Helmikuun Hehkeät 2011, heinäkuu

Takaisin ollaan Suomessa ja ihana loma takana, vaikkakin vähän raskas... Varsinkin paluumatka oli todella väsyttävä, kun matkustettiin koko yö ja eilinen päivä. Nyt sitten vaan levätään ja otetaan ihan rauhassa pari päivää. Kävimme maanantaina ultrassa yksityisessä sairaalassa, kun mulla on oikeastaan kaikki oireet loppuneet ja oli sellanen olo, että nyt kaikki ei kyllä ole aivan hyvin... Myöskin haluttiin varmistaa että kaikki on ok ennen raskasta lentomatkaa jne. No, kyllähän siellä kaikki oli hyvin, kovasti oli pieni kasvanut, nähtiin jo kädet ja jalat ja sydämen sykekin kuultiin. :heart: Mua aivan alkasi itkettää, kun näin pikkuisen. Miehen kotimaassa on tapana käydä ultrassa koko raskauden ajan 1-2 viikon välein, lääkäri kovasti ihmetteli kuinka Suomessa käydään vaan 2 kertaa koko raskauden aikana... :D

Tänään oli eka neuvola myös. Sain läjän papereita, vihkoja yms. Kovasti kyseltiin kysymyksiä ja haastateltiin. Verenpaine oli hyvä 127/83 ja Hb 133. Painoin tasan saman verran kuin ennen raskauttakin, eli paino ei ole yhtään noussut vaikka itsestä siltä tuntuukin... BMI oli 22 eli ei tarvitse terkkarin mukaan osallistua sokerirasitukseen. Tuo oli kyllä vaan sijainen, oma terkkari on lomalla, toivottavasti hän olisi kans mukava täti. :) Huomenna menen labraan ja tänään varaan ajaan np-ultraan, täällä päin se pitää tehdä ennen rv 12+6 eli mulla se on sit viimeistään 6.8.

Tosiaan oireita ei juuri ole, väsyttää ja aina kun on nälkä niin tulee tosi huono olo... Mutta ei muuta, pitäisi varmaan vaan olla iloinen, mutta kun on sellanen murehtija niin miettii kaikenlaista. Onneksi käytiin siinä ultrassa, niin sai taas hetkeksi mielenrauhan. Vauva vastasi ultrassa 4 päivää pienempiä viikkoja kuin menkkojen mukaan (ihan niinkuin ekassakin ultrassa) mutta terkkari sanoi, ettei LA kuitenkaan muutu, koska tuo 4 päivää on niin pieni ero. :)

Tässä meidän kuulumisia. :p

~ Merve & Helmi rv 10+2
 
Voi veljet taas tätä kuumuutta, mitään ei jaksa tai kiinnosta tehdä.

Nopeat merkkailut vaan ja ruuan laittoon. Mahassa vihlonut (kohtua?) tänään, ei paljon eikä kovin kipeesti. Toivottavasti olis vaan kasvukipuja.

nelli & mytty 10+4
 
Täältä hyviä ultrakuulumisia :heart: Np- (vai nt-)ultra oli tänään ja pikkuinen vastasi viikkojaan.
Oli kyllä helpottavaa nähdä eloisa tyyppi siellä vieuhtomassa, vaikka kerran ollaankin jo nähty (niin olihan siitä jo 5 viikkoa). :heart:

Blue ja pikkuinen 11+6
 
Merve Hienoa että kaikki hyvin! Minkä maalainen miehesi on? ku noin usei käy ultrassa. Mulla kans aika oireeton. just kute kuvailit niin pahaolo iskee ku tulee kova nälkä ja unohtelen syödä välillä kun tuo esikoinen pitää kiireisenä! :)

nelli joo toi tekee kyl vetämättömän olon toi kuumuus. JA noi on ihan normaaleja kipuja. :)

Blue meillä onki peräkkäisinä päivinä LA:t. :) Onnea ihanista ultrakuulumisista! kuvaa kehään vaan. :) :heart:

tytöt0406 hui jännää :) huomenna sitte! :heart: aamulla se onki parempi niin ei tarvii pitkää jännittää. mä olin ainaki ekas utras ihan hirveen hermona!! :)

ON Tänään taas larosse treenit. Kuvittelin että hyvin jaksaa loppuun asti,mutta kummasti nyt jo huomaa ettei ihan ninkun ennen jaksa treenata ja juosta vaan tulee paha olo. Tänään tehtiin myös suursiivous kun esikko täyttää 1v 30.päivä niin noihin kekkereihin on hyvä alkaa valmistautuu :)
 
ultakuulumisia. Tänään kaveri saatiin mitattua kun pari viikkoa sitten se ei onnistunut..:) Viikkoja 10+6 ja kahteen kertaan mitattuna vastasi 10+1.. Aika lähelle.. ja mittää oli 32,5mm :heart: Pienenpieni alku.. sain kuvankin ja tietty miehelle että näätkös missä tässä kaveri on ja heti löysi sen..:) Viivottimen vielä otin havainnollistamaan minkä kokonen sitä nyt ollaan...:) heh..
Ens keskiviikolle saatiin NP-ultraki.. krääk.

Miten tämän kuvotuksen saa pois?! Ihan tajutonta, yökkäyttelee mutta mitää ei tuu, väsyttää, väsyttää, väsyttää, mikään ei oikein kiinnostais..:( Ja jo vähä pitenpi rauhallinen kävely koiran kans niin :x
Mitenhän töiden kans jos pääsen/joudun isolle koulukeittiölle töihin.. ajatuski jo nyt huokailuttaa..

Miten nuo sydänäänet, kuunnellaanko ne normaalisti vai pyydettäessä? Kolme kertaa oon ollu ultrassa mutta kertaakaan ei ole mitään kuunneltu?! Sanottu vaan että sydänäänet/syke näkyy.. Hmmh..
 
mut jos oot 9 viikoilla käyny sillon ei vielä kaikissa neuvoloissa yritetä kuunnella, koska niitä ei aina vielä sillon kuulla.. Itsellä kävi niin ja sit jännättiin pariviikkoo ennen kun pääsi kuunteleen..
 
Onnittelut hyvistä ultrauutisista kaikille sielä käyneille :heart:

Lapsille kertomisesta... ajattelin ruveta esikoiselle puhumaan pikkuhiljaa tulevasta sisaruksesta jos np-ultrassa on kaikki hyvin. Poika on kuitenkin vasta 2v joten sen kummempaa kertomisseremoniaa tuskin tarvii järjestää =)

Täällä parempi päivätänään,mut väsyttää eikä oo energiaa yhtään :ashamed:

Repa ja säynävä 10+4
 
vaniljarose toi väsymys ja kuvotus menee ohi ittestää :) Mullaki oli sitä ja väsymystä vieläki. Ultrassa noit sykkeit kuunnellaa vasta sitten rv12+ ku kuulemma voi aiheuttaa keskenmenon riskin kun se laite kuumentaa jotenki. JA neuvolassa monssa paikoissa suostutaa kuuntelee kans vasta 11+ viikon jälkee ettei säikytellä vanhempia jossei mitää kuulu :)

kotidopplerista kuinkas monella on tälläinen? Mulla on tuo angelsounds kotidoppleri ja kivaa kuunnella vauvan sykkeitä. Tosin sitä ei suositella hermoheikoille ettei tuu pakkomielteistä niistä sykkeistä. Tuttu kätilö sano just että hitto niit äitei ku ne soittelee harvasen päivä synnärille "nyt on tosi hidas pulssi vauvalla mä tuun sinne!" ku sydänäänen laskuja tapahtuu vauvallaki kohdussa. :)

bb&papunen 12+1
 
Onnea hyvistä ultrauutisista :flower:

Täälläkin on väsymystä ilmassa, välillä öllötys nostaa päätään, etenkin iltapäivästä noin tuntia ennen töistä kotiin lähtöä kun alkaa olla nälkä. Ja jessus mutta ruokahalu on kasvanut! Koko ajan on nälkä! Ja nyt täytyy alkaa jo miettiä minkälaisia paitoja pitää, ettei pömppis näy töissä, kun en vielä halua kertoa. Onneksi suurin osa on kuitenkin vielä lomalla, niin pääsen katseilta pakoon :D

pokemoni & myttynen 9+2
 
DOPPLER
Meillä olis myös tarkotus ostaa tollanen angelsounds doppler.. kunhan löytyy kaiuttimella eikä kuulokkeilla:) miehen äidiltä saadaan kyllä stetoskooppikin, ajaa myös saman asian ja olis ilmaset.. onhan se kiva kuunnella ja tietää että ollaan elossa.. varsinkin loppu ajastakin kun jos liikkeet katookin niin pystyy varmisteleen :)

Jane & Viltsu 12+4
 
Mä tulin jo kurkkimaan, et onko tullut hyviä ultra kuulumisia tälle päivälle =)

tytöt Sulla ainakin nyt aamusta muistaakseni ultra, tule jo kertomaan hyviä uutisia, jooko :heart: =)

Missah ja Jalle 13+1
 
Hei kaikki,

puhutte näköjään just dopplereista. Minun mielipiteeni on tänään se, ettei minun olisi pitänyt luottaa siihen kun neuvolan täti "löysi" sillä maanantaina sydänäänet ja minä olin jo iloinen... mutta eilen ultrassa todettiin vauvan kuolleen (vastasi viikkoja 8+5). Lääkäri sanoi, että neuvolassa on mitattu dopplerilla joku muu syke, esim. läheisten isojen verisuonien tms.

Jouduin saman tien osastolle lääkkeelliseen tyhjennykseen. Se oli elämäni kivuliain kokemus.

Me olemme molemmat aika rikki, vaikka raskaus tuli yllätyksenä, oli se silti kamalan toivottu asia. Ja mies sanoi, että nyt hän todella tietää mitä haluaa, hän haluaa meille lapsia heti vaan kun mahdollista. No, minä en tällä hetkellä tiedä uskallanko yrittää... tämä oli niin kivuliasta henkisesti ja fyysisesti... Monella on näköjään ollut vaikea saada miestä mukaan odotukseen - minun mieheni on ollut koko ajan ihana ja 100% tukenani, mutta nyt hänkin vasta tajusi täysin miten hieno asia raskaus oli, kun sen on menettänyt.

Viihdyin täällä teidän kanssa hyvin, olisi ollut ihanaa jatkaa odotusta teidän kanssanne. Tulen ehkä moikkaamaan joskus, viimeistään helmikuussa. Toivon teille jokaiselle sydämeni pohjasta onnellista raskautta ja terveitä lapsia.

Kiitos näistä viikoista ja Kiitos ystävällisistä viesteistä, osa teistä alkoi tuntumaan jo ystäviltä.

:'(

tömpsis
 
Tömpsis :hug:

Mua pelottaa. Tänään on np ultra. Tähän asti oon ollut hirveän luottavainen että kaikki on ok mut eilisen illan ja tänpäivän oon vaan miettinyt että mitäs jos kaikki ei olekkaan hyvin. Mulla on semmonen paha aavistus.
Ehkä sen takia kun kaikki nyt jo tietää ja suunnittelevat töissäkin jo mun lomia ym. Ahistaa. Itellä on vaan semmonen olo että en uskalla vielä olla niin luottavainen. Tänäänhän se selviää. Pelottaa...
Toisaalta tekis mieli heittäytyä täysillä tähän odotukseen. Olenkin jo katellut vaunuja ja ostellut vaatteita ja leluja mut nyt iski ahdistus että mitäs jos?
Varhaisultra ei pelottanut näin paljoa mut nyt pelottaa...
 
Voi ei tömpsis. Täällä kanssa kyyneleet nousi silmiin sun tekstistä. On se niin julmaa ja epäreilua. Jaksamista teille ja paljon :hug: .

Vetää vaan ihan sanattomaksi nuo huonot uutiset :(

Dopplerista sen verran, että mä olen vähän kahden kannalla hankinko vai en. Toisaalta vois olla hyvä, mutta sit jos ei äänet kuulu kuitenkaan. Ja tossa luin jotain keskustelujuttuja, joissa tuli ilmi ettei sen turvallisuudesta ole oikein takuita. Mutta katotaan nyt.

nelli & mytty 10+5 (vielä 2 viikkoa ultraan... )
 
tömpsis: voi ei, ihan itku tuli täälläkin :'( Paljon voimia tulevaan sinulle ja miehellesi :hug:

niiskuliini: tsemppiä ultraan, sanoisin että kaikki on hyvin mutta nyt masentaa niin paljon tömpsiksen puolesta etten pysty sanomaan mitään muuta...
 
Voi ei tömpsis. :( Iso :hug: ja vielä toinenkin sulle. Tosi paha mieli teidän puolesta. :(:(:(

Mikä ihmeen neuvolantätsy teillä on ollu, jos ei erota vauvan sykettä sun sykkeestä/verisuonien äänestä. Nehän on ihan erilaiset!

Kieltämättä pelottaa jo omakin ultra ens viikolla. Mulla on ollu jo vähän aikaa semmonen kutina, et kaikki ei oo hyvin enkä siitä pääse eroon. :| Mutta noh.. sen näkee sitten.

Niiskuliinille tsemppiä ultraan myös täältä. Peukut pystyssä. :)

P.s. mitä tohon doppleriin tulee, mä taas olen edelleen sen puolesta. Itse oisin viime raskaudessa loppuvaiheessa tullu hulluksi ja saanu ravata neuvolassa ja synnärillä vähän väliä tarkistuttamassa, onko siellä ketään. Mulla kun loppua kohti kävi lapsivesi liian vähiin + ilmeisen rauhallinen vauva + etuseinämäistukka, niin en todellakaan voinut olla aina varma liikkeistä. Mut oon ottanut sen kanssa sen linjan, et jos ei jostain syystä kuulukaan, en mene paniikkiin. Nytkään tässä raskaudessa en oo saanu niitä vielä kuulumaan, mutta en anna vielä itselleni lupaa "oikeasti" hermostua. Se nyt ei muuta mitään, hermostunko vai en, jos sitä sykettä ei enää ole. Mutta viime raskaudessa koin sen helpotukseksi siksi, että syke sitten kuitenkin sieltä aina löytyi eikä tarvinnu sen enempää stressata. Niin ja mulla on se vanha malli, jolla kuulee, onko sykettä vai ei, mutta ei nää näytöstä, paljonko se on. Mun mielestä se on parempi malli just, ettei ala liikaa miettimään sitä, PALJON se syke on. :D
 
Voi Tömpsis :hug:

Tuntuu tyhmältä itseltä tulla tänne nyt sitten hehkuttamaan tämän aamuista omaa ultraa...
Pikapäivitys, salaa työkoneelta:
Tänä aamuna oli siis ihka ensimmäinen ultra ja siellä se masuasukki nukkui nyrkit pystyssä.
Koko ajan asukki vaan oli nyrkit ojossa (ehkä tuleva nyrkkeilijä ;)) Ei meinattu saada mittoja kun kaveri vaan nukkui eikä suostunut kääntymään suotuisaan asentoon, täti paineli mahaakin että asento muuttuisi mutta ei... itepäinen tyyppi ;)
Pituutta oli päästä peppuun 6 senttiä :)
 
Moikka

Jospas minäkin tänne uskaltuisin tulemaan.
Ensinnäkin tömpsis :hug: olen todella pahoillani.... meillä kävi viime vuonna heinäkuussa ihan samalla tavalla. noin vkolla 9 neuvolan täti ei saanut kuulumaan mutta "näki" sykkeet näytöstä.... kun sitten np koitti niin ei siellä enää ketään kotona ollut, oli kehitys loppunut vkoilla 6-7.

Marraskuun loppupuolella testi näytti taasen plussaa, odotin viikolle 7 ja painuin yksityiselle ja taas sama juttu, lähetteen kanssa eteenpäin.

Nyt olisi laskujen mukaan menossa 8+6 ja kävin yksityisessä neuvolassa jossa ultrattiin vatsan päältä ja :heart: naputti kovasti.

Np ulta on Hyvinkäällä 9.8. ja voin sanoa että olen siihen asti kauhusta jäykkänä, vaikkakin varhaisultra oli ok.

Olen lukenut tätä viesti ketjua jo useamman vkon ja ajattelin ekana odotella np ultran jälkeen ja liittyä sitten, mutta on tämä kuitenkin niin henkireikä olla täällä joten tadaa, tässä sitä nyt ollaan :wave:

Eli Von Lin Lin ja Taisto 8+6 ( esikoinen syntyi v 2005) nyt synnärinä Hyvinkää
 
tömpsis :hug: Vetää kyllä ihan sanattomaksi...

Meilläkin aika samanlainen ultra Minnis75:n kanssa. Ei meinattu millään saada asukkia hereille, unikeko. Ultrattiin sekä alakautta että päältä, jostain syytä ei saanut mielestään riittävän tarkkaa kuvaa, vaikka mitään poikkeavaa ei ollutkaan. Ihan kiva kun ultraili "tulevien vanhempien iloksi".
 

Yhteistyössä