Helmikuiset 2021

Mulla edelleen oireena vaan menkkamainen kipu, se on vaan muuttunut sellaiseksi että nippa nappa tuntuu mutta on koko aikaista kun aikasemmin tuntui vaan hetkellisesti ja voimakkaammin. Ar-ultran sain 26.6 ja sen jälkeen sitten uskaltaa vasta luottaa että kaikki hyvin. Reilun viikon saa vielä jännitellä
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Täällä kans oireita alkanu ilmenee! :D Kahtena aamuna huono olo (ei kuitenkaan tarvinut oksentaa), nälkä JATKUVASTI, tissit tuntuu raskaimmilta kuin aikaisemmin ja pissallaki saa käydä useammin. Torstai iltana varhaisultra, en malta odottaa ❤

Ja turvotuksesta, niin varsinkin iltaisin mullaki aikamoinen turvonnu masu. Huomaa siitä kun yleensä kun mahan on vetäny sisään, niin on tullu "kuoppa", nyt siinä on pieni möykky. :ROFLMAO: Toivottavasti masu tulis nopeasti esille ❤

Tänään 5+6
 
  • Tykkää
Reactions: Silent Princess
Täällä on myös yksi malttamaton, joka jo haluaisi päästä kovasti selvittelemään tilanteen, mutta neuvola on vasta 1.7, jolloin viikkoja olisi 9+0. Eniten jännittää, onko mahassa enemmän asukkeja kuin yksi, kun suvussa on kaksosia paljon. Esikoisen kohdalla ei ollut yhtään mitään raskausoireita ja nyt on paljonkin kaikkea, mikä lisää jännityksen määrää
mulla on kans eka neuvola 1.7 :)
Sillon laskujen mukaan olis 7+0 viikkoja
 
Mulla on nyt 4+6 tänään. Ennen plussaa oli jo tissit tooodella kipeet ja kipeemmäks vaan menee, nännit myös! Välillä vihloo alamahaa menkkamaisesti, väsymys 24/7, ruoka ei maistu.. ei oikeestaan mikään ruoka, väkisin pitää syödä. 1.7 tosiaan eka neuvola, jännittää ihan älyttömästi. Eka raskaus ja kaikki ihan uutta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jeppisjee
Mulla on nyt 4+6 tänään. Ennen plussaa oli jo tissit tooodella kipeet ja kipeemmäks vaan menee, nännit myös! Välillä vihloo alamahaa menkkamaisesti, väsymys 24/7, ruoka ei maistu.. ei oikeestaan mikään ruoka, väkisin pitää syödä. 1.7 tosiaan eka neuvola, jännittää ihan älyttömästi. Eka raskaus ja kaikki ihan uutta
Vaikka tää on toinen raskaus niin kaikki tuntuu silti ihan uudelta, kun edellisestä on jo useampi vuosi aikaa ja nyt on niin paljon oireitakin
 
Vaikka tää on toinen raskaus niin kaikki tuntuu silti ihan uudelta, kun edellisestä on jo useampi vuosi aikaa ja nyt on niin paljon oireitakin
Minulla viides raskaus ja kaikki on kyllä niin erilaista :D Kuopus kohta 10v, ni johan siitä on aikaa, kun on viimeksi raskaana ollut. Muutenkin kaikki erilaista, kun nykyinen mies huomioi jo nyt tosi paljon ja on innoissaan :X3:
 
Minulla viides raskaus ja kaikki on kyllä niin erilaista Kuopus kohta 10v, ni johan siitä on aikaa, kun on viimeksi raskaana ollut. Muutenkin kaikki erilaista, kun nykyinen mies huomioi jo nyt tosi paljon ja on innoissaan
Oho, onpa ihana kun mies on hyvin mukana. Meillä tulee ikäero olemaan lapsilla noin 6v ja lapsella on jo pitkään ollut toive toisesta lapsesta niin pian on sekä mies että lapsi innoissaan (ainakin toivotaan, että hän ilahtuu kun asia konkretisoituu) :ROFLMAO:
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus
Oho, onpa ihana kun mies on hyvin mukana. Meillä tulee ikäero olemaan lapsilla noin 6v ja lapsella on jo pitkään ollut toive toisesta lapsesta niin pian on sekä mies että lapsi innoissaan (ainakin toivotaan, että hän ilahtuu kun asia konkretisoituu)
On tämä kyllä ihanaa kokea tällainenkin raskaus, kun mieskin mukana alusta asti innoissaan :) Joka ilta jo pitää mahalle pusuja antaa :X3:
Kunpa nyt vaan pysyisi loppuun asti mukana ❤
Meillä nuo 2 nuorempaa on kans pitkään puhunut, et millon saavat pikkusisaruksen, toivottavasti hekin ovat sitten vielä innoissaan :D Millään malttais odottaa kertomista, mutta ajateltiin kyllä odottaa nt-ultraan asti, ennen kuin kerrotaan.
 
  • Tykkää
Reactions: hepuhi
Huomasimpa @Jeppisjee että meillä on sama synnytyssairaala Näinköhän ollaan samaan aikaan synnärillä, kun tämä kaveri otetaan kai viim. 37 viikolla pois ja se ois juuri tuolloin milloin sinulla la
Mä jännään pääseekö jo siihen sairaala novaan, kun sen pitäisi aueta tammikuussa ilmeisesti. Esikoinen tuli ulos vasta 8 päivää lasketun ajan jälkeen, mutta eipä sitä ikinä tiedä miten kauan nämä viihtyy mahassa :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
On tämä kyllä ihanaa kokea tällainenkin raskaus, kun mieskin mukana alusta asti innoissaan Joka ilta jo pitää mahalle pusuja antaa
Kunpa nyt vaan pysyisi loppuun asti mukana
Meillä nuo 2 nuorempaa on kans pitkään puhunut, et millon saavat pikkusisaruksen, toivottavasti hekin ovat sitten vielä innoissaan Millään malttais odottaa kertomista, mutta ajateltiin kyllä odottaa nt-ultraan asti, ennen kuin kerrotaan.
Täällä myös mies mukana innoissaan ja samoissa mietteissä, että ihana kokea tälläinen raskaus, kun aiemmista ei tätä saanut kokea.

oireista: oireet ovat nyt loppuneet, närästyskin on pysynyt kurissa, kun lopetin aamukahvin juomisen. Mutta supistee välillä, etoo ja maha turvoksissa, kuten luin muillakin olevan.

Eilen kävin ultrassa, lasketusta ajasta ei enempää tietoa tullut, kuin että joskus helmikuussa. Kohdusta siis löytyi pieni pallo, mutta vielä sinne sisälle ei ollut mitään kehittynyt, eli viikot on vielä selkeästi alle 6.
Ihanaa oli saada tämä varmuus että siellä jotain on ja seuraava ultra on sitten 6.7. Silloin katsotaan että kaikki on hyvin
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
Me käytiin tänään varhaisultrassa! Sieltä se pieni tyyppi löytyi, vastaten muutaman päivän mun kuukautisista laskemaani isompaa. Mut oviksen laskujen mukaan just tismalleen se mitä pitikin. :love: Vahva syke, eikä vuodoille löytynyt mitään selitystä. Helpotus, koska olin jo diagnosoinut tuulimunan itselleni. Toivottavasti vuodot nyt kuitenkin loppuisi.

Meillä laskettuaika menisi nyt muutaman päivän tammikuun puolelle, mutta pysytellään täällä helmikuisissa kun ollaan jo tänne kotiuduttu. Jännitti muuten ihan hulluna, meinasin oksentaa siitäkin syystä odotushuoneen lattialle.:D

A & pikku a 7+4
 
Te kenellä on ensimmäinen neuvolakäynti ollut tai aiemmissa raskauksissa käyneet, niin mitä siellä tehdään?
Jutellaan ravitsemuksesta, painosta, ylipäätään kaikesta mitä raskaana saa ja on hyvä tehdä ja mikä ei ole hyväksi raskaana, sovitaan ensimmäinen ultrakäynti ja tuleva neuvolakäynti. Ja lisäksi käytiin läpi suvun ja omat sairaudet ym ja rokotteet/lääkitykset. Muistaakseni se oli just lähinnä keskustelua vain raskaudesta ja siihen liittyvistä asioista.
 
Liitttyykö kaikki facebookin ryhmään vasta, kun käynyt ar-ultran tai sit vasta sen nt-ultran?
Tuntuu jotenkin niin pitkältä ajalta odottaa tuonne nt-ultraan asti ja ryhmään liittymistä :D Mutta sit taas ei viittis liian ajoissa liittyä, jos ei pysykään loppuun asti mukana :(
 
Liitttyykö kaikki facebookin ryhmään vasta, kun käynyt ar-ultran tai sit vasta sen nt-ultran?
Tuntuu jotenkin niin pitkältä ajalta odottaa tuonne nt-ultraan asti ja ryhmään liittymistä Mutta sit taas ei viittis liian ajoissa liittyä, jos ei pysykään loppuun asti mukana
Mä ajattelin liittyä sitten, kun on nt-ultra käytynä, että tietää siellä varmasti olevan jotain. Mustakin tuntuu pitkältä ajalta, mutta toisaalta, jos siellä onkin jotain tuttuja ryhmässä tai sattumalta leviää asiat muualle niin en halua liittyä ennen kuin on muutenkin valmis kertomaan muille raskaudesta oikeasti
 
Liitttyykö kaikki facebookin ryhmään vasta, kun käynyt ar-ultran tai sit vasta sen nt-ultran?
Tuntuu jotenkin niin pitkältä ajalta odottaa tuonne nt-ultraan asti ja ryhmään liittymistä Mutta sit taas ei viittis liian ajoissa liittyä, jos ei pysykään loppuun asti mukana
Mä liityin jo vaikken ole edes menossa varhaisultraan. Jostain syystä on vahva luotto, että kaikki menee hyvin, mutta sit vaan poistun ryhmästä jos ei menekään.

Tänään viikot 5+6 ja aamulla oli kauhea nälkä, mut en sit saanutkaan aamupalaa kokonaan alas. Vähän tuntuu olevan sellaista etovan olon esiastetta.
 
  • Tykkää
Reactions: vaimo85 ja Kasikuus
Mä ajattelin liittyä sitten, kun on nt-ultra käytynä, että tietää siellä varmasti olevan jotain. Mustakin tuntuu pitkältä ajalta, mutta toisaalta, jos siellä onkin jotain tuttuja ryhmässä tai sattumalta leviää asiat muualle niin en halua liittyä ennen kuin on muutenkin valmis kertomaan muille raskaudesta oikeasti
Toivottavasti ryhmä ei mene kiinni/täyteen liian ajoissa, niin päästään sit me perässä tulijatkin sinne :)
Jos ne ekalla neuvolakäynnillä kuuntelee mulla sydänäänet ja jotain kuuluu, ni ehkä sit uskaltais liittyä. Mut katsotaan nyt miten mieli muuttuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiana44
Toivottavasti ryhmä ei mene kiinni/täyteen liian ajoissa, niin päästään sit me perässä tulijatkin sinne
Jos ne ekalla neuvolakäynnillä kuuntelee mulla sydänäänet ja jotain kuuluu, ni ehkä sit uskaltais liittyä. Mut katsotaan nyt miten mieli muuttuu.
Totta, mutta sitten voi perustaa vaikka uuden ryhmän, jos ensimmäinen onkin täynnä
 

Yhteistyössä