Helmikuun Hehkeät 2011, kesäkuu

Happynow, en osaa oikein kuvailla sitä kipua - äkillinen tuska, helpottaa kun vetää ton oikean jalan koukkuun rintaa vasten.

Missah :hug: Mulla ihan samat fiilikset! Eilisen päivän itkeskelin vähän väliä, milloin mistäkin. Väsymys on sekä fyysistä että henkistä; voisin vaan nukkua, kaikki tekemättömät tehtävät/asiat ahdistavat, kaikki tuntuu synkältä. Kuulostaa masennukselta, tiedän, mutta en usko sen sitä olevan. Hormonit vaan heittelevät eikä sen tajuaminen helpota asiaa, se kun ei ole tahdonalaista.

Kahvinjuontiin sitten...itse en ole rajoittanut ollenkaan :ashamed: Juon aamuisin 3 ISOA kuppia ja iltapäivällä joskus vielä kupillisen, tosin päiväkahveja harvemmin. Yövuoroissa sitä kyllä sitten menee lisääkin...eli aivan liikaa :ashamed:

Mulla on tuon kystan kipuilun lisäksi alavatsakipuja muutenkin, ensin tuntui kuin menkat olisivat tulossa. Nyt on vähenemään päin mutta välillä edelleen nippailee. Tai ehkä tuo nippailu on lievästi sanottu, mutta ei mitään hälyttävän kovaa kuitenkaan. Onko muilla ollut vastaavaa?

-Ankka & Bebe 4+6-
 
Kahvinjuonnista eli mä juon yleensä yhden kupin kahvia päivässä. Niinä päivinä, kun huono olo on enemmän päällä niin kahvi jää kyllä juomatta...

Seuraavaksi grillailemaan ja sitten juhannus-saunaan. Onneksi sää on tänään ollut aurinkoinen =)

wc ankka: Mulla on ollut enemmän tai vähemmän nippailuja ja kipuja ja kaikki oli kuitenkin hyvin ultrassa. Kuuluupi asiaa, ku kohtu kasvaa :heart:
 
Päätimpä siirtyä tänne juttelemaan, en ole varma viikoista sillä saatiin vasta toissa päivänä tietää toisesta raskaudesta :) Viikon päästä vasta lääkäriin, pakko päästä jonneki jutteleen tästä ilon uutisesta!! =)
Tein aamulla clearbluen testin ja tulos oli että oon ainaki 5+ viikolla, tosiaa hedelmöittymisestä ei oo varmaa tietoa..
Oireita ei ole ollut, ainakaan selkeitä ja siksi tämä raskaus tulikin kuin puun takaa, mutta ollaan onnellisia =) No ainut että väsymys on huomattavaa samoin ruokahalu kasvanut mutta yritän syödä terveellisemmin sillä en halua lihoa uudestaan toistakymmentä kiloa :D

Kirjoitan nyt vaikka tähän tiedot sillä en osaa käyttää vielä tätä nii en löytäny mistä vois lähettää tiedot yksityisesti.. :(



mimmu21.....16.2.....PHKS.....21.....2
 
:hug: Kaikille suuren menetyksen kokeneille :'(

misu19 Onpa ihana, että löytyi joku toinenkin joka ei saanut lähetettyä yksityisviestiä, mää täällä jo itkua melkein vääsin, kun en osaa..

Tässä nämä minun tiedot Auneliini....26.2.....LKS.....27v ja 2. lapsi

Mulla on kanssa ollut aikas paljon tuota nippailua. Muuten oireita on ollut aika vähän vielä, väsyttää, rinnat on kipeet, väsyttää, kiukuttaa, pää on kipeä ja nälkä on aikas tiheää. Pojasta oli tosi paljon pahoinvointia eli sitä odotellessa. Kuitenkin koko ajan miettii, että onko jotain hämminkiä kun ei vielä oksenna. Noh, tulen luultavasti hermoilemaan koko raskausden ajan joten yrittäkää kestää...
wcankka, jos synnärisi on Länskä (jos nyt oikein kirjaimista bongasin), olen itse saanut pojan siellä marraskuussa 2005.
Auneliini+Nunneli 5+0 (ohohoh, poksahti uusi viikko =) )
 
Auneliini ja Misu: Sen yksityisviestin saa lähetettyä, kun klikkaa täällä keskustelusivulla nimen alla olevaa keltaista kirjekuorta. Silloin se menee suoraan oikealle ihmiselle. Opin sen itsekin hetki sitten :D

Niin ja tervetuloa mukaan ja onnea plussasta :flower:
 
Auneliini Mulla ihan samanlaisia fiiliksiä: Mietin itsekseni, että onko tämä normaalia ettei ole ollut mitään pahoinvointia vielä... Eikä muutenkaan ole kauheasti ollut mitään ihmeempiä oireita. Välillä mietin, että onkohan siellä masussa edes ketään... Minäkin olen sellainen hermoilija ja itseni tarkkailija, jatkuu todennäköisesti läpi koko raskauden. :)

Eilen ja torstaina oli kyllä huono olo, nimenomaan sellainen kuvottava tunne, se meni välillä ohi ja sit tuli takas. Varsinkin, jos en ollut syönyt hetkeen ja nälkä ehti tulla, se olo tuli... Kauhea nälkä, mutta jo pelkkä ruuan ajatteleminen toi huonon olon. Kuitenkin tiesi, että on pakko syödä. :) Olikohan se sit sitä? Tänään ei taas ole ollut mitään... Rinnat koko ajan kipeät ja arat, vaikea nukkua kun ei tahdo löytää asentoa jossa ei rintoihin niin tuntuis. Äsken, kun makoilin tuossa sängyllä, alkoi alavatsaan ottaa tosi kipeää, se oli sellainen menkkamainen kipu, mutta meni ohi n. 15 minuutissa.

Milloin ootte muuten ajatelleet kertoa raskaudesta lähipiirille? Me täällä pohdiskellaan kovasti, koska kerrottais ja kenelle... Äidille ja siskolle olen jo kertonut, heidän kanssa ollaan tosi läheisiä. Tuntuu, ettei kauhean monelle vielä uskalla kertoa, vaikka toisaalta jos jotain ikävää tapahtuisi, ehkä sen sit kuitenkin läheisimmille kertoisi. On sellainen olo, ettei yhtään uskalla vielä kunnolla iloita, sitten varmaan tapahtuu heti jotain... Nyt ollaan päätetty, että kerrotaan sitten kun kotiudutaan kesälomareissulta eli heinäkuun lopussa, jos kaikki on hyvin silloin, silloin olis rv10+. Mut tietty olisi ihanaa käydä ultrassa ennen muille kertomista, tietäis varmasti että kaikki on hyvin...

Tulipas vähän lörpöteltyä. :)

-Merve ja pikkuinen rv 6+5
 
Varovasti kurkistelen tähän porukkaan, kun ei meinaa vieläkään uskoa että meille olisi tulossa se pieni ainakin testin mukaan =) Muuten ei kyllä ole mitään oireita ja varmaan joka päivä mietin missä ja milloin olisi mahdollista päästä ultraan katsomaan onko siellä oikeasti elämää :ashamed: Jos pääsisi 6-7 viikolla? Laskettu aika sattuisi helmikuun lopulle, 26.2 paikkeille. En ole edes neuvolaan soitellut vielä, kun tämä on niin alussa :whistle: Kaikki muut on tainneet jo varata ajan tai käyneetkin jo?

Huonoja uutisia saaneille: :hug: :hug:
 
Onpa täälä taas ikäviä tapahtunut. SUURI :hug: teille. Vallan sanattomaksi laittaa tuollainen...
Uusiakin tullut taas valtavasti tässä parissa päivässä =) Kiva ja onnea teille!

Oli siis neuvola juu... Ja kävi juuri niinkuin oletin, LA siirtyi eteenpäin 5pv mutta odotan kyllä ultraa ennen kuin muutan mielessäni sitä. Tän hetkinen päivä ois 7.2 mutta uskos että se 12.2 on paljon lähempänä totuutta.
Kaikista hauskinta on huomata että samat päivät toistuu nyt kun poikaa odottaessa. Odotan vaan ultrasta tulevan sitte LA:ksi 11.2, tosin tällä kertaa se voi mennä pitemmällekin.
Tuolla pojalla kun oli ne ajat siten että 7.9 ja 11.9 mutta hän päätti syntyä vasta 25.9. Toivon vaan hartaasti ettei tämä toista samaa.
 
Tosiaan en oo koskaa tätä paikkaa käyttäny nii on vähän hakusessa kaikki =) Esikoinen oppi eilen konttaamaan, ompas hauskan näköstä.

Me kerrotaan raskaudesta varmaan vasta kun joku osaa arvata, niinkuin viimeksikin :D
 
Uusille tervetuloa :)

Mulla on kamala työputki päällä ja väsy sen mukainen. Sit ei kuitenkaan osaa nukkua pitkään vaikka tänäänkin töihin vasta 14.00...

Eilen käytiin tuleville isovanhemmille kaikille muille kertomassa, paitsi mun äidillle. Se asuu kauempana ja mä nään sitä tiistaina niin kerron mielummin sit kun puhelimessa :) Kyllä oli tulevat isovanhemmat ja täti tosi innoissaan ja onnellisia, kaitpa ne oli jo vähän ootellu uutisia kun naimisiin tosiaan mentiin reilu 3kk sitten.

Oireita ei oikein oo vieläkään ja taas meinaa huoli nostaa päätään, mutta kai se siitä. Tissit on turpeet/pinkeet ja vähän kipeetkin. Mutta oikeestaan muuten on jokseenkin normaali olo, kaikkea voi syödä ja niin eespäin...

nelli & mytty 7+1
 
Tervetuloa uudet :flower:

Täällä on nukuttu 10 tuntia viime yönä... Nyt on ihan kohtuu pirteä olo. En tiedä, alkaako tuo huono-olo jo nyt helpottaa. Viikkojen puolesta se vois olla ihan mahdollistakin. Tää aika mennyt ihan hirveetä vauhtia. En tiiä ootteko huomannut, mut maaliskuisten pinokin on jo laitettu pystyyn =)

mimmu21 Täällä kans typy opettelee konttaamaan :) Ja opettelee samaa kyytiä myös seisomaan tukea vasten :eek:

Nyt aamu hommien pariin...

Muoks. Viikot siis 8+
 
Mua kyllä eilen alko mietityttää että millähän viikoilla oikeen oon, niinkun olis mahassa jo tuntunu naputuksia siellä täällä :eek: Pääsis vaan jo nopsaa sinne lääkäriin!
Mulla tosiaan mahaa ns turvottaa ihan mahdottomasti, ollu jo monta viikkoa...

Huono olo tulee helposti jos ei syö pitkään aikaan, muuten pelkkä väsymys vaivaa, ei muuta.
Hassua ettei ole ollut selvää raskauden merkkiä. Silloin tällöin on rintoja aristanu, muutaman darra aamu on ollut mutta eipä niistä nyt ole voinu päätellä että raskaana olisin, tosiaan oon voinu tulla raskaaks jo kuukausia sitten, kyl jänskää...
Mut nytkun ajattelee kaikkia outoja oloja ja tuntemuksia mitä täs on ollu nii selväähän se nyt sit on

Mullaki paheena tuo kahvin juonti ainoastaan, 3-4 kuppia menee päivässä, riippuen olotilasta kylläkin..
Mutta en pidä sitä niin kamalana kuin tupakan poltto esim.. =)
 
Niih.. Ei se huono-olo sit hävinnytkään.. Tuli käytyä sit pönttöä halaamassa taas :x

Mä en osaa tota kahvin juontia pitää mitenkään vaarallisena... Onhan se sit eri asia, jos nyt kymmeniä kuppeja päivässä juo. Mä en ainakaan aamulla edes herää, ennenkuin kahvit on juotu. Mä muuten edelleen taistelen tosta tupakasta eroon.... |O
 
Missah: Mäkää en sillee pidä pahana kahvin juontia, mulla yleensä riittää päivässä se 3 kuppia muutenki kun tulee sit maha kipeeks ja huono olo.
Mulla välil ei tee ees aamulla mieli kahvia, sekin oli yks oire tässä mut en uskonu sen liittyvän mitenkää raskautee :D

Mun kaveri poltti kun odotti ja musta tuntu niin pahalle kattoa sitä.. Toivottavasti Missah pääset siitä paheesta eroon ainakin odotuksen ajaks! Muuten minkä ikäinen tytsi teillä on? :)

Meillä on pian 11kk ikänen poika :)

 
Kyllähän sitä jokaisen tupakan kohdalla miettii sitä asiaa, et tää on niin väärin. Pikku hiljaa vähentämällä tässä yritän lopetella.
Meidän neiti on kohta 9kk :heart: Oppi vasta kolme viikkoa sitten ryöminään, ja nyt tuntuu et haluaa oppia kaikki loput liikkumisen taidot hetkessä :whistle: :heart:
 
Opaali Ja Neiti-81 :hug:


Hirveätä murehtimista tää aika, heti ajattelee pahinta jos ei yhtenä päivänä ole pahoinvointia yms.
Tätä raskautta on niin kauan odotettu (omasta näkökulmasta kauan) että en aio valittaa mistään oireista. Eipä niitä kummemmin ole vielä ollutkaan, mies kyllä sanoi että hermostun kuulema helposti ;)

Huomenna soitan neuvolaan että saan ensikertalaisena infoa näihin asioihin.

Täälläkin synnytyssairaala LPKS.

 
Missah:Mulla kanssa taistelu röökiä vastaan käynnissä, ei oo helppoa! :kieh: Koittanu olen jo Nicoretteja yms mutta pääkipu ja oksetus niistä ihan kauheat. Vähentämällä pitää minunkin yrittää. Ja kyllä sitä tuntee syyllisyyttä kun polttaa ja on raskaana! (Poltin oieniä määriä myös edellisessä raskaudessa) :ashamed:

Minulla muuten onkin la ilmeisesti 19.2!!!

LoruLiisa+Tirriäinen 6+1
 
Jaksuja kaikille väsyneille :hug: !

Tupakasta kun tuli puhe, niin onko muut, jotka vielä kärvistelevät vieroitusoireissa (henkisissä tai fyysisissä)? Itse siis lopetin plussaan ja vielä päivittäin tulee voimakkaita mielitekoja. Eivät onneksi ole enää kovin pahoja kuten alkupäivinä. Ja suurimman osan ajasta olen kuiteskin iloinen päätöksestäni, mutta kyllä se 10 vuoden savuttelun lopetus tietysti jossain näkyy. Taukoja tosin polttelussa on ollut, esikoisen odotusaikana lopetin, mutta minä hölmöläinen aloitin sitten uudestaan, kun en enää imettänyt. Jos nyt olisi viisaampi, eikä enää "maistaisi" yhtäkään enää koskaan.

muoks. tsemppiä kaikille lopettajille, se ei tosiaankaan ole kaikille helppoa, mutta onnistuu kyllä kun tarpeeksi kovaa yrittää ja jos repsahtaa, niin ei muuta kuin uusi yritys perään!
 
kääkkis
Opaali ja Neiti-81 :hug: Olen hirveän pahoillani :( Toivottavasti pääset Neiti-81 pian taas jaloillesi. On varmasti hirveän rankkaa kokea peräkkäin useampi km.

nepula kyseli sokerirasituksesta. Mä olen kummassakin aiemmassa raskaudessa joutunut siihen ja viimeksi oli parissa arvossa pientä heittoa, joten jouduin dieetille ja diagnoosina oli raskausdiabetes. Mittailin kotona verensokereita, mutta missään vaiheessa ei täytynyt alkaa pistämään insuliinia ( onneksi...). Mulla on sukurasitteena 2-tyypin diabetes ( mummollani oli se) ja lisäksi lievää ylipainoa. Nyt kun ed.raskaudessa todettiin se diabetes, niin joudun nyt automaattisesti 2 kertaa sokerirasitustestiin. Ensimmäinen kerta on jo tässä kohta puoliin, että täytyy ensi kuussa varailla aikaa. En osaa ottaa sitä niin vakavasti, sillä mennään mitä tulee ja olen kyllä parhaani yrittänyt nyt jo alusta asti, että söisin mahd. terveellisesti ja välttäisin rasvaa ja vehnää.

Mulle ei kyllä kahvi ole uponnut kuukauteen :x Jos haistankaan kahvin, niin hyvä etten oksenna samantien. Kyllä mä olen aiemmilla kerroilla juonut sitten ihan normaalisti, kun siihen olen kyennyt. Odotan kovasti sitä, että pystyisin juomaan vettä...Ei ehkä kauaa enää =)

Oksentaa ei ole tarvinnut onneksi vielä kertaakaan, mutta lähellä on käynyt. Väsymystä on yhä, mutta toisaalta täällä on aika hiostava ilmakin, joten sekin voi lisätä väsymystä. Luumuja ja nektariineja voisi syödä rasiakaupalla, nams :p Mullakin tuntuu välillä jomotusta kohdussa, mutta kaitpa se vaan venyy ja paukkuu =)

Tervetuloa uudet ja onnea plussista :flower:

kääkkis + takku 9+5
 
Neitille oikein paljon voimia menetyksen kanssa :hug:

Itse oon juonut pitkään vain aamukahveja, töissäkin vaihdoin teehen alkuvuodesta kun kahvi alkoi tökkiä (juon tummapaahtoa joten tavan suomalainen kahvi ei enää maistu suurina määrinä). Tosin viikonloppuna menin vahingossa kokonaan ilman kahvia :D

Ja nyt aloin kärsiä kuoppaisen mökkitien pahoinvonnista :snotty: tuli tosissaan paha olo kun ajettiin sitä pitkin mökille ja pois. Muutenkin matkustelu laittaa pissittämään kauheammin ja mahaan koskee nopeammin. Suuremat kivut on tosin hellittäneet tällä viikolla. Niinjoo, ja tissit on kasvaneet, en osaa nukkua näiden kanssa ilman,etteivät ne jää joka väliin :/

Nyt kun toipuisi juhannuksesta, oli kivaa olla kaveriporukalla mökillä, kukaan ei edes (onneksi) ihmetellyt mun juomattamomuutta :) Mutta ei tullut nukuttua ihan riittävästi (hiton itikat inisivät aina aamuyöstä).

pokemoni ja myttynen 5+5
 

Yhteistyössä