Helmikuiset 2021

Täällä oli aika levoton yö, kun piti rampata jatkuvasti pissalla ja hajuaisti on nyt jotain ihan omaa luokkaansa eikä aamupala maistu. Jännä, miten tulee joka viikko uusia oireita tai vaihtuu oireet toisiin. Hieman kaihoisasti ajattelen ensimmäistä raskautta, kun ei ollut mitään tällaista silloin :cautious:
 
Ihanaa tämä vattan turvotus..söi mitä tahansa, millon tahansa ja kuinka vähä ni vatta on ku jalkapallo syömisen jälkeen..
Iltaa kohti mulla iskee kova väsymys ja voimattomuus,mut pahoinvointi on toistaiseksi poissa. Edellisissä kolmessa raskaudessa se on alkanut noin viikoilla 5+. Ja varmasti tässäkin.. vajaa viikko aikaa vielä siis nauttia siitä ku ei kaikki okseta:)
 
Tämä aamu alkoikin menkkakrampeilla ja pienellä vuodolla. Yleensä tätä on ollut alusta asti ja tällä kertaa vasta nyt. Aika monen tunnemyllerryksen kanssa odottelen iltapäivän ultraa. Olen tössä jo psyykannut itseäni pysymään kasassa huonoista uutisista. Toki voi olla harmitonta, mutta niin moni asia tässä puhuu vastaan. Menis nyt aika nopeesti!
 
Tämä aamu alkoikin menkkakrampeilla ja pienellä vuodolla. Yleensä tätä on ollut alusta asti ja tällä kertaa vasta nyt. Aika monen tunnemyllerryksen kanssa odottelen iltapäivän ultraa. Olen tössä jo psyykannut itseäni pysymään kasassa huonoista uutisista. Toki voi olla harmitonta, mutta niin moni asia tässä puhuu vastaan. Menis nyt aika nopeesti!
Tsemppiä ultraan, toivotaan parasta! :giggle:
 
Me tai no minä oon kertonut mun ystäville, parille työkaverille, äidille ja siskolle, jotka toki tiesivät jo meidän alkionsiirrosta. Samat ihmiset tiesivät edellisestäkin raskaudesta alusta asti

Mulla on tähän asti ollut lievät oireet, väsymys, nälkä, turvotus ja tihentynyt vessahätä. Tänään sit sanoin miehelle aamulla et kumma kun ei oo juurikaan oireita niin enköhän tunti myöhemmin käynyt vessassa yökkimässä kun tuli ihan yhtäkkiä niin etova olo

Viikon päästä ar-ultra ja heinäkuun 6.päivä neuvola.

Tänään 6+0
 
Me yritetään olla kertomatta kenellekään ennen np-ultraa. Silloinkin vain meidän vanhemmille ja ehkä sisaruksille. Omille lapsille kuitenkin eka. Työni takia en halua että kaikki tietää kovin aikaisin.. mutta näillä näkymin jään suoraan joululomalta äitiyslomalle! Pari viikkoa siinä vois vielä töitä tehdä,mutta luulen että pidän vapaana ne viikot,eiköhän sitä tas supistele sen veran jo loppuvaiheessa että parempi ottaa rennosti
 
Hei saanko kysyä, mitä tarkottaa ar-ultra ja n p-ultra? Oon ihan pihalla tälläsistä lyhenteistä jajaja ekalla neuvolla käynnillä ultrataanko?
Alkuraskauden ultra ja nt-ultra on niskaturvotusultra.. Ekalla neuvolakäynnillä ei ultrata (yleensäkään) vaan eka ultra on tuo nt-ultra, mutta joissakin tapauksissa pääsee kunnalliselle ar-ultraan, jos kierrot epäsäännölliset ym. Muuten joutuu menemään omakustanteisesti yksityiselle, jos haluaa varmuutta :)
 
Tämä aamu alkoikin menkkakrampeilla ja pienellä vuodolla. Yleensä tätä on ollut alusta asti ja tällä kertaa vasta nyt. Aika monen tunnemyllerryksen kanssa odottelen iltapäivän ultraa. Olen tössä jo psyykannut itseäni pysymään kasassa huonoista uutisista. Toki voi olla harmitonta, mutta niin moni asia tässä puhuu vastaan. Menis nyt aika nopeesti!
Tsemppiä ultraan, toivottavasti kaikki on hyvin ❤
 
Täällä kans käyty varhaisultrassa. Löytyi sikiöpussi kohdussa, mutta ei vielä selkeää sikiön alkua.. Hän arveli, että voi olla vasta rv 5+3 jos laskee pisimmän kierron mukaan, ja silloin se on normaalia.. Hieman alkoi huolestuttaa, vaikka TIEDÄN ettei ehkä kannattaisi ressata vielä :)

Omalla paikkakunnalla se varhaisultra on 3x kalliimpi, mutta täytyy katsoa jos tulisi tehtyä reissu Helsinkiin ensi viikonloppuna, kun olisi muutenkin asiaa sinne :D Helpoittakaa mun oloa ja kertokaa ettei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon ❤
 
Täällä kans käyty varhaisultrassa. Löytyi sikiöpussi kohdussa, mutta ei vielä selkeää sikiön alkua.. Hän arveli, että voi olla vasta rv 5+3 jos laskee pisimmän kierron mukaan, ja silloin se on normaalia.. Hieman alkoi huolestuttaa, vaikka TIEDÄN ettei ehkä kannattaisi ressata vielä

Omalla paikkakunnalla se varhaisultra on 3x kalliimpi, mutta täytyy katsoa jos tulisi tehtyä reissu Helsinkiin ensi viikonloppuna, kun olisi muutenkin asiaa sinne Helpoittakaa mun oloa ja kertokaa ettei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon
Mulla oli juurikin näin, sikiökaikua ei saatu ja oletetusti oli 5+.
Lisäksi muitakin itkua ja huolta aiheuttavia asioita, kutrn vuotoa ja siltikin kaikki oli hyvin. Joten vaikka helpommin sanottu kuin tehty, niin koita ottaa rauhassa. Ens kerralla kun menet uä niin varmasti löytyy sykekin <3 :)
 
Mulla oli juurikin näin, sikiökaikua ei saatu ja oletetusti oli 5+.
Lisäksi muitakin itkua ja huolta aiheuttavia asioita, kutrn vuotoa ja siltikin kaikki oli hyvin. Joten vaikka helpommin sanottu kuin tehty, niin koita ottaa rauhassa. Ens kerralla kun menet uä niin varmasti löytyy sykekin <3
Kiitos ❤ Niin kamalaa ku se sano ettei se oikeen löydä pussista mitään, sanoi että saattoi ehkä nähdä vilauksen mutta ei ole varma.. Täytyy vaan koittaa nauttia juhannuksesta ja sit fundeerata odottaisko vain siihen nt-ultraan ja toivoo että kaikki on hyvin :love: Soitan varmaan maanantaina neuvolaan ja kysyn onko mahdollisuus päästä varhaisultraan vai ei:giggle:
 
Täällä kans käyty varhaisultrassa. Löytyi sikiöpussi kohdussa, mutta ei vielä selkeää sikiön alkua.. Hän arveli, että voi olla vasta rv 5+3 jos laskee pisimmän kierron mukaan, ja silloin se on normaalia.. Hieman alkoi huolestuttaa, vaikka TIEDÄN ettei ehkä kannattaisi ressata vielä

Omalla paikkakunnalla se varhaisultra on 3x kalliimpi, mutta täytyy katsoa jos tulisi tehtyä reissu Helsinkiin ensi viikonloppuna, kun olisi muutenkin asiaa sinne Helpoittakaa mun oloa ja kertokaa ettei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon
Tsemppiä♡ Paljonko olit siis itse arvioinut viikkoja tänään olevaksi? Näin alussa voi hyvinkin olla isojakin heittoja. viime raskaudessa mä olin arvioinut olevani 6 päivää edemmällä kuin oikeasti olin. Ar-ultrassa löytyi silloin kyllä syke,mutta ihmettelin miten muka olin viikon veikannut väärin vaikka tiesin melko tarkkaan oviksenkin ja ed. menkkojen alun. Toivotaan että sulla vaan ovis ollut myöhemmin ja siksi heitti raskausviikot.
 
Tsemppiä♡ Paljonko olit siis itse arvioinut viikkoja tänään olevaksi? Näin alussa voi hyvinkin olla isojakin heittoja. viime raskaudessa mä olin arvioinut olevani 6 päivää edemmällä kuin oikeasti olin. Ar-ultrassa löytyi silloin kyllä syke,mutta ihmettelin miten muka olin viikon veikannut väärin vaikka tiesin melko tarkkaan oviksenkin ja ed. menkkojen alun. Toivotaan että sulla vaan ovis ollut myöhemmin ja siksi heitti raskausviikot.
Luulin että tänään on 6+1, eli sekin aika alussa. Se on laskettu sen mukaan että kierto olisi 28pv, mutta viime kierrot on ollut 31-32 pv, eli siitä se 5+3 laskettu :) En ole tikuttanut oviksen, niin en tarkalleen tiedä sitäkään ajankohtaa :giggle:
 
Luulin että tänään on 6+1, eli sekin aika alussa. Se on laskettu sen mukaan että kierto olisi 28pv, mutta viime kierrot on ollut 31-32 pv, eli siitä se 5+3 laskettu En ole tikuttanut oviksen, niin en tarkalleen tiedä sitäkään ajankohtaa
No se selittänee! Ei välttämättä olisi edes 6+1 kuulunut syke, joten en olisi yhtään huolissani. Varmasti kaikki ihan mallillaan♡
 
  • Rakkaus
Reactions: Enerisa3
Moikka kaikille!
Varovasti tulen mukaan keskusteluun, vaikka muutamia päiviä olen jo käynyt teidän juttuja lukemassa.
Meillä PAS alkuinen raskaus, josta plussasin tänään ❤ eli nyt menossa 4+1. Kyseessä kolmas lapsi ja taustalla tammikuulta (marraskuun icsin tuoresiirrosta) kkm vko 7+0, joten nyt koitetaan vaan jaksaa ar-ultraan asti, jotta nähdään onko pieni jaksanut kyydissä. Ar-ultra siis taas edessä aikaisintaan tuossa 7+0 kohdassa, jotta kun sinne mennään, mikään ei voi olla epäselvää vähäisten viikkojen vuoksi.

Kaikille paljon tsemppiä alun piinojen ja jännitysten kanssa. Ja ihanaa kun muutamat ovat jo saaneet hyviä uutisia ultrasta.

T. Emja ja pikku-tyyppi 4+1
 
Täällä on niin epäileväiset fiilikset taas, et varasin eilen illalla ar-ultraan ajan viikolle 7+0. Jospa sen jälkeen osaisi kunnolla rentoutua, mikäli siellä elämää löytyy ❤
Järkyttävät alaselän polttelut ollut koko alaselän alueella eilispäivästä asti, eikä helpota millään :( Kunpa liittyisi vain kohdunkasvuun.
Jännittävät viikot edessä, kun odottaa ultraan pääsyä :love:

Kasikuus & Vilperi 5+0
 
Moikka kaikille.
Jospa uskaltautuisi mukaan keskusteluun kun olen kuitenkin jonkun aikaa jo käynyt joka päivä lukemassa täällä
Neljättä odotetaan syntyväksi 2.2.näillä näkymin. Ennestään löytyy tytöt 7/09, 11/10 ja 9/13. Tuntuu ihan ensi kertalaiselta eka neuvola 30.6

2.2 / tytöntylleröt*3 / 4.lapsi/ TYKS
Meillä hyvin samaa ikäluokkaa vanhemmat lapset ja nyt todellakin olo kuin ensikertalaisella:D
 
  • Tykkää
Reactions: Tytöntylleröt*3

Yhteistyössä