
 
Tänään oli sitten pakko tehdä kolmas raskaustesti, joka oli Clear Bluen digitaalinen joka sitten näytti että raskaana ollaan ja viikot pitäisi paikkaansa :) Tuntuu että oon viikko viikolta väsyneempi, teen kyllä pitkiä työpäiviä että sekin verottaa :/

Hei olis pieni (tyhmä) kysymys, tässä kun nyt on kesä aluillaan ja lomat alkaa pyöriä niin mitenkä tuo lentäminen vaikuttaa näin alkuraskaudessa.. Jossain lukee että ei vaikuta ollenkaan, jossain taas sanotaan että ehdottomasti kiellettyä.. :/
 
Giggles mä oon lentänyt viime raskaudessa alkuraskauden aikana, eikä ollut mitään ongelmaa. Ymmärtääkseni sitten loppupuolella joillakin viikoilla ei enää päästetä koneeseen, jos on riski synnytyksen käynnistymiseen.

Aion mennä varhaisultraan, koska kävin esikoisestakin. Haluaa tietää mahdollisimman pian, että siellä on joku ja on oikeassa paikassa. :)

Oireista ehdottomasti selkein on k.i.u.k.k.u.i.s.u.u.s. joka pahenee mitä kauemmin mulla on aikaa siitä kun oon syönyt. En muista esikoisesta tällaista kiukun määrää. :| Muuten välillä hajut iskee voimakkaana, maha on tosi turvonnut ja pieni ellotuskin välillä käy kylässä, ai niin ja tietysti kova väsymys.
 
Tervetuloa uusille!! :wave:

Aion mennä varhaisultraan. Varasin ajan jo yksityisellekin, mutta peruin sen, kun sainkin neuvolasta ringuttua ajan ultraan rv 7+4, eli tasan kahden viikon päästä olisi se.
On hieman outo olo, koko päivän on koskenut menkkamaisesti alamahaan, jomottanut kovastikin, ihan on pitänyt ottaa 1g panadol eikä sekään oikein auttanut. Mulla olisi ovisaika nyt jos kierron mukaan katson, ja ihan samanlainen, kova kipu on nyt, kuin oviksen aikaan ja limatkin vieläpä. Hmm.. tosi outoa. Pelottaa vaan, ettei ole kohdunulkoinen tms, mutta pitää seurailla kipuja.. Toivottavasti pieni pysyy matkassa :|

RM & Vilpuri 5+4
 
Hei vaan kaikille!!Tänään kävin ekassa äitiysneuvolassa ja viikkoja olisi nyt 6+2!!Laskettu aika olisi 1.2.2012!Voi kuulemma tuo päivämäärä siirtyä eteenpäin muutamalla päivällä!!Se kuulemma selviää sitten 12vko:n ultrassa!!Mulla on kans ollut vatsakipuja,välillä koviakin mutta neuvolatäti sanoi että jos re olisi kohdun ulkopuolinen raskaus niin se kipu olisi yhtäjaksoista ja sitä se ei ole!!Toivotaan että pikkunen on oikeassa paikassa ja pysyy kyydissä!!

Miita1969 ja Lilliputti 6+2
 
Minäkin varasin ajan varhaisultraan. Periaatteessa olo on rauhallinen mutta mielessä keikkuu niin paljon keskenmenot ja tuulimunat että ajattelin jospa tuo käynti rauhoittaisi mieltä.. tai sitten saisi suht ajoissa tietää jos ei olekaan mitään. Olen ollut ihmeen pirteä ja jotenkin tehokas tekemään töitäkin :O Ainut ero normiin on se että iltapäivällä tai illalla olen noin tunnin päikkärit tarvinnut ja sitten taas jaksaa. Varsinkin iltaisin on rinnatkin niin kipeät ja aamulla taas ei. Kuten tuo vatsanseutukin, illalla turvottaa mutta aamulla ei :D

RR & 5+2
 
Mä sain ensimmäisen neuvolakäynnin varattua. se ois 20.6. eli silloin ois viikkoja 7+0. :)
Ei millään jaksais odotella 12 viikon ultraa... Ne jotka ovat sinne varhaisultraan menossa, niin mitä se teillä maksaa? Onko tietoa?
Alavatsa "kipuja" on mullakin ollut välillä. Lähinnä vähän pistelee tai hetken tuntuu menkkamaisia kipuja, mutta ne on niin hetkellisiä, ettei ole vielä ollut haitaksi. Rinnat tosin ovat tosi arat ja turvonneet, varsinkin iltaisin. Iltaisin tuntuu olevan myös vatsan turvottelua... Huonovointisuutta ei onneksi ole vielä ilmennyt!
 

Yhteistyössä