helmikuun Hehkeät 2011, elokuu

Ei ole hyvä päivä tänään. Aamulla joskus kymmenen aikaan olin normaalisti töissä ulkona lasten kanssa ku tuntu että olis "lumpsahtanut", samalla tavalla ku kuukautisten aikana. Ajattelin et on ehkä sitten valkovuotoa tms vaan eipä ollut vaan verta ja paljon. Siis tilanteeseen nähden paljon minusta. Ja myös muutama isohko hyytymä. Soitin naistenklinikalle ja kehottivat seurailemaan tilannetta ja ku yhden aikaan alko "särkemään" soitin uudestaan ja ilmoitin että tulen nyt ja sanoivat että tule vain. Noh, vuoto rauhoittui aika pian ns normaalia kuukautisvuotoa vastaavaksi tai vähän niukemmaksi ja kipuilutkin laantui lähinnä sellaiseksi epämukavuudeksi. Ultralla täti katsoi että vauva + tykötarpeet on paikallaan ja voivat hyvin ja määräsi 3päivää saikkua. Jos siinä ajassa ei vuoto lopu tai runsastuu ni takasin. Sanoi myös, että nyt näyttää hyvältä, mutta mitään takeita ei ole etteikö kesken voisi mennä. Ja että jos niin käy ni sillehän ei sitten mitään tässä vaiheessa voi. Murehditaan sitä nyt sitten..:(
 
Commander:Onnea työpaikoista...:)

Sinizii: Toivottavasti selvisit vain säikähdyksellä ja pikkuinen pysyy matkassa loppuun asti. Inhottavia tuollaiset, kun joutuu olemaan aina vähän apävarmana tilanteesta...

Urheilu: Mulla kävelylenkit on historiaa, ne aiheuttaa suppareita. Pyöräily onnistuu, mutta sitä en pysty töiden merkeissä harrastamaan vaan lapset tarvitsevat kävelylenkkejä. Innostuin myös mammajoogasta, joten sinne suunnataan ensi viikolla...se on ihan uusi kokemus:D

ON: Huomenna täytyy käydä hakemassa neuvolasta purkki ja viedä labraan testi. Supparit vain pahenee, joten täytyy tarkistaa ettei piileviä tulehduksia ole...Nasu onneksi ilmoittelee itsestään useain päivän aikana, joten silleen tiedän et siellä on kuitenkin kaikki hyvin :heart:

mami ja Nasu 16+5
 
Sinizii toivottavasti kaikki on silti hyvin. Varmasti tosi kamalaa ootella ja tutkailla vaan. :hug:

Commanderille onnea työpaikoista. Aikamoista aikataulutusta varmaan 4 eri työnantajan välillä, mutta hyvin se menee :)

Urheilusta: Täällä ohjelmassa agility noin 1x/vko. Lisäksi lenkkeilyä koirien kanssa. Mammajoogaa mäkin olen haaveillut, mutta täällä ei oikein mee hyvin noita kursseja kun menee vaan aamupäivisin ja en mä nyt syksyllä pääse mihnkään kun koulussa pitää käydä. Vuoden alusta taas on ihan turha mihinkään mennä, kun ei montaa kertaa ehtis ennen la:ta käydä.

Sukupuolesta: Me ei olla ihan vielä varmoja, halutaanko selvittää. Tai miehelle se on kai aika sama, mutta mä en tiedä tahdonko tietää vai pidetäänkö yllärinä. Mies on tosin aivan varma, että tyttö sieltä tulee. Mutta onneks on vielä muutama viikko aikaa miettiä, enkä ees tiedä selvittävätkö täällä rakenneultrassa sukupuolta.

ON: Tänään neuvolassa kaikki hyvin, kohtu oli jo navan korkeudella ja mytyn syke 160. Mulla hemoblobiini ja verenpaine ok ja painonmuutos +431 (laskenut viime kerrasta onneksi). Kovin oli mukava täti, kun aiemmin ollut kesälomalla ja tänään tavattiin ekaa kertaa.

MUOKS: Unohtu se allekirjotus...

nelli & mytty 16+1
 
Hejsan!

Vatsataudista toivuttu \o/. Tänään olin jo töissä.

Commanderille onnea töistä ja jaksamista taudin kanssa!

Vaunut: Mä löysin ihanat vaunut saksalaiselta nettisivulta ja oon nyt kovasti miettiny, että uskaltasko ne tilata ihan sokkona. Niitä on Suomessa myynnissä yhdessä stadin vauvaliikkeessä, mutta en tiiä missä vaiheessa ollaan menossa sinne päin käymään, että pääsis kokeilemaan. Onneks ei mikään hurja kiire oo vielä :p.

Paino:
Olin ekassa neuvolassa heinäkuussa tosi turpeena ja painoa oli tosi paljon (83). Nyt viime viikon neuvolassa oli tippunut kolme kiloa, joka varmaan tosiaan johtu tuosta taudista. Mut jotenkin aattelen, että niin kauan kun omat vaatteet menee päälle eikä tunnu ihan norsulta ni kaikki on iha jees :p. Omat housut menee ihan normisti jalkaan, mutta nappi ei mee kiinni niin käytän sellasta hiuslenkistä tehtyä patenttia. Se on toiminu iha jees ja varmaan toimiikin niin kauan kun housut menee reisistä jalkaan.

Liikkeet: Hipsuttelua ja muljuamista oli taas viikonloppuna hurjasti. Lauantain juhlien jälkeen kun meni nukkumaan niin hirveät bileet oli vatsassa. Niinku ois pieni pyörremyrsky hurskuttanu menemään kyljessä ^_^.

Liikunta:
Ilmottauduin just äitiysjoogaan, että edes jotain tekis. Eilen kun käytiin kävelyllä niin iskiashermo ärtyi samantien :kieh:. Ihan syvältä. Sitten mietin, jos huomenna kävis ostamassa uimahalliin kymmenen lipun nipun niin tulis ehkä käytyä sielläkin. On sellanen olo, että liikkuminen helpottas henkistäkin oloa ja auttas jaksamaan syksyn pimeitä. Ja ois se kiva, ettei painokaan ihan taivaisiin nousis :p.

Sukupuoli: Lauantaina kaikki kyseli hurjana että meinaatteko kysyä ,meinaatteko kysyä. Mä haluaisin ehdottomasti tietää ja mies taas on sitä mieltä että ois kiva jos sukupuoli pysyis yllätyksenä. Enpä tiiä sitten. Onneks siihen rakenneultraan on vielä aikaa niin ehtii pähkäillä tätäkin. Sitäkään ei tietty tiiä, että miten ne tuolla keskusäitiysneuvolassa tuon hoitaa, että alkaako ees kertomaan. Mut ois se hyvä olla yhteneväinen mielipide ettei sinne lähde arpomaan :>.

Tulipas hurjasti tekstiä! Oon ollu taas tänään tosi väsynyt ja kaupungilla ollessa heikotti ihan hulluna. Tosi ärsyttävää. Mutta eipä sen kummempaa.

Adalmis ja möttönen 14+2
 
Voi sinizii :hug: toivottavasti ei oo mitn hälyttävää ja menee ohi.. :hug: koitahan jaksaa siellä :heart:

Vaunuista Me ollaan menossa rakenneultran jälkeen laittaan vaunut tilaukseen :) toim.aika n. 6-8vk.. ei olla haluttu ennen sitä ostaa mitn isoa tai muutenkaan juuri mitn kun ei ikinä tiedä mitä sieltä löytyy..

Liikunnasta Mä olen käyny normisti 3-4 kertaa viikossa salilla ja lokakuussa alkaa sit äippäjooga:)
painoa on tullu n.3,5kg mikä ei kyllä huolestuta koska mitat ei ole muuttunut, vatsa vaan pullistunu ja onhan tässä jo kohta 5kk takana:) ja painoindeksin mukaan laiha viel oon.. :)

Viime yönä täällä oli kovaa möyrimistä masussa vähän oikeassa reunassa.. ensin illalla samassa kohtaa tuntui painon tunne ja yöllä kun tulin vessasta niin hetken päästä alko kauhee kieriminen.. ihanaa :) :heart: en kyllä nukkunutkaan enään koko yönä kunnolla.. mut olihan ne ihania liikkeitä:)

jane & viltsu 17+6 kohta 18 ;)
 
Sinizii: Toivottavasti kaikki menee hyvin! :hug:

Mä ainakin kysyn sukupuolen, jos se vaan siis näkyy. Rakenneultra 16.9 eli ei enää kauaa!! Jännittää onko pienellä kaikki hyvin. Ja mies sit vielä ekaa kertaa mukana kattomassa, voi että mä ootan että nään sen ilmeen, toinen niin tohkeissaan ollu :heart:

Täällä on onneks niin edullista tuo jumpissa käynti että taidan maksaa joka tapauksessa, pääsinpä käymään tahi en, samalla maksulla kun on kevätkin, että jos kykenis kevätkaudella käymään synnytyksen jälkeen. Jotenkin tuntuu että mulla syntyy varmaan jo tammikuun puolella ku la on 1.2 mutta eihän sitä koskaan tiiä...

Ihanaa viikkoa kaikille!

tytti & vaavi 17+6
 
sinizii,Voi ei...voiko ikävempää olla kun pähkäillä onko kaikki hyvin vai ei:( Mutta koska pieni oli tallella ja kaikki ultrassa ok,vuoto loppumaanpäin niin luotetaan siihen että kaikki hyvin:hug:

Commanderille
onnea työkuvioista ja pahoittelut mahatudista:hug:

Neitiniisku,Meillä sanotaan tossa ultrista annetussa ohjelappusessa että sitä sukupuolta ei siinä katsota,mut kyllä me viimeks kysyttiin että näkyykö ja oli se ainakin kattovinaan,mut poika oli niin jalkoväli ristissä et ei näkynyt. Taidetaan kysästä nytkin,mut luulen että jää arvotukseks tälläkin kertaa. Loppujenlopuiks se on ihan sama meille,joten sen kummemmin ei aleta selvittämään... mulla on sellanen fiilis et on poika;)

Blue,ei nostelua tarvi välttää jos se ei tunnu pahalta tai sitä oo erikseen lääkäri kieltänyt=)

Täällä perusoloa,huimaukset näyttäs jääneen,rautaa popsitaan ja alotin nyt d-vitskut....tasasta menoa.

Repa ja säynävä 16+2
 
sinizii hui, toivotaan että vuoto olis ihan harmiton ja vauva pysyy kyydissä :hug: Pelottavia tuollaiset yhtäkkiset vuodot!

Repa:
niin meilläkin luki siinä ultran tiedotteessa, että sukupuolen selvittäminen ei kuulu tutkimukseen, mutta mietin vaan että suostuuko ne sanomaan jos se selvästi kuitenkin näkyy? No, nähtäväksi jää..

neitiniisku ja huomenna poksuu ;)
 
Iltaa :)

Neitiniisku me haluamme saada tiedon kumpi tulee...Me ei ees olla mitään lappua saatu missä sanottas ens ultrasta mitään :/ mutta missäs sen sais sit tietää jos ei siellä? Voiko siis sitä pyytää sitte jossain muualla vai mitenkä? taidan olla ihan uuno täs asiassa :)

Commander toivottavasti paranet nopeasti ja hyvä, että sait työt järjestykseen...hurjalta määrältä kuulostaa 4 työnantajaa :)

Sinizii jos se vaan on jotain välivuotoa : / Yritä olla huolestumatta vielä :hug:

Adalmis mikä se sivu on voitko linkittää? Onko ne ihan vaan saksan kieliset vai saako kielen vaihdettua?

Mistäs muut aikoo tilailla vaunuja? Ja minkä hintaisia meinaatte? Itselleni riittää yhdistelmät mitkä maksaa sen 350e ja mun mielestä niissä on ihan samat jutut ku joissain emmaljungan 800e vaunuissa :)

Kattelin tänään sitä neuvolasta saatua dvd:tä ja mulle iski ihan kauhee olo, että tuleeko musta ihan huono äiti ku tuntu etten oikein osannu edes kummityttöä oikein pidellä ristiäisissä...oon aina aatellu että musta tulee ihan varmaan hyvä äiti, mut nyt jotenki tuli sellanen jännä olo :rolleyes:

Noh täällä töissä taas ja 1/5 yöstä vasta menossa huoh....
 
siniziille :hug: toivottavasti kaikki hyvin!!! kaikki peukut ja varpaat pystyssä puolestasi!

(.) ei mitään uutta täällä maan kamaralla, siksi kirjoittelukin jäänyt. liikkeitä tuntuu satunnaisesti. dopplerilla löydän sykkeen mutta kun mielestäni liian hidas vauvan sykkeeksi. tosin sitä ei ole ennen ko kohdasta löytynyt ja hukkuu aina välillä, että en sitten tiedä.
sukupuoli meinataan kysyä. jos tyttö tulossa niin ei löydy kuin suuria vaatteita enään kaapeista, kaikki pienet olen antanut eteenpäin. pojan kaikki vaatteet yhä tallella ja niitä on paljon... ja toisaalta toinen poika olisi kiva kun 3 tyttöä on jo, mutta oikeesti sillä ei ole mitään väliä! oishan se kiva pukea pikkainen röyhelöihinkin ;)
liikunnasta: 3 koiraa ja shettis sekä oma polle pitää kiitettävästi liikkeellä :rolleyes:

voikaahan hyvin ja paksusti

mie & pömppis 15+0 :wave:
 
happynow: käy koeajamassa rattaita oikein ajan kanssa. itse ostin eskoiselle happy baby vaunut, ihan vaan hinnan takia. mielenkiinnon vuoksi kävin koeajamassa emmaljungia ja niinhän ne vaunut lähti vaihtoon :whistle: mutta riippuu tosiaan kuinka paljon työnnät rattaita tai missä käytössä ovat. itse liikun niiden kanssa paljon, ja siksi vaadinkin niiltä paljon. olemme ostaneet nuo emmaljungat vuonna 2004 ja täysin ehjät ja hyväkuntoiset vieläkin, joten ovat myös kestävät. ja niillä mennään tämänkin kanssa. se on niin makuasia mistä rattaista tykkää ja mitä niiltä vaatii / odottaa, mutta kannatan koeajoa joka tapauksessa.
 
Sinizii toivottavasti vuodot menevät ohi. Varmasti tuollaisesta järkyttyy..

En millään jaksaisi odottaa maanantaihin kun pääsee taas neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä. Tuntuu ihan naurettavalta, mutta jotenkin olen kokoajan huolissaan että onko kaikki kunnossa. Ei ollut kyllä esikoisen odotusaika tällaista. Pitäisi jotenkin saada vähän positiivisemmaksi tuo ajatusmaailma. Asiaa kyllä auttaisi jos liikkeet tuntuisivat kunnolla. Niin monet niitä jo tuntee aikaisemmilla viikoilla.

Vaunuja ei meille tarvitse hankkia, löytyvät jo esikoisen ajoilta valmiiksi. Brio merkkiset, oikein hyvät olleet käytössä.

Sukupuolen kysymisestä en ole ihan varma vielä. Mies on kyllä sitä mieltä, että tälläkään kerralla ei kysytä etukäteen.

Blue ja pienokainen 17+5
 
Kiitos kaikille! :heart: Oli tosiaan todella ahdistava kokemus, mutta nyt eilisen illan jälkeen ei ole tullut verta joten toistaiseksi olen helpottunut. Mutta tietenkin vähän jännänä, eihän missään ole sanottu ettei se voisi uudelleen alkaa. Silti haluan uskoa, että kaikki sujuu hyvin, koska kerran vuoto ei tullut istukasta tai muustakaan "vauvanosasta".

Rakenneultra on noin 3viikon päästä ja sitä odotellessa todellakin. Tosin sitä ennen on toinen neuvola, et ainakin sitten sydänääniä voidaan kuunnella.:) Naistenklinikalla ihmetteli mun tietojen/neuvolakortin tietojen vajavaisuutta, mutta itsekös niitä sinne olisin lisäillyt kun ei ole ollut neuvolaa. Sitäkin se sitten ihmetteli ja päivitti mun tiedot koneelle ja korttiin. Jos sukupuoli rakenneultrassa näkyy niin innolla kuulen sen.:) Mutta väliä sillä ei ole. Mun miehellä on käynyt muutaman kerran freudilainen lipsahdus asian suhteen kun on puhunut mun tai kavereidensa kanssa englanniksi asiasta; sanoo että on ihan sama onko se "boy or son". ;) Nyt siitä on tullut jo suoranainen sisäpiirivitsi. Heidän kulttuurissaanhan yleisesti toivotaan että ainakin ensimmäinen lapsi olisi poika, koska se on sitten vanhuudenturva, mutta suomessa se on ihan sama että kumpikos sieltä tulee. Ja mieskin on sanonut, että neljä vuotta kun on odottanut niin se on ihan sama vaikka olis koiranpentu kunhan on hänen vertaan.:LOL:

Liikunnasta oon käynyt vesijuoksemassa noin 45min 3-5krt viikossa fiiliksen mukaan. En oo mikään varsinainen urheilijatyyppi mut siitä todella tykkään.:)

Liikkeitä en mielestäni ole tuntenut yhtään. Eilen selvisi että se istukka siis on takaseinässä, joten sen ei pitäisi liikkeitä himmentää joten eiköhän ne sieltä sitte ilmaannu.:) Tietääkö joku vaikuttaako masun rasvakerros tuntemuksiin??

Mitä kirjoja olette lukeneet nyt? Liittyykö raskauteen tai vauvaan muuten? Mä kirpparilta ostin "tyttökavereiden opaskirjan odottajalle", ku vaikutti kerronta kivalta ja mielenkiintoiselta. Ja olikin, mutta kirjoittaja on kalifornialainen neljän lapsen äiti jolle on kuoleman vakavaa se, miten keho muuttuu raskauden aikana. En nyt sano että kenenkään pitäisi rakkaudella ihastella raskausarpien juovittavaa mahaansa, mutta jos kirjassa jatkuvasti ja koko ajan mainitaan kuinka rumaksi ja suorastaan kuvottavaksi raskauden myötä muutut, ni kyllä siinä monella on varmaan itku silmässä. Ei voi mennä rannalle raskaana, koska ihmiset tuijottaa (joo, ne tuijottaa et voi ihana mikä maha! saiskohan sitä taputtaa) ja ainakaan missään tapauksessa ei bikineissä. Hiuksia ON värjättävä, ellei halua päätyä yksinhuoltajaksi ku mies järkyttyy harmahtavasta juuri kasvusta. Muutenki pitää ymmärtää miestä, jos sitä ei hirveästi uusi valasvaimo kiinnosta turvonneine nilkkoineen, reisineen, käsivarsineen, naamoineen.... Ja synnytystä voi amerikassa pyytää käynnistettäväksi ihan vain siksi että paikalla olisi oma lääkäri, kynnet lakattu ja tukka puhdas. Ja niin kauan kuin imetät olet vähän raskaana, et kai olet kuullut pulloruokinnasta. Kirjassa oli paljon hauskoja ilmaisuja ja hyviä juttuja, mutta yleinen negatiivisuus raskaana olevan naisen kehoa kohtaan oli todella ärsyttävää. Ja sellainen että vaikka mikä tulis ni pitää olla ku muotinäytökseen menossa. Kirja on myös 90-luvulta joten kuvailut vaatteista oli kyllä melko hupaisaa luettavaa.;) Joku oli yrittänyt soveltaa kirjaa suomenoloihin sopivaksi, mutta silti joissakin kohdissa ei voinut ku pyöritellä silmiään.

Sini ja möyriäinen 16+6, huomenna poksuilee :)
 
Hyvä että kaikki nyt hyvin siniziillä :kiss:

Me ollaan ostamassa vaunut ihan liikkeestä (muksutalli) koska siellä oli kyllä kaikkia nettihintoja halvemmat.. Meille tulee sellaset Hartan topline s 2010 yhdistelmät.. edessä on isot kääntyvät ja lukittavat renkaat. helpottaa niin paljon kääntyilemistä. .Turvakaukalon saa myös niihin kiinni. ja ovat keinonahkaa niin puhdistus on huomattavasti helpompaa eikä heti pikkutahrat jumitu :) hintaa tais olla 689€.. Anoppi sanonut ostavansa nuo ja parin vk päästä käydäänkin sit laittaan tilaukseen:)

Me aiotaan myös kyllä selvittää sukupuoli.. olis niin erilaiset suunnitelmat esim. vauvan huoneen suhteen.. eli jos rakenneultrassa ei selviä ni ollaan ajateltu mennä 4Dultraan.. ja saahan sieltä sen ihanan dvd:nkin :p

Täällä käsitään TAAS vähän flunssasta.. Vauva raukka kun aivastelen kauheesti ni varmaan hyppii tuol kohdussa pitkin päivää :D
Nyt suihkuun ja 14.00 töihin.. onneks huominen ilta enää ja taas olis vapaat :)

Jane & Viltsu 18+0:heart::heart::heart:
 
sinizii ensinnäkin hyvä että vuoto loppunut!
ja tuo mainitsemasi kirja on todella hyvä! olen lukenut sen useampaan kertaan. siitä on sitten olemassa jatko-osat myös; opas vauvavuoteen ja opas taaperovuoteen. voin suositella kaikille ko. kirjaa luettavaksi.
 
Mä en ole juurikaan mitään vauvakirjallisuutta lueskellut. Kesän luin kaikkea hömppää ja nyt taas noi ammattikirjat tulee mukaan kuvioihin kun koulu alkoi.

Eillen muuten kerroin pomollekkin vihdoin ja viimein raskaudesta, otti tosi hyvin (paljon paremmin kun aattelin) ja sanoi että olikin aavistellut...Nyt voi siis olla oikeestaan aika huoletta tän asian kanssa :D

nelli & mytty 16+2
 
Vaunuista: Meille tulee hyvin todennäköisesti Britaxin B-Smartit, ostetaan tuosta parin kilsan päästä Babystylestä. Väri on vielä harkinnassa ja mies ei ole niitä vielä livenä nähnyt, joten jos ei tykkää, niin sitten mietitään uudestaan. Emmaljungat kakkosvaihtoehto, mutta ne on mulle liian raskaita esim. autoon nosteltavaksi.

Oksutauti jatkuu, tuntuu että taju lähtee, kun ei saa mitään syötyä. Hiottaa ja pyörryttää, päähän koskee ja väsyttää ihan sikana. Voi kun tää loppuis jo...

Kiitos onnitteluista, tiputtelen noita työpaikkoja pikkuhiljaa tässä syksyn aikana. Ekan lopetan 25.10. kun tässä uusimmassa alkaa kiireisempi vaihe. Sitten vuodenvaihteeseen irtisanoudun kahdesta ja viimeinen loppuu määräaikaisena äippäloman aikana. Näin pääsen aloittamaan puhtaalta pöydältä sitten joskus 3 vuoden päästä kun palaan töihin :) Tämä monen työnantajan summa on ollut vain väliaikainen ratkaisu, ei tätä pitkään jaksaisi...

Aloittelen aamulla uutta ketjua, muistakaahan etsiä!

Commander ja papunen 15+5
 
Sinizii Mua alkoi naurattaa, kun luin tuosta sun miehen lipsahduksesta: "boy or son" Meillä nimittäin ihan sama juttu!! :D Mun mies on kans ulkomailta kotoisin, ja toivoo enemmän poikaa... Vaikka sitten sanookin, ettei toisaalta ole väliä, mutta tiedän että toivoo silti enemmän poikaa. :) Tuo on kans meillä nyt sellainen sisäpiirijuttu, että eihän sillä väliä, kunhan vaan joko boy or son... hihii! Ja hyvä jos vuoto lakkas, tuskin on mitään "vaarallista" kun kerran ultrassakin kävit ja kaikki siellä oli ok. :)

Sukupuolesta Me aiotaan kysyä rakenneultrassa! Olis se mukava tietää, että kumpi on tulossa, osais vähän varautua. ;) Vaikka eihän se 100% luotettava ole, mun eno sai alkukesästä pojan, ja niille oli sanottu rakenneultrassa että vauva on todennäköisesti tyttö! Nt-ultrassa jo kysyinkin, että kerrotaankos sukupuoli rakenneultrassa... Kätilö sanoi, että jos vanhemmat haluaa tietää ja jos se sukupuoli näkyy niin kyllä se yleensä sit kerrotaan. Mut täälläkin luki esitteessä, että sukupuolen selvittäminen ei kuulu tutkimuksen tavoitteisiin...

Liikunnasta Oon jo ennen raskautta harrastanut todella vähän liikuntaa. :ashamed: Kävelyä, pyöräilyä ja sellasta... Nyt oon yrittänyt käydä uimahallissa uimassa kerran viikossa, ja kävelylenkkejä tehdä. Mut jotenkin, kun on töissä kaiket päivät niin sit on niin väsy kun tulee kotiin ettei jaksais enää lähtee minnekään, huvittais vaan olla. Tarvitsisin vähän lisää energiaa!

Vaunuista Mun äiti on luvannut ostaa meille vaunut. Haluaisin Emmaljunga-vaunut, mulla on itsellänikin ollut sellaiset kun olin vauva. :) Netissä katselin ja ihastuin Emmaljunga Duo Mondial -merkkisiin vaunuihin, ja sellaisiin ihanan luonnonvalkoiseen väriin, joku Creme Leatherette tms. Mut tuo valkoinen taitaa olla vähän huono väri, likaantuu eikä sit saa puhtaaksi. Ja kalliitkin nuo vaunut tietysti olivat! Mutta pitää vielä katsella... Ajattelin kans tosiaan että jos sais käydä jossain liikkeessä testailemassa ja sit tilais netistä... Mutta missähän liikkeissä myydään Emmaljunga-vaunuja? Tietoa kenelläkään? Ainakaan Vaasan BabyStylessa ei ollut niitä.

Ihanaa kun masu on alkanut kasvaa! :heart: Aamulla kun makaa selällään niin on siinä sellainen pömppis, ja sit kun peilailee aamulla niin todella hyvin jo näkyy! :D Ja vaikka kuinka yrittäis vetää mahaa sisään niin ei se siitä mihinkään lähde, hihii... Vauveli siellä kasvaa! :heart: Sit huomasin mielenkiintoisen ilmiön, mun napa on ollut ennen sellainen, että se on ollut tosi syvä eikä sen sisälle ole nähnyt kunnolla... Mutta nyt napa on ikään kuin auennut, pystyn näkemään täysin navan sisään, ei se ulos ole plompsahtanut mutta kuitenkin! :LOL: Liikkeistä Mulle sanottiin että istukka on etuseinämässä eli liikkeitä ei ehkä tunne niin hyvin aluksi, mutta olen kyllä silloin tällöin tuntenut sellaista hassua hipsutusta mahan sisällä... ikään kuin kala heiluttaisi pyrstöään! Josko se sit olis sitä jo kuitenkin?! :heart:

~ Merve ja helmi 16+1
 
Merve:Ainakin Seinäjoen Huvitutissa myydään Emmaljungan vaunuja.. Itekkin ajattelin käydä ensin tuolla Vaasan BabyStylessa (kun on lähempänä) ja sen jälkeen tuonne Huvituttiin.

Sasuma ja taapero 14+2
 
Sinizii onneksi vuoto loppui.

Mun pikkusisko on parhaillaan synnyttämässä (käynnistettiin tänään) ja me ootellaan kovasti jo iloista tekstaria.

Oltiin miehen kanssa tänään kaupassa ja siellä joku pikkutenava parkui kuin syötävä lattialla. Mies totesi Matrixia lainaten "that is the sound of inevitability". Mutta eihän meidän taaperosta :saint: tule sellaista huutajaa!?! Muutenki tuntuu nykyään, että vauvan itku ahistaa kauheesti, siis silleen että tekis mieli mennä sanoon, että ota nyt hyvänen aika se syliis tai pienellä on varmaan nälkä, ala hoitaan sitä shoppailun sijaan.

Mulla tais just poksahtaa rikki 18 viikkoa.
 
Huoh...Olihan tekstiä. :) Esikoinen pitänyt kiireisenä, niin ei ole ehtinyt koneelle. Ja mieskin iltavuorossa töissä.

Mitäs täällä nyt oli...
Siniziille nyt ainakin tsempit. Hyvä että vuoto on jo loppunut!

Niin, valaiskaahan nyt tyhmää...Eli mitä hyötyä on sellaisista rattaista, mihin saa adapterilla sen autokaukalon kiinni?? Mä en ole ikinä tajunnut sitä...Siis ok, vauva nukkuu autossa ja lähtee esim. kauppaan, niin se kaukalo kiinni niihin??
Kun muistaakseni se vauvojen "suositusaika" siinä kaukalossa ei ole kuin muutama tunti kerralla putkeen...

Pää lyö tyhjää. Painunkin kerhoa kanssa kurkkaamaan, että montako sivua sinne on tekstiä tullut. :)

May & Pikkutassu 14+3
 
Happynow,Jos rakenne ultrassa ei sukupuolta saa selville niin yksityinen on sit vaihtoehto,ellei oo niin hyvin asiat et neuvolassa olis ultra ja siellä kattosivat:)

Sinizii,hyvä et vuoto lakkas:heart:

Kirjallisuus,esikon aikaan luin yhden äitiyttä käsittelevän kirjan,muuta opasta en ookkaan sit selaillu... Jari sinkkosen kirjoja oisin halukas lukeen kunhan jostain saisin käteen. Mut tällähetkellä Matti Yrjänä Joensuun Harjupää ja pyromaani menossa,eli ei kovin vauva aiheista:D

May,Meillä ei ollu esikoisen aikaan sellasia rattaita mihin se kaukalo tulee kiinni,mut nyt kun tarvittiin matkarattaat,ostettiin sellanen malli mihin käy kaukalo. Painaa nimittäin hitosti kannella sitä kaukaloo edes lyhyttä matkaa (ainakin meidän omaa) eli on kätsy jos käy kauppakeskuksessakin jotain asiaa toimittamassa et saa vauvan nopsaan pyörien päälle... harvemmin sitä tuntitolkulla siinä vie,sit on jo vaunut käytössä siinä kohtaa... Mut kyllä mun täytyy sanoo et olisin kaivannut esikon aikana tota ratkasua ja nyt siis sellanen sitten on. Mikään "tätä ilman en voi elää"-juttu se ei oo varmaankaan=)

Vaunut on pojan ajoilta ostetut JoviAirit...ihan perus yhditelmät,halusin sellaset tavalliset ilman mitään "erikoisuuksia"=) Sit on erikseen gracon mirage plus-matkarattaat.

Liikkeet alkaa täälä vahvistumaan,tänään tuntunut jo kunnon muksausia:heart:

Repa ja säynävä 16+3
 
Viimeksi muokattu:
Jahas, mun eilinen viesti oli hävinny johonki? :O Yritin niitä nettisivujen osotteita laittaa. Kokeillaanpa uudestaan..sellasista kun kidsroom.de ja babyonlineshop.de kattelin vaunuja. Kidsroomista pysty valitsemaan englannin mut toi toinen oli pelkästään saksaksi.

Adalmis ja möttönen 14+4
 

Yhteistyössä